D2 maar dan met vierkante haakjes er omheen
voiture
en moet je je handen van het stuur afhalen om de cruise controle te bedienen.
confused smiley Die knoppen zit toch gewoon links op het stuur? Heb jij soms heel kleine handen?

voiture
En wellicht is het exemplarisch, maar de V40 produceert veel rammels en bijgeluiden.
Ben bang van niet. Met mijn V40 ben ik meerdere keren teruggeweest naar de garage. In beide voorportieren resonanties gehad, en tot slot in het dashboardkastje. Daar is in eerste instantie de klep van vervangen, en uiteindelijk het hele ding. Ik rij nu een Astra en die blijkt aanzienlijk meer solide.

Wel hebben de garages die alle keren keurig aangepakt en opgelost. Tot dusver vind ik de kwaliteit van de garages dan ook een heel belangrijk pluspunt van Volvo.

Het klopt dat de knoppen op het stuur zitten. Maar als je het stuur met beide handen vast hebt , kan je niet met je duim de knoppen bedienen zonder je hand deels uit positie te halen. Dat vind ik erg ongemakkelijk. Bij een satelliet aan de stuurkolom bedien je het blind met je vingertoppen thumbs up.

Inderdaad, portieren en dashboardkastje. Maar ook de middenconsole en alles wat je in de opbergvakjes (bekerhouders) legt smiling smiley.
De teller staat nu bijna op 100.000 km overigens.
Volgende week moet de V40 naar de garage vanwege een terugroepactie; poreuze brandstofslang die vervangen dient te worden.

Verder weinig te melden. Helaas een lelijke kras op de heup bij de tankdop opgelopen (dader onbekend; de kras is niet enorm ofzo maar je ziet het als je het weet). Toch jammer. Wit leder is mooi maar wordt snel smoezelig merk ik. Binnenkort maar eens schoonmaken, net als de rest van de auto.

Wat trouwens ook opvalt: de camera is niet handig geplaatst. Na een regenbuitje is het beeld dusdanig slecht dat je niets aan de camera hebt. Dus poets ik tegenwoordig met enige regelmaat de lens eye rolling smiley.

Tot slot, wellicht dat een andere V40-rijder het herkent: ik heb ingesteld dat bij het rijden de portieren automatisch vergrendelen. Als ik vervolgens uitstap, kan ik niet het achterportier of de kofferbak openen. Erg irritant, je moet na het uitstappen altijd via de sleutel ontgrendelen (of voor het uitstappen het ontgrendelknopje in het portier indrukken) om je jas of tas te kunnen pakken. Via het menu is dit niet aan te passen, alleen als je de automatische vergrendeling uitzet lost dit het probleem op. Maar dat wil ik juist niet.
voiture
Tot slot, wellicht dat een andere V40-rijder het herkent: ik heb ingesteld dat bij het rijden de portieren automatisch vergrendelen. Als ik vervolgens uitstap, kan ik niet het achterportier of de kofferbak openen. Erg irritant, je moet na het uitstappen altijd via de sleutel ontgrendelen (of voor het uitstappen het ontgrendelknopje in het portier indrukken) om je jas of tas te kunnen pakken. Via het menu is dit niet aan te passen, alleen als je de automatische vergrendeling uitzet lost dit het probleem op. Maar dat wil ik juist niet.
Yep, zeer herkenbaar, en ook na zeer veel kilometers zat het nog niet in mijn systeem, stond ik nog regelmatig aan de deurhendel van een vergrendeld achterportier te trekken na uitstappen angry smily Niet te vergeten dat het voor passagiers ook onlogisch en dus irritant is. Veel auto's hebben een schakeling -al dan niet instelbaar- waarbij alle portieren ontgrendelen na uitschakelen van de motor. Volvo vindt dat kennelijk niet handig, nodig of veilig, of -insert willekeurig woord eindigend op -ig?
De reden dat bij onze V40 de automatische vergrendeling is uitgeschakeld: bloedirritant vonden we dat gedoe toen ie ingeschakeld was.
voiture
Hoi Ton. Leuk zo'n uitgebreide reactie. Wat wordt de opvolger?

Dat lijkt me een vreemde ervaring, gestolen koplampen! Gelukkig staat mijn auto binnen.

De grote tank is inderdaad prettig. We hebben zo'n beetje hetzelfde verbruik merk ik. En het is iets meer dan ik met de 308 op een tank kon rijden (tank van de 308 dus iets kleiner, want verbruik vrijwel gelijk).

De Toyota Corolla Touring Sport 2.0 Hybrid. Uit de folder besteld...dus al met al een redelijke gok.
Qua prijs, goodies en prestaties 'tickt ie alle boxen' - dus ik durf het wel aan.
Het wordt de Premium uitvoering ( = topuitvoering); want hierin zit de Led Matrixverlichting (en dat wil ik graag, als dat kan)

Bij mij gaat de teller van de V40 als ik straks de parkeergarage bij mijn werk uit rij de 150.000 over, dus dan wordt het tijd smiling smiley

voiture
Jup, bij mij is het inmiddels automatisme om op het ontgrendelknopje te drukken (dat doe ik zelfs als ik niks van de achterbank/uit kofferbank hoef te hebben....)
voiture

Wat trouwens ook opvalt: de camera is niet handig geplaatst. Na een regenbuitje is het beeld dusdanig slecht dat je niets aan de camera hebt. Dus poets ik tegenwoordig met enige regelmaat de lens eye rolling smiley.

Die simpele verstandige auto waar ik nu zakelijk in rij heeft een sproeier op die camera zitten. Zo verschrikkelijk handig thumbs up
Sowieso een van dè beste wagens die ik ooit heb gereden. Nu 70.000km gereden zonder enige malheur, zelfs geen lampje o.i.d. vervangen. Het kan dus wèlwinking smiley
"en moet je je handen van het stuur afhalen om de cruise controle te bedienen...."

Met beide handen aan het stuur op 15.45 uur bedien je de CC met de linker duim, 1 x cruise drukken en dan 1 x + of - om de snelheid te fixeren.

"Tankklep is handig."

Inderdaad en bovendien is het niet mogelijk om de verkeerde soort brandstof te tanken, het metalen vulstuk voor aan de slang past dan niet.

Inmiddels staat de teller van de V40 D3 Aut. (2015) op 91'000km, jaarlijkse onderhoudsbert, remmen nog origineel, een probleemloze auto!!!

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-02-2019 22:04 door rw54.
ENTE
voiture

Die simpele verstandige auto waar ik nu zakelijk in rij heeft een sproeier op die camera zitten. Zo verschrikkelijk handig thumbs up
Sowieso een van dè beste wagens die ik ooit heb gereden. Nu 70.000km gereden zonder enige malheur, zelfs geen lampje o.i.d. vervangen. Het kan dus wèlwinking smiley
Bij mijn Golf zit de camera in het VW logo. Dat klapt uit als je achteruit rijdt. Na 2 jaar nog steeds schoon. Bij de Volvo moest je na elke regenbui het lensje schoonmaken.
De herkenning van de ontgrendeling heb ik ook, maar ook dat zelfs na twee jaar in de UK ik links in stap en het stuur weg is.

Ik heb eens schamele 50k gereden in de D4 en geen enkel probleem.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close