NGTR zijn Clio 1.2 Expression 2001. Hoort die daar thuis?

Gepost door Nico GTR 
Leuke update Nico, wat een leuke radio-update!

Veel plezier tijdens je Rally!
Lekker bezig geweest Nico. En mooi dat het kabeltje werkte.
Tevens dank voor je hulp op de Campus, we hebben een mooi diagnose event gedraaid. thumbs up
Het rondje in de GT ben ik compleet vergeten, maar was wellicht toch tegengevallen na de Sub van Carkiller.
Met de nieuwe STI twee jaar terug belachelijk veel lol gehad.

Tot slot: succes met de trip naar het noorden!
Ja waar moet ik beginnen! Ik ben er moe van, maar heb ontzettend genoten. Wat een heerlijke week! Zo mogen er van mij nog vele volgen. Heel erg genoten ook, slechts 1 nachtje doorgehaald na een crash.

Bevlogen week was het, heeel heeel veel gebeurd dus laat ik maar bij het begin beginnen.

Vroeg op, half 6 reed ik weg maandag, rustig 2 dagen rijden naar Zweden, Clio blijft achter in Nederland, allemaal prima geregeld.....dacht ik dan, de donkere wolken pakten zich al samen.
Het konvooi bestond uit 2 Ford Transits met elk een Austin Healey op de aanhangwagen en een Santana zonder aanhangwagen. De Triumph die daar anders achter had gezeten was nog net niet af en zou om 14:00 wegrijden getrokken door een Mercedes Vito.

Alles ging goed.

Totdat:

De motor van de Transit zichzelf stuk draaide. Achteraf....wisten we het wel....waarover later deze week meer.
Wat je overigens ziet.....de drijfstang van cilinder 4 steekt naar buiten, de zuiger zelf is nergens meer te vinden en een deel van de versnellingsbakbehuizing is weggeslagen door de klap.

Door het gelukkige toeval dat de Triumph nog net niet af was hadden we 1 trekauto nog vrij dus de Austin Healey kon achter de Santana, Transit achtergelaten wachtend op de ANWB die.....omdat het een Camper was, helemaal niks ermee wilde doen. Ik maar denken dat je een persoonlijk abbonement had, maar blijkbaar laten ze je bij de ANWB aan je lot over terwijl je ergens in Odense met pech staat.

Enfin, het hotel waar we gingen overnachten was 1 uur verderop, dus de Transit achtergelaten en de eigenaar van de rode Healey samen met zijn navigator in een B&B in, toen nog, afwachting van de "dienstverlening" van de ANWB.
Eind van het verhaal was dat hij zelf een auto moest huren, die de ANWB niet wilde vergoeden en de ANWB haalt de Transit niet terug naar Nederland want het is een camper......nou ja. Regelen we! Komt goed!

De 2 overgebleven wagens. De Triumph was al in Zweden op dit moment, wij hebben nog even gewacht op de 2 achtergebleven leden van het team.

Dag erna ging zonder problemen en om 18:00 hadden we handjes geschud met de organisatie, waarvoor alle lof, konden wij dit (ik kijk ik ook jou aan, Nico) in Nederland ook maar. Service was opgebouwd. En alles stond klaar voor de dagen erna.

Het oranje kenteken is trouwens iets speciaals in Zweden, het is bedoeld voor auto's die enkel in competitieverband rijden, dus dit soort evenementen mag je allemaal rijden, rally, etc. en verder niks.
Mooi systeem wel!

En dan deze......

Woensdag begonnen we met een wegkoers....2,7 km asfalt, het enige asfalt dat de auto's op een proef gingen zien.

En het fijnste aan de avonden in Zweden.....12 uur.

Donderdag:

Remote service op het stationsterrein.

En toen ging de Triumph TR7 van het padje af.

Alleen de hub en de remmen waren nog goed.....ai ai ai ai ai.

En de aandrijfas was daarbij ook nog geraakt door een steen, wellicht ook de reden dat de achterkant is ontsnapt maar dit is niet goed! Zoals je ziet heb ik een foto van een gerepareerde as geplaatst....10 minuten na het spreken met onze overbuurman en de organisatie (overbuurman had het motorcross museum in Vimmerby onder zijn beheer) kwam hij met een man die een buis mee had, die langs onze aandrijfas legde. En zei "yeah that'll fit!" 1 uur later kwam die terug met een gebalanceerde as......"carefull, it's still hot!"

Na veel tegenslag hebben we het weten te fixen, laat ik jullie alle details besparen maar elk onderdeel moest worden aangepast. 20 min nadat we hadden moeten starten reed de Triumph....enerzijds een overwinning en tegelijkertijd een enorme tegenslag.

Op de laatste remote service kregen we als servicecrew een whatsapp....Clutch out....Nico come back to the service. De blauwe Triumph had zijn koppeling eruit.....wat bleek?

Overigens is sleutelen aan een auto die regelmatig uit elkaar gaat heeeeeel erg fijn! Anders dan zand verder geen enkele troep of vastgeroeste rommel waar dan ook!

Zaterdag.

Prachtige service!

De blauwe Healey moest er toch ook nog even afglijden.

En zo finishte alles wat toen nog reed inclusief de Triumph, waaronder deze zeeeeeer gave Alpine.

Tijd om in te pakken en klaar voor de prijsuitreiking en het afscheidsdiner....toch een colbert mee moeten nemen achteraf....jeetje wat sjeik! Ik begon van schrik direct rode wijn te drinken.

Zondag 7 uur in de ochtend vertrokken. Wat Skoda overigens bezielt met die groene blaadjes.....20 uit de ? 85 hebben we op de heenweg zien langskomen.....maar goed.....5.5 liter per 100 km werd uiteindelijk zelfs 5.2 serieus zuinig zolang je 100/105 rijd.

Boot van Rodby naar Puttgarden

En toen ging Ford nummer 2.....229.688 km precies. Zelfde probleem alleen iets eerder opgemerkt. Wederom liet de ANWB ons gewoon staan, nu weliswaar met een andere reden....het busje was eigendom van een stichting en kon daarom niet worden opgepikt....want je hebt ook geen persoonlijk ANWB abonnement....

Ik vind het ondertussen dat het een gevoel van schijnveiligheid geeft. Je kunt er dus alleen van op aan dat ze enkel proberen om een reden te zoeken je niet te helpen! Lang verhaal kort....want als samenvatting geef ik niet meer dan dat het een fantastische week was en ik enorm veel heb geleerd en ontzettend genoten van een evenement dat niet alleen heel relaxt oogde maar waar de organisatie constant in beeld was en je ook het gevoel gaf dat je er echt toe deed en constant wel ergens aanwezig was.

Hopelijk tot volgend jaar!

Ik ben wel weer thuisgekomen en weer verenigd met de Clio....reed toch wel erg lekker weer eigenlijk. big smile smiley

Nog een kleine impressie van een van de stages. "Mijn" auto's komen langs op 7:05 en 8:00

Het zijn ook wel Transits uit de probleem generatie volgens mij. Zelfs in Radar besproken. Staan bekend om fatale motorschade. Ik heb trouwens wel goede ervaring met een camper en ANWB maar je moet wel onder de 3,5ton blijven. De ADAC die in naam van de ANWB kwam dan weer niet zo maar dat lag meer aan de man die kwam "helpen" dan aan de organisatie. Met de KNAC zijn de ervaringen beter en daar wordt je ook geholpen als de auto niet op je naam staat.

Los van die ellende erg gaaf om mee te maken. Typische rally schades zijn dit en mooi dat het toch weer te maken viel. Ook die koppeling; eruit geklapt door net verkeerd een steen te raken met een aangedreven wiel als er al vol koppel op staat. Die veren komen normaal in actie als je lomp een stoeprand op rijdt etc. Die competitie kentekend kennen ze in veel landen trouwens.
Gave trip Nico! Had het al een beetje gevolgd via jouw Instagram. Wat een problemen trouwens en wat een rukservice van de ANWB!
Mooi verslag. Ik vind het een heel mooi land en dan daar mogen rallyrijden...
Het zal voor mij wel nooit verder komen dan een droom.

De service van de ANWB valt mij erg tegen. Je zou denken aan de uitspraak: om klachten over service te voorkomen verlenen wij geen service meer.

Toch, mijn ex en haar nieuwe vriendje zijn vorig jaar gestrand in Frankrijk met een recente Renault Camper die in noodloop ging vanwege het roetfilter. De Franse monteurs hadden er geen zin in konden het probleem niet vinden en de bus is door de ANWB thuis gebracht - na drie weken ivm een geschikte oprijwagen. Misschien is de ANWB gestopt met het terugbrengen van al die gestrande Nederlanders. Een goede reden om te stoppen met het financieren van deze organisatie.

In Frankrijk was juist de service van de Franse Renault dealer uiterst bedroevend. Een verstopt roetfilter onder een Franse doos en ze weten het probleem niet te vinden....

Misschien moet een mens voortaan met een oud barrel op vakantie, als hij er mee stopt de fik er in en met de trein naar huis.
Gave reis weer Nico. Toevallig waren mijn ouders de afgelopen weken nog in die regio met vakantie.

Dat tijdens zo'n rally wat tegenslagen aan het licht komen, daar kijkt niemand van op. Echter wel spijtig dat de Ford's beide op deze reis het loodje hebben gelegd.
Mooi verhaal met mooie foto's!thumbs up Maar wat een ellende met die Transits zeg... nut smiley
Heerlijk verhaal, mooie plaatjes, ben je beboet voor een milieu delict?
Heerlijk die Austin Healey's die gewoon lekker gebruikt worden. thumbs up

Wel balen van de pech met de Transits. Maar ik snap ergens wel dat de ANWB geen standaard dekking geeft voor campers...
Tsja... altijd kijken naar de dekkingsvoorwaarden natuurlijk. Dat je dat niet hebt gedaan, kun je de ANWB moeilijk verwijten.
Ik ben een keer in Italië gestrand en keurig geholpen. Auto gerepatrieerd, kosten taxi naar vliegveld, vliegreis en treinreis van vliegveld naar huis vergoed.
Her en der al wat meegekregen maar prachtige reis, jammer van de transit ellende!
Super verslag, erg leuk om te lezen.

Wel zuur van de beide transits en de ANWB maar volgens mij heeft dat de pret niet gedrukt.

Beide busjes afgeschreven? Of wordt er nog een 2de hands blok in gelepeld?
Engineer2
Het zijn ook wel Transits uit de probleem generatie volgens mij. Zelfs in Radar besproken. Staan bekend om fatale motorschade. Ik heb trouwens wel goede ervaring met een camper en ANWB maar je moet wel onder de 3,5ton blijven. De ADAC die in naam van de ANWB kwam dan weer niet zo maar dat lag meer aan de man die kwam "helpen" dan aan de organisatie. Met de KNAC zijn de ervaringen beter en daar wordt je ook geholpen als de auto niet op je naam staat.

Los van die ellende erg gaaf om mee te maken. Typische rally schades zijn dit en mooi dat het toch weer te maken viel. Ook die koppeling; eruit geklapt door net verkeerd een steen te raken met een aangedreven wiel als er al vol koppel op staat. Die veren komen normaal in actie als je lomp een stoeprand op rijdt etc. Die competitie kentekend kennen ze in veel landen trouwens.

Ja dat is wel zo en het zijn ook auto's die natuurlijk geregeld stil staan voor langere perioden en dan na het wakker maken direct hard moeten werken.
Maar dat er 2 stuk gaan is wel zuur.

Heel erg gaaf, het maken had nog wel wat voeten in de aarde maar dat het gelukt was is toch wel een enorme reward! Ah dat wist ik niet, kende die oranje dingen niet echt namelijk dus maar even gevraagd. Want iedereen is hier heel gastvrij en behulpzaam. Echt top!

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Gave trip Nico! Had het al een beetje gevolgd via jouw Instagram. Wat een problemen trouwens en wat een rukservice van de ANWB!

thumbs up Ik had me nog voorgenomen meer te posten dan ik heb gedaan. Maar ja....geen tijd voor gehad helaas. sad smiley ANWB service is bedroevend....het zal allemaal best in de voorwaarden staan, maar op dit soort momenten voel je je dan enorm hulpeloos. Het is maar goed dat we allemaal rustige nadenkende oplossingsgerichte mensen zijn. Dus uiteindelijk kwam alles wel goed!

rke
Mooi verslag. Ik vind het een heel mooi land en dan daar mogen rallyrijden...
Het zal voor mij wel nooit verder komen dan een droom.

De service van de ANWB valt mij erg tegen. Je zou denken aan de uitspraak: om klachten over service te voorkomen verlenen wij geen service meer.

Toch, mijn ex en haar nieuwe vriendje zijn vorig jaar gestrand in Frankrijk met een recente Renault Camper die in noodloop ..... probleem niet te vinden....

Misschien moet een mens voortaan met een oud barrel op vakantie, als hij er mee stopt de fik er in en met de trein naar huis.

Tsja, zelf rijden moet ik ook nog wel meer voor gaan meebrengen, maar opzich.....het lijkt me enerzijds een redelijk haalbaar doel. Anderzijds moet je er ook een beetje in rollen.

Maar idd, gezien de ANWB service is dat wellicht wel zo verstandig. winking smiley

Gehaktstaaf
Gave reis weer Nico. Toevallig waren mijn ouders de afgelopen weken nog in die regio met vakantie.

Dat tijdens zo'n rally wat tegenslagen aan het licht komen, daar kijkt niemand van op. Echter wel spijtig dat de Ford's beide op deze reis het loodje hebben gelegd.

Haha zeker toevallig!

Ja die had ook niemand aan zien komen, de rest kan gebeuren en is ergens ook wel leuk, hebben we nog iets gedaan. winking smiley

Mechanix
Mooi verhaal met mooie foto's!thumbs up Maar wat een ellende met die Transits zeg... nut smiley

Dank je! Ja onvoorstelbaar...toeval bestaat niet geloof ik.

A3-White
Heerlijk verhaal, mooie plaatjes, ben je beboet voor een milieu delict?

Dank je A3, nee die hebben we niet gehad....echt veel olie was er ook niet meer te vinden. Enkel de zwarte Twingo nog beschadigd door een stuk zuiger. (Wel een mooi verhaal, ik reed achter een Healey aan en toen bam.....)

Dakloos
Heerlijk die Austin Healey's die gewoon lekker gebruikt worden. thumbs up

Wel balen van de pech met de Transits. Maar ik snap ergens wel dat de ANWB geen standaard dekking geeft voor campers...

De eigenaar van de blauwe heeft een reserve versnellingsbak bij zich, dan weet jij genoeg. big smile smiley

En dan te bedenken dat er maar een echte camper was, de andere is gewoon een bus die enkel prive word gebruikt voor dit soort tripjes.

Damianw26
Her en der al wat meegekregen maar prachtige reis, jammer van de transit ellende!

Zeker weten Damian! thumbs up En ja jammer, maar is gebeurd. Volgend jaar is het een leuk verhaal. big smile smiley

Sketcher
Super verslag, erg leuk om te lezen.

Wel zuur van de beide transits en de ANWB maar volgens mij heeft dat de pret niet gedrukt.

Beide busjes afgeschreven? Of wordt er nog een 2de hands blok in gelepeld?

Dank je Sketcher.

Nou ja het heeft de ogen wel geopend, maar de pret heeft het inderdaad niet gedrukt, fantastisch avontuur geweest. Had na de reis echter niet veel vertrouwen meer in mijn eigen auto. tongue sticking out smiley

Als het goed is worden beide voorzien van een nieuwe motor, de grijze staat nu op de trailer die hij naar Nederland had moeten trekken met als trekvoertuig een 4.4 V8 diesel Range Rover....gek genoeg heb ik daar heel veel vertrouwen in. drinking smiley
De dag waarvoor ik altijd vrees......het is APK tijd. Sinds de vorige APK op 10 juli 2017 heb ik 45.000 km gereden. Stand vandaag 238.733

Clio heeft complimenten over zijn staat in ontvangst genomen van de keurmeester en een reprimande over de staat van de achterbanden (2,4 mm) maar niks onverwachts en met vlag en wimpel geslaagd.
Het rijgedrag was ontzettend goed te noemen aldus Jan.

Qua update over verkopen of houden? Ik heb stage gevonden bij een bedrijf dat busjes ombouwt voor rolstoelvervoer. Aangezien het in een enorm klein dorpje zit vlakbij de Duitse grens en het vanaf mijn ouders een kleine 220 km rijden is. (enkele reis, wat zelfs ik net teveel van het goede vind) Ben ik weer op zoek gegaan naar een kamer in Eindhoven. Of beter de insteek is een studio. Mocht dat niet lukken kan ik altijd nog een stapje terug doen, maar vooralsnog wil ik het liever op deze manier proberen.

Dus kort gezegd Clio blijft....ik zou zeggen op naar de 250, 260,270,280,290 en de 3 ton. big smile smiley

Wat is nu mijn stageopdracht straks?

 Verbeteren ombouwproces als geheel, van aanname order tot uitlevering auto.
o Met name optimalisatie van het magazijnsysteem om onnodige zoektijd naar
materialen te verkorten. Alle benodigde onderdelen zouden vooraf geďndexeerd en
verzameld moeten worden dit is echter nu nog niet voldoende het geval.

 Ontwikkeling van nieuwe elektrische aandrijflijn voor rolstoelauto. (uhoh smiling bouncing smiley)

o Analyse en testen van eerste prototype (start bouw augustus/september)
o Modulaire accupakketten ontwikkelen op diverse locaties in het voertuig.
o Assisteren steunen/ophangpunten enz. ontwikkelen en productieklaar maken.
o Documenteren en vastleggen ombouwproces met een goede handleiding.
o Testen en ontwikkelen van diverse oplossingen voor verwarmen en koelen interieur.
o Trainen van intern en eventueel extern personeel om deze ombouw uit te voeren.

M.a.w. genoeg leuke dingen zitten hierin...heel veel zin in ieder geval. Nu nog een woning vinden. big smile smiley

Tot nog toe is dit de favoriet....schuil gaand achter de boom met de Clio al op zijn, hopelijk, toekomstige plekje. Nog even geduld hebben, het is spannend!

PANO_20180709_124313 by Nico K, on Flickr
Leuk verslag van je rally Nico! Ik herken echter niet de slechte service van de ANWB, ik heb louter (behalve soms lang wachten) goede ervaringen.

Gefeliciteerd ook met je APK, altijd spannend. Klinkt leuk je stage! Succes met het vinden van een huis!
Zadelsnuiver
Dubbel gefeliciteerd!

Dank, dank! smiling smiley

rke
Dit is zeker wel een felicitatie waard.

Ben er ook zeker blij mee, dank je wel.

Bofkont SLK350
Enorm gave ervaring/Trip thumbs up

Was fantastisch!

Pjötr
Leuk verslag van je rally Nico! Ik herken echter niet de slechte service van de ANWB, ik heb louter (behalve soms lang wachten) goede ervaringen.

Dank je!

Tsja het zal best in de voorwaarden staan hoor, maar op dat moment is het gewoon klote. Ik heb echter wel de vraag uitstaan wat ik op persoonlijke titel kan verwachten bij een dergelijke schade in het buitenland. Ik heb een courante auto die redelijk oud aan het worden is en qua dagwaarde houd die niet meer over. De transportkosten worden al snel te veel voor repratiering en ik zal het vertikken om hem ter plekke te (laten) maken. Zelf fixen vind ik prima maar vind de ruimte dan maar eens.

Hoe dan ook ik word er nog over teruggebeld. Dus ik acht de kans groot dat ik naar pechhulp via de verzekering ga. Het heeft me wel wakker geschud namelijk. Al weet ik ook dat je als vakantieganger met eigen auto iets veiliger bent dan met camper of weet ik veel wat. winking smiley

Pjötr
Gefeliciteerd ook met je APK, altijd spannend. Klinkt leuk je stage! Succes met het vinden van een huis!

Dank dank, ja leuk he..wel die rotte EV..maar ja dan heb ik tenminste wel ervaring met ontwikkelen van eentje. winking smiley
Nico GTR
Pjötr

Dank dank, ja leuk he..wel die rotte EV..maar ja dan heb ik tenminste wel ervaring met ontwikkelen van eentje. winking smiley

Juist voor invalidenvervoer is EV heel geschikt. Veel korte afstanden die gerechtvaardigd worden door een handicap. Weinig slijtage aan een verbrandingsmotor die pas goed werkt als hij warm is.

Een uitdaging zie ik nog wel: als een 'normaal' persoon strandt met een lege accu, kan je de auto afslepen.
Maar een gehandicapte? Met rolstoel en al in eigen auto op een oprijwagen zetten? Mag dat wel, is dat wel veilig?
rke
Nico GTR
Pjötr

Juist voor invalidenvervoer is EV heel geschikt. Veel korte afstanden die gerechtvaardigd worden door een handicap. Weinig slijtage aan een verbrandingsmotor die pas goed werkt als hij warm is.

Een uitdaging zie ik nog wel: als een 'normaal' persoon strandt met een lege accu, kan je de auto afslepen.
Maar een gehandicapte? Met rolstoel en al in eigen auto op een oprijwagen zetten? Mag dat wel, is dat wel veilig?

Neen, dat mag niet maar dat probleem kan je dus ook gewoon met een dieselbusje hebben. Grotere uitdaging gaat zijn om ervoor te zorgen dat de bestuurder zonder moeite en zonder kracht de accu / auto kan opladen, ik heb bijvoorbeeld zelf een spierziekte, ik kan juist het stekkertje van mijn rolstoel insteken om deze op te laden, een grotere zwaardere oplaadkabel en stekker inpluggen lukt me zeker niet.
rke
Nico GTR
Pjötr

Het is in allereerste instantie voor de taximarkt bedoelt. Met name voor centrum en kleine stukjes binnen de randstad. Vandaar de modulaire accu opbouw. 150 of 300 km. Als optie pakket dus.

Voor de consument speelt dit vraagstuk nog niet.
Nico GTR
rke
Nico GTR
Pjötr

Het is in allereerste instantie voor de taximarkt bedoelt. Met name voor centrum en kleine stukjes binnen de randstad. Vandaar de modulaire accu opbouw. 150 of 300 km. Als optie pakket dus.

Voor de consument speelt dit vraagstuk nog niet.

Nog niet , lang leve diesel smiling smiley
Opladen lijkt mij ook de minste van de problemen. Ik maak me eigenlijk al zorgen over hoe het gaat rijden....aan de andere kant blijft het een busje en is Bart ervan overtuigd dat de elektromotor en controllers hetzelfde wegen als de reguliere verbrandingsmotor.

Ach we gaan het zien, het is een leuke opdracht en er moet ontzettend veel gebeuren in die 6 maanden. Dus genoeg te leren. big smile smiley
als het voor de taxi markt is en niet voor de consument, waarom dan geen supercapacitors in plaats van batterijen? Lichter, laadt sneller, de enige reden waarom ze voor de consumentenmarkt niet worden gebruikt is de hogere zelfontlading, dus als je je auto bijvoorbeeld 1x per week gebruikt kan dat een probleem zijn. Kijk eens op Youtube, daar zit een gast die supercapacitors gebruikt, lijkt prima te werken.
Zal er t.z.t eens naar kijken lvdm, thanks voor de tip! thumbs up

Verslag van de GTC rally zal nog even moeten wachten, door alle drukte, werk, vinden huis, sleutelen aan Transits en weet ik veel wat niet allemaal meer heb ik ff geen puf om hele verslagen te typen.

Het evenement is redelijk verlopen, ik zelf was wel tevreden over onze werkwijze op een paar dingen na. Waarbij de locatie het meest fantastische was.

Breda International Airport. Echt geweldig! Een heel verslag volgt hopelijk later deze week weer. Eerst nog fotomateriaal verzamelen.
Seppe is inderdaad een erg fijne locatie voor evenementen. Volgend jaar probeer ik er zeker bij te zijn, dit jaar is het helaas niet gelukt. We wachten rustig je verslag af. winking smiley
Hoi Nico,

Breda is inderdaad erg geslaagd. The racing mama mocht dit keer op de navigatiestoel gaan zitten maar ze heeft een mooie rally meegemaakt. En op een klein krasje na is de auto helemaal heel gebleven. In Teuven zal zij haar eigen bolide weer besturen.

Ik heb twee dochters die binnenkort uitvliegen. De een gaat in Engeland haar stage doen en de ander wil een wereldreis maken. Even wat tonnen CO2 de lucht inspuiten op een CO2-vrij verklaarde manier, leve de hete zomers en flauwe winters. Maar goed, zolang de mensheid door blijft gaan met de enorme CO2-productie kan je meedoen of als Don Quichotte de windmolentjes bevechten.
Maar al die reisplannen geeft veel hektiek in huize rke. Ik kom zelfs niet meer aan simpele dingen toe als een versnellingsbak van een kliko van verse olie voorzien. Gelukkig heeft de vorige eigenaresse (het moedertje die deze auto voor het wekelijkse familietripje gebruikte) de auto wel altijd goed laten onderhouden, dus ik denk dat ik veilig mag gokken dat de olie nog redelijk is.

Daarnaast ben ik nog steeds op zoek naar een mooi baantje. Het valt niet mee om geschikt werk te vinden, volgens de cijfertjes zou ik een uitgebluste man moeten zijn die op zijn pensioen/levenseinde wacht, maar dat vind ik iets iets voor anderen. Toch geeft dit specifieke uitdagingen, bij een sollicitatie denkt de een iedere keer weer dat ik wel de vakkennis heb (wordt ingeschat door iemand die weet waar hij over praat) maar de hrm afdeling denkt aan een oud mannetje met ernstig verouderde diploma's die de dagen tot het pensioen aftelt (op zijn nieuw Rotterdams gezegd: the non-skilled deciders).
En dus huren ze weer die enkele jonge hond in die zijn neus nog aan alle dingen mag stoten die ik al meegemaakt heb. Het is zelfs zo gek dat er vers bloed wordt opgeleid als cobolkrasser terwijl ik in mijn eigen kennissenkring alleen al tientallen ouderen ken die op zoek zijn naar een baantje als cobolkrasser.
En die vragen echt niet de hoofdprijs, je moet jezelf voor de gein eens verdiepen in het labyrinth wat sociale zekerheid heet.
Geweldig mooie trip Nico!
Balen van de transit die uitviel. thumbs down

Je clio zou ik lekker houden. Bizar hoe netjes die is met die km stand. Maar je verzorgt hem ook goed. smileys with beer
GTC Rally was top op Breda Airport.. Seppe, lekker op de fiets erheen, auto's kijken, start van de rally gekeken en de eerste proef daar.. in de avond nog in Achtmaal geweest, zoals ieder jaar maar ik vond het parcours wel minder deze editie.
Oke, laat ik er even voor gaan zitten....

Heuglijk nieuws. Ik mag mijzelf vanaf 1 augustus de huurder noemen van een zelfstandige studio vlakbij het centrum van Eindhoven. Niet enkel de gedachte dat ik weer op mezelf ga wonen is daarbij prettig, ook het leven in Brabant heb ik ergens wel gemist.
In de afgelopen jaren heb ik de mensen daar immers beter leren kennen en ook al kijken ze eerst de kat uit de boom en komen ze in eerste instantie ietwat nors over. Ik heb de mentaliteit en de gezelligheid daar toch wel wat gemist. De hoeveelheid gelukwensen en afspraken die er in de weekenden van september zijn gemaakt als ik daar weer woon hebben me zelfs ietwat verbaasd. Dat het contact goed was wist ik, maar zo goed?

GTC rally, ik heb veel zeur verhalen gehoord, maar ook veel complimenten. Kritiek is er uiteraard altijd en het uitvallen van de top 4 was wat zuur, maar aan de andere kant....ook wel eens leuk.
Wijzigingen voor volgend jaar? Zeker weten! Maar verder niks dan een goed evenement geweest. Twente next!

Het betrekken van 402 events bij de opbouw en het toevoegen van GTC rally festival was een goed besluit.

Ik bedoel....dragracen op de landingsbaan. Geweldig! Ik vind dat we die moeten houden voor volgend jaar!

Service opbouwen blijft ook een gaaf gezicht zo.

Qua Legend klasse ook weer een heleboel bij geleerd. Eens zien of we gezamenlijk de stap aan durven om mij in het diepe te gooien. tongue sticking out smiley In Twente.
Verder een rustige wedstrijd geweest, weinig incidenten, wel meer uitvallers dan gebruikelijk. En mijn telefoon weigerde iets veelvuldiger dienst dan gebruikelijk dus uit angst om onbereikbaar te blijven heb ik extreem weinig foto's. Volgende keer maar beter.

Na afloop nog even bijgesproken bij Gewoon Dirk. Verder niks bijzonders....net als de vergadering bij de Spoco dus...tongue sticking out smiley

Ik moet ondertussen wel echt eens bezig met het piepje tijdens insturen van de Clio, mijn hoofdverdachte is de stabistang, maar het word gewoon irritant. Reden dat ik overigens de stabi verdenk is omdat ik zelf de koppelbouten heb geinstalleerd en ik dus ook weet dat ik dat niet helemaal op de correcte wijze heb gedaan.....tongue sticking out smiley Volgende set maar wel even doen dus!

Ook ondertussen begonnen met het schuren van de velgen die straks als onbeschadigde "zomerset" onder de auto moeten. Al heel snel besloten dat ik die toch lekker eens ga stralen ergens komende weken tussen het verhuizen door. Wat een rotwerk! Je komt wel door de corrossie en dat is ook snel weg en dan heb je een zeer strak oppervlak. Maar de rest!

Het blauwe Cliootje heeft ook wat aandacht gehad. Zal komende tijd ook nog wat aandacht nodig hebben. Met als eerste een ander setje velgen. Heel sjiek setje die ik zo goedkoop op de kop heb weten te tikken dat ik ze maar als verjaardagscadeau heb geschonken.
Voorbandjes van deze velgen overzetten, achterbanden kunnen weg, die zijn van het andere setje nog goed en dan staat die er alweer heel veel beter bij.

Gelukkig is die van mij stukken strakker ondanks het verschil van ondertussen 70.000 km.
Nog 10.000 km voor het kwart miljoen....mijn gedachte......op zijn laatst begin oktober.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-07-2018 22:29 door Nico GTR.
Prachtige plaatjes weer Nico!
Ontzettend gaaf zoveel dikke auto's bij elkaar cool smiley
Ook via deze weg gefeliciteerd met je appartement, soon-opnieuw-to-be stadsgenoot! smileys with beer

Nico
GTC rally, ik heb veel zeur verhalen gehoord, maar ook veel complimenten. Kritiek is er uiteraard altijd en het uitvallen van de top 4 was wat zuur, maar aan de andere kant....ook wel eens leuk.

Heb net voor de leuk het verslag van RTL GP teruggekeken, man man man wat kunnen die drammerig blijven zeuren.
De uitgevallen toppers waren witheet en - even goede vrienden - een punt hadden ze zeker. Maar om daar als verslaggever in je samenvatting een kwartier later nog over te lopen piepen... Overdrijven is ook een vak.
Dank je Bofkont! Was zeker gaaf, van een idioot snelle Civic tot een Golf TDi zoals t niet moet en een "lichtelijk" gekietelde GTR....jammer dat ik maar een glimps kon opvangen.

afentoe
Ook via deze weg gefeliciteerd met je appartement, soon-opnieuw-to-be stadsgenoot! smileys with beer

Nico

Heb net voor de leuk het verslag van RTL GP teruggekeken, man man man wat kunnen die drammerig blijven zeuren.
De uitgevallen toppers waren witheet en - even goede vrienden - een punt hadden ze zeker. Maar om daar als verslaggever in je samenvatting een kwartier later nog over te lopen piepen... Overdrijven is ook een vak.

Dank dank!

Het aparte is ook....die special stage was in het leven geroepen om in ieder geval de mensen die enkel op het GTC rally festival afkwamen een idee te geven van de rally zelf. En ja....we hadden niet voorzien dat het zo snel zo slecht zou worden (weer hielp ook niet mee) dus fout van onze kant, mocht die er volgend jaar inzitten staat er een bulldozer of iets dergelijks.

Maar dat je in die 2,4 km de hele wedstrijd denkt te winnen...het is rally rijden, geen circuit rijden! Dus de persoon die zijn materiaal heel weet te houden en het snelste over de proef dendert wint. Simpeler kan niet. tongue sticking out smiley
Hans naderhand ook gesproken, viel verder wel mee hoe boos die was. Geďrriteerd wel...maar verder. winking smiley
Inderdaad, een mooi verslag waardoor ik het nu echt jammer vind dat ik er niet bij was.
Nico GTR
Dank je Bofkont! Was zeker gaaf, van een idioot snelle Civic tot een Golf TDi zoals t niet moet en een "lichtelijk" gekietelde GTR....jammer dat ik maar een glimps kon opvangen.

afentoe

Nico

Dank dank!

Het aparte is ook....die special stage was in het leven geroepen om in ieder geval de mensen die enkel op het GTC rally festival afkwamen een idee te geven van de rally zelf. En ja....we hadden niet voorzien dat het zo snel zo slecht zou worden (weer hielp ook niet mee) dus fout van onze kant, mocht die er volgend jaar inzitten staat er een bulldozer of iets dergelijks.

Maar dat je in die 2,4 km de hele wedstrijd denkt te winnen...het is rally rijden, geen circuit rijden! Dus de persoon die zijn materiaal heel weet te houden en het snelste over de proef dendert wint. Simpeler kan niet. tongue sticking out smiley
Hans naderhand ook gesproken, viel verder wel mee hoe boos die was. Geďrriteerd wel...maar verder. winking smiley

Tuurlijk, even vloeken direct na je uitvallen hoort erbij, maar zo'n man lijkt me volwassen genoeg om daarna snel terug bij zinnen te komen. Eender welke rallycoureur zou toch moeten weten dat je de rally niet in één proef kan winnen, maar dat verliezen verrekt goed mogelijk is. winking smiley
Leuke update Nico! Gefeliciteerd met je studio!
Dank jullie! Het verhuizen is begonnen en ik ben sinds gisteren dus weer officieel ingeschreven in Eindhoven!

Elke morgen wakker worden met dit uitzicht lijkt me geen straf...

En dit uitzicht is ook prima!

Enfin, auto's....t blauwe hok was aan de beurt. tongue sticking out smiley En daar moest wel wat aan gebeuren....naast de standaard dingen zoals een ander setje wielen en banden aangezien er al die tijd een mix and match op zat qua maten. Zoveel spijt van.....remschijven bleken toch net iets krokanter te zijn dan ik dacht. Dus oke......na heel wat vloeken en tieren, want die zaten me een partij vast is het toch wel gelukt!

Met een keurig setje 15 inch, "Alium"

Begint al weer wat te lijken op deze manier!

En weten jullie dit nog?

Nico GTR
Ook ondertussen begonnen met het schuren van de velgen die straks als onbeschadigde "zomerset" onder de auto moeten. Al heel snel besloten dat ik die toch lekker eens ga stralen ergens komende weken tussen het verhuizen door. Wat een rotwerk! Je komt wel door de corrossie en dat is ook snel weg en dan heb je een zeer strak oppervlak. Maar de rest!

Ja......ik ben van gedachten gewisseld.

Ik stel voor, de nieuwe zomerset. Een 16 inch, 7J "Alium" Renault Clio 2 phase 2 RS172 velg. Ik ga mezelf nog steeds trakteren op 4 nieuwe banden, nu alleen in de maat 195/45 R16.

Ik mik erop dat ik ze rond 20 augustus eronder heb zitten....eye rolling smiley hopen dat het lukt!
Ha best gaaf, zelfde design maar een maatje groter. Vraag me af hoe lang het zou duren voordat we het door zouden hebben als je niets had gezegd big smile smiley
Druk bezig, mooie velgjes.

Dat geknutsel met remschijven klinkt bekend. Ik trakteer de schijven dan op inweken met een goede roestoplosser, maar rijden met een of ander roestoplossend middel op de schijven is waarschijnlijk geen goed idee. Binnenkort mag ik het weer eens proberen, de Pollo mag wel wat onderhoud hebben (dashboard, stoel, radiateur, remschijven).

Met meer dan een week inweken (ik begrijp dat professionele monteurs daar geen tijd voor hebben) kreeg ik zelfs uitlaat-tapeinden los van een motor waarvan de uitlaat in 25 jaar niet los geweest was. Een lichtmetalen cilinderkop met de belofte dat de kop los mocht als het niet ging lukken, dat was voldoende motivatie .....
Nou ik hoop vrij snel Bobby. Dit is niet alleen 7j in plaats van 6j. Maar het moet in combi met de verlaging erg veel lijken op de RS stance.

Ja ik heb het geprobeerd. Maar was er na verloop van tijd zo klaar mee dat ik ze maar heb los geboord.
Naaf repareren doe ik dan later wel.
Nico GTR
Nou ik hoop vrij snel Bobby. Dit is niet alleen 7j in plaats van 6j. Maar het moet in combi met de verlaging erg veel lijken op de RS stance.

Ja ik heb het geprobeerd. Maar was er na verloop van tijd zo klaar mee dat ik ze maar heb los geboord.
Naaf repareren doe ik dan later wel.

Ik denk dat je de mensen de kost niet wil geven die met losse remschijven rondrijden. En eerlijk gezegd doet het bewuste boutje niet zoveel, de werkelijke remkracht gaat toch via de wielbouten/draadeinden.

Als je de boel toch netjes volgens fabrieksspecs wil monteren... dan wordt het repareren.
Dat boutje voegt niks toe. Sterker nog. Nadat je de wielbouten op moment hebt gezet zit dat ding zo goed als los.

Afschuivende kracht is daar het belangrijkste. Dus vandaar dat het geen pijnpunt was. Want de tijd had ik wel. winking smiley

Autootje staat toch stil komende 4 weken.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-08-2018 00:01 door Nico GTR.
Nou banden van de velgen af, en via via nog een exemplaar gevonden als vervanger voor de aller ergste. Zo komen we toch al snel richting een redelijk setje. Niet gedacht dat het zo makkelijk ging.
5 mm spacers zijn besteld. Een combi die makkelijk gaat met standaard wielbouten en het geheel op originele ET waarde brengt. (Voor mijn Clio dan) wel nog even een vraagteken bij de achterkant, mijn plan was om PMS 10mm asspacers te monteren, maar eerst maar even kijken wat de impact is van een 7J. Ik weet dat er mensen in de Clio community met 10J achter rondrijden, maar goed...het moet wel leuk blijven voor de kleine 1.2.

Zondag redelijk impromptu nog even naar de Nurburgring geweest. Het was niet de bedoeling maar goed.....leuk was het wel.

Clio in Eindhoven achter gelaten.

Tot ik na de eerste tankstop de kaart van de RS in mijn handen gedrukt kreeg....jij kent de weg. Rijd het laatste stuk maar!
Deze foto is dus ook niet afkomstig van mij....maar tering! Wat een ding zo'n RS. Ik wist dat ik hem gaaf vond, nu weet ik ook waarom ik hem wil. Die motor.....hij gaat, gaat, gaat, gaaat, en dan heb je geen toeren meer. Opschakelen. Heerlijk directe bak, bam erin, koppeling voelt top aan. DOOR!

Nordschleiffe, tsja. RS vind je overal.

Dit stond er ook nog. tongue sticking out smiley

En toen kwamen we de bijna perfecte uitvoering tegen. Te koop! 11.000 euro.

Helaas geen recaro stoelen en geen xenon koplampen.

Maar goed, dit was uiteraard in voorbereiding voor:

Na het cupchassis voelde mijn eigen Clio eigenlijk weer heel erg comfortabel aan met nog vrij veel bodyroll....zal ik hem dan toch met 10 mm nog iets breder op zijn wieltjes gaan zetten? Of dan 15 voor en 10 mm pms achter gewoon gemonteerd op de trommel voor een effectieve 5mm bredere stance?

Lastig!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close