NGTR zijn Clio 1.2 Expression 2001. Hoort die daar thuis?

Gepost door Nico GTR 
Nee, rustig de auto weer schoon aan het maken, paar kleine dingetjes doen aan het interieur en ik heb een kleine 50 km gereden op dit moment. Niet teveel omdat ik toch de staat van de riem niet ken en de auto in zijn 3e lustrum zit.

Zo was het voor.

Zo is het nu.

Wat zit daar tussenin, nou sowieso een pookknop van Renault eraf slopen, en wie ooit nog beweerd dat de bouwkwaliteit slecht is nodig ik graag uit dat ook eens te doen. Man wat een werk.
Nu zit er een RS-achtig rond bolletje op, nog niet geheel klaar want ik moet nog iets doen aan het gat tussen de pookhoes en de onderkant van de gearknob. Maar dat komt wel goed, en anders komt er nog eens een originele voor op de plaats.

Die USB, heeft mij 3 euro gekost. Maar heeft ook nog wat werk gekost, met name voor het custom maken van een spacer waar deze op kon rusten, maar het is gelukt. Mijn telefoon laadt op ik heb geen gat in mijn dashboard en ik heb in mijn kabelboom geknipt. eye rolling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-02-2016 19:08 door Nissan GT-R, awesome.
Hey wat leuk Nico, gefeliciteerd!

Ik heb dit altijd een mooie auto gevonden, mooier dan phase 1. Vaak vind ik Facelifts niet geslaagd, maar bij de Clio vind ik het echt een vooruitgang.

Zoals al eerder gezegd, maar ook ik vind deze kleur heel erg mooi. De wielen vind ik moah, maar die originele velgen vind ik dan wel weer erg tof.
De tip van Danny is wel erg goed, zo heeft m'n vader via de sloop voor een appel en een ei lichtmetalen velgen voor zijn Rover gekocht.

Leuk dat je hem ook al een beetje hebt aangepakt, ik vind je nieuwe pookknop erg leuk trouwens!
Ben benieuwd wat er de 19e uitkomt, hopelijk valt het qua kosten mee..

Veel plezier en fijne kilometers met de Clio!
Jep, velgjes komen van de lente wel inderdaad eens goed zoeken bij de sloop en internet. Maar vanwege de rekening die ik verwacht rijd ik eerst de lelijke wieltjes maar op.

Maar dank je. big smile smiley
Carkiller
Moeten we al met de pet rond Nico?drinking smiley

Haha, nee hoor. Ik neem gewoon de tijd en doe het rustig aan. Vind ik ook lastig. Alleen distributie is duur dus dat geeft wel kriebels. big smile smiley
Gefeliciteerd! Zelf ook serieus dit type Clio overwogen, vind 'm erg tijdloos. Rijdt prima en zuinig! Geen fan van de wielen, misschien kan je een ander setje (originele Renault) wieldoppen overwegen?
Hoeft niet veel te kosten:
[link.marktplaats.nl]
[link.marktplaats.nl]
Bhuddymahn
Gefeliciteerd! Zelf ook serieus dit type Clio overwogen, vind 'm erg tijdloos. Rijdt prima en zuinig! Geen fan van de wielen, misschien kan je een ander setje (originele Renault) wieldoppen overwegen?
Hoeft niet veel te kosten:
[link.marktplaats.nl]
[link.marktplaats.nl]

Ik ben ook geen van van de wielen, maar die paar tientjes stop ik liever in een setje lichtmetaal. En dan neem ik tot die tijd de wielen maar even voor lief. winking smiley
Ik heb al een setje lm gezien voor 70. Dus dan ben ik met 30 al bijna op de helft. Dus ik heb het overwogen maar vind het een beetje zonde van het geld.

Voor de zomer staat ie op lichtmetaal met 4 verse nieuwe banden. Maar fijn dat ie zo goed wordt ontvangen big smile smiley
Pook knob ziet er netjes uit een hele verbetering. Het zijn de kleine dingen die het doen.

De USB is natuurlijk super handig daar ga je zeker van genieten.

Wat betreft de wielen geef ik je helemaal gelijk. Rustig wachten tot je een setje tegenkomt op MP die je niet kan laten staan. Ook veel fijner om te vervangen als het wat warmer is overigens smiling smiley
Nette pookknop idd. Vaak zijn die aftermarket dingen niet om aan te zien, maar vind dit wel een subtiel ding.
Het is ook heel solide materiaal. Geen metaal helaas. Wat de reden is dat een originele RS knop bijna 100 euro is.
Maar een zwaar plastic wat volgens mij ook voor biljartballen wordt gebruikt. Het ringetje is wel van metaal en de plaque met schakelpatroon plak je er ook apart op.
Maar het is erg mooi inderdaad, heel benieuwd hoe dat schakelt. big smile smiley
Gefeliciteerd met de Clio, een hele goede eerste auto lijkt me.
Slimme update met die USB poort, nog nooit zo gezien eigenlijk.
Veel plezier met de Renault, dit wordt vast een leuk topic om in de gaten te houden.thumbs up
Dank je, nee die USB was voortgekomen uit mijn idee, ik ga geen 27 euro voor een sigarettenaansteker betalen want ik rook niet. Dus hack ik zelf maar wat aan elkaar, en ziedaar works like a treat.

Zal vast lukken, en ik hoop het ook.
Mooi gedaan Nico! Ziet er goed uit.

Nu nog een Radio Renault op de kop tikken winking smiley
Vezes
Mooi gedaan Nico! Ziet er goed uit.

Nu nog een Radio Renault op de kop tikken winking smiley

Dank je, niet dit jaar denk ik. Zijn andere dingen die ik eerst wil doen. En moet doen winking smiley
Sinds vrijdag heeft de clio een gloednieuwe distributie riem. Ik heb een enkele foto van de ingreep maar ik heb voornamelijk opgelet.
Kosten weet ik nog niet, rekening volgt maar het zal een gepeperde zijn. Ook de olie en het filter zijn vernieuwd.

Ik heb wel wat geleerd over voorgaand onderhoud van de auto, de vorige eigenaar heeft bezuinigd op banden. Aangezien ze alle 4 verschillend zijn.
Maar de olie was nog redelijk schoon. Toe aan vervanging maar niet onnoemelijk vies. De oude distributie riem was origineel Renault (nu niet meer..... big smile smiley) spanrollen waren nog niet rauw maar nog redelijk soepel. Waterpomp had geen speling. Allen zijn vervangen en het verschil is merkbaar. Maar de auto is tot op bepaalde hoogte wel goed onderhouden.

Merk je het dan helemaal niet? Nou ja de motor lijkt ietsje soepeler en rustiger te lopen, maar vooral het psychische aspect was op dit punt even heeeel erg belangrijk.

Er moet echter de komende maanden nog een paar dingen gebeuren die ik wel zelf durf.

- nieuwe bougies
- nieuw luchtfilter
- 4 nieuwe michelin energy saver + met hopelijk 4 lm velgen.
- nieuwe koplampen
- nieuwe ruitenwissers voor (flatblades valeo of bosch)
- nieuwe binnenspiegel (met bluetooth carkit?)
- remmen controleren voor en achter.
- kleppen stellen en dus automatisch een nieuwe kleppendekselpakking.
- begin juli de apk-keuring

En dan ben ik voor mezelf klaar en gaat onderhoud weer volgens de vaste intervallen.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-02-2016 19:46 door Nissan GT-R, awesome.
Die Clio heeft mazzel dat ie in goede handen is gekomenthumbs up.
Benieuwd of je velgen gaat doen, bijna net zo spannend als Braadslee zijn komende roadtrips.
Hoop stiekem op donkere.
Joop053
Die Clio heeft mazzel dat ie in goede handen is gekomenthumbs up.
Benieuwd of je velgen gaat doen, bijna net zo spannend als Braadslee zijn komende roadtrips.
Hoop stiekem op donkere.

Wat ik de afgelopen week heb gezien is dat een velg met band veel populairder is dan zonder band. Er staat een goedkoop setje origineel lm te koop zonder banden die ik wel wil hebben.
Staan die er over een maand nog pik ik ze op, zal in de eerste volledige week van april zijn. En die moeten nog gespoten worden. Dan denk ik niet dat ze zwart worden....maar iets donkerder? Wellicht! winking smiley
Je koplampen zagen er toch nog wel fatsoenlijk uit? Of lijkt dat zo?
Alle onderhoud dat je wil gaan doen (m.u.v. kleppen stellen) heb ik zelfs kunnen doen bij mijn Clio, dus voor jou als Automotive student moet het een peulenschil zijn thumbs up
Zevens
Je koplampen zagen er toch nog wel fatsoenlijk uit? Of lijkt dat zo?
Alle onderhoud dat je wil gaan doen (m.u.v. kleppen stellen) heb ik zelfs kunnen doen bij mijn Clio, dus voor jou als Automotive student moet het een peulenschil zijn thumbs up

Distributie riem had ook nog gekund. Maar dat hoorde ik later pas....toen had ik al een afspraak. Had ik in mijn eentje niet gedurfd omdat de hele motor los gemaakt moet worden van de motor steun en op tijd zetten erg precies luistert

Nou de koplampen lijken netjes. Beide zijn uiteraard vergeeld dus polijsten....maar de rechter heeft een fikse beschadiging die niet in het lichtbeeld zit maar ook niet geheel dicht lijkt te zitten.
Dus 50 voor een polijstsetje en 50 voor een koplamp word dan 100 voor 2 koplampen. Net zo duur maar stukken makkelijker.

thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-02-2016 19:52 door Nissan GT-R, awesome.
Zo, dat is geen half werk!thumbs up

Maar ik ben toch blij met m'n distributieketting!grinning smiley
Moet bij zo'n clio de motersteun los joh? Blij dat ik antieke rommel rijd tongue sticking out smiley (en dat de Sierra een ketting heeft en de Capri geen van beiden)
Verder een nette auto, veel plezier ermee smiling smiley
Lycan_Capri (TSC)
Moet bij zo'n clio de motersteun los joh? Blij dat ik antieke rommel rijd tongue sticking out smiley (en dat de Sierra een ketting heeft en de Capri geen van beiden)

Ik meende ook dat ik een ketting had, maar goed!

Ja want de motor steun zit geïntegreerd in de bovenkant van de motor bij de afdekkap van het nokkenas tandwiel als je me begrijpt.
Dus om bij de spanrol te komen, waterpomp los te maken en de ketting riem eruit te halen moet die kap eraf....dus moet de motor steun los.
Wist ik ook niet. Maar ik was achteraf erg blij dat ik het niet zelf had geprobeerd. Al was het vast goed gekomen. Docenten hulp is meestal zonder vieze handen voor hen.... winking smiley

En bedankt, ook mechanix tongue sticking out smiley

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-02-2016 20:12 door Nissan GT-R, awesome.
Nissan GT-R, awesome
Lycan_Capri (TSC)

Ja want de motor steun zit geïntegreerd in de bovenkant van de motor bij de afdekkap van het nokkenas tandwiel als je me begrijpt.
Dus om bij de spanrol te komen, waterpomp los te maken en de ketting riem eruit te halen moet die kap eraf....dus moet de motor steun los.
Wist ik ook niet. Maar ik was achteraf erg blij dat ik het niet zelf had geprobeerd. Al was het vast goed gekomen. Docenten hulp is meestal zonder vieze handen voor hen.... winking smiley

En bedankt, ook mechanix tongue sticking out smiley

Bedenk me net dat het bij de Focus ook moet, een motorsteun los, maar die is voorlopig niet aan de beurt.
Hé, dit topic had ik nog niet gezien. Leuk, NGTR-A ook aan de auto! Veel over gelezen inderdaad, nu eindelijk zover. Gefeliciteerd, en veel plezierige kilometers ermee!

Je hebt een leuk model gekozen. Zelf ook eens op het oog gehad, toen ik mijn Mini total-loss gereden had. Ik verwachtte 12 mille terug van de verzekering, dus had al een jong gebruikte Clio zoals de jouwe op het oog, maar dan een 1.6 16v Initiale. Bleek ik ineens ruim 16 mille terug te krijgen, dus toen werd het alsnog een nieuwe Punto T-Jet. Maar ik vond zo'n Clio destijds al een erg leuke verschijning. En in deze kleur is 'ie zeker geslaagd.

Ik ben blij dat je je prioriteiten juist hebt (eerst noodzakelijk onderhoud, dan pas verfraaiing). Op die manier kan 'ie nog wel wat jaartjes mee. Net als Carkiller vraag ik me wel af of je de 1.2 niet snel te traag zal vinden, maar dat zal de tijd leren. Ik denk dat ik ook een 1.4 uitgezocht zou hebben. Maar goed, je hebt er goed over nagedacht, dus het zit wel snor.
Zo spannend is de motoragent losmaken niet, gewoon de motor goed stutten.
@j.ko Welkom en dank, tsja 12 mille is de nieuwprijs van mijn auto winking smiley 1.6 word sowieso te duur en mijn budget was niet toereikend voor een initiale paris maar dat is een fantastische spec inderdaad.
Voor die enkele jaren gaan we inderdaad. Ik heb nu al legio plannen in mijn hoofd maar die kan ik hopelijk nog 2 jaar voor me houden tongue sticking out smiley

Tsja....vermogen! Ik heb er goed over nagedacht inderdaad, en het gewicht en de verzekering hadden de doorslag. En ik word er nog steeds blij van dus hopelijk blijf ik dat ook na de zomer......winking smiley

@boppie, maar zonder degelijke ervaring een dermate belangrijke klus doen? Nee dank u. Ik heb goed geleerd. thumbs up en inderdaad is het niet heel spannend. Maar was een van de dingen die ik niet zomaar zou doen.
Welke motor ligt er eigenlijk in? De 8 of de 16 klepper?
Ik dacht dat de phase 2 standaard een 16 klepper kreeg bij de 1.2 toch?
In dat geval zou hij niet zó traag zijn.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-02-2016 22:28 door Zevens.
Zevens
Welke motor ligt er eigenlijk in? De 8 of de 16 klepper?
Ik dacht dat de phase 2 standaard een 16 klepper kreeg bij de 1.2 toch?
In dat geval zou hij niet zó traag zijn.

Een 8klepper, 16V had inderdaad 75 pk, hetzelfde als de 1.4 8v maar deze motoren kwamen pas eind 2001 en voor bepaalde dingen ben ik blij dat het een 8V is en geen 16V.

En zo traag is ie niet. Een aygo legt het af winking smiley
Hmm dus toch een 8 klepper, wel lekker zuinig (ook al haalt de 16v ook gemakkelijk 1:16 dacht ik). Aygo's moet je niet onderschatten hoor. Ik ben er een keer uitgereden door 1 nut smiley Ook nog door een dame! Ondanks dat ik altijd wel vlot doorrijd en wegrijd bij stoplichten, moest ik behoorlijk doorhalen om die kl*te Aygo bij te houden haha.
Ja, zou amper wat uit moeten maken, al ga ik nog steeds mikken voor de 1:18 winking smiley

Zolang het een leuke dame van onze leeftijd was geeft het niet. big smile smiley
1:18 was voor mij geen enkel probleem, ik reed alleen niet veel snelweg..
Het was zeker een leuke dame van onze leeftijd die ook onderweg naar de Hanze was big smile smiley Ze parkeerde alleen ergens anders, anders misschien wel even heen gegaan dat ik onder de indruk was van haar van haar Aygo haha.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-02-2016 22:55 door Zevens.
net lijstje, dat valt reuze mee. Ik zou de volgende keer gewoon de filter en olie wissel zelf den er is niet aan. Ook de distributie riem is op zich niet heel moeilijk maar kan me voorstellen dat je dat liever aan iemand anders overlaat. (al was de garage bij een vriend van me vergeten de motorsteun weer goed vast te zetten waar na de motor er half uit viel. Die doet het nu dus ook liever zelf.
Sketcher
net lijstje, dat valt reuze mee. Ik zou de volgende keer gewoon de filter en olie wissel zelf den er is niet aan. Ook de distributie riem is op zich niet heel moeilijk maar kan me voorstellen dat je dat liever aan iemand anders overlaat. (al was de garage bij een vriend van me vergeten de motorsteun weer goed vast te zetten waar na de motor er half uit viel. Die doet het nu dus ook liever zelf.

Klopt, was ff makkelijk zo. Volgende keer doe ik die ook zelf winking smiley

Valt nog mee big smile smiley Wel bijna 1000 euro.
Hey verrek, een topic van Nissan..., awesome. Wat een leuk autootje. Gefeliciteerd en veel plezier ermee!

Verstandig dat je het gewoon rustig doet qua updates.
Twix
Hey verrek, een topic van Nissan..., awesome. Wat een leuk autootje. Gefeliciteerd en veel plezier ermee!

Welkom Twix! Dank je! Deze zie je vast niet veel in de States....veel te licht winking smiley

Kalm aan breekt het lijntje niet toch? big smile smiley
Nissan GT-R, awesome
Twix

Welkom Twix! Dank je! Deze zie je vast niet veel in de States....veel te licht winking smiley

Kalm aan breekt het lijntje niet toch? big smile smiley

Je ziet sowieso geen Renault hier. Maar dit model Clio ken ik goed. Vaak genoeg mee gereden.
Nissan GT-R, awesome
Sketcher

Verdorie daar koop je een hele 159 voor grinning smiley Vergeet wel eens hoeveel een bezoekje aan de mannen in overals kost, ben er al zeker 6 jaar niet meer geweest op de APK na.
Sketcher
Nissan GT-R, awesome
Sketcher

Verdorie daar koop je een hele 159 voor grinning smiley Vergeet wel eens hoeveel een bezoekje aan de mannen in overals kost, ben er al zeker 6 jaar niet meer geweest op de APK na.

Dat is de prijs van het lijstje Sketcher. winking smiley De mannen in overall gaan tussen de 4 en 500 kosten. Dan is banden en velgen begroot op 250 tot 300 euro, 2 koplampen 100 en dan het kleine spul nog...
Nissan GT-R, awesome
Sketcher
Nissan GT-R, awesome
Sketcher

Dat is de prijs van het lijstje Sketcher. winking smiley De mannen in overall gaan tussen de 4 en 500 kosten. Dan is banden en velgen begroot op 250 tot 300 euro, 2 koplampen 100 en dan het kleine spul nog...

Ah Ik volg weer grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-02-2016 14:03 door Sketcher.
Nissan GT-R, awesome
Lycan_Capri (TSC)

Puur uit interesse, hoe kwam je daarbij? De Clio D7F is altijd met een riem...
Roder
Nissan GT-R, awesome
Lycan_Capri (TSC)

Puur uit interesse, hoe kwam je daarbij? De Clio D7F is altijd met een riem...

Ja klopt, ik heb echter in aanloop naar deze auto veel advertenties gezien. Veel dingen opgezocht en samen met mijn drukte om de tentamens heb ik veel dingen door elkaar gehaald.
Eerste auto die ik ging rijden had geen stuurbekrachtiging terwijl ik dacht dat de advertentie dat wel had gezegd. Was niet zo.....maar ja door elkaar gehaald.
Enfin. Ik had ook naar de 1.4 gekeken en de 1.4 in een Renault 5 en 19. Dat is de C1J motor die wel een ketting had. C1E heb ik afgewezen. de 1.1 dus, te weinig vermogen en een getande riem....
Maar wederom ik haal dingen ook wel door elkaar en maakte even vlug de fout te denken dat ik een ketting had vergetend dat de D motoren een compleet nieuwe familie waren compleet nieuw opgezet.
En inderdaad heeft de hele D familie daar een riem bij, waar de C familie dat dan weer niet heeft omdat er een aantal met riem en een aantal met ketting waren.

Enfin. Klein foutje word bij mij snel een heilige overtuiging tot ik met beide voeten op de grond word gezet en weer even terugkijk in een systeem wat ik wel kan vertrouwen (school) en daarin zie dat ik een getande riem heb....zodoende.
En dan is het avond, heb je in het weekend de auto niet gezien, en ben je langs de grote 3D-printer op school gelopen die wederom geen klap aan het uitvoeren was......

Ik heb nog een verbinding die ik moet maken tussen mijn pookknop en de bovenkant van de hoes. Een rubberen slang is in me opgekomen, maar vind maar eens iets op internet die gewoon een stuk verkoopt zonder dat je gelijk zoveel besteld dat ik alle slangen van de hele auto kan vervangen.
Een krimpkous werkt ook niet, of althans in mijn huidige assortiment heb ik geen enkele die groot genoeg is om te passen. Dus wat blijft er dan over?

Die 3D printer zit nog steeds in mijn achterhoofd, dus zwengel je het CAD maar ff aan en heb ik nu 2 ruwe ideeen. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Disclaimer: Beide maatvoeringen zijn nog niet op de real deal gebaseerd aangezien ik nog niks heb kunnen meten. Maar das heel simpel aan te passen straks. En voor nu betekent dit echter wel dat met name ontwerp 2 erg bulky kan overkomen. Maar ik pas ze sowieso straks allebei aan.

Ben benieuwd voor welke jullie gaan.
Ik denk niet heel veel, ik wil je alleen wel waarschuwen voor het feit dat de gaten die je hebt gemodelleerd niet lekker aan printen. Wat voor printer hebben jullie staan?
Micha D.
Ik denk niet heel veel, ik wil je alleen wel waarschuwen voor het feit dat de gaten die je hebt gemodelleerd niet lekker aan printen. Wat voor printer hebben jullie staan?

Het is een cilinder natuurlijk. Die gaten worden 2 mm, dat weet ik al wel. Wellicht dat het ding daar wat support voor pakt maar ik denk dat het wel losloopt.
Ik heb nog nooit wat echt geprint. Wel meerdere malen door een simulatie gehaald. Maar nog niet echt gerealiseerd zien worden.

Printer, er zijn er 2. Een ultimaker V2 extended en een of ander super de luxe heel duur apparaat dat in de industrie word gebruikt. Maar hoe dat ding heet?
Oke oke. Twee vrienden van mij hebben een groot project gedaan met 3D printers, waarbij dit soort gaten vaak niet overdreven mooi werden, laat staan dat ze een goede toleration hebben.
Maar er zit ook straks geen schroef in Micha, ik was van plan de knop op de bovenkant vast te maken, en daar zitten goede gaten in met schroefdraad. Het gat in dit onderdeel dient dan ook alleen maar ervoor om daar bij te kunnen met een inbussleuteltje.

Dat zou opzich wel kunnen leek mij. Toch?

Die bike is tof trouwens!
Ahhhhhhhhhhh, dat verklaart een hoop. Ja dat kan zeker, geen probleem.
Micha D.
Ahhhhhhhhhhh, dat verklaart een hoop. Ja dat kan zeker, geen probleem.

Gelukkig maar thumbs up thanks voor het opmerken man!
Geen probleem. Vind dit altijd vette projectjes, heerlijke simpel en op een hele andere manier aan je auto klussen dan normaal, maar wel echt leuk om te doen. Ik heb ook nog wel een paar ideetjes liggen die ik een keer wil uitwerken, of het er ooit van komt weet ik niet, maar het is altijd leuk om er over na te denken spinning smiley sticking its tongue out.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close