Damian's Volkswagen HighUp TSI '18, Eibach+chip+milltek-> Dagdag winterwielen

Gepost door Damianw26 
@fmitsi

Hahaha, tja kamer komt er dit jaar nog niet dus het zal meevallen hoor.. denk ik dan heeeuj

@joel d

Aah dan moet die het maar worden hehehe

@rob
Inderdaad ja, je kan gelijk hebben hoor en iedere auto word na verloop van tijd best normaal. maar na 2,5 jaar is mijn huidige up ook gewoon gaaf gebleven, ik pak hem nogsteeds om gewoon te rijden, na een 3 dagen ofzo kriebelt het wel weer, de Audi q3 "verveelt" wel snel, het vermogen is na een tijd in de up heerlijk maar het went smiling smiley vervelen is een groot begrip, rijden in welke auto dan ook vind ik altijd wel leuk hehehe. Wat wel is gebleven na die 2,5 jaar is de gedachte naar gewoon koppel en niet met koude motor het ding afjakkeren om op snelwegtempo te komen, al lijkt de 1.0mpi daar toch tegen te kunnen gezien de hoge km standen, en alle andere niet echt vermogensrijke motoren halen ook hoge km standen. Tja twijfel Hmm behoud je toch met aankopen als dit he winking smiley

@eerric
Hahaha, we gaan het zien

@mechanix
Klopt, een andere auto kopen is ook het domste wat je kan doen met geld, maar ja ik kan het ook investeren, rente laten kweken of sparen voor mijn pensioen. Je hebt groot gelijk maar nu kan het, nu ben ik nog jong met minimale vaste lasten dus dan is het goed te behappen. Zonder twijfel heb ik het geweldig voor elkaar, maar de Porsches etc staan niet voor de deur, zo moet je het zien.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-08-2017 00:31 door Damianw26.
Een moderne olie is ook ontworpen om rond de 40-50 graden al zo goed als ideaal te smeren. Dus "koud" de snelweg op jagen is een ruim begrip.

En tsja....uit elkaar donderen doet die niet.

Dat gele vind ik ook wel een heel leuk kleurtje. winking smiley Word t die?
RobEU
In een andere kleur wrappen, een nog sportiever geluid geven, mooie set wintervelgen.

Haha, lees ik hier nou advies van Rob om een auto te pimpen? grinning smiley
Voordeel van turboloze motoren als die mpi is dat er geen smering voor de turbo nodig is, een asje van 5-10mm die 100.000 rpm draait is gevoeliger voor correcte smering dan een krukas van 3 a 4cm met 3000 rpm.

@Nico: Over dat smeringsverhaal, heb je daar een bron voor?
@nico

Dat zou ik ook graag willen zien, het is na 3 km en 4 minuten invoegen dan is de olie wel 40 graden. Afhankelijk van de temp buiten is de watertemperatuur rond de 75-90 graden. De terugweg is na 2 km en 2-3 minuten invoegen, echt plankgas in 3 want korte invoegstrook en ook nog eens een beetje helling.
Ik vind een kleur op een up nogal lastig, op sommige auto's knalt rood of blauw er mooi uit, maar bij de up niet. In het echt vind ik honey yellow een beetje te flauw groen, net een tint te weinig oranje. Als je hen zwart neemt is hij binnen op de deuren ook zwart, vind ik wel mooi.

@Delzinga
Hahaha, tja dat lees je toch echt goed.

@kadetrt
Klopt, maar je hoeft het ding niet knalhard achterna te zitten om überhaupt op de 100 te komen. Bij de mpi wel als de invoegstrook niet super lang is.
D. Elzinga
RobEU
In een andere kleur wrappen, een nog sportiever geluid geven, mooie set wintervelgen.

Haha, lees ik hier nou advies van Rob om een auto te pimpen? grinning smiley

Dat was m'n duivelse tweelingbroer. Geen idee waarom hij zoiets ridicuuls zegt!
Hoewel een mooie wrap mij wel leuk lijkt. Ik denk dat matgrijs best geinig staat op een Up.
viscosity chart.

T word uiteraard nog beter op bedrijfstemperatuur. Maar 50 tegenover 11 of 206 tegen 50....

Dat in procentjes enzo. winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-08-2017 13:45 door Nico GTR.
Ik vind 7000 echt te veel. Ik zou gewoon vasthouden aan die 5500, zeg dat je deze maand nog de deal rond kan maken en dat je anders (beetje bluffen) een hele mooie Abarth weet te staan bij een dealer waar ze wél op jouw zuurverdiende zitten te wachten.
@rob
Och nee, iedere aftermarket mat kleur maakt een auto zo fout, kwam laatst een matzwarte polo tegen ooooh zo lelijk.

@nico
Nooit geweten, maar dan kun je een auto toch ook eigenlijk niet meer aftrappen? Oké als je jaar in jaar uit niet optimaal warm laat worden zijn die paar procenten een heel aantal procenten aan slijtage.

@zadelsnuiver
Tja dat zit er gewoon echt niet in, had het abarth balletje al opgegooid met het bod van 5500, en hij zij ook letterlijk: als je de abarth hebt kom hem even laten zien, ik ken die auto niet.
Zolang je die eerste paar km maar rustig alles laat circuleren dan komt het inderdaad meestal wel goed. winking smiley

Over langere tijd uitgesmeerd....zeker waar! Zeker als het auto's zijn die nooit optimaal warm worden want dan rijd je ook nooit het vocht uit je motor.
Olie die te warm is heeft ook geen goede gevolgen hebben voor een motor tenslotte.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-08-2017 14:53 door Nico GTR.
Idd vasthouden aan de 5500 hij zal toch wel toehappen als hij hem snel weg wilt hebben.
Toch een kleine update hier,

Sinds afgelopen week weer begonnen met studeren en dus ook weer flink autorijden, 900km afgelegd deze week, dat reed ik ongeveer in 2 maanden bij elkaar tot voor kortdrinking smiley Maar goed zodra je weer veel tijd in de auto doorbrengt ga je hem toch ook weer waarderen, en eigenlijk kom je niet anders dan tot de conclusie dat die 75pk wel genoeg is, mits je ze maar gebruiktspinning smiley sticking its tongue out En het blijft gewoon een lekker scheurbakkie. Zet de kosten ertegenover (1op 21-26) over 60 km lengte en eigenlijk zou ik maar gek zijn om de up te verkopen, ben er veel te zuinig mee. Tuurlijk die tsi lonkt nog steeds maar om er 7k tegenover te zetten, hmmm... Afgelopen maandag wel nog in het aanbod pre facelift audi a1's met panoramadak gedoken, want dat vind ik toch zo'n verdomd mooie auto in knalrood met zwarte dakbogen, en als pre facelift stuurt ie ook nog redelijk ipv bar slecht. Maar ja of ik uit die a1 nou meer stuurplezier ga halen, dat denk ik niet. En de 1.2 tsi heeft te veel kleine terugkerende problemen als rottende bougiekabels, lekkende kofferbak en soms zelfs olieverbruik, dat moet ik nietsmileys with beer

Maar een lang verhaal kort, de up blijft nog wel even, en ja nu echtgrinning smileycool smiley Ook weer gepoetst met de nieuwe detaier spray van sonax, echt mooi spul!

Poets by Damian Willemsen, on Flickr

Lijkt mij ook de right choice voor het moment thumbs up
Het is (zeker als je jong bent) makkelijk om impulsief en uit puur enthiusasme zo'n beslissing te nemen van "ik wil dit nu!!!"
Herkenbaar hoor winking smiley maar, goed van je dat je alles toch beheerst hebt afgewogen en het rationeel bekijkt.
Sowieso de verstandigste keuze thumbs up

En hij staat er weer heerlijk bij zeg! Zwart is zo'n dankbare kleur om te poetsen. Helaas blijf je bezig en heb ik niet zoveel tijd meer.

Welke sonar detail spray gebruik? Ik gebruikte altijd PB QD+, was ik erg tevreden over. Maar wel leuk om eens iets nieuws te proberen.
Ja precies, veruit het verstandigste! Kan ik ook, weliswaar langzaam, doorsparen voor de grote droom, een Scirocco 2.0t of R, wat een vet ding is dat. Kan nu ook al binnen budget maar met meer dan een ton op de klok, en de 2.0 tsi uit 2009/10 is nou niet bepaald op zijn best.

Overigens is dit de spray Springbok, op aanraden van bofkont. Ook herkenbaar, je blijft bezig maar eenmaal klaar wel weer een tijdje mooi, hiervoor een maand niet gepoetst en dan denk je toch iedere keer van he jammer zo vies, al zeggen sommigen nog steeds dat ie zo mooi glimt dan tongue sticking out smiley

[www.carclean.com]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-09-2017 12:32 door Damianw26.
Damianw26
Kan ik ook, weliswaar langzaam, doorsparen voor de grote droom, een Scirocco 2.0t of R, wat een vet ding is dat.

Super gaaf ding inderdaad. Maar dan wel geen zwarte hoor!
Verstandige keus Damian thumbs up
Jaja geweldig die glans met de sonax of niet cool smiley

De QD+ van pb gebruik ik ook nog steeds Springbok, maar die is lang niet zo duurzaam als deze Sonax.
Kwa glans zijn ze beide aan elkaar gewaagd.
Helaas een waardeloze update,
gisteren mooi gepoetst en alles en vandaag rijdt iemand zo achteruit tegen mij aan. Ik stond stil op het parkeerterrein van school in een rij voor de uitgang. En een jonge knul voor mij in een oude alfa 156 zet m in de achteruit om even snel de rij voorbij te rijden, wat al idioot asociaal is!! En je raad het al, zo in de achteruit zonder te kijken en bam. Maar ja ik stond al de hele tijd achter hem waardoor het een nog achterlijkere dan achterlijke actie is, hoe stom kun je wezen! Ik zag het gebeuren dus ram ook nog eens op de toeter. Helaas geen snelle reactie en Bonk... Eerste reactie van die gozer 'Ach volgens mij heb ik je niet eens geraakt man!" Nou explosie vanbinnen, maar uiteindelijk toch wat geregeld, heb zijn nummer en een half schade formulier gezien hij de auto op naam van zijn moeder heeft verzekerd, we gaan het weer meemaken wat nu....... Maar ja de schade, paar erg lelijke plekken en een kapotte nummerbord rand, het kon dus vele malen erger. Wel nog vele kleine krassen die je door de belichting niet ziet, verdomme!!!!!

Schade by Damian Willemsen, on FlickrSchade by Damian Willemsen, on FlickrSchade by Damian Willemsen, on FlickrSchade by Damian Willemsen, on Flickr
Aso's in die Alfa's ook altijd. winking smiley Nee, balen. Hopelijk wordt het netjes opgelost.
Niet voor de niks dat ze het op het IVA om 16:00 "le mans" noemen. Wel erg lullig voor je...
En dan mag je verwachten dat ze dit soort dingen op de IVA begrijpen. Wat lullig man! Hopelijk word het netjes geregeld.
@Joel
Ja, verschrikkelijke mensendrinking smileydrinking smiley, maar inderdaad ben benieuwd.

@Springbok
Had hem nu graag gehad want wat een idiote actie was dit, echt compleet onnodig en oliedom!!

@Bmw
Inderdaad zeg, je staat gewoon 10-30 min stationair te draaien om van het terrein af te komen, erg jammer dat dit soort totale kneuzen de boel weer verpesten. Echt heel erg stom

@Nico
Ik hoop het, kreeg niet echt de indruk dat het het persoon die ik maar zal omschrijven als typisch iva balletje iets interesseerde. Hij liep enkel te klagen dat hij haast had, jammer dan gewoon invullen dat schade formulier en tel nummer.
Heel vervelend weer, gelukkig was je er zelf bij anders was het vast een gevalletje doorrijden geweest. Succes met het herstel!
idd, goed dat je zelf in de auto zat anders had je hem mogelijk zo aangetroffen zonder briefje of wat aan de reactie van de bestuurder te zien.

Blijft wel kloten, maar als het netjes opgelost word is het nog wel te relativeren winking smiley
Inderdaad klote, maar gelukkig toch volledige medewerking van de tegenpartij, gezien de schade wil hij graag cash betalen, prima. Mijn dealer zet de auto altijd bij boekhorst neer, Audi is daar ook prima opnieuw gespoten, gelukkig is zwart niet zo moeilijk om zonder kleurverschil te doen. Volgens de tegenpartij is boekhorst te duur en die wil het even een vriend laten doen. Daar heb ik geen trek in, ik wil graag dat het goed gespoten gaat worden. Iemand dus een leuk adresje in het oosten/ midden van het land? Als het niet goedkoper kan dan heeft de tegenpartij maar pech hoor
Gewoon bij jouw adres laten doen. Auto is vrijwel nieuw, dus moet ook gespoten worden zoals het was, als nieuw. Niet akkoord gaan met een of andere beunhaas.
Vervelend Damian. Gelukkig is het nog een Alfa die je een kusje gaf winking smiley
Als hij het cash wilt doen, prima, maar dan bepaal jij waar. Eventueel even met die Boekhorst overleggen. Niets gaat bijna zoveel over de kop als schadeherstel. Dus moet vast wat mogelijk zijn.
Joël D.
Gewoon bij jouw adres laten doen. Auto is vrijwel nieuw, dus moet ook gespoten worden zoals het was, als nieuw. Niet akkoord gaan met een of andere beunhaas.

Ja precies, met zo"n beunhaas ga ik nooit akkoord. Hij magboekhorst duur vinden maar een prijs vooraf heb je niet, en hij heeft er de ballen verstand van. Ik ga zo langs, boekhorst heeft ook een eventuele huurauto.
idd, gewoon laten maken waar jij dat wil. Je wil niet later wéér gezeur hebben omdat het net niet goed genoeg is gelukt

en als hij dat te duur vind en écht moeilijk gaat doen; een 2e offerte laten maken bij een andere fatsoenlijke schadehersteller. Waarschijnlijk zal dat ongeveer gelijk zijn. Dan het verschil delen.

Daarna naar jou spuiter gaan om te kijken of er niet wat mogelijk is, het zal minimaal zijn denk ik.
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Vervelend Damian. Gelukkig is het nog een Alfa die je een kusje gaf winking smiley
Als hij het cash wilt doen, prima, maar dan bepaal jij waar. Eventueel even met die Boekhorst overleggen. Niets gaat bijna zoveel over de kop als schadeherstel. Dus moet vast wat mogelijk zijn.

Tja de auto was prima, de bestuurder ervan mweh niet echt drinking smiley Zojuist langs geweest en boekhorst gaf aan volledig overspuiten van de bumper met nieuwe steunen voor 475 euro incl btw. Daar moet een eventuele huurauto nog bij
AsconaGT
idd, gewoon laten maken waar jij dat wil. Je wil niet later wéér gezeur hebben omdat het net niet goed genoeg is gelukt

en als hij dat te duur vind en écht moeilijk gaat doen; een 2e offerte laten maken bij een andere fatsoenlijke schadehersteller. Waarschijnlijk zal dat ongeveer gelijk zijn. Dan het verschil delen.

Daarna naar jou spuiter gaan om te kijken of er niet wat mogelijk is, het zal minimaal zijn denk ik.

Zonder onaardig of arrogant te doen, maar ik sta in mijn recht, het is zijn keuze het buiten de verzekering te doen. Mocht ie opstandig gaan doen sturen we het gewoon wel via de verzekering. En ik wil het gewoon goed hebben, wie niet natuurlijk winking smiley
Zucht...

Vandaag bij een ander adresje geweest op aanraden van een mede up forum lid. 350 rekent men, schadeherstel groessen, die leveren kwaliteit. Nu begint de tegenpartij toch lastig te doen, hij heeft er de ballen verstand van. Voor 185 euro doet een ander vaag door hem gezocht bedrijf spotrepair, ik vind dat geen oplossing wegens kleurverschil, en ik wil een perfect resultaat. Ook weigert de tegenpartij nieuwe bumpersteunen te betalen, is volgens zijn adresje de grootste onzin om te vervangennut smiley. Nu blijft ie mij onnozel bestoken met kleurverschil argumenten: 'als je juist de voorbumper volledig gaat spuiten krijg je een enorm kleurverschil' en 'een kunstof bumper zal altijd kleurverschil hebben'. Nee nee spot repair is het beste wat er zou zijn aldus hem(zijn adresje dus). Ook denkt hij dat je met kleien en polijsten het meerendeel al verhelpt en ik er dus niet zo zwaar aan moet tillen volges zijn bedrijfje. Ik vind spotrepair geen oplossing, zal nooit mooi worden gezien het grote oppervlak waar de lak echt weg is. Hij blijft doorgaan met argumenten waarom wel spotrepair en kleurcode geneuzel, en wil eerst advies van een spuiter. Ik ben er klaar mee van voor tot achter, toch maar naar de verzekering opsturen?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-09-2017 20:32 door Damianw26.
Ik was dat stadium allang voorbij geweest Damian, vind dat je nog geduldig bent. winking smiley

De tegenpartij is niet oplossingsgericht, 450 is niet goedkoop maar als je het via de verzekering laat lopen kost het hem veel meer. Maar ja....niet jouw probleem, je hebt geprobeerd een oplossing te vinden, hij werkt niet mee. Jammer dan!
Ik zou ook lekker naar de verzekering gaan. Zou er sowieso al niet aan begonnen zijn. Dikke doei, niet mijn probleem.
Yep, hij heeft de kans gehad en blijft alsnog moeilijk doen. Gewoon melden bij je verzekering. Tegenpartij kan altijd achteraf de schade alsnog zelf betalen als dat voor hem gunstiger uitpakt maar dat is niet jouw probleem !
Ja ik ben daar veel te aardig voor om knalhard door zee te gaan in sommige gevallen, maar nu zie je toch de ware aard van iemand, wat een suffe zak. Ik heb hem gevraagd waar zijn geopperde spuiterij zit, als die te ver weg is heeft ie de keuze, 350 euro in groessen of via de verzekering, aju paraplu!
Damianw26
Ja ik ben daar veel te aardig voor om knalhard door zee te gaan in sommige gevallen, maar nu zie je toch de ware aard van iemand, wat een suffe zak. Ik heb hem gevraagd waar zijn geopperde spuiterij zit, als die te ver weg is heeft ie de keuze, 350 euro in groessen of via de verzekering, aju paraplu!

Nee vriend! Heel simpel, of 350 euro in Groessen of via de verzekering. Je hapt mee. winking smiley Je bent echt een goede gozer maar nu inderdaad te aardig. Je moet niet het plezier in je Up! verliezen door een spuitbeurt waar je niet tevreden over gaat zijn.

Bovendien, er is een ding dat je niet moet vergeten, hij heeft "zijn" auto op naam van zijn moeder verzekerd staan, das fraude en mag niet eens! Het is dus wel aan hem gelegen dat er geen schadeclaim binnenkomt op IVA terrein.
Het zal vast goed gaan, maar wat nu als de verzekering toch eens een controle plant?
Stop ermee.
Vanavond alles mailen naar de verzekering.
Laat er maar een schade-expert bij komen. Je hebt je best gedaan om het zonder verzekering op te lossen toch? Lukt niet blijkbaar, ook goed.
Absoluut waar, maar de spuiter in groessen levert echt kwaliteit, daarom de keuze voor hem., niet om jan lul tegemoet te komen. Ik heb het spuitwerk gezien bij de medeforumer en geloof mij, dat is een zeikerd eerste klas in details. Boekhorst is gewoon een grote keten, meer tijdsdruk en dus minder resultaat, al zijn er geen echte slechte ervaringen binnenshuis hier.
Spot repair kan zeker wel goed en zonder kleurverschil.
Maar gewoon via de verzekering spelen en bij je eigen spuiter neernetten, met zo'n jonge frisse auto moet je niet gaan kloten!!
Idd gewoon alles doorspelen aan de verzekeraar, die regelt het verder wel.

Nico,

Wellicht staat de auto ook wel op zijn moeders naam , dat is geen enkele fraude hoor.
Je mag dan best in die auto rijden incidenteel winking smiley
Bofkont
Nico,

Wellicht staat de auto ook wel op zijn moeders naam , dat is geen enkele fraude hoor.

Juist, zeker weten! Incidenteel. Maar je gaat ze de kost niet geven die verzekeren op naam van hun ouders. winking smiley
Nico GTR
Bofkont
Nico,

Juist, zeker weten! Incidenteel. Maar je gaat ze de kost niet geven die verzekeren op naam van hun ouders. winking smiley

Maar bewijs het maar eens. Niet echt de moeite voor die paar honderd euro, m.i.
Damian, gewoon lekker via de verzekering regelen inderdaad. Daar heb je ze ook voor. Ik zou ook geen zin hebben in dat gedoe, hoewel ik na een eigen schadeafhandeling de contacten met de verzekering (en m.n. de uitbetaling) ook wel erg stroef vind gaan. Die grapjassen reageren vervolgens wel direct op de verlenging van het contract, maar de uitbetalingsverzoeken blijven liggen...
Dat klopt inderdaad, daarom leek me een handje contantje sneller en beter voor beide partijen. Maar dan opeens toch dwars gaan liggen, Ok zoek het maar uit dan.

Overigens kan spotrepair prima zijn, maar gezien er aan de bumperranden geen lak meer zit ipv een kleiner oppervlak denk ik niet dat het resultaat geweldig zal zijn, daarom overspuiten
Jij bent geen schade-expert toch?
Laat het oordelen of het een spotje of compleet overblazen nou maar aan een expert over.

Btw, ik heb vroegah wel gezien dat met spotrepair hele verrassende resultaten bereikt kunnen worden.

Hou er ook rekening dat bij autohuur maar 75% vergoed wordt.
Springbok
Tijd voor een dashcam.. winking smiley

Dat dus. Ik heb vorige week toen ik de Giulia Q op ging halen even 'tikkertje' gespeeld op de A2->A9. Voor me ging een belg ineens in de ankers en ik zag het te laat (afgeleid omdat collega belde, handsfree overigens). Dus ik raakte hem net.
Op mijn auto is geen schade te zien, alleen de nummerplaat iets vervormd. Ook op de Belgische A4 Avant was niet iets te zien, op een flinke kras wat meer bovenop de bumper na.
Volgens de beste man was dit nog niet, dus hij wilde de schadepapieren invullen. Zo gezegd, zo gedaan (wat een werk trouwens), en klaar.

's Avonds de dashcam bekeken en daar is duidelijk op beeld vastgelegd dat de kras al lang op zijn bumper zat.
Via de Leasemij nu alles doorgestuurd. Foto's, schadeformulier, stills van de dashcam én de video.

Die gaat weinig vergoed krijgen, wat ondanks weinig afdoet aan het feit dat ik hem natuurlijk wel geraakt heb winking smiley
Damian,

Precies wat eerriikk zegt thumbs up
Kan prima met een spotrepair, heel veel grote schade bedrijven doen dit trouwens ook al.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.