Voiture: Volvo V40 2.0 D2 88 kW Business Ocean Race - pagina 3: ervaringen na 16.000 km

Gepost door voiture 
voiture
Vreemd dat ze die dingen dan niet op voorraad hebben...

Het kan zijn dat ze even uitverkocht waren doordat het juist zo vaak voorkomt (onder het mom van 'niet aan te slepen').
1100 km, dat doe ik soms in 2 werkdagen. Ik zou snel moe worden van een auto waar vanalles steeds aan moet. Zoals dat adblue. Ketelapper had dat ook, en die rijdt nog meer kilometers dan ik.

Enfin, ik wens je een storingsvrij vervolg van je peugeotgebruik!
Wat met een auto als deze dan wel een puntje is, is dat je bijna een jaar minder fabrieksgarantie hebt doordat hij als jonge occasion is geleverd. Aangezien het hier geen leaseauto maar aangeschafte auto is, zal je werkgever daar niet blij mee zijn als bijvoorbeeld dit of een ander euvel vaker gaat opspelen. Of is er een andere garantieregeling?
Is dat Ad Blue eigenlijk zelf bij te vullen zoals dat ook bij vrachtwagens kan of moet dat echt bij een beurt gebeuren? Geen idee wat het verbruik van dat spul is overigens.

Overigens wel zuur dat dit al gebeurd zo kort nadat je de auto hebt, gevalletje sh*t happens. Als het niet erger wordt dan dit dan valt het ook wel weer mee smiling smiley
B-Real
Is dat Ad Blue eigenlijk zelf bij te vullen zoals dat ook bij vrachtwagens kan of moet dat echt bij een beurt gebeuren? Geen idee wat het verbruik van dat spul is overigens.

Kan wel geloof ik maar wordt niet aangeraden. Is ook maar een kleine hoeveelheid vergeleken met vrachtwagens dus zitten knoeien met flesjes enzo.

Maffer is dat die Ad-blue tussen de 15 a 17d km. bijgevuld moet worden en een onderhoudsbeurt om de 20d km. gevraagd wordt.
Een iets groter tankje zou dus efficiënter zijn. Maar daar zal vast over nagedacht zijn. drinking smiley
Je kan het zelf bijvullen, al verschilt dat per merk. Ook het verbruik verschilt per melk en motorisering sterk. Het vervelende is dat je niet zonder kan: is het spul bijna op, gaat ie inderdaad in de noodloop. Is het helemaal op, dan start ie niet meer.
Hij kan wel zonder, hij mag niet zonder. Maar wel zuur inderdaad....
Hoe dan ook, lijkt mij zo onhandig. Gaat dat spul er ook sneller door als je meer diesel verbrand? Dus naar mate je harder rijdt, sneller de adblue op hebt?
@Uwbuurman: Het verbruik van AdBlue is 3 tot 5% van het dieselverbruik. Dus ja, hoe meer diesel je verbruikt, hoe meer AdBlue je verbrandt.
Ja, dan rij je jaren ongestoord en relatief probleemloos in zo'n - qua imago - onbetrouwbare Italiaanse Alfa,
lijdt de Franse vervanger al meteen aan kinderziektes...
@Gilletti: da's vreemd. Ik moet om de 25K en het tankje gaat exact 25K mee. Behalve de laatste keer toen ie in een maand 1 tank erdoorheen jaste vanwege een storing (...)

Bij mij is gister trouwens een terugroepaktie geweest inzake de AdBleu tank. Nieuw leidingwerk hadden ze het over.
Joël D.
De meeste diesels zijn zo ingeregeld dat ie niet meer start als er geen AdBlue in zit. Dus daarom kan je ook echt niet zonder.
Mijn buurman vult het zelf bij, Audi A8, vuldop zit naast de tankdop, koopt Adblue bij de pomp.
ENTE
@Gilletti: da's vreemd. Ik moet om de 25K en het tankje gaat exact 25K mee. Behalve de laatste keer toen ie in een maand 1 tank erdoorheen jaste vanwege een storing (...)

Bij mij is gister trouwens een terugroepaktie geweest inzake de AdBleu tank. Nieuw leidingwerk hadden ze het over.

Je hebt gelijk. Beurt was 25k maar die adblue was een paar duizend daarvoor al aan het blèren.
Mijn auto is natuurlijk niet zo'n eco ding. drinking smiley

Terugroepactie adblue nog niet vernomen. Wel al twee keer opgeroepen voor het slot van de achterportieren ofzo.
Barri
Joël D.
De meeste diesels zijn zo ingeregeld dat ie niet meer start als er geen AdBlue in zit. Dus daarom kan je ook echt niet zonder.

Goede zaak, anders zou menig berijder zonder ureum doorkachelen.. qua praktijk uitstoot kan daar dan geen 'sjoemel auto' tegenop, denk ik.

Ik heb het laatst mogen tanken, bedrijfsauto, dat wel dan. 69 cent per liter. Ging 35 liter bij, was nog niet vol maar de instructeur vond het voldoende.
Bij die DAF is het inderdaad zo geregeld dat bij een minimum voorraad het motorvermogen wordt teruggeschroefd... dus bij nog slechts 2 'streepjes blauw' op de meter wordt er Addblue bijgevuld. Kan dan alleen, door plaatsing tank aan linkerzijde, niet bij de dichtstbijzijnde pomp.. want daar zit de slang op rechts en met een motorwagen is het wat lastig de slang over het chassis heen te rollen.. nut smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-11-2016 21:30 door Durashift.
cirKel
Wat met een auto als deze dan wel een puntje is, is dat je bijna een jaar minder fabrieksgarantie hebt doordat hij als jonge occasion is geleverd. Aangezien het hier geen leaseauto maar aangeschafte auto is, zal je werkgever daar niet blij mee zijn als bijvoorbeeld dit of een ander euvel vaker gaat opspelen. Of is er een andere garantieregeling?

Ik zie het probleem niet. Doorgaans mag je er van uitgaan dat een euvel niet vaker optreedt.
En garantie is altijd eindig. Een paar jaar geleden had vrijwel elke auto 1 jaar garantie.
British Racing Green
Ja, dan rij je jaren ongestoord en relatief probleemloos in zo'n - qua imago - onbetrouwbare Italiaanse Alfa,

Tja, zo'n tankje - dat kan gebeuren. Als het daarbij blijft valt het ook wel weer mee.
En de MiTo was ook niet foutloos drinking smiley.
uwbuurman
1100 km, dat doe ik soms in 2 werkdagen. Ik zou snel moe worden van een auto waar vanalles steeds aan moet. Zoals dat adblue. Ketelapper had dat ook, en die rijdt nog meer kilometers dan ik.

Enfin, ik wens je een storingsvrij vervolg van je peugeotgebruik!

Heb bewust m'n agenda wat aangepast sinds vorige week. Wil geen risico lopen.

Vrijdag in de 308 SW van een collega gereden. Die auto is 2 jaar oud inmiddels. Dat rijdt toch wel anders moet ik zeggen. Los van het feit dat ik fijnere stoelen heb en mijn auto 'verser' aanvoelt, deint zo'n SW (zonder veerupdate) mij wat teveel.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-11-2016 08:09 door voiture.
Vanmorgen een lekke band; er zat een schroef in sad smiley. Gelukkig ligt er een thuiskomer in de kofferbak, dus ik dacht: even verwisselen en dan kan ik nog net m'n afspraak halen.
Helaas kreeg ik het wiel niet los nut smiley. Dus maar weer Peugeot Assistance gebeld. Ieder z'n vak zullen we maar zeggen, de beste man heeft het wiel gedemonteerd en er meteen een prop in gezet. Scheelt mij weer een rit naar de bandenboer.

Morgen de Ad-blue tank vervangen en dan vind ik het voor de komende maanden wel weer genoeg geneuzel op autogebied eigenlijk eye rolling smiley.
voiture

Morgen de Ad-blue tank vervangen en dan vind ik het voor de komende maanden wel weer genoeg geneuzel op autogebied eigenlijk eye rolling smiley.

Zeg het niet te hard...
Mijn nieuwe spanrol en multiriem hebben het hoogstwaarschijnlijk na een week al weer begeven of er is iets ernstigers aan de hand.
De 308 maakt het geluid van een ouwe trekker en piept als een kettingroker.

Hopelijk geven ze me weer die fijne 308 hatchback meespinning smiley sticking its tongue out
ENTE
voiture

Zeg het niet te hard...
Mijn nieuwe spanrol en multiriem hebben het hoogstwaarschijnlijk na een week al weer begeven of er is iets ernstigers aan de hand.
De 308 maakt het geluid van een ouwe trekker en piept als een kettingroker.

Hopelijk geven ze me weer die fijne 308 hatchback meespinning smiley sticking its tongue out

Ligt het niet gewoon aan jouw dealer dat je zoveel ellende met de 308 hebt? spinning smiley sticking its tongue out
Ik zou het toch wel zat worden eigenlijk.

Ik ben sinds gistermiddag weer van alle lampjes en meldingen af nu het nieuwe tankje geplaatst is. Het systeem is ook bijgevuld onder de noemer 'garantie'. Dus alles weer in orde momenteel.
Mooi dat het zo verholpen is.
Tank is iets wat een keer kan gebeuren. En een spijker/schroef in de band kan je onmogelijk de schuld van Peugeot noemen.
Mooi dat het met de tank is opgelost!

Dat van de schroef herken ik. Op papier is m'n Hyundai de minst probeemloze auto die er is, maar ik heb qua storingen, waar de auto niets aan kan doen, met deze auto veel meer "problemen" gehad dan alle auto's bij elkaar. Denkend aan steenmarters, schroef in de band en accu die tijdens de file er ineens mee ophield. Gelukkig was het allemaal in het eerste jaar, en is het nu over.

De auto kan er niets aan doen, maar vervelend is het wel en ik had toen wel een beetje een haat-liefde gevoel. Hopelijk blijft het met de "rare dingen" alleen bij de schroef voor je!
voiture
Het is dus geworden een zwarte 308 BLE BlueHDi 120. De auto is naast het standaard BLE-pakket ook uitgerust met:
- DAB radio

Los van het feit dat het in dit verhaal vrij stil is, waardoor we mogen aannemen dat alles goed functioneert nu, ben ik eigenlijk nog nieuwsgierig naar de werking van de DAB+ radio: bevalt de digitale ontvangst, of staat hij altijd op FM (of speel je mp3's en/of stream je)?
British Racing Green

Die Italianen zijn zo slecht nog niet. De dieselmotor uit mijn ex-Vectra was van Fiat.
En met mijn oude Lancia Thesis heb ik in een half jaar al ruim 25.000 km gereden, staat nu op 156.000 km.
Motoren bouwen kunnen ze best. Rammeltjes voorkomen wat minder...
cirKel
voiture
Het is dus geworden een zwarte 308 BLE BlueHDi 120. De auto is naast het standaard BLE-pakket ook uitgerust met:
- DAB radio

Los van het feit dat het in dit verhaal vrij stil is, waardoor we mogen aannemen dat alles goed functioneert nu, ben ik eigenlijk nog nieuwsgierig naar de werking van de DAB+ radio: bevalt de digitale ontvangst, of staat hij altijd op FM (of speel je mp3's en/of stream je)?

Haha, inderdaad: de auto bevalt prima en functioneert uitstekend. Inmiddels staat er meer dan 23.500 km op de teller.

Dat DAB+ valt me een beetje tegen. Er zit vaak een 'hikje' in, dan wordt een stukje van een zin herhaald, bijvoorbeeld bij nieuwslezers. Verder zijn er nog steeds tunnels waar de radio op ruis springt. Wel zijn er meer zenders te beluisteren, maar daar maak ik eigenlijk geen gebruik van.

Kortom: ik zou er geen cent extra aan uitgeven. Tenzij het i.c.m. betere speakers is, want het geluid in mijn 308 is best prima, terwijl de standaard speakers niet echt geweldig zijn begreep ik ooit van iemand. Maar dat kan ik ook mis hebben.
Da's minder leuk: heeft een of andere malloot mijn auto beschadigd. En natuurlijk geen briefje achter gelaten.

Verder niets te melden, teller staat nu op iets meer dan 31.000 km. Binnenkort een beurtje inplannen. Ik begreep van de dealer dat er nog twee terugroepacties open staan, die worden dan meteen uitgevoerd.

print screen

how to capture screen
Dubbel

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-03-2017 21:11 door voiture.
Wellicht. Ook een deuk onder de tankdop. Hoop gezeur en tijd weer om te regelen. Maar goed, er zijn ergere dingen.
Vandaag de 50.000 km gepasseerd.
Over deze periode een gemiddeld verbruik van 1:21,5. Dat is inclusief diverse stedentripjes met volle bepakking en vier personen en een vakantie naar Duitsland.
De slechtste score was 1:17,95; de beste score 1:24,96. Het hangt er maar net vanaf of ik veel snelweg met 130 km/h heb en bijvoorbeeld haast heb.
Al met al niet ontevreden over het verbruik. En met de auto zelf ook nog steeds blij. Eind van deze maand heb ik hem alweer een jaar.

Mooie auto blijft het toch. En zuinig ook, vind ik.
Alleen die tellers die tegen de klok indraaien, ik vind 't niet zo mooi...
Netjes dat verbruik voiture! Ik red dat nietsmiling smiley
Goed te lezen dat je tevreden bent!
Ja, ook nog prima!
Inmiddels op ruim 86.000km met de V40. Naar volle tevredenheid (bijna 1 op 20 qua verbruik winking smiley )
Maar km's gaan hard richting 150.000km.

Al met een half oog aan het rondkijken wat ik nu zou kiezen (XC40 die deze maand wordt gepresenteerd vind ik een leuke; maar ik volg ook met interesse de zoektocht van Adinsx); aan de andere kant: het t.z.t. verlengen van het contract is wellicht de meest verstandige keus.

En afgelopen zomer zo'n 6.400km in dit ding gereden:
Ton.
Al met een half oog aan het rondkijken wat ik nu zou kiezen (XC40 die deze maand wordt gepresenteerd vind ik een leuke; maar ik volg ook met interesse de zoektocht van Adinsx); aan de andere kant: het t.z.t. verlengen van het contract is wellicht de meest verstandige keus.

Even lekker stil in die zoektocht hè, maar aankomende week hoop ik duidelijkheid te hebben. En als ik een collega moet geloven komt het wel goed... drinking smiley
Next is dan de 'ultieme' samenstelling of wellicht zelfs afweging Talisman (zakelijk comfort) versus Mégane (sportief gelikt).

Juist wel: mooi symmetrisch!

Eh wacht... ik ben ook gek op symmetrische dingen, maar de een rechtsom, de ander linksom vind ik niet symmetrisch grinning smiley

Verder blijft zo'n 308 zowel als hatchback of SW een goed ogende Fransman
adinsx

Juist wel: mooi symmetrisch!

Eh wacht... ik ben ook gek op symmetrische dingen, maar de een rechtsom, de ander linksom vind ik niet symmetrisch grinning smiley

Verder blijft zo'n 308 zowel als hatchback of SW een goed ogende Fransman

Zeker wel, vanuit het midden gezien is het gewoon symmetrisch. Daar is weinig fantasie voor nodig.

308 blijft in de juiste kleur en uitvoering netjes.
Ton.
Ja, ook nog prima!
Inmiddels op ruim 86.000km met de V40. Naar volle tevredenheid (bijna 1 op 20 qua verbruik winking smiley )
Maar km's gaan hard richting 150.000km.

En afgelopen zomer zo'n 6.400km in dit ding gereden:
Gaat ook wel opschieten dan ja.
Ziet er uit als een prima vakantie thumbs up big smile smiley.
adinsx
Even lekker stil in die zoektocht hè, maar aankomende week hoop ik duidelijkheid te hebben. En als ik een collega moet geloven komt het wel goed... drinking smiley
Next is dan de 'ultieme' samenstelling of wellicht zelfs afweging Talisman (zakelijk comfort) versus Mégane (sportief gelikt).

Ben benieuwd. Je topic(s) zijn een goeie bron van informatie (en zinnige afwegingen).

voiture
Gaat ook wel opschieten dan ja.
Ziet er uit als een prima vakantie thumbs up big smile smiley.
Zeker! Ik merk wel dat de V40 mij "emotioneel" minder doet dan de DS3 deed.
Maar dat ik de V40 daarentegen wel een fijnere auto vind. En Volvo daardoor hoger op mijn voorkeurslijstje komt te staan.

Was een erg mooie vakantie!
Heb ik ook wel ten opzichte van de MiTo hoor. Maar na een kwartier op de stoel weet ik wel weer waarom ik voor een leeuwtje heb gekozen. Het zit en rijdt zoveel beter. Dan maar wat saaier.
Inderdaad geweldig mooi dat rode leder! Zeer smaakvol, en nog nooit eerder gezien!
Inmiddels staat de teller op 60.000 km.
Gemiddeld verbruik tot nu toe is 1:21,6 (iets zuiniger geworden dus de afgelopen 10.000 km drinking smiley).

Een paar weken geleden een beurtje uit laten voeren. Toevallig was de interval van het AdBlue gelijk aan de interval van de onderhoudsbeurten. Dat kwam goed uit.

Qua beurt geen gekke dingen. Ik heb de navigatie laten updaten, dat is service tot drie jaar na productie. Nu staan nieuwe snelwegen er ook weer op enzo. Wel zo prettig.

Dat was het weer. Je beleeft er niet zoveel mee, met zo'n 308. Ik hoorde dat de voorganger, de MiTo dus, inmiddels zoveel kosten kreeg (distributieketting, storingen, vermogensterugval en en nog een aantal dingen) dat 'ie de laan uit is gestuurd door z'n eigenaar. En dat met minder dan 250.000 km op de teller.
Interessante observaties doe je! <20 jaar geleden was een auto met 250.000 km al lang en breed afgeschreven, en was dat verbruik hooguit haalbaar geweest met een AX dieseltje, bij wijze van spreken. Geweldige vooruitgang dus! thumbs up
Vannacht een lekke band, er zat een schroef in. Peugeot Assistance was er snel en met de thuiskomer door de sneeuw naar huis. Thuisreis duurde iets langer dan normaal drinking smiley.
Vanmorgen een nieuwe band geregeld bij Euromaster.

Verder niets te melden. De 308 is erg vies maar dat is het enige smiling smiley. Teller staat nu op ca. 67.000 km.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-03-2018 11:31 door voiture.
Het vullen van het AdBlue-tankje valt weer netjes samen met de onderhoudsbeurt. Dat is fijn.

Volgende week mag de 308 een dagje naar de dealer. Mogelijk dat meteen de voorbanden dan vervangen worden, die zitten er ook alweer 80.000 km onder. Tevens mag men even kijken waar het klapperende geluid rechts voor precies vandaan komt.

Over 3,5 maand heb ik de 308 alweer twee jaar in bezit. Nog steeds tevreden, al denk ik niet dat ik ooit nog een zwarte auto neem. Maar ja, dat zei ik ook toen ik de 406 had.

O ja: gemiddeld verbruik over 80.000 km is 21,46.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-06-2018 14:18 door voiture.
80.000 met een setje voorbanden, doe je goed.

Maar wat denk je dat er klappert bij deze zo te lezen verder betrouwbare auto?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close