Omniradius - 1997 Toyota Paseo. Lockdown of geen lockdown, rijden doet ie.

Gepost door omniradius 
Dag lieve mensen.

Het had niet veel gescheeld of ik had mijn Hyundai Coupe een paar maanden geleden verkocht.... toch maar niet gedaan omdat, ondanks onze moeilijke relatie, ik toch een zwak heb voor mijn Tiburon (Coup) -plus, het ding levert waarschijnlijk toch nauwelijks wat op- eye rolling smiley

Zo kabbelt onze relatie voorlopig nog verder, en wie weet waar het ons nog zal brengen....

Nu heb ik onlangs een video-review over mijn auto gedaan. En die zal ik hieronder met jullie delen.
Ik doe mijn video's tegenwoordig in het Engels, maar dat moet voor de gemiddelde autoweek liefhebber geen obstakel zijn lijkt mij. cool smiley
En bij deze spam ik ook even mijn youtube kanaal, want ach... ik vind het leuk om mijn onzin met de rest van de wereld te delen, dus check het uit en geef een duimpje omhoog indien het bevalt smileys with beer thumbs up

My Hyundai Tiburon Review

36 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-06-2020 13:04 door omniradius.
Sorry maar ik vind de review nogal tegenvallen, matig engels en ik had wel wat meer pluspunten verwacht en je bent de eerste die het een poorman's Ferrari noemt.
zombies
Sorry maar ik vind de review nogal tegenvallen, matig engels en ik had wel wat meer pluspunten verwacht en je bent de eerste die het een poorman's Ferrari noemt.

Niet mee eens. Ik vind het absoluut geen slecht Engels, maar val dan ook niet over een klein foutje.
Ik vind de overgang van de beelden (shots) nog voor verbetering vatbaar. Maar overall, toch vermakelijk en leuk! Wel wat kort en weinig inhoudelijk. Motor, stuurinrichting, stoelen, etc. Daar had nog wat werk in kunnen zitten. Maar goed, niet iedereen kan Autogefuhl wezen. spinning smiley sticking its tongue out

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-10-2016 15:09 door Eenvrijeusernaamiserbijnaniet.
Het glas is half vol of het is half leeg. Slaat op bovenstaande reactie`s, u mag zelf bepalen bij wie het glas half leeg isdrinking smiley.
@Zombies: Tja, als jouw Engels beter is, dan zou ik zeggen doe een video in het Engels om te laten zien hoe het wel moet. winking smiley
En ik ben de eerste die het een poor man's ferrari noemt? Reeeeaaaally? Jeetje. Misschien wil je anders ff de eerste zin van dit artikel uit 2004 alweer lezen?
[www.liverpoolecho.co.uk] eye rolling smiley

@Eenvrijeusernaamiserniet: Thanks! En het klopt dat ik niet super inhoudelijk ben geweest ja. Ik zeg dat ook op het eind, van de review is misschien een beetje crappy want ik praat gewoon over mijn algemene mening over de auto, en niet op wetenschappelijke feiten ofzo. Edits kunnen uiteraard altijd beter, en ik blijf ook mijn best doen om elke video beter te monteren thumbs up

Vond het gewoon leuk om een review van mn auto te doen. Ben geen auto-expert en claim dat ook niet te zijn smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-10-2016 15:53 door omniradius.
Leuke review man! Je hebt er een abonnee bij.
En over je Engels, menig Nederlander doet het slechter, uitspraak is best behoorlijk smiling smiley
Prima Engels toch? Ja er zat grammaticaal wel eens een foutje in, maar bij wie is dat niet zo? Het was dichter bij English (US) dan het door ons aangeleerde English(UK) maar verder? Lekker zo houden hoor Omni.
Jeej, thanks man! @ Braadslee

@ Nico GTR: Hehe ja klopt, ik voel me meer op mn gemak bij Amerikaanse uitspraak dan bij Britse uitspraak...is er op de een of andere manier gewoon ingeslopen tongue sticking out smiley
Anonieme bezoeker
Re: Mijn Tiburon, Coupe, it's a love/hate thing ;)
24-10-2016 19:45
Leuke review... en idd heel best Yankee-Englishthumbs up.
Leuk gedaan man!! ik doe het je niet na.

Zo'n hyundai coupe is een zeer ondergewaardeerde auto, goede techniek en rijdt best leuk!!
smiling bouncing smiley Many thanks! smileys with beer @ Bijnaderinzien & Bofkont
Ik vind het zeker een vermakelijk filmpje, ook leuk hoe je 2 camera's in de auto hebt gehangen en ook hoe je ze afwisselend hebt gebruikt tijdens het monteren. Inhoudelijk is het een beetje zozo maar 90% van de filmpjes op youtube gaan nu eenmaal meer over het geleuter dan over de content dus dat is verder prima zo.

Paar dingen die me opvielen:
Je zit redelijk vaak aan je neus.
Volgens mij rij je grotendeels tussen 2 rotondes op en neer, of lijkt het er op in elk geval en wat meer afwisseling in achtergrond zou welicht leuk zijn.
Ik zou persoonlijk net iets meer een paar standpunten aanhouden. Nu hoor ik een paar keer dingen zoals "hij verbruikt veel. nou niet zoveel, maar wel best wat." of "hij is langzaam, nou niet zo super langzaam, maar best wel langzaam". Een beetje overdrijven mag best, dat is imho ook het sterke punt van bjjvoorbeeld Top Gear, ze gebruiken zulke sterke metaforen en kraken sommige zaken zo hard af dat het hilarisch is.

Maar echt superleuk filmpje, je Engels is gewoon goed, monteren is goed, je brengt het erg leuk dus ik zou zeggen voowl doowrgaaan!
Ik heb trouwens ook even "moving dad part 1" gekeken, ook erg leuk, erg toffe beelden met de Drone gemaakt (waar is dat in godsnaam, echt supermooie locatie!) en je ouwe heer is echt een held!
@ Zadelsnuiver

Thanks voor je uitgebreide feedback! thumbs up

Je hebt goed geobserveerd wbt het heen en weer rijden tussen 2 rotondes. Het was slecht weer die dag en de "voorbij rijden" shots vd coupe zijn op een andere, meer zonnige dag gemaakt. Dus zodoende had ik idd zoiets van, ik rijd n beetje heen en weer tussen twee rotondes, want de camera's zijn toch op mij gericht tongue sticking out smiley

Leuk dat je ook een andere video hebt gekeken. Mn pa woont in Maastricht en de drone shots zijn gemaakt bij de enci groeve, vlakbij Maastricht dus smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-10-2016 22:19 door omniradius.
Slecht Engels? Hoe uitmuntend moet dat van jou wel niet zijn dan? Ja het accent is een beetje Nederlands en hier en daar zit er een foutje in, maar ik hoor menig Nederlander toch vaker tenenkrommend Engels praten (zelfs bij mij op de opleiding waarbij Engels een erg belangrijk vak is!). Je praat in ieder geval soepel zonder te lang te moeten nadenken.

Ik heb mezelf een Amerikaans accent aangeleerd. Ik speel veel op de PS4 met Amerikanen en luister naar hun uitspraak en dat kopieer ik. Krijg erg vaak te horen van Amerikanen dat ik geen accent heb en ze niet eens wisten dat ik geen Amerikaan was. Vind ik zelf een erg prettig complimentje want daar ga ik ook eigenlijk voor. Dus mocht je je accent wat willen verbeteren, gooi eens een online spelletje aan haha.
Accentloos Engels is niet pers mn doel hoor... Zolang het idd maar vloeiend loopt zonder dat ik continu "uhh" zeg en naar woorden zoek. En ja, een dik NL accent a la: "yesh, its verrie neis toe miet joe" probeer ik wel echt te vermijden tongue sticking out smiley maar volgens mij lukt dat wel redelijk.
Anonieme bezoeker
25-10-2016 01:47
Accentloos Engels bestaat niet, want er is geen Algemeen Beschaafd Engels.
Voor Nederlanders is Amerikaanse praten extra moeilijk vanwege o.a. onze R.
Zuid-Afrikaans Engels is voor ons het meest haalbaar. smiling smiley

Het zou wel goed zijn als je Hyundai netjes op zijn Koreaans zou uitspreken. ^^
Hjnd, twee lettergrepen en de klemtoon op de eerste.
Eerste woord van deze dame.
[www.youtube.com]
Zolang je niet klinkt als Tony Beets doe je het al snel goed in mijn boekje grinning smiley
Leuk filmpje Omniradius! Ik ben overigens wel benieuwd naar het vervolg van "the ink"-video. Je drone-shots zijn ook echt gaaf zeg!

Overigens Herman, in het Koreaans wordt Hyundai uitgesproken als HUN-DEE
Haha ik wist eerlijk gezegd niet eens dat je Hyundai zo uitspreekt! Weer wat geleerd. nut smiley @ herman m

En thanks!! @ Pjotr smiling smiley
Er komt zeker een vervolg van de Ink video! En je mag natuurlijk altijd even op die 'subscribe' button klikken om up to date te blijven spinning smiley sticking its tongue out
Leuke review, je steekt er natuurlijk een beetje je kop mee boven het maaiveld en dan zijn er altijd wel wat mensen die iets te zeuren hebben. Aan de andere kant, opbouwende kritiek lijkt me niets mis mee.
Je had al eens eerder een link gedeeld naar je Amerika reisvlog, die was ook erg vermakelijk om te kijken vond ik. Nu ben ik zeker niet de persoon om me te abonneren op je kanaal, daarvoor zit ik simpelweg te weinig op Youtube maar als je zo af en toe een linkje dropt zal ik zeker even kijken.

Bij de pa gaat erhuizen vlog heb je een stukje muziek gemonteerd onder het drone-gedeelte, wie is dat want het klinkt wel erg fijn!
Zit jij nu je Youtubekanaal te pluggen Omniradius? eye popping smiley

Maar het werkt wel... smiling smiley
Hihi... shhh tongue sticking out smiley ik moet toch ergens een beetje beginnen met een klein publiekje te krijgen. Anders zijn het steeds alleen mijn ouders en mijn vrouw die de videos kijken nut smiley
klopt, merk ik ook met m'n FB-pagina, hoewel ik die eerst bij vrienden plugde, had ik de 2e dag al een "vreemde" volger..
Pjtr

Ik dacht dat Herman getrouwd is met een Koreaanse dus ik denk dat hij ongeveer wel weet hoe je het uit moet spreken winking smiley
Zadelsnuiver
Pjtr

Ik dacht dat Herman getrouwd is met een Koreaanse dus ik denk dat hij ongeveer wel weet hoe je het uit moet spreken winking smiley

Tja, dan zullen de reclame filmpjes van Hyundai, waarin "Hun-dee" wordt geblaft (want van zeggen is geen sprake) het mis hebben.

Hoewel dankzij het zeer snelle spreken van de mevrouw in het filmpje van Herman, bijna niet te horen hoe ze het precies uitgesproken wordt.
Misschien klinkt het door het door de snelheid ook anders dan hoe het daadwerkelijk behoort te klinken.
Pjtr
Tja, dan zullen de reclame filmpjes van Hyundai, waarin "Hun-dee" wordt geblaft (want van zeggen is geen sprake) het mis hebben.

Dat zijn dan weer de Amerikaanse filmpjes. Voor het filmpje van de OP zou ik die variant dan ook hanteren, gezien 't Amerikaans-Engels.

Over 't filmpje: goed begin! Je zit er ontspannen bij en spreekt vloeiend.Lijkt me niet dat iemand in Engeland/Amerika zou afknappen op de manier waarop jij Engels praat, het is verre van Dunglish. Leuk ook, die twee camera's. Voor het mooie hadden er iets meer bewegende beelden 'van buiten' bij gekund.

Je lijkt alleen niet altijd te weten wat je eigenlijk wilde gaan zeggen, waardoor je vervalt in herhaling. Maar hoe de auto nu cht rijdt of stuurt, dat weet ik niet. Alleen dat 'ie best snel is. Of eigenlijk niet echt, maar ook niet langzaam winking smiley
Anonieme bezoeker
25-10-2016 11:02
@Pjtr
Daar heb je gelijk in. Ze kunnen ook gewoon erg snel praten, want ze hebben altijd haast.
En als het maar verkoopt natuurlijk. smiling smiley

Maar iig die "u" in Hyundai en Samsung bijv. zit tussen de o en de a, net als in Engels "bus". Dus het is ook geen 'samsoeng' zoals je veel hoort.

Die H moet je stevig uitspreken met heel veel lucht, maar niet uit je keel. Die klank hebben wij niet.
De y is een "j" en die doet ook mee. En de "ai" is een zoals in het Frans "fait".

Mijn vrouw heeft ook een onuitspreekbare naam dus die noemen ze op haar werk dan maar Kim. cool smiley

@ Eelco: Thanks! smiling smiley

En het klopt wel dat ik soms moest zoeken naar hoe ik het wil omschrijven. Aangezien ik het lastig vind om heel technisch mezelf uit te drukken over een auto ben ik snel geneigd het te hebben over persoonlijke ervaringen/gevoelens bij een auto. Zoals bijvoorbeeld het een mooie auto vinden om te zien, maar niet super comfortabel om mee te rijden. Praten over stuurinrichting, gasrespons, remkracht etc vind ik gewoon vrij lastig nut smiley

Maar ehh ter vergelijk.... ik denk dat mijn Coup waarschijnlijk een 0 - 100 sprint zou winnen van de Twingo van Braadslee, en zou verliezen van de Mercedes van Bofkont, of de Nissan 300Z van Diante tongue sticking out smiley
Gewoon Dirk
...

Bij de pa gaat verhuizen vlog heb je een stukje muziek gemonteerd onder het drone-gedeelte, wie is dat want het klinkt wel erg fijn!

winking smiley
Alle muziek die ik gebruik vermeld ik netjes in de beschrijving van mijn video's op Youtube, dus dat kan je daar vinden smiling smiley
omniradius
ik denk dat mijn Coup waarschijnlijk een 0 - 100 sprint zou winnen van de Twingo van Braadslee

Rijdt dat ding nu nog altijd??? eye popping smiley
British Racing Green
omniradius
ik denk dat mijn Coup waarschijnlijk een 0 - 100 sprint zou winnen van de Twingo van Braadslee

Hey hey hey, dat ding big smile smiley
Bijna 181,000 kilometer alweer, had ik k niet verwacht van een auto van 300 euro
braadslee
British Racing Green
omniradius

Bijna 181,000 kilometer alweer, had ik k niet verwacht van een auto van 300 euro

Hehe, niks dan respect daarvoor idd.... man, 300 eu, ik was al meer kwijt aan mijn Tiburon om hem door de apk te krijgen dit jaar (2 remleidingen verroest en vervangen) eye rolling smiley
Weet niet of er hier gamers onder de forumleden zitten, maar ik speelde tijdje terug weer eens GTA5 en toen kwam ik tot mijn verbazing mijn eigen auto tegen! grinning smiley

Zie hier:

Lijkt best aardig toch? smiling smiley
omniradius
braadslee
British Racing Green
omniradius

Hehe, niks dan respect daarvoor idd.... man, 300 eu, ik was al meer kwijt aan mijn Tiburon om hem door de apk te krijgen dit jaar (2 remleidingen verroest en vervangen) eye rolling smiley

Thanks man! big smile smiley 300 euro voor de APK, verwacht dat deze APK weer niets kost big smile smiley
Hey wat cool! ik zal het eens onderzoeken of ik hem ook kan "vinden" smiling smiley

Ik heb ook nog Grand Torusimo, iets zegt me dat ie daar ook tussen staat, maar weet het niet zeker... ik zal het eens onderzoeken smiling smiley
Nou ik heb weer wat te melden spinning smiley sticking its tongue out

Heb zojuist een interieurfilter besteld voor de Coup.

Komt soms toch wel een muf geurtje de cabine in en ik heb werkelijk gn idee of ik dit met een nieuw filter ga verhelpen eye rolling smiley
Maar, ach het filter kost me 29 en ik heb een instructiefilmpje gevonden waarin getoond werd hoe je het moest vervangen en ik dacht, nah: dat moet zelfs een a technisch persoon als mij lukken haha!
Ik weet ook nmlk niet of / wanneer het filter uberhaupt ooit vervangen is, dus kwaad kan 't sowieso niet lijkt me.

Volgende week komt ie binnen en dan zal ik wat fotos posten van de (hopelijk) succesvolle operatie grinning smiley
Zit er uberhaupt wel een filter in? Is bij sommige auto's een optie, ondanks fat alles is voorbereid.
Interessant.... geen idee, daar ga ik vd week dan wel achter komen tongue sticking out smiley
Anonieme bezoeker
03-12-2016 20:23
Leuke review, leuk om te zien. De auto doet me echt helemaal niks maar heb het toch afgekeken (ik vind met uitzondering van enkele auto's alleen < 1990 spul met carburateurs interessant). Je weet mij in ieder geval te boeien. Je zou eens een kijkje moeten nemen op het kanaal van 'Muscle vs Tuner'. En van deze gasten rijdt een Genesis Coup en ze maken af en toe wel grappige content.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-12-2016 20:25 door Bodo.
Inderdaad een leuke video, niets mis mee.
Engels is ook prima en ook ik doe dat je niet na.

Ik mail alleen bijna alles in het engels met klanten, maar ja....dat is makkelijker dan je mond open moeten doen. big smile smiley
Many thanks @ bodo & Diante

Ik zal dat kanal idd eens checken! smiling smiley

Ja de keus om al mijn content volledig in t Engels te doen is best een lastige soms. Omdat ik nu, zodra ik met anderen of eventueel 'vreemden' in contact kom, ik heel bewust moet vragen of ze het oke vinden om in het Engels met me te converseren. En niet iedereen kan dat of wil dat.... wat ik overigens ook respecteer. Dus ja wel tricky soms. Maar ik vind Engelstalige content gewoon aantrekkelijker en fijner en je geeft jezelf op zijn minst de "potentie" tot een breder publiek buiten het kleine Nederland winking smiley

Maar goed, vanavond weer een dikke 200 km in de Tiburon erbij getikt heen en weer naar Zutphen (waar familie van mijn fraulein woont) en het blijft een leuk ding hoor. Hij heeft iets. Tis een lomperd en overdreven snel is ie niet, maar toch zit ik met plezier in die wagen elke keer smiling smiley
Zo'n muf geurtje in de auto is inderdaad niet fijn en kan zelfs ongezond zijn (schimmels in de lucht etc.) gauw vervangen dus die hap. Maar wanneer/hoe regel jij het onderhoud van de Hyundai? Zo'n filter vervangen ze vaak ook bij het reguliere onderhoud. Mocht je recentelijk nog een grote beurt hebben laten uitvoeren Is de kans dus groot dat je eigenlijk een goede filter gaat vervangen en zul je de oorzaak van de muffe geur ergens anders moeten zoeken. Heb je airco?
Nou een grote of kleine beurt heeft de Tib eerlijk gezegd nog niet gehad sinds ik m bezit (inmiddels bijna 1.5 jaar)
En nee dat is niet omdat ik een gierige gier ben maar omdat ik juist al behoorlijk wat knaken ben kwijtgeweest om de Tib in "degelijke" staat op de weg te krijgen.
-Nieuwe distr. riem + multiriem laten doen
-Nieuwe accu
-4X nieuwe 18" banden PLUS gelijk nieuwe remblokken/schijven voor
-Bij de apk bleken 2 remleidingen verroest en vervanging toe, ook laten doen met bijbehorende flinke rekening

Dus ja, ben simpelweg nog niet aan een 'beurt' toegekomen nut smiley

Oh en ja hij heeft airco... die geeft idd ook soms muffe lucht als ik die aan zet. Maar heeft dat dan weer niks met filters en dergelijke te maken dan?
Je hebt airco reinigers in een spuitbus. Doe ik ook 1 keer per jaar bij de auto van mijn moeder.

Ongeveer een halfuur de auto laten lopen met airco op recirculatie niet in de auto zitten. winking smiley
Oh goeie! Ga ik dat binnenkort ook maar doen.

Ik hou wel van van dat soort quick-fix simpele diy dingetjes waar je niet heel technisch voor aangelegd hoeft te zijn. tongue sticking out smiley
Nou ja, het is niet echt quick hoor.

Overigens wel even zorgen dat je motor warm is zodat je hem met een gerust hart en halfuur stationair kunt laten lopen.
Anonieme bezoeker
04-12-2016 12:48
Je Engelse uitspraak is voor mij prima en wat grammatica betreft, daar gaat het bij ons Nederlanders ook heel vaak fout, alleen puristen spreken perfect Nederlands of welke taal dan ook, lekker belangrijk.

Ik vindt je review erg vermakelijk en heb gelijk nog meer videos zitten kijken, lekker zo doorgaan man, top!!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.