Niels. | 1996 Daihatsu Applause | Nieuwe apk!

Gepost door NielsdW 
Goed om te zien dat het werk wordt uitgevoerd! thumbs up
Ja dat is vooral verbazingwekkend he? Dat je nog zoveel ‘onzichtbare’ roest vindt...
Ik vraag me dat bij mn eigen auto nu stiekem ook af, aangezien die ook alweer 21 jaar oud is nut smiley
Zo, er ligt weer een dikke laag stof op dit topic! Vorig jaar waren er verder weinig bijzonderheden, de Applause blijkt nog steeds een prettige reispartner.

Helaas, na ruim 2,5 jaar 100% betrouwbaar te zijn geweest, heb ik onlangs toch de wegenwacht een keertje moeten bellen. De auto startte niet meer toen ik 's ochtends naar mijn werk wilde rijden. Gelukkig was er weinig aan de hand: een versleten startmotor. Gelukkig kon 'ie snel terecht bij de garage en doet 'ie het weer perfect!
Wel heb ik nu een zeldzaam plaatje: een wegenwacht bij een Daihatsu komt maar weinig voor smiling smiley

Binnenkort (eind maart) gaat de Applause nogmaals naar de garage, voor de volgende grote beurt en APK. Hopelijk gaat dat dit keer wat minder kosten dan vorig jaar. grinning smiley

Ook worden er momenteel plannen gemaakt om komende zomer weer met de auto op reis te gaan. Afgelopen zomer zijn we met de trein Europa doorgereisd, dat was ook erg tof, maar we hebben wel weer zin in een roadtrip! Waarschijnlijk wordt het Zweden, en gaan we de auto ook gebruiken om in te slapen. Met gedemonteerde achterbank ontstaat er een (vrijwel) vlakke vloer van 1,80x1,20, dus dat moet goed te doen zijn voor twee niet al te stevige mensen!

Onlangs heb ik de ruimte ook weer goed kunnen gebruiken, een tafelblad van 160x100 cm paste er moeiteloos in:

Dan nog een mijlpaal die deze of volgende week volgt: de teller nadert de 187.500 km. Dat betekent dat ik sinds eind mei 2016 100.000 km met de auto heb gereden!
Toen de auto 21 jaar oud werd, kwam ik bij toeval zijn voorganger, de Charmant, tegen. Dit keer ontdekte ik in Houten een vroege Applause, leuk om ze even naast elkaar te zien!

FW Ta 183 Huckebein I
Hij is dus nu eindelijk ingereden smiling smiley

Haha, precies! Hij begint een beetje te wennen smiling smiley
Dat is nog een heel bescheiden kilometerstand big smile smiley Dat er dan een keer een startmotor geen zin meer in heeft is nog heel erg netjes.
Jouw witte exemplaar lijkt (naast een stuk frisser) ook een stukje hoger te staan dan die rode. Ik denk dat bij de rode de veren wat ingezakt zijn door leeftijd en overbeladen/trekhaak kogeldruk te hoog.

Zweden kan ik je trouwens aanraden. Erg mooi land, zeker in de zomer. De grote stadscentra doen me niet zo veel maar de natuur juist weer wel. Kijk wel even wanneer je gaat, anders loop je het risico tussen de vakantie vierende Zweden in te zitten en dan is het hier en daar zelfs heel erg druk.
Bedankt voor je reactie Engineer2! Het viel me inderdaad ook op dat die rode Applause wat lager ligt.

Plannen voor Zweden lijken nu richting eind juli te gaan omdat we in augustus een aantal bruiloften van vrienden gepland hebben staan. En omdat we gaan kamperen willen we liever niet meer in september. Voor juli lukt niet vanwege het afstuderen van mijn vrouw. Dus we zien wel of het druk is of niet, qua planning hebben we niet zoveel keuze smiling smiley
Ik zie hem zo nu en dan wel eens rijden nog op de A12, hij valt leuk op tussen het moderne blik.
Leuke auto dit, jammer dat je ze bijna niet meer ziet.
Deze ziet er nog zeer netjes uit!
Enige probleem is onderdelen voorziening, heb ik zelf ook bij mijn g201.
Ik had zelf een 96-er Tokyo, maar kan mij dat stuur niet herinneren. Wellicht een optie geweest of speciaal inderdaad bij de Tokyo limited...
PascalD
Ik had zelf een 96-er Tokyo, maar kan mij dat stuur niet herinneren. Wellicht een optie geweest of speciaal inderdaad bij de Tokyo limited...

Ik heb laatst een accessoirefolder op de kop kunnen tikken, daar staat een ander stuur in. Ook mijn frontspoiler met mistlampen heb ik nog nooit in een folder of op een andere Applause gezien. Geen idee dus waar die vandaan komt!

Overigens heeft de Applause sinds vandaag weer een nieuwe apk! Deze keer was er weinig bijzonders aan de hand, een versleten remkabel valt te overzien. Ook gelijk weer een grote beurt gedaan.
Afgelopen week heb ik de 190.000 km aangetikt, op naar de twee ton dus!
NielsdW
(..) . Ook mijn frontspoiler met mistlampen heb ik nog nooit in een folder of op een andere Applause gezien. Geen idee dus waar die vandaan komt!

(..)

Misschien is jouw Applause nieuw wel een importeursdemo geweest? Eén van de eerste 'Tokyo" modellen? Is als een soort proefkonijn gebruikt.

Uit mijn stage tijd in Vianen herinner ik mij wel dat er voor accessoires lokaal zaken gemodelleerd werden in samenspraak met leveranciers. Deze bijvoorbeeld.

Zo is toen ook die witte Gran Move met spoilerpakket en chrome ontstaan. cool smiley
Durashift
NielsdW
(..) . Ook mijn frontspoiler met mistlampen heb ik nog nooit in een folder of op een andere Applause gezien. Geen idee dus waar die vandaan komt!

(..)

Misschien is jouw Applause nieuw wel een importeursdemo geweest? Eén van de eerste 'Tokyo" modellen? Is als een soort proefkonijn gebruikt.

Uit mijn stage tijd in Vianen herinner ik mij wel dat er voor accessoires lokaal zaken gemodelleerd werden in samenspraak met leveranciers. Deze bijvoorbeeld.

Zo is toen ook die witte Gran Move met spoilerpakket en chrome ontstaan. cool smiley

Dat zou zomaar kunnen inderdaad, geen gekke suggestie! Wellicht moet ik eens langs bij de garage in Hilversum / Hollandsche Rading die de auto nieuw heeft verkocht en 20 jaar heeft onderhouden. Ben benieuwd of zij nog meer zouden kunnen vertellen over de auto en de uitvoering.

Overigens hebben we gisteren eens geprobeerd of er inderdaad een minicamper van onze auto te maken valt. Het resultaat viel zeker niet tegen! Nu even nadenken over een goede optie voor gordijnen (ik denk aan iets met zuignappen) en dan gaan we maar eens een nachtje proefslapen.
Dit wordt het idee, waardoor er een bed van ca. 1,20 bij 1,80 ontstaat:

1.80.....is dat voor jou niet wat krap?

Pas ook op met die roest onder het raamrubber trouwens....
NielsdW
(..)

Dat zou zomaar kunnen inderdaad, geen gekke suggestie! Wellicht moet ik eens langs bij de garage in Hilversum / Hollandsche Rading die de auto nieuw heeft verkocht en 20 jaar heeft onderhouden. Ben benieuwd of zij nog meer zouden kunnen vertellen over de auto en de uitvoering.

(..)

Hartendorp?
Is wel veranderd daar, zag ik laatst. Doet nu in (gebruikte) Mini's uit deze eeuw.
Ehh Niels, waarom niet die paar boutjes losgemaakt om de achterzitting te verwijderen? Dan lig je toch een stuk prettiger in de camper?

Zie foto's bij het topic van anton050 "Daihatsu Cuore als 'micro-camper' " het muskietengaas of gordijntje over de deuren.
[www.autoweek.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-03-2019 12:43 door Altai.
Altai
Ehh Niels, waarom niet die paar boutjes losgemaakt om de achterzitting te verwijderen? Dan lig je toch een stuk prettiger in de camper?

Zie foto's bij het topic van anton050 "Daihatsu Cuore als 'micro-camper' " het muskietengaas of gordijntje over de deuren.
[www.autoweek.nl]

Die is er al uit hoor! Er liggen hoofdkussens onder de deken achter de voorstoelen, vandaar de 'bobbel'. Dat zijn maar 2 boutjes inderdaad.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close