NGTR zijn Clio 1.2 Expression 2001. Hoort die daar thuis?

Gepost door Nico GTR 
Nico GTR
In zekere zin is het dat ook ware het dat ik in mijn kabelboom de mogelijkheid mis om de radio met het scherm te laten communiceren.
Zevens had er meerdere malen op gehamerd dus ik zal de stapel nog een keer doornemen en goed zoeken.

Maar dat komt later deze maand.

Er moet een losse kabelboom tussen de radio en het display. Bij mijn Mégane zat deze er niet tussen, die heb ik bij het display gekregen.. Sloperij opzoeken, de meeste hebben er wel wat staan.
Jep. Heb even de foto's in mijn eigen topic opgezocht.

Deze gaat dus gewoon in de rode aansluiting op je display, that's it.

En hier dus de grijze stekker. Grijze deel in je display, zwart met gele deel op de bestaande stekker (weet niet of het hetzelfde is bij de phase 2) en dat off white stekkertje achterin je radio. Dat je dat stukje kabelboom origineel mist is logisch, omdat je niet zo'n scherm had. Soms ligt hij er wel, soms niet. Maar wat Boppie zegt, bij een sloop is die wel te vinden. (De gehele kabelboom van de grijze stekker, niet alleen dat losse stukje meenemen, onnodig extra werk)

Oja. De draden die naar de geel zwarte stekker lopen, zorgen ervoor dat je display op de juiste manier aan en uit gaat en gedimd wordt. Het deel dat naar je radio loopt, zorgt ervoor dat je de RDS krijgt en de rode stekker zorgt voor de bediening. Dus als je van de grijze stekker het stuk kabels naar je radio niet hebt, is het logisch dat je alleen de tijd ziet.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-10-2016 18:19 door Zevens.
Gelukkig komen radio en display uit dezelfde auto.

Maar mijn stuurbediening is echt anders! Ik weet dat de rode stekker op de grote kabelboom in Eindhoven zit dus dat komt van de week maar ik waag te betwijfelen dat phase 1 en phase 2 hetzelfde zijn.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-10-2016 19:59 door Nico GTR.
Dat is een update list. Zevens laat een tuner list zien.

Wat is er origineel in deze auto geleverd?
Boppie
Dat is een update list. Zevens laat een tuner list zien.

Wat is er origineel in deze auto geleverd?

Het is een tuner list. Althans. Als ik de originele belettering mag volgen.

Origineel helemaal niks, deze radio komt uit een 2002 1.5dci Clio 2 phase 2 initiale.
Maar ik heb die hele kabelboom uit die auto op mijn kamer liggen in Eindhoven en ik ga die van de week helemaal uitpluizen. Daar zit sowieso de rode stekker in.

Het zal dat stukje boom echt wel zijn, maar ik heb hem wel!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-10-2016 21:59 door Nico GTR.
Als ik dat filmpje bekijk.. dan komt de stuurbediening overeen met wat jij hebt.
In de auto zit dus een casettespeler..

Zou dat dan toch met elkaar kunnen conflicteren.?. Jij hebt immers een CD speler..

Heb je de set zelf uit de betreffende Clio gedemonteerd of lag dit zo op de plank bij het onderdelenbedrijf?
Zou leuk zijn als je dat klaar krijgt thumbs up
Leuk bezig.
Mocht de donor een casette radio hebben en als je dat display ook hebt meegenomen, kan het zijn dat je display niet werkt buiten de tijd om. Dan moet je een display voor CD radio hebben.
Ik heb het zelf met de eigenaar uit de desbetreffende clio gehaald. Enige verschil is het standaard uitrustingsniveau. Hij had een initiale en mijn verwachting was dat de kabelboom niet zou verschillen. Maar nogmaals heb ik de hele kabelboom uit die Clio ook. Alles van motor tot achterlichten.

Het hoort en past en heeft allemaal met elkaar gewerkt enkel de aansluitingen moet ik even goed voor elkaar zien te krijgen.
Die zitten niet los onder mijn dashboard wat mijn hoop een beetje was.
Lekker aan het prutsen, Nico?
Heb ook gedaan,.
Probeer weer geluid te krijgen uit linker speaker.
Geen succes :-(
De boel weer in elkaar gezet.
Volgende keer, maar weer proberen.
Ach, gebruik meestal een Bluetooth speaker.
Midden op,mijn raam.
Trekt ook nog eens geen stroom van de auto.
Terug naar originele radio is veel mooier.
Ik houdt ook van origineel.
Groeten.
Van die aluminium sierstrippen is het interieur flink opgeknapt! thumbs up

Dat display/stuurbediening gedoe is altijd erg verwarrend vind ik, met verschillende displays voor verschillende radio's...
Uiteindelijk ben je zo wel weer een ervaring rijker smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-10-2016 14:19 door BleuZ NL.
@ Bofkont

Denk het ook, zal volgende week in de herfstvakantie wel goed komen. winking smiley

@Danny

Ja, zou leuker zijn als je dit soort dingen ook leert op school maar daar heb ik de verkeerde opleiding voor gekozen. big smile smiley

@Ralph

Dank je, maar zou het bij jou niet gewoon aan de speaker zelf liggen?

@Bleuz

Ja absoluut! Nu de radio om het geheel af te maken.

Jep, want de casette heeft dan weer een andere, geen idee welke trouwens omdat voor het functioneren van de Radio het niet nodig is om een extern display te hebben dus ik verwacht dat dit mijn originele display moet zijn.
Daarom heb ik ook gezocht naar een set omdat ik me dit van Zevens nog wel herinnerde. Maar dan loop je weer tegen andere problemen aan.
Hoe dan ook, gaat wel goed komen, maar wilde de voortgang toch nog even delen ook om wat input terug te krijgen. thumbs up

Zeker bedankt daarvoor heren!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-10-2016 14:55 door Nico GTR.

Oke ik heb ook de rode kabel, die zal idd wel voor de stuurbediening zijn. Display van de radio zal dan in de grijze stekker zitten.

Wat ik nu wel mis is een roze draad, die loopt naar een ander orgaan dan de radio. Maar welke?

Als we bovenstaande foto en onderstaande foto met elkaar vergelijken zien we dat ik groen, bruin, leeg, zwart, paars, roze, geel, rood heb afgeknipt van de boom omdat die ook in mijn auto zitten, dus waarschijnlijk tijd, spanning? en temperatuur. Dan zal ik inderdaad meegaan in het feit dat de RDS en verdere doortocht van gegevens via de radio naar het display gaan, en dan houd ik een roze over die niet naar de gele stekker gaat maar ook niet in mijn auto zit. Dus wat die dan doet?

Wat een brij, maar oh wat leuk om uit elkaar te halen.

Maar ik heb alles. thumbs up tot later als ik het allemaal in de auto probeer te frotten en solderen. big smile smiley
Begrijp ik hieruit nou goed dat je de gehele kabelboom gaat vervangen?eye popping smiley

Succes........
Bossinkje
Begrijp ik hieruit nou goed dat je de gehele kabelboom gaat vervangen?eye popping smiley

Succes........

Haha zou wat zijn. Nee hoor zoveel werk zit ik niet op te wachten. Enkel die grijze stekker zal ik wat mee moeten doen, ik denk dat ik deze maar aan de bestaande boom in de auto soldeer. En die andere is een kwestie van naar de stuurkolom begeleiden. winking smiley

Oh ja en een nieuwe temperatuursensor solderen.... crying smilie kan ik eens zien hoe warm of koud het is.
Waarom heb je kabels doorgeknipt? Je kan dat boompje gewoon losklikken. Maar het lijkt erop dat je alles hebt ja. De afgeknipte delen zijn voor je klok en temp en dimmer enz. Je kan trouwens ook proberen om de pinnetjes uit de stekkers te halen en ze dan in de andere te schuiven. Dan hoef je niet te solderen en heb je geen afgeknipte bende.
Zevens
Waarom heb je kabels doorgeknipt? Je kan dat boompje gewoon losklikken. Maar het lijkt erop dat je alles hebt ja. De afgeknipte delen zijn voor je klok en temp en dimmer enz. Je kan trouwens ook proberen om de pinnetjes uit de stekkers te halen en ze dan in de andere te schuiven. Dan hoef je niet te solderen en heb je geen afgeknipte bende.

Jep, zal nog even zoeken wat daar de slimste manier voor is want dat zit wel strak. winking smiley
Je kan het grijze deel losmaken. 2 dunne platte schroevendraaiers aan beide kanten en dan schuif je het binnenste zwarte deel er zo uit. Het is wel erg breekbaar, maar geen ramp als de vergrendeling breekt. De pinnetjes kan je eruit halen door met een schroevendraaier in dat gaatje te wroeten. Ik heb het zelf ook gedaan voor mijn tellerbak. Dat waren zo'n 50 pinnetjes.
Dan nog even meenemen dat ik heel erg voorzichtig ben. winking smiley

Ik zal nog wel even kijken, maar dat vind ik altijd makkelijker om te doen met een connector in de motorruimte. Veel groter en naar mijn idee ook wat beter erop ontworpen om te repareren.

Ik maak liever een goede soldeerverbinding. Als er nog een eigenaar na mij komt dan gaat die het toch niet openschroeven en als die het wel doet.....mja niet mijn probleem. tongue sticking out smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-10-2016 14:47 door Nico GTR.
Zevens
Je kan het grijze deel losmaken. 2 dunne platte schroevendraaiers aan beide kanten en dan schuif je het binnenste zwarte deel er zo uit. Het is wel erg breekbaar, maar geen ramp als de vergrendeling breekt. De pinnetjes kan je eruit halen door met een schroevendraaier in dat gaatje te wroeten. Ik heb het zelf ook gedaan voor mijn tellerbak. Dat waren zo'n 50 pinnetjes.

Wat een priegelwerk...bij 5 pennetjes vliegt het bij mij door de kamer.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-10-2016 14:46 door Boppie.
Geweldige foto's van je tripje! thumbs up Jij bent ook lekker bezig geweest. thumbs up Blijft indrukwekkend hoeveel draden er in een auto zitten. nut smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-10-2016 19:39 door Marc-827-vitesse.
Hij zit!

Ik weet dat ie matzwart is, dat heb ik gedaan. Ik weet ook dat het paneeltje erboven nu mismatcht is, die ga ik nog aanpakken. Of dat een nieuw dingetje word of een wrap of ook gewoon schuren en matzwart lakken denk ik nog even over na. Is natuurlijk wel grappig om daar een aluminiumlook van te maken.

Op de juiste manier gesoldeerd, eerst het draadje vertind, aan elkaar gesoldeerd met nog een klein beetje extra. Krimpkousje en afsluiten met wat elektrische tape.

Mocht je weer willen weten heb ik een heel kort filmpje zonder spraak gemaakt van wat muziek. winking smiley

video: [youtu.be]

p.s. Niet letten op de verschrikkelijke muzieksmaak die ik etaleer in deze clip. Ik luister veelal naar Coldplay, Foo Fighters en wat andere goede bands. Maar dit nummer is een redelijke remix en bovendien zit er geen copyright op wat op Youtube wel prettig is. winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-10-2016 15:58 door Nico GTR.
Netjes. Ik moet zeggen dat ik de stuurbediening erg kan waarderen in beide auto's. Ook prettig dat het display hoog zit. Leest makkelijker af.
Lekker deuntje hoor thumbs up
En alles werkt nu??? dat heb je dan weer verrekte handig gedaan, echt top.
Boppie
Netjes. Ik moet zeggen dat ik de stuurbediening erg kan waarderen in beide auto's. Ook prettig dat het display hoog zit. Leest makkelijker af.

Ik wil ook niet meer terug. winking smiley

Bofkont

Alles werkt, scherm, RDS, stuurbediening, lange golf, FM, CD, tweeters, deurspeakers. Thanks! Mocht je t lekkere deuntje nog helemaal willen luisteren. winking smiley

Enige wat niet werkt is de verwarming van mijn linkerbuitenspiegel kwam ik vanochtend vroeg achter....die bleef mistig waar de rechter spiegel gewoon deed wat er van hem verwacht werd....zucht! Ik blijf bezig. tongue sticking out smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-10-2016 18:46 door Nico GTR.
Goed gedaan thumbs up
En thx voor het linkje, lekkere muziek heeft Sia wel, luister ik geregeld naar.
Bij mij is het alles van Radio538 qua top 40, de wat lichtere Rock, classic rock, en wat Electronic Dance Music waar ik die remixes vaak wel leuk vind. winking smiley Dit is dan ook de remix cd. tongue sticking out smiley

Deze van Coldplay en Seeb staat daar ook op.
Ik denk dat de meesten zo'n originele radio er juist uitslopen, jij zet hem erin. Wel netjes hoor, en mooi dat je ook alle functies werkend heb gekregen. Is toch altijd weer even spannend na het inbouwen.
Mechanix
Ik denk dat de meesten zo'n originele radio er juist uitslopen, jij zet hem erin. Wel netjes hoor, en mooi dat je ook alle functies werkend heb gekregen. Is toch altijd weer even spannend na het inbouwen.

Ik vraag me af of er uberhaupt een originele in zat in 2001 om mee te beginnen....

Maar ja wat erin zat was een Pioneer iets met een driver voor 50W op de 4 speakers die erin zitten, en dan de tweeters er voor het gemak even bij rekenen. tongue sticking out smiley

Deze is 40W uit mijn hoofd maar heeft meer functies voor verdeling van het geluid. Dus onder de streep maakt het niks uit qua kwaliteit. En dit staat gewoon veel sjieker. Moet ik alleen nog even het zwarte wat verder doortrekken in het interieur denk ik. De andere gedachte die een vriend van mij had was om het de kleur van de auto te spuiten. Dat heb ik toch maar niet gedaan. tongue sticking out smiley
Nico GTR
Mechanix

Ik vraag me af of er uberhaupt een originele in zat in 2001 om mee te beginnen....

Maar ja wat erin zat was een Pioneer iets met een driver voor 50W op de 4 speakers die erin zitten, en dan de tweeters er voor het gemak even bij rekenen. tongue sticking out smiley

Deze is 40W uit mijn hoofd maar heeft meer functies voor verdeling van het geluid. Dus onder de streep maakt het niks uit qua kwaliteit. En dit staat gewoon veel sjieker. Moet ik alleen nog even het zwarte wat verder doortrekken in het interieur denk ik. De andere gedachte die een vriend van mij had was om het de kleur van de auto te spuiten. Dat heb ik toch maar niet gedaan. tongue sticking out smiley

Ik heb m'n radio ook vervangen. De originele radio speelde alleen bandjes en dat vond ik niets. Nu zit er een mooie radio in met USB-ingang en AUX, maar ik gebruik alleen de radio en de cd-speler.
Nico GTR
Boppie

Ik wil ook niet meer terug. winking smiley

Bofkont

Alles werkt, scherm, RDS, stuurbediening, lange golf, FM, CD, tweeters, deurspeakers. Thanks! Mocht je t lekkere deuntje nog helemaal willen luisteren. winking smiley

Enige wat niet werkt is de verwarming van mijn linkerbuitenspiegel kwam ik vanochtend vroeg achter....die bleef mistig waar de rechter spiegel gewoon deed wat er van hem verwacht werd....zucht! Ik blijf bezig. tongue sticking out smiley

Zet er eens een ander glas in. Kost als imitatie geen drool.
Nee dat zag ik net inderdaad. Weet alleen niet hoe de kwaliteit daarvan is. Kan dat zo goedkoop? tongue sticking out smiley
Bij mij was het hetzelfde geval, 4,5 jaar geleden verwisseld en het doet het nog perfect.
Boppie
Bij mij was het hetzelfde geval, 4,5 jaar geleden verwisseld en het doet het nog perfect.

En het is wel glas toch? Dan ga ik die ook maar bestellen. Scheelt toch 29 euro.
Ik zal er eens met de hamer op slaangrinning smiley. Ik weet het niet, denk het wel. Het doet het prima.
Boppie
Ik zal er eens met de hamer op slaangrinning smiley. Ik weet het niet, denk het wel. Het doet het prima.

Nou ja plexiglas krast te snel. Maar is onwaarschijnlijk. tongue sticking out smiley
danny1995
Mooi dat de operatie is geslaagd grinning smiley

Ja toch. winking smiley
glas kost geen drol. Verwarmd glas is niet zoveel anders als onverwarmd glas.
Immitatieglas kan wel afwijken qua vorm heb ik gemerkt.

Bij mij is er een tijdje geleden een origineel glas bijna afgevallen (zat nog op 1cm vast ofzo), wilde risico van het eraf vallen niet nemen
Immitatie was toch net even wat minder netjes dan origineel. Lijkt alsof het iets verder naar voren komt dan het oude.

Maargoed verschilt per auto en welke afstelling je hebt. Veel spiegels blijven mooi binnen de rand zitten en dan valt het niet op als ze iets anders uitkomen dan origineel. Bij mij zie je het dus wel als je het weet.
Netjes Nico, ziet er mooi clean uitthumbs up
Top hoor. Van de draadjes begrijp ik, als kleurenblinde, niet veel.. maar het is dus gelukt. thumbs up

Heb je nu in de auto zitten solderen of aan een tafel in huis?
@Probresh Ach wie niet waagt. Ik bestel er wel een van 7 euro. winking smiley

@S-RS thanks man!

@durashift In de auto. Aan die draden zit nog meer spaghetti vast zoals Marc al opmerkte. Dus ja heel goed opletten op de plastic delen en waar je soldeer terecht komt. Maar het is ook nog gelukt zonder brandgaten in mijn interieur te creëren.
Nico GTR
Mechanix

Grappig , het eerste wat ik deed toen ik mijn Renault Trafic had was de standaard radio vervangen voor jawel een Pioneer.
Wat een grafgeluid kwam er uit dat ding.

Wat meespeelde was dat de ingebouwde Parrot regelmatig de verbinding kwijt raakte, bij die Pioneer van 7 jaar oud werkt de bluetoothverbinding altijd.
Mooi gedaan man, goed dat alles werkt! En inderdaad erg verslavend die stuurbediening haha.
Thanks Zevens! thumbs up

@Monsieur le Loure, ach ja.....een auto heeft nooit een denderende acoustiek, en het is niet achteruit gegaan. Dus wat dat betreft heb ik qua geluid geen concessies gedaan. Geld voor een zeer goed klinkend systeem heb ik niet over dus de looks wogen wel heel zwaar. En dit werkt ook zeer goed! big smile smiley
Net werk hoor die originele radio! Die kabels kunnen echt een wirwar zijn he.
Goed bezig Nico. thumbs up Ik vind originele radio's stukken beter staan als ze een geheel vormen met de middenconsole. Dan vind ik een achteraf ingebouwde radio spuuglelijk.

Voorbeeldje:

Bah. Zo hoort het:

Thanks Peter. thumbs up Welnee Peter, hartstikke overzichtelijk. tongue sticking out smiley

Helemaal mee eens Bossinkje. thumbs up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close