Omniradius - 1997 Toyota Paseo en Audi S3 1.8 5V T Ambition

Gepost door omniradius 
Prima, subtiele verlaging! Blijft een leuk model zo’n Paseo.
Jeetje 3 jaar Paseo alweer, wat "giet de tiet toch snel!" winking smiley

De verlaging is goed gelukt zeg!! Ik vind je wielen tof, persoonlijk zeg ik niets meer aan doen. Ik vind het best wel passen zo. De Paseo is een beetje truttig ( ik bedoel het is een coupé maar geen sportcoupé) en de mooie kleur maken de auto ook niet echt sportiever. Maar zo met de verlaging en de mooie kleur en het truttige is juist super tof, ik zeg niets meer aan doen!
@Peter
Haha, dank je. De wieldoppen zijn inderdaad eigenlijk wel leuk he? Naja ik heb geen haast verder dus de keuze wel of geen lichtmetalen velgen hoef ik niet binnen nu en een paar weken te maken. En de Paseo een beetje truttig? Je bent zelf een beetje truttig! big smile smiley winking smiley Haha, nee mag je vinden hoor. Het is gewoon een grappig ding en ik ben er inmiddels gehecht aan, hoe raar/truttig/schaap in wolfskleren hij ook maar mag zijn smiling smiley

Nou, de Kia heeft de Paseo inmiddels verstoten uit de parkeergarage (waar we maar één eigen parkeerplek hebben). Aangezien ik thuis werk en vrouwlief niet, wordt de Paseo eigenlijk nauwelijks gebruikt, terwijl de Kia dagelijks wordt bereden. Dus krijgt de Kia het binnenslaap-plekje. Voor zolang dat nog kan trouwens, want bij onze nieuwe woning moeten we beiden gewoon als de rest van het gepeupel op straat parkeren crying smilie tongue sticking out smiley

Omdat de Rio bij aankoop al vrij doffe koplampjes had kwam ik weer met mijn briljante DIY "koplampen-oppoetsen met tandpasta" idee aanzetten (wat bij de Paseo heel goed gelukt is, we zijn inmiddels ruim 3 maanden verder en de koplampen zijn nog steeds helder! tongue sticking out smiley )
Omdat het haar eigen auto is ging ik dit natuurlijk niet voor haar doen, je moet wel zelf een beetje een band met je auto opbouwen, en de verzorging is daarbij een belangrijk emotioneel proces. Dus daar ging ze hoor! cool smiley

Koplampje vóór:

Koplampje ná:

Kijk dr eens vrolijk zijn:

Hier kan je het verschil redelijk goed al zien, bestuurderskant (rechts op de foto) is hier al gedaan, en links nog niet:

Ey kerel hoe gaat het?? tijdje geleden alweer.
Leuk dat je die passeo nog steeds in bezit hebt.
Je kunt gerust weer eens langskomen hoor, polijst de koplampen zo voor je net als bij de lexus destijds.
Nou... hij zit er al stiekem een weekje onder maar door omstandigheden nu pas aan de post toegekomen:

Ik heb de stoute schoentjes aangetrokken en weer een modificatie aan de Paseo laten doen drinking smiley
Aangezien ik bij lange na geen 'daily' meer nodig heb dacht ik bij mezelf, what the heck, hoe zou het zijn om de Seo een lekkerder geluidje proberen te geven? Een brave auto heb ik momenteel toch niet perse nodig dus why not! Lang verhaal kort:

Wederom bij Crooke Tuning is er vanaf de katalysator een Magnaflow uitlaat onder gekomen big smile smiley

Het geluid is mooi diep en wat ik zelf het leukste vind is het borrelen en pruttelen dat ie nu doet als je van het gas gaat. Pops and bangs zijn het zeker niet haha, maar gewoon lekker smerig.
Zelfs vrouwlief zei dat ze het wel lekker vond klinken, en dat neem ik als een groot compliment, want zij heeft vrijwel niets met auto's.

Als je vol gas geeft gaat ie ook wel aardig schreeuwen nu, maar in alle eerlijkheid is dat niet mijn doel, ik vind zoals ik zei het diepe brommende/pruttelende geluid het leukste smiling smiley
Ben er in ieder geval blij mee. Je krijgt er echt een hele andere auto voor terug zeg maar, totaal andere beleving opeens. Snel is ie nog steeds niet natuurlijk, maar de beleving is gewoon stukken leuker (vind ik).
En ja, nu moet er ook ff een filmpje bij natuurlijk!
Oh en wat toevallig, ik kwam nét bij een tunnel. winking smiley

video: [youtu.be]
Zeker een lekker geluid, hou er wel van thumbs up qua eindstukken zie ik liever twee kleine pijpjes maar dit is wel meer Japanse stijl natuurlijk. Ziet er ook echt uit als een kwalitatief hoogwaardige uitlaat thumbs up
Dat geluid van een Paseo op wieldoppen, dat vind ik wel grappig cool smiley
Geluidje is zeker nice! Persoonlijk vind het sierstukje net mwah, dan zou ik er ook een setje strak lichtmetaal onder zetten big smile smiley!
@Zadelsnuiver
Thanks! Ja het is een kwestie van smaak, maar die gast bij Crooke zei ook van, dit is wel meer Japanse stijl en wel passend. En dat vond ik ook wel, dus ja smiling smiley

@haarr
Dank!

@Carkiller
cool smiley

@Mechanix
Ja wie weet haha. Alhoewel, zijn die niet meer voor Honda's?

@Barri
Ja toch. Lekker nonconformist. drinking smiley

@Micha D
Wat niet is kan nog komen... En het is persoonlijke smaak ja, dat weet ik en is ook helemaal prima smiling smiley
Zo, dat klinkt heftig. Maar ik begrijp de kinderlijke lol heel goed! Mijn Traction pruttelt flink bij gas los, ik kan het vaak niet laten om voor tunnels (of terrasjes grinning smiley ) even gas bij te geven om dan op het juiste moment te knallen. En me tegelijkertijd te schamen voor mijn gedrag. drinking smiley
Een mooi geluid doet een hoop. Dat schreeuwen hoeft niet perse (of veel volume) maar een beetje pruttelen is zeker erg leuk.
Haha ja, nu moge duidelijk zijn dat het tunnel-voorbeeld natuurlijk wel meteen de meest uitvergrote en overdreven vorm was tongue sticking out smiley

Bij normaal rijden en normaal accelereren is het dus meer een diepe brom met wat gepruttel en dat vind ik ook gewoon helemaal leuk. En inderdaad, never grow up denk ik dan smiling bouncing smiley

Om ook even een 'normaal' beeld te geven kwa geluid als je een beetje cruist en af en toe wat gas geeft:
video: [youtu.be]
Mechanix
Nu nog een set Enkeis eronder!thumbs up

Juist!!
Nu nog een open filter en hij is compleet.
Wat een mooie mod die uitlaat! Klinkt leuk thumbs up Volgende stap een turbo kit winking smiley ?
En dat voor een Hyundai Getz motorblok..... (ism Toyota)
Yup. Na precies drie jaar Paseo bezit en een paar proefritjes in wat (totaal) verschillende auto's is er vandaag in alle stilte opeens een knoop doorgehakt en een aanbetaling gedaan! spinning smiley sticking its tongue out smiling bouncing smiley Er komt dus wat nieuws aan!!

Ik verklap nog effe helemaal niks omdat ik weet dat er bij mij vaak geen pijl op te trekken valt haha. Alhoewel, ik heb een voorkeur voor auto's uit de jaren 90 en begin 2000 want ik vind die boxy stijl gewoon tof. Nieuwe auto's pakken mij vaak kwa vormgeving toch iets minder.
Dus die enige hint krijgen jullie van me, hij is zeker niet nieuw winking smiley

Maar, de km-stand is bescheiden en het is geen import gedoe, dus nap aantoonbaar. Daarbij is ie ook voor zijn leeftijd in een erg nette en originele staat, reed ontzettend lekker en degelijk tijdens de proefrit en ik kon gewoon geen rare dingen ontdekken. Ook ff op de brug mogen bekijken en roest was nagenoeg nergens te vinden.
Enige wat echt aan vervanging toe bleek was de distr. riem. Dus die heb ik erbij weten te lullen. Daarom dus nog enkele dagen wachten voordat ik hem kan ophalen want de riem gaat vervangen worden.

I'm excited! Nu zullen sommigen misschien denken, maar waarom heb je de Seo dan onlangs laten verlagen en andere uitlaat laten monteren? Mja, in alle eerlijkheid, had ik het idee om de Paseo gewoon te houden, sinds het me nauwelijks wat kost in de maandlasten (licht klein autootje) en zodoende hem als fun car voor erbij te houden.
Maar wat ik nu heb gekocht heeft op zich (op een andere manier) ook een fun level tongue sticking out smiley
Dusss ja, dikke twijfel-modus nu.... Paseo houden of toch verkopen? Nouja, héél veel gaat ie niet opbrengen dus daarvoor hoef ik het in principe niet te doen. Maar ja, een 2e auto is redelijk overbodig voor mij. Afijn, daar ga ik later nog wel een beslissing over nemen.

Volgende week zal ik mijn aankoop onthullen drinking smiley
Ben wel benieuwd of men een gokje wil wagen hier wat het is? Degene die er het dichtst bij komt krijgt een verrassings flesje prosecco van mij cadeau! (gekregen van werk en ik lust dat niet haha)
Dan gok ik op een Suzuki Vitara.
Gewoon houden die Paseo, mits je er de ruimte voor hebt.
Boxy en jaren ‘90, ik gun je een Volvo 850/R station.
Parel gewoon houden. Zoals je al zegt levert hij toch weinig op. Desnoods gewoon een caravanstalling zoeken en hem voor 200 euro per jaar stallen. Je gaat er in elk geval spijt van krijgen als je hem weg doet.
Ik gok op een S70. Gewoon een 2.4 170pk.
Als het nou wéér geen BMW is word ik echt link angry smily

Nee grapje natuurlijk, ben echt benieuwd! Ik hoop op een mooie E30 318i ofzo thumbs up
@ Zadelsnuiver

(heheh hmmmmm jah Bimmers zijn gaaf, absoluut. Of ik mezelf in een Bimmer zie rondrijden..... mmmmmm we'll see spinning smiley sticking its tongue out

Grappig dat er al twee mensen denken in de richting van een Volvo. Ok ok, interessant thumbs up
Verder wel leuk om te lezen dat men de Seo een warm hart toedraagt. Dat doe ik ook, daarom wil ik hem idd liever niet weg doen idd.
Helaas is mijn nieuwe woonomgeving wel enigszins krap kwa parkeerplekken... dat maakt het wel extra lastig. Ergens stallen is idd ook een optie, maar ja dan rijd ik er nooit in en het is niet alsof ie meer geld waard gaat worden vermoed ik nut smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-12-2020 13:32 door omniradius.
Paseo gewoon verkopen, na twee weken ben je het wagentje vergeten. Opslaan is in mijn ogen een vals sentiment proberen te bewaren. Nu heeft een ander er weer schik van.

Verder komt de 850 of V70 ook in mijn hoofd.op. met een mooie 5 cilinder.
Suzuki Wagon R big smile smiley

Bij 'box' denk je inderdaad al gauw aan een Volvo... maar dat is al als optie doorgegeven.

Saab 9-3/9-5?
Sowieso een Jap, Suzuki... Daihatsu..of een Lexus IS200!
Zadelsnuiver
Ik hoop op een mooie E30 318i ofzo thumbs up

BMW 316i Compact.smiling smiley
Lada's en Panda's nut smiley Okeh... ik geloof dat jullie de term 'boxy' iets in het extreme trekken nu hahaha! Maar goede suggesties sowieso grinning smiley
Golf II kan ook nog, of een Lancia Delta? Of een vage Amerikaan zoals een Saratoga ofzo big smile smiley een Mercedes zie ik je niet direct in rijden, maar een sympathieke 190E zou ook nog kunnen natuurlijk cool smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-12-2020 16:31 door Zadelsnuiver.
Nu ga ik als stille meelezer ook maar eens reageren. Hmm, '90-begin'00, anders dan Paseo maar wel rijplezier. Ik gok dan geen coupé maar een sedan/station of cabrio. En er is een aanbetaling gedaan dus vast geen auto van €1500.. Even wat wilde gokjes:

- BMW Z3
- Honda DelSol
- Lexus IS300 (want IS200 is al genoemd)
- Subaru Impreza
- BMW 325 E36 (cabrio, sedan, coupe)
- Honda Accord type R
- Toyota MR2

Verder eigenlijk teveel opties, dus ik wacht rustig af.
Fun-level op zijn eigen manier en een beetje boxy. Dat lijkt me dan een grote luxe slee: Nissan Maxima of Toyota Camry misschien?
afentoe
Fun-level op zijn eigen manier en een beetje boxy. Dat lijkt me dan een grote luxe slee: Nissan Maxima of Toyota Camry misschien?

Zou zomaar kunnen, de Maxima die ik in dit topic noemde is blijkbaar weg:
[www.autoweek.nl]
Ik ben overwegend een passieve lezer hier op het AW-forum, maar ik waag een gok en zeg: Honda Prelude van de tweede generatie!
Boppie
Paseo gewoon verkopen, na twee weken ben je het wagentje vergeten. Opslaan is in mijn ogen een vals sentiment proberen te bewaren. Nu heeft een ander er weer schik van.

Ik dacht dat ik de eerste zou zijn die iets in deze trant zou gaan adviseren. Je bent het ook gauw zat als je die Paseo een keer wil rijden en de accu staat leeg of andere problemen die komen kijken bij het weinig gebruiken van een auto.
Overigens ben ik waarschijnlijk de enige die de nieuwe uitlaat ook misplaatst vind...

Qua opvolger lijkt een Volvo voor de hand te liggen qua vormgeving, maar dat verwacht ik niet. Ik verwacht iets meer fun. In welke vorm zou ik niet weten.
haarr
afentoe

Zou zomaar kunnen, de Maxima die ik in dit topic noemde is blijkbaar weg:
[www.autoweek.nl]

In it to win it! winking smiley
All jokes aside, zeker die Maxima's vind ik leuk. Er hebben hier een tijdje twee 96-ers in de stad gestaan, achtereenvolgens een groene en een rode. Helaas al een tijdje niet meer zien staan dus gezien de Nederlandse marktvraag naar dit soort sedans vrees ik het ergste.
Onder het typen bedenk ik me dat ook de laatste hier verkochte modellen Camry's zeldzaam aan het worden zijn. Een vrij jonge import weet ik wel te staan, maar die lijkt me wat nieuwer dan waar Omniradius het over had.
Poh. Dikke investeringen in de paseo en dan verkopen....

Wel alvast fijn voor de jonge tuner girl die het ding overneemt.
Nou, ik werd vandaag gebeld dat het ws een paar dagen langer gaat duren aangezien we in een lockdown zitten wat zaken niet echt vlotter doet gaan, plus de feestdagen komen er aan etc... jammer, maar het zij zo.
Goed, ik wilde graag zelf wat foto's plaatsen maar om nou meer dan een week te wachten vind ik ook suf, dus ik plaats vanavond de foto's van de dealer dan maar smiling smiley
Overigens, niemand heeft het tot nu toe geraden haha.. drinking smiley

Betreft de Paseo;
Ho, geen voorbarige conclusies trekken winking smiley Ik heb nog niets besloten betreft verkoop oid dus zolang daar geen uitspraak over gedaan is gaat ie nog nergens naartoe.
Nico GTR
Poh. Dikke investeringen in de paseo en dan verkopen....

Wel alvast fijn voor de jonge tuner girl die het ding overneemt.

Nou nou Nico..

Overigens snap ik de situatie van Omniradius wel hoor, geld stoppen in modificaties aan je auto moet je eigenlijk nooit zien als een investering; maar zelden dat het echt waarde toevoegt. Je moet het meer zien als een hobby en dat kost gewoon geld.

Jammer dat de auto nog niet klaar is, maar geduld is een schone zaak. Wel tof dat je vanavond de onthulling al doet want ik ben wel erg benieuwd big smile smiley
Nou, komt ie dan! Het is dus geworden, een....tum tum tum:
Audi S3 1.8 5V T Ambition uit 2000 met 161.200km (nap). Handgeschakeld, jawel.

Niemand heeft ook maar het merk Audi genoemd dus in dat opzicht wel lachen spinning smiley sticking its tongue out

Ik heb dit model altijd wel tof gevonden maar als ik er dan een zou kopen wilde ik wel een die in nette staat was, en zo origineel mogelijk (ja ik weet het, ik kan nu flauwe Paseo gerelateerde opmerkingen verwachten winking smiley ).
Daarnaast wilde ik geen geïmporteerde auto en ook liefst eentje met een niet al te hoge km-stand. Nu had ik de mazzel dat dit exemplaar ook enorm dichtbij mijn woonplaats te koop stond, letterlijk 15 minuten rijden.

Bij het zien was ik aangenaam verrast. Hij zag er in het echt haast nog netter uit dan op de foto's. Ook het interieur was nog zeer netjes en onbeschadigd en die Recaro stoelen, man wat zaten die meteen ontzettend goed zeg smiling smiley
Uiteraard kon ik op de lak wel wat kleine plekjes ontdekken en ach, voor een auto uit 2000 is dat ook niet verwonderlijk. Hij hoeft niet perfect te zijn wat dat betreft.

Vervolgens mocht ik er natuurlijk een stukje mee rijden, maar omdat de dealer "officieel" gesloten was (ik was er alleen, op afspraak) werd me gevraagd om alleen op het industrieterrein te blijven. Kreeg ook geen groene platen omdat ze het risico op herkenning daarvan niet wilden nemen. Helaas dus geen snelweg ritje gedaan nog, maar man oh man wat reed ie meteen lekker zeg! Echt een heul stuk anders en beter dan de Paseo (wat ook wel in de lijn der verwachtingen lag natuurlijk). Ook hoe de bak schakelde, heerlijk gewoon, geen enkele speling of niks op de pook en hele duidelijke strakke slagen.
Ik heb hem niet heel erg op zijn staart getrapt, daar was de ruimte ook niet echt voor. Een enkele keer wel ff in 2e versnelling plankgas gegeven en dan merk je dat ie echtwel van zijn plek komt als die turbo gaat meedoen. Ook paar keer de bocht wat pittiger genomen om de wegligging te voelen en toen merkte ik ook hoe strak ie nog stuurde en op de weg lag. Ohja, 'quattro' dus vierwiel aandrijving, ook fijn natuurlijk grinning smiley

Goed ik ga hem pas écht ervaren als ik hem in mijn bezit heb, dus moet nog even geduld hebben...
En zoals beloofd, hier dan de dealer foto's. Betere foto's volgen uiteraard later smiling smiley

Naast een Audi is een betrouwbare Toyota wel handig, inkoppertje drinking smiley

On topic, gaaf ding , Audi's uit deze periode zien er nog zeer beschaafd uit.
Veel plezier er mee, dat gaat zeker wel lukkenthumbs up
Dat is toch wel een toekomstige klassieker. Gaaf!! thumbs up
Nog niet eerder gereageerd in je topic maar lees wel al poosje mee, wel jammer want ik wilde een A4 B5 Avant als suggestie erin gooien, dit komt dan wel in de buurt grinning smiley
'Vroeger' (jaren '90 begin 00's) was ik echt Audi fan, kwaliteit was goed, design was goed, er zijn bij mijn ouders thuis diverse Audi's uit dat tijdperk gepasseerd tot een A8 D2 facelift aan toe.

Maar wat een gaaf ding zeg die S3 en wat een mooie staat! Met die lekkere en betrouwbare 1.8 20VT, veel plezier ermee! cool smiley

Een maat van mij heeft ook een Paseo gehad, ook erg leuke auto's stond leuk naast mijn Ford Probe op een foto.
Van een dikke Lexus naar een bescheiden Paseo en vervolgens naar een potente maar ingetogen Audi. Afgaande op de foto's inderdaad een héél fraai exemplaar gezien de leeftijd!
Audi lijkt erg netjes! Ik had de Paseo erop ingeruild. De vrouw heeft een KIA toch? Hopelijk geen verborgen gebreken.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.