Damian's Volkswagen Up! TSI '18, Eibach+chip+milltek-> Stoelen einde verhaal

Gepost door Damianw26 
Helaas is er achteraf helemaal niets meer aan te doen, normaal wordt het inderdaad gevraagd en plak ik zelf alsnog een briefje op het stuur. Bij Audi vragen ze het en wassen ze hem zelfs met de hand(al is het de vraag hoe krasvrij dat gebeurt, gezien het tempo winking smiley ). Voor 9,9 uit de 10 mensen is een schone auto een auto die net uit de wasstraat komt, dus ik ga er geen punt van maken bij de dealer. Polijstbeurt rondom na de winter, en weer door cool smiley

En dan eindelijk de stoelen: Dinsdag komen ze binnen, woensdagavond inbouwen na 2 maanden levertijd i.p.v. 3 weken.

En weer een nieuwe pagina, dus wat foto's van de laatste zomerse dag vorige week zondag, en nog een aardig plaatje van de A3, waar ik stiekem ook alweer 15.000km mee heb afgelegd dit jaar grinning smiley

Untitled by Damian Willemsen, on Flickr

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-09-2019 16:59 door Damianw26.
Nou eindelijk na 9 weken i.p.v. 3 weken heb ik ze dan in huis, morgen installeren!

Plaatjes:

Corbeau RRS by Damian Willemsen, on Flickr

Corbeau RRS by Damian Willemsen, on Flickr
Zien er best dik uit maar toch wel 2 kanttekeningen.
Zo te zien zijn stoelen helemaal niet verstelbaar? Dan is het hopen dat je meteen goed zit zoals je gewend bent.
Verder nogal slordig dat de witte lining/stiknaden bovenaan niet netjes aansluiten bij de onderkant van de stoel.
Super dik thumbs up ben erg benieuwd hoe het in de auto staat. Dit is toch wel de dikste up die ik ken hoor, wereld van verschil met een standaard uitvoering, maar zeker niet schreeuwerig, erg geslaagd smileys with beer
Total Loss
Zien er best dik uit maar toch wel 2 kanttekeningen.
Zo te zien zijn stoelen helemaal niet verstelbaar? Dan is het hopen dat je meteen goed zit zoals je gewend bent.
Verder nogal slordig dat de witte lining/stiknaden bovenaan niet netjes aansluiten bij de onderkant van de stoel.

Stiknaad stond ik zelf ook even van te kijken, slordig maar daar is geen alternatief voor. Stoelen zijn qua rugleuning 180 graden verstelbaar verstelbaar, de rugleuning kan plat op het zitvlak tot plat op de achterbank zal ik maar zeggen. En het frame waar ze op staan is 3 standen in hoogte te verstellen, en in de lengte natuurlijk. Ik verlies t.o.v. de standaard stoel niets aan verstelbaarheid.

En Fmitsi, bedanktthumbs up Ben er ook heel tevreden mee, een standaard up is doodsaai, deze beslist niet.
Ah ok, ik dacht even dat rugleuning van stoelen helemaal niet te verstellen was en dat die ene hendel die ik daar zie er zat om de rugleuning helemaal naar voren te klappen om achterpassagiers in te laten stappen. Maar besefte daarna pas dat je een 5-deurs hebt.
Zal niet te veel in detail treden, maar misschien moet 1 van de 2 onderstellen weer terug wegens een fabricagefout. Maar dat uitzoeken lukt vandaag niet meer.

Voor nu:

Alvast een foto by Damian Willemsen, on Flickr
Ziet er zeker netjes uit zo in de Up! !

Die stiksels die niet lekker doorlopen, hmm, is niet anders dus. Ik zou me er ook aan ergeren, maar ach, meestal kijk je daar niet naar als je instapt. winking smiley

Kwam dinsdagmiddag op de A15 overigens nog een originele Up! GTI tegen in het zwart. Die red het qua looks niet bij die van jou hoor thumbs up
Grappig, als Tesla een auto zo aflevert met zulke stiksels wordt ie afgebrand.
Snap ook niet waarom ze contrasterende stiksels gebruikt hebben, met zwarte stiksels was het waarschijnlijk niet eens opgevallen.

Vind je oude stoelen 10 keer mooier, maar de nieuwe zullen vast beter zitten, gelukkig is het allemaal zo weer terug te bouwen.
adinsx
Ziet er zeker netjes uit zo in de Up! !

Die stiksels die niet lekker doorlopen, hmm, is niet anders dus. Ik zou me er ook aan ergeren, maar ach, meestal kijk je daar niet naar als je instapt. winking smiley

Kwam dinsdagmiddag op de A15 overigens nog een originele Up! GTI tegen in het zwart. Die red het qua looks niet bij die van jou hoor thumbs up

Dat is toch zeker een complimentthumbs up
Ziet er mooi uit! Ga je over op andere gordels of blijven de standaard 3 punts gordels gebruikt worden? In dat laatste geval ben ik benieuwd hoe die over de schouderwing komen te vallen...
Bedankt, standaard 3 punts gordels blijven. Gezien je de gordel in hoogte kan verstellen kun je de wing omzeilen.
MLL
Grappig, als Tesla een auto zo aflevert met zulke stiksels wordt ie afgebrand.
Snap ook niet waarom ze contrasterende stiksels gebruikt hebben, met zwarte stiksels was het waarschijnlijk niet eens opgevallen.

Vind je oude stoelen 10 keer mooier, maar de nieuwe zullen vast beter zitten, gelukkig is het allemaal zo weer terug te bouwen.
thumbs up ik sluit me hier helema bij aan.

Je hebt wel geluk dat de TSI maar kort is geleverd: dat doet de restwaarde goed.
Heb zelf voor wit stiksel gekozen gezien de achterbank dat ook heeft. De standaard stoelen zijn niet bepaald zaligmakend gezien ze van plastic zijn
Dat is me een flink dikke stoel zeg, het contrast met de originele stoel is haast komisch. Hopelijk kan die andere stoel er binenkort ook in, wordt wel een erg fijn geheel zo. thumbs up
Ben ik volledig met je eens Dirkthumbs up

Maar goed, na weer even de boel goed geanalyseerd te hebben samen met de installateur zijn de volgende punten eigenlijk niet optimaal. Gezien het geld wat ik ervoor betaald heb is dit onacceptabel. Heb gebeld met Corbeau, en ik verwacht vandaag nog een concreet antwoord over wat we nu gaan doen. Desnoods terugsturen..

- Seat sliders zijn heel gammel, ze schieten los en gaan heel stroef
- Een Seat slider werkt helemaal niet meer na 1x gebruikt te hebben....
- De gordelhouder moet compleet verbogen worden wil je hem passend krijgen
- Stoelverwarming connectoren passen niet, stoel heeft 2 kabels en de vw heeft maar 1 aansluiting (dat is op te lossen, maar het is verkocht als plug and play)
- Boorgaten in de stoelen verkeerd, of nou ja de goede gaten zaten onder de bekleding verwerkt. Gaatjes in moeten maken daardoor
- Stoelen passen alleen op het frame met veel geweld door minimale afwijking in doorgegeven maten.

Binnenkort meer

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-10-2019 17:35 door Damianw26.
Een hele verandering met deze stoelen, ziet er dik uit!
Wel weer jammer dat er een aantal zaken niet goed zijn, zeker als je er al langer op moet wachten.
Ik hoop voor je dat het snel en goed opgelost zal worden.
Dat is balen zeg. Ik dacht eigenlijk dat dit wel kwalitatief goede stoelen waren, maar valt ook tegen dus.
Ik wilde me er niet mee bemoeien, maar dat merk stoelen staat niet bekend om zijn goede kwaliteit en afwerking...

Hopelijk wordt het wel netjes opgelost uiteraard.
Wat deed jou beslissen om die Corbeau stoelen te nemen, rugklachten of gewoon veel steun op het circuit bij het bochtenwerk?winking smiley
Naar mijn weten is Corbeau echt geen slecht merk, maar persoonlijke ervaring is het belangrijkste natuurlijk. Probleem zit hem niet in de stoel maar in het onderstel
Reactie van Corbeau is trouwens uiterst professioneel, hier gaan we uitkomen. Ik rij nu naar de inbouwer en dan gaan we kijken wat we nu gaan doen
Damianw26
Naar mijn weten is Corbeau echt geen slecht merk, maar persoonlijke ervaring is het belangrijkste natuurlijk. Probleem zit hem niet in de stoel maar in het onderstel

Dat dus, slechte pasvorm.
Hopelijk goede aftersales.winking smiley
Het leek erop dat we eruit zouden komen met Corbeau, en dat is ook gebeurd. Zij het op een andere manier dan gedacht.

Met de stoelen zelf is niets mis, echter de 'op maat gemaakte onderstellen' zijn een rampenplan. Bijrijdersstoel met onderstel past prima, echter is de slider kapot na 2x gebruikt te zijn... Dan het onderstel van de bestuurdersstoel. Deze is zo krom als een hoepel, doe je de 2 bouten bij de achterkant erin, dan kan aan de voorkant of de bout links, of de bout rechts erin, het onderstel matcht niet met de OEM stoelgaten. Bij de bestuurdersstoel zit de gordelhouder zo dicht op de stoel, dat deze bijna niet naar voren en achter kan schuiven. En als deze wel schuift, dan trekt de gordelhouder de stof van de stoel kapot aangezien deze klem komt te zitten... Gezien deze punten nog bovenop de eerder benoemde problemen komen, zag ik het niet gebeuren dat de problemen ooit opgelost worden (met bijvoorbeeld 2 nieuwe onderstellen).

Ofwel de stoelen worden geretourneerd en ik krijg mijn geld terug. Ik ga mij verdiepen in maatwerk, al wil ik het budget eigenlijk niet heel veel meer ophogen. Wordt vervolgd!
Netjes dat ze geld terug geven en snel wat beters zoeken.winking smiley

Ik weet ook niet wat er met onze Engelse vrienden van Corbeau gebeurt is maar veel slechte ervaringen de laatste jaren.
Heeft Bride niks voor een UP?
Late reactie maar de nieuwe stoel staan wat mij betreft heerlijk in de Up! Jammer dat dit feestje niet door gaat, maar er zijn nog wel andere merken beschikbaar natuurlijk. Hoop dat je gauw tot een oplossing komt!
Bride zou kunnen, echter er zijn zoveel keuzes. Ik koos voor Corbeau gezien de goede reviews en het mooie design. Nu heb ik deze set op het oog: Sparco R600. Gezien er een dealer in Nederland is wil ik wel eerst proef zitten.

[stmtuned.com]

@zadelsnuiver

Ik had ze zelf graag erin gehad, alleen jammer dat die onderstellen een drama zijn. Heb er nog aan gedacht om de stoelen te houden, onderstellen terug te sturen en iemand te zoeken die een goed onderstel eronder kon maken. Echter zit er nu in 1 stoel een groot gat door die designfout van de gordelhouder, tja dan maar terug.
Mooie stoel ook.

Keus genoeg denk ik, van Sparco ken ik geen horrorverhalen behalve erg lange levertijd.
Ik heb je stoel ontwikkelingen even gemist. Jammer om te horen dat het niet wil lukken. Maar beter nu goed doen dan een half-half oplossing. Verder mooie cijfers van verbruik en onderhoudskosten.
Ik ben trouwens wel benieuwd of (nu de Up alleen nog als elektrische auto bestaat) er ook een GTI versie komt. Zou best een leuk concept zijn.
Jammer dat de onderstellen teleurstellend waren, ik vind de stoelen er gaaf in staan!
Blijft een stoer bakje zo met deze aanpassingen allemaal thumbs up
Bij Biesheuvel in Nieuwendijk hebben ze aardig wat stoelen staan om te proef zitten, is alleen de vraag of die specifieke stoel hebben staan.
Sparco heb ik op zich goeie ervaring mee: aangeschaft in 2002, nu +/- kleine ton aan km's verder zitten ze nog steeds prima, alleen 1 stoel is aan de zijkant verkleurd door de zon. Bijbehorende frames heb ik wel aangepast: achterzijde ging mij niet laag genoeg. Schuifrails gebruik ik nooit: bestuurdersstoel blijft altijd op mijn stand staan. Levertijd, gut ja, klopt wel inderdaad, heeft toen weken geduurd: in 't warme Italië ligt 't werktempo wat lager cool smiley
Stoelen waren inderdaad top, onderstellen waren het tegenovergestelde. Ze worden morgen bij mij thuis opgehaald, en volgende week krijg ik mijn refund. Aan service/medewerking absoluut geen gebrek bij Corbeau. Wellicht hebben duurdere stoelen wel goede onderstellen..

Goed om te lezen Sjon, ik rij volgende week eens langs bij Biesheuvel, even live rondkijken. Al eerder contact mee gehad voor installatie van de Corbeau stoelen, maar dat is uiteindelijk door een ander gedaan.
Denk dat de markt voor aangepaste stoelenrails in een UP te klein is om specifiek een serie voor te bouwen. (niet rendabel). Een goede stoelenboer kan zelf wat maken uit onderdelen, maar tijd = geld.......
Zo dat is een teleurstelling na zo lang wachten, maar gelukkig lossen ze het netjes op. thumbs up
Een stoelrails moet toch geen probleem zijn? Bedrijven als ASS en Scheel leveren dat ook. Heeft mijn vader van 1978 tot aan 2018 in zijn auto gehad, zonder problemen. En die schoven we toch wel regelmatig. Die bedrijven maken ze voor elke auto.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.