NGTR zijn Clio 1.2 Expression 2001. Het is weer tijd voor de RTC, CRS, ARCN en CAR openingsmeet!!!!!

Gepost door Nico GTR 
Zo, 1 op 18, heel netjes.
Nu is dankzij de 80 km/uur wegen het verbruik natuurlijk wel erg laag, maar dat zijn toch mooie cijfers. Mijn Clio scoort 1 op 13,5 maar ik rij graag 130 en in dit gemiddelde zitten ook stukken met de sleurhut. Als ik netjes rij, zakt het verbruik op de snelweg naar 1 op 15,5 en dat is voor mijn doen erg zuinig.

Alleen mijn motorfietsen en de crisisdiesel lopen zuiniger, gemiddeld 1 op 20 voor de GS500 en 1 op 18 voor de K75. De crisisdiesel (Leon 1.6 tdi) scoorde 1 op 19.3.

Overigens is een verbruiksmonitor als spritmonitor erg makkelijk. Niet alleen houdt de software voor mij onderhoud en verbruik bij, maar een benzinefilter met een klein scheurtje kwam dankzij de monitor direct boven water.
En het is niet meer moeite dan even de kilometerstand en hoeveelheid brandstof invoeren.

Privacy-nadeel: de gegevens zijn openbaar.
Na 3,5 jaar en 220.000 km is de opvolger van de V60 gearriveerd en neemt mijn vader afstand van deze prachtige auto. Ik had ooit gezegd dat ik hem over zou nemen, dat is toch anders gelopen....maar wat vind ik het nog steeds een plaatje. En ondanks dat het een automaat is blijft het een fantastische auto om te rijden.

De opvolger heb ik nog niet zelf gezien dus beeldmateriaal blijft even uit, maar als er iemand in de markt is voor een V60 die extreem goed is onderhouden.......Broekhuis Groningen bellen. winking smiley

Bye bye V60....ik zal je missen.

Qua Clio, die maakt rustig zijn rondjes.....ik had de planning deze week mijn velgen af te draaien maar dat is net even anders gelopen, dat zal dus na de herfstvakantie worden. Wederom gaan we naar Belgie.....en als jullie het je nog kunnen herinneren, afgelopen week was het 1 jaar geleden dat de koppakking besloot dat het tijd was om de geest te geven.
45.000 km later durf ik wel te zeggen dat het goed vast zit. smileys with beer

Ik heb de laatste tijd niet alles meegelezen, maar dat Franse vlaggetje in de grille is vrij nieuw toch?
En inderdaad, de V60 is en blijft een fijn ding. Ben benieuwd hoe de opvolger je zal bevallen!
Die V60 ziet er absoluut luxe en enorm comfortabel uit. Ondanks dat het niet mijn type auto is kan ik me heel goed voorstellen dat je met zo'n wagen zonder enige moeite in een ruk doorrijdt naar zuid Frankrijk en dan alsnog helemaal relaxed uitstapt.

De Clio doet het ook nog lekker zo te zien! thumbs up
Jay DoubleYou
Nog steeds een mooie auto, zo'n V60. thumbs up

Absoluut, vind de nieuwe qua design ook erg goed geslaagd maar stelt wel teleur in de basis versie en dat is toch jammer.

afentoe
Ik heb de laatste tijd niet alles meegelezen, maar dat Franse vlaggetje in de grille is vrij nieuw toch?
En inderdaad, de V60 is en blijft een fijn ding. Ben benieuwd hoe de opvolger je zal bevallen!

Ja das net 3 weken ofzo? Niet onbekend qua modificatie maar wel humor.

Mja dat doet er nog niet eens echt veel toe....niet mijn auto maar de eerste berichten van pa zijn erg positief. Ben vooral benieuwd hoe het uren configureren er uiteindelijk uit ziet. big smile smiley

omniradius
Die V60 ziet er absoluut luxe en enorm comfortabel uit. Ondanks dat het niet mijn type auto is kan ik me heel goed voorstellen dat je met zo'n wagen zonder enige moeite in een ruk doorrijdt naar zuid Frankrijk en dan alsnog helemaal relaxed uitstapt.

De Clio doet het ook nog lekker zo te zien! thumbs up

En dan is het nog niet eens echt een zeer comfortabele auto....heel lekker onderstel daar niet van, maar ook voornamelijk dynamisch. Blijft een raceversie....drinking smiley

Maar idd, een ritje naar Zweden is heel makkelijke te doen in die auto. Mooi rustig 180 op de ACC over de autobahn.

Clio doet t prima, maar staat nog steeds niet op t kwart miljoen....afgelopen 3 weken constant een auto van de zaak mee gehad naar huis. Dus ik loop achter in de planning. big smile smiley Ach ja.....België reisje doet vast een hoop.
En nog zijn we er niet!

Laatste 550 km, morgen voor werk naar Delft toe (zal ik jullie daar ook eens over updaten dat project? laat maar weten of dat van interesse is, het is elektrisch in ieder geval)

Belgie was in ieder geval weer heerlijk, mooie wegen weer gevonden, verlaging is fijn, motor is te zwak....maar goed....het blijft een leuk pakketje tot 100 km/h

Olieverbruik lijkt iets toegenomen te zijn, halve liter op 15.000 km, maar weet niet wat 130 in zijn 4 de berg op daarmee doet.....5000 rpm. tongue sticking out smiley

Blauwe Clio had wat last van tikken, en ook al tikt die voor mijn gevoel nog teveel.....het is wel beter. Rijd ook veel soepeler. Maar wat zit een 16V ******* in elkaar. Niet normaal!
Kleppendeksel eraf? Nou.....laten we zorgen dat dat niet lukt zonder de motorsteun los te schroeven. Bougie's? Hmmm die hele hele hele dunne schacht waar geen enkele normale dop in past, zelfs de extra dunne niet! Ja goed idee!!!

Duurde veel te lang! rotdingen.

Clio maar weer eens schoongemaakt en in de collinite gezet. Was nodig. Net als een polijstbeurt, die is ook nodig....verder niks te melden, oliewissel komt er weer aan, heb een nieuw oliefilter en een nieuw oliefilterhuis in de auto liggen, enkel nog ff 5 liter ELF en hij kan er straks weer 15.000 km tegenaan.
Anonieme bezoeker
Re: NGTR zijn Clio 1.2 Expression 2001. Vaarwel V60
28-10-2018 23:25
Het bruggetje bij Moulin de Rensiwez smiling smiley Mooie omgeving daar!
boyofwax
Het bruggetje bij Moulin de Rensiwez smiling smiley Mooie omgeving daar!

Very good! Zeker weten is een prachtige omgeving en het bier is goed. winking smiley
Hoe is de XC40? Lijkt niet helemaal wit?
A3-White
Hoe is de XC40? Lijkt niet helemaal wit?

XC40 is Amazon blue idd met het lichte T tec interieur.

Maar bevalt goed. Grote auto, ruimer van binnen dan de V60, stoelen comfortabel maar bieden wel minder steun. Mooi gebalanceerd onderstel. Deze heeft geen R design en dat merk je wel qua bodyroll maar het is zeker niet storend en het extra comfort is best prettig.

Zelf rijden werkt goed, nieuwe infotainment is erg mooi en heel duidelijk en overzichtelijk.

Ik heb nog geen klachten gehoord anders dan dat de D3 wat tam aanvoelt na de D4. :P en da's wel zo maar in het dagelijks verkeer voelt die prima aan.
Echt een auto waar je de kilometerstand velen malen lager zou inschatten, zo goed ziet de Clio er nog uit.
De XC40 ziet er heel chique uit in deze kleurstelling.
Nico GTR
Laatste 550 km, morgen voor werk naar Delft toe (zal ik jullie daar ook eens over updaten dat project? laat maar weten of dat van interesse is, het is elektrisch in ieder geval)

Sono? Ik zag dat ze in Delft een ruimte hadden in een complex.
Nico GTR
En nog zijn we er niet!

Belgie was in ieder geval weer heerlijk, mooie wegen weer gevonden, verlaging is fijn, motor is te zwak....maar goed....het blijft een leuk pakketje tot 100 km/h

Olieverbruik lijkt iets toegenomen te zijn, halve liter op 15.000 km, maar weet niet wat 130 in zijn 4 de berg op daarmee doet.....5000 rpm. tongue sticking out smiley

Blauwe Clio had wat last van tikken, en ook al tikt die voor mijn gevoel nog teveel.....het is wel beter. Rijd ook veel soepeler. Maar wat zit een 16V ******* in elkaar. Niet normaal!
Kleppendeksel eraf? Nou.....laten we zorgen dat dat niet lukt zonder de motorsteun los te schroeven. Bougie's? Hmmm die hele hele hele dunne schacht waar geen enkele normale dop in past, zelfs de extra dunne niet! Ja goed idee!!!

Duurde veel te lang! rotdingen.

Clio maar weer eens schoongemaakt en in de collinite gezet. Was nodig. Net als een polijstbeurt, die is ook nodig....verder niks te melden, oliewissel komt er weer aan, heb een nieuw oliefilter en een nieuw oliefilterhuis in de auto liggen, enkel nog ff 5 liter ELF en hij kan er straks weer 15.000 km tegenaan.
Update Delft lijkt me leuk.

Fabrikanten zouden in de testfase de ontwerpers moeten laten sleutelen. De beste ontwerpen worden nog steeds gemaakt door ontwerpers die het gehel proces kennen. Van de vieze smeerhanden tot de tennisarm en de lekkende whiteboard markers in het borstzakje.

Ik zie het in software ook gebeuren: prachtige systemen, niet uit te voeren door de grootste, snelste computers. Complexe ingebouwde functies die niemand ooit gebruikt en software die niet aangepast mag worden want er zal nooit iemand zijn de de moeite gaat nemen het design te begrijpen.

Een mooi voorbeeld van een desong (design onding) ontwerp is de BMW mini. Ziet er gelikt uit, maar de alles-is-anders-show aan de binnenkant geeft hem de bruikbaarheid van een Smart. Daarnaast is hij zo betrouwbaar als Linke Loetje de autohandelaar.
Echt een fijne bolide 🙄🙄🤔

Affijn, eerst deze week cursus afmaken. Lekker dunglish babbelen.
Wauw, bijna een kwart miljoen, en dat met een Franse auto winking smiley

geintje cool smiley Nu maar op naar dat halve miljoen zou ik zeggen, toch?
Matthijss
Echt een auto waar je de kilometerstand velen malen lager zou inschatten, zo goed ziet de Clio er nog uit.
De XC40 ziet er heel chique uit in deze kleurstelling.

Dank je!

Ja het blauw met het lichte interieur was een goede zet. thumbs up

Joël D.
Nico GTR

Sono? Ik zag dat ze in Delft een ruimte hadden in een complex.

Nee niet Sono, ik zal proberen om van de week even een mooi verhaaltje erover te schrijven.

rke
Update Delft lijkt me leuk.

Fabrikanten zouden in de testfase de ontwerpers moeten laten sleutelen. De beste ontwerpen worden nog steeds gemaakt door ontwerpers die het gehel proces kennen. Van de vieze smeerhanden tot de tennisarm en de lekkende whiteboard markers in het borstzakje.

Ik zie het in software ook gebeuren: prachtige systemen, niet uit te voeren door de grootste, snelste computers. Complexe ingebouwde functies die niemand ooit gebruikt en software die niet aangepast mag worden want er zal nooit iemand zijn de de moeite gaat nemen het design te begrijpen.

Een mooi voorbeeld van een desong (design onding) ontwerp is de BMW mini. Ziet er gelikt uit, maar de alles-is-anders-show aan de binnenkant geeft hem de bruikbaarheid van een Smart. Daarnaast is hij zo betrouwbaar als Linke Loetje de autohandelaar.
Echt een fijne bolide 🙄🙄🤔

Affijn, eerst deze week cursus afmaken. Lekker dunglish babbelen.

Zal ik dat even uitwerken. drinking smiley

Ja, maar in de huidige tijd waar alle marges onder zware druk staan is dat al niet meer mogelijk.

Succes op de cursus.

omniradius
Wauw, bijna een kwart miljoen, en dat met een Franse auto winking smiley

geintje cool smiley Nu maar op naar dat halve miljoen zou ik zeggen, toch?

Dat die Frans is is nog niet het meest aparte. Het feit dat er geen enkel storingslampje brand is minstens zo noemenswaardig.

Maar goed, ik ga vanaf vandaag over mijn service interval heen van 15.000 km (olie is nog niet binnen.....) dus ik ben benieuwd welke streken die nu weer heeft bedacht.
Maar idd, op naar de 3 en 4 ton. Ik denk dat deze motor de 5 ton niet gaat halen. Al dan niet vanwege de wilde plannen van de eigenaar. winking smiley

Maar het was vandaag dus dan wel zover.

De 2e helft van de 2 ton, de weg naar 3 ton.......het gaat zo hard. tongue sticking out smiley
aan de auto zal het niet liggen, 5 ton moet goed haalbaar zijn thumbs up

leuke mijlpaal, zeker voor een clio
Damianw26
Ga je de 5 ton ermee halen drinking smiley

Wie weet, maar ik denk niet met deze motor. Al twijfel ik er niet aan dat die het wel kan.

AsconaGT
aan de auto zal het niet liggen, 5 ton moet goed haalbaar zijn thumbs up

leuke mijlpaal, zeker voor een clio

Absoluut! Dank je. Denk ook niet dat er veel van deze "stadsautootjes" dergelijke standen halen, al doen de dieseltjes dat wel geregeld natuurlijk.
Gefeliciteerd!

Nico GTR
Denk ook niet dat er veel van deze "stadsautootjes" dergelijke standen halen, al doen de dieseltjes dat wel geregeld natuurlijk.

Tegenwoordig zijn er een hoop stadsautotjes met hoge kilometerstanden.
Maar stadsauto's uit het tijdperk eind 90 begin 2000 met zulke kmstanden zie je idd een stuk minder.
Pobresh
Gefeliciteerd!

Nico GTR
Denk ook niet dat er veel van deze "stadsautootjes" dergelijke standen halen, al doen de dieseltjes dat wel geregeld natuurlijk.

Maar stadsauto's uit het tijdperk eind 90 begin 2000 met zulke kmstanden zie je idd een stuk minder.

toen was het ook vrij snel aantrekkelijk om diesel te rijden als particulier en/of een grotere auto. Tegenwoordig is zowel diesel als een grotere auto erg prijzig, zeker voor een particulier en stapt men massaal in die A segmentjes, aangewakkerd door de private lease ook nog. Mijn vrouw rijd ook zo'n 25.000 per jaar in een Up. Die zit binnen10 jaar ook op deze km stand als dit zo door gaat.
AsconaGT
Pobresh
Gefeliciteerd!

Nico GTR

toen was het ook vrij snel aantrekkelijk om diesel te rijden als particulier en/of een grotere auto. Tegenwoordig is zowel diesel als een grotere auto erg prijzig, zeker voor een particulier en stapt men massaal in die A segmentjes, aangewakkerd door de private lease ook nog. Mijn vrouw rijd ook zo'n 25.000 per jaar in een Up. Die zit binnen10 jaar ook op deze km stand als dit zo door gaat.

Tegenwoordig is een 'stadsauto' ook doorgegroeid naar een bruikbaar voertuig voor kilometervreters. Al in de 90-er jaren was een 'stadsauto' met enkele simpele aanpassingen bruikbaar als kilometervreter, moderne boodschappenautootjes als de Up, Picanto, Aygo, 500 zijn zeker geschikt als kilometervreter.
De luxe middenklasser moet het onderscheid maken met aaibaar plastic, nep hout, leer, nog stiller rijden, nog minder rijbeleving en overdreven performance. De klant begint dat te beseffen en beseft soms ook dat een auto uit het hogere segment niet altijd handig/nodig is.

Wat kilometerstanden betreft is het in mijn ogen onzin om te beweren dat dit soort auto's niet meerdere tonnen op de teller kunnen zetten. Ja, mensen 'vergeten' het onderhoud, want het is toch maar een oud barrel en waarom zou je een oud barrel willen onderhouden? En ja, er komt met het klimmen der jaren ook steeds meer onderhoud, een verzakte stoel repareren komt niet voor bij een vers-van-de-fabriek bolide.
Maar als ik in 'klokje rond' Civicjes en Partners genoemd zie worden met een miljoen kilometers - zelfs een taxi met 2 miljoen - waarom zou een kwart miljoen dan zo bijzonder zijn?

Vroeger (tot eind 80-er jaren) voerden enkele toonaangevende bladen duurtesten uit. In zo'n duurtest werd een auto een tijdlang gereden door enkele kilometervretende journalisten tot hij over zijn eerste ton heen was. Op dat moment trokken een paar techneuten de gehele auto uit elkaar en begonnen alle componenten te controleren op slijtage. Bovendien werd tijdens de test bijgehouden welk onderhoud was uitgevoerd - tot en met het verangen van lampjes aan toe.

Men is daar mee gestopt.

De laatste testen waren ook erg saai, de techniek liet nauwelijks slijtagesporen zien (vaak zaten zuigers en dergelijke nog binnen de nieuw-toleranties) en de werkelijke slijtagesporen zag je op onderdelen waarvan bekend is dat die slijtage hebben (interieur, uitlaat, schokdempers en dergelijke). Daarnaast zie je tegenwoordig steeds meer plastic componenten in auto's en de verharding van die plastic componenten is lastig meetbaar. Deze componenten zie je bovendien ook steeds meer op bedrijfskritische plaatsen in de motor toegepast worden - ik noem maar een kleppendeksel (als het scheurt, rij je zonder olie), thermostaat, waterpomp (ineens rij je zonder koeling), benzinetank.

Bovendien waren de uitslagen wel eens minder gunstig en dat kan voor een fabrikant reden zijn om geen auto meer ter beschikking te stellen. Heb je als importeur een dure middenklasser 'opgeofferd', krijg je een verhaal dat er af en toe toch wel erg veel (dure) olie door de motor verbruikt wordt.
Bij enkele modellen stelt de dealerorganisatie zelfs dat een liter olie per duizend kilometer 'normaal' is terwijl veel mensen nog gewend zijn aan olieverbruik wat binnen de onderhoudsinterval niet goed meetbaar is. Het gekste wat ik hierover gelezen heb is een 'premium merk' waarvan een eigenaar klaagde over oliespetters op de achterbumper en een verbruik van een liter olie per vierhonderd kilometer....
Dat klinkt als het verbruik van een huizenhoge motor van een oceaanstomer, maar het betrof een simpele kleine middenklasser.
Inderdaad, bovendien puur motorisch gezien is er technisch geen verschil tussen een klein blokje in een kleine auto en een groot blok in een grotere auto. Dus die kunnen net zo goed hoge kilometerstanden halen. Het enige wat wel zo is, is dat die kleintjes wel betaalbaar moet blijven en op diverse zaken moet worden bespaard. Maar zelfs raar lijken de A segment auto's van de afgelopen 10 jaar weinig last van te hebben zoals roest etc. Een vriend van mij had een Twingo 1.5 DCI met 280.000 op de klok. ja je zag wel hij wat had gelopen, maar geen versleten stoelen, geen roest, alles werkte nog prima en los van een defecte airco condensor ook nooit grote defecten gehad.

Puur voor comfort en veiligheid en als je echt de ruimte nodig hebt kun je kijken naar een grotere auto, maar dat heeft tegenwoordig steeds meer een (hogere) prijs. Ik zelf zou niet zoveel kilometers in een klein gebakje willen maken en ben wel bereid wat meer daarvoor te betalen. Mensen die rationeel auto rijden begrijp ik wel dat ze lekker veel kilometers maken in een kleine auto.
AsconaGT
Een vriend van mij had een Twingo 1.5 DCI met 280.000 op de klok. ja je zag wel hij wat had gelopen, maar geen versleten stoelen, geen roest, alles werkte nog prima en los van een defecte airco condensor ook nooit grote defecten gehad.

Ik heb na mijn slechte ervaringen met de Laguna een afkeer gehad van het merk met de krik in de gril. Maar sommige modellen (de Clio en Twingo-reeks) komen bij mij als zeer betrouwbaar over. Mijn huidige werkgever heeft een vloot van Clio's rijden die stuk voor stuk dik over de twee ton staan en die allemaal probleemloos rijden.

Kanttekening: Het zijn wel allemaal dieseltjes en de directie rijdt andere merken. Zoals een Mitsibushi en een klassieke Daimler.
Dank allemaal, doorrijden komt sowieso goed.

16 inch update!

Van:

Naar:

Nog netjes spuiten, verse Hankook Ventus Prime 3's eronder en door!
Nette velgen. Top banden die Hankook ventus prime 3's!
Ik heb er ook 4 nieuwe van besteld.
Matthijss
Nette velgen. Top banden die Hankook ventus prime 3's!
Ik heb er ook 4 nieuwe van besteld.

Ja vriend van mij rijd er ook 2 sets van weg ieder jaar, maar dan met 220 pk en 450 Nm. Ander vriend heeft ze met 270 pk, maar die rijd maar 10.000 per jaar dus die doet langer met een set.

Dan moeten ze niet al teveel moeite hebben met de 66 pk van de Clio. drinking smiley
Oliewissel 3 van dit jaar is ook voltooid. big smile smiley

Mooie wielen Nico! Dat heb je mooi gedaan!thumbs up
Pjötr
Mooie wielen Nico! Dat heb je mooi gedaan!thumbs up

Thanks Peter, komend weekend maar even netjes spuiten en dan ff langs de bandenboer, dan kunnen ze eronder. big smile smiley
rke
AsconaGT
Een vriend van mij had een Twingo 1.5 DCI met 280.000 op de klok. ja je zag wel hij wat had gelopen, maar geen versleten stoelen, geen roest, alles werkte nog prima en los van een defecte airco condensor ook nooit grote defecten gehad.

Ik heb na mijn slechte ervaringen met de Laguna een afkeer gehad van het merk met de krik in de gril. Maar sommige modellen (de Clio en Twingo-reeks) komen bij mij als zeer betrouwbaar over. Mijn huidige werkgever heeft een vloot van Clio's rijden die stuk voor stuk dik over de twee ton staan en die allemaal probleemloos rijden.

Kanttekening: Het zijn wel allemaal dieseltjes en de directie rijdt andere merken. Zoals een Mitsibushi en een klassieke Daimler.

thumbs up grinning smileygrinning smiley thumbs up
Geen slechte berichten over Renault in dit topic...dank u.

smileys with beer
Nico GTR
Geen slechte berichten over Renault in dit topic...dank u.

smileys with beer

'k Zie het juist als positief dat ze een krik meeleveren bij gegarandeerde pech. cool smiley
Oef wat fraai! Stralen, Epoxyprimer, "black chrome poedercoat" en hoogglans blanke lak.

Direct de bandjes er maar om laten leggen. Hankook Ventus Prime 3 K125 in 195/45R16 84V XL..... (Ophaalvoertuig is mijn EV project dus vandaar dat die ietwat onconventioneel oogt)

Dat moest er dus ook onder na 17:00

Oh wat rijd dat goed!

Zit wel nog een lichte trilling in de auto boven de 130, daar mag de garage binnenkort even naar kijken.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-12-2018 23:29 door Nico GTR.
Maar je mag toch helemaal niet harder dan 130? drinking smiley

Ziet er goed uit verder! thumbs up
In Nederland mag dat niet nee, maar ik werk erg dicht bij de Duitse grens en vanaf de grens is het al ongelimiteerd. big smile smiley Plus 130 op de teller is niet gelijk aan 130 GPS. Dus het is vervelend aangezien ik veelal tegen de 140 op de teller rijd.

Dank je! winking smiley Nog even de naafkapjes spuiten deze week en dan is het helemaal sjiek!
Netjes.

Ik vind het wel wat raar dat jouw teller een afwijking heeft. Met de winterbanden merk ik dat als mijn teller 130 aanwijst, ook de GPS aangeeft dat ik 130 rij. Met de zomersloffen zit er een kleine afwijking in: 130 op de teller is 128 op de GPS.
Tot 170 km/uur blijft de afwijking minimaal, sneller heb ik nog niet met de Clio gereden.
Dat zijn knappe wieltjes! Die 'black chrome powdercoat' is ook gaaf gedaan.
Mooie kleur op de velgen, ik vind het wel passen bij de rode kleur van de auto!
rke
Netjes.

Ik vind het wel wat raar dat jouw teller een afwijking heeft. Met de winterbanden merk ik dat als mijn teller 130 aanwijst, ook de GPS aangeeft dat ik 130 rij. Met de zomersloffen zit er een kleine afwijking in: 130 op de teller is 128 op de GPS.
Tot 170 km/uur blijft de afwijking minimaal, sneller heb ik nog niet met de Clio gereden.

Het is wel even een tijdje minder geweest, maar toen had ik 185/60 onder de auto toen was er nagenoeg geen tellerafwijking. Hij wordt wel iets erger als je harder rijd. 170 op de teller is 160 in t echt. En oke....qua GPS is 140 op de teller 135 km/h. Maar ja, daar krijg je geen boete voor. drinking smiley

Ik heb nog niet beter gehaald dan 180 gehaald op de teller, harder wil die denk ik alleen als de berg nog hoger was initieel. tongue sticking out smiley

Barri
Dat zijn knappe wieltjes! Die 'black chrome powdercoat' is ook gaaf gedaan.

Dank je! Ik ben ook erg blij met het resultaat. Kan niet wachten tot de naafkapjes gereed zijn. Al ben ik nog wel op zoek naar iets mooiere Renault logo's voor op de naafkapjes. nr. 8200044643. Of een kleursuggestie dat kan ook. Of goede chrome verf.

Matthijss
Mooie kleur op de velgen, ik vind het wel passen bij de rode kleur van de auto!

Dank je vind ik ook. Het mocht van mij zeker iets donkerder dan origineel maar in geen geval moest het neigen naar zwart of donkergrijs. Dan valt een velg al snel weg onder de auto en dat vind ik zonde.
Zoals het nu is is eigenlijk de perfecte kleurstelling en door het hoogglans is het effect heel mooi en worden ook alle fijne details goed weergegeven.
Ik zei het al eerder, het is natuurlijk niet echt black chrome maar gaaf is het wel. Sowieso fijn om qua uiterlijk nieuwe velgen onder de auto te hebben. Lekker ook die sportieve banden, dan kan je altijd de gang er in houden want accelereren zal op hogere snelheid toch een oefening van de lange adem zijn... winking smiley Zonder gekheid, ook met weinig vermogen heb je zat aan veel grip, hard de bocht door is kunnen rijden, hard rechtdoor is de gasplank vloeren en het stuur vasthouden...
Komt dat door de lichtval, of is jouw motorkap verkleurd?
Gewoon Dirk
Ik zei het al eerder, het is natuurlijk niet echt black chrome maar gaaf is het wel. Sowieso fijn om qua uiterlijk nieuwe velgen onder de auto te hebben. Lekker ook die sportieve banden, dan kan je altijd de gang er in houden want accelereren zal op hogere snelheid toch een oefening van de lange adem zijn... winking smiley Zonder gekheid, ook met weinig vermogen heb je zat aan veel grip, hard de bocht door is kunnen rijden, hard rechtdoor is de gasplank vloeren en het stuur vasthouden...

Nee het is antraciet hoogglans. Maar op de factuur stond black chrome. drinking smiley

Zeker vind ik ook, heb het gisteren even uitgeprobeerd maar boven de 150 is het idd wel minder geworden. Niet schokkend en harder dan 165 op de teller wilde die gisteren niet gaan. Maar goed...het rolt wel heel mooi door en verder merk je het niet echt dat het grotere velgen zijn. Ik heb zelfs het idee dat het onderstel er beter mee om kan gaan dan met de 15 inch.

speedtouch
Komt dat door de lichtval, of is jouw motorkap verkleurd?

Dat komt in dit geval door de lichtval, de motorkap past qua kleur nog goed bij de rest van de auto. Op het dak begin je wel de eerste sporen van de degradatie van de blanke lak te zien. Opzich jammer maar je doet er niets aan. Overspuiten kan altijd nog een keertje. En met een beetje polijsten is het nog bij te houden.
Dat zijn hele mooie velgen. thumbs up

Dat trillen is irritant maar zal vast snel verholpen zijn. Succes.
Mooi werk weer Nico, staat perfect zo met de verlaging thumbs up
Vroeg me al af hoe je de naafdoppen aan ging pakken, maar die komen nog later dus. Hoop dat je het eea allemaal een beetje netjes gematched krijgt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close