Bossinkje - CitroŽn C5 2.0 HdiF Comfort Tourer + Renault Twingo 1.2 - C5 op zomerbanden.

Gepost door Bossinkje 
Mooie update! Grappig hoe het materiaal van een stuur invloed kan hebben op de rijervaring; ik zou zweren dat auto's met lederen sturen beter rijden dan zonder big smile smiley

Geen problemen gehad met clockspring/airbaglampjes etc?
Wat een leuk houten stripje! Dat springt er echt uit op de foto cool smiley thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-02-2017 18:06 door PauseBreak.
Bedankt ! Nog geen problemen gemerkt. Maar het ligt wel stukken beter in de hand inderdaad ! Alleen binnenkort nog even poetsen.
Mooi stuur Justin! thumbs up Zat "dat hout" er altijd al in? Om de ťťn of andere manier vind ik dat nog altijd leuk in een auto. Zeker als het zeg maar niet Koreaans-glimmend is winking smiley
Lederen stuur is veel beter inderdaad. thumbs up Ik heb een keer gereden in een Golf zonder leren stuur en pook. Heb mezelf toen voorgenomen om altijd een leren (of hout natuurlijk) stuur te hebben in mijn auto.
Bedankt ! Het hout zat er altijd al in. Vind het zelf ook leuk omdat het niet echt overheersend is zoals bij een C5 bijvoorbeeld wel.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-02-2017 21:24 door Bossinkje.
Dat ben ik met je eens, de Rover van mijn ouders heeft ook veel hout, daar past (of hoort het bij) vind ik. Maar inderdaad niet elk merk kan er mee wegkomen. Bij sommige merken, de Franse of Duitse(niet de luxe merken) of Italiaanse (behalve Lancia) past het niet echt vind ik, maar bij grote Japanners of Koreanen weer wel vind passen, maar meer omdat het dan zo glimmend is, en dat het dan vaak een beetje "fout" is, wat dan ook wel weer past . (vind ik)
Inderdaad !

Vanmiddag meteen even het stuur gepoetst. Flinke verbetering vergeleken met gisteren.

Het was nodig ook. Zo zag het sponsje eruit die wit was toen ik begon.

Mooi! Zo'n lederen stuur ziet er sowieso wat luxer uit, maar het grootste verschil zit hem absoluut in het gevoel tijdens het rijden thumbs up
Zo dat was wel een schoonmaak die nodig was zeg! eye popping smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-02-2017 10:51 door PjŲtr.
Bedankt !!

Tsja. Ik kon niet langer wachten. Dus vandaag mijn 'nieuwe' velgen onder de Xant gezet!!

Hier geldt imho hetzelfde als voor de wieldoppen: Een Xantia Ph2 in dťze kleur kan het uitstekend hebben. thumbs up
Ziet er gelijk sportiever uit. Maar zie ik nou in je deur een schade? Of heb ik wat gemist?
Bedankt allemaal!

@MWH: Inderdaad! Met deze kleur velgen komt het blauwe er heel mooi uit vind ik zelf.

@eenvrijeusernaamiserbijnaniet: Die schade zat er al bij aankoop. We wouden eigenlijk gister nog kijken of we het enigzins uit konden deuken maar daar zijn we niet aan toe gekomen.
Ik vind het niks, deze velgen. Op een Xantia staan wat dichtere velgen of doppen mooier. Dit is te algemeen en te sportief. Maakt de auto minder elegant. Puur persoonlijk natuurlijk winking smiley
Gaat er idd om dat jij het mooi vindt, zal ik maar zeggen. grinning smiley
Ieder z'n ding inderdaad. Deze velgen staan m.i. al beter dan de vorige wieldoppen, maar ik vind deze toch echt de mooiste velgen voor een Xantia:

smileys with beer

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-02-2017 10:07 door BleuZ NL.
Dat zijn wieldoppen. En die vind ik zelf verschrikkelijk. Smaken verschillen ! grinning smiley

Afgelopen week voor weinig een setje leer kunnen scoren.cool smiley Ik moet alleen de deurkaarten nog overzetten. Even twee snelle foto's. Betere foto's volgen nog.

Netjes man! Vind de deurkaart niet eens misstaan eigenlijk, of zit er nog een extra motiefje in?
Zo, dat wordt een aardig luxe bak! drinking smiley Nu nog wat houtstrips in de deuren?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-02-2017 13:15 door BleuZ NL.
Bedankt heren! Hij wordt er inderdaad luxer op.

Het enige verschil met de deurkaarten is dat de houten strip die ik ook op het dashboard heb doorloopt op de deurkaarten, bovenlangs het stuk stof.
Ah, net te laat met mijn ninja-edit big smile smiley Dat gaat er supermooi uit zien dus thumbs up
Dat hopen we. grinning smiley

Ik kijk er eerlijk gezegd behoorlijk tegenop om die krengen te vervangen. Zullen wel vastzitten met die heerlijke plastic klikkers die af gaan breken etc drinking smiley
Zo hey lekker bezig met dat lederen stuur en interieur, ziet er geweldig uit.
Ik zie dat je ook al aan de wondersponsjes bent, super zijn die big smile smiley
Inderdaad Bofkont, die tip had ik hier op het forum al voorbij zien komen. Wat een geweldige dingen, helemaal voor dat geld.. Kan ik die ook gebruiken op de stoelen en achterbank, of kan ik daar beter iets anders voor gebruiken Bofkont?
Helemaal goed man die stoelen thumbs up Je kunt op ebay ofzo vast wel zo'n plastic trim verwijder setje vinden, met plastic vorkjes en haakjes enzo, pop je die deurkaarten zo eruit.

[m.ebay.com]
Die setjes ben ik inderdaad bekend mee. Bedankt!
Die velgen vind ik niet zo goed passen, maar die bekleding is gaaf!
De velgen lijken sterk op de velgen die ik destijds onder de C1 had.

Z'n broertje staat trouwens te koop: [www.speurders.nl]
Sponsjes kun je overal voor gebruiken thumbs up
Dus ook gerust je bank en stoelen.

Als alles goed schoon is een keertje voeden/beschermen.
de protector van colourlock gebruik ik hiervoor.
[www.colourlock.nl]
Ik vind de velgen wel mooi eigenlijk. Ok, origineel zou ik nog mooier vinden maar dit misstaat niet.
Je stuur is er ook erg op voor uit gegaan! Dat sponsje had ik ook al eerder hier gezien en dus blijkbaar bij bofkont ergens (?). Maar ik kan het niet terug vinden... Wat voor ding is dat nou precies? Mijn stuur glimt me al vijf jaar tegemoet, ik heb het wel een tikje kunnen verminderen maar niet zo drastisch als met dat sponsje lijkt te lukken.
De CitroŽn Xantia blijft voor mij altijd een bijzonder model, omdat die echt uitkwam toen ik 'autogek' werd en een man in de straat er ťťntje had, wat voor een kleur zou ik echt niet meer weten. Deze metallic-blauwe kleur doet hem in ieder geval veel goeds, maar mijn advies, zoek alsjeblieft een setje originele velgen/wieldoppen, want ik vind deze echt teveel after-market eruit zien en ik vind dat het echt afbreuk doet aan het origineel.

De wieldoppen/velgen die BleuZ NL postte zijn wat mij betreft ook wel de enige juiste en de mooiste.
Bedankt allemaal!

De sponsjes zijn wondersponsjes van het Kruidvat eigen merk. Doosje kost 80 cent, dan heb je er twee.
Vandaag kom ik thuis na werk. Parkeer de auto, en een half uur later loop ik weer richting de auto om boodschappen te doen en zie ik ineens dit...

Blijkbaar heeft er een onverlaat schade aan de Xantia gemaakt.. Zonder een briefje achter te laten natuurlijk! crying smilie

Het is niet heel duidelijk op de foto, maar de sierstrip is niet meer wat hij geweest is en eronder zit een deuk in de deur.

Geen idee wanneer het gebeurd is, de auto heeft vanaf woensdag constant voor de deur gestaan en gisteravond / vanmorgen is me niks opgevallen, maar heb er ook niet echt op gelet.

crying smiliecrying smilie
Ai die is naar zeg! Soms zit je wat schades betreft echt even in de hoek waar de klappen vallen. Had dat met me eerste auto ook.
Maar het lijkt me niet op de plek gebeurd waar die op de foto staat. Daar kan niets naast / langs.
Sterkte man!
Ooh daar zou ik echt vreselijk kwaad om worden angry smily
Wat vervelend sad smiley
Nee, daar is het zeker niet gebeurd. Maar ik zou ook niet weten waar. Kan thuis zijn geweest of op t werk.

Ik ga hier in ieder geval mijn ogen open houden. Misschien dat een auto hier in de straat ergens een blauwe veeg heeft maar ik acht de kans heel klein.
Dat is een zure zeg. Rare plek ook, zo midden in je auto. Is het een beetje makkelijk uit te deuken of valt dat tegen?
Zou ik zo niet durven zeggen. Ik moet de deur kaarten toch nog vervangen dus dan kan ik kijken of dit van binnenuit kan
Damn dat lijkt me inderdaad ook mega frustrerend... kom je bij je auto en dan opeens zoiets. Laf hoe mensen ook kunnen zijn met dit soort dingen he. Bah bah.
He bah altijd balen zo'n schade! Zelf ook meegemaakt maar dan wel in de vorm van een diepe kras wat makkelijk te herstellen viel. Succes met de afhandeling
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.