NGTR zijn Clio 1.2 Expression 2001. Het is weer tijd voor de RTC, CRS, ARCN en CAR openingsmeet!!!!!

Gepost door Nico GTR 
haarr
Dat zijn hele mooie velgen. thumbs up

Dat trillen is irritant maar zal vast snel verholpen zijn. Succes.

Dank je, ja vast ergens een kogeltje niet strak genoeg meer. Ik vermoed rechtervoorwiel fusee kogel. Hij beweegt heel licht als je de boven en onderkant van het wiel probeert te wrikken.

Caspian
Staat hem goed Nico! thumbs up

Nou en of, dank je wel! big smile smiley

Zadelsnuiver
Mooi werk weer Nico, staat perfect zo met de verlaging thumbs up
Vroeg me al af hoe je de naafdoppen aan ging pakken, maar die komen nog later dus. Hoop dat je het eea allemaal een beetje netjes gematched krijgt.

Ja die liggen nu bij de spuiter op de zaak. Denk dat hij ze deze week ergens in de lak zet. Althans, dat hoop ik. tongue sticking out smiley Jawel komt goed, kleurstaaltje zat al erg dicht in de buurt.

Damianw26
Staat perfect maar dat wist je al natuurlijkwinking smiley

Zeker maar ik kan het niet vaak genoeg horen. big smile smiley

Vanochtend ook weer aan het werk, nieuwe poetsspullen bekijken en aanvragen via een nieuwe leverancier. Ik was er al langer bekend mee maar ook fijn om te zien hoe het op de zaak snel werd opgepakt en hoeveel sneller het wassen ging met behulp van de nieuwe spullen.

Clio moest er toen ook maar aan geloven.

Ik kan er echt uren naar kijken op deze manier

Dit handige apparaatje ook een paar weken terug kunnen introduceren. Het veroorzaakt een vortex waarmee je alle vervuiling zoals stof, zand en evt. nog andere dingen (met behulp van wat schoonmaakmiddel) uit het tapijt en de stoelen trekt.

Als nieuw.

256.000 km, iemand?

256.000 km, iemand?

Heel erg netjes. thumbs up
Ik zou bijna zeggen dat je de teller vooruit hebt gedraaid. drinking smiley
Mooi hoor. Velgen staan ook sportief.

Kan je die wagen van mij ook eens poetsen?grinning smiley
Zeer netjes indeed. Ik ben al zeker een week of twee aan het denken dat ik de binnenkant van mijn auto ook echt eens flink moet schoonmaken. Maar ik ben lui en stel het steeds uit nut smiley

Tis dat het nu zo koud is buiten.... (zie je, ik vind steeds een excuus eye rolling smiley )
haarr

256.000 km, iemand?

Heel erg netjes. thumbs up
Ik zou bijna zeggen dat je de teller vooruit hebt gedraaid. drinking smiley

Vasthouden die gedachte. big smile smiley Daar doe ik het voor.

peugeot gek
die ziet er netjes uit.

Dank je, goed bijhouden doet een heleboel en als je een keer per jaar nog even het stapje extra wil zetten krijg je hem stiekem toch steeds verder terug in de tijd.

rke
Hier is niet tegen op te poetsen. Ik haak af.

Ah dus ik begrijp dat je langskomt op een zaterdag? tongue sticking out smiley

Mechanix
Mooi hoor. Velgen staan ook sportief.

Kan je die wagen van mij ook eens poetsen?grinning smiley

Dank je, ook al weet ik dat een 16 inch velg heel groot is voor een klein autootje, hij kan het prima hebben.

Tsja, alles is te bespreken maar gezien ik al zo weinig tijd hem om mijn eigen auto naar tevredenheid bij te houden (hij gaat notabene zelfs naar de garage toe!) denk ik niet dat het echt een slim idee is om dat te doen.

omniradius
Zeer netjes indeed. Ik ben al zeker een week of twee aan het denken dat ik de binnenkant van mijn auto ook echt eens flink moet schoonmaken. Maar ik ben lui en stel het steeds uit nut smiley

Tis dat het nu zo koud is buiten.... (zie je, ik vind steeds een excuus eye rolling smiley )

Waarom denk je dat ik het binnen doe. smileys with beer
Boh, wat is jouw Clio nog netjes zeg!! De velgen zijn ook erg tof zeg, heb je mooi gedaan Nico!thumbs up
Nico GTR
(..)

(..)

.. en die elektrische (rolstoel) taxi is jouw EV project?
PeterO
Boh, wat is jouw Clio nog netjes zeg!! De velgen zijn ook erg tof zeg, heb je mooi gedaan Nico!thumbs up

Dank je Peter! De tand des tijds zie je op sommige delen van de auto helaas wel, maar dan nog doe ik alles dat ik kan om hem zo goed mogelijk bij te houden. Mooie wieltjes he. big smile smiley

Durashift
Nico GTR
(..)

(..)

.. en die elektrische (rolstoel) taxi is jouw EV project?

Dat is mijn EV project ja. Peugeot Traveller met een 60 kW motor en vooralsnog 30 kWh accu waarbij de 60 kWh ergens in de derde week van januari eronder gaat.
Velgen en kleur van velgen staan er erg mooi onder. Blijft een strak bakje.
Thanks Sketcher!

Nu dan met naafkapjes in kleur gespoten. Waarbij direct te zien is hoe makkelijk het is als je 5 velgen in een set hebt.

Waarbij op de blauwe Clio dus de 15 inch Alium velgen zitten. Zelfde ontwerp enkel een maatje kleiner en iets jonger want geleverd op de Clio 2 phase 3 waar mijn 16 inch voor de RS172 was en dus voor de phase 2.

Eindelijk foto's waarop het resultaat fatsoenlijk te zien is, en 't staat echt goed! thumbs up
Velgen staan goed! Sowieso een erg nette wagen thumbs up

Nu nog ff het blokje vervangen, mooie donor drinking smiley
F Mitsi

Zou ik geen 19 voor opofferen. Mooier is een Clio 2 met schade waarvan de motor nog bruikbaar is.
Elco
Eindelijk foto's waarop het resultaat fatsoenlijk te zien is, en 't staat echt goed! thumbs up

Thanks! smileys with beer

F Mitsi

Dank je wel!

Ja dat gaat op termijn ook nog wel een keertje gebeuren. Even uitzoeken nog wat de makkelijkste manier is om e.e.a. te laten lopen. F7P is geen kandidaat wat mij betreft. Die 19 wellicht nog wel eens een keertje......winking smiley

Jay DoubleYou
F Mitsi

Zou ik geen 19 voor opofferen. Mooier is een Clio 2 met schade waarvan de motor nog bruikbaar is.

Ik zou daar ook geen 19 voor opofferen, maar een Clio 2 blok erin lepelen is mij net wat te logisch en net iets te makkelijk. big smile smiley
LS swap anything!

De velgen staan erg leuk, die Clio staat er zo perfect bij.
Ja hij is echt mooi zo Nico, chapeau voor de kapjes, erg strak gematched thumbs up

Ik had die 19 ook gezien op MP, als het een phase 1 was had ik 'm serieus gekocht voor dat geld. Ik zou er zelf geen moeite mee hebben om een phase 2 op te offeren, is het imho toch nét niet. En dat blokje loopt zó lekker Nico.. en het schakelt zo fijn..
Gewoon Dirk
LS swap anything!

Haha nee, te zwaar in de neus.

Dank je wel! smileys with beer

Zadelsnuiver
Ja hij is echt mooi zo Nico, chapeau voor de kapjes, erg strak gematched thumbs up

Ik had die 19 ook gezien op MP, als het een phase 1 was had ik 'm serieus gekocht voor dat geld. Ik zou er zelf geen moeite mee hebben om een phase 2 op te offeren, is het imho toch nét niet. En dat blokje loopt zó lekker Nico.. en het schakelt zo fijn..

Dank je! Alle lof naar de spuiter op de zaak maar het is geweldig goed geslaagd.

Neuh het is het net niet idd, achterkant vind ik best redelijk geslaagd met de heckblende maar de phase 1 kijkt een stuk venijniger en tegen de tijd dat die goed laag ligt is het een extreem dikke auto geworden. (Al helemaal als je zoals sommige mensen een compleet Megane Cup onderstel monteert....-> 8 cm breder)

Blokje loopt heel fijn idd, Megane F7R onderblok, 16V kop, turbospruitstuk en een turbo en je draait makkelijk 270 pk....maar! Dan blijven we met het feit dat die best wel wat kg gaat toevoegen bovenop de huidige 1.2 8V...en het weggedrag van deze bied potentie tot minder onderstuur in vergelijking tot een RS. En daarnaast is een F7P gemonteerd op het subframe en hangt mijn motor vanaf de chassisbalk. Het is om te zetten enzo, maar volgens mij kan het beter.....

Qua schakelen heb ik momenteel ook een JB bak erin, dus dat maakt geen verschil. winking smiley

Waar komen we dan dus op uit? Ik heb een OEM Renault blok nodig dat redelijk makkelijk te monteren is in het chassis van de Clio om vervolgens een gezond vermogen eruit te schroeven idealiter zonder al teveel gewicht toe te voegen.
Oftewel.....1.2 basis (1.2 TCe dan dus?) Jazeker 2 versie's van geweest de D4FT of de H5F (t) D4F is gemonteerd geweest in de Clio en heeft een distributieriem. Dus die kiezen....en dan zijn er in het Verenigd Koninkrijk drijfstangen en zuigers te koop....dus een gezonde 150 pk moet er wel uit te halen zijn.

Maar dat is in de toekomst. winking smiley Niet voor nu, nu eerst maar weer kilometers maken zodat die met de 8V naar klokje rond kan.
Tja, wijsheid...

LS swap.... Ik neem aan dat er zo'n scheeps-V8 uit Yankeeland bedoeld wordt. Het zou niet mijjn cup-of-tea zijn maar het kan erg goed werken. Hoewel, al dat ijzer een bocht door wringen, dat vereist serieus nadenken over de setup van het onderstel. Renault 2 litertjes, dan maar? Die setup is tested en proven ok (zeer ok, btw) maar de juiste setup in elkaar zetten is - ondanks de goede documentatie - echt geen sinecure. En, de correcte onderdelen zijn duur en soms al niet meer te krijgen. Bovendien is het een kunst om alle documentatie bij elkaar te vissen en je zal de huidige body echt wel moeten aanpassen.

Als ik heel eerlijk ben: Je bent een student die een hogere opleiding doet 'in de automotive'. Over een paar jaar zwem je in de opties een bolide naar keuze uit te zoeken.

Mijn twee centen: Deze Clio is nu tiptop, picobello in orde. Rij die paar jaar nog met de Clio in de huidige setup. Dan komt er vast wel een leasebak of andere dagelijkse, prachtige bolide op je pad en kan je van de Clio een mooi conversie Clio RN naar Clio 2.0 RS Trophy projectje maken. Ondertussen verzamel je onderdelen en informatie en wacht je rustig af tot je deze Clio niet meer als daily driver hoeft in te zetten.

Of je rijdt dan door met de 1.2 RN en koopt er een grappig speelautootje bij.
rke
Tja, wijsheid...

LS swap.... Ik neem aan dat er zo'n scheeps-V8 uit Yankeeland bedoeld wordt. .
Scheeps-V8eye rolling smiley Onder liefhebbers bekend als een van de beste motoren ooit gemaakt...

Nico GTR
Gewoon Dirk
LS swap anything!

Als dat het probleem is, dan leg je hem toch in het midden? Heb je een Clio V8 die de stock-Clio V6 wegzet alsof het een trapauto is. big smile smiley
Desnoods hou je de 1.2 in de neus voor de balans en dan kan je in de stad zuinig rijden en daar buiten de aarde doen stoppen met draaien. Het extra gewicht wat jou Clio bimotor te verplaatsen heeft merk je niets meer van wanneer je een goed getunede LS de sporen geeft. Ik zie een project met potentie. cool smiley
Gewoon Dirk
rke
Tja, wijsheid...

LS swap.... Ik neem aan dat er zo'n scheeps-V8 uit Yankeeland bedoeld wordt. .
Scheeps-V8eye rolling smiley Onder liefhebbers bekend als een van de beste motoren ooit gemaakt...

Nico GTR
Gewoon Dirk
LS swap anything!

Als dat het probleem is, dan leg je hem toch in het midden? Heb je een Clio V8 die de stock-Clio V6 wegzet alsof het een trapauto is. big smile smiley
Desnoods hou je de 1.2 in de neus voor de balans en dan kan je in de stad zuinig rijden en daar buiten de aarde doen stoppen met draaien. Het extra gewicht wat jou Clio bimotor te verplaatsen heeft merk je niets meer van wanneer je een goed getunede LS de sporen geeft. Ik zie een project met potentie. cool smiley

LS is een goed blok idd, en veel ervaring met het laten lopen in een ander chassis. Mooie aftermarket ECU erop. Lekker simpel dat wel.

Laguna 2 voorwielophanging achterin zagen....ik heb ondertussen wel wat gezien met betrekking tot een auto in stukken hakken maar om dat met mijn eigen chassis te doen......
Kan ook een elektromotor erin zetten. big smile smiley Tesla P100 Clio.

rke
Tja, wijsheid...

LS swap.... Ik neem aan dat er zo'n scheeps-V8 uit Yankeeland bedoeld wordt. Het zou niet mijjn cup-of-tea zijn maar het kan erg goed werken. Hoewel, al dat ijzer een bocht door wringen, dat vereist serieus nadenken over de setup van het onderstel. Renault 2 litertjes, dan maar? Die setup is tested en proven ok (zeer ok, btw) maar de juiste setup in elkaar zetten is - ondanks de goede documentatie - echt geen sinecure. En, de correcte onderdelen zijn duur en soms al niet meer te krijgen. Bovendien is het een kunst om alle documentatie bij elkaar te vissen en je zal de huidige body echt wel moeten aanpassen.

Als ik heel eerlijk ben: Je bent een student die een hogere opleiding doet 'in de automotive'. Over een paar jaar zwem je in de opties een bolide naar keuze uit te zoeken.

Mijn twee centen: Deze Clio is nu tiptop, picobello in orde. Rij die paar jaar nog met de Clio in de huidige setup. Dan komt er vast wel een leasebak of andere dagelijkse, prachtige bolide op je pad en kan je van de Clio een mooi conversie Clio RN naar Clio 2.0 RS Trophy projectje maken. Ondertussen verzamel je onderdelen en informatie en wacht je rustig af tot je deze Clio niet meer als daily driver hoeft in te zetten.

Of je rijdt dan door met de 1.2 RN en koopt er een grappig speelautootje bij.

Ik vind het lage gewicht van de auto zo gewoon erg leuk. Vandaar dat ik uit was gekomen op een D4FT oftewel het 1.2 TCe blok uit de Clio 3 en de Twingo GT. Waarvan ik de laatst genoemde het liefste aanschaf.
Die Trophy is ondanks dat die erg duur is wel bijna perfect. Zelfs de neus is nog niet gespoten en anders is er zorg gedragen om dat goed te doen.

Maar het blijft wel kriebelen om weer iets te doen dat mijn skills aanscherpt. En een nette motorswap in dit chassis is dan wel de eerste optie waar ik aan denk. De 2e is om die R19 te kopen en op te knappen. Maar ik denk dat dat de duurste optie is om te doen. tongue sticking out smiley
We zien wel wat de toekomst brengt, eerst maar eens naar de 300.000 km.
Zou deze clio lekker zo houden en er zo'n 19 barrel bij nemen om aan te klussen.
Carkiller
Geen gezicht, die velgen.

Echt niet mooi.drinking smiley

Ja vast en zeker Jeroen..... winking smiley tongue sticking out smiley

Mechanix
Zou deze clio lekker zo houden en er zo'n 19 barrel bij nemen om aan te klussen.

Het een sluit het ander niet uit toch? Een snelle auto bouw je....die koop je niet. smileys with beer
Heel dik deze wielen! drinking smiley Maat van me had ze ook onder zijn Phase II, prachtig wiel!
Bij de garage vanochtend vonden ze het ook helemaal mooi. big smile smiley

Ik word denk ik of te gevoelig of ik moet iets lagere verwachtingen hebben. Maar er is onderstel technisch niks mis met de Clio, normale slijtage wellicht maar geen overmatige speling of dingen die te gortig worden.
Wel al gezien dat die voor de zomer wel weer wat dingen moet hebben. We hebben ervoor gezorgd dat de uitlaat in ieder geval gasdicht blijft met de vervanging van wat klein ophangmateriaal. Maar verder.....blijft gewoon doorrijden zonder dat die echt grote dingen moet hebben.

Regulier gezien moet die voor de zomer in ieder geval nieuwe remblokken hebben waarbij ik zelf gezien de lip op de remschijven die ook maar direct meeneem. Zou qua dikte niet hoeven maar ja....remmen zijn belangrijk en ik heb graag een goed ferm pedaal. En het geeft ook direct de kans om de naaf weer eens goed schoon te maken.

En ik denk erover om dan ook direct de distributieriem mee te nemen. Is immers bij deze erg simpel om te doen het is wel vrij vroeg opzich...de waterpomp dateert van 172.500 km en is gemonteerd in februari 2016. De spanner is ook van die tijd en de riem is vervangen bij de koprevisie en dateert dus uit november 2017 en 203.000 km....dus ja lastig....februari 2021 en 292.500 km moet het sowieso, maar ik doe het liever een keertje als ik er rustig de tijd voor kan nemen in plaats van dat het ineens gehaast moet.
Nou nu is het wel weer actief genoeg geweest. big smile smiley

257.117 km as of today, we zullen doorgaaaan! smiling bouncing smiley
Af en toe iets veranderen is geen slechte gewoonte....het brengt nieuw leven in de relatie. drinking smiley

Samantifest
OEH leuke velgen, zouden die onder mijn Twingo passen...?big smile smiley

Als je weet wat de steekmaat is, kun je het aan de hand van je kenteken checken op steekmaat.nl
Jay DoubleYou
Samantifest

Als je weet wat de steekmaat is, kun je het aan de hand van je kenteken checken op steekmaat.nl

Is geen goede combi je gaat dan van een 155/70R14 naar een 195/40R16....voor de Clio kan ik gewoon de standaard 195/45R16 maat pakken. Betere optie is om een 15 inch variant van deze te pakken want je kunt er wel vanuit gaan dat elke Renault van voor 2003 op 4x100 en naaf 60.1 staat. (echte oude meuk heeft 3 steek)
Maar dan kijk je naar een 175/55R15 wat gewoon veel fijner is. Die velg is ook een stuk smaller want dan heb je een 6J in plaats van de 7J die de 16 inch Alium breed is. Onder een Clio staat het goed, maar als je bedenkt dat een Twingo ooit begon op 13 inch en 14 inch gewoon vaak goed staat mede doordat er een hoogtemaat minder in zit.....is een 16 inch lichtelijk te groot naar mijn mening.

Maar goed, 15 inch past perfect thumbs up
Nico GTR
Jay DoubleYou
Samantifest

Is geen goede combi je gaat dan van een 155/70R14 naar een 195/40R16....voor de Clio kan ik gewoon de standaard 195/45R16 maat pakken. Betere optie is om een 15 inch variant van deze te pakken want je kunt er wel vanuit gaan dat elke Renault van voor 2003 op 4x100 en naaf 60.1 staat. (echte oude meuk heeft 3 steek)
Maar dan kijk je naar een 175/55R15 wat gewoon veel fijner is. Die velg is ook een stuk smaller want dan heb je een 6J in plaats van de 7J die de 16 inch Alium breed is. Onder een Clio staat het goed, maar als je bedenkt dat een Twingo ooit begon op 13 inch en 14 inch gewoon vaak goed staat mede doordat er een hoogtemaat minder in zit.....is een 16 inch lichtelijk te groot naar mijn mening.

Maar goed, 15 inch past perfect thumbs up

Ik denk dat S je vooral een compliment wilde geven en niet per se op zoek was naar nieuwe velgen voor de Twingo.winking smiley Overigens is de hare er eentje van de eerste lichting op fabrieksorigineel lichtmetaal met banden in de maat... 155/70R13. Staat prima onder die kleine rakker. smileys with beer
Gewoon Dirk
Ik denk dat S je vooral een compliment wilde geven en niet per se op zoek was naar nieuwe velgen voor de Twingo.winking smiley Overigens is de hare er eentje van de eerste lichting op fabrieksorigineel lichtmetaal met banden in de maat... 155/70R13. Staat prima onder die kleine rakker. smileys with beer

Weet ik heb ik ook voor bedankt over de app gisteravond. smileys with beer

Oeh das te breed Dirk, de officiele 13 inch maat is 145/70R13 drinking smiley Maar vanaf die kon ik niet terugrekenen naar 16 inch, niet bestaand. Maar goed, beetje bredere slofjes is ook onder een Twingo erg leuk. Beetje verlagen en dan is het een superleuk scheurijzertje die verrassend hard door de bocht kan.
Nico GTR
Gewoon Dirk

Oeh das te breed Dirk, de officiele 13 inch maat is 145/70R13 drinking smiley Maar vanaf die kon ik niet terugrekenen naar 16 inch, niet bestaand. Maar goed, beetje bredere slofjes is ook onder een Twingo erg leuk. Beetje verlagen en dan is het een superleuk scheurijzertje die verrassend hard door de bocht kan.

Is 145 niet de breedte die hoort bij de stalen velgen? Kan me voorstellen dat de alu's wat breder zijn...
Gewoon Dirk
Nico GTR
Gewoon Dirk

Is 145 niet de breedte die hoort bij de stalen velgen? Kan me voorstellen dat de alu's wat breder zijn...

Dat zou nog best kunnen. J maten weet ik zo snel niet. Vanaf 1995 is 155 ook geleverd hoor. smileys with beer En daarbij....volgens mij levert geen enkel redelijk merk een bandje in die maat. Dus dat wil je er toch niet onder hebben.
Staat fantastisch zo Nico! Serieus mooie Clio zo. cool smiley

Nico GTR
…….. (echte oude meuk heeft 3 steek) ……..

En daar is niks mis mee: winking smiley

Thanks Dave! big smile smiley

Zeker niks mis mee maar ik heb geen idee wat de steekmaat daarvan is. smiling smiley

Vallen niks tegen die Hankook banden in de sneeuw.

Ik wilde de 260.000 vieren met nog een ander nieuwtje, maar aangezien die nog heeeeel even op zich laat wachten deel ik hem toch maar. smiling bouncing smiley
Deze zomer komen er in ieder geval zeker 4000 km bij met een vakantie naar Noorwegen. Veel zin in. big smile smiley
Lekker parkeerplaatsje-driften?
Zo heb ik ook wel wat kilometers gemaakt en het is een hele goede oefening. Je raakt niet meer in paniek als de auto niet precies de richting volgt die de wielen aangeven. Bovendien kan je dan zelfs met een C-Kadett met oliekachel heerlijk driften, een aktie die de 40 dooie paarden van de slopel op droog wegdek echt niet klaar konden spelen.

Die Clio-tjes waren een goede serie auto's. En, zelfs in de sneeuw en met kou rijden ze prima, een trucje waar Renault tegenwoordig wat minder aandacht aan schijnt te geven.

Ik heb gewoon klassiek staal in combinatie met de wintersloffen. En ik heb, omdat ik met dit ding op wintersport wil, de banden een maatje kleiner genomen zodat er sneeuwkettingen gemonteerd kunnen worden. De banden die er onder zaten, hadden zo weinig ruimte dat een ketting niet zou passen en ik heb er het geld niet voor over speciale "kettingen" te kopen omdat de bandjes stoer moeten zijn. Maar helaas zijn mijn speciale Lidl-wieldoppen een maat groter, dus als iemand ze wil hebben....

Soms komt een design-dingetje boven water.
Vanmorgen reed ik met een laagje sneeuw (auto gisteren niet gebruikt) naar het werk. Je zou verwachten dat de continue verwarming van de lampjes in de achterlichtunits in combinatie met het gladde plastic er voor zorgt dat de sneeuw er in no-time afglijdt. Maar op een of andere duistere manier ligt alle sneeuw nu nog steeds op de lampunits, het lijkt wel alsof de vorm en plaatsing van de lichtunits er voor zorgt dat de sneeuw blijft liggen. Ik moet toegeven dat deze lampunits mooi en duidelijk zijn maar ik ben nog van de ouderwetse 'functie boven vorm' generatie.
Het soort mensen wat een speciale vorm met minpunten een mislukt design noemt.

Aan de andere kant is dit insectenbevruchten, even die handvol sneeuw er af vegen is nauwelijks de moeite. .
Ik zou toch zeggen dat ik mijn velgen antraciet had laten coaten?

Ook al weet ik dat die zo weer heel erg vies is, een kleine beloning na wederom een week betrouwbaar door sneeuw, ijzel, modder, zand, pekel en regen ploeteren om maar vaart te houden in de afronding van het stagegedeelte van mijn project vond ik wel op zijn plaats.

Dat heeft dan 261.500 km gereden.....ik zie het er aan af, maar tegelijkertijd ook niet. winking smiley

Wat zijn dan de grote wijzigingen aan Elon Busk (ProjectEVbusTaxiding) Nico? Nou een 60 kWh accupakket en daarbij een compleet andere indeling van de voormalig motorruimte. Een dingetje dat volledig van mijn hand afkomstig is en zoals we weten in Engineering heb je eerst ontwerp, dan validatie en dan wijziging....het proces validatie en wijziging heb ik afgelopen week versneld uitgevoerd. Maar ik ben er tegelijkertijd erg trots op.
Zo trots dat ik eens wat ga loslaten over mijn Peugeot Traveller. En daarbij tevens vermeld dat ik het komend halfjaar werkzaam blijf bij het bedrijf om dit project af te ronden.

Elektromotor op handbak. smileys with beer Want alleen echte mannen schakelen.

Zo zat de controller gemonteerd, met de acculaders op de accubak gemonteerd. Met de 60 kWh is daar geen plaats meer voor. Dus Nico zei met zijn slimme hoofd. Volgens mij kunnen we die makkelijk in de motorruimte kwijt. Doe maar zegt Bart....oh oke...slik!

Nu is makkelijk zo gezegd, nu is het ook zo getekend. Maar ja....toen was het te lang, paste het niet etc.....dus valideren? Meh terug naar de tekentafel. Ontwerp aanpassen, ja het zal moeten nu....hoe doe ik dat. Na 4 uur denken ben ik begonnen met de slijptol. Stukjes uit steunen, vastlassen, etc. etc. tot ik ineens hier was.

HEeee dat lijkt ergens op.

Volgende stap!

Dit gaat passen, door monteren die laders!

Oeh komt dat goed?

Zeker wel!

Nu de week na volgende week nog uitwerken in CAD en dan is ook deze verplaatsing en ontwerpfase goed geslaagd lijkt mij. thumbs up Paar kleine puntjes nog, de meest rechter lader mag nog 2 cm hoger voor het makkelijker monteren van de kabelverbinding naar de AC kant. Maar goed...komt ook wel het zit gemonteerd dus het kan!

En dan het laatste puntje....mocht je deze week toegang hebben tot een AMT.....

smileys with beer

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-01-2019 22:51 door Nico GTR.
adinsx
Goed bezig Nico en... je staat er goed op op de voorkant van AMT winking smiley thumbs up

Terwijl die echt naar de kapper moest. tongue sticking out smiley Maar goed, was een leuke middag en het artikel is erg gaaf geworden. De voorpagina halen was onvoorstelbaar! big smile smiley thumbs up nogmaals dank!
Gefeliciteerd met de voorpagina, leuk stukje erkenning voor je harde werken. Die laders in de motorruimte, moet je dan nog rekening houden met temperaturen enzo? Kan het daar te warm of te koud worden?

Ik zag vrijdag nog een RS in jouw kleur, die had ook de strip op de achterbumper in kleur dat ziet er wel goed uit imho. Ga je dat ook nog doen?
Nico GTR

Echte mindervaliden die hun vrijheid willen behouden rijden automaat smiling smiley
Nico GTR
adinsx
Goed bezig Nico en... je staat er goed op op de voorkant van AMT winking smiley thumbs up

De voorpagina halen was onvoorstelbaar! big smile smiley thumbs up nogmaals dank!

Als je in de buurt bent haal er maar een paar op voor je eigen archief winking smiley.
Artikel komt aankomende maand ook online. Test bij RDW-circuit gaat lastig in de agenda passen om ook even te bezoeken helaas.
Durashift
Goed bezig wat mij betreft. thumbs up

Dank je!

s velthuis
Mooi project!

Absoluut. Kwam niet binnen bij het bedrijf puur hiervoor overigens maar heb het in de loop van die tijd een beetje naar me toegetrokken omdat ik het interessant vond.

Matthijss
Mooi project, goed bezigthumbs up

Dank!

Zadelsnuiver
Gefeliciteerd met de voorpagina, leuk stukje erkenning voor je harde werken. Die laders in de motorruimte, moet je dan nog rekening houden met temperaturen enzo? Kan het daar te warm of te koud worden?

Ik zag vrijdag nog een RS in jouw kleur, die had ook de strip op de achterbumper in kleur dat ziet er wel goed uit imho. Ga je dat ook nog doen?

Zeker weten! Bij deze niet zo bang voor, voorheen zaten deze laders op de accubak zoals te zien op de foto op de AMT. Maar dit is slechts 3 fase 16A dus max. 9,9 kW in deze configuratie laden. Dat word wel warm maar is niet zo heel erg.
Voor de volgende stap, dat is ook waarom je nog zoveel ruimte rond de laders ziet gaat het naar 3 fase 32A, mede omdat je met 9,9 kW er ongeveer 6,5 uur over doet om je 60 kWh pakket van 0 naar 100% SoC te krijgen. Met 19,8 kW is dat net iets meer dan 3 uur. Hetzelfde als wat ik gewend was met de 30 kWh maar dan heb ik naderhand wel 200 km range. Te koud kan met een accu zeker, hij mag niet onder de 0 graden Celcius komen, daarentegen mag die ook maar maximaal 45 graden Celcius zijn met laden en maximaal 65 graden Celcius met ontladen.
Motor kan 90 graden worden maar heb je liever niet, de controller ook 65 graden, dus deze zijn i.v.m. het gewicht watergekoeld. Het kan zijn dat de 19.8 kW laadinfrastructuur wel te warm word dan moeten deze ook watergekoeld worden.

Vast niet helemaal mijn kleur, Rouge de Feu waarschijnlijk, is prachtig en lijkt ook wel een beetje. winking smiley Maar is geen Rouge de Cherise. Maar ik denk het niet nee. Ik vind het zwarte nog steeds wel goed staan, mits het ook zwart is en blijft uiteraard. winking smiley #Julesdeelder.

balderke
Nico GTR

Echte mindervaliden die hun vrijheid willen behouden rijden automaat smiling smiley

Dat is zeker waar, we hebben nu een hele mooie Ford Transit Connect in de werkplaats staan die een zelfrijd gaat worden. Mocht je interesse hebben in een nieuwe altijd ff contact opnemen. smileys with beer
Nee gekheid, is wel apart hoe makkelijk dat kan nog steeds. Recentelijk ook een Ford Falcon onder handen genomen. Handbak is dan idd niet te doen als je alles met je handen doet, maar automaat gaat goed!

Overigens is dit ook geen product voor zelfrijd, het is in de eerste plaats voor taxibedrijven en we bieden hem aan in diesel en heel binnenkort ook in elektrisch. Week 12 nog iets leuks in de agenda staan. En volgens mij komt die auto waarmee we dat gaan doen in week 10....is het ook zo natuurlijk.

adinsx
Als je in de buurt bent haal er maar een paar op voor je eigen archief winking smiley.
Artikel komt aankomende maand ook online. Test bij RDW-circuit gaat lastig in de agenda passen om ook even te bezoeken helaas.

Doe ik, neem ik het busje wel mee, kan je ook even een rondje rijden. thumbs up

Ik maak wel foto's voor je en mail je wel een samenvatting. winking smiley Heb ik sowieso nodig. big smile smiley
Ik reageer niet vaak op het forum, maar volg met enige regelmaat de ontwikkelingen rondom de Clio via het forum en Facebook (Renault Fans groep). Hij staat er nog altijd strak bij zo op de foto's, mooie vooruitgang t.o.v. het begin ookthumbs up

Toevallig nu even tijdelijk de beschikking over AMT, heb net het verhaal over jullie project gelezen. Erg interessant! Een elektromotor met handbak, hoe komt dat er in de praktijk uit?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close