Oer KA en Baby Benz.

Gepost door Boblafrance Ralph 
speedtouch
Ach Ralph, jij weet ook wel dat we inmiddels in een opgefokte maatschappij zitten, waar blijkbaar niemand zich meer van iets aantrekt.

Moest laatst in Amsterdam leveren met de combi. Denk maar niet dat je een meter ruimte krijgt van dat kantoorvolk om even achteruit tegen het dok te rijden....

Reactie van de klant...."ik had er allang een paar dood gereden". Hoe vaak ze bij het invoegen wel niet nog net voor je snuffert langs schieten.....

En dan lees je ergens "vrachtwagens in de spits verbieden". Nee, ze moeten eens wat doen aan al het volk wat om 08:46 strak bij de koffie automaat moet zijn en om 17:35:25 weer thuis moeten zijn van moeder de vrouw. Die zijn veruit in de meerderheid en schuwen zeker in de spits onbeschoft gedrag niet.
Ja, Ondersteboven.
Ik zit in "la Provance" Zo als ze dat altijd chic proberen te zeggen. Maar het is gewoon boere achterland. En op de foto de Ka, die nog steeds rijdt.
De koplampen zijn " nieuw" , want ze zijn tweedehands. Maar wat een verschil, eerst reed je gewoon in het donker, nu in een zee van licht.
Het desboard lichtje is stuk. Door dat op te vangen heb ik een led-lampje van 2 euro gekocht en op het desboard geplakt.
Niet mooi wel effectief. Nu rijdt je niet meer te hard in de nacht.
Om het lampje te vervangen moet het hele desboard er uit. heb ik nog even geen zin in.
Ik heb er een oude navigatie in gezet met een draadje naar de sigaretteaansteker, waar ik een usb ingang heb gezet ( 3 euro ).
er moet nog een repratie onderaan de motor worden gedaan om lekkage van de koelvloeistof tegen te gaan.
Die lekkage valt mee. gewoon elke keer kijken als je vertrekt, en eventueel bij vullen.
Sproeierpomp hoor ik wel maar er komt geen water uit. moet nog uitgezocht worden.
Voor de rest rijdt de Ka nog heerlijk er is een kleine happering bij 2000 toeren. weet niet wat dat is, maar dat is iets voor monteurs.
15 November terug naar Nederland met de Mercedes A, waar ook nog het een en ander aan gepareerd moet worden.
29 November terug naar Frankrijk voor langere periode van wegen operatie van mijn vrouw.
Ja, dat is minder, maar we doen het er maar mee.

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-11-2018 11:46 door Ralph V.
The world is a better place when it's upside down!grinning smiley

Mooi dat de Ka maar doorgaat.
Ralph V

29 November terug naar Frankrijk voor langere periode van wegen operatie van mijn vrouw.

Dat is niet leuk, maar ja je hebt het maar te accepteren! De operatie zou eerst voorjaar 2019 plaatsvinden, dus dat is al vervroegd.
Sterkte verder.
speedtouch
Ralph V

Dat is niet leuk, maar ja je hebt het maar te accepteren! De operatie zou eerst voorjaar 2019 plaatsvinden, dus dat is al vervroegd.
Sterkte verder.

Ja, in iedergeval zie ik de kinderen meer. Dat is wel leuk.
Dus je zoon is ook in Frankrijk? Hij werkt niet meer hier? Is hij nog bezig met een opleiding?
Ja, Speedtough,

Die studeerd letteren en heeft een studiebeurs van 900 euro voor 3 maanden.
Niet slecht, hoeft hij alleen van te leven.
Want de huur is voor de ouders.
die is 300 euro per maand.
Dat zijn hele andere bedragen dan in Nederland.

Een Ka kwaal; Het desbaordlichtje is kapot.
Een Ka is een lowbudjet auto. Dus er is maar 1 lampje, en als die stuk is, is alles donker.
Om het lampje te vervangen moet de radio , de desboard omlijsting en het desbaord er uit.
En wat kan je dan ondekken ? roest ! door een constructie fout, blijkt de bedrading bovenin te roesten.
Als ik in Frankrijk ben, heb ik alle tijd voor die klus. tot die tijd, een lampje van 2,50 euro een hoekje van 0,45 euro en fixgum om posters op te plakken.
gewoon s'avonds aan zetten en je weet hoe hard je rijdt.

Lowbudjet navigatie. Een 10 jaar oude navigatie van Garmin, een oude telefoonhouder ( van een telefoon die al lang de geest heeft gegeven en weer wat fixgum, ook telefoon oplaaddraad en een usb-autoaanstekeroplaadpunt.
met wat zaag en knipwerk een permaneten navigatie voor de Ka.
De wegen zijn hier in geen 10 jaar veranderd, dus nog heel actueel.

Nog even de nieuwe koplampen, scheelt enorm de lamp links is praktisch nieuw rechts is ook erg goed, maar helaas ietsje minder.
volgende project, de bumpers opnieuw spuiten.
En zo blijf je mooi rijden!!
29 November enkeltje Frankrijk.
Zal daar aan de gang moeten.
Spreek jullie later.
Ralph V

Zal daar aan de gang moeten.

Werkse!
Sterkte bij de operatie van je vrouw.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-11-2018 08:02 door speedtouch.
Dat klinkt best rigoureus Ralph, wat is er aan de hand?
Enkeltje? Dus je blijft daar?? Hoezo?
Enkeltje inderdaad ,

Maar het zit niet mee, De Mercedes A is ingestort, net op het verkeerde moment. ( was er een goed moment ? Nee, maar het had gescheeld als de auto was ingestort na dat ik was aangekomen ).
Nu moet alles op het laatst geregeld worden.
Ik schrijf wel verder, als dit achter de rug is.
Klote. Sterkte. Je hebt al meer overwonnen. Dit ook.
Nou zeg dat wel, Uwbuurman.

De operatie is goed verlopen.
Dus dat is positief. Echter wordt weer een lang herste van maanden.

Ook kreeg de Ka, de laatste goede kuren.
Waarschijnlijk de Lambdasonde die moeilijk doet.
Mijn franse buurman is er druk mee, hij heeft ook het koelwaterverdeel gedeelte vervangen.
daar waar de termometer bepaald waar de vloeistof heen gaat.God mag weten hoe dat ding heet.
De Mercedes staat ondertussen in een.garage in Zoetermeer met een behoorlijk hoge rekening.
Die ook moet betalen plus moet ik de auto ook weer
ophalen....
Ik ben namenlijk weer terug in Frankrijk.
En op het ogenblik zonder goed werkend vervoer.
Maar er wordt hard aan gewerkt, door de buurman.
De buurvrouw heeft mij een soep en een stuk taart gebracht.
En dat was een van de lekkerste pompoenensoep die ooit gegeten had.
Echter de TAART, was de aller lekkerste taart van mijn leven!
Anyway, het is weer drama, zoals gewoonlijk.
Maar misschien scheur ik binnen kort weer rond met de Ka !
Met weer nieuwe onderdelen. de Lambadasonda is freaking 160 a 180 euro.
maar we proberen eerst de oude schoongemaakte sonda.
Groeten maar weer,

Ralph.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-12-2018 19:56 door Ralph V.
Sterkte daar, mooi dat die operatie is geslaagd, dat is het allerbelangrijkste!!
Laten we hopen Ralph, dat de kaarten in het nieuwe jaar wat beter liggen. Studeert je zoon weer?
Hallo Uwbuurman , Speedtouch,

Het is nog een lange weg na z'n operatie. Word er niet vrolijk van. Ben wel blij dat ik hier ben voor de vrouw en kinderen.
Maar dit blijft frans achterland. Er is hier niet veel te doen.
Mis wel het werken in Nederland, vooral het geld verdienen. Maar ja.
Ik ben inmiddels weer een jaar ouder , (56). Afgelopen jaar heb ik hard gewerkt. En ik ben van plan dat dit jaar weer te doen.
Maar ik kan me zelf niet opsplitsen. Dus ben ik nu weer de familieman.
Spreek jullie later.
[youtu.be]

www.Geistgang.com

Heel vreemde gast. Maar kijk 070 in the house ! Nou ben ik geen hagenees, maar vindt dit wel grappig !!!
ReaKAnatie, Vandaag toch wel een kleine 300 kiometer in de rond gescheurd. Dan kom ik toch weer tot de conclusie,
De beste auto die ik gehad heb ! Waarom, 12 jaar oud 237.000 kilometers afgelegd, en nov steeds alive and kicking !
bochten KAn je nemen met 80 kilometer per uur, je kan met 110 over B weggetjes scheuren. wegligging is fenominaal !
Elk bobbeltje gaatje voel je, en dat maakt hem zeer comminatief. 1.3 litermotor, met injectie laat hem lekker door trekken,
maar het gaat nooit te hard, als 120 rijdt, lijkt dat wel 200 kilometer per uur.
Gewoon FUN !
Nu heb ik wel geluk met mijn buurman, die de KA weer tot leven heeft gebracht.
Maar ik zou er zo weer een kopen, die nieuwe 3 cillinder 1.0 motoren met of zonder turbo vind ik niks.
Liever dat oudere spul.
Wist je dat het motor model uit de zestiger jaren komt ? En het is nog steeds betrouwbaarder dan het nieuwe spul !
Merc A,

De A is in Frankrijk, gaat dinsdag naar de garage !
Gaat beter met mijn vrouw, loopt al weer rond, gaat de trap op, ben nergens meer veilig smiling smiley
Kinderen weer naar school, hond en kat zijn gezond.

Slaap lekker !
Ralph V
Kinderen weer naar school, hond en kat zijn gezond.

Slaap lekker !

Rust in de tent dus!thumbs up

Rust in de tent dus!

Nou...

Gaat beter met mijn vrouw, loopt al weer rond, gaat de trap op, ben nergens meer veilig

cool smiley

Maar goed om te horen dat het relatief goed gaat! thumbs up
Het leven gaat in golven,soms beter, soms slechter.
Dat is het leven, neem ik aan.
Ford Ka Club Nederland.

Als iemand de Ford Ka kent, dan ben ik het wel. Nee, ik ben geen sleutelaar, maar ik en de Ka hebben geschiedenis geschreven.
Zoveel kilometers ik in een Ka heb afgelegd. En terwijl de meesten al weer in iets anders rijden, rijd ik nog steeds de 2006 zwarte Ka.
De Ka die Bestaat uit meerdere Ka's. De "neus" is brits wales om precies te zijn. de Koplampen zijn weer Haags want de waren 2 maanden geleden vervangen.
Gisteren sprak een monteur over het feit, dat de de auto zo stotterde. Hij keek onder de kap, en wat bleek, de aarde stekker op het motorblok was
niet aangesloten.
Stekker er in en.... de Ka reed weer als de brandweer.
Nog steeds brand het motor lichtje, dus er zit nog steeds een fout in.
Dat komt nog wel een keer.
De mercedes staat tot eind februari stil, want dan pas kan hij naar de mercedesgarage.
Maar dat maakt niet zoveel uit aangezien mijn vrouw voorlopig niet mag rijden.
Maar het gaat steeds beter met haar.

Over de ford Ka Club, leeft die nog ? Ik zie alleen nog maar buitenlandse Ford Ka clubs.
Ford heeft een beetje een sterfkindje aan de Ka.
Model 2, was een omgebouwde Fiat 500, en model 3 ziet er saai uit.
Terwijl dat helemaal niet hoeft, Leukere kleuren, Stoerdere wielen, tikie lager, en je hebt een mini fiesta !
Ik zie wel een plasic ombouw, om als soort SUV door te gaan. Maar als je voor bijna het zelfde geld een Fiesta kan rijden......
Hoe zou de KA er dan wel uit moeten zien ??
Nou, laat maar zien. Ford laat de Kia's en de peugs 108 en de duitser die geen grapje maakt, Karl , de markt overnemen.
Meer geïntreseerd in F150 tigs, omdat die zo lekker verkoopt in de U.S.A. !

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-01-2019 23:31 door Ralph V.
Slill Ka !

Na 240. 000 kilometer en 12 jaar nog steeds de zelfde auto.
Ik zit nog steeds in Frankrijk en ben afwasser bij de chinees, net als in 2015.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-02-2019 00:13 door Ralph V.
Maakt geen ruk uit, jij werkt hard! Het mooie weer komt eraan, je bent bij je gezin, in je huis in La douche France. Mijn respect heb je nog steeds, Bob
Zo is het maar net Uwbuurman. En ook afwassers hebben hun eer. Borden moeten droog en schoon zijn. Alles moet schoon zijn. Werk is werk.
In feiten verdien ik hier net zoveel als in Nederland, alleen de auto kosten zijn hier lager. Rij per dag ongeveer 20 kilometer voor mijn werk ( 4 × 5 )
in Nederland was dat 200 kilometer. De Mercedes heeft al veel reperaties gehad, en er komen er nog een paar. Eind van het liedje 3000 euro armer.
In feiten verdien ik hier meer. woon ook nog in eigen huis, dus reken maar uit, wat dat scheelt.
groeten vanaf Frankrijk!
Bob ( voor jouw )
Is de situatie rond de gezondheid van je vrouw gestabiliseerd? En de kids, naar school?
Ja, jij blijft voor mij Bob foreversmileys with beer

[youtu.be]

Aangezien ik inmiddels een maand bij de chinees werk en ik mijn eerste cheque heb ontvangen..... Japanse Dark Trap Beats !
Wat dat met China te maken weet ik ook niet, maar is iedergeval oosters.

De auto's , de Ka maakt over uren wordt door twee mensen gebruikt, de Mercedes heb ik een keertje illegaal gereden i.v.m. sleutel in de Ka met dichte deur.
Heel vervelend de Ka electrische deuren sluiten de hele tijd automatisch. Er zit een fout in. Voorlopig maar door rijden, heb geen andere auto.

De vrouw gaat goed, werkt al weer vollop, daar ben ik blij mee, maar hou het toch in de gaten.

De kinderen, vakantie net voorbij, rennen in en uit, zoals het hoord op die leeftijd.

Groeten allemaal.

Shout out to Keith Flint !! Only 49 years olc, done everything that have God forbition! Atleast you LIVED TO THE FULLEST !!! Firestarter Forever !!!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-03-2019 22:49 door Ralph V.
Ralph! Moest vandaag opeens aan je denken. Hoe gaat het nu allemaal?
Verdomd als het niet waar is, dat schoot me gister ook door het hoofd, hoe zou het gaan met vriend Bob en familie. Ernstig benieuwd.

Hoe het met ons gaat ? Nou goed ! Je ziet nog steeds de zelfde auto's. Dat gaat niet zonder slag of stoot. Het kost onderhoud.
De Mercedes heeft een hele lijst van reperaties achter de rug. En er zijn nog steeds kleine dingen. Nieuwe aandrijf as, Accu vervangen en nog een
hele lijst keuring etc. Laatste was complete reiniging, we wilde de auto inruilen voor een OPEL MOKKA.
De verkoper gaf er 500 euro voor, maar het werd nog gekker, zonder inruil was de Mokka 300 euro goedkoper.
M.a.w. ze hebben liever geen oude auto's.
We hadden hem bijna gekocht, maar mijn vrouw kreeg de kriebels. Dus niet gedaan.
En het klopte, enkele dagen later werden we getrateerd om een mega rekening van de gemeente.
Dus die plannen kunnen weer de ijskast in.
Maar we gaan hem kopen, is het niet deze, dan is het een ander, er is veel Mokka aanbod. Je struikel er over.
Opel is PSA geworden en dat heeft ernorm geholpen. Ze hebben een leuk SUV aanbod, en dat zie je terug op de weg.
De Mokka x zie je overal, wij gaan gewoon voor de oudere Mokka scheel duizenden euro's alleen voor een facelift.
De Ka heeft, nieuwe brandstofpomp, lamba sonde ( scheelt enorm ) en nieuwe voorbanden, alleen het desboard licht valt steeds uit( erg vervelend
s'nachts) ik gebruik dan de navigatie als snelheidsmeter.

Met ons ? Kinderen doen examens, Vrouw werkt in makelaardij , man werkt bij de chinees in de keuken, en zo trekt het leven voorbij....

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-06-2019 22:41 door Ralph V.
Prima toch! Zijn de plannen om naar Nederland terug te komen met de familie in de koelkast beland?
Het wagenpark staat er in elk geval weer fris bij! En nu dat de Mercedes weer helemaal goed (en schoon) is kunnen jullie daar in elk geval weer even mee vooruit. Mokka is ook een leuke auto maar zoals je zegt er staan er voldoende dus dat komt ooit wel. Fijne zomer alvast!
Speedtouch,

Ik blijf voorlopig gewoon in Frankrijk.

Zadelsnuiver,

Zeker, de Mokka loopt niet weg, alleen het geld is moeilijker vast te houden.

Groetjes allebei.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-06-2019 19:08 door Ralph V.
Ik heb weinig te melden, Mercedes heeft weer problemen, de Ka staat bijna op 260.000 kilometer.
Vandaag ik een Seat Ibiza uit 2013 schat ik met 1,5 ton op de teller, was dure uitvoering met lens koplampen en van die ingebouwde daglampjes rond de lens.
90 pk TDi, zal morgen de vrouw maar eens informeren. Maar we zullen wel geduld moeten opbrengen, misschien nog wel 2 maanden.
Grzzz
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.