NGTR zijn Clio 1.2 Expression 2001 + zijn Renault.......

Gepost door Nico GTR 
Gefeliciteerd Nico! Wat was nou de exacte studie waarin je bent afgestudeerd?
Gefeliciteerd Nico! Veel succes in het werkende leven!
Gefeliciteerd Nico, inderdaad een belangrijke stap in het leven!
Dankjewel allemaal!

Er is heel veel gebeurd afgelopen week. Dus laten we rustig even aftrappen.

1) Huis

We krijgen de sleutel ietsje eerder, 14 september dus ik zal daar ook even een leuke update over schrijven binnenkort. Het is in ieder geval een 2 onder 1 kapper in het zonnige zuiden geworden. Een huis uit 1872 ongeveer 110 m2 woonoppervlak, een omheinde tuin en een garagebox!

2) Leaseauto

Nou voorstellen, ik kreeg van mijn (voormalige) werkgever (hint hint hint) een prachtige zwarte Clio 4 phase 2 uit 2018 met een heuse 0,9 TCe geleverd. 70.000 km op de teller, best een plaatje van een auto stiekem.

Reed ook niet verkeerd trouwens, heel zuinig volgens de boordcomputer want heb er bij lange na niet voldoende mee gereden om een tank te vullen. tongue sticking out smiley Lekker stil, beetje te comfortabel naar mijn gevoel maar zeker geen verkeerd hok.
Maar.....hij kwam maandag, hij is vrijdag ook weer teruggegaan.

3) Werk

Laten we dan maar snel in het werkzame bestaan duiken, ik ben van baan gewisseld! Ik had uiteraard een contract bij een detacheringsbureau lopen binnen een talent development program. Allemaal heel leuk maar nog geen enkele concrete opdracht en dat is voor mij toch wel minder leuk want ik kan niet echt stilzitten.
Ik had op LinkedIn een berichtje geplaatst van het heuglijke nieuws van het afstuderen en ik kreeg prompt een leuk berichtje in mijn inbox van de HR manager van een heel erg mooi bedrijf in de regio waar ik al eerder contact mee had ergens rond maart/april. Toen kwam ik er ook achter waarom ik er na mijn eerste telefoontje niets meer van had teruggehoord. Lang verhaal kort mocht ik nog een keertje langskomen voor een gesprek. Heel erg fijn gesprek gehad, 2,5 later vertrokken met een zeer positief gevoel dat de dag erna werd beloond met een telefoontje dat ze me heel erg graag wilde hebben.

Dus ik heb donderdag wat dingen in werking gezet en ik mag nu aankondigen dat ik per maandag begin bij Ebusco in Deurne om bij te dragen aan een volledig elektrische infrastructuur. Kan niet wachten eigenlijk! big smile smiley

Dat houd dus ook in dat de Clio komende maanden weer gewoon wordt ingezet als daily. Plannen even op de lange baan zijn geschoven alhoewel ik komende maanden wel alvast onderstel en remmen volledig wil aanpakken. (opnieuw)
Micha D
Gefeliciteerd Nico! Wat was nou de exacte studie waarin je bent afgestudeerd?

Thanks Micha. Ik ben afgestudeerd vanaf Automotive Engineering. winking smiley
Zo dan lacht het leven je wel toe!thumbs up Mooie dingen allemaal.
Gefeliciteerd Nico! Enne... niet te hard werken he?! In die zin: je moet wel genoeg tijd overhouden voor de ombouw van je Clio smileys with beer
Alle gekheid op een stokje: werkse, die Clio loopt niet weg...
Nico GTR
Dus ik heb donderdag wat dingen in werking gezet en ik mag nu aankondigen dat ik per maandag begin bij Ebusco in Deurne om bij te dragen aan een volledig elektrische infrastructuur. Kan niet wachten eigenlijk! big smile smiley

Dat houd dus ook in dat de Clio komende maanden weer gewoon wordt ingezet als daily. Plannen even op de lange baan zijn geschoven alhoewel ik komende maanden wel alvast onderstel en remmen volledig wil aanpakken. (opnieuw)

Gefeliciteerd met dit mooie bedrijf. Dat wordt zeker een hele mooie uitdaging alles goed op de rails te krijgen.

Detachering lijkt vaak wel wat op cowboywerk. Een hoop geknal, mooie beloftes en als het goed gaat mooi werk. Maar het blijft inhuren en je blijft altijd die externe kracht die ooit nog een keer vervangen moet worden door een interne kracht.

Ik vind dat je met dit bedrijf een hele goede keuze gemaakt.
Snel gewisseld!
Ik heb de eerste zes jaar in de detachering en consultancy gewerkt maar ben blij dat ik alweer zes jaar vast bij een bedrijf zit. Je ziet veel verschillende bedrijven, maar net wat rke zegt: je blijft altijd die externe.
rke

Detachering lijkt vaak wel wat op cowboywerk. Een hoop geknal, mooie beloftes en als het goed gaat mooi werk. Maar het blijft inhuren en je blijft altijd die externe kracht die ooit nog een keer vervangen moet worden door een interne kracht.
Ik vond het meer op prostitutie lijkt: hij kan dit en hij kan dat, maar wil je tegen de muur kost het extra...
Dank jullie wel! Zoals een oude collega van mij ook ooit zei inderdaad. Mooie dingen! smiling smiley En ik mag zeker niet klagen in deze tijd een dergelijke job vinden en zo snel aan de slag zijn kan best een unicum heten. Gelukkig maar want ik begon al een beetje te stressen over de financiën.

madmat1986
Gefeliciteerd Nico! Enne... niet te hard werken he?! In die zin: je moet wel genoeg tijd overhouden voor de ombouw van je Clio smileys with beer
Alle gekheid op een stokje: werkse, die Clio loopt niet weg...

Nee inderdaad en zal wel een langere adem worden dan ik ooit had gezegd. Maar goed....het mag ook wel bijzonder heten dan eigenlijk dat je een auto in 2016 koopt met 172.500 km. We ons nu 4,5 jaar later bevinden en ik hem nog steeds heb. Ondertussen ruim 155.000 km verder. En oke er is best veel gebeurd maar eigenlijk zijn de meeste van die jaren en kilometers enorm probleemloos verlopen.

Ik weet wel na de zwarte Clio even te hebben gereden dat het voor even leuk en interessant is maar dat ik een dergelijke band echt niet nog eens met een dergelijke auto ga ontwikkelen. Ja ik vond het een mooi ding en hij had wel wat maar nee. Ik weet 1 ding zeker, ik spaar door tot ik echt een heel mooie RS kan kopen en dan kijken we verder naar project Clio. Alhoewel ik komende maanden wel alvast remmen en onderstel wil aanpakken. Maar goed, eerst andere zaken!

Qua detachering, ik ging er ook in met het idee dat ik dat jobhoppen leuk vond om even te kijken naar wat echt bij me gaat passen. Maar ik ben er een beetje van teruggekomen. Ebusco stond eenmaal op mijn lijstje, wilde ik al, het liep een beetje stroef doordat er wat mensen daar weggingen en ze mij waren vergeten en daardoor ging ik eigenlijk verder kijken. Ware het niet dat juist daarna het gevoel dat ik geen controle had over mijn eigen toekomst en ik een enorm gebrek aan communicatie ervoer. Naast natuurlijk een discussie over woon-werk kilometers (want 50 km was al veel.....) maar goed!

Ik denk ook dat dit een zeer verstandig besluit was! Tot nog toe, heel leuke eerste werkdag gehad en kan niet wachten om er rustig in te rollen.

Enfin....kleine sneakpeak van het huis dan?

Wederom gefeliciteerd pikkebaas! Mooi huisje ook thumbs up
Dat is een heel mooi huis. Dat wordt voortaan veel meer aandacht voor de relatie en het gezin - als je zo verstandig bent als ik je inschat.
Auto's zijn/autosport is de ultieme relatietest.

De eerste auto is voor velen een vertroetelobject. Voor mij was het een Opel Kadett, notabene het model wat van Kooten en de Bie de auto voor de gewone man noemden.
Ik heb dit autootje ook vertroeteld met flowen en tunen van het blokje (er zaten weinig dooie werkpaarden in), upgrades van de antieke ophanging en het plastic-fantastic interieur en uiteindelijk zelfs een complete spuitbeurt in een garagebox.
Was de auto het waard? Welnee, 90% van de upgrades waren weggegooid geld.
Hebben de upgrades effect gehad? Dat zeker, middels veel kleine resultaatjes en grote missers. Van 130 top met warmlopers naar 145 continu met wat over.
Heb ik er iets van geleerd? Ja, vakkennis en een goede werkplaats zijn echt noodzakelijk.
Heb ik er plezier van gehad? Plezier voor tien, ik zou het direct weer zo doen.
Heb ik fouten gemaakt? Blunders als een 10 op de schaal van blunderitus. Slecht spuitwerk terwijl het niet nodig was, de reclame van de firma Shell direct geloven, het verkeer onderschatten.

Tegenwoordig heb ik een botsdoos. Een gereedschapje waar ik mee van A naar B sukkel en waar ik mee rij met de houding "eigen veiligheid eerst". Al staat er Seat, Renault, Toyota, Lada of BMW op de gril, het is een botsdoos die dient om mij te vervoeren. De techniek interresseert mij nog steeds maar ik zie ook steeds meer hoeveel die techniek kost (in euro's en voor moedertje natuur).

Qua werk vind ik dat jij een hele goede keuze hebt gemaakt. Dit soort werkgevers biedt je een overvloed aan mogelijkheden vakkennis uit te breiden terwijl je in de detachering juist inteert op vakkennis en ervaring de sterke kant moet worden.

En qua relatie, ik gok er op dat dat wel goed zit. Ik zie verminderde internet activiteit en gok er op dat dit komt door knuffelmomentjes, woninginrichting en tijd voor elkaar.

Ik ben zelf recent ook aan een nieuwe relatie begonnen. Het gevoel van de bekende vlinders is niet te evenaren en daardoor kan je letterlijk bergen verzetten. Zelfs als zestiger, hoewel ik soms moet toegeven dat ik geen twintiger meer ben.
Dat zijn de momenten dat "de jeugd" oudje tegen mij zou moeten zeggen - maar ze doen het niet. En ik hoop van harte dat die stilte een uiting van respect is.
Doe je goed, feli thumbs up Paar flinke stappen gezet in korte tijd.
Ik loop nog een beetje achter hier. big smile smiley Gefeliciteerd met je afstuderen, baan, leaseauto, andere baan en natuurlijk dat op het eerste gezicht heel charmante huis!
Van harte proficiat met al het nieuws dat op je pad gekomen is! Lekker, zoveel positieve ontwikkelingen ineens.

In welk(e) dorp/stad kom je te wonen? Ik zie iets herkenbaars aan het huis, maar kan het niet plaatsen. Maar misschien zit ik er faliekant naast en verwissel ik het met een ander huisje. Het ziet er in ieder geval zeer charmant uit!
Een tijdje niet op het forum gekeken en wat een boel gemist hier, gefeliciteerd met alle ontwikkelingenthumbs upthumbs up
Chique huis! Wees wel even scherp op die inbreker die over de schutting klimt! winking smiley
Zadelsnuiver
Wederom gefeliciteerd pikkebaas! Mooi huisje ook thumbs up

Ja ben er ook wel blij mee. Vandaag sleutel ophalen en dan kunnen we gaan verhuizen.

@rke, is zeker waar! Alhoewel ik wel een beetje wat autosport in de hobby wil houden. Zolang dat inderdaad maar niet de spuigaten uit loopt. tongue sticking out smiley

R W xxx
Doe je goed, feli thumbs up Paar flinke stappen gezet in korte tijd.

Dank je wel! Dat kun je zeker zeggen. Het zat allemaal in de pijplijn maar het komt er ook ongeveer in 1 moment uit maar das niet perse verkeerd.

speedtouch
Huis ziet er prima uitthumbs up

Mooi he

MWH
Ik loop nog een beetje achter hier. big smile smiley Gefeliciteerd met je afstuderen, baan, leaseauto, andere baan en natuurlijk dat op het eerste gezicht heel charmante huis!

Snelheid erin houden, dat heeft de Clio me wel geleerd. winking smiley Dank je wel!

R J G Ruiters
Van harte proficiat met al het nieuws dat op je pad gekomen is! Lekker, zoveel positieve ontwikkelingen ineens.

In welk(e) dorp/stad kom je te wonen? Ik zie iets herkenbaars aan het huis, maar kan het niet plaatsen. Maar misschien zit ik er faliekant naast en verwissel ik het met een ander huisje. Het ziet er in ieder geval zeer charmant uit!

Ja he, dat is ook wel een voorrecht denk ik in deze tijden en dat is iets waar ik best wel dankbaar voor ben.

Het smalste stukje van Nederland, maar je weet het al. winking smiley

Damianw26
Een tijdje niet op het forum gekeken en wat een boel gemist hier, gefeliciteerd met alle ontwikkelingenthumbs upthumbs up

thumbs up het kan snel gaan, thanks Damian. winking smiley

Barri
Chique huis! Wees wel even scherp op die inbreker die over de schutting klimt! winking smiley

Dat is het absoluut! Niet enkel van buiten alhoewel de nieuwe kozijnen daar veel aan bijdragen moet ik zeggen. Ja de inbreker was even benieuwd of ze de voordeur nog gingen repareren en vreesde voor de tuin die er niet heel netjes bij ligt....maar goed. Hebben we nog wat te doen.

Renault15 17
Mooie ontwikkelingen! Doe je goed Nico thumbs up

big smile smiley Vond ik ook, dolblij mee. winking smiley

Veel gedaan weer afgelopen periode. Qua huis veel gedaan alles nu bijna in kannen en kruiken en dat geeft ook wel lekker veel rust. Werken bij Ebusco geeft veel voldoening en het eerste functionerings gaf een erg positief beeld ook vanuit het bedrijf. Ik zit voorlopig wel ff goed op mijn plek in ieder geval.

Qua auto een paar interieurdelen voorzien van nieuwe clipjes en de olie weer vervangen. Hij is de 333.333 over en er staat alweer 336.000 km op de teller.
Omdat ik toch even een paar dagen quarantaine moet hebben de tijd even gevonden om een aantal mooie plekjes te zoeken en echt weer even de auto "uit te laten" daar heeft mijn nieuwe woonomgeving gelukkig voldoende faciliteiten voor.

Qua huis is het nu een kwestie van de garage af maken en dan heb ik enkel de "tuin" nog om me zorgen over te maken, maar dat is voor volgend jaar. Alles om de auto te wassen op de lekkere manier is er nu ook dus ook al lijkt die niet vies...hij is niet mijn level schoon. smiling smiley Dat gaan we mooi ff oplossen drinking smiley
Blijft een mooie auto en hopelijk ontspring je de corona-dans.
Blijft leuk om de band tussen jou en je Clio te zien. Ondanks de km stand een erg fris exemplaar. thumbs up
Hier in huis wacht vrouwlief momenteel ook op een testuitslag. We gaan het zien.... en je Clio staat er mooi bij op die verlaten weg. Sowieso altijd fijn als je ergens woont waar je makkelijk dat soort meer afgelegen wegen kan opzoeken. In de stad rijden vind ik vaak maar niks aan.
Even lekker uitlaten, weten de buren ook gelijk weer wat voor vlees ze in de kuip hebben big smile smiley
Kijk aan! Het EBusco had ik wel meegekregen maar de rest had ik even gemist. Grote veranderingen komen nogal eens tegelijk inderdaad.
omniradius
verlaten weg..

Niet bepaald. Deze weg wordt veel gebruikt door de lokale bewoners van de dorpen eromheen. Zeker als je met de fiets bent scheelt het enorm om die weg te gebruiken.

Nico gefeliciteerd met alle ontwikkelingen en welkom hier in de buurt grinning smiley

Nou heb je geen afstands-excuus meer om mijn vehikel eens te komen poetsen. spinning smiley sticking its tongue out
Die kangoo bij klokje rond, dat is toch de auto die je hier in dit topic het ook wel eens over had toch? Ik zag iemand reageren op social media met een achternaam ... grinning smiley kan geen toeval zijn.

Maar betekend dus dat jou clio niet is uitgenodigd maar de kangoo wel? tongue sticking out smiley
AsconaGT
Die kangoo bij klokje rond, dat is toch de auto die je hier in dit topic het ook wel eens over had toch? Ik zag iemand reageren op social media met een achternaam ... grinning smiley kan geen toeval zijn.

Maar betekend dus dat jou clio niet is uitgenodigd maar de kangoo wel? tongue sticking out smiley

Die Kangoo is inderdaad de auto van mijn moeder! Gezien de klokje rond van deze week verwacht ik hem binnen heel afzienbare tijd. En inderdaad de Kangoo mocht wel, want 1e eigenaar, 310k en al het onderhoud bekend....de Clio niet, maar goed....misschien gaat dat ooit nog eens gebeuren.

Ik heb wel een reden om het topic weer ff af te stoffen. Want sinds donderdag 14-01-2021 heb ik een tweede auto op naam. En alhoewel ik dat eigenlijk later wilde doen en ik er geen geheim van ga maken dat er iets minder leuks gebeurd is...wil ik nog even geen foto van de Clio delen....

Althans....deze kan wel...

Of deze....maar mijn geliefde Clio is ff uit de running wat betreft daily duties....ik hoop komende maanden veel mooie dingen te delen die er gaan gebeuren...maar ik moest in de tussentijd iets nieuws hebben.

Althans, nieuw....zo rijk ben ik nog niet. Maar er moest iets bij komen voor bepaalde tijd om al mijn bezigheden uit te voeren. Naar werk op en neer, familie, etc.
De criteria, goedkoop in aanschaf, redelijk door te verkopen, dus niet te oud....beetje leuk smoeltje en goedkoop in gebruik.

1 + 1 = 2 dus het is geen Aygo geworden maar een: Renault Twingo 1.5 DCi uit 2011.

2200 euro koopt een Twingo DCi met 277.000 km op de teller, in een collection uitvoering met Airco en Cruise control. De airco werkt niet 100% want de condensor is lek maar verder echt een gigantisch leuk ding, hij is al verlaagd met mooie Megane 1 F7R wielen dus ik hoef er niks aan te doen!

Goedkoop in gebruik, iets goedkoper dan de Clio al ontloopt het gek genoeg niet heeel erg veel. Maar dat is ook met name omdat de verzekering vrij hoog ligt. Ik kan nog extra verdienen door nog zuiniger te rijden dus we kunnen altijd een extra challenge erbij doen. Ik ga het bijhouden in ieder geval.
Dan komen we er binnenkort wel achter wat dan uiteindelijk het oordeel wordt. tongue sticking out smiley

Dus zodoende, welcome nieuwe Daily.

Lijstje na aanschaf is relatief kort:

- Originele radio terugplaatsen
- Grote beurt (met origineel luchtfilter in plaats van de open cone die er nu op zit)
- Airco fixen.

En verder gewoon eens genieten van een auto waar ik niks aan wil doen (niet omdat het niet kan, maar omdat ik het niet wil)
Staat er al leuk bij inderdaad, met die 1.5 heb je een rap autotje.
Met de Clio komt het vast weer goed. En gefeliciteerd met de Twingo.... inderdaad rijden, rijden, rijden en verder niks aan doen. Is wel een van de best rijdende Twingo II's zo'n diesel trouwens. Een ex-collega was echt fan van de Twingo diesel. Eerst had hij er eentje voor zichzelf, een tijd later hadden ze er drie in het gezin. nut smiley
Erg leuke Twingo en Clio komt zeker helemaal goed.

Je had toch al grote plannen, kan je ze nu mooi uit gaan voeren.drinking smiley
Dat is zo te zien wel een goed moment om je plannen voor de Clio naar voren te halen. In ieder geval veel plezier gewenst met de Twingo! Ook een leuke auto en zeker veelzijdiger dan je zou denken.
Zo zie je maar; elk nadeel hep ze voordeel. Het resultaat voor nu een leuke Twingo en straks een Clio die nóg beter en mooier is dan voorheen. Doe je wel rustig met al die turbo-PK's in de sneeuw? big smile smiley
Ach, ook leuk om eens zo'n dieseltje rond te knorren lijkt me. Wanneer het beter weer is gewoon de Clio oppakken. smiling smiley

Nico GTR
En inderdaad de Kangoo mocht wel, want 1e eigenaar, 310k en al het onderhoud bekend....de Clio niet, maar goed....misschien gaat dat ooit nog eens gebeuren.
Bijzonder, er komen genoeg auto's voorbij waarvan de historie niet bekend is of die zelfs pas kort in bezit zijn. Bovendien heb jij zo'n beetje elk onderdeel wel eens vervangen, historie lijkt me bekend genoeg. En sowieso een mooi verhaal.
@LexArno Hij is best vlot te noemen inderdaad Arno.

@Dave, Clio komt zeker weer goed, ff mijn best doen dat die op de eerstvolgende meeting er gewoon bij is....maar ik snap dat wel. Mijn vader ook wel! Deed echt niet onder voor de Clio 2, 1.5 DCi die hij ooit had. En het blijft gewoon een erg soepele motor.

@CK, Yes ff nog wat onderdelen verzamelen dus. drinking smiley

@Pausebreak, ja als die dan toch ff uit de running is kan ik ook wel meer doen dan strikt noodzakelijk. big smile smiley En inderdaad ik was tijdens de proefrit enorm te spreken over de Twingo. Zelfs al is die enorrum stug! Hij rijd soepel en volwassen.

@Piet, Thanks! big smile smiley

@Zadelsnuiver, Precies! Nou....dat vind ik dus merkwaardig genoeg het grootste verschil. De Clio nodigt (ook door alles wat ik er in de voorgaande jaren mee heb gedaan) enorm uit tot hard rijden en zoveel mogelijk snelheid houden. Dat doet de Twingo niet echt, die voelt iets luier aan....ik vind hem ook gevoellozer sturen. Als geheel is de Clio iets completer voor mij (maar dat kan ook mijn roze bril zijn) verder ben ik enorm te spreken van de Twingo.
Heel benieuwd hoeveel diesel die erdoor heen stookt.

@MWH, Precies, geen haast mee en dat was ff het belangrijkste op korte termijn met mijn chronische gebrek aan tijd....het is inderdaad lekker knorren....ik denk wel dat ik hem nog een keer laat chippen. drinking smiley
En ja waar het volgens Nic ook op neer kwam was dat er veel Clio's werden aangemeld....het leek dus niet echt speciaal te zijn. Ach ja, het was leuk om mee te maken zo!
Mijn vriendin heeft ook een Twingo 2, heb er wel eens in gestuurd. Fijne auto wel ja!

Succes met de Clio, toch spijtig zo, maar ja inderdaad elk nadeel heb ze voordeel... Ik ben benieuwd naar alle Clio-updates, maar dat komt vast goed smiling smiley In de tussentijd lekker goedkoop (hopelijk) rijden
Een Twingo Diesel. Ik heb er weleens eentje meegehad als leenauto toen ik een 400km moest rijden op een dag. Op het gemis van een cruise control na was het echt geen straf. Wel kan je goed voelen dat de Twingo dan wat zwaarder is dan de typische A segmenter.
Er zit ook meer isolatie in een Twingo 2 dan in veel concurrenten van die tijd. Daarmee is het relatief goed uit te houden op de langere afstand.
Leuke Twingo! Zo'n dCi blokje maakt het vast een fijne auto.En die velgen staan er super onder thumbs up.

Na de Twingo I was de II natuurlijk een stuk minder origineel en onderscheidend. Maar ik denk dat je er meer auto aan hebt dan de Aygo/C1/108. Grootste nadeel van de Twingo II vond ik dat de bestuurderstoel niet in hoogte verstelbaar is. Onbegrijpelijk dat fabrikanten daarop besparen.
Gewoon een net ding die twingo diesel, rijdt erg goed door die berg koppel. Je wil er niks aan gaan doen, dus ook geen chiptune winking smiley?
He, een Twingo?
Een echte Clio rijder die een Twingo koopt?

Mooi ding, ik ben wel een fan van die 1,5 dCi blokjes. Een vorige werkgever had er een vijftal in de lease en ieder exemplaar had meer dan 250.000 op de teller.

Maar ze liepen stuk voor stuk prima.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.