NGTR zijn Clio 1.2 Expression 2001. Terug in zijn element.

Gepost door Nico GTR 
Nico GTR
En dan is het zondag alweer zo ver! Ik ga voor de enthousiaste meelezers hier alvast een cadeautje uitpakken. Dus Dave, Tom, Ralph, als jullie de teasecampagne op de RTC facebookpagina willen volgen.

Ik twijfel nog steeds.

Aan de ene kant zit ik iedere dag al meerdere uren ingeblikt en vind ik 4 uur extra autorijden in mijn weinige vrije tijd wel erg veel van het goede. Maar aan de andere kant was het een goed georganiseerde bijeenkomst met veel gelijkgestemde mensen en veel bijzondere auto's.
Wat ik vooral fijn vond is het feit dat de meeting, ondanks de locatie van een bekende dealer, geen "autoverkoop" karakter heeft. Je kan heerlijk praten met een eigenaar van een heftig gemodificeerde Renault 4 of een originele Alpine. Of je kijkt eens onder de kap van een circuit-RS voor handige tips.

Het is zo heerlijk dat je niet iedere twee seconden benaderd wordt door een vriendelijke verkoper en dat je volledig geaccepteerd wordt met slechts een oude Clio. Ik heb nu eenmaal een heen-en-weer-doos in plaats van een poetsgebakje.

Tom heeft even geholpen met het verlagen van de Clio.

Al ben ik vooral erg benieuwd naar deze!

Nico GTR

Tom heeft even geholpen met het verlagen van de Clio.

Mooi hè, en dan jou het zware werk laten doen winking smiley. Succes met de gevulde goodiebags

Oh, en niet te lang in de zon laten staan je auto hè grinning smiley
Ja was ff kort en krachtig Ruud. Maar komen genoeg andere mogelijkheden en kansen natuurlijk. winking smiley

450 auto's....het is me wat. Wat een drukte, mede door het weer echt prachtig! Paar afwezige Renault's maar ook weer heel veel specialen. Ik wacht de grote stroom even af en dan schrijf ik van het weekend naast een Clio update ook maar weer een groot verhaal over de openingsmeeting.
Maar korte versie? 2019 was een goede! smileys with beer
Nico het was een indrukwekkend en perfect georganiseerd evenement, de goodie bag was een erg leuke binnenkomer. Heel veel Renault's en Alpines, en veel zon, echt een groot feest voor elke autoliefhebber. Je ziet hoeveel bijzondere auto's door Renault zijn gemaakt. Ik heb ook je rode Clio gespot.

Er waren ook liefhebbers met andere merken, ik kwam bijvoorbeeld ook een Lancia Zagato en Audi R8 tegen.
ak2
Nico het was een indrukwekkend en perfect georganiseerd evenement, de goodie bag was een erg leuke binnenkomer. Heel veel Renault's en Alpines, en veel zon, echt een groot feest voor elke autoliefhebber. Je ziet hoeveel bijzondere auto's door Renault zijn gemaakt. Ik heb ook je rode Clio gespot.

Er waren ook liefhebbers met andere merken, ik kwam bijvoorbeeld ook een Lancia Zagato en Audi R8 tegen.

Dank je ak2 thumbs up En vanaf pagina 64 in de AMT die je in de goodiebag vind die overigens via Adinsx is geregeld vind je de reportage over mijn werkgever en project. big smile smiley

Ik heb de Sport Spider wel gemist, maar ja....er waren dan wel weer 18 nieuwe Alpine A110's! Best wel veel als je bedenkt dat we vorig jaar alle 3 op dat moment in Nederland aanwezige exemplaren hadden staan. big smile smiley
Een mooi evenement met veel mooie auto's.

Het weer zat mee, de locatie is zonder meer goed en - als je even in de rij wilde staan - de koffie of het frietje waren aangenaam.
Ik heb heerlijk kunnen babbelen en kijken. Ideeën kunnen opdoen en zelfs kunnen kijken voor een leuke youngtimer ... om dan toch maar te besluiten dat zo'n aparte auto het niet verdient zijn oude dag te slijten als kilometervreter.

Ik ben echter wel reuze nieuwsgierig naar dat nummer van AMT.

Over de andere merken:

ik heb een zwak voor de Cobra. Het zal zeker geen echte geweest zijn maar dat model heeft gewoon iets puurs.
Motor, stoeltjes, remmen en stuur. Dat is alles, meer heb je niet nodig.
rke

Ik ben echter wel reuze nieuwsgierig naar dat nummer van AMT. .

Goodiebags waren al op denk ik? (Nico heeft een te kleine auto winking smiley ). Stuur me anders even een PM, stuur ik er vandaag nog een op winking smiley

Maar die te kleine auto is nu wel al 100.000 km in mijn bezit....de 272.500 km zijn overschreden! smileys with beer
Nico GTR

Maar die te kleine auto is nu wel al 100.000 km in mijn bezit....de 272.500 km zijn overschreden! smileys with beer

Mooi plaatje.

Dat 'te klein' is reclamegewauwel. Gezwets van reclameboeren die een muntje willen verdienen door iedereen een grotere, betere, verse botsdoos aan te smeren. Die reclame houdt wel de economie draaiend maar het moet niet betekenen dat ik daarom mijn eigen situatie onmogelijk maak om maar een verse botsdoos te rijden.
s velthuis
Je kunt de afrit in elk geval sneller nemen dan ik... winking smiley

Je zag de kentekenplaat steeds kleiner worden?

🤣🤣🤣

Welk een schavuit....
s velthuis

Haha oeps....ik moet echt beter opletten volgens mij daar. big smile smiley

Maar hij ligt zo goed Velthuis....zooo goed. smileys with beer
Indrukwekkende hoeveelheid kms gereden met je strakke Clio Nico. Je hebt een hoop ermee gedaan, er mee meegemaakt en hem goed bijgehouden.
Ga lekker door zou ik zeggen! smiling smiley
rke
s velthuis

Je zag de kentekenplaat steeds kleiner worden?

🤣🤣🤣

Welk een schavuit....

Die moet ik met mijn brik inderdaad niet meer proberen bij te houden, zeker niet op winterbanden smiling smiley
Dank je wel Durashift en Marc, gaat zeker goed komen!

Dat was vast maandag dan....drinking smiley Volgens mij zag ik toen een zwarte Octavia.
Nico GTR
Dank je wel Durashift en Marc, gaat zeker goed komen!

Dat was vast maandag dan....drinking smiley Volgens mij zag ik toen een zwarte Octavia.

Dat zou heel goed kunnen. Maar het was echt met de Cordoba dat bijhouden er niet inzat big smile smiley
Ik probeer die bocht meestal met 100 te nemen mits het overige verkeer dit toelaat.

Da's voor degenen die hem niet kennen, 2 keer de aanbevolen snelheid. Met droog wegdek heb ik dan nog geen piepende bandjes. smiling bouncing smiley
Mooi weekendje weg op Goodwood met de boys. Thanks voor de on-track fotografie Dirk! thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-05-2019 21:38 door Nico GTR.
Leuk, lekker spelen met de Clio. En op Goodwood, een mooie historische plaats.
Geen dank voor de foto's, ik vind het leuk genoeg om ze te maken.
Misschien nog wel leuker zijn de filmpjes die ik geschoten heb van je.
Filmpje 1
Filmpje 2
Mooie foto's van de Clio Nico.

Dit jaar dus mee geweest met de boys, leuke trip. Graag (veel) meer foto's smiling smiley.
Leuke foto's idd. Verlaagde onderstel geeft wel resultaat zo het lijkt. thumbs up winking smiley
Nico GTR
Mooi weekendje weg op Goodwood met de boys. Thanks voor de on-track fotografie Dirk! thumbs up

Jaah die Nico kan er wat van! Was een mooi parcours daar op Goodwood!
Ohoh blijkt wel dat ik te weinig tijd echt overhoud voor "nutteloze, leuke" dingen, dus allereerst wederom bedankt voor alle reacties! Altijd leuk om te lezen dat mensen het ook lezen. Maar goed, mijn inactiviteit, hoe komt dat? Ehm paar redenen....3 eigenlijk om toch maar even het levensgedeelte van het topic in ere te houden.
Werken is een grote, project moet immers af! School komt er dan nog bij, of althans, zorgen dat ik ook daadwerkelijk eens een einde kan gaan maken aan mijn studie en volgend jaar echt daadwerkelijk afstudeer. En dan is er nog de grootste en leukste en misschien ook engste verandering in mijn leven.
Want jazeker lieve kijkbuiskinderen, er is een vonk overgesprongen naar het meest logische in dit universum, een heel prachtige jongedame. Lang verhaal kort! Jazeker ik heb een vriendin, ja ze heeft in de Clio mogen rijden, ja ze heeft een eigen auto, nee das geen Renault...en ja uiteraard is ze het meest fantastische op deze aardbol.

Blijft natuurlijk wel over dat de Clio af en toe wat aandacht nodig heeft en anders maar gewoon eist.....want het blijft een Renault! Dus na 2 keer kort achter elkaar te warm te zijn geworden op de snelweg in de file zonder echt goede reden en met een nieuwe ventilator!!!! toch maar ff een dagje uittrekken om hem op te kalefateren.
Gelukkig had mijn vriendin een ruime maand Australië geboekt dus genoeg tijd om mooi in te vullen. En dat moest afgelopen weekend allemaal maar gebeuren.
Lange versie, korte versie, nog een kabelbreukje gevonden, en een kapotte zekering, waarschijnlijk van toen de oude ventilator de geest gaf.....mooi ook weer opgelost dus. Koelsysteem geleegd en gevuld met het juiste type. Zal na de vakantie nog wel een keertje moeten want dan moet de waterpomp vervangen worden......maar das niet zo erg want dan heb ik tenminste bijna alle onzuiverheden uit het systeem.

Dus ja....zoek de verschillen.

IMG_20190624_194359 by Nico K, on Flickr

IMG_20190709_202544 by Nico K, on Flickr

Zit een paar weken tussen beide foto's.

Maar korte samenvatting.
- Nieuwe expansietank
- Nieuwe koelventilator
- Verse KVS
- Verse remvloeistof
- Xenon koplampbehuizing, geschuurd en gespoten op mijn manier
- D2S Osram Laser Xenarc lampen
- H7 grootlicht, Philips Extreme vision
- T10 Philips extreme vision
- Philips Silvervision knipperlichten
- Nieuwe koppelbouten voor de stabistang

20 juli rijd ik naar Noorwegen met de Clio, 1900 km enkele reis. Bootje weer etc. Nu al zin in maar moet de apk nog wel ff doen voor die tijd. Dus morgen is de dag des oordeels. Hoe is de Clio er na 282.000 km en 18 jaar aan toe?
Het is écht een pareltje om te zien man, bijna 3 ton zie je er écht niet aan af. En dat er dan wat onderhoud aankomt is ook echt geen schande.
Wacht in spanning de post over de APK af.
Welja, de Clio ziet er werkelijk keurig uit, mijn complimenten.
En, wat veel belangrijker is, de andere belangrijke dingen des levens staan ook weer op de juiste rails. Een felicitatie is eigenlijk wel op zijn plaats.

Ik heb zelf ook weinig tijd om te forummen, dat herken ik. Mijn Clio moet het tegenwoordig zelfs zonder een simpele wasbeurt doen en zijn koplampjes hebben onderhand echt matglas. Schuurpapier, blanke lak, het ligt allemaal klaar, alleen de tijd om het te doen ontbreekt - totdat de APK-keurmeester er wat van zegt, natuurlijk.
Waar ik echter meer prioriteit aan geef is mijn relatie en die is nu echt een lat-relatie aan het worden. Mijn vriendin vertikt het ("vind ik eng"winking smiley om naar mijn doordeweekse verblijf te komen en ik ben er niet happig op om dagelijks veel kilometers te rijden. De rijtijdenwet die voor vrachtwagens geldt zou eigenlijk ook voor forenzen moeten gelden, alleen... hoe doe je dat? De vermoeidheid meten zal misschien nog wel lukken door verschijnselen als slingeren en onregelmatig rijden te registreren maar welke maatregelen moeten daar tegenover staan? "De motor uitschakelen" is iets te radicaal en de moderne symptoombestrijding van remhulpjes, keep-your-lane en adaptive cruise control maakt vooral dat mensen nog vermoeider achter het stuur kruipen. Daarmee wordt het verkeer eerder onveiliger.
Het probleem is in de basis erg simpel, zo extreem veel kilometers maken geeft gevaarlijke inkak-momentjes. Ik ben daarom tegenwoordig parttime zigeuner en dat is in de zomer heel goed te doen.

Mijn privéleven heeft tegenwoordig meer prioriteit en dat probeer ik te doen terwijl ik niet eens thuis woon. Echt succesvol kan ik mijn miezerige pogingen daarom niet noemen, het lijkt in de verte wel wat op de kruistocht tegen CO2 productie en het bestrijden van windmolens door Don Cuichot.
Maar goed, de kruistocht tegen CO2 kan gewonnen worden door Trump-land helemaal vol te gooien met bomen samen met een massaal schietgebed dat die bomen volgroeid zijn terwijl wij nog steeds in leven zijn. Don Cuichot was slechts een karakter uit een oude roman en bestaat dus niet eens.

Even terug naar het gedachtegoed van het moderne egoïsme; met mij persoonlijk gaat het prima. Natuurlijk, er is nog genoeg te wensen over - een woonwerk afstand die fietsbaar is, bijvoorbeeld - maar netto onder de streep gaat het goed met mij.
Er zijn wel enkele zaken die vervelend zijn in mijn omgeving maar dat zijn vervelende dingen die anderen raken. Ik noem een bedrijf wat met geestelijk beperkte mensen schuift alsof het een kudde slachtvarkens betreft, een ooit mooie Pollo die afzakt tot een afgetrapt illegaal niveau, een collega die als een kleuterklasjuffrouw op typisch Belgische manier werkt - perfect is het nog niet.
Maar daar staan dan ook werkelijk positieve dingen tegenover, een dochter die haar studie gaat afronden in Oslo, mijn vriendin die onze relatie officiëler wil maken en af en toe een belofte van een HRM-er.

Ik mag niet klagen --- anders deed ik het wel big smile smiley .
Auto ziet er nog prima uit, gewoon een kwestie van onderhoud.thumbs up
Gefeliciteerd Nico, mooi om te lezen thumbs up

En wat betreft de clio, kleine dingen als dat zijn jammer maar niet echt te voorkomen helaas. Overigens is geen betere manier dan xenon/led plaatsen met projectoren, en als bonus staat het ook nog eens veel mooier dan de halogeen units.
Mooi man. thumbs up

APK staat nog op begin augustus dit jaar..
Problemen?
(of is de RDW update daarmee niet zo snel online zichtbaar?)
Klein probleempje. Handrem werkt maar op 1 wiel. Volgende week ff kijken. Woensdag wederom herkeuring.
Hadden we het in de app nog over Nico. Toch maar even wat betonbandjes achterin gooien? grinning smiley
Ongelofelijk die kilometerstand, wanneer je er klaar mee bent zou je hem eigenlijk aan een museum moeten verkopen big smile smiley
En gefeliciteerd met de persoonlijke ontwikkelingen, altijd leuk om te lezen thumbs up succes met de APK!
Positieve (privé) updates zijn altijd goed en wat ziet je auto er goed uit zeg, je zou hem die km-stand niet geven. Heb een tijdje terug voor/met mijn broertje een Polo 1.0 MPI gekocht met ook al 260.000 km op de klok, hij rijdt er nu iedere dag een ruime 100 km mee, dus hopen dat dit nog even doorgaat. cool smiley
Goede updates!
Die 280.000 kan nog wel wat bij hoor.. boven de 3,5 wordt de interesse wel gewekt.
@DoitRight, goedgekeurd.

@rke, Dank je wel! Heb je niet gezien tijdens de GTC, niet geweest?? Nee das dan ook weer niks. Maar alles valt vanzelf op zijn plek, je hoeft ook maar een paar jaar tenslotte. winking smiley

@speedtouch, onderhoud en af en toe een beetje liefde, al dan niet in de auto......

@Damian, Dank je! Onverwachte gebeurtenis maar wel een hele hele leuke! Die koplampen zijn fantastisch dit weekend voor het eerst echt in de nacht gereden op een donker weggetje. Man wat een bak licht! Grootlicht voegt gewoon niks meer toe. tongue sticking out smiley Beetje daarboven maar verder.....

@Durashift, klein probleempje geweest. Maar is opgelost, zit weer apk op tot 2020!

@adinsx, haha ja klopt....ach ja liever goed als ik toch weer plan om veel te rijden in korte tijd. tongue sticking out smiley

@Zadelsnuiver, jaaaa maar wanneer ben ik er klaar mee? big smile smiley

@Brent, zeker weten! Dank je wel doe mijn best, al zie je de plekjes helaas wel verschijnen.... Maar goed, daar rijd die niet minder om.

@Engineer2, Die 3,5 komt er ook nog wel als het aan mij ligt. Maar eerst de 3 ton maar eens redden.
Bij 3 ton verwacht ik wel een Klokje Rond aanmelding big smile smiley
DoItRight
Bij 3 ton verwacht ik wel een Klokje Rond aanmelding big smile smiley

Daar sluit ik me bij aan!
nut smiley En straks vind die nog een mankement.....sad smiley
Of hij ziet een vleugje roest en begint met een schroevendraaier te prikken nut smiley
Laten we hopen bij Joep op de stoep.
Gefeliciteerd met je verse APK Nico! En ook met de andere zaken in je persoonlijke leven, mooi nieuws!
Nico GTR
@rke, Dank je wel! Heb je niet gezien tijdens de GTC, niet geweest?? Nee das dan ook weer niks. Maar alles valt vanzelf op zijn plek, je hoeft ook maar een paar jaar tenslotte. winking smiley

Ik ben zaterdag kort bij de GTC geweest. Sinds het latten is mijn tijd bij mijn vriendin erg kostbaar voor mij en zij moest alleen de zaterdagochtend werken. Lieke is trouwens wel eerste Nederlander van haar klasse geworden en tweede als je die buitenlandse snelheidsmaniak meetelt.

Tja, ik zou graag nog lang werken, het lijkt mij helemaal niets om thuis voor het raam te kijken hoe snel een geranium groeit. Maar, eerst maar eens tot het officiële moment zien te komen, daarna ga ik voor de lol werken.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.