Damian's Volkswagen Up! TSI '18, Eibach+chip+milltek-> Nieuwe stoelen onderweg!

Gepost door Damianw26 
Nico GTR
Jij hebt nog niet lang genoeg in een echte elektrische auto gereden. winking smiley Je moet echt bezig zijn met autorijden anders haal je de volgende laadstop gewoon niet. smileys with beer

Met de audi is het soms al spannend om 25km vol elektrisch te overbruggen met de verwarming aandrinking smiley

Verder:
Afgelopen zaterdag had ik mijn auto dan alweer 1 jaar! Dat is opzicht niet een prestatie, maar het voelt eigenlijk veel korter aan dan een jaar. Voorspelling van 25.000km/jaar is uitgebleven, de teller is blijven steken op 19.700km dit jaar. Zeker niet omdat de auto niet bevalt, maar als het even kan gebruik ik voor de saaie ritten de A3 om km's uit te sparen. Updates voor dit jaar? Als milltek eindelijk eens aankomt met een andere downpipe wil ik die nog, iets meer geluid en de 150pk komt dan in zicht als bijzaak. Daarna zou ik het eigenlijk niet meer weten wat nog toe te voegen, de wagen is helemaal naar mijn zin cool smiley. Toch nog saai eindigen: gemiddeld verbruik over die 20.000km was 1 op 18,7. Zou ik alleen maar rustig tokkelen dan lukt 1 op 20 gemiddeld met gemak, maar daar heb ik hem niet voor tongue sticking out smiley
Zo!

Korte update: 22.000 km op de klok naar volle tevredenheid en met name heel erg veel plezier. Afgelopen week de auto uitvoerig gewassen na een winter lang enkel afspoelen. De auto zat wederom volledig onder de kalkvlekken, na een kleine behandeling met waterspot en een coating booster zag de wagen er weer top uit. Alleen oppassen dat je niet te hard poetst drinking smiley:
Untitled by Damian Willemsen, on Flickr

Verder nog steeds het plan om, zodra Milltek de downpipe eindelijk lanceert voor tsi/gti, die eronder te zetten inclusief sportkat..

Verder heb ik vandaag de zomervelgen weer eronder gezet, en dan merk je toch wel een stukje meer stugheid van 15 naar 17inch. Overigens vind ik dit er ontzettend veel mooier uitzien dan de mak wintervelgen. Ook is het wiebelige karakter van veel zacht winterrubber op een kleine velg ook weer weg, dit rijdt stukken beter dan zacht winterrubber, heerlijk.

Daarnaast ook nog een tsi logo wat ik overhad aangebracht in het interieur, en ja hij heeft er ook echt meer pk's van gekregen natuurlijk! winking smiley

En afsluitend nog wat foto's:

Summerrim time by Damian Willemsen, on Flickr
Summerrim time by Damian Willemsen, on FlickrUntitled by Damian Willemsen, on Flickr
Damianw26
Deze foto laat wel écht goed zien hoe ongelooflijk dik hij is, echt wel een van de vetste Uppies in Nederland wat mij betreft thumbs up.
Ik jaagde maandag non over de dijk naar jouw dorp Damian. Stukje doorheen geslingerd kijkend of ik de dikke Up! ergens zou spotten. Helaas. Maar ga je deze lente / zomer vast een keer treffen bij de wasbox grinning smiley
Thanks Micha thumbs upthumbs up toch nog actief op het forum zo te zien

Helaas, rij je bij de wasbox naar links langs de nieuwbouwwijk op en de doodlopende straat in, dan zie je vanzelf een up en A3 winking smiley Ik kom er overigens niet meer, in de winter de auto daar een paar keer afgespoeld maar zat wederom volledig onder de kalkvlekken (ondanks gedemineraliseerd water te kiezen thumbs down ) De dijken rondom Lobith langs de rijn op vind ik een stuk mooier/ruimer, vandaag weer een ronde gemaakt:
Untitled by Damian Willemsen, on FlickrUntitled by Damian Willemsen, on Flickr

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-03-2019 21:34 door Damianw26.
Damianw26
Thanks Micha thumbs upthumbs up toch nog actief op het forum zo te zien

Helaas, rij je bij de wasbox naar links langs de nieuwbouwwijk op en de doodlopende straat in, dan zie je vanzelf een up en A3 winking smiley Ik kom er overigens niet meer, in de winter de auto daar een paar keer afgespoeld maar zat wederom volledig onder de kalkvlekken (ondanks gedemineraliseerd water te kiezen thumbs down ) De dijken rondom Lobith langs de rijn op vind ik een stuk mooier/ruimer, vandaag weer een ronde gemaakt

Found it winking smiley. Althans, ik zie je oude Up! denk ik op streetview winking smiley.

Die kalkvlekken, ja dat viel me van het weekend dus ook weer op. Ga toch maar op zoek naar weer een andere wasbox. Er tegenover bij de BP is ook al niet alles (weinig druk achter).
Dat is snel :P Foto’s zijn minstens van 2 jaar geleden, wasbox achter de bp is ruk inderdaad, weet even zo snel geen andere in de buurt.
Haha.

Deze is modern en erg prettig, maar ligt (voor jou) wel wat uit de richting. Ik kom er twee keer in de week langs i.v.m. ophalen dochter bij opa en oma daar in de buurt:
[www.google.nl]

Optie 2 is deze bij de Shell nabij Didam:
[www.google.nl]

En wel eens bij deze geweest? Zit een was eh krasstraat sinds een paar jaar, maar schijnbaar ook nette wasboxen:
[www.google.nl]

Ik ga maar eens kijken wanneer ik deze week even de zomerset er onder gooi. Het kriebelt om weer de lekkere zomerlook te hebben. grinning smiley
De UP! weer helemaal klaar voor de zomer, ziet er weer goed uit! Vervelend van de kalkvlekken.
De downpipe zou een mooie upgrade zijn, ben benieuwd!
Jezus wat ziet dat ding er weer vet uit op de zomervelgen! eye popping smiley geloof best dat je het verschil ook voelt, de zomerbanden lijken net zwarte elastiekjes in vergelijk met de winterbanden big smile smiley
Bedankt! En ja het is een best verschil qua comfort, al is het nog lang geen Lotus Exige winking smiley. Zit overigens wel te kijken naar sportievere zomerbanden, al is er weinig moois te krijgen in 195/40r17. Wellicht naar 205 overstappen met de tijd, daarin is meer keuze.

En ook bedankt voor de wasbox tips, als ik het zo zie kan ik net zo goed de hogedrukspuit uit de schuur trekken i.p.v. zon eind om te rijden drinking smiley
90pk TSI is inmiddels al niet meer te bestellen in NL, als ik de configurator mag geloven: rariteit in wording?
Sinds de WLTP test is de 90 pk tsi vervallen, geen partikelfilter die de gti wel heeft. Ik heb dus motorisch gezien iets zeldzaams drinking smiley Ondanks de hogere prijs wordt de gti meer dan goed verkocht.
Gisteren de Iams bezocht, veel mooiere collectie dan vorig jaar en een grote aanrader. Voor een greep uit de foto's van de prachtige autocollectie die daar stond

klik hier:

[flic.kr]

Zoals op onderstaande foto te zien is, zien de stoelen er nu zo uit. Een mooie set waar niets mis mee is.
Up impressie by Damian Willemsen, on Flickr

Echter begin ik mij de laatste tijd er steeds meer aan te ergeren, met name zodra er iets sportiever gereden wordt. Alles werkt mee, behalve de stoelen. Ze zitten wel redelijk comfortabel, maar het kan echt veel beter. Ze bieden 0,0 zijdeliggende steun, en ze staan redelijk hoog in de auto zelfs in de laagste stand. Nu dacht ik dat er qua custom stoelen niets in de up past wat beter zit dan originele stoelen, maar wel sportiever is zonder dat het een extreme kuipstoel moet worden. Dat laatste is wat te veel van het goede in een dagelijkse auto met 20.000km per jaar. Ik heb gekeken naar vw golf 7R stoelen, maar dan zit je scheef voor de pedalen en de witte pre facelift stoelen vind ik lelijk. Nu heb ik 2 recente opties gevonden waar ik wel erg enthousiast over ben, het zit veel beter, ziet er goed uit en je komt niet scheef te zitten voor de pedalen. Nadeel is uiteraard de prijs en het frame moet op maat gemaakt worden. Naar mijn idee maakt dit de auto echt af, over een maand of 2 wil ik dit gaan uitvoeren, tot die tijd even meer informatie inwinnen over montage e.d.

Untitled by Damian Willemsen, on FlickrUntitled by Damian Willemsen, on Flickr

En afsluitend nog een vers gewassen up:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-04-2019 17:16 door Damianw26.
Oef, wel erg heftig meteen die stoelen, maar ik kan me voorstellen dat het een wereld van verschil is. Je huidige stoelen zien er erg vlak uit.
Je zei vorig jaar met de autoweek mini-meet in Maarn al dat de sportstoelen in mijn GT zo lekker zitten. Dat zei ik zelf ook op de Autosalon waar de Mégane IV onthuld werd. Ik ging zitten en zei: "Dit moet mijn volgende auto worden". Héérlijk.

Ik denk overigens op de foto's afgaande, dat de Recaro's te diep zijn. Dergelijke heb ik in het verleden wel in een circuitauto gehad. Het zit stevig, maar op een gegevens moment ben je er denk ik wel klaar mee om jezelf omhoog te tillen om over de harde rand te komen. Laat staan mede-passagiers.

De stoelen die in de achtergrond van de Recaro staan zijn denk ik prettiger. Dus dat je niet die 'driehoek' hebt bij je heupen. Niettemin, succes smiling smiley
Dit zijn nog de minst heftige kuipstoelen maar al redelijk extreem. Ik rij 35.000km per jaar, 20.000 met de up (de fun ritten) en de rest met de A3. Alleen voor de stoelen al zal je de megane gt al kopen, die zijn echt geweldig inderdaad. Zulke stoelen of van VAG rs/r/s modellen zouden perfect zijn maar die zijn te breed, dan kom je scheef voor de pedalen te zitten en dat is nog erger dan geen zijdeliggende steun drinking smiley Als de up nou wat breder was was de zoektocht veel simpeler.
Oh, natuurlijk. Compleet niet over nagedacht dat de Up een stukje smaller is tussen de B-stijlen waar je rekening mee zal moeten houden. Eh, tja... Dan zou ik voor de minst diepe / meest comfortabele gaan waar je toch lekker stevig in zit inderdaad thumbs up.
Voor mij zou dit te heftig zijn. Ik zou liever voor een setje gewone sportstoelen gaan. Je kunt eens kijken naar de stoelen in de Skoda Rapid. Die auto is ook niet zo breed namelijk. Zijn hele fijne stoelen die denk ik goed zouden passen qua vormgeving.

Goede tip, lijken wel de stoelen uit een Octavia RS. Even kijken of ze ook smaller zijn.
Inmiddels is er toch wel wat stof af te blazen hierdrinking smiley

Ik ben de afgelopen maanden erg druk geweest met allerlei zaken behalve met de up, het blijft gewoon een heerlijke auto! Na telkens veel km's met de toch wel vrij saaie A3 gereden te hebben is het nog steeds iedere keer een feestje om met de up te rijden, dat zorgt er mede voor dat het een beetje speciaal blijft. Over 2000km weer een service en dan staat er alweer 30.000km op de klok.
Dan de stoelen: Na de stoelen en stoelrails in veel auto’s opgemeten te hebben, vallen sommige stoel keuzes al af gezien de geringe breedte in de up.
Op marktplaats stond een vollederen set Recaro sportsters met stoelverwarming voor een goede prijs, daar had ik een bod op gedaan maar de set is verkocht aan een ander.

Vanaf volgende week heb ik ruim 2 maanden vakantie, dus dan ga ik eens bedrijven bellen die het onderstel van de stoel passend kunnen krijgen, en als dat kan de zaak rond maken.
Ik heb op deze set mijn oog laten vallen: A merk stoelen en een stuk voordeliger dan Recaro Sportsters. Nu nog even uitzoeken of het past zonder scheef voor de pedalen te komen zitten (het gaat prima in de fabia mk1, dus ik heb goede hoop)

[www.sportseats4u.co.uk]

En dan nog iets leuks, morgenavond ruil ik wederom de up in voor een audi TTS voor een dag, daar heb ik uiteraard enorm veel zin in net als vorig jaar!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-06-2019 17:26 door Damianw26.
Pfoe.... ik snap je als je zegt ik wil andere stoelen vanwege de zijdelingse steun, maar of ik zo rigoureus zou gaan qua kuipstoelen dat denk ik niet. Vind het qua design niet bij de auto passen en vind ook vaak de looks van die stoelen te "aftermarket", maar ja snap ook wel dat niet alle stoelen van andere auto's passend te maken zijn. Lastige kwestie. tongue sticking out smiley
Wow, dat is nogal een ingreep om meer zijdelingse steun te krijgen. Hopen dat het lukt!
Goed, de stoelenupdate!

Na ontzettend lang puzzelen worden het de volgende stoelen: Corbeau RRS recklining bucketseat in zwart stof met wit stiksel, en met stoelverwarming. Een erg mooie stoel die doet denken aan de vorige generatie audi RS stoelen. Het zal zo'n 3 weken duren voordat de stoelen hier zijn, dus mijn geduld wordt op de proef gesteld winking smiley

New seats for the up by Damian Willemsen, on Flickr

En vorige maand ook nog 2 dagen met een TTS rondgestuurd, hoef niet uit te leggen dat dit niets dan plezier was. Ongelooflijk lekkere auto, en wat went vermogen gigantisch snel.

Nette stoelen! Zo op het plaatje lijken ze aardig extreem maar ik denk dat ze als ze er eenmaal in zitten prima gaan staan met de rest van het interieur thumbs up

TTS lijkt me ook fantastisch om een keer mee te raggen, ik heb ooit eens in een Mk1 TT met 225 pk/Quattro gereden en dat ding was al serieus snel!
Liep langs de Toyota gt86 van de buurman en die stoelen lijken er ook enorm op. Dit is veruit de minst heftige optie, je hebt nauwelijks een rand om jezelf overheen te tillen zoals de meeste bucketstoelen die wel hebben. Rugleuning is ook niet fixed dus ik denk een top stoel winking smiley

Tt mk1 is ook erg leuk, moet zeggen dat ik altijd fan ben van een handbak, maar DSG met launch control en schakelflippers past de TTS ook wel heeel erg goed.
De stoelairbags komen niet terug, daar moet een 2 ohm weerstand op. De zijairbags blijven, stoelframe en dus ook de stoel zelf komen op exact dezelfde plek terug. En de breedte conflicteert niet met de zijairbags, ook het bredere hoofdeind niet.

-EDIT De up heeft geen zij(gordijn) airbags. Daardoor zin de nieuwe stoelen (die breder zijn rond het hoofd) misschien wel veiliger.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-08-2019 01:24 door Damianw26.
Zo, die stoelen zien er goed uit! Ben heel benieuwd hoe ze in de up! zullen staan. Mooie mod! thumbs up
Thanks Pheaton! Het is nog even kijken wat ik met de achterbank doe. De stoelen zijn zwart stof met wit stiksel, de achterbank blijft het huidige zwarte eco-leer met wit stiksel. Als het te lelijk is moet ik een zwart stoffen achterbank op zien te sporen.
Damianw26
De stoelairbags komen niet terug, daar moet een 2 ohm weerstand op. De zijairbags blijven, stoelframe en dus ook de stoel zelf komen op exact dezelfde plek terug. En de breedte conflicteert niet met de zijairbags, ook het bredere hoofdeind niet.

-EDIT De up heeft geen zij(gordijn) airbags. Daardoor zin de nieuwe stoelen (die breder zijn rond het hoofd) misschien wel veiliger.

Ik bedoel inderdaad de stoelairbags, niet de gordijnairbags. Maar heeft een up geen gordijnen?? Dat had de oudere Alto al bijna standaard. Zou ik verbazingwekkend vinden. Dan heb je dus geen enkele airbag opzij meer? Dat zou wel jammer zijn. Da's wel een nadeel van aftermarket stoelen tegenwoordig. Ook maatwerk zoals Scheel weet ik niet of dat kan.
Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat, op zo'n losse foto kan het me nog niet overtuigen, maar wie weet valt dat uiteindelijk reuze mee. thumbs up
Ik ben ook reuze benieuwd heb er ook nog even naar gekeken voor de Clio maar vind de prijs tot nog toe veel te gek. nut smiley
@velthuis

Vind het zelf ook wel merkwaardig en vooral jammer dat er geen gordijnairbags in zitten (tenminste ze gaan niet af op een crashtest video met zij-impact) De enige manier om stoelairbags te behouden is om naar andere originele VAG stoelen met airbag te kijken. Maar ja een gewone golf 7 of polo stoel is niet de upgrade die ik zocht, betere stoel dan standaard maar het is alsnog een vlak model. En golf 7R/ polo GTI stoelen, tja daar wordt doodleuk 2500 euro voor gevraagdnut smiley

@brent

Je moet het inderdaad zien als het erin zit, ik denk dat het juist enorm goed zal staan. In het volleder zijn de stoelen pas echt mooi, maar die kosten nog eens 700 euro extra. Imitatie leer kon ook, dat heb ik nu ook erin. Maar doordat dat slecht ademt heb je al vrij snel een bezwete rug.

@nico

Dit is al serieus geld, alleen wil je recaro polepositions dan tel nog maar 1500 euro bij het uitgegeven bedrag op. En je moet ook zien dat je deze stoelen weer meeneemt naar een volgende auto, of ze verkoopt na enkele jaren. Dan zijn ze ook nog redelijk wat waard.
Als er een gordijnairbag in de raam- of dakstijl zit, moet het erop staan in elk geval. SRS.
Staat niets op de A stijlen en daar omheen, het zit er helaas niet in.
Verbaast me echt, had ik niet verwacht. Zeker niet in een dure uitvoering van een toch hoger in de markt geplaatste A segmenter.
s velthuis
Verbaast me echt, had ik niet verwacht. Zeker niet in een dure uitvoering van een toch hoger in de markt geplaatste A segmenter.

Vind je? Voor de grap eens een Passat samengesteld voor 73.819,- (configuratiecode OHYEJ).
Voor dit geld heb je enkel 2 airbags (!), 1 bestuurders airbag en 1 passagiers airbag.

De zijairbags, gordijn airbags en zijairbags achter zijn opties.
Toetsje
s velthuis

Vind je? Voor de grap eens een Passat samengesteld voor 73.819,- (configuratiecode OHYEJ).
Voor dit geld heb je enkel 2 airbags (!), 1 bestuurders airbag en 1 passagiers airbag.

De zijairbags, gordijn airbags en zijairbags achter zijn opties.

eye popping smileyeye popping smiley

Wel premium. Niemand anders rijdt met zoiets unieks grinning smiley

Maar verbazingwekkend wel. Zijn dergelijke airbags voor de up wel als optie te krijgen?
Bijzonder zeg, en nee op de up is het niet optioneel te krijgen. Desondanks krijgt hij wel 5 sterren door de bijzonder stevige kooi. De picanto krijgt er ‘maar’ 4 ondanks dat die wel gordijnairbags heeft en een noodremsysteem dat tot 80kmh werkt i.p.v. 15 kmh.
Mooie stoelen Damian! Past denk ik goed in de Up!
Over de zijairbags: Ik heb me daar bij aanschaf van mijn Up! ook in verdiept. Het idee is dat de zijairbag tevens hoofdairbag is. Kan het linkje niet meer vinden, maar op die manier zouden er geen gordijnairbags hoeven te worden gemonteerd. Zie onder andere dit filmpje vanaf 1:20 minuut: [www.youtube.com] Of de zijairbags daadwerkelijk die functie hebben? Daar hoop ik persoonlijk niet achter te hoeven komen.winking smiley Eén ding is zeker: achter heb je er in ieder geval niets aan.
Ben benieuwd hoe zoiets gaat staan in de Up!

stoelen zelf zien er wel erg prettig uit zeg. thumbs up
Dat is dan nog even wachten. Overigens mooie stoelen, maar ben wel benieuwd hoe het in de Up! zal staan. Het idee is in ieder geval mooi!

Ik kan zeker goed geloven dat het veel plezier geeft om in de TTS te rijden! Rij zelf regelmatig in de TT roadster MK2 van mijn ouders en heb zo te horen dezelfde mening als dat jij hebt.spinning smiley sticking its tongue out
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.