NGTR zijn Clio 1.2 Expression 2001. Hoort die daar thuis?

Gepost door Nico GTR 
Gewoon Dirk
D. Elzinga
Mechanix
Het is alleen wel jammer dat je er met zo'n verlaging geen 40 pk bij krijgt... grinning smiley

Nee, dat lukt pas als je er ook zo'n Nurburgring-sticker erop plakt.

Zo hard gaat dat nou ook weer niet. Iedere sticker voegt ongeveer 5 pk toe. Oftewel, snel een paar panelen stickerbomben en je trekt zelfs de 4C van eenvrijeusernaam er nog uit. drinking smiley

Ok, maar dan moet je er wel een 'straight pipe' uitlaat onder hangen zodat 'ie ook brult alsof er 200 pk inzit!smiling bouncing smiley
Damianw26
Goed werk uiteraardthumbs up

thanks Damian.

Altai
Ik zat te kijken naar de foto’s voor en na zonder de tekst te lezen en bedacht te zien: Heeft die Nico nu een heel bos neer gezet? Tweede gedachte, zie ik het nu goed zijn de tegels weggehaald?...confused smiley

Toch maar lezen.
Subtiele verlaging, keurig gedaan.
thumbs up

big smile smiley Ik kan best snel werken als het moet, maar zo snel? winking smiley

Dank je!

Mechanix
Toe maar, nog door de pootjes ook op z'n oude dag! Maar het ziet er wel goed uit, dat moet ik nageven.

Het is alleen wel jammer dat je er met zo'n verlaging geen 40 pk bij krijgt... grinning smiley

Met nieuwe dempers hoor, dus alles is ook weer vers. winking smiley

Ja dat vind ik ook wel heel erg jammer.

D. Elzinga
Mechanix

Nee, dat lukt pas als je er ook zo'n Nurburgring-sticker erop plakt.

Wedden dat de Clio sneller is over de ring dan de 19 16V in zijn huidige staat? drinking smiley Maar die moet je ook verdienen he die sticker, er mag pas een achter op de auto als die een rondje heeft afgelegd. Dat sluit ik niet uit dit jaar.

Gewoon Dirk
Zo hard gaat dat nou ook weer niet. Iedere sticker voegt ongeveer 5 pk toe. Oftewel, snel een paar panelen stickerbomben en je trekt zelfs de 4C van eenvrijeusernaam er nog uit. drinking smiley

We houden het wel stijlvol he. smileys with beer

A3-White
Blijft een mooie verschijning en nu met de verlaging een blijfertje?

Dank je A3. Nou ja ik zie hem de komende 2 jaar niet weggaan. Daarna is die toch niks meer waard (voor zover die dat nu nog wel is) dus ik denk het wel. big smile smiley

En nee Mechanix, ook een straight pipe gaan we niet doen. Dan moet er toch ook wel iets met wat meer slagvolume onder de kap zitten.
Ik neem het verhaal even mee naar deze pagina.

Nico GTR
Voor/Na

Ja, inderdaad de doos bevatte onder andere een Eibach pro-kit samen met nieuwe toplagers en wat andere rubbers die ik graag wilde vervangen nu ik toch bezig was.
Want als ik iets doe, moet het goed. Anders liever niet. De toplagers waren absoluut geen overbodige luxe, het rubber was aan het vergaan en het kogellager dat erin zat? Hmm, zelfs zand zal een smerend effect hebben vergeleken daarmee.

Stuurgedrag is dus weer perfect te noemen, hij deint niet, is soms bijna stug te noemen, maar de manier waarop die nu blijft liggen, mooi vlak! En dat heeft 1 nadeel........het vermogen dat de motor heeft is te weinig voor wat het chassis aan kan op dit moment. nut smiley

Maar wel tevreden!

Hij staat er echt goed bij zo Nico! Heb je nog plannen voor get exterieur? Ik denk dat een Mégane of Laguna splitter onder de bumper nog erg goed zou staan, evenals een subtiel setje zwarte sideskirt zoals onder de Punto Mk1 Sporting.

Dan nog de 1.8 16V uit die 19 erin en klaar is Nico big smile smiley
Thanks Zadelsnuiver.

Ehm plannen genoeg.....in principe het volgende.

1) Remmenupgrade van de huidige 238 mm naar 259 mm. (Zie je aan het exterieur ook immers) (in the works) smiling bouncing smiley
2) RS grille monteren.
3) Lipje.....van VAG.
4) Spacer achter, 1 cm, spacer voor 5mm? of achter 1,5 cm en voor 1 cm?
5) 16 inch? Maar welke?

Optie 1)
OEM 16 inch OZ F1

Optie 2)
OEM Renault Reversi 16 inch

Optie 3)
Speedline Turini

6) K4M of F4R swap.

De 19 16V ben ik ook erg fan van aan het worden, elke keer als ik bij Ronald binnenstap zie ik dat blauwe exemplaar weer... (p.s. de specifieke motor die nu in de 19 ligt hoef ik niet in de Clio) maar dan wel een echte coupe, phase 1 is mooi, phase 2 ook. Dus zien wel....nu het moment om een te kopen natuurlijk. drinking smiley

Even een rondje wezen testen in de buurt trouwens. big smile smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-03-2018 18:50 door Nico GTR.
Bofkont
Echt top die verlaging, staat geweldig thumbs up

Ik vind het wel erg leuk dat jij het ook goed vind staan Rene. Die vond ik wel spannend namelijk. winking smiley
Cupra lip kan ook prima natuurlijk, ik dacht echter dat jij als Renault man eerder voor de andere optie zou gaan winking smiley

Heb je al eens in een 19 16V gereden? Voor mij is het al een poos geleden natuurlijk maar man wat heb ik een fijne herinneringen aan dat ding.. Tegenwoordig is vrijwel elke auto wel een 16V maar toen betekende het echt nog iets bijzonders. Hoe dat ding in toeren klimt, het geluid en de hele ervaring.. zo worden auto's echt niet meer gemaakt. Vergeleken met een moderne 16V lijkt het alsof de F4R af-fabriek al is getuned met vlijmscherpe nokkenassen.

Maargoed, als je een nette kunt vinden voor een fatsoenlijke prijs dan is nu inderdaad het moment. Wel een phase 1 en mét luchthapper natuurlijk thumbs up En als ik dan weer in Nederland ben dan MOET ik echt even een rondje doen hoor winking smiley
Helaas nog nooit in gereden of zelfs in meegereden. Zal Roald eens een keer vragen of ik met hem mee mag. Die heeft onderstaande 19 phase 2 26 april dit jaar 10 jaar in zijn bezit. Zeer fraaie auto met een kleine twist....een 2.0 F7R turbo. big smile smiley

En uiteraard Ronald pushen dat hij die van hem eens afmaakt. tongue sticking out smiley

Maar is goed, als ik binnen afzienbare tijd een relatief nette (rijdbare staat zeg maar) voor rond de 1500 a 2000 tegenkom zal ik niet afwachten. Stal ik hem wel in een garagebox van mijn oom. Als je dan in NL bent roep maar, je hebt mijn nummer. winking smiley
Cabrio is overigens echt geen optie, het moet een coupe zijn. Phase 1 of phase 2 ben ik nog niet over uit....beiden hebben wel wat. Qua achterkant neig ik naar de phase 2, qua voorkant naar de phase 1.
OEM-liefhebber Bofkont die een verlaging netjes vind... wauw

Verder goede plannen Nicothumbs up. Velgen optie 3 vind ik het mooiste
Qua velgen zeg ik zonder twijfel optie 2. Lekker tegendraads en eigenwijs. thumbs up 1 en 3 zijn weliswaar ook leuk maar wel een veel veiligere keuze als je het mij vraagt.

Optie 2)

Brr... blijf daar maar ver van weg... Afgrijselijk vind ik ze haha.
Mis nog wel de 16" 182 wielen in antraciet in je lijstje overigens winking smiley

En anders ga ik voor optie 3 thumbs up
Ahh mooi hoor die verlaging. Staat zeker niet verkeerd! thumbs up Maar idd, ik zou hem verder niet teveel "petje" maken. Maar ach anderzijds, iedereen moet lekker doen met zijn bezit wat ie wil, toch? big smile smiley
zoals deze witte bv Nico..? winking smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-03-2018 13:08 door L P Dijkstra.
Lycan Capri
OEM-liefhebber Bofkont die een verlaging netjes vind... wauw

Verder goede plannen Nicothumbs up. Velgen optie 3 vind ik het mooiste

Dan weet je dat je het goed gedaan hebt.

Gewoon Dirk
Qua velgen zeg ik zonder twijfel optie 2. Lekker tegendraads en eigenwijs. thumbs up 1 en 3 zijn weliswaar ook leuk maar wel een veel veiligere keuze als je het mij vraagt.

Ach ja....er zijn veel tegenstanders van Reversi, helaas past menig Renault velg in 4x100 extreem goed op het oudere spul van de VW groupe, en deze velgen hebbend daardoor wel een hogere waarde dan ik persoonlijk wil uitgeven aan velgen.

adinsx

Optie 2)

Brr... blijf daar maar ver van weg... Afgrijselijk vind ik ze haha.
Mis nog wel de 16" 182 wielen in antraciet in je lijstje overigens winking smiley

En anders ga ik voor optie 3 thumbs up

Voor en tegenstanders. big smile smiley Die 182 wielen vind ik persoonlijk wel netjes maar ook een tikkeltje saai. winking smiley

omniradius
Ahh mooi hoor die verlaging. Staat zeker niet verkeerd! thumbs up Maar idd, ik zou hem verder niet teveel "petje" maken. Maar ach anderzijds, iedereen moet lekker doen met zijn bezit wat ie wil, toch? big smile smiley

Wat ik ermee ga doen is in mijn boek geen petje, noem het maar verbetering van het originele design. Zoals je ziet verdwijnt de band niet in de wielkast maar vallen ze perfect "erop" mijn auto staat in theorie nu 1 cm lager dan een standaard RS172. En dat is dus niet extreem te noemen.
Maar ik doe het ook omdat ik het mooi vind winking smiley No worries! thumbs up

L P Dijkstra
zoals deze witte bv Nico..? winking smiley

Bijvoorbeeld inderdaad. winking smiley Is wel iets "minder" qua kleur dan een blauwe, maar ja....dat kan in de toekomst altijd gefixt worden. In die prijsklasse zal een volledige restauratie toch vroeg of laat moeten denk ik me zo in. smileys with beer
goeie 19 16v's phase 1 stijgen al aardig in prijs in Frankrijk... zijn er niet zoveel meer
blauw heb ik gehad trouwens, maar wit zie je niet veel

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-03-2018 13:12 door L P Dijkstra.
L P Dijkstra
goeie 19 16v's phase 1 stijgen al aardig in prijs in Frankrijk... zijn er niet zoveel meer

Nee klopt, wel jammer opzich dat er niet veel meer over zijn. Maar ja zo gaat dat meestal.

Stond een jaar of 1,5 meende ik nog een witte te koop in Frankrijk, bijna nieuw voor bijna 20k. Was ook wel een mooie.

Ergens wel een beetje jammer dat je dit jaar niet met de 16V komt. winking smiley
haha ja he! wie weet krijg ik iemand zo ver om hem mee te nemen smiling smiley
Mooie verlaging Nico! Staat goed!

Persoonlijk zou ik of die wielen van optie 3 nemen, of deze er onder laten. Ik vind je Clio-kleur namelijk niet echt heel sportief, en zo blijft ie wat ingetogen, wat ik persoonlijk mooi vind passen bij je kleur. Beetje sleeper-achtig dus.
Marc-827-vitesse
Staat beter idd Nico. Lekker bezig!

Thanks Marc!

Bossinkje
Verlaging doet 'm goed! thumbs up

Jawel he, al zie je wel beter dat de wielen te ver binnen de wielkast vallen. t.z.t. maar eens gaan uitspacen.

Nog even uitlijning gecontroleerd...

Stond nog goed, niet perfect, maar daar kloot ik binnenkort zelf nog wel even mee op school. Het is redelijk. big smile smiley
Altai
Ik zat te kijken naar de foto’s voor en na zonder de tekst te lezen en bedacht te zien: Heeft die Nico nu een heel bos neer gezet? Tweede gedachte, zie ik het nu goed zijn de tegels weggehaald?...confused smiley
Als ik die foto's zo onder elkaar zie zonder te lezen lijkt het mij een auto die last heeft van het 'bachelor-effect'. winking smiley

Subtiele verlaging, altijd goed! thumbs up
Zadelsnuiver
Groen is groen grinning smiley

Kan groener. big smile smiley Maar daar heb ik even precisieapparatuur voor nodig.

Dakloos
Altai
Als ik die foto's zo onder elkaar zie zonder te lezen lijkt het mij een auto die last heeft van het 'bachelor-effect'. winking smiley

Subtiele verlaging, altijd goed! thumbs up

Bacheloreffect? confused smiley

Ja toch! Thanks! big smile smiley
Nette verlaging Nico!
Ook ik zou voor velgen optie 3 gaan.
Thanks man!

De Turini's staan wel heel erg gaaf onder een Clio, das zeker waar!

Nou.........*zucht* net thuis gekomen vanuit Eindhoven. Ongeveer 5,5 uur in de auto gezeten vandaag en ik moet iets bekennen.

Het huilen staat me nader dan het lachen, wellicht lastig te bevatten maar ik heb mijn Clio verpest. crying smilie
Ja, je leest het goed, de auto waar ik niet zonder kan, waar ik zo'n beetje van heb gezworen dat ik hem niet meer wegdoe, de liefde is sinds vandaag over aan het gaan. De schuldige? de Eibach veren.

Het uitrollen van de straat, de eerste stukken snelweg vanochtend waren niet eens erg, ik moest er nog wat aan wennen, de veren moeten nog even iets inwerken, etc. A6 af, N50 langs Kampen, Zwolle, nu zat ik op onbekend territorium met de auto, dit had ik nog niet gereden met de nieuwe setup, A50 op richting Arnhem....A12 en toen dat leuke bochtje van A12 naar A50, de twijfel begon, want onderstuur met 100 km/h? Kon ik er nu serieus maar 90 doorheen? Ik voelde de Clio vechten voor grip, de sporttrac 3 vond hem niet....nou ja t is 6 graden.....het regent, er ligt wat modder op de weg, brede band, iets ouder dan eigenlijk goed is....zal wel aan het weer liggen.

De twijfel ging niet meer weg.........

10:20, A50, knooppunt Ekkersweijer Eindhoven, de keuze is daar richting Son en Breugel of richting Centrum voor wie het daar kent. Een bocht die ik wel kan nemen met 100 (mag niet, maar ja was aan t testen) 90 ging goed, en toen besloot ik iets meer in te sturen en van de linkerbaan naar de rechterbaan te gaan in de bocht naar rechts....ja, wederom voelde ik de Clio vechten voor grip.

De twijfel ging de rest van de dag terwijl ik luisterde naar het college niet meer weg......

Vol ongeloof dat ik mezelf nog steeds voor de gek aan het houden was liep ik naar de Clio, zag er wel gaaf uit, mijn bodybuildertje met zijn brede rubber en die nette sportieve RS-stance....
De eerste meters zakte de twijfel iets, zo ging het wel lekker, de weg was droog, insturen over de fly-over ging prima, niet op het randje van de grip zoals ik weet dat ik daar kon vanwege de Audi voor mij draaide ik de A2 op richting Utrecht. De A2 vanaf Eindhoven richting 's-Hertogenbosch is een fijne weg, 1 handje aan het stuur voelde ik hem van tijd tot tijd wat dribbelen.....daar kan ik wel mee leven, en toch lichtelijk tevreden over mijn keuze stuurde ik de file in. Aanremmen voelt wel fijn, hij kantelt niet voorover, de bodyroll is echt goed onder controle.

En toen kwam de A27 en de A6 vanaf Almere gaf de doorslag. Ik haal t eronderuit. Het is voor mijn gebruik niet de juiste setup. Voor de 5 minuten fun die ik binnendoor had vanaf Lemmer en voor de looks is het rijgedrag dat die nu heeft het me gewoon niet waard.

Wil je de Clio nog in zijn lage vorm zien? 8 april, RTC openingsmeeting.....tot die tijd blijft die laag, daarna gaat die weer lekker op de standaard veren. Ik kan het niet aan een haat-liefde relatie te hebben met deze auto. Daarvoor is die me op de een of andere manier toch te dierbaar.

Gewoon weer lekker comfortabel rijden.
Jammer vanuit esthetisch oogpunt maar geheel begrijpelijk. Deze auto moet tot op zekere hoogte toch vooral een werkpaard zijn, wel eentje die vertroeteld wordt. Misschien komt er nog eens een keer een auto bij voor de fun, dan kan je die lekker plat leggen en de daarbij horende compromissen voor lief nemen.
Dat is niet zo mooi, begrijpelijk dat een dagelijkse auto gewoon comfortabel moet rijden.
Snap je keuze dus om weer terug naar standaard te gaan, alleen om de looks verlagen is ook niet goed.

Wilde trouwens mijn Daihatsu Sirion ook verlagen, maar nu twijfel ik of dat wijs is...
Nico, sorry, maar jij had beter kunnen weten.

Een massa, opgehangen tussen twee veren, waarvan slechts een gedempt, en een van de vaste kanten is zelf ook een bewegende massa.
Van dat stelseltje ga je de veerconstante van de gedempte veer veranderen.....

En dan zijn de resultaten anders dan je verwacht had.....

Je wil de kracht waarmee de band op het wegdek drukt zo groot mogelijk en zo constant mogelijk houden. Misschien lichtere velgen, een zwaardere ingaande demping of toch gewoon vertrouwen op wat meneer Renault voorschrijft. En als je de veerconstante verandert, verander dan ook de demping, of laat het doen door iemand die door ervaring weet wat hij doet.

Ik heb wel een adresje van iemand die een goede naam heeft. Startnummer 58..
Een haat-liefde verhouding, dat komt mij bekend voor: had ik met de 205 ook en uiteindelijk overwint de haat het. Dus verstandig om die verlaging ongedaan te maken.
Gewoon Dirk
Jammer vanuit esthetisch oogpunt maar geheel begrijpelijk. Deze auto moet tot op zekere hoogte toch vooral een werkpaard zijn, wel eentje die vertroeteld wordt. Misschien komt er nog eens een keer een auto bij voor de fun, dan kan je die lekker plat leggen en de daarbij horende compromissen voor lief nemen.

Idd. En met mijn huidig gebruik is dit gewoon niet verstandig zo.

Carkiller
Dat is niet zo mooi, begrijpelijk dat een dagelijkse auto gewoon comfortabel moet rijden.
Snap je keuze dus om weer terug naar standaard te gaan, alleen om de looks verlagen is ook niet goed.

Wilde trouwens mijn Daihatsu Sirion ook verlagen, maar nu twijfel ik of dat wijs is...

En hij was zo lekker comfortabel en zo volwassen.

rke
Nico, sorry, maar jij had beter kunnen weten.

Een massa, opgehangen tussen twee veren, waarvan slechts een gedempt, en een van de vaste kanten is zelf ook een bewegende massa.
Van dat stelseltje ga je de veerconstante van de gedempte veer veranderen.....

En dan zijn de resultaten anders dan je verwacht had.....

Je wil de kracht waarmee de band op het wegdek drukt zo groot mogelijk en zo constant mogelijk houden. Misschien lichtere velgen, een zwaardere ingaande demping of toch gewoon vertrouwen op wat meneer Renault voorschrijft. En als je de veerconstante verandert, verander dan ook de demping, of laat het doen door iemand die door ervaring weet wat hij doet.

Ik heb wel een adresje van iemand die een goede naam heeft. Startnummer 58..

Ik geef je niet anders dan gelijk rke. De beste methode is inderdaad een iets andere combi, Bilstein B6 sportdempers tezamen met een Eibach of een volledige set Bilstein....

Hoe dan ook, ik had hem stugger verwacht, daar ga ik niet omheen draaien, vind ik dat heel erg? Nee! Want in snel bochtenwerk is die soms wel te week....maar dit is niet goed voor mijn rug.
Tuurlijk weet ik de theorie en alles, heb ik zelfs op basis van allerlei variabelen berekeningen gemaakt voor handlingdiagrammen. Maar inderdaad ik had ook de dempingsgraad moeten veranderen, punt is dat ik daar het geld niet voor over had.
Nu is het inderdaad leergeld geweest dat ik dan maar gewoon lekker standaard stuff onder de auto moet houden, immers ken ik hem op die manier, rijd die dan fijn en is die zo soepel.

Het ervaringsgedeelte vind ik wat jammer, ik volg nu eenmaal de route via de theoretische kant. In mijn optiek hoort uitproberen daarbij, Ronald is iemand die hier wel ervaring mee heeft en vandaag via de telefoon zijn we ook erop gekomen dat de Bilstein optie dus geen slechte is....ik ken de karakteristieken daar niet helemaal van, maar volgens veel mensen is dat zeker een goede!
Dus ik ben er wijzer van geworden, had het niet moeten doen achteraf, maar als men niet probeert word men niet wijzer. Ook binnen de "community" was altijd de reactie dat het nog steeds comfortabel was en net iets sportiever. Dus vandaar. Die opmerkingen ga ik ook met een korreltje zout nemen.

Het samenspel kan echter ook anders werken bij de 1.6 en zeker bij de RS die allebei toch net een stukje zwaarder zijn dan mijn lichtgewicht.

Zunigrijje
Een haat-liefde verhouding, dat komt mij bekend voor: had ik met de 205 ook en uiteindelijk overwint de haat het. Dus verstandig om die verlaging ongedaan te maken.

Zonde van mijn Clio inderdaad, dat is die niet waard.
Hmmm had ik niet verwacht eigenlijk gezien je ervaringen met het Renault cup chassis. Ik rij al 2 jaar en onder 2 up”s met eibach veren en massievere draagarmrubbers, bevalt mij enorm goed. Ik denk dat de Clio standaard al vrij comfortabel was, waardoor de overstap zo groot is.
Damianw26
Hmmm had ik niet verwacht eigenlijk gezien je ervaringen met het Renault cup chassis. Ik rij al 2 jaar en onder 2 up”s met eibach veren en massievere draagarmrubbers, bevalt mij enorm goed. Ik denk dat de Clio standaard al vrij comfortabel was, waardoor de overstap zo groot is.

Maar het cupchassis heeft ook andere dempers, stabilisatorstang, rubbers, veren, etc....das gewoon soepel te noemen. Zelfs een Megane R26.R vond ik niet oncomfortabel. Stijf chassis dat wel...maar soepel. En het soepele is mijn auto kwijt en dat verpest de hele ervaring.

Grote kans dat ik ook de hardere dempers erbij moet nemen, maar enkel een Eibach werkt gewoon niet bij mijn auto. winking smiley
Klinkt logisch, een up en een Clio zijn niet te vergelijken natuurlijk, maar mensen die op bilstein b16 plus eibachs onder een up reden keerden terug van dat idee omdat er helemaal geen comfort meer is, zou het zelf graag ervaren overigens hoe groot het verschil is smiling smiley.
Jammer maar begrijpelijk Nico, voel me wel een beetje schuldig nu want we hebben het er zo vaak over gehad.. yawning smiley
Maar in elk geval iets wat je nu van je lijstje af kan strepen, je hebt het geprobeerd, nu ben je de ervaring rijker thumbs up

Overigens had ik met de Punto echt een totaal andere transformatie, van vrij wollig sturende auto naar een echte bochtenridder, er was geen bocht waar ik niet volgas doorheen kon en dat op winterbanden! Wellicht dat je met een schroefset toch een betere afstemming van veer en demper hebt. Comfort was ook echt niet slecht, maar ik had dan ook 175/65 banden dacht ik, die geven aardig wat vering natuurlijk.

Anyway, gauw op MP die troep en op naar het volgende hoofdstuk smiling smiley
Ja toch wel he? Denk ook dat het heel persoonlijk is....het enige wat mij tegenstond was de bodyroll...en het gevoel van gewichtsverplaatsing bij aanremmen. Die zijn wel mooi onder controle nu. Maar het gevoel dat de Clio me altijd gaf is weg.....en neem van mij aan. Als jouw Up! nu naar je zin is lekker zo houden! Dat is meer waard dan nog iets lager omwille van de looks.
Zadelsnuiver
Jammer maar begrijpelijk Nico, voel me wel een beetje schuldig nu want we hebben het er zo vaak over gehad.. yawning smiley
Maar in elk geval iets wat je nu van je lijstje af kan strepen, je hebt het geprobeerd, nu ben je de ervaring rijker thumbs up

Overigens had ik met de Punto echt een totaal andere transformatie, van vrij wollig sturende auto naar een echte bochtenridder, er was geen bocht waar ik niet volgas doorheen kon en dat op winterbanden! Wellicht dat je met een schroefset toch een betere afstemming van veer en demper hebt. Comfort was ook echt niet slecht, maar ik had dan ook 175/65 banden dacht ik, die geven aardig wat vering natuurlijk.

Anyway, gauw op MP die troep en op naar het volgende hoofdstuk smiling smiley

Ach niet schuldig voelen, het idee sprak me wel aan, maar eigenlijk is die 3 cm teveel van het goede.....het verpest alles ook omdat ik me nu pas besef dat ik eigenlijk niks hoefde te veranderen aan de auto anders dan het geheel eens een keertje vernieuwen.

Qua schroefset geloof ik dat wel inderdaad, maar de eerste schroefset die ik zou willen is een KW V1.....en das ook minimaal 900 euro. Dus nee laat maar, dan maar 2 cm te hoog op de pootjes. Eigenlijk was die wel zo leuk toen.

Nico GTR
Ja toch wel he? Denk ook dat het heel persoonlijk is....het enige wat mij tegenstond was de bodyroll...en het gevoel van gewichtsverplaatsing bij aanremmen. Die zijn wel mooi onder controle nu. Maar het gevoel dat de Clio me altijd gaf is weg.....en neem van mij aan. Als jouw Up! nu naar je zin is lekker zo houden! Dat is meer waard dan nog iets lager omwille van de looks.

Je was volgens mij al hartstikke tevreden met je Clio, maar je bent jong en je wilde wat. Jammer dat de verlaging niet positief uitpakte, maar het is gelukkig terug te draaien. En je bent een ervaring rijker (en tevens een illusie armer).

Meteen de reden waarom ik niets aanpas aan mijn auto. Ik vind hem zo goed rijden en veranderingen zijn niet altijd verbeteringen.
Mechanix
Nico GTR

Je was volgens mij al hartstikke tevreden met je Clio, maar je bent jong en je wilde wat. Jammer dat de verlaging niet positief uitpakte, maar het is gelukkig terug te draaien. En je bent een ervaring rijker (en tevens een illusie armer).

Meteen de reden waarom ik niets aanpas aan mijn auto. Ik vind hem zo goed rijden en veranderingen zijn niet altijd verbeteringen.

Heel erg tevreden, en je omschrijft het goed. Weer wat geleerd, nieuwe voorveren bestellen morgen en nog even bedenken of ik het er van de week al onder weg haal of toch nog even wacht.
Jammer dat het tegenvalt. Maar met tegenzin in je auto stappen is ook niets waard, dus verstandige keuze. thumbs up
Jammer Nico, vooral van al het werk natuurlijk, maar ja je hebt er wel een ervaring aan over gehouden zeggen we dan maar! winking smiley

Wel fijn dat het zeg maar weer terug te draaien is, dan is het "verlies" toch iets minder. Ik snap je wel, om elke keer met een soort tegenzin in je auto te stappen, zeker ook omdat je daily is
Mechanix

Yup, same here. Ik heb ook al een paar keer de opmerking gekregen dat mijn Paseo te hoog op z’n pootjes staat... wat deels ook wel terechte opmerkingen waren want een verlaging zou vast wel wat beter staan.
Maar hij rijdt nu gewoon lekker, ligt (zeker voor z’n afmeting en gewicht) heel degelijk en stabiel op de weg en is ook gewoon nog comfortabel ook. Ik weet niet of ik dat op het spel wil zetten voor een (vooral) esthetische aanpassing....

Maar goed Nico.... you tried. Nu weer een ervaring rijker inderdaad en verder niet al te druk om maken smiling smiley Terug naar origineel kan altijd, dus komt allemaal goed thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-03-2018 09:09 door omniradius.
Zitten de originele dempers er nog onder dan?
Zou ik voor een setje goede koni of billstein dempers gaan.
Nico GTR
Zadelsnuiver
.... je hebt het geprobeerd, nu ben je de ervaring rijker thumbs up

..maar eigenlijk is die 3 cm teveel van het goede.....het verpest alles...

Oei Nico, dat is een tegenvaller. Maar gelukkig nog terug te draaien. Nu maar wachten op de volgende blije doos.

Ter geruststelling anderen zijn je voor gegaan….. Ook Altai had ooit een behoorlijk verlaagde auto en dat was geen succes.
Je kent ze wel. Van die verlaagde types die zo laag zijn dat je verkeersdrempels schuin moet op- en afrijden. Het reed in de zomer met de brede banden geweldig op de snelweg. Zoals Zadelsnuiver omschrijft een echte bochtenridder. Maar het verlagen had ook een nadeel met een paar vrienden op stap gaan was geen optie. Het was uitsluitend een 2 persoonsauto. Bij het gebruik van de achterbank liepen de achterwielen direct aan. thumbs down

Maar de schrik bij deze auto was wel toen het ging regenen en ik op de snelweg in een stuk met spoorvorming terecht kwam. Door de set up van de auto werd je constant links of rechts uit het met regenwater gevulde wielspoor getrokken. En met mijn “deze gaan nog even mee kwaliteitsbanden” had ik ook nog eens veel last van aquaplanning. Met een dergelijke rit ben je een ervaring rijker. sad smiley

Het kan altijd rotter:
[www.dumpert.nl]
grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-03-2018 11:07 door Altai.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik na de verlaging van mijn Ibiza de auto gelijk stukken beter vond rijden, vooral qua stuurgedrag en bochtenwerk. Nooit negatieve ervaringen mee gehad.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close