DAF 44 Oldtimer - Dagelijkse belevenissen

Gepost door Mr Rob 
Na wat gepruts is het zo ver, het eerste videoverslag, of in elk geval een poging daarvan:
Motor Revisie – Deel 3 | Een Videopoging
video: [www.youtube.com]

Verwacht geen AAA National Geographic documentaire, want de beelden evenals de informatie gaan je teleurstellen.

In deze video krijg je te zien hoe ik de dynamo, startmotor & inlaatspruitstuk weer tot een paar pareltjes maak. Ook laat ik zien hoe het probleem met de vastzittende kachelpot is opgelost.

Feedback is uiteraard van harte welkom omdat dit nog een beetje een experimenteel iets is. Mocht het bevallen dan zal ik in de toekomst vaker proberen ergens een video van te maken.
De geschreven verslagen zullen in elk geval ook gewoon blijven bestaan omdat in het maken van zo'n video toch flink wat meer tijd zit en lang niet altijd mogelijk is.
Afijn, kijk gerust verder!
Top gedaan! Heb me weer kapot gelachen! Dat begin alléén al en dan die piano hahahaha!
Geniaal weer! Aangezien ik dat wel verwachtte, heb ik meteen op 40 inch gekeken. Dan heb je niet eens door dat dit niet van de AVROTROS is.

Ik denk dat je een groter publiek verdient. Ik ga je binnenkort per PM een hulpmiddel daarvoor sturen.
Ik kan de video niet openen jammer genoeg ("niet beschikbaar"winking smiley ...
Echt super leuk filmpje! Heel hard gelachen!
Niseko
Ik kan de video niet openen jammer genoeg ("niet beschikbaar"winking smiley ...

Ik had het zelfde probleem, een tip is om eerst naar zijn eigen site te gaan. Daar het filmpje bekijken doet hij bij mij wel.
Bedankt voor de leuke reacties!
Erg fijn om te horen dat de video goed is bevallen. Het is immers altijd even spannend wanneer ik iets nieuws probeer. smiling smiley

Ook bedankt voor het melden van de foutmelding van Youtube. Dat komt hoogstwaarschijnlijk door de muziek die ik gebruik. We leven in een tijdperk waarin je meer verstand van rechten moet hebben dan van het maken van video's wanneer je iets op YT wil zetten. Het gaat helemaal nergens over.
Een trucje wat ik altijd probeer is het veranderen van de URL naar www.nsfwyoutube. etc etc, door dus "nsfw" voor youtube.com te plakken. Dit is een website die veel blokkeringen voorkomt zoals regio- of apparaat restricties of leeftijdsrestricties voor 18+ materiaal. Vandaar de afkorting "Not Safe For Work". Uiteraard als alternatief kan je het ook via Daffert proberen zoals jullie al doorhadden.
Als dit probleem vaker voorkomt en het wordt teveel gedoe om het te omzeilen, dan zal ik voortaan de video's ook uploaden op Vidme of Vimeo. Ik ga namelijk geen generieke muziekjes gebruiken.

@cirKel,
Bericht ontvangen en inmiddels beantwoord! smiling smiley
Het lijkt er op dat mijn motivatie om Daffert te starten zijn vruchten heeft afgeworpen.
De imagehost Photobucket waar ik mijn eerste verslagen op heb gehost, heeft besloten om alle hotlinks naar fora en dergelijke te blokkeren tenzij iemand (lees: ik) €400,- betaalt, wat de reinste en meest gierige onzin is wat mij betreft. Kortom al mijn oude verslagen hier in dit topic zijn niet meer te lezen qua beeldmateriaal wat erg jammer is. Gelukkig was ik al begonnen met het overzetten van de verslagen naar Daffert toe, en staan de meest recente op Imgur geupload. Helaas is nog niet alles over gezet dus daar ben ik even zoet mee om alle foto's weer juist terug te plaatsen straks.

Dus mocht iemand zich toevallig afvragen waarom al die rare afbeeldingen daar nu staan tussen die verslagen, nou, daarom.

Anyway, op de site die wel nog gewoon werkt staat intussen deel 4 van de motor revisie er op!
Motor Revisie - Deel 4 | Spik en Span
[www.daffert.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-07-2017 18:17 door Mr Rob.
Werkt fantastisch he, zo'n ultrasoonbadje?! Naar schatting heb ik er eentje van hetzelfde 'gigantische' formaat, maar dat mag de pret niet drukken: object een keer omdraaien en nogmaals laten sudderen => tijd mot je toch niet rekenen bij een hobby ;-)
Inderdaad! Lijkt bijna magie soms. :P Met van dit soort priegelwerk is dit echt perfect en zou nooit zo netjes gedaan kunnen worden door alleen maar te boenen. Die carburateur idem dito. Je zag het vuil gewoon uit de gaatjes lopen.
Leuk voorbeeld ter contrast, dit is de carburateur van Clint die ook niet in één keer in het mandje paste:
Heerlijk kijk- en leesvoer heb je weer gecreëerd, wat is het genieten van die onderdeel voor onderdeel schoon en mooi wordende Daf. big smile smiley
Mr Rob
Augustus komt het moment van de waarheid. smiling smiley
Voordat ik ga wil ik de vario nog even nalopen zodat ik met een gerust hart die kant op kan. Het gaat nog een uitdaging worden met het weer. Want halverwege augustus is het temperatuur in Oekraïne gemiddeld 20 graden. En in Chernobyl moet je volledig gekleed zijn (geen blote armen of benen), de ramen van de auto mogen niet open en de ventilatie moet ook dicht. Dusseh... ja. Dat wordt wat.

Het is bijna augustus. Ik geloof dat de rit gauw gaat beginnen. Kan niet wachten op de verhalen en de foto's.

Hier is er eentje voor jou:

Zo zien Oekraïense kentekens eruit. Je zult er nog wel wat te zien krijgen. Misschien rijd je wel achter deze, want hij was dit weekend in ons land en zal op enig moment ook wel oostwaarts gaan...
Ha jazeker! Daar ga ik er gegarandeerd nog genoeg van zien. :P
Ik had eigenlijk graag het volledige motor revisie verslag af willen hebben voor vertrek, maar helaas nam de voorbereiding voor de trip erg veel tijd in beslag. Overigens is zo'n reis als deze vanuit de grond op regelen een goeie manier om van je telefoonangst af te komen. Want hoe vaak ik wel niet met bedrijven en instanties aan de lijn heb gehangen om dingen te regelen... Ik ben de tel kwijt.

Anyway, de rest van het motorverslag wordt nog vervolgd. Ik wil het liever niet haasten of bezuinigen op de foto's.

De Daf is intussen volledig gechecked en heeft de zegel der goedkeuring ontvangen om te gaan.

Organisatorisch is nu ook alles afgerond. Niet bepaald een middagje klikken op TUI.nl en daarna met je luie kont op de bank zitten. Nee, tig documenten en een bootlading aan informatie verder, heb ik nu alles zorgvuldig kunnen verwerken in mijn reisblad, logboek en storyboard.

Wat is dat allemaal? Nou, het eerste (wat rechts ligt) is mijn reisblad. Hierin staat zobeetje alles wat ik aan informatie heb verzameld omtrent deze reis. Contact informatie, checlist met spullen, route, accommodaties, land specifieke informatie, vertalingen, je noemt het maar. Als ik iets moet weten dan kijk ik hier in.

In het midden ligt m'n storyboard. Hierin staat een visuele checklist met een aantal (voornamelijk drone) beelden die ik in de Chernobyl zone wil schieten. Zo kan ik rustig alles filmen zonder dat ik iets vergeet. Plus, de gids kan zo op deze manier zien wat ik wil schieten en kan daarbij eventueel assisteren.

En tot slot ligt helemaal links een bijzonder geval die ik toevallig online tegenkwam. Een "Midori Travelers Notebook"
De fuk is dat? zal je denken. Nou, het is eigenlijk een peperduur lap leer. Maar! let op.
De Midori is volledig aan te passen naar hoe je zelf graag je reisdagboek wil gebruiken. Ook is het concept er achter dat je deze juíst niet netjes moet laten. Het leer is dan ook erg krasgevoelig waardoor het door de tijd heen alleen maar mooier wordt naarmate het vaker ergens naartoe wordt meegenomen.
Oké, maar waarom?
Nou, wanneer het op echt schrijven aankomt ben ik echt kansloos. Evenals bij het bijhouden van een agenda. Ik heb hier driehonderd notitieboeken liggen die maar 1 pagina volgeschreven hebben. Het inspireert mij totaal niet.
Dit leek mij echter een stuk grappiger al niet motiverender, en voordat ik uberhaupt al ben weggeweest zit hij al bomvol met informatie. Het lijkt te werken dus. Kortom, een ideaal middel om zo mijn reisverslagen bij te houden.

Binnenin heb ik een handig pasje zitten die ik tig keer heb uitgeprint en geplastificeerd met daarop algemene informatie omtrent mij en mijn Daf. Mocht er *even afkloppen* iets met mij of mijn wagen gebeuren, dan ben ik aan deze informatie te herkennen.

De Daf heeft een ingebouwde GPS tracker. (sjiek de friemel hoor...). Dus mocht hij gejat worden of mocht ik verdwijnen in de Oekreense bossen, dan is de Daf op de meter nauwkeurig na te trekken.

Dit prachtige logboek heeft echter één nadeel. Ik zie er uit alsof ik een .357 Magnum in mijn jaszak heb zitten. Dat is, als het uberhaupt zou passen. Dus! Na flink wat zoeken heb ik op Marktplaats deze prachtige echt lederen tas gevonden voor -jawel- een tientje:

Maar helaas, net wanneer ik helemaal dacht cool te zijn, en de maintheme van Indiana Jones al in mijn kop begon te spelen, vertelde iedereen mij dat dit een vrouwentas is....
...Blijkbaar.
Hoe zien ze dat? o_O Dat ding is zo verpauperd als een zak aardappelen. Weet je, het kan het mij geen zak interesseren. Ik ga niet met een halve aktetas lopen sjauwen als ik alleen maar een vakje voor een logboek nodig heb met eventueel wat crackers.

Als de NS hun omroep van "dames en heren" naar een gender neutrale mogen veranderen, dan mag ik ook met een leren hand... nee schouder.... nee, crossover tas lopen ja! Als wasmachine heb ik daar recht op.

Een wat?

Ja, kijk maar. Het staat op mijn Facebook, dus het is waar.

Je kan dit echt invullen. Geen grap. Twee politieke debatten verder en ik kan ook als partnervoorkeur een droogtrommel invullen. Mijn toetsenbord staat alvast gereed.

Goed, dat terzij.
In ander nieuws, blijkbaar kan ik gestrekt in de Daf liggen. Met mijn postuur van 1.92. Ik kwam er achter dat als ik de achterbank losschroef, en de bijrijdersstoel achter de bestuurdersstoel leg, dat ik er dus gewoon in pas. Er is alleen wel flink wat opvulling onder het hoofd nodig omdat de bank de verkeerde kant op schuin loopt wat volgens mij niet zo goed voor de doorbloeding van je hoofd is.

Of ik het nodig ga hebben? Geen idee. Ik had het eerst in gedachten voor wanneer ik zou gaan wildkamperen. Maar er is een kleine wijziging in de plannen.
Ik zou eerst de volledige trip solo doen, maar door hoge interesse van een andere maat van me, heb ik nu tot en met Kiev gezelschap. Dus ik hoef tijdens het wildkamperen niet te verbunkeren in de Daf. Na Kiev zal de trip verder -buiten de gids om- volledig solo zijn. Het zal me benieuwen.

Tot slot. Al verwacht ik het niet, maar mocht ik in het donker moeten rijden, heb ik voortaan een wat grotere lichtbundel. Wat voorheen 40-45W gloeilampen als koplampen waren, zijn straks 55-60W halogeen lampen. Kijk, daar kan je wat mee zien. Het komt van de DafClub dus het moet werken.

Voor nu kan ik in elk geval rustig zitten, in anticipering op het rot eind wat ik straks kan gaan rijden. Ik heb er in elk geval zin in. Proost!

(Prachtige poëtische titel, ik weet het.)
Houd wel rekening met je spullen als je Tsjernobyl weer verlaat. Die moeten namelijk allemaal schoon zijn. Toen ik daar eerder dit jaar was, werd alles heel grondig gereinigd. Niet alle camera's kunnen daartegen. Oekraïne is verder een geweldig land met zeer sympathieke mensen. Een paar woorden uit je hoofd leren is wel aan te raden, al was het maar voor het eerste contact.
Klopt, ik hou mijn hart vast bij het verlaten. Wat kan ik precies verwachten tijdens het reinigen? Spuiten ze alles onder met een bepaald goedje o.i.d.? Helaas is daar vrij weinig informatie over te vinden, van wat het precies inhoudt.

Voordat ik de zone in ga zal ik ook eerst de vloermatten verwijderen en de bodem -evenals de pedalen- afdekken met papier. De luchtslangen worden losgekoppeld en afgedicht. Een extra luchtfilter gaat ook mee die de oude na afloop kan vervangen. En, voor de zekerheid, een flinke lading rubber handschoenen en een paar mondkapjes. Spullen in de kofferbak die niet gebruikt gaan worden gaan in vuilniszakken.

Cyrillisch alfabet heb ik alvast ingestudeerd. Nu alleen nog wat zinnetjes noteren.

Was jij toevallig ook per auto door Oekraïne geweest?
Om eerlijk te zijn vind ik het al heel knap (geregeld) dat je met je eigen auto dat gebied in mag, hoewel uiteindelijk alles te regelen valt. Mondkapjes en rubber handschoenen zijn niet nodig, je kunt daar gewoon prima rondlopen en foto's maken. Het verkort niet direct je levensverwachting. Maar bij het verlaten van de zone word je wel gecheckt op straling, inclusief je spullen. Vooral schoenen (door de grond tussen je zolen) worden extra gereinigd. Maar iemand in mijn groep had z'n camera op de grond gelegd voor een mooie foto, en die moest extra gereinigd worden. Helemaal uit elkaar gehaald en gereinigd met een lichtvochtig doekje. Als het daardoor niet schoon wordt, dan moet je 'm achterlaten. En geloof me, veel spullen moeten daar worden achtergelaten. Ik zou het zelf dus niet eens aandurven met m'n eigen auto. Radiatie komt vooral door deeltjes die blijven zitten op spullen, niet zozeer in de lucht. Blijf ook weg van planten en bomen aangezien daar veel meer deeltjes zijn.
Denk vooral goed na over wat je doet, en kijk echt naar de borden en luister naar de aanwijzingen. Lijkt soms kinderachtig, maar ze handhaven er echt op. In Pripyat mag je officieel niet meer de gebouwen in, maar veel gidsen doen dit toch. Absoluut de moeite waard.

Ik ben een kleine maand in Oekraïne geweest, waar ik van Odessa naar Kiev ben gereisd met de trein, om vanuit daar weer door te gaan naar Wit-Rusland. Beide steden zijn echt geweldig, op een geheel eigen manier. Kom je buiten die steden dan zie je een heel andere kant van het land. Later dit jaar wil ik weer teruggaan.
Mag je wel vliegen met een drone in dat gebied?
Erg goed om te weten dit. Bedankt! Vrij spannend ook dan. Stapvoets rijden gaat een vereiste worden.
Tijdens het uitzoeken las ik ook dat als je een tripod meeneemt dat deze "sokjes" nodig heeft om neergezet te mogen worden. Dus een 9 tal boterhamzakjes met sluitertjes zitten ook in de cameratas.
Het laatste waar ik zin in heb is om mijn camera open te moeten schroeven, of erger, dus maar even een reminder in de tas stoppen of goed informeren bij de gids.
De gebouwen in is één van de redenen waarom ik een privé gids heb genomen. Dit lijkt mij het meest indrukwekkende. Evenals de Duga radar beklimmen wat ook een no-go is met een groep. Voor goede redenen natuurlijk.
Wat die gids instrueert is de 'wet', dus inderdaad, niet eigenwijs zijn en gewoon luisteren kom je al een heel eind mee. Van de prijzen die ik in dit leven nog graag wil verdienen is het Darwin Award er geen van.

Ik ben echt ontzettend benieuwd naar hoe Oekraïne is. Het enige wat we via de media de laatste tijd erover meekrijgen is voornamelijk ellende en de grootste horror verhalen over hoe de mensen daar zijn, wat volgens mij net zulke lulkoek is als dezelfde horrorverhalen die ik over oldtimers hoorde voordat ik de Daf kocht. (Even puur sprekende over de algemene sfeer, niet over de oorlog natuurlijk)
Ik las ook dat sinds 2014 de politie daar volledig op de schop was gegaan en schijnbaar de corruptie hardhandig was aangepakt. Ik ben benieuwd of dat ook zo is. Ik hoop van wel, want het laatste waar ik zin in heb is om de haverklap staande gehouden te worden voor de stomste "boetes".
Ik zie net dat MX6 intussen had gepost,

Ja dat mag. Het koste wel wat mailtjes, maar mijn drone is intussen geregistreerd en mag daar straks legaal de lucht in.
Standaard is dit verboden en alleen toegestaan voor journalisten. Per toeval kwam ik hier achter nadat ik de tour al had geboekt, dus ik kon nog annuleren.
Uiteindelijk heb ik iemand gevonden die deze documenten wel in orde kon krijgen en toestemming kon bemachtigen. Een flinke opluchting, want ik had de drone speciaal voor deze gelegenheid gekocht.
Nog steeds spannend overigens, want afhankelijk van de weersomstandigheden en schijnbaar ook de politieke situatie, kan deze permit nog worden ingetrokken tot op het laatste moment.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-08-2017 11:42 door Mr Rob.
Mr Rob
Erg goed om te weten dit. Bedankt! Vrij spannend ook dan. Stapvoets rijden gaat een vereiste worden.
Tijdens het uitzoeken las ik ook dat als je een tripod meeneemt dat deze "sokjes" nodig heeft om neergezet te mogen worden. Dus een 9 tal boterhamzakjes met sluitertjes zitten ook in de cameratas.
Het laatste waar ik zin in heb is om mijn camera open te moeten schroeven, of erger, dus maar even een reminder in de tas stoppen of goed informeren bij de gids.
De gebouwen in is één van de redenen waarom ik een privé gids heb genomen. Dit lijkt mij het meest indrukwekkende. Evenals de Duga radar beklimmen wat ook een no-go is met een groep. Voor goede redenen natuurlijk.
Wat die gids instrueert is de 'wet', dus inderdaad, niet eigenwijs zijn en gewoon luisteren kom je al een heel eind mee. Van de prijzen die ik in dit leven nog graag wil verdienen is het Darwin Award er geen van.

Ik ben echt ontzettend benieuwd naar hoe Oekraïne is. Het enige wat we via de media de laatste tijd erover meekrijgen is voornamelijk ellende en de grootste horror verhalen over hoe de mensen daar zijn, wat volgens mij net zulke lulkoek is als dezelfde horrorverhalen die ik over oldtimers hoorde voordat ik de Daf kocht. (Even puur sprekende over de algemene sfeer, niet over de oorlog natuurlijk)
Ik las ook dat sinds 2014 de politie daar volledig op de schop was gegaan en schijnbaar de corruptie hardhandig was aangepakt. Ik ben benieuwd of dat ook zo is. Ik hoop van wel, want het laatste waar ik zin in heb is om de haverklap staande gehouden te worden voor de stomste "boetes".

Van dat statief is inderdaad een goed voorbeeld, waar je gauw niet bij stilstaat, maar wat wel gevolgen kan hebben. Toen ik er was had het veel gesneeuwd, wat behoorlijk wat van de sfeer wegneemt, daarom wil ik ook nog eens terug. Maar het was ook de reden waarom we wel wat gebouwen in mochten. Een aantal jaar geleden is er een plafond naar beneden gekomen, vandaar dat het niet meer mag. Wees dus voorzichtig.

Tegelijkertijd, laat je ook niet te gek maken door alles en iedereen. Ik weet niet in hoeverre je ervaring hebt met Oost-Europa, maar het is niet een andere planeet. Ik ben er op de bonnefooi naartoe gegaan, en dat ging prima. Weliswaar zonder eigen auto, maar ook dan moet het prima gaan. De conflicten zijn bijna duizend km van Kiev verwijderd, dus in principe zul je daar weinig van mee krijgen. Laat staan last ervan hebben. Dankzij de politiek krijgt het land soms een slechte naam, maar de bevolking staat daar mijlenver van verwijderd. Het is natuurlijk persoonlijk, maar ik heb echt geen enkel probleem gehad en ben alleen maar toffe mensen tegengekomen. Mensen die ik tot op vandaag nog spreek. Er zullen ook vast mensen met minder goede ervaringen, het is maar net hoe je er zelf in staat. Wat betreft de politie kan ik je weinig vertellen, behalve dat ik er geen last van heb gehad. Ik hoorde dat de oude garde nog weleens 'fout' kan zijn, maar dat er met de jongere agenten weinig mis is.

Ik zie dat je hele mappen vol met voorbereiding hebt. Dat is natuurlijk heel goed, je kunt niet genoeg voorbereid zijn. Maar probeer ook te relaxen en het over je heen te laten komen.
Mijn reiservaring naar Oost Europa is 0,0. Wat USSR landen betreft in elk geval. Je wil niet weten hoeveel mensen het mij al hadden afgeraden om te gaan zonder dat ze er zelf ooit geweest waren.
Reiservaringen lopen erg uit één op het internet, al valt mij op dat de meest negatieve ervaringen gelukkig allemaal van rond 2004 a 5 zijn.

Het document wat ik heb samengesteld bevat voornamelijk handige info omtrent veiligheid en hoe te handelen in situaties zoals een ongeluk waar helder denken vaak even tekort schiet en een hoop naderhand nog mis kan gaan. De reisplanning is ook in grove lijnen uitgezet zodat ik een beetje kijk op de tijd en een houvast heb. Het is dus meer naslagwerk dan een draaiboek. Hoe minder ik hoef te onthouden, hoe meer rust aan de kop.
De mooiste momenten zijn immers onverwachte momenten. smiling smiley

Voor de drone was dit wel belangrijk omdat de accu´s niet lang mee gaan, de tijd beperkt is om te kunnen schieten, en ik al een ideetje heb om te monteren. Menig drone forum raadt dan ook aan om van tevoren een storyboard te plannen wanneer je naar een verre bestemming gaat. Ik zou het mijzelf nooit vergeven als ik thuis bij het monteren een fragment zoek die ik nooit heb geschoten.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-08-2017 15:43 door Mr Rob.
Leuk verhaal weer en ik bewonder je durf en doorzettingsvermogen thumbs up

Ik ben benieuwd naar je reportage over Tsjernobyl.
In de media krijg je toch vaak een wat gekleurd beeld van de werkelijkheid, afhankelijk van de insteek van de reportage.
Het is toch mooi om te zien dat er weer heel divers leven is op een plek waarvan gedacht werd dat er voor honderden jaren geen leven mogelijk zou zijn.
Morgen is Rotterdam weer een Daf armer...
Harma poyizdka!
cirKel
Harma poyizdka!

Nee, 40 jaar en ouder valt erbuiten volgens mij.
- Quatrelle -
cirKel
Harma poyizdka!

Nee, 40 jaar en ouder valt erbuiten volgens mij.

Ik bedoelde alleen dat hij vandaag uit Rotterdam vertrekt voor die lange reis. Had het niet over milieuzones of zo...
Dames en heren, Missie volbracht. De Daf en mijn rechter-knieschijf hebben het gehaald!

Er is een zee aan beeldmateriaal geschoten, dus binnenkort zal de video verschijnen, gepaard met een paar geschreven verslagen omdat er nog genoeg gebeurde terwijl de camera's niet draaiden.

Om het even kort samen te vatten: Absoluut geweldig, en zeer indrukwekkend.

Niet alleen Chernobyl wist mij te verbazen, überhaupt heel Oekraïne was totaal anders dan ik mij had voorgesteld, niets zoals het beeld dat menig Nederlander er van heeft. Op de wegen heb ik mij vaak veiliger gevoeld dan in Duitsland, en de mensen zijn erg oprecht. Ik heb rondgehangen met echte Oekraïners, tot twee maal toe pech gehad midden in Pripyat, achterna gezeten door honden, verscholen voor de bewaking, ijzersterke Vodka gedronken van lokale inwoners binnen de zone, mijn hoogtevrees getrotseerd (maar nog niet helemaal overwonnen), en veel te weten gekomen over de impact van de revolutie van 2014, wat een behoorlijke indruk maakte.

@MX6, Dat heb je helemaal goed. Voordat ik ging bereide ik mij voor op het ergste. Je mag de ramen niet open doen, ventilatie moet dicht, je mag niets op de grond zetten, je mag planten niet aanraken, en als je de televisie geloofd slaat de geigerteller op hol als je ook maar naar de reactor kijkt.

Nou, we hebben voortdurend met de ramen open gereden, ventilatie heb ik niks aan gedaan, heb op de grond gelegen, en ben door God-weet-niet hoeveel planten gebanjerd om ergens te kunnen komen. En de geigerteller meette ongeveer 4x zoveel straling dan normaal, wat ter vergelijking net zo veel is als een intercontinentale vlucht. Dus een stewardess loopt meer gevaar in vergelijking tot mijn 3 daags bezoekje.

Ik kan trouwens iedereen die ooit nog eens daar naartoe wil gaan het niet genoeg aanraden om een privé tour te nemen. Het kost meer, maar je krijgt zo ontzettend veel meer te zien. Plekken en dingen waar de tourgroepen niet kunnen of mogen komen. Plus alles ging op mijn eigen tempo wat echt heerlijk was.
Mooi man! Ik ben benieuwd naar het verslag smileys with beer
Erg gave reis! Ook ik ben benieuwd naar de verslagen. Mooi dat de reis zo goed is bevallen thumbs up
Zo te horen een erg leuke reis!
Ik zal alvast een pak koffie extra halen voor wanneer de verhalen online komensmiling bouncing smiley
Heerlijk dit hoor! Erg leuk geschreven! De website is ook erg vermakelijk. Keep up the good work!! thumbs upsmileys with beer
Goed bezig Rob! Met een pot koffie zijn die verhalen goed te pruimen winking smiley Gaat het Dafje nu ook sneller na deze nucleaire update? :P
Tsjongejonge, wat een bizarre reis!! thumbs up
Na wat knippen en plakken is het eerste deel van het reisverslag af!
VIDEO

Geniet van de koffie, en veel plezier. smiling smiley

In dit eerste deel is te zien hoe uiteraard de reis is begonnen. Niet helemaal vlekkeloos, maar we hebben ons toch gered, weliswaar met wat hulp.
In totaal zal het verslag uit zo'n 5 videos bestaan, denk ik.
Mijn koffie is nog niet op, maar de video al wel... Nou, repeat dan maar.

thumbs up
Leuk eerste deel, vol smart wachten we op het tweede deel thumbs up
Ik ben blijkbaar de enige die de video niet kan kijken: 'deze video is niet beschikbaar'.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-09-2017 20:08 door Klassiekerrijder.
Dan moet je hem bekijken via www.daffert.nl. Dan werkt het wel. Veel kijkplezier!
Geweldig filmpje! Kijk nu al uit naar het volgende deel. thumbs up
Volgens mij mis ik echter nog een deel. Volgens mij is de daf zonder motor erin vertrokken....smiling smiley
Bedankt voor de reacties! smiling smiley
Ik zal de volgende keer wel de link via Daffert sturen. Dat voorkomt vaak de blokkering op mobiele telefoons of in bepaalde regio's. Mocht het ooit voorkomen dat via een andere website de video nog niet te bekijken is, dan zal ik hem ook op Vidme zetten, waar copyrightmuziek (nog) geen probleem vormt.

@eeuwige_student,
Klopt. Althans, dat eerste klopt. :P Maar dat wordt nog vervolgd.
Dat verslag liep namelijk al zo ver achter, dat ik nu beter eerst de Chernobyl reis kan afmaken nu de creatieve geest nog heerst en het onderwerp nog actueel is. Daarna zal ik de motorrevisie afronden.
En de reis gaat verder!
VIDEO
Directe YouTube link

In dit deel kachelen we verder door Polen heen opweg naar de Oekraïense grens, terwijl we achterna worden gezeten door een kwaadaardige regenwolk.

Veel plezier!
Gezien, genoten en veel herkenbaars gezien.
Bijv. de rij vrachtwagens aan de grens, heb ik ook regelmatig ingestaan lang geleden.
Kennelijk is er nog niet veel veranderd.

Ga zo door heren, echt leuk in elkaar gezet. thumbs up

Greetzz Renate.
Wederom genoten van een klein stukje oostblok nostalgie. Keep up the good work thumbs up
Heb me weer helemaal dubbel gelachen om de video , echt geweldig! Ze moeten hier een tv-show van maken.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.