Dus.....na jaren te hebben gekeken, berekend en geroepen wat ik allemaal zou kopen, is het iets geworden wat niemand had verwacht.

Ja ik zou een diesel kopen, ja ik zou dit doen, nee ik zou geen zwak motortje kopen. Maar! Alles veranderde toen ik een maand geleden besloot actief te zoeken en inderdaad te gaan kopen na de tentamens.
Dus toen werd in een keer de vraag belangrijker wat het allemaal daadwerkelijk zou kosten. Wegenbelasting is 76 euro per kwartaal geworden.
Een wagengewicht van 855 kg dus, en een verzekeringspremie van 49 euro per maand WA.

En het eindresultaat? Een Renault Clio 1.2 8V met 43kW expression uit 2001. Wat wil dat dan zeggen Nico? Nou dat ie elektrische ramen heeft en elektrische spiegels. (werkend. winking smiley) En dat ie een radio bezit.
Problemen bij aankoop? De achterband is niet fantastisch meer, en de stoel bleef niet goed hangen in zijn glijders waardoor deze naar achteren schoof bij hard remmen.
Die is opgelost, veel vuil zorgde ervoor dat de veer niet naar behoren werkte en na schoonmaken en smeren was het opgelost.

Dat was wel een pak van mijn hart omdat een nieuwe 200 euro zou kosten en ik dus nog maar moest afwachten wat een tweedehands zou gaan kosten bij Holtrop.
Maar goed. Jullie willen een foto zien. Het interieur behandelen we later nog wel een keertje. Maak voor nu kennis met mijn eerste auto.

86 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-05-2019 21:35 door Nico GTR.
Gefeliciteerd Nico! Ziet er uit als een zeer leuk autootje. Wat heeft 'ie gelopen?
Staat 172.500 km op de klok. Maar hij schakelt goed en klinkt heel gezond!
EINDELIJK!

Maar na al dat gezeur over de Volvo 480, had ik dat eigenlijk wel verwacht. Verder echt een leuk karretje. Kleur staat 'm heel erg goed en maakt 'm weer wat meer bijzonder. Wel snel die doppen vervangen hoor. Lijkt me leuk om je avonturen te volgen. thumbs up
Nissan GT-R, awesome

D7F blokje toevallig?
Denk dat je zo`n blokje zonder moeite wel over de 2 ton kan scheuren smiling smiley Zijn ijzersterke blokjes.
braadslee
Nissan GT-R, awesome

D7F blokje toevallig?
Denk dat je zo`n blokje zonder moeite wel over de 2 ton kan scheuren smiling smiley Zijn ijzersterke blokjes.

3 ton zou die ook moeten redden met goed onderhoud. maar het is inderdaad een D7F, distributieketting. En gewoon sterk gietijzer. Hij is trouwens een stuk stiller op de snelweg dan de kangoo. Wat ik heel eerlijk niet had verwacht. En hopelijk is ie erg zuinig. Maar daar gaan we acher komen. winking smiley
Leuke poetskleur! Gefeliciteerd met je eerste auto in ieder geval. Zo'n Clio II rijdt gewoon prima, en bedenk dat mijn tweede auto pas een Clio II was. Ik startte met een R19 in mijn studententijd. winking smiley

Verder een knap setje lichtmetaal zien te scoren, technisch in orde maken en je kan er nog een hele tijd van genieten.
Die 1.2 8v pitters zijn inderdaad ijzersterk mits goed onderhoud, dus daar geniet je nog wel even van.
Nissan GT-R, awesome
braadslee
Nissan GT-R, awesome

D7F blokje toevallig?

3 ton zou die ook moeten redden met goed onderhoud. maar het is inderdaad een D7F, distributieketting. En gewoon sterk gietijzer. Hij is trouwens een stuk stiller op de snelweg dan de kangoo. Wat ik heel eerlijk niet had verwacht. En hopelijk is ie erg zuinig. Maar daar gaan we acher komen. winking smiley

Riem, niet ketting.
Nissan GT-R, awesome
braadslee
Nissan GT-R, awesome

D7F blokje toevallig?

Heeft een D7F een ketting? Mijn Twingo heeft hetzelfde blokje alleen die heeft een riem..

Ik schat dat je een gemiddelde van 1:15 wel moet kunnen halen, zal niet veel onzuiniger lopen dan een Twingo.
Rob0032
EINDELIJK!

Maar na al dat gezeur over de Volvo 480, had ik dat eigenlijk wel verwacht. Verder echt een leuk karretje. Kleur staat 'm heel erg goed en maakt 'm weer wat meer bijzonder. Wel snel die doppen vervangen hoor. Lijkt me leuk om je avonturen te volgen. thumbs up

Yes! hij is er. Maar de Volvo is afgevallen vanwege hele hoge onderdelenprijzen, roest en voor de prijs van deze, 1500 euro was de 480 vaak eentje met 3 ton of meer op de teller, en dan hadden we de verzekeringspremie nog niet eens erbij genomen.
Dus ja, toen ging mijn Renault hart spreken, gingen we kijken bij een blauwe in Apeldoorn, die weliswaar 117.000 had gereden en 150 goedkoper was. Maar die zag er niet uit van dichtbij, toen besloten ietsje meer uit te geven en deze is wel echt heel goed voor de prijs.

Dus de velgen staan op de wenslijst. Eerst de kleine dingetjes doen. Beetje onderhoud. En dan tegen de zomer op zoek naar een mooi setje LM met 4 nieuwe bandjes.
adinsx
Leuke poetskleur! Gefeliciteerd met je eerste auto in ieder geval. Zo'n Clio II rijdt gewoon prima, en bedenk dat mijn tweede auto pas een Clio II was. Ik startte met een R19 in mijn studententijd. winking smiley

Verder een knap setje lichtmetaal zien te scoren, technisch in orde maken en je kan er nog een hele tijd van genieten.
Die 1.2 8v pitters zijn inderdaad ijzersterk mits goed onderhoud, dus daar geniet je nog wel even van.

Ja daar reageert die wel dankbaar op.
Gefeliciteerd, leuk kleurtje en leuk bakkie! Dacht ik jou niet hier en daar te horen zeggen "alle Renaults tussen 2001-2004 mijden"? smiling bouncing smiley
Wel een prettig blok heb je erin zitten, had hem ook in mijn Clio. 1:18, zonder moeite en heb hem probleemloos van 184k naar 223k gereden. Wel super traag..
Ben benieuwd naar je vorderingen!
Veel succes ermee! Een kleur die vraagt om veel schoonmaken/poetsen!
Ach ja, dat geldt veelal voor de diesel, en deze is wel veilig omdat die in de basis uit 1998 komt.

Echter lijdt die wel aan Renaultje-itus want de startblokkering werkt niet helemaal goed, maar daar is een trucje voor mits je de goede sleutel hebt. winking smiley
Mooi ding man!

Gave kleur, en mooi dat je een phase II hebt. Vind ik qua uiterlijk echt een stuk vooruitgegaan ten opzichte van de phase I.

Veel plezier ermee!
Kijk, da's een fraaie eerste auto, mede door kleur. Zitten nog verrassend ruim ook; zat met m'n 1,98 m nog fatsoenlijk in een phase I Sport.

Rij ze ... ! cool smiley
Gefeliciteerd met de aankoop! Leuke kleur en sowieso een leuk bakkie! thumbs up
Gefeliciteerd, veel veilige km's toegewenst!
Gefeliciteerd met je Clio!

adinsx

Oh ja! Die aanschaf kostte je een fortuin! grinning smiley
Dank u allen!

Een klein dingetje, hij lijkt inderdaad een riem te hebben. Dus nu twijfel ik wanneer die is gedaan. Binnenkort maar even met een vriend doorbespreken hoe en wat. Maar die zal ook wel vervangen worden denk ik.

Die kleur doet het hem inderdaad, het is Metallic rouge Cherise, erg mooi van kleur. En ik ben nu al heel benieuwd naar de staat van de lak als de auto echt goed in een wax zit.
Uiterlijk is inderdaad erg leuk. En ik hoop hem inderdaad jaren veilig door het verkeer te loodsen.

Overigens merk ik met 1.68 niet zozeer dat je zelfs ruim zit als je langer bent. Maar kan ik daardoor wel comfortabel 3 personen vervoeren en misschien zelfs 4. winking smiley
JoostM
adinsx

Oh ja! Die aanschaf kostte je een fortuin! grinning smiley

Haha, inderdaad. Een rib uit mijn lijf. grinning smiley De Clio II die ik daarna kocht kostte me 755x zoveel.

@NGT-R
Vier man kan ook prima. Alleen is dat wel een aanslag op je acceleratie.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-02-2016 16:07 door adinsx.
Was 50 euro voor die 19 toch? Dus dan heb nu al 31x zoveel betaald. sad smiley winking smiley
Nissan GT-R, awesome
Die kleur doet het hem inderdaad, het is Metallic rouge Cherise, erg mooi van kleur. En ik ben nu al heel benieuwd naar de staat van de lak als de auto echt goed in een wax zit.
Voor zijn Laguna had mijn pa een Scénic, ook in Rouge Cerise. Echt een hele mooie kleur, of het nu zonnig is, bewolkt of regen.
Ik heb hem nog niet in de volle zon gezien, maar ben heel erg benieuwd winking smiley

@Adinsx, jep dat zal wel inderdaad. En het is nu al 0-100 in 15.0 sec.... :'(
Nissan GT-R, awesome
Was 50 euro voor die 19 toch? Dus dan heb nu al 31x zoveel betaald. sad smiley winking smiley

Nop, 20 euro. 50*755 was een Clio V6 geweest denk ik grinning smiley

Ok, ok, ik kocht nog een tweede exemplaar voor 50 euro voor de onderdelen. winking smiley
Eindelijk! Veel plezier ermee, ziet er prima uit (muv de wieldoppen, dan zou ik nog liever zonder doppen rijden winking smiley ).
Goeie kleur! Wel snel die doppen de kliko in hè!
Oud-collega van me had zo eentje als diesel, vorig jaar gekocht. Een Initiale, ook best leuk!
Ideetje voor jouw interieur: probeer een Initiale interieur te vinden! big smile smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-02-2016 16:35 door Barri.
@Adinsx ik heb dat geprobeerd was niet succesvol winking smiley

MWH
Eindelijk! Veel plezier ermee, ziet er prima uit (muv de wieldoppen, dan zou ik nog liever zonder doppen rijden winking smiley ).

Het heeft even geduurd.....maar inderdaad wieldoppen zijn heel jammer. Al vind ik staal nog lelijker dus eerst maar eens kijken of ik een beetje parallel kan parkeren en dan heb ik hoogstwaarschijnlijk al een 15 inch setje LM in het vizier.

Barri
Goeie kleur! Wel snel die doppen de kliko in hè!
Oud-collega van me had zo eentje als diesel, vorig jaar gekocht. Een Initiale, ook best leuk!
Ideetje voor jouw interieur: probeer een Initiale interieur te vinden! big smile smiley

Tsja.....is erg leuk inderdaad, maar die kosten ook wel redelijk wat. Ik weet dat er een grijslederen interieur van de Initiale te vinden is in Rotterdam op het moment. Maar die luxe om dat net te bekostigen heb ik niet. Bovendien is mijn stof ook nog prima. winking smiley Mooi is dat interieur van de initiale zeker.

Het lijstje van dingen die binnen nu en augustus gaan gebeuren.

-bestuurdersstoel repareren (is gebeurd)
-interieur rookluchtjes eruit halen (in behandeling)
-interieurdelen vastzetten (in behandeling, morgenmiddag meer)
-LM velgen met banden (voor juli)
-Nieuwe koplampunits (rechts is beschadigd, en dan is er geen nut om 50 euro uit te geven voor een poetsset en 50 voor een nieuwe koplamp dus 2x)
-Alle vloeistoffen (ergens komende maand)
-Distributie op orde? (garage komende periode voor juni)
-thermostaat nog oke? (ergens eens een keertje doormeten en kijken)

Verder is het een 15 jaar oude auto dus er kan best wel iets gebeuren in de tussentijd. Maar voor nu lijkt dat niet het geval te zijn/

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-02-2016 16:43 door Nissan GT-R, awesome.
Schade Initale in de juiste kleur...!!! (toch?) eye popping smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-02-2016 16:44 door JW01 vanaf een Appel.
Die had ik inderdaad ook al gezien JW01. winking smiley

Maar dat is een luxe die ik me niet kan veroorloven. sad smiley
Je hoeft ook niet de hele auto te kopen, toch? grinning smiley
JW01 vanaf een Appel
Je hoeft ook niet de hele auto te kopen, toch? grinning smiley

Nee, maar dan is het nog best wel een redelijke waarde die dat interieur heeft. Dus het slimme zou zijn de auto wel te kopen en dan uit elkaar te sleutelen voor de onderdelen.
Maar ik ben wel tevreden met mijn zwarte stoffen interieur.
Gefeliciteerd met de Clio, al vaak herhaald maar echt een toffe kleur! Nu ff lekker rondkarren en ervaring opdoen thumbs up
Barri
Velgen en interieur! smiling smiley

Dat dus. En eventueel de meegespoten stripjes tongue sticking out smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-02-2016 17:18 door JW01 vanaf een Appel.
Zadelsnuiver
Gefeliciteerd met de Clio, al vaak herhaald maar echt een toffe kleur! Nu ff lekker rondkarren en ervaring opdoen thumbs up

Dank je, en iedereen mag het zo vaak herhalen als die wil. Ik vindt het ook erg mooi zeker ook om te zien hoe die kleur met het licht verandert. Al kan ik niet wachten tot ik er een mooie Renault ster velg onder heb.

Want die wil ik het liefste.

Zoiets als deze. Dan is de meegespoten sidestrips een leuke bijkomstigheid. Maar dat zwarte vind ik ook wel leuk. Bovendien is het de op een na kaalste uitvoering. winking smiley Dat mag die wel een beetje weergeven toch?
Chromen deurgreepjes en houten inleg kan je zo overzetten.
Oja en een verlengde achterspoiler (die met bosjes te vinden is, Initiale heeft er geen om 1 of andere reden) is een erg mooie toevoeging als je die niet hebt. In kleur zou het mooist zijn.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-02-2016 17:34 door Zevens.
Die houten inleg vind ik niet mooi...dan liever de alumiumplasticvariant uit de Privilege of Dynamique.

Achterspoilert is een leuke toevoeging inderdaad. Maar die updates komen later. Over een jaartje kan ik daar nog wel eens naar kijken.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-02-2016 18:04 door Nissan GT-R, awesome.
Gefeliciteerd. Prima auto zo. Leuk kleurtje ook. thumbs up
Nissan GT-R, awesome
Die houten inleg vind ik niet mooi...dan liever de alumiumplasticvariant uit de Privilege of Dynamique.

Achterspoilert is een leuke toevoeging inderdaad. Maar die updates komen later. Over een jaartje kan ik daar nog wel eens naar kijken.

Doen! big smile smiley Gewoon je eigen uitvoering samenstellen.

Velgen:

Gaan we regelen JW01. I'm in for the long run zolang de distributie het niet begeeft.
Nissan GT-R, awesome
I'm in for the long run zolang de distributie het niet begeeft.

Tsja, het blijft een Franse auto. drinking smiley
Leuk! Zo'n phase 2 smoelt toch een stukje frisser, zeker het interieur. Ziet er uit als een nette auto waar je nog wel even mee vooruit kunt.

Veel plezier en veilige kilometers gewenstthumbs up

En laat je niet gek maken. Van goed onderhoud kun je veel meer genieten dan van mods smiling smiley
Leuke auto Nico! Vooral de kleur staat hem goed. Voor andere doppen zal ik gewoon even bij een sloop langs gaan, denk dat je voor een paar tientjes hooguit wel een Renault setje kan vinden.
danny1995
Leuke auto Nico! Vooral de kleur staat hem goed. Voor andere doppen zal ik gewoon even bij een sloop langs gaan, denk dat je voor een paar tientjes hooguit wel een Renault setje kan vinden.

Thanks!
Leuk ding hoor, lijkt me een slimme eerste auto! Daar rijd je echt niet mee voor paal.
Mechanix
Leuk ding hoor, lijkt me een slimme eerste auto! Daar rijd je echt niet mee voor paal.

Dank je, leek mij ook inderdaad, lekker goedkoop. Voldoende snel en voldoende luxe. Mijn vrienden, en tevens jaargenoten waren er niet van overtuigd. Maar op het feit na dat ik nu de langzaamste auto heb (volgens mij nog steeds beter dan geen auto tongue sticking out smiley) vonden ze het ook allemaal een leuk ding.

Dus ik voel me er erg prettig bij, en wat mij betreft blijft ie nog wel een tijdje.
Nissan GT-R, awesome
Mechanix

Dank je, leek mij ook inderdaad, lekker goedkoop. Voldoende snel en voldoende luxe. Mijn vrienden, en tevens jaargenoten waren er niet van overtuigd. Maar op het feit na dat ik nu de langzaamste auto heb (volgens mij nog steeds beter dan geen auto tongue sticking out smiley) vonden ze het ook allemaal een leuk ding.

Dus ik voel me er erg prettig bij, en wat mij betreft blijft ie nog wel een tijdje.

Ideaal toch. Mijn auto is ook niet snel, te vergelijken met jouw Clio. Toch heb ik nooit echt het gevoel dat ik vermogen te kort kom of zo. Behalve als ik net op de motor heb gereden, dan is een auto echt tergend langzaam... grinning smiley
Mooie Clio hoor! Gefeliciteerd. Die LM-velgen die je laat zien zouden de auto inderdaad helemaal afmaken. Maar laat je niet gek maken, alle wensen kosten geld en dat kan je maar een keer uitgeven.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close