NGTR zijn Clio 1.2 Expression 2001. Terug in zijn element.

Gepost door Nico GTR 
A3 White
Laten we hopen bij Joep op de stoep.

Ik geef hem sowieso op, ben zelf ook reuze benieuwd eigenlijk!

5000 km gok ik in de komende 3 weken, dan een paar dagen niks, dan weer 1000 en dan is het ff afwachten.....ik denk dat ik ergens eind van het jaar wel op de 300.000 zit.
(Zeker met de afstanden die tussen het ouderlijk huis van mijn vriendin en die van mij zitten....) tongue sticking out smiley

Peter O
Gefeliciteerd met je verse APK Nico! En ook met de andere zaken in je persoonlijke leven, mooi nieuws!

Thanks Peter, ja toch! Ben er dolgelukkig mee. winking smiley

rke
Nico GTR
@rke, Dank je wel! Heb je niet gezien tijdens de GTC, niet geweest?? Nee das dan ook weer niks. Maar alles valt vanzelf op zijn plek, je hoeft ook maar een paar jaar tenslotte. winking smiley

Ik ben zaterdag kort bij de GTC geweest. Sinds het latten is mijn tijd bij mijn vriendin erg kostbaar voor mij en zij moest alleen de zaterdagochtend werken. Lieke is trouwens wel eerste Nederlander van haar klasse geworden en tweede als je die buitenlandse snelheidsmaniak meetelt.

Tja, ik zou graag nog lang werken, het lijkt mij helemaal niets om thuis voor het raam te kijken hoe snel een geranium groeit. Maar, eerst maar eens tot het officiële moment zien te komen, daarna ga ik voor de lol werken.

Ah juist! Ik snap je. winking smiley

Ach ja beetje consultancy werk doen voor jezelf. winking smiley Dikke Tesla, leven is mooi!
Nico GTR
(..)....ik denk dat ik ergens eind van het jaar wel op de 300.000 zit.
(Zeker met de afstanden die tussen het ouderlijk huis van mijn vriendin en die van mij zitten....) tongue sticking out smiley

(..)

Nieuw project: G3 erin bouwen? winking smiley

Drukt de relatiekosten (op termijn) een beetje. winking smiley
Durashift
Nico GTR
(..)....ik denk dat ik ergens eind van het jaar wel op de 300.000 zit.

(..)

Nieuw project: G3 erin bouwen? winking smiley

Drukt de relatiekosten (op termijn) een beetje. winking smiley

Ik woon gelukkig al heel lang niet meer thuis. 😊 En de 65 km die er tussen mijn appartement in Eindhoven en haar zitten zijn prima te doen gelukkig.

Enige is wel. Die G3 had ik ooit bij de kopwissel moeten doen....ach hij rijd nog steeds ergens 1 op 16. Dus t zal wel. Elke auto die ik bereken komt duurder uit.
Nico GTR
rke
Nico GTR
@rke, Dank je wel! Heb je niet gezien tijdens de GTC, niet geweest?? Nee das dan ook weer niks. Maar alles valt vanzelf op zijn plek, je hoeft ook maar een paar jaar tenslotte. winking smiley

Ik ben zaterdag kort bij de GTC geweest. Sinds het latten is mijn tijd bij mijn vriendin erg kostbaar voor mij en zij moest alleen de zaterdagochtend werken. Lieke is trouwens wel eerste Nederlander van haar klasse geworden en tweede als je die buitenlandse snelheidsmaniak meetelt.

Tja, ik zou graag nog lang werken, het lijkt mij helemaal niets om thuis voor het raam te kijken hoe snel een geranium groeit. Maar, eerst maar eens tot het officiële moment zien te komen, daarna ga ik voor de lol werken.

Ah juist! Ik snap je. winking smiley

Ach ja beetje consultancy werk doen voor jezelf. winking smiley Dikke Tesla, leven is mooi!

Nah, een accubak? crying smilie

Nee, dan liever zo'n Geelhoed plastic diy badkuip gebaseerd op een Lotus 7.
Of een geconverteerd low-budget kippenhok als een Burton.
Of toch de ultieme widowmaker... een bouwdoos-Cobra. cool smiley

Dit alles natuurlijk zolang de stramme botjes dit geweld (kou, regen, weinig vering, echt rijden) nog aankunnen. Daarna kan ik altijd nog gaan kijken voor een hoge-instap-bolide of kingsize elektrieke rolstoel.
rke

Nee, dan liever zo'n Geelhoed plastic diy badkuip gebaseerd op een Lotus 7.
Of een geconverteerd low-budget kippenhok als een Burton.
Of toch de ultieme widowmaker... een bouwdoos-Cobra. cool smiley

Dus ik zie jou binnenkort ook een keer bij de kitcar collection?
Ik hoop het.

Dat betekent in ieder geval dat ik zo veel geld over heb dat er een leuk kitkarretje af kan. Deze ziet er heel leuk uit:
rke
Ik hoop het.

Dat betekent in ieder geval dat ik zo veel geld over heb dat er een leuk kitkarretje af kan. Deze ziet er heel leuk uit:

Bij ons kriebelt dat ook...
Het jaarlijkse festijn is begonnen, vakantie!! Heerlijk na een vol jaar keihard werken en studeren echt even compleet afstompen en bedenken wat er nu eigenlijk is gebeurd. Want in alle eerlijkheid is er heel veel een beetje langs me heen gegaan....al dan niet om begrijpelijke redenen. tongue sticking out smiley
Vanwege mijn laatste werkdag, de bijbehorende borrel op werk en het feit dat ik de reis van 1900 km compleet alleen ging rijden (wel met 1 nachtje slapen in een hotel uiteraard) heb ik zaterdag en zondag compleet gespendeerd in de auto.

Heerlijk richting Scandinavie waar de wegen rustig zijn, de vergezichten mooi, de Clio ontzettend zuinig kan lopen (1 op 18,5) en het weer regenachtig is. big smile smiley

Toch wel weer ontzettend trots op hoe hij er nu bij staat. smiling smiley en het rijd zo goed op de autobahn, vanaf Eindhoven tot bijna bij Hannover geruime tijd tegen de 160 kunnen rijden, soms zelfs ietsje harder. Uiteindelijk 280 km in 2 uur en 15 minuten afgelegd en toen liep ik tegen de file aan die ik tot Lubeck bij me zou houden.
Daarna is Zweden zo heerlijk relaxt....

En autoliefhebbers!

Mooi hotel gevonden in Uddevalla.

En de dag erna werd ik door regen begroet in Noorwegen

Maar het blijft een magnifiek land, duurt alleen lang om doorheen te rijden. tongue sticking out smiley

Oh ja en je auto word er best vies van....

Tot over 3 weken. big smile smiley
Nico GTR
Daarna is Zweden zo heerlijk relaxt....

En autoliefhebbers!

Zweden is qua auto's heel bijzonder. Je ziet hier in een dag meer Amerikanen dan in een heel jaar in Nederland. Ritje van 200 km, 16 exoten. Corvettes, Mustangs, Belairs, mooi hoor. En op iedere provinciale weg staan 'handtekeningen' van vele tientallen meters, vaak gezet met heel oude en héél snelle Volvo's.
Zadelsnuiver
Terugweg ff langs Helsinki hè big smile smiley

Nou....er ligt iemand bij mij thuis te wachten op me tegen die tijd, dus dat zal voor een andere keer zijn. winking smiley

@Velthuis, prachtig toch!
Mooie vakantie gewenst.
Zo 'vies; vind ik die Clio achterkant nog niet hoor..

maar ehm.. pas nou op voor de 'relatie plak'.. gewoon ff over Finland terug rijden.. je bent er nou toch (bijna) in de buurt man. drinking smiley
Nico GTR

@Velthuis, prachtig toch!

Absoluut!
thumbs up

Prachtige landen, mooie tocht, ongerepte natuur.
Ik ben jaloers.
@Durashift, komt goed. tongue sticking out smiley maar heb der ook al bijna 1,5 maand niet gezien tegen die tijd.....en dan is Helsinki gevoelsmatig best wel een stukje extra rijden. winking smiley Komt wel een keertje hoor! Heb Zadelsnuiver zijn telefoonnummer en mijn vriendin moet ook echt Scandinavië eens bekijken....dus kwestie van tijd.

@rke, dank je! Ach een Clio kan er makkelijk komen en die van jou heeft nog steeds minder gereden toch? winking smiley

Om jullie nog extra jaloers te maken. smileys with beer
Geniet van je vakantie met die mooie Clio! En daarna is het weerzien des te fijner. winking smiley
Nico GTR
@rke, dank je! Ach een Clio kan er makkelijk komen en die van jou heeft nog steeds minder gereden toch? winking smiley
Ja. Binnenkort een 250k beurtje.

Jij toont met jouw Clio aan dat een moderne auto met een beetje onderhoud heel lang als nieuw blijft. Ik ben wel benieuwd wanneer bij mij het roestduiveltje gaat opspelen, twintig jaar zonder extra roestpreventie is best lang.
Misschien moet ik eens met de tectylbus aan de slag.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-07-2019 09:45 door rke.
rke

Jij toont met jouw Clio aan dat een moderne auto met een beetje onderhoud heel lang als nieuw blijft. Ik ben wel benieuwd wanneer bij mij het roestduiveltje gaat opspelen, twintig jaar zonder extra roestpreventie is best lang.
Misschien moet ik eens met de tectylbus aan de slag.

Franse auto's algemeen en Renaults specifiek roesten amper. Het Zweedse blad Vi Bilagare doet daar al heel lang onderzoek naar. Moderne auto's worden weer steeds slechter op dat gebied, de Japanners voorop, maar de Fransen blijven het daar goed doen. De antieke 106 en de Renaults van mijn broer kennen of kenden ook amper roest. Het 106'je na 20 jaar een keer wat bijgestipt her en der op de bodem. Niet te vergelijken met de Alto van m'n moeder waar ik vorig jaar na 8 jaar het voorste subframe, de krik punten en delen van de achteras ontroest, geFertant en gespoten heb.
Die van mij kent eigenlijk geen roest...anders dan onder de motorkap een klein beetje vliegroest en bij de afwatering van de achterklep.

Lekker bij de Atlantische oceaan.
Mijn 2003 Mégane was ook na 220 dkm en 16 Finse winters compleet roestvrij, niet eens beginnende roest ergens! Daarentegen zie ik hier veel nieuwere Mercedessen, Audi's én BMW's met flinke roestplekken.

Hoe is het comfort nu Nico? Hier in Finland zijn de wegen niet al te best..
Zadelsnuiver
Mijn 2003 Mégane was ook na 220 dkm en 16 Finse winters compleet roestvrij, niet eens beginnende roest ergens! Daarentegen zie ik hier veel nieuwere Mercedessen, Audi's én BMW's met flinke roestplekken.

Hoe is het comfort nu Nico? Hier in Finland zijn de wegen niet al te best..

Oh ja hij is verlaagd sinds die vorige keer in Noorwegen was. Comfort is beter vind ik, blijft mooi vlak liggen zelfs over korte oneffenheden.
Wauw. Wat een omgeving. Ik moet ook echt eens die kant op...

Kan je nou zo dat uitkijkpunt op rijden eye popping smiley, of lijkt dat zo doordat je de Clio perfect voor de eventuele paaltjes hebt gezet?
MWH
Wauw. Wat een omgeving. Ik moet ook echt eens die kant op...

Kan je nou zo dat uitkijkpunt op rijden eye popping smiley, of lijkt dat zo doordat je de Clio perfect voor de eventuele paaltjes hebt gezet?

Echte aanrader! Houd rekening met de hogere prijs voor brandstoffen en voedsel, maar je hebt minder nodig, want het land geeft meer. Vis, vruchten, water. winking smiley

Ehm in theorie kan het ja, maar het beweegt al als je erop staat dus ik zou me er zelf niet echt comfortabel bij voelen.
Mooie trip! Weer aardig wat kilometers gereden zo.
Nico GTR
Ehm in theorie kan het ja, maar het beweegt al als je erop staat dus ik zou me er zelf niet echt comfortabel bij voelen.

Wordt een leuk verhaal bij de verzekering. "Ehm, ja, ik had hem dus hier geparkeerd. Maar hij is verdwenen, met parkeerplaats en al. 300 meter naar beneden..."

Mooie trip NIco!
Mooie foto's weer Nico, zowel Zweden als Noorwegen staan nog hoog op mijn lijstje! Prachtige foto's ook weer.
Kan me alleen goed voorstellen dat je op die wegen daar zo af en toe een beetje meer vermogen zou wensen. Maarja, zo'n verbruik is eigenlijk ook wel wat waard.

Overigens, ik heb het in de update's volgens mij niet voorbij zien komen, maar zie ik daar nieuwe koplampen icm xenon/led?
Is al van een pagina terug. Zoveel update Nico de laatste tijd haha
[www.autoweek.nl]

Maakt de auto echt een stuk lekkerder thumbs up
Ah, die had ik dan weer even gemist.

Ik hou van dit soort updates, die voor het gros van de mensen onzichtbaar zijn. Zal qua lichtopbrengst ook wel een flinke verbetering zijn. Toen ik OEM xenon in mijn Ibiza had gezet was de lichtopbrengst echt fantastisch. Daar kan de 208 nu met LED (aftermarket H7) bij lange na niet tegen op.
Dank je Durashift.

@ engineer, zeker weten, de 290.000 red ik wellicht nog wel in augustus.

@adisnx, haha jaah stel je voor kan me voorstellen dat de mevrouw achter de telefoon dan ook even niet meer weet wat ze ermee moeten.

@gehaktstaaf, vermogen mis ik over de linie sowieso overal wel. Het is wel waar dat je op de echt grote hellingen hier stijging van 7 tot 8% niet meer wegkomt met 80 in 4 en je echt terug moet naar de 3. Aan de andere kant bochten blijft het perfect in combinatie met het lage gewicht. Op de een of andere manier hebben al meerdere hot hatches proberen te sporten. 2 in Zweden op de snelweg en 3 in de bergen hier. Bergaf voel ik ze niet duwen bergop wel. Ach zo erg als het klinkt is het niet hij komt prima mee.

Ja goed gespot! Ik kon een set lampen krijgen voor een dermate lage prijs dat ik het nog wel wilde doen. Normaal vind ik de 200 voor enkel de behuizing veel te veel nu ben ik klaar voor dat bedrag en is alles nieuw. En ja het scheelt echt een enorme bak licht. Wat je grappig genoeg pas merkt als het echt donker begint te worden. En misschien dat het aan mij ligt maar ik heb het idee dat die ook weer wat serieuzer wordt genomen op de snelweg. Ben ook wel blij dat het erin zit echt een update waarvan je denkt die had ik eerder moeten doen. Ach hij gaat komende tijd niet weg dus heb er nog langere tijd plezier van. smiling smiley

Na de vakantie nog even de hitteschilden van de uitlaat wat vernieuwen. Die boven de achterdemper is echt door en ligt er maar bovenop te rammelen. Dat is een simpel te verhelpen dingetje in aanloop naar een klokje rond aanmelding.
Het lijkt mij een geweldige rit, mooie omgeving met mooie wegen. Geniet ervan!
Prachtige omgeving inderdaad, maar zijn de wegen ook een beetje leuk?
Nico GTR
Dat is een simpel te verhelpen dingetje in aanloop naar een klokje rond aanmelding.

Jij gaat voor een klokje rond aanmelding?
Met maar drie ton op de teller?
Zo'n geknuffeld en gepamperd exemplaar?

Wat zal de rest er aftands en versleten uitzien.

Ik twijfel om ook eens die kant op te gaan. Voor mij zou het einddoel Oslo zijn, mijn jongste dochter studeert daar. Ik kan dan kiezen tussen het veer Hirtshals Larvik (1300 km) of via de bruggen richting Malmo (1500 km). Alleen zal ik in het winterseizoen moeten gaan en ik ben wat bang voor het grote glijden en glibberen aldaar.
rke
Nico GTR
Dat is een simpel te verhelpen dingetje in aanloop naar een klokje rond aanmelding.

Jij gaat voor een klokje rond aanmelding?
Met maar drie ton op de teller?
Zo'n geknuffeld en gepamperd exemplaar?

Wat zal de rest er aftands en versleten uitzien.

Ik twijfel om ook eens die kant op te gaan. Voor mij zou het einddoel Oslo zijn, mijn jongste dochter studeert daar. Ik kan dan kiezen tussen het veer Hirtshals Larvik (1300 km) of via de bruggen richting Malmo (1500 km). Alleen zal ik in het winterseizoen moeten gaan en ik ben wat bang voor het grote glijden en glibberen aldaar.

Tot Oslo is simpel rijden hoor rke, snelweg, snelweg, snelweg, grensovergang, snelweg. etc. winking smiley Ik zou over Malmo gaan persoonlijk, ik app je de tips nog wel even voor het snelste bootje. winking smiley Enige nadeel is dat Oslo eigenlijk niet in 1 dag te rijden is. Niet comfortabel in ieder geval, ik ben dit keer vanaf Eindhoven naar Udevalla gereden. 1200 km en ik merkte de laatste 2 uur al wel dat het op het randje zat van wat echt prettig is. Had het nacht geweest was ik gestopt.

Maar ja ik ga Nic wel mailen zodra die op de 300.000 km staat, prima dat het keuringsblaadje leeg blijft toch? 2 duimpjes omhoog en we zien je nog een keertje bij de 400.000 km. big smile smiley Beetje goede reclame maken voor Renault, netjes poetsen van tevoren. big smile smiley

Damianw26
Prachtige omgeving inderdaad, maar zijn de wegen ook een beetje leuk?

Zeker weten! Ik heb een filmpje gemaakt die zal ik t.z.t. eens uploaden als ik weer thuis ben. Sommige wegen zijn qua onderhoud niet ideaal en het asfalt maakt veel lawaai. Maar goed, 80 is toch de max.

Matthijss
Het lijkt mij een geweldige rit, mooie omgeving met mooie wegen. Geniet ervan!

Dank je! Komt helemaal goed!

Zadelsnuiver
Het is écht mooi weer in Helsinki nu winking smiley

Het regent hier nu ja.....

Zou leuk zijn, de Clio in Klokje Rond! Joep z'n mond zal openvallen van verbazing.
De grap is dat dan iedereen opeens een tweedehands Clio wilt om er vervolgens achter te komen dat het wat meer dan een portie geluk benodigd om 'm naar de 3 ton te sturen big smile smiley
Precies dat dus. Een Clio kopen en rijden kan iedereen wel. Een clio *goed* rijdend houden is een 2e.
Nou,

Ik heb diverse merken en modellen gehad en de Clio is een Franse voltreffer. Zijn enige zwakheid is de electronica maar ook die zwakke electronica doet niet onder voor bijvoorbeeld de electronica van BMW.

Het risico bestaat inderdaad dat de Clio de nieuwe Starlet wordt.
ALTIJD goed, zelfs als de handelaar als oplichter bekend staat. Heeft nooit onderhoud nodig terwijl de fabrikant echt anders beweert. Kan niet stuk hoewel alles stuk te krijgen is.
En daarna te duur voor het restje auto wat een klein budget voor een tweedehandsje aankan.

Wat mij nog steeds verbaast: ik heb ook een 2002 Laguna gehad. De auto die mij er bijna van overtuigd heeft nooit meer een Renault te kopen.
Gelukkig was er een Renault dealer die op mij ingepraat heeft dit exemplaar te kopen. Een exemplaar wat van een jong moedertje geweest is.

De linkerhelft van de 'racing mama's'.
We gaan er wel van uit inderdaad dat Joep er tevreden over is. big smile smiley Maar goed, eerst maar eens de tellerstand ook op de 3 ton hebben staan!! Wat naar alle verwachting echt wel vlot genoeg gaat overigens, moet nog terug naar NL...dan staat er nog een vakantie naar Duitsland op het programma. Paar ritjes familie, zal nog een paar keer naar Groningen moeten, werk. Het gaat ongemerkt en nog steeds ontzettend hard!

Maar ja wat is er nodig om hem naar de 3 ton te sturen? In de basis was het een prima auto en nadat ik de koppakking heb gewisseld was het meeste onderhoud niet "perse" nodig maar wel echt fijn voor hoe de auto nu erbij staat. Juist dat onderhoud voegt de jaren toe en maakt dat de kilometers plezierig blijven.
Laten we niet doen alsof de Clio echt altijd lief wordt behandeld, hij moet voor me klaar staan, doet dat ook elke dag met verve en ik rijd hem netjes warm. Maar daarna? Hij draait elke rit wel hoog in de toeren, hij krijgt volgas voor zijn kiezen, hoge snelheden voor uren op de autobahn. En alles doet die zonder een krimp te geven of ook maar enige blijk te geven van dat het harde leven hem slecht doet. In tegendeel hij loopt perfect en soepel.

Dat het echt niet altijd rozengeur en maneschijn is geweest kun je teruglezen over de afgelopen 37 pagina's. Maar het is wel een verdomd goed eerste wagentje gebleven ik houd hem maar, het gekke ding heeft me teveel goede dingen gebracht. big smile smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.