NGTR zijn Clio 1.2 Expression 2001. Hoort die daar thuis?

Gepost door Nico GTR 
Nee inderdaad, gek genoeg niet. Ik weet dat ie 0-100 in 15.0 sec doet. Wat langzaam is, maar hij komt prima mee met het overige verkeer. En als je eens wat sneller wilt, gewoon zorgen dat ie boven de 3000 zit.

Ik vrees dat ik dat gevoel zal hebben als ik van Pa zijn Volvo in mijn eigen Clio stap. Want dan zul je inderdaad dat verschil in koppel merken, net zoals jij het verschil merkt qua gewicht. Maar het feit dat die auto van mij is, dat is zoveel meer waard op dit moment.
Hele nette Clio zegthumbs up. Mooiste model van de Clio-reeks tot nu toe vind ik persoonlijk. En hij kleurt goed bij de ietwat weggedrukte Kangoo big smile smiley.
Renault15.17
Mooie Clio hoor! Gefeliciteerd. Die LM-velgen die je laat zien zouden de auto inderdaad helemaal afmaken. Maar laat je niet gek maken, alle wensen kosten geld en dat kan je maar een keer uitgeven.

Dank je wel.

Die maken de auto echt af he? Maar ik ben me heel erg bewust van de prijs van mijn wens. Ik zat te zoeken omdat Boppie en Braadslee allebei meenden dat er een distributieriem aanwezig was. En ik was heilig ervan overtuigd dat ik een ketting had.

Maar ik heb een riem, en geen enkele indicatie van tijd of km-stand dat deze is vervangen, dus ik zal proberen dat deze week nog te regelen. Want ik houd de auto graag nog even heel. En dan is 300 euro beter besteed aan onderhoud dan aan een luxe voor mijn auto.
Ik ga ze wel kopen hoor, misschien in delen, eerst de velgen daarna de banden. Maar dat doen we in de zomer. Zodra mijn maandinkomen gedurende 2,5 maand omhoog schiet. winking smiley
Joop053
Hele nette Clio zegthumbs up. Mooiste model van de Clio-reeks tot nu toe vind ik persoonlijk. En hij kleurt goed bij de ietwat weggedrukte Kangoo big smile smiley.

Haha dank je! De clio mocht op de oprit staan, dus er staan er nu 3 auto's op een rijtje, dan is poetsen en sleutelen niet te doen. Dus kon de clio mooi even voor de Kangoo staan.

Dat is de auto van mijn moeder trouwens, een 1.6 16V family uit 2008. Nieuw gekocht gespoten in Blue Menth met op het moment 171.000 km op de teller. Dus ma gaat mij binnenkort weer inhalen. winking smiley
Nissan GT-R, awesome

Zoiets als deze. Dan is de meegespoten sidestrips een leuke bijkomstigheid. Maar dat zwarte vind ik ook wel leuk. Bovendien is het de op een na kaalste uitvoering. winking smiley Dat mag die wel een beetje weergeven toch?

Dat zwarte vind ik ook mooier dan gespoten sidestrips. Zeker met zwarte velgen eronder, past goed bij deze kleur rood. Maar zwarte velgen is vloeken op dit forum heb ik begrepen....

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-02-2016 23:00 door Joop053.
Zwarte velgen vind ik persoonlijk ook niks winking smiley maar onder een bepaalde soort auto kan het erg mooi staan.

Hangt echt van de auto af.
Ja, zwarte wielen is echt uit den boze hier, ben er al haast door verbannen drinking smiley winking smiley
Overigens is een slechte massa bij de achterlichten een hardnekkig en vaak voorkomend probleem bij de Clio. Zowel bij de Clio 2 phase 1 als 2. Dan krijg je dat je achter-/remlicht in tegenover gestelde richting met je knipperlicht gaat meeknipperen. Erg irritant en ik heb het nooit helemaal bij de mijne weg gekregen.
Massa heb ik al schoongemaakt, viel reuze mee. En mijn achterlichten doen het goed. Hij heeft wel een startonderbreker probleem. Dus het trucje om die te omzeilen weet ik al. tongue sticking out smiley
De gewraakte bestuurdersstoel. Met de bekende clio-fix voor de airbag. De airbag werkt nog maar de connector zelf had de neiging de weerstand niet constant te houden. Met een dermate gevoelig systeem als de SRS kan dat veel problemen geven. Dat is gefixt. En de glijders die de stoel niet vast hielden met veel druk werken nu ook weer naar behoren. Voor 0 euro big smile smiley

Verder de pookhoes, een van de meest stinkende onderdelen in mijn interieur en heel vies. Die moest dus weg. Vanuit mijn keer waarbij ik de hoes van mijn moeders auto heb vervangen weet ik dat de houder moest bewaren dus heb ik die alvast hoes en nietvrij gemaakt.

De console, nu nog zonder pookhoes

Verrassend goede radio met echte bas erin. Volgens mij niet standaard zoals ooit geleverd maar behoorlijk geupgraded. Ik moet nog uitvinden wat er allemaal mogelijk is hiermee.

Geen foutcodes en een mooie klokkenwinkel.

De binnenspiegel moet vernieuwd worden

Hondenpootjes hebben dit gedaan.

Het gehele overzichtsplaatje, de sigarettenaansteker was verroest en in mijn ogen niet meer veilig. Een nieuwe kost bij Renault 27 euro, dus ga ik iets anders doen. Aangezien het doel niet meer is dan een USB erin te stoppen voor mijn telefoon. Immers heb ik daar alles op, van navigatie tot belmogelijkheden winking smiley

Hoe dat eruit gaat zien komt in een latere update deze week, samen met de pookknop die ik heb besteld. Die laatste weet ik niet zeker of die erin komt. Ik wilde namelijk een metalen bal net als een RS model. Maar ik ben er niet zeker van, dus mocht het niks zijn stuur ik hem terug en houd ik dat gedeelte netjes origineel.

Nu met lederen pookhoes. Hij zit nog niet geheel goed, maar ik kan er nog wel wat aan doen. Ik heb in ieder geval ruim stof.

Verder weet ik niet wanneer de distributie is gedaan, 5 jaar is de vervangingstermijn, en ik denk dat de auto best goed onderhouden is. Maar voor de zekerheid en omdat ik het zelf niet aandurf om de eerste keer mijn distributie zelf te vervangen ga ik slikken en heb ik de auto in de wachtrij bij de garage.
19 februari wordt dat klusje uitgevoerd, samen met een oliewissel en filterwissel. Opdat ik geen gezeur heb 4 liter olie ergens kwijt te geraken. En dan maar hopen dat het niet een al te gepeperde rekening wordt. Maar gezien de ruimte onder de motorkap moet dat wel meevallen.
Mooi aankoop. Veel plezier ermee. thumbs up
Nogmaals gefeliciteerd, succes met de aanpassingen thumbs up
Leuke auto Nissan! Mooie kleur!thumbs up
Maar je bent al aan het knutselen geweest, zie ik?
Soloman
Leuke auto Nissan! Mooie kleur!thumbs up
Maar je bent al aan het knutselen geweest, zie ik?

Jep, eerste paar kleine probleempjes opgelost, met name schroeven vastzetten waar deze niet vast zaten. confused smiley stoel, en dus de lichte rookzweem uit de auto halen. De vieze pookhoes vervangen, en dan komen er morgenavond weer 2 dingetjes binnen.
Dan zetten we even een stop op het modden en gaat ie volgende week vrijdag voor een dure, lastige maar noodzakelijke onderhoudsbeurt met distributie.

Maar ik vind het heel leuk, en wordt elke ochtend heel blij als ik hem zo zie staan. big smile smiley
Aardige bekleding voor een bijna instapversie. Kun je de bekleding van de achterbankzitting met een tondeuse scheren?
Nissan GT-R, awesome
Maar ik vind het heel leuk, en wordt elke ochtend heel blij als ik hem zo zie staan. big smile smiley

Ah kijk, dat is goed nieuws thumbs up. Heb ik ook nog elke dag big smile smiley.
Joop053
Aardige bekleding voor een bijna instapversie. Kun je de bekleding van de achterbankzitting met een tondeuse scheren?

Mijn moeder is erg goed met naald en draad, dus die schatte wel in dat ze de losse draden terug kon stoppen met een ronde naald. Dus als zij zich weer wat beter voelt zal ik dat kussen er even uit halen en dan kijken of ze het inderdaad weer mooi kan maken.

Ik verwacht van wel, en anders doet een schaartje inderdaad ook wonderen. winking smiley
Joop053
Nissan GT-R, awesome

Ah kijk, dat is goed nieuws thumbs up. Heb ik ook nog elke dag big smile smiley.

Mooi zo winking smiley De eerste keer dat ik een auto ging bekijken met pa was ik nog wel zenuwachtig, en erg onzeker over de stap. Uiteraard een grote verantwoordelijkheid die je op je neemt. En een belangrijke beslissing.

Het was jammer dat die clio voor de rest niet goed was, maar ik merkte wel hoe zeer het idee ontstond van: "wauw, ik leg hier 1350 euro voor neer en deze is van mij" dat gaf toch wel de doorslag om meer te durven en zo kwam ik na nog 2 met een lage km-stand op deze terecht....sold!
Hey wat leuk, je eerste wagen, zijn perfecte wagens deze generatie clio thumbs up
Prachtig kleurtje ook.
Bofkont
Hey wat leuk, je eerste wagen, zijn perfecte wagens deze generatie clio thumbs up
Prachtig kleurtje ook.

Eindelijk, haha, nou ja helemaal perfect is ie niet. Hij heeft een probleempje. Maar dat is heel simpel te omzeilen. big smile smiley
En het kleurtje is inderdaad erg mooi. De kras aan de passagierszijde wordt ook steeds vervelender.. winking smiley
Mooie Clio, lekker kleurtje en de fase II blijft een kek wagentje. Maar ja een 3 deur he.....hahaha grapje. Staat hem goed.
Leuke auto Nico.thumbs up
Ziet er keurig uit, ben benieuwd als de nieuwe velgen erop zitten.

Ik snap je motivatie om een 1.2 te kiezen niet helemaal als een 1.4 in dezelfde wegenbelastingsschaal valt.
Zuiniger zal het vast wel zijn, maar 0-100 in 15 sec...

In ieder geval veel plezier ermee en houd hem heel.
Een 1.4 is een schaal hoger. Immers is een 1.4 935 kg zwaar en een 1.2 855. Dus dat is een schaal lager.

Dus vandaar de motivatie. En qua vermogen mis ik de 1.4 op dit moment niet. Ik ben ook benieuwd naar de velgen. Zeker ook of ik een setje kan vinden voor niet al te veel big smile smiley

Maar dank je wel, en ik houd hem zeker weten heel.

@ Sketcher. Dank je, Clio coupe is het toch? winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-02-2016 22:14 door Nissan GT-R, awesome.

Een 1.4 is een schaal hoger. Immers is een 1.4 935 kg zwaar en een 1.2 855. Dus dat is een schaal lager.

Nee hoor, de schaal loopt van 851 tot 950, beide motoren vallen daar in.

En qua vermogen mis ik de 1.4 op dit moment niet

Ik geef je een maand of 3.

Maar wellicht heb ik dat laatste mis, ik hoop het in ieder geval wel.
Heb ook wel eens in een 1.2 Clio gereden (Leenauto van een garage) en dat was prima te doen.
Oh ja, ik zie het. Toch vreemd dat die ene site aangaf dat het minder was.

Ik merkte het verschil wel. Maar 58 pk op 855 kg is voor nu voldoende. Ik zal heus over een paar jaar wel wat zwaarders en snellers willen. 2.0 Clio ofzo winking smiley
kg/pk voor de 1.2 is 14,74 t.o.v. 12,46 voor de 1.4 Dus ik hoop dat de 1.2 inderdaad zuinig is. Anders kom ik terug op mijn keuze. winking smiley
Een leuke 1e auto die Clio, lekker fel kleurtje.
Die nieuwe velgen zullen hem goed staan!
Of de 16 klepper 1.2. 75 pk, volgens AW praktijkmonitor 1 op 14,7. De 1.4 16V zit ook op de 14.
8V 1200 is geen opgaven.
Het is altijd de vraag in hoe er met de auto gereden wordt om 1 op 17 te halen. Dat staat er veelal niet bij. Zal wel 90 km/h op de snelweg zijn.
Ik ga 110 aanhouden en dan gaan we het zien.
@Durashift:

Check mijn link, is toch echt een 1.2 8v in een Phase 2 Clio.
Zelfde motor inderdaad. 16V kwam pas later.
Carkiller
@Durashift:

Check mijn link, is toch echt een 1.2 8v in een Phase 2 Clio.

Ja, weet ik, dat het een 8v is. Ik heb via de carbase alle drie de motoren erbij gepakt.

Jouw link is een '99 er met de oude neus. winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-02-2016 22:54 door Durashift.
Nissan GT-R, awesome

Heb je de wegenbelasting en verzekeringspremie verwisselend? Wa-premie gaat ook per kiloknallerklasse.
Joop053
Nissan GT-R, awesome

Heb je de wegenbelasting en verzekeringspremie verwisselend? Wa-premie gaat ook per kiloknallerklasse.

Verzekering is inderdaad goedkoper. Maar dat scheelt 3 euro winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-02-2016 22:58 door Nissan GT-R, awesome.
Dit model Clio blijft mooi! Nog wel even reclamevrije plaathouder(s) monteren, staat een stuk strakker. En wielen natuurlijk!

Laat je overigens niet gek maken door mensen die zeggen dat je beter de 1.4 had kunnen nemen. Een 1.2 met goede banden geeft net zoveel plezier. Hard rechtuit kan iedereen met vermogen onder z'n rechtervoet!
Elco
Dit model Clio blijft mooi! Nog wel even reclamevrije plaathouder(s) monteren, staat een stuk strakker. En wielen natuurlijk!

Laat je overigens niet gek maken door mensen die zeggen dat je beter de 1.4 had kunnen nemen. Een 1.2 met goede banden geeft net zoveel plezier. Hard rechtuit kan iedereen met vermogen onder z'n rechtervoet!

Ja he, wordt mooi oud. Ik zal de garage even vragen of die nog houders heeft. En de wielen staan op de planning. winking smiley

Onderstuur ligt erg ver weg ja. Al ga ik niet harder pushen. big smile smiley
Carkiller

Ik snap je motivatie om een 1.2 te kiezen niet helemaal als een 1.4 in dezelfde wegenbelastingsschaal valt.

Hoe vaak trek jij een 0-100 sprintje?
Misschien leuk en simpel om te doen:

Originele fabrieksradio`s zijn zeer ruim te verkrijgen, deze werken vaak op het display van de auto en hebben een bediening aan de stuurkolom.

Stekkers zijn vaak voorbereid.

Ga naar een demontagebedrijf en vraag om de volgende delen of vraag of je zelf mag demonteren:

Radio (update list volgens mij)
Stuurwielbediening met kabelboom en het plaatje war je de bout in schroeft.
Display in het midden met kabelboom (is vaak los)
Onderkap stuurkolom (zit bij mijn beide wagens en sleuf in)

Code kan je overal zo oproepen op het internet. Zijn verschillende appjes voor.
Maar voor nu staat die erg laag op het lijstje. Ik zou het ook veel mooier vinden staan.

Maar ik erger me er absoluut niet aan. Dus misschien volgend jaar eens een keertje maar bedankt voor het meedenken.
Ik wist niet dat het luxere display los zat.
Deze komt in plaats van het display wat de tijd en temperatuur laat zien.
Mja, tijd winking smiley temperatuur geeft die niet aan. Al weet ik niet of dat op een probleem kan duiden.
Rechter spiegel heeft een knobbeltje als het goed is. Dat is de sensor.
Zo niet kan je die inbouwen. Heb ik ook gedaan met mijn 2.1
Mechanix
Carkiller

Hoe vaak trek jij een 0-100 sprintje?

Dat vraag je aan iemand die in een Subaru WRX rijdt?
Elke dag, meerdere keren...

Maar ik ben ook blij voor Nico hoor.
Krijg nu de indruk dat er alleen maar meningen gegeven mogen worden die positief zijn.
Vind het een leuke auto, maar het zal mij niet verbazen als een jonge gast na een paar maanden toch naar meer vermogen gaat verlangen.

Wat dat betreft had ik de 1.4 8v een "veiligere" keus gevonden.
Die is maar iets minder zuinig en zit in dezelfde wegenbelastingschaal.
Maar hopelijk heb ik dat mis en bevalt de auto gewoon, de tijd zal het leren.
Sensor heb ik,display geeft niks weer. Zal eens een keertje zoeken daarnaar.

@carkiller. Ik heb beide gereden en me serieus afgevraagd of ik het ga missen. Daarbij heb ik mezelf de periode van nu tot einde studie voorgesteld. Conclusie was, nee de 1.2 zal prima zijn en die waren wat minder populair in mijn prijsklasse.
Als ik een baan heb en dus een groter budget voor mijn auto. Ja! Dan ga ik vermogen missen. Dus ik heb die zorg ook.

Tevens mag iedereen vinden wat die mag vinden.

Mijn vrienden vinden het ook te langzaam. Maar het autootje zag er leuk uit en ze snappen mijn drang naar een zuinige auto.
Maar over een jaar of 2,5 ga je gelijk krijgen CK winking smiley dan wil ik een RS! big smile smiley
Prima toch?

Ik denk dat je binnen je budget zeker een leuke auto gevonden hebt.
Missie geslaagd wat dat betreft.
Carkiller
Prima toch?

Ik denk dat je binnen je budget zeker een leuke auto gevonden hebt.
Missie geslaagd wat dat betreft.

Zeker! winking smiley
Je bent wel een stuk minder vaak online nu je de auto hebt, steeds aan het rondrijden?drinking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close