2015 Dodge Challenger Hellcat

Gepost door lvdm 
Sinds al een redelijke tijd zit ik op AW, maar ik had nooit iets gedaan op het forum. Ik had nog een keer een weblog geschreven over een Stingray, en was bezig met een verhaal over een F-Type, beide huurauto's, en de conclusie was destijds dat het leuke auto's waren, maar niet iets wat ik echt wilde hebben. Na lang zoeken en soul searchen, bij deze dan een introductie van mijn nieuwe aanwinst: een 2015 Hellcat.

Waarom een Hellcat? Simpel antwoord: omdat het kan. Wellicht zelfs omgekeerd: omdat het straks niet meer kan. Extreme auto's zullen altijd wel gebouwd worden, kijk naar Bugatti, Ferrari, Pagani, enzovoort. Die auto's zijn schier onbetaalbaar. De Hellcat is waarschijnlijk de laatste echte muscle car, groot, lomp, dikke motor, idioot veel vermogen, en een schappelijke prijs. En na volgend jaar is het volgens Dodge over en uit met de Challenger en met V8 in personenauto's.

Schappelijk? Ja, het is best een lap geld, maar 700+ pk voor $70,000 (nieuw) is niet mis. Een 911 GTS, 400pk vanaf $115,000. Ferrari 488 GTB, 660pk vanaf $250,000. En dan hebben we het nog niet eens over de 1000pk van Bugatti voor twee en een half miljoen. Ik hoor je zeggen, je kan een Challenger toch niet met een Bugatti vergelijken? Maar dat is juist de essentie van de muscle car: groot blok met veel vermogen in een "standaard" auto, met een bereikbaar prijskaartje. Dus, dit jaar is het moment dat een idiote hoeveelheid pks in een auto nog te betalen is voor wie niet directeur is.

Eens wat sfeerplaatjes:

Foto's gemaakt van me tijdens een groepsrit met andere auto liefhebbers -achter me een fraaie SVT Raptor

de beroemde luchtinlaat in de koplamp:

Ik zal wanneer ik meer tijd heb nog wel wat meer van de omgeving laten zien. Kunnen we meteen de vooroordelen de lucht uit helpen dat Amerika alleen maar lange rechte wegen kent winking smiley
Gaaf hoor. Machtig apparaat. De echte muscle cars hebben nog steeds hun charme.

Waar in Amerika woon je? Arizona?
Kijk, zoiets zie je niet elke dag op AW, erg gaaf! Persoonlijk vind ik deze tint groen wel mooi, maar net iets te opvallend, al past dat dan wel weer goed bij het karakter en de "heritage" van deze auto. Ik zie ze het liefst in het zwart.

Wees er maar voorzichtig mee, toen de Wildcat net uitkwam was er om de haverklap in het nieuws dat er weer eens eentje uit de bocht was geknald ergens.

Veel plezier ermee en ik ben benieuwd naar het vervolg thumbs up
lvdm
Yup, Arizona!

Was geen moeilijke gok. Waar precies? Rond Phoenix?
@zadelsnuiver, de kleur kon ik niet echt kiezen omdat het niet een nieuwe is - al is zelfs bij een nieuwe kiezen soms lastig, omdat ze vrij snel verkocht zijn. De dealer had vier nieuwe staan en een vijfde onderweg, dus dan wordt het was lastig om te stellen dat het een zeldzame auto die daarom zoveel moet kosten. Dus wilden ze graag van deze af, en waren ze erg flexibel over de prijs. Mijn eerste keus was B5 blue, maar voor die prijs, vond ik groen opeens heeel erg mooi. Jaja de hollandsche koopjesjager is gearriveerd smiling smiley Zonder gein, ik ben uiteindelijk heel blij, dat opvallende staat hem geweldig, ik wil er nog wat c.quartz finest overheen hebben zodat de verf nog gelikter is (google dat spul maar eens).

Over het rijgedrag, ja de eerste keer dat je vol het gas intrapt met de rode sleutel (700pk unleashed) kan je maar beter een nieuwe onderbroek bij je hebben, zelfs met de tractie controle aan. Daarna ga je je verstand gebruiken en rij je weg in de 2e versnelling als je de motor in standje 700pk hebt staan, dan is ook de acceleratie het snelst. Ik wil nog een keer op een dragstrip kijken of de grip daar genoeg is of zelfs daar je met de 2e weg moet rijden. Eenmaal op snelheid vind ik de grip prima, gewoon niet als een idioot op het gas trappen in de bocht, ondanks het gewicht van 2 ton gaat het ding nog heel behoorlijk door de bocht.

@Twix, Phoenix metro area. Hoezo, zit je ook hier ergens?
Ik woon in Houston, ben op dit moment in Vegas. Ben, denk ik, twee keer in Arizona geweest. Afgezien van de keer de Hoover Dan over steken.
Wat een geweldige Challenger! Heel gaaf, veel plezier ermee!
Damn, dat is weer eens wat anders dan een bijtellingsvriendelijk gebakje! De Challenger is, samen met de Charger, m'n favoriete 'moderne' muscle car. Echt geweldige looks en een clean design.
700 pk is onvoorstelbaar veel, maar ik vraag me dan meteen af hoe zoiets dan ook stuurt. Is het een typische Amerikaan die vooral rechtdoor wil, of kun je de door jou aangekondigde bochten ook daadwerkelijk nemen?
En wat zijn de overige 'specs' van de auto? Acceleratie, koppel, topsnelheid...

Wat betreft de kleur: mocht je liever een blauwe hebben gehad, dan kun je altijd overwegen deze nog te wrappen. Bescherm je meteen de huidige lak en je rijdt 'm precies zoals jij wilt!
Geweldige auto en prima kleur. Ik denk dat je gelijk hebt, het is nu of nooit. Altijd doen dus als het kan.

Is er ook zo een krachtige versie van de Camaro? Wat zegt de verzekering van 700pk? Kan me voorstellen dat de premie niet mals is of valt dat mee?

Graag meer foto's. Dat er wegen met veel bochten zijn was me bekend, zelf oa in upstate New York gewoond maar moet zeggen dat als je tegen mij zegt Arizona ik wel aan rechte wegen denk.

Stiekem zou ik voor de Raptor gegaan zijn, die is zo gaaf. Heb ooit eens een F150 Harley Davidson edition te leen gehad, ook met V8 als ik het me goed herinner. Dat was al feest, de Raptor doet daar nog 20 scheppen over.
Gaaf! En inderdaad, geniet ervan zo lang het kan thumbs up En zeker als je dat in Amerika zelf kan doen thumbs up thumbs up
RobEU
En wat zijn de overige 'specs' van de auto? Acceleratie, koppel, topsnelheid...

Verbruik winking smiley

Wat een vreselijk brute auto, de kleur an sich zou niet direct mijn keuze zijn, maar past er wel goed bij thumbs up

Veel rijplezier ermee!
Anonieme bezoeker
Re: 2015 Dodge Challenger Hellcat
01-09-2016 09:49
Wow, echt een hele tijd het forum niet bezocht en dan kom je terug bij zoiets. Wat een machtige Mopar. Good for you!thumbs up
Niet moeders mooiste imo maar oh wat een lol zal je met dat ding hebben. Er is natuurlijk ook maar 1 reden om zo'n ding te kopen en dat is exact die 'omdat het kan!'. geniet ervan thumbs up
Anonieme bezoeker
01-09-2016 09:56
RobEU
700 pk is onvoorstelbaar veel, maar ik vraag me dan meteen af hoe zoiets dan ook stuurt. Is het een typische Amerikaan die vooral rechtdoor wil, of kun je de door jou aangekondigde bochten ook daadwerkelijk nemen?
Zoals je met elke muscle car de bocht door komt: dwars grinning smiley

Echt een vette wagen is het zeker hoor! Ik denk persoonlijk dat de Camaro Z28 en Mustang GT350 (vergelijk hem met dergelijke auto's) toch beter sturen, maar dat maakt hem niet minder leuk!
Mijn hemel dit is wel bijzonder dik!! eye popping smileycool smiley
Supergaaf!
Anonieme bezoeker
01-09-2016 14:06
Wat een ontzettend gave wagen!

Kun je nog wel een beetje hardrijden in Amerika of is dat vrijwel onmogelijk door de controles/sancties daar?
spyderweb
Kun je nog wel een beetje hardrijden in Amerika of is dat vrijwel onmogelijk door de controles/sancties daar?

Ik scoor meer bekeuringen in Nederland dan in Amerika... Ik denk dat dat genoeg zegt.
Wat een machtig mooie wagen. Ook wat mij betreft de laatste echte Muscle Car. De nieuwe Camaro's en Mustangs zijn toch stiekem steeds wat dichter tegen de Europese sportauto's aan het aanschuren.

Uiteindelijk ben ik zelf voor de Mustang gegaan ipv. de Challenger omdat de Mustang al sinds kinds af aan een droomauto is geweest. Maar zoals ik in mijn eigen topic ook al zei; als ik de komende maanden nog een Hellcat tegenkom tegen een eerlijke prijs wil ik niet uitsluiten dat er naast de mustang over een jaar nog een auto mee terug komt.

Als ik in de buurt ben tijdens mijn rondrit zal ik eens een berichtje sturen, misschien wel leuk smiling smiley.
Woah. Dikke Challenger, en dan ook nog in zo'n kleur.. cool smiley Héél gaaf!
Twix
spyderweb

Ik scoor meer bekeuringen in Nederland dan in Amerika... Ik denk dat dat genoeg zegt.

Dat je meer angst hebt voor de Amerikaanse hermandad, en je je daarom netter gedraagt? big smile smiley
Onwijs gave Hellcat! Die kleur trekt de aandacht wel, ja, haha grinning smiley
Ik ben niet zo'n fan van Amerikaanse wagens, maar er is geen ontkennen aan: dit is wel een ontzettend stoere wagen thumbs up
De auto die je will hebben, en de kleur, appeltjes groen, ik vind het prachtig. Oranje kan mij ook bekoren.

De Hellcat is nog steeds erg gewild, gaan zomaar een $10 - $20K boven MSRP de deur uit.
Ravvie
Uiteindelijk ben ik zelf voor de Mustang gegaan ipv. de Challenger omdat de Mustang al sinds kinds af aan een droomauto is geweest.

Teveel droomauto's bij mij... Denk aan de Bullit, 7Ups, Dirty Mary, Crazy Larry, Vanishing Point, Smokey & the Bandit, of simpelweg Dukes of Hazzard. smiling smiley

Ravvie
Als ik in de buurt ben tijdens mijn rondrit zal ik eens een berichtje sturen, misschien wel leuk smiling smiley.

Is goed, stuur tegen die tijd maar een PM of zo!
Zoveel goede vragen en opmerkingen. Hmm waar te beginnen. De hermandad, haha leuk. Nou, ik ben een keer staande gehouden. Door een motoragent zelfs, en daar gaat het gerucht over dat ze minder schappelijk zijn. Ik reed mouah, 135 km/h waar 105 km/h toegestaan. Dus ik zeg hem broodeerlijk, ik zit al bijna twee uur in de auto, ik was bijna thuis (nog 5km te gaan) en dacht, het is rustig op de weg, dan hoppa kan wel wat harder. Begint hij te lachen en zegt nou je had huis bijna gehaald. Vriendelijke waarschuwing het iets rustiger aan te doen en nog een prettige avond meneer. Nou moeten jullie proberen met 130 in plaats van 100 over de Utrechtse baan te rijden en kijken hoe schappelijk de politie is. Overigens zijn hier de flitspalen op de snelwegen weggehaald: het was aantoonbaar dat het aantal ongelukken toenam. Wat we hier wel hebben zien rood-licht camera's, en die controleren ook op snelheid, maar er zit meer als 10km/h marge op. Let wel, iedere staat doet het anders, in Texas bijvoorbeeld schijnt er helemaal geen marge aan te worden gehouden. Dus even opletten waar je bent.

Wat is het snelst dat ik met de 'cat heb gereden? Uhh... zeg kort onder de 200. Ik sprak wat kennissen die 230 rijden met de standaard Challenger. Je moet maar net weten waar vaak politie is, en het vooral niet doen waar het druk is, op een rustig stuk snelweg kan best veel. Een collega reed over de Interstate 50km/h boven de legale limiet en oom agent deed even de zwaailichten aan en het vingertje ging omhoog dat het niet mocht, en dat was het dan wel. Het ligt erook aan wat je rijdt, bij een oud krot nemen ze het veiligheidsaspect ook wel mee, en als je veren zijn ingezakt alsof er 300 kilo wiet in de kofferbak ligt ja dan willen ze ook wel een kijkje nemen. We reden met deze gifgroene Hellcat, een felrode 5.7 en een paarse SRT 40km/h te hard langs de sheriff en die vond het wel best.
A3-White
De Hellcat is nog steeds erg gewild, gaan zomaar een $10 - $20K boven MSRP de deur uit.

hangt van de dealer af, inderdaad posten sommigen $20k "market adjustment" maar als je de weg weet kan je ze tot zo'n $5000 onder MSRP krijgen.
@lvdm, inderdaad, hier in Illinois is men ook redelijk schappelijk, tot een 15 km/uur harder op de snelweg is er niets aan de hand. Rij je om een stilstaande schoolbus heen dan ben je heet haasje. Net ten noorden van Phoenix heb ik een bekeuring mogen krijgen, was idd bij een stoplicht.
RobEU
Twix
spyderweb

Dat je meer angst hebt voor de Amerikaanse hermandad, en je je daarom netter gedraagt? big smile smiley

Ja, toen ik de eerste keer aan de kant werd gezet door een State Trooper was het even spannend, maar de keren daarna geen last meer van. Zolang je beloofd bent en je het niet te gek maakt, zijn ze heel schappelijk.

lvdm
Let wel, iedere staat doet het anders, in Texas bijvoorbeeld schijnt er helemaal geen marge aan te worden gehouden.

In Houston hebben we net zo lang geklaagd dat alle roodlichtcamera's uitgezet zijn... Iets met privacy geloof ik. big smile smiley
Andere vragen... over de Camaro. Ja, ook zij maken een brute versie: de ZL1. Heeft 660pk, en waar de Hellcat meer een cruiser is, is de ZL1 echt voor de track gemaakt. Waar het modeljaar 2016 van de ZL1 echt van binnen en van buiten fraai is, is de ZL1 nog gebaseerd op het oude model - volgens GM omdat ze anders problemen krijgen met het koelen van de motor - en dat interieur is gemaakt van hetzelfde plastic als in een Datsun Cherry uit 1980. Ik vond het niet het geld waard - wel een bijzonder snelle auto.

Specs en getallen van de Hellcat, opgegeven vermogen is 707pk. Gerucht gaat dat er meer in zit, eerder richting 750pk gebaseerd op de rollenbankmetingen. 0-60 mph (96km/h) is door Motortrend gemeten op 3.7s. Ik heb dat nog niet geprobeerd, in de 500pk stand (rustig beginnen niet, ik heb de auto net) haalde ik zonder moeite te doen 4.6s, daar moet met launchcontrol nog een paar tienden af te schaven zijn. Gevoelsmatig het verschil tussen standje 500pk en 700pk, is de acceleratie binnen 4s aannemelijk - en Motortrend staat toch bekend om hun goede metingen, dus ik twijfel niet aan dat getal.

Verbruik werd ook genoemd. Nou, dat valt reuze mee. Ik reed van Tuscon terug over de snelweg, meeste stukken zo rond de 130-140 km/h, en het reed tegen 1:11 (op premium 91 octaan benzine, jaja... het schijnt nog beter te kunnen als we hier iets V-Powers achtig hadden). Gemiddeld de vorige tank, inclusief driften en andere misdragingen toch 1:9 gehaald. Valt me 200% mee, ik sprak iemand met een Raptor en die is blij als hij 1:5 rijdt.

Gedrag in de bochten... hoe omschrijf ik het. Hij gaat de bocht in als een Golf TDI, net iets teveel gewicht op de neus, onderstuur, en komt de bocht uit als een BMW, gas erop en laten driften. Ik zal een video op youtube of zo zetten van mijn dashcam, die laat het perfect zien. Je moet wat rustiger de bocht insturen als zeg een F-Type, het is absoluut geen scherpe auto in dat opzicht, maar rustig insturen en langzaam steeds meer gas geven totdat het onderstuur verdwijnt. De vermogensopbouw is dermate rustig dat je dat vrij snel onder de knie hebt. Belangrijk is alles rustig te doen, stamp op het gas is hetzelfde als de kooi van de leeuw open zetten, let op, hij bijt.
Dat interieur van de Camaro, inderdaad, erg goedkoop plastic. Wij hebben ook proefgereden met een Camaro convertible, maar viel erg tegen. Ook gereden met de Mustang Shelby GT500, bijzonder bruut, maar niet geschikt als daily...

Jouw verbruik is erg netjes. Niets mis mee.
lvdm
Gemiddeld de vorige tank, inclusief driften en andere misdragingen toch 1:9 gehaald.

Wow, ben je zeker?! Dat is echt heel zuinig voor zo'n beest.

Ik zou willen dat mijn beest dat kon. big smile smiley
Kom ik aan met mijn schamele amechtige 3.0 liter 6 in lijn met een verbruik van 1 op 8.spinning smiley sticking its tongue out
Aan de andere kant is dat wel weer beter dan een VW Polo 1.2 3 cilinder tdi smiling bouncing smiley

Gaaf ding zo'n Hellcat thumbs up
Monsieur Le Loure
Kom ik aan met mijn schamele amechtige 3.0 liter 6 in lijn met een verbruik van 1 op 8.spinning smiley sticking its tongue out
Aan de andere kant is dat wel weer beter dan een VW Polo 1.2 3 cilinder tdi smiling bouncing smiley

Gaaf ding zo'n Hellcat thumbs up

Dan heb je nog geluk! Mijn schamelere 2.6 liter l6 doet het niet beter dan 1 op 5. Laat staan als je ermee gaat driften, dan.... Oh nee, hij kan niet driften. :P
RobEU
lvdm
Gemiddeld de vorige tank, inclusief driften en andere misdragingen toch 1:9 gehaald.

Heeft die Dodge wellicht cilinderuitschakeling?
Wouter82
RobEU
lvdm

Heeft die Dodge wellicht cilinderuitschakeling?

Aaaaaahh.... zo'n HEMI-blok. Daar had ik niet eens bij stilgestaan.
Wat....een...geweldige keuze.......zo...ontzettend jaloers...geen woorden voor....

Erg gaaf!
Inderdaad, cilinderuitschakeling. Een collega met een 5.7L rijdt 1:10 als hij zijn billen dichtknijpt. Bijkomend voordeel is gewoon weinig stop-start verkeer. Dat is funest bij zo'n grote motor. De meeste verkeerslichten staan hier echter goed afgesteld, je moet leren welke snelheid je moet rijden om zoveel mogelijk groenlicht mee te krijgen. Meestal rij je dan zo tegen de 70km/h, en voor veel auto's is dat echt te prettigste snelheid om mee te rijden. Ik heb ooit een Peugeot 206 HDi gekarakteriseerd, zo zuinig als die is op snelheid, in de file rijdt dat ook onder de 1:10 - start-stop werkt alleen bij rood licht, kruipend in de file heeft dat geen nut.

Nog wat vragen gemerkt, iemand vroeg wat de topsnelheid is - officieel 199mph, oftewel 320 km/h. Ga ik ooit uitproberen, er is een voorzichtig plan om naar de "salt flats" te gaan. Verzekering, ik heb meer auto's tegelijk verzekerd dus ik kan niet een bedrag noemen, maar het valt me mee. Er wordt rekening mee gehouden dat dit een auto voor het weekend is (weinig kilometers dus lager risico, als ik hiermee iedere dag door de spits ga rijden wordt de verzekering navenant duurder), evenals de historie van de bestuurder (geen brokkenpiloot zeg maar). Er is geen meerprijs voor het feit dat het een speciale auto is, als ik een Cadillac van $70,000 had gekocht was de verzekering niet echt anders geweest.
Supergave auto!thumbs up
Een miljoen keer beter dan dat elektrische spul waar sommige autofabrikanten nu mee bezig zijn.
Wat een prachtige auto. En een prachtige kleur ik geef je groot gelijk!
RobEU
Dan heb je nog geluk! Mijn schamelere 2.6 liter l6 doet het niet beter dan 1 op 5. Laat staan als je ermee gaat driften, dan.... Oh nee, hij kan niet driften. :P

Ik neem aan de Toyota Crown? Voor 1979 waarschijnlijk niet vreemd... ik sprak iemand met een '69 Charger, iets van 1:3 of zo? Zelfs in Amerika begint dat een dure hobby te worden. Zijn maat had een Corvette, de motor vervangen door een Edelbrock - liep vele malen zuiniger.
Charger
Supergave auto!thumbs up
Een miljoen keer beter dan dat elektrische spul waar sommige autofabrikanten nu mee bezig zijn.

Echt?! En ik maar denken dat je jezelf vernoemd had naar een (auto-)oplader. winking smiley
Ernstig lekkere auto. Veel plezier ermee!!

Overigens, mijn 1978 bmw e21 323i, met 2.3 6 in lijn, vreet ongeveer 1:11 en met veel trappen en haarspelden een keer 1:9. Liters, geen gallons winking smiley
Anonieme bezoeker
03-09-2016 09:58
Wat een amerikane hiersmiling smiley

Wij komen net terug uit de midwest ( Kansas Missouri, Iowa, Nebraska Colorado) We vliegen dan naar een stad, in dit geval Mineapolis, huren een auto en gaan dan naar onze thuis haven "Kansas city" vandaar uit maken we dan ook weer tripjes, bv naar Branson (zilver dollar city wie kent het niet).

Onderweg zie je genoeg challengers, chargers, mustangs en camaro's, aan gezien Kansas een vrij rijke staat is zie je daar (helaas) geen hele oude wagen's. Ook jammer dat je de police ook al niet meer in de grote victoria's ziet maar in middels in suv's.

Van de bovenste vier vind ik met een nipte voorsprong op de camaro de challenger het mooist, en dan het liefst in wit ( Kowalskismiling smiley)

De laatste keer dat vrouwlief er met onze dochter was had ze een zwarte camaro, die wagen was zo diep (deur lijn hoog) dat dochter onmogelijk naar buiten kon kijken.

Terug ontopic!
Een geweldige wagen echt top, dat van die lucht inlaat wist ik geeneenseye popping smiley gelukkig kost de brandstof daar geen drol. (ongeveer 30 euro voor 70 liter)
En doordat de auto's ook niet de hoofdprijs kosten, uitzonderingen daargelaten, zie je ze ook veel, vooral mustang is volop vertegenwoordigdt.

Veel plezier daar!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-09-2016 09:58 door Stif.
RobEU
Charger
Supergave auto!thumbs up

Echt?! En ik maar denken dat je jezelf vernoemd had naar een (auto-)oplader. winking smiley

grinning smiley
ldvm, het is bizar,

Jij rijdt in een Hellcat met 700 paardenkrachten, met een top van 320 kilometer per uur.
Ik een Ka met wel bijna 70 paarden, en en top, wat zal het zijn 160 echte kilometer per uur.
En toch, zou ik niet willen ruilen.
( Jij natuurlijk niet ).
En ook niet van land. ( Fr. voor U.S.A. )
Rij bijvoorbeeld 120 tot 140 kilometer per uur op een buitenweg.
maar ook wel langzamer 80 a 90 kilometer per uur.
Het verschil ik rij op vol vermogen.
En dat is gewoon lekker.
De auto moet werken , heuvel op heuvel neer, links rechts en recht door.
ik zou wel b.v. 90 a 100 paardenkrachten willen hebben. ( ach, dat heb ik ook met de Mercedes A )
maar we hebben een overeenkomst.
We zitten allebei in het buitenland.
En dan ga je de wereld anders bekijken.
B.v. ben blij dat ik in Frankrijk leef, die heeft teminste een goed voetbal team grinning smiley.
En produceren hun eigen auto's.
( ja, Nederland heeft mini's, nou, indrukwekkend....... )
Een sterk leger en politie macht. Net als bij jullie.
Een sterk nationaal gevoel. ( bij het communistische af )
Sterke traditie, veel gebieden hebben hun eigen cultuur en taal .
Het is een echt land.

Denk dat het bij jouw ook zo is. Als je daar van geproefd hebt dan wil je niet terug naar dat kruideniers landje.

Veel plezier met je Hellcat.
Ik ga weer verder in mijn Ka.
kijk er zijn wel wat amerikanen:
in La France:

le Pays Bas:

Groeten nog een keer.
Ralph.
Wauw echt awesome! Ik vind de groene kleur ook helemaal geweldig. Doodzonde dat je hier in NL als halve crimineel wordt gezien als je erin rijdt.
Maar ja, GSI Farher,

Dat doetie niet.

En ja, in Nederland zijn het meestal criminelen die er in rijden grinning smiley
Boblafrance Ralph
En produceren hun eigen auto's.
( ja, Nederland heeft mini's, nou, indrukwekkend....... )

Vandaar dat je twee Duitse auto's rijdt, om het gevoel van nationale eenheid te versterken...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-09-2016 07:42 door RobEU.
Hahahaha!!! Robbie.

Ik heb het geprobeerd, Frans rijden.......

Trek het niet.

B.v. S' winters sleutel omdraaien..............Dood !

Gigantische rook ontwikkeling, Afslaan tijdens het rijden, Waar door de stuurbekrachtiging uitvalt.
En dat in een bocht. Met en eeen 1.9 turbo diesel in een ZX citroen, wordt dat heeel erg gevaarlijk.

eens gebrobeerd nooit meer, dat geld ook voor Kia!! Vreeslijk auto, Alles ging stuk. onderdelen vreselijk duur etc. etc.
conclusie:

Een eenvoudige auto, zonder te veel ellende.

Tja, en die komen uit duitsland.

En voor mij een oorsprokelijk Amerikaans merk; Ford.

P.s. Maar goed dat ik geen duitser ben. ( Daar had ik me echt thuis gevoeld )
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.