Enzo Ferrari - VW Golf 7 1.4 TSI & BMW 328iA E46 (De aflevering!, Pag 7)

Gepost door Enzo Ferrari 
Bezoek Historic Grand Prix Zandvoort

Wie tegen een leek een dagje Zandvoort zegt, denkt aan een dag lekker op het stand liggen te bakken. Maar daar kwam ik natuurlijk niet voor! Waar ik voor kwam was voor de Historic Grand Prix.

De dag begon met een ontmoeting op de parkeerplaats met een dame ingezet door BMW. Of ik graag een exclusieve preview wou van de nieuwe 5-serie. Natuurlijk wou ik dat wel. Na achterlating van uiteraard wat gegevens, waren we ingeschreven.

De preview begon al vrij snel, dus in een rap tempo naar de locatie vlakbij tarzanbocht gelopen. Aldaar aangemeld, en al snel liepen we soort geblindeerde trailer in. Na achterlating van de telefoons (foto's maken verboden), begon de presentatie.

Eerst kregen we een powerpoint-achtige presentatie over alle nieuwe features. Toen deze eenmaal was afgelopen ging er een garagedeur open, en zie daar de nieuwe vijf-serie!

Om niet geheel in detail te treden (die kun je terug lezen in het scoop topic) kan ik melden dat het is een hele mooie auto geworden, maar geen complete verrassing. Meer een revolutie, dan evolutie. De huidige vijf-serie presteert nog steeds prima, maar de nieuwe zal hier nog een schepje bovenop doen. Als wereldpremière te zien op de beurs van Parijs. Leverbaar bij de BMW dealers vanaf eerste kwartaal 2017.

BMW had in verband met het 100-jarig bestaan flink uitgepakt. Veel grote tenten, gevuld met 2002'tjes en 3.0 CSL's. Maar ook stonden er een paar conceptauto's.

Ook Porsche had flink uitgepakt. Vrijwel alle Porsche centra van Nederland waren aanwezig met een of meerdere klassieke Porsches. En ook stonden er museumstukken vanuit Stuttgart bij, zoals de klassieke Le Mans wagens waar later op de dag ook echt mee geracet werd.

Het weer werd intussen mooier en mooier, het wolkendek werd ingeruild voor de zon.

Uiteraard is er op de paddock veel te beleven en te zien. Maar de actie waar het allemaal om draait vind natuurlijk plaats op het circuit!

Op het circuit wisselende zich een programma af om de 30 á 45 minuten, met diverse races en demonstraties van allerlei historische racemonsters.

Vanaf oude F1 auto's uit vervlogen tijden, tot oude Le Mans wagens. Maar ook scheurde er pre-war Bentleys en Bugatti's, afgewisseld met Cobra's, Corvettes en Mustangs. Er was zelfs een race met 50cc Kreidlers die tot 16000 tpm doorjankte! En vanwege het 100-jarig bestaan van BMW ook werden de klassieke 2002ti's en 3.0 CSL's ook ingezet.

En wat een geluid kwam er uit al die auto's! Vooral als er zo'n oude V8/V10/V12 F1 of Le Mans wagen langs kwam. De meeste dB's kwamen nog van de dikke vette Lola's en Chevrons. Op een gegeven moment maar oordoppen gekocht om te voorkomen dat ik met bloed uit mijn oren thuis zou komen.

Kortom een heel uitgebreid programma, naar schatting heb ik die dag zeker wel rond de 250 voertuigen in actie zien komen!

En bij deze nog wat foto's van het event, ongeveer vanaf 0915 tot 1915 uur op het event rond gelopen. Ook nog diverse bekende tegen gekomen, zoals Werner Budding (Autovisie), Adrian van Hooydonk (BMW designer), Jan Lammers, Gijs van Lennep en Prins Bernard Junior. Maar ook de oud eigenaar van Buursema BMW, welke het bedrijf zo'n vier jaar geleden heeft verkocht aan een BMW specialist uit Meppel.






































Athlon Tour of the Century

De organisatie Athlon (Leasemaatschappij) bestaat 100 jaar, en dat was afgelopen zondag reden voor een groot feest!

Zo'n twee jaar geleden is het idee ontstaan om van ieder bouwjaar vanaf 1916 tot 2016 een auto en berijder te vinden om zich beschikbaar te stellen voor deze eenmalige rondtoer ter ere van het 100-jarige bestaan.

Mensen konden zich aanmelden op een speciaal voor deze toer ingerichte site, met daarbij foto's en natuurlijk een bijzonder verhaal van de auto.

Een jury van auto-enthousiasten/journalisten (o.a. Ton Roks, Carlo Brantsen etc etc) heeft uiteindelijk naar alle inzendingen gekeken en zodoende een wagenpark samengesteld dat deze rit gaat rijden.

Nu had ik zelf mijn twee auto's beschikbaar gesteld, alleen kreeg ik op een gegeven moment een e-mail dat beide auto's helaas buiten de boot waren gevallen.

Tot een paar weken geleden er een uitvaller was bij het bouwjaar 1984. Ik kreeg een belletje of het mij nog leuk leek om mee te doen. Uiteraard! was mijn antwoord.

Afgelopen zondag was het zover. Om 0800 uur de auto in en op naar Utrecht! Het event vond plaats op een mooie industriële locatie (Werkspoorkathedraal).

Eenmaal bij binnenkomst moesten wij ons eerst registreren. Daarbij kregen wij een tasje vol met eten en drinken, rallystickers en -bordje en het routeboek.

Na de instructie ging de toer van start! Er werd op bouwjaar gestart, dus de auto van 1916 vertrok als eerste, daarna volgde de rest.

Wat volgde was een 120 km puzzelrit (bol-pijl, exact lijn rijden, van pijl naar pijl etc etc) door dorpen en steden zoals Utrecht, Haarzuilens, Breukelen, Loosdrecht, Maartensdijk, Soest, Isselt, Amersfoort, Woudenberg, Doorn, Lekdijk en Nieuwegein.

Zeker voor de mensen langs de weg moet het een zeer bijzonder moment zijn geweest om de auto's voorbij zien te komen, en zo "door de tijd" heen te kijken.

Er waren tussenstops bij Vliegveld Hilversum (koffie plus appeltaart), Pon Leusden (lunchpakket) en als laatste bij Key West Beachhouse in Utrecht. Bij de laatste stop werden alle auto's op de boulevard opgesteld op bouwjaar, en reden we op volgorde van het bouwjaar een stuk onder politiebegeleiding terug naar het Werkspoorkathedraal.

Eenmaal terug op de locatie waar alle auto's werden afgevlagd op de finish volgde er een borrel en prijsuitreiking. Er waren prijzen voor de beste oldtimer, de beste youngtimer en de beste geklede bestuurder.

Al met al was het een bijzonder unieke dag die ik zeker niet heb willen missen! Hoevaak zie je nou immers zoveel verschillende auto's van jong tot oud bij elkaar?

Bij deze wat foto's, en bekijk ook zeker dit previewfilmpje: [youtu.be]



































Volledige videoverslag Tour of the Century staat online!

Nog even heerlijk nagenieten kan op: [vimeo.com]

Volvo S90

Vandaag de nieuwe Volvo S90 bekeken in de showroom van Jacob Schaap te Emmeloord.

Een zeer imposante auto, zowel het grote hoge(!) front als en-profil als de dikke kont. Met name de kont oogt in het echt veel meer typisch Volvo dan op de plaatjes, echt niet verkeerd.

Dan het interieur. Hier kom je echt in een oase van (Scandavische) rust terecht. Qua afwerking (bijna) Audi niveau. Alles voelt zeer degelijk aan, en is vervaardigd uit fijne materialen. Ook het grote scherm in de middenconsole is met de makkelijke menustructuur onder handbereik te bedienen.

De stoelen zitten typisch Volvo, heerlijk comfortabele zetels. Ook de achterbank is mooi geprofileerd. Wel kan je merken dat Volvo met zijn stoel- en bankvulling wel de hardere kant op gaat. Wat mij betreft zat de stoel in een V70 uit pak 'm beet 2005 velen malen zachter én lekkerder. Misschien dat de ondersteuning op langere ritten in de nieuwe stoelen wel beter is.

Als je kijkt naar de benzinemotoren begint Volvo als instapper met de T5 (254 pk) en de T6 (320 pk). Dat alles op minimaal 1612 kg. Gaat dat allemaal wel goed op de voorwielen? Geen probleem AWD is ook verkrijgbaar. Kijken we naar de Duitsers, die hebben ook vier cilinder instappers klaarstaan echter beginnen die vaak rond de 180 a 190 pk.

Concluderend zonder ermee gereden te hebben, een zeer mooie auto die ik nu zeker wel boven de Duitse concurrentie zou verkiezen omdat die vaak toch een beetje te klinisch zijn, en daarnaast rijdt bijna iedereen daar al in. Zo'n Volvo, dat is lekker anders, lekker rustig en volgens de eerste berichten zeer comfortabel én veilig natuurlijk.
























Dat moet echt een super leuke dag geweest zijn daar in Zandvoort cool smileythumbs up
Prachtige Volvo trouwens ook, kruipt steeds meer richting de grote Duitse 3 van dat.
10000 km update

Vanaf eind maart tot nu heb ik 10000 km gereden met de MINI. Tijd voor een update!

Vijf punten:

- Heel blij met de uitstraling van het exterieur. De MINI blijft met zijn traditionele lijnen een leuk autootje om te zien. Daarnaast een lekker vrolijke rode kleur met een wit dak, en het verveelt zeker niet!
- Meer dan tevreden met de luxe uitrusting. Een cruise controle, climate control, middenarmsteun en de sportstoelen zijn toch wel heel erg fijn om te hebben.
- Het is een cliché, maar de wegligging is echt subliem! De MINI is echt niet van de wijs te brengen, ligt voor een B-segmenter echt extreem goed op de weg.
- Gemiddeld elke 16,2 kilometer een liter benzine verbrandt.
- Tijdens de 10000 km een defect opgetreden, een defecte waterpomp welke onder de MINI NEXT garantie is gerepareerd.

Je bent autoliefhebber of niet, de MINI blijft nog wel even, maar stiekem ben je toch aan het kijken waar een eventuele opvolger aan moet voldoen.

De opvolger moest naast de huidige luxe van de MINI ook voldoen aan het volgende:

- Xenon/Led koplampen
- Automaat pré
- Minimaal 95 pk
- Maximaal 1050-1150 kg
- Drie deurs oke, Vijf deurs pré
- Geen VAG
- Maximaal 15000-17500 EUR
- Origineel Nederlands
- Eerste eigenaar
- Geen ex-huurauto
- Geen dertien in dozijn auto

Zelf zat ik te denken aan het nieuwe model MINI met zestraps automaat, het nieuwe model Mazda 2 vind ik ook erg mooi met die LED koplampen, maar een Renault Clio GT (dubbele koppeling automaat) of zelfs een RS lijkt mij ook heel gaaf!

Ik sta open voor suggesties!

Bezoek 's werelds grootste Ford collectie Hillegom

Vandaag een bezoek gebracht 's werelds grootste Ford collectie tussen de Hollandse bloembollenvelden te Hillegom. Het is een privé collectie van de familie den Hartogh, welke helaas de deuren voor het publiek op 1 december gaat sluiten. De hal zelf inclusief inhoud blijft voorlopig nog bestaan, alleen publiek komt er dan dus niet meer in.

De collectie is ontstaan vanuit een soort verzamelwoede van de gebroeders den Hartogh, welke met name groot zijn geworden met (internationaal) wegtransport. In het museum staan allerlei A- tot en met Z-Fordtjes, maar ook staan er diverse Lincolns. Het zijn veel vooroorlogse auto's, echt recente auto's zul je in het museum niet gaan vinden. De hele collectie begint bij een replica van Henry Fords eerste uitvinding wat een beetje op een auto begon te lijken, de Quadricycle.

Het is een aanrader om aan te haken bij de (gratis) rondleiding, want achter veel auto's van de collectie kleeft een bijzonder verhaal. De rondleider kan het heel levendig vertellen, zodat het museum voor jong en oud tot leven komt.

Het complex is echt gigantisch. Het museum bestaat uit drie grote hallen, een filmzaal, een restaurant en een forse parkeerplaats. Zelf ben ik inclusief rondleiding ongeveer 3,5 uur in het museum verbleven.

De collectie is met veel liefde samengesteld, bijna alle Fords (behalve de auto's die voor trouwerijen worden gebruikt) staan bijvoorbeeld netjes op bokjes om de banden en wiellagers te sparen. Ook zijn de (ruime) wandelpaden zo ingericht dat je de auto's vanuit iedere hoek goed kan bezichtigen.

Ga nu het nog kan! Op 1 december gaan de deuren voor publiek wegens geen opvolging definitief dicht!









Op bezoek bij Montagna d’Oro

In de serie "op bezoek bij" heb ik ditmaal de Italiaanse Young- en Oldtimer specialist Montagna d’Oro te Oosterwolde bezocht.

Zet eenmaal een stap binnen in de prachtige showroom en je wordt teruggeworpen naar de jaren '60/'70. Het lijkt net of je een Alfa, Fiat en Lancia dealer uit die tijd binnen stapt. Ook valt bij de eerste stap op hoe heerlijk die oude stilstaande auto's ook weer kunnen ruiken.

Begroet door een vrolijke en eerlijke medewerker kregen we een kleine rondleiding langs al het moois wat de showroom te bieden heeft. Wat een bijzonder strakke exemplaren staan hier te koop, waarvan sommige er zelfs nog beter uit zien dan toen ze uit de fabriek kwamen.

Het is een cliché maar wat waren die Italianen toch heer en meester in style, design en afwerking (klein detail: antiroest wat minder). Of het nu een berlina, cabrio of coupé is, alles is als een perfect beeldhouwwerk vormgegeven. Ook het materiaalgebruik is gewoon nog overal echt. Waar tegenwoordig toch meer de plastics, cardboard en makkelijk afneembare stoffen de boventoon voeren, was vroeger bijvoorbeeld chroom ook gewoon nog echt chroom. En wat te denken van de ribvelours bekleding, of het dichtslaan van een portier dat klinkt als een kluis.

De rondleiding eindigde met een kopje espresso, en nog wat nagepraat over de auto's uit vervlogen tijden. Het was heerlijk op zijn Italiaanse genieten, op deze regenachtige Hollandse zaterdag. Of zoals een Australische klant het laatst omschreef: “I’ve often wondered what heaven looks like. And now I’ve found it.”

Website: [www.montagna.nl]













1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-11-2016 20:54 door Enzo Ferrari.
Infiniti Q30/Autoweek event

Enige tijd geleden stond er een advertentie op autoweek.nl waarbij je jezelf kon aanmelden voor een Infiniti Q30 beleving. Zo gezegd, zo gedaan.

Vorige week kreeg ik een e-mail binnen dat ik geselecteerd was voor deze unieke ervaring. Na het uitkiezen van een datum en tijdstip was de aanmelding voltooid, en kon deze beleving in de agenda gezet worden.

Vandaag was het dan zo ver! Het event vond plaats op het rijvaardigheidscentrum te Lelystad. Aldaar aangekomen werd je direct in de wereld van Infiniti ingeslingerd. Overal stonden er verschillende soorten Infiniti's, van Q30 tot QX70. Ook hingen er Infiniti spandoeken en vlagen, en er stond zelfs een Infiniti kerstboom!

Na aanmelding bij de balie, konden we plaatsnemen in een zaaltje voor koffie of thee en wat lekkers. Ik zat in de eerste groep van 08:30 uur, dus langzaamaan druppelde het zaaltje vol met mensen (inclusief aanhang) die zich ook voor het event hadden aangemeld. Het gezelschap was gemêleerd. Er kwamen mensen van heinde en ver. Zelf zat ik aan een tafel met mensen die uit Utrecht, Den Helder, Vleuten en Nijkerk kwamen, allemaal voor dit event!

Na de koffie en thee werden we begeleid naar de volgende zaal. Daar kregen we in theateropstelling eerste een presentatie over Infiniti, welke werd gegeven door de directeur van Infiniti Nederland. Onder andere kwamen daar de historie, huidige modellen, dealernetwerk en toekomstvisie aan bod.

Voor de geïnteresseerde; Infiniti is een Japans luxemerk van de fabrikant Nissan. Het merk is opgericht in 1989, en was in eerste instantie bedoeld om op de Amerikaanse markt te concurreren met luxe merken van Toyota en Honda wel bekend als Lexus en Acura. Infiniti is in Nederland (en de rest van Europa) pas sinds 2008 actief met het officieel importeren van Infiniti's, voor die tijd was het vooral grijze export. Het merk levert op dit moment zes modellen te weten de Q30, QX30, Q50, Q60 Coupé, Q70 en QX70. De Q's zonder de "X" toevoeging zijn de lage modellen, en de "QX"-en zijn de hoge cross-overs.

Het netwerk is in Nederland vertegenwoordigd met twee "Infiniti centers" welke te vinden zijn in Amsterdam en Rotterdam. Voor mensen die in Groningen wonen, en ook graag Infiniti willen rijden maar niet voor iedere onderhoudsbeurt helemaal richting de Randstad willen afreizen, hebben ze het "Total Ownership Experience" bedacht. Daarmee wil het merk de beleving van een premiumauto naar een hoger niveau tillen.

Iedere Infiniti eigenaar krijgt daarbij een persoonlijke service met een vast contactpersoon voor zowel aankoop als onderhoud en reparatie maar ook een VIP haal- en brengservice. Dat betekent dus dat de auto -weliswaar binnen de Nederlandse landsgrenzen- voor de deur wordt opgehaald voor service, en weggebracht wordt naar een van de Infiniti Centers. Tijdens service krijg je standaard vervangend vervoer. Als de auto vervolgens weer gereed is, zal deze ook weer netjes op het uitgekozen adres afgeleverd worden.

Tot zover de presentatie, nu tijd voor actie kortom rijden! Eenmaal buiten aangekomen stond er een compleet wagenpark Q30's klaar. Vrijwel alle uitvoeringen waren aanwezig. Diverse diesel- en benzinemodellen, maar ook automaten en handbakken. De groep van in totaal zo'n 45 personen werd in tweeën opgesplitst. De ene groep bleef achter bij het rijvaardigheidscentrum en de andere groep zal een rit gaan maken over de openbare weg.

Het rijvaardigheidscentrum is gevestigd op de oude ANWB anti-slipschool locatie. De bijbehorende banen liggen er nog steeds. Sommige weggedeeltes zijn voorzien van een epoxylaag, welke even veel grip bieden als aangereden sneeuw. Een goede manier om te kijken hoe de auto en alle bijbehorende veiligheidssystemen functioneren.

Daarna volgde de rit door het Flevolandse polderlandschap. De wegen waren behoorlijk vies, dus de auto's waren ook binnen no-time smerig. Het rijden met de Q30 zelf is mij behoorlijk positief bevallen. De auto ligt stabiel op de weg zonder daarbij veel comfort in te leveren. Het motorgeluid is op comfort afgestemd en is dan ook goed weggefilterd, zowel de diesel- als benzineblokken klinken bij vollast ook niet erg inspirerend. Veel componenten zijn geleend bij Mercedes, delen daarvan herken je ook terug in het interieur. Denk aan de knoppen van de raambediening, maar ook de stengels aan de stuurkolom, en zelfs de sleutel heeft hetzelfde silhouet zoals deze bij de Duitsers tegenkomt.

De cabine is aardig knus te noemen, dit komt vaak de overzichtelijkheid van de auto niet ten goede. Dit kenmerkt zich met name door de hoge raamlijn, donkere hemelbekleding, een voorruit die onder een behoorlijk platte hoek gemonteerd is en een een "dikke" C-stijl. Zodra je voor de optionele sportstoelen kiest, kost dit ook nog aflegruimte in het interieur doordat deze stoelen minder compact zijn dan de standaardstoel. Zelf ben ik bijna 2 meter lang, en dan merk ik wel dat bijvoorbeeld het panoramadak veel hoofdruimte in beslag neemt, ook kan voor mij de elektrisch bedienbare stoel niet ver genoeg naar beneden.

Na afloop van de rijvaardigheidstraining en proefrit kregen we als groep nog een workshop "Waar op te letten bij een proefrit" deze werd door Marc Klaver van Autoweek gegeven. Daarbij kwamen onderwerpen aan bod zoals de eerste kennismaking, het rijden, wat krijg ik voor mijn geld?, de testauto welke je van de dealer meekrijgt en wat geeft nou de doorslag? Ook deelde Marc Klaver zijn ervaringen van de Q30. Daarna was er nog tijd voor een vragenronde en daarbij ontstond er nog een leuke discussie tussen mensen uit het publiek en Marc Klaver en de medewerkers van Infiniti. Vragen die naar voren kwamen uit het publiek waren onder andere of Infiniti zich ook nog op het elektrische rijden gaat richten, hoe het dus nou precies zit met het onderhoud, en wat nou de indentiteit/filosofie is van Infiniti en waar we het merk dus het beste kunnen plaatsen.

Tot slot volgde de afsluiting, en kreeg iedereen een tas vol met Infiniti en Autoweek spulletjes mee. Als autoliefhebbers onder elkaar was er nog even tijd na te praten, en ook heb ik nog wat ervaringen met Marc Klaver van Autoweek en anderen kunnen delen. Kortom echt een geslaagde ochtend!









BMW 328iA E46 gekocht!

Vanavond heb ik een origineel Nederlandse BMW 328iA uit 1998 voor erbij gekocht. Het betreft Farngrün metallic E46 met een beige interieur. De auto is afkomstig van de tweede particuliere eigenaar. Alle sleutels en boekjes zitten erbij. En na dik 19 jaar werkt alles ook nog!

De volgende opties zitten op de auto:

- Lederen interieur
- Automaat
- Alarm
- Houtinleg
- Verwarmbare voorstoelen
- Regensensor
- Climate control
- Cruise control
- BMW Business radio

Aankomende zaterdag ophalen!





Wow, een 328iA, hele mooie auto Enzo! thumbs up

Mooie kleurencombinatie ook! cool smiley

Heb je nu 3 auto's?
Ja, de teller staat nu op drie auto's. De MINI heb ik voor de dagelijkse ritten, de Meecedes voor de mooi weer ritten en de BMW zal ingezet worden voor met name de lange afstanden.
Sjonge, wat een sjiek apparaat. Dat beige interieur is echt fraai.
Hey heel mooi! Heb zelf ook een farngrüne 328i E46 op het oog maar dan met groen halflederen interieur. Hoeveel kilometers heeft deze gelopen?
Erg mooie BMW zeg! Schitterende chique combinatie en met die smeuïge 6 in lijn lijkt het mij een heerlijke cruiser.
Da's een nette BMW, in deze kleurstelling ook een erg klassiek model thumbs up Veel plezier ermee!
Wat ontzettend leuk Enzo!!
Zoals je weet heb ik twee maal een E46 328i gehad in deze kleur, farngrun is een prachtige ingetogen kleur.
Ontzettend fijne cruiser met die automaat.
Heb er nog wel een lakstift van liggen, mag je zo hebben voor niets.

Zag ook nog dat je bij Montagna d’Oro bent geweest, dat is echt vlakbij bij mij om de hoek thumbs up
Gefeliciteerd met je E46! Mooie kleurstelling en zoals hierboven al gemeld: heerlijke cruiser.
Veel plezier ermeethumbs up
Quote
Zadelsnuiver
Hoeveel kilometers heeft deze gelopen?

Auto staat nu op 162.xxx KM.

@Bofkont: Bedankt voor je aanbod, ik neem contact met je op!
Leuk dat je ook uit een vw up komt en vervolgens een mini koopt! En wat een geweldige bmw heeft u erbij gekocht in de juiste kleur met schitterende 6 in lijn. Veel plezier ermee!
Prachtige auto. Typisch dat deze Britse configuratie zo goed staat op een E46.
Gave E46! De kleur is het niet voor mij, voornamelijk omdat ik het associeer met de gare E46 diesel die de overbuurvrouw van m'n ouders al vanaf nieuw rijdt big smile smiley
Geen verkeerde auto voor zo erbij zeg!

Dat Autoweek event klinkt leuk! Ik heb me onlangs ook opgegeven voor het Autoweek Lab, lijkt me wel leuk om eens zoiets mee te maken!
Tijdens de proefrit reed de auto inderdaad erg fijn. Eerlijk gezegd had ik een E46 wel een stuk stugger verwacht, het is toch het sportievere broertje van de E39, en die vind ik ook best comfortabel. Dan zal de E38 wel helemaal een genot aan comfort zijn.

De Britse combinatie vind ik leuk gevonden. Het is een combinatie die je normaal veel op Jaguar's terug ziet komen. Maar op de E46 oogt het ook zeker bijzonder chique. Het maakt de auto misschien wel wat meer ouwelullerig, een grijze, blauwe of zwarte is toch wat sportiever om te zien.
Een E46 met normaal onderstel is niet heel erg stug of overmatig sportief, het onderstel is precies goed uitgebalanceerd.
Zeer benieuwd naar de foto's en je toekomstige ervaringen met deze topper!!

Heb je PB ontvangen, zal de lak stift eerdaags op de post doen thumbs up



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-02-2017 10:20 door Bofkont.
Quote
Enzo Ferrari
Ja, de teller staat nu op drie auto's. De MINI heb ik voor de dagelijkse ritten, de Meecedes voor de mooi weer ritten en de BMW zal ingezet worden voor met name de lange afstanden.

Allereerst gefeliciteerd, maar dan ben ik toch benieuwd wanneer iets een lange rit wordt en hoe vaak je een lange rit voor de boeg hebt? :P Chique is deze uitvoering iig zeker!
@Bofkont: Alvast bedankt voor de lakstift!

Zodra de auto op de dam staan zal ik natuurlijk een uitgebreide fotoshoot maken, en jullie op de hoogte houden van alle bevinden. De auto is zeker geen opknapper, maar heeft na 19 jaar toch wel wat slijtagesporen opgelopen. Nu hoeft de auto van mij niet in Marco Hof-topstaat te zijn, maar hij moet er wel gewoon netjes bij staan. Dit is mijn Bofkont-lijst die ik in de loop van de tijd wil gaan aanpakken:

Nog te "bofkonten":
- Binnenste achterlichten vervangen
- Oliebeurt
- Dorpel bestuurderszijde aantippen
- Spatscherm r.v. aantippen
- 4x nieuwe banden (205/55/16)
- Interieur reinigen
- Deurpaneel r.v. plaatje op handgreep ontbreekt/vervangen
- Remleiding l.a. behandelen/tectyleren
- Accubak r.a. behandelen/tectyleren
- Wielkuip l.a. behandelen/tectyleren
- Subframe achter behandelen/tectyleren
- Automaatbak preventief spoelen
- Rechterbuitenspiegel werking controleren

Kortom nog genoeg om te doen de komende tijd! Ik verwacht bovenstaande voor zo'n 850 EUR wel op te lossen.
Quote
Brent®
Allereerst gefeliciteerd, maar dan ben ik toch benieuwd wanneer iets een lange rit wordt en hoe vaak je een lange rit voor de boeg hebt?

Dat zijn privé zaken..winking smiley

Nee, zonder gekheid. Een lange rit is voor mij >2 uur en/of >120 km (enkele reis). Ik verwacht dat iedere week wel een keer uit te voeren, maar daarnaast zal ik de BMW ook gewoon wel een keer meenemen naar het werk natuurlijk. En één keer per maand (tussen 300 á 500 km enkele reis) een weekendje weg naar de buurlanden, dan is het ook wel fijn om zo'n cruiser te hebben.
Gefeliciteerd Enzo! Echt helemaal goed zo; seven velgen, kleurtje en oranje knippers. smileys with beer
Quote
Zadelsnuiver
Hey heel mooi! Heb zelf ook een farngrüne 328i E46 op het oog maar dan met groen halflederen interieur. Hoeveel kilometers heeft deze gelopen?

Nog een E46 op het forum zou leuk zijn!smiling bouncing smiley
Quote
TYN
Gefeliciteerd Enzo! Echt helemaal goed zo; seven velgen, kleurtje en oranje knippers. smileys with beer

Ja, die oranje blinkers, ooit had ik er soort fetisj voor. Nu vind ik het gewoon mooi dat het erop zit, en vooral dat de wagen verder nog zo heerlijk origineel is. Mijn tranen springen altijd in mijn ogen als ik zie dat er van die aftermarket op de tuningsbeurs aangeschafte rommel op zo'n auto wordt gemonteerd.

Morgen trouwens eerst nog even kennismaken met de nieuwe MINI Countryman, om vervolgens door te rijden naar de garage om de BMW op te halen!
Mooie E46 in een zeer smaakvolle kleurstelling! thumbs up Die oranje knippers maken hem inderdaad af. Dat wordt genieten!
Hele mooie BMW E46.
Inderdaad er zijn heeeel veel 3 serie BMW's verpest door allerlei rommel er op te zetten.
Dit is een verademing.
Veel plezier met de nieuwste aanwinst.
Even snel twee snapshots van vandaag (gereden met de nieuwe MINI Countryman en de 328i opgehaald), wordt vervolgd...



Jaja echt heerlijk!!!! thumbs up
Wat blijft de E46 toch een topper dan, zo tijdloos.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-02-2017 23:34 door Bofkont.
Prachtig!!! Maar die velgen zijn geen sevens, dat zou nog wel een verbetering zijn. Styling 32 staat ook schitterend. Veel plezier ermee!!
Goede kleur op die Mini! Hoe reed het?

Quote
uwbuurman
Maar die velgen zijn geen sevens, dat zou nog wel een verbetering zijn.

Mijn fout inderdaad, je hebt helemaal gelijk. Al hebben deze ook zeven spaken. grinning smiley Maar de echte sevens zijn natuurlijk 17 inch.
T.z.t. wel een mooie upgrade. Al blijf ik ook fan van styling 73.
Dit zijn zeker wel de seven velgen naar mijn weten, maar dan de 16 inch variant, style 45, style 44 17 inch seven is net wat dikker/mooier.
Vandaag met de BMW richting naar Duitsland geweest. Een heerlijke cruiser. Bij een kruissnelheid van 120 km/h (@2200 tpm) heerlijk stil. En ook de oneffenheden in de weg worden prachtig weggefilterd.

Ik ben vandaag bij de Classic Remise te Dusseldorf, en Brabus te Bottrop geweest. Zeker het bezoeken waard!

Bij deze nog wat foto's van de E46:













Wat een prachtig exemplaar! Het stuur oogt wat lomp, maar hij kan 't wel hebben!
Mijn hemel wat lekker!! ik wordt hier gelijk weer warm van!!
De E46 328i is een gigantisch fijne reiswagen, doet me gelijk weer denken aan mijn eigen exemplaar in 2014, tripje naar stuttgart.
120/140 op de cruise control, zeer ontspannen reizen en met een verbluffend verbruik van 1 op 13.5.

2009 heb ik samen met een goede kameraad van mij in een dag een E30 325i opgehaald voor hem, was dicht tegen de Poolse grens aan.
In een dag met mijn E46 328ci (coupe) dik 1600km gemaakt, monster tocht, maar wat zijn het fijne auto's!!

Ik weet zeker dat je veel plezier aan dit machtig mooie exemplaar gaat beleven.
Quote
TYN
Goede kleur op die Mini! Hoe reed het?

De MINI reed echt geweldig! Heerlijke automaat, een lekkere hoge zit en ook de wegligging is voor zo'n grote en hoge auto toch best goed te noemen. Het blijft natuurlijk een MINI, dus qua comfort is de auto aan de stugge kant maar niet zo plankhard als een normale 3-deurs MINI. Vlug genomen drempels, en kleine oneffenheden worden nog voldoende opgevangen door het onderstel.
Classic Remise lijkt me ook nog een keer een leuke trip, ziet er geweldig uit thumbs up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close