NGTR zijn Clio 1.2 Expression 2001. Hoort die daar thuis?

Gepost door Nico GTR 
Dan word t weer bikken. Kan nog niet. Mijn spiegelglas komt vandaag pas binnen.
Die zit er in een zucht en een scheet in.
Die kun je toch vaak zo vastklikken. Zal een minuutje werk zijn drinking smiley
2 minuten, de oude moet ook nog los. tongue sticking out smiley
Mooi plaatje Nico, goed werk ook met de radio. De Clio wordt alsmaar leuker alleen wanneer komt er eindelijk een dieselblok in? smiling bouncing smiley
Nico GTR
2 minuten, de oude moet ook nog los. tongue sticking out smiley

Daar hoef je niet voorzichtig mee te zijn dus dat kan ook binnen tien seconden.

Thanks peter,

Als het benzineblok op 500.000 km staat Dirk

Zit nog verwarming in en een connector Bossink tongue sticking out smiley
Geweldige foto thumbs up
Maar aan de druppelvorming te zien is hij wel toe aan een wax laagje big smile smiley
Bofkont
Geweldige foto thumbs up
Maar aan de druppelvorming te zien is hij wel toe aan een wax laagje big smile smiley

Daar kun je best wel eens gelijk in hebben. Maar komt later deze maand wel, eerst andere dingen te doen.....
Nico GTR
Thanks peter,

Zit nog verwarming in en een connector Bossink tongue sticking out smiley

Die verwarming, zit die niet verwerkt in het spiegelglas zelf? Dan is het toch een kwestie van stekkertjes overzetten, of heeft Renault daar weer iets anders voor bedacht. eye rolling smiley
Nico GTR
...

...

Wat doe je dan nog hier? Rijden jij!
Nee zit in t glas. Maar dan wil ik het wel ff rustig loshalen. winking smiley Blijf extreem voorzichtig tenslotte.

Alles op zijn tijd Dirk.

Oud, ooit verwarmd, maar nu niet meer.

Nieuw, geen streepje meer waar de dode hoek zit..... sad smiley maar wel met (hopelijk) werkende verwarming.

De temperatuursensor volgt hopelijk volgende week. Eerst maar een 4-tal tentamens maken en daarna hebben we een weekend om te proberen 43 euro te besparen. (46 euro kostende sensor voor 3 euro..... thumbs up )

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-10-2016 16:49 door Nico GTR.
Mooi! Wat is nu eigenlijk het verschil tussen zo'n spiegel met of zonder streepje voor de dode hoek? Ik heb begrepen dat sommige spiegels een kromming hebben zodat ze in feite meer laten zien, merk je daar wat van? Of heeft dat niet per se met zo'n streep te maken?

Succes met je tentamens trouwens! thumbs up
Beeld is 100% hetzelfde.

Er is echter ook een goedkopere versie van deze spiegels leverbaar op de phase 1, die hebben dat extra stukje voorbij de streep niet. Naar mijn weten heeft het verder geen andere functie.
Nou ja het is ietsje makkelijker afstellen. winking smiley
Je ziet je dode hoek daarmee. Het stuk achter het streepje zit een hoek in of zo, geen idee hoe het werkt, maar je kan daarmee auto's in je dode hoek een beetje zien.
Zevens
Je ziet je dode hoek daarmee. Het stuk achter het streepje zit een hoek in of zo, geen idee hoe het werkt, maar je kan daarmee auto's in je dode hoek een beetje zien.

Ja, met een luxe woord heet het Asferisch, dus de spiegel loopt in een bolling en die is ietsje versterkt na dat streepje om te zorgen dat je dode hoek een stukje groter word.
Maar goed het beeld is niet veranderd tussen de nieuwe spiegel en de "oude" met het streepje. En aan de andere kant......het is een Clio. Tegen de tijd dat ze in de dode hoek zouden zitten zie je ze al in je ooghoeken.

Ik zal morgen met de auto naar Eindhoven, dus rond 14:00 zal ik wel rapport uitbrengen over het daadwerkelijke beeld wat de spiegel heeft. winking smiley
Haha klopt inderdaad. Ik vond het echter wel een gemis toen ik andere spiegels op mijn Clio had gezet die dat streepje niet had. Binnen een paar dagen een glaasje van de sloop geplukt met weer een streepje.
Dan word het voor mij alsnog 35 euro uitgeven aan een OEM verwarmd spiegelglas. tongue sticking out smiley
Ach op de sloop zijn ze genoeg te vinden. De Mégane van voor 2002 heeft hetzelfde formaat, stekker weet ik niet zeker hoe dat zit. Maar die is veel te vinden. Verder natuurlijk de phase 2 Clio en de late phase 1, maar die vind je niet snel verwarmd.
Die sensor voor €46 had ik nooit ervoor neergelegd tongue sticking out smiley
Hahahaha, ga ik ook niet doen ook mijn waarde Zevens, ik heb een ander idee. Onderdelen ter waarde van 3 euro komen van de week binnen en na de tentamens ga ik even rustig knutselen. Het is namelijk niet meer dan een 2K2 NTC weerstand. En die koop je voor 50 cent. winking smiley

Aansluiting voor de spiegels is heel simpel, bijna 2 krimpconnectoren, daar komt het nog het dichtste bij in de buurt.
Zevens
Nice, keeping it cheap tongue sticking out smiley
Ben benieuwd!

46 euro is overdreven idd. Ik ook! Als het een getalletje op t scherm tovert ben ik al supertevreden, als het binnen 4 graden van de realiteit afligt helemaal. Nu eerst maar 4 tentamens knallen! thumbs up
Zicht lijkt niet minder tot nog toe. Ben veilig aangekomen. tongue sticking out smiley

En ik heb gezondigd!

Foei Nico, zomaar fotograferen tijdens het rijden! Dat zou ik nooit durven...spinning smiley sticking its tongue out

Weet je trouwens zeker dat je niet een stukje helder glas hebt gemonteerd (en de spiegelkap e.d. weg hebt gehaald)? Op de foto van de nieuwe spiegel lijkt het haast alsof de coniferen gewoon doorlopen...thumbs up
Gewoon Dirk
Foei Nico, zomaar fotograferen tijdens het rijden! Dat zou ik nooit durven...spinning smiley sticking its tongue out

Weet je trouwens zeker dat je niet een stukje helder glas hebt gemonteerd (en de spiegelkap e.d. weg hebt gehaald)? Op de foto van de nieuwe spiegel lijkt het haast alsof de coniferen gewoon doorlopen...thumbs up

Goede compositie toch? winking smiley Maar nee

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-10-2016 14:56 door Nico GTR.
Klopt, mistbanken.....was op dit punt niet nodig. En dan is het geloof ik zelfs illegaal? eye rolling smiley
Hahaha. Nee eigenlijk heb ik nooit meer een pet op gehad sinds ik een jaar of 14 was en geen idee had wat ik met mijn haar aan moest. tongue sticking out smiley
Ik draag alleen een pet als ik in een cabrio mee moet rijden.
Geen zin in een verbrand hoofd.

Maar wanneer komt dat RS blok in de auto?
RS blok? drinking smiley Veel te snel voor mij..... big smile smiley

Maar die zal nooit zijn weg naar deze auto vinden. Als alles vanaf nu zo gaat als ik het heb bedacht koop ik september 2018 een Renault Sport. Of dat een Clio RS 172, een 182 of een 3 RS Cup zal zijn ga ik me niet op vastleggen. big smile smiley
Maar das geenzins een zekerheid. eye rolling smiley
een spiegel die je dode hoek groter maakt? das geen spiegel... Je hebt wel spiegels die de dode hoek kleiner maken.
Als je je ergert aan dat missende stippellijntje -> je hebt vast wel een watervaste stift en een lineaal winking smiley
Trouwens, een goed afgestelde spiegel zorgt ervoor dat je dode hoek extreem klein is. Maar weg haalt ie m niet. Zeker niet met de huidige enorme brede stijlen.
Nico GTR

Maar die zal nooit zijn weg naar deze auto vinden. Als alles vanaf nu zo gaat als ik het heb bedacht koop ik september 2018 een Renault Sport. Of dat een Clio RS 172, een 182 of een 3 RS Cup zal zijn ga ik me niet op vastleggen. big smile smiley

Wauw, nu al zo specifiek weten welke auto je in welke maand over bijna 2 jaar gaat kopen? Vind ik knap! tongue sticking out smiley
omniradius
Nico GTR

Wauw, nu al zo specifiek weten welke auto je in welke maand over bijna 2 jaar gaat kopen? Vind ik knap! tongue sticking out smiley

Is niet zo moeilijk, mijn autosmaak is heel erg breed. Maar tegelijkertijd is het ook iets wat je als formule kunt volgen. Bovendien heb ik geen idee welke ik wil. winking smiley En nogmaals het is geenzins een zekerheid, maar een RS moet ik toch ooit bezitten. Das geen vraag, das een moeten. winking smiley En mocht ik mezelf nu veel te rijk rekenen als single dan kan het best een Clio 2 phase 2 RS172 worden. (2500 euro immers) Maar die moet er komen! En wanneer? Nou als alles goed gaat. September 2018 winking smiley
Hij ziet er nog steeds goed uit Nico! Hmm ik kader september 2018 even af in de agenda :P
Jacob106xs
Hij ziet er nog steeds goed uit Nico! Hmm ik kader september 2018 even af in de agenda :P

Ohoh....ehm september 2019 big smile smiley

Toch leuk die 3 spoilers op een rij zo, mooie mini ook.

Ik heb nu 10.000 km afgelegd in mijn Clio. Ging nog sneller dan ik dacht. Blijft een heerlijke wagen! Zeker voor t geld. Temperatuur"sensor" is binnen, nog niet gemonteerd. Planning staat op ergens eind deze week. Spreek jullie dan wel weer. winking smiley

Tevens erg tevreden met mijn radio, verlichting is ook heel rustig nu aan boord. Heel erg prettig!

Lekker man. Ben benieuwd.
Netjes die radio inderdaad! Vond het zelf ook een hele verademing destijds.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close