NGTR zijn Clio 1.2 Expression 2001. Terug in zijn element.

Gepost door Nico GTR 
Nette velgen hoor, een hele verbetering!
Wat is precies het verschil tussen phase 2 en 3 koplampen? Dacht dat ze precies hetzelfde waren.
Zevens
Nette velgen hoor, een hele verbetering!

thumbs up big smile smiley

De lampen qua vorm wel inderdaad, maar de omlijsting is anders.

Phase 2

Phase 3

Wil het geval dat de Phase 3 goedkoper zijn om nieuw aan te schaffen. Maar ik heb nu gratis 2 doffe die ik ga polijsten en weer netjes maken. Ze zijn immers wel heel. big smile smiley
Ha, de velgen zijn er gekomen. Mooie verbetering thumbs up, nu nog een dakspoiler?
Joop053
Ha, de velgen zijn er gekomen. Mooie verbetering thumbs up, nu nog een dakspoiler?

Thanks! Ben er ook superblij mee. Vooral ook gezien de staat van een van de achterbanden op het oude staal.... eye popping smiley

Dakspoiler inderdaad, maar dan wil ik graag een RS spoilertje. En 3x raden welke het lastigste is om te vinden. big smile smiley Anders kan ik altijd nog een 16V spoilertje erop doen. Is ook wat langer.
Opzich mag die ondertussen best 4 cm omlaag.....wat prima klopt met mijn eerder wens van 2 cm. Immers is ie nu krap 2 cm hoger komen te staan. En 2+2 =.... juist winking smiley

Van het oorspronkelijke lijstje.

Nico
-bestuurdersstoel repareren (is gebeurd)
-interieur rookluchtjes eruit halen (in behandeling)
-interieurdelen vastzetten (in behandeling, morgenmiddag meer)
-LM velgen met banden (voor juli)
-Nieuwe koplampunits (rechts is beschadigd, en dan is er geen nut om 50 euro uit te geven voor een poetsset en 50 voor een nieuwe koplamp dus 2x)
-Alle vloeistoffen (ergens komende maand)
-Distributie op orde? (garage komende periode voor juni)
-thermostaat nog oke? (ergens eens een keertje doormeten en kijken)

Blijven de vloeistoffen over, behalve de olie. Interieur, al valt het ondertussen na 2x grondig stofzuigen en dashboard reinigen heel erg mee. Tot het punt waarop mijn dennenboom ondertussen effect krijgt.
En de koplampen, waarvoor ik donderdag 2 doffe krijg. Die ik kan polijsten, maar een vriend ging die van hem voorzien van een nieuwe laklaag. Das 80 euro, dus wellicht dat ik dat ook doe. Hoe dan ook.
Bougies en luchtfilter staan voor komende maand op de planning , met gezien de kosten ook maar gelijk 4 nieuwe bougiekabels.

En dan heeft ie weer iets leuks ontwikkeld. Een flucturerende weerstand bij de passagiersgordelspanner.....man wat haat ik SRS (airbagveiligheidssysteem) Het is een intermitterende fout, en komt eens in het halfuur een kleine 30 seconden voor. Dus plan van mijn docent was om het maar even te gaan meten tijdens een lange rit. Datalogging van een enkele weerstand en dan duimen dat we het konden aanpassen in de computer. Wat nog interessant word gezien de staat der techniek in de late 90'er jaren. Gelukkig heb ik nog een fantastische intel pentium 512MB ram XP laptop staan.....

Zevens
Dacht ik jou niet hier en daar te horen zeggen "alle Renaults tussen 2001-2004 mijden"?

Dus ja.......smiling bouncing smiley

Kleine elektronische foutjes zijn nog te overleven. Ik krijg alleen elke keer een halve hartaanval als ie het doet......en dan hetzelfde bij ieder kraakje en rammeltje big smile smiley
Dinsdag draai ik de bouten van de wielen nog even aan, ik denk dat ik ze dan ook 10 Nm strakker zet op 120 (wellicht onnodig). En dan kruipen we ook langzaam richting de eerste APK in mijn bezit. Dus gaan de rest van de mods (op de kleine dingetjes na, of een spoilertje moet lekker goedkoop te krijgen zijn) op een laag pitje tot na die tijd. Mede omdat ik heel benieuwd ben of die met deze remmen door de APK komt. Mijn idee namelijk? Vrees het niet! Voorschijven zitten net iets te dicht bij de minimale maat naar mijn smaak.....dus wellicht dat ik de hele handel gewoon preventief vervang.

Oh ja en natuurlijk niet te vergeten. Jullie hebben dit vaker behandeld. Maar werkt het ook echt? Is het inderdaad een mogelijkheid van alle krassen af te komen in je voorruit.
We gaan er samen achter komen. Mijn ruit zit ook onder de ondiepe kleine krassen. Dus ik ga hier sowieso een afspraak maken om eens te bespreken wat de effecten gaan zijn. En of mijn ruit nog te redden is. Anders sparen we voor een nieuwe. Veiligheid blijft immers hoog in het vaandel staan.
En al die kleine krasjes bij nacht of fel zonlicht zijn niet altijd even prettig.

En om het af te leren. De teaser ook op pagina 5, als ik deze week tijd kan vinden zal ik nog proberen een paar mooiere foto's te maken.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-04-2016 01:17 door Nissan GT-R, awesome.
Auto ziet er netjes uit smiling smiley

Het polijsten van je ruit, kan je ruit vervormen.
Ik ben benieuwd of het geheel op eigen risico is of niet.
Mooie wieltjes Nico.thumbs up

Zijn deze banden breder dan wat je had?
Dan zou je verbruik wel eens toe kunnen nemen...
Aah kijk daar zijn de velgen al! Dat ziet er 'kreas' uit Nico! big smile smiley Hoeveel inch bling bling heb je nu onder je voiture?
Twix
Velgen staan mooi thumbs up

Dank u! Vind ik ook.

spyderweb
Auto ziet er netjes uit smiling smiley

Het polijsten van je ruit, kan je ruit vervormen.
Ik ben benieuwd of het geheel op eigen risico is of niet.

Thanks.

Goed dat je dat ff zegt, ik zal het meenemen. Maar ik neem aan dat ze wel een goede inschatting maken van het resultaat. En anders heb ik voor een euro of 80 een nieuwe voorruit. Zeg ik ook geen nee tegen. big smile smiley

Carkiller
Mooie wieltjes Nico.thumbs up

Zijn deze banden breder dan wat je had?
Dan zou je verbruik wel eens toe kunnen nemen...

Dank je, vind dit ook de mooiste uit de algehele OEM line-up.

Ja, ik ga van 175 naar 185. Maar in hoogte ga ik van 65 naar 60 met dus 15 inch. Dus 1,99 cm omhoog met 6,25cm meer omtrek en dus een niet toegestaan verschil van 3,41% Eigenlijk hadden er 55 banden om gemoeten. Maar dit past ook. En we gaan wel zien wat voor invloed het heeft. Ik kan er mee leven al moet ik wel goed de meter in de gaten houden.

Jacob106xs
Aah kijk daar zijn de velgen al! Dat ziet er 'kreas' uit Nico! big smile smiley Hoeveel inch bling bling heb je nu onder je voiture?

Kreas net, ik fien het ek woll een hielle verbettering. (tink ik) Hele verbetering in ieder geval big smile smiley Is 15 inch blingbling.

Maar de grootste mogelijke reden, naast looks. Voor het vervangen van mijn banden kwam vanuit het enige A-merk bandje wat onder de auto lag. Dat was een Conti ecocontact met nog net 3 mm profiel. En.....nou ja kijk zelf.

Sorry voor de slechte foto, het was al donker gisteravond. Maar zoals je ziet. Het loopvlak vertoont redelijke scheuren en laat op enkele plekken ook al los........oeps. moody smiley
Beter opletten Nico, ja klopt. Maar ben daarom ook des te blijer met mijn goede set die er nu nog onder ligt. Zit mooi profiel op en ook al heb ik dat nog niet echt kunnen merken omdat ik iets teveel bezig ben met de kleine rammeltjes in mijn auto. Heb ik absoluut het vermoeden dat ie met remmen en sturen veel beter zal sporen.
Voor de geïnteresseerden hieronder een lijstje van de merken die onder de auto vandaan kwamen....

Firestone F-580 met 4 mm profiel
General Altimax RT met 4 mm profiel
Grislaved confused smiley Urban SPEED! met 5 mm profiel
Continental Ecocontact met 3 mm profiel en heftige droogtescheuren.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-04-2016 12:22 door Nissan GT-R, awesome.
Ik kom er maar niet aan toe goede foto's te maken. Maar zo trof ik het karretje aan vandaag. In de zon. Iets te mooi........maar ga studeren vrind. big smile smiley

Met 15 inch en 185 60 banden staat ie ondertussen toch wel redelijk hoog op zijn pootjes...

Mooi karretje hoor.thumbs up

Bosch flatblade ruitenwissers?
Jep, goed gespot. Achter zit wel de normale. Maar het maakt echt een enorm verschil!
Ik kan het bevestigen, op mijn Sub zitten ze ook.

Staat ook meteen wat moderner.
Ik had die ook op mijn Expedition, maar heb ze gauw weer vervangen, het uiteinde drukte heel slecht tegen de ruit, die daar al een beetje een bolling heeft.
Staat er goed bij op die nieuwe wielen! thumbs up
Moderner ook inderdaad.

Ja als het niet werkt Twix dan is het geen verbetering.

Thanks Elco, auto knapt er ook in mijn ogen heel erg van op.
Vind 'm trouwens niet te hoog staan. Voor een rode Twingo Clio met dit wielontwerp is dit de juiste hoogte. Met OZ's mag 'ie omlaag, maar of dit nu dé carrosseriekleur is om OZ's zonder te prakken?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-04-2016 11:15 door Elco.
Elco
Vind 'm trouwens niet te hoog staan. Voor een rode Twingo met dit wielontwerp is dit de juiste hoogte. Met OZ's mag 'ie omlaag, maar of dit nu dé carrosseriekleur is om OZ's zonder te prakken?

Het is een Clio he big smile smiley

Maar opzich snap ik het wel. Een mooie set OZ F1 superleggera zou ik ook graag eronder willen leggen. Maar die kon ik niet goedkoop met banden krijgen. Zonder was 150. En om dan eerst nog te moeten wachten voor een nieuwe set banden vond ik wat jammer.
Dus eerst een mooie set OEM en dan kijk ik daarna verder naar de OZ velgen. Niet dat het snel gaat gebeuren maar ik ben van mening dat het prachtig staat winking smiley

Ik vind op het moment persoonlijk dat 4 cm een mooie drop geeft. Maar ja.......wensen is wat anders dan doen. Voorlopig blijft ie qua exterieur op dit niveau.
Nico, wat staan je velgen goed zeg!! Daar is ie echt van opgeknapt zeg!

Blijft sowieso in deze kleur een erg knappe auto om te zien!!

Overigens, ik heb m'n droom Clio pas gezien:

Een 1.6 16V Initiale, juiste velgen, zwart vind ik niet de mooiste kleur erop, maar in deze combinatie (bruin lederen bekleding) was wel heel erg gaaf.
Dank peter, doet een heleboel voor een auto inderdaad. En dat voor 200 euro thumbs up met nog goede banden. Of althans. Nette banden winking smiley

Je merkt het veschil heel erg. Hij spoort veel lekkerder. Beter gebalanceerd dus nog stiller en minder trillingen. KM-teller wijkt 2 km af.....dus dat is wellicht weinig maar prima! En de grip! Wauw.....nooit geweten dat het vorige rubber werkelijk zo slecht was!
Dus op 2 punten is ie nu een heel stuk beter tongue sticking out smiley i'm a happy boy! big smile smiley

Pa zijn Clio 2 phase 2 was ook zwart. Gaf de auto wel iets leuks vond ik. Maar ja....rood is mooier winking smiley Is wel leder en alcantara he Peter winking smiley Maar inderdaad een hele lekkere en gave uitvoering. Ik vind persoonlijk de houten strips en deurbakjes wat minder. Dus ik zou het liefste natuurlijk een RS hebben maar anders een Dynamique Sport.
Daarnaast......die 1.6 16V moet van de Clio een hele soepele auto maken. Dus ben benieuwd winking smiley
Oh, zo'n afwijking had ik met de winterbanden op de Ypsilon..

Dat is geen grote uitgave, heb je goed gedaan man! thumbs up Ik snap dat je helemaal happy bent!

Tja, zwart vind ik niet super op een auto, alleen in de combinatie met (licht)bruin leder EN soort van spaakvelgen, dan vind ik het wel heel erg mooi worden.
Ik vind juist het "hout" dan wel grappig, geeft in plaats van een sportieve een luxe sfeer.

Maar ik vind bij een Clio een RS-uitvoering ook leuker, sportiever enzo, maar misschien daarom vind ik zo'n classy-uitvoering wel aardiger, zeker ook omdat er niet veel mensen voor zijn gegaan.

Jazeker, jouw rood is wel erg gaaf, doet de auto echt goed,ik zal eens m'n ogen ophouden, om eens eentje te spotten in jouw kleur!
Hij hoeft niet altijd rood te zijn he.

Soms wil die spelen. Verstoppertje. Word ie paars. big smile smiley
Leuk wagentje! Velgen zijn een hele verbetering!
Leuk zo'n Initiale. Die heb ik in het verleden ook gehad. Erg fijne auto, vlotte motor, relatief snel en leuke uitstraling (vooral xenon verichting is fijn).

Ik had alleen de pech een maandagochtend exemplaar te hebben gehad: alles wat kapot kon gaan, ging kapot sad smiley. Ik mis hem nog best wel vaak.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-04-2016 14:20 door Carbol.
Ja initiale is leuk, maar ik heb de op een na goedkoopste. De expression met zowat alle exterieuropies en velgen nu dus ook. big smile smiley En de extra airbags maar geen airco....

Enige probleempjes die ik heb is de airbag die nog af en toe last heeft van een overgebleven connector, die zal ik er in de meivakantie uithalen.
En het bekende Clio startprobleem.....maar daar is mee te leven winking smiley

Xenon had ik ook graag willen hebben, maar de halogeen variant is ook erg goed. En de Xenon koplampen zijn 2ehands erg duur. Maar een mooie Clio Carbol! thumbs up
Goed bezig Nico thumbs up
Nieuwe originele velgen staan prachtig.
dit model clio gaat mij nooit vervelen, tijdloos gewoon, stukken mooier als zijn opvolgers naar mijn mening.
Kijk, die wielen staan netjes! thumbs up

@oude banden: Grislaved moet zijn: Gislaved. Een Zweeds merk, als ik me neit vergis. Huismerk van de bandenboer hier in de buurt, prima bandjes. Mijn ouders rijden ook op Gislaved.
Mooie velgen! Veel beter dan die doppen smiling smiley Ik las iets over verlagen, maar dat zou ik met deze velgen sowieso niet doen, dan wordt het net een doorgezakte turkenbak. smiling bouncing smiley
Dank je Bofkont!

Thanks Barri, ah is het dat. Zoals je ziet had ik 4 verschillende. Dus echte de handeling karakteristieken van alle afzonderlijk banden voelde ik niet. Eerder scheeftrekken bij flink hard remmen toen het treintje voor me wilde stoppen.
Maar die heb ik achterin liggen als reservewiel. Was dus een goede keuze thumbs up

He Buddyman, ja absoluut tongue sticking out smiley haha verlagen is niet het belangrijkste om korte termijn. Maar ik zal het pas doen als ik een nette set OZ F1 superleggera kan vinden. Voor korte termijn zijn er 2 dingen die ik graag nog wil veranderen. Beide zijn niet al te duur en hopelijk kan ik een van die dingen in de meivakantie al doen.
Hopelijk dan weer een update winking smiley
Op de clioclub (geen idee of je daar actief bent?) vervangen veel mensen de grille voor een RS variant. En vaak plakken ze er dan ook een Franse vlag in met gekleurde tape. Staat erg leuk.
Ja klopt ik ben daar beetjr actief onder een iets andere alias.

Staat echt gaaf inderdaad. Dat wil ik ook nog een keertje doen.
Al ga ik binnenkort met tape eens kijken of er nog wat met mijn grille te doen valt.
Als tussentijds geintje. Dat is namelijk wel erg tof!
Denk je met jou huidige grille moeilijk hetzelfde resultaat kunt bereiken. Maar het is altijd het proberen waard natuurlijk.

Helaas zijn die RS grilletje nog wel aardig aan dr prijs als ik mij dat goed herinner.
Hetzelfde gaat niet lukken. Maar binnen de fase 1 zijn er ook al verschillende toffe motieven. Ik ga eens kijken of ik ee n nieuw iets kan bedenken.
Want is inderdaad wel 80 euro.
Koplampen spuiten, hoe lastig kan het zijn.....nou lastig! Niet dat het resultaat tegenvalt. (ook al moet ik meer nabewerken dan ik had gehoopt) maar het kost tijd, en voorbereiding. En een hoop spanning als blijkt dat er toch wat meer stofdeeltjes op liggen dan je wellicht had gehoopt.
Dus uiteindelijk zal ik nog een keer moeten polijsten. Maar het is al vele vele malen beter dan het ooit was.

Staat er nu geen regeltje in de APK daarover Nico? Ja klopt....dus ik moet het daarom ook nog een keer polijsten om de orangepeel te verwijderen en het spiegelglad af te werken. Maar dat gaat wel lukken.

Voor schuren en na schuren overzicht

Tijdens het schuren, wat heel vreemd voelt. Maar je houd hoop winking smiley

Wie bij Renault heeft ooit bedacht dat het slim is om de gehele bumper te verwijderen als je de koplampen eruit wilt hebben?

Met een 15 jaar oude auto komen.......roestige schroeven

Maar het resultaat mag er uiteindelijk best wezen, zelfs met de lichte orangepeel en stofjes, maar ik kan daar toch niet veel aan doen tot de lak keihard is uitgehard. Morgen big smile smiley Maar dan gaan we eerst de hele auto eens kleien en opnieuw in de wax zetten. En knutselen met een frans vlaggetje.

Goed werk!thumbs up Maar wat een constructie dat het hele front eraf moet om een koplamp te verwijderen... nut smiley Ik heb hem met drie parkers los.
In totaal:

4 torx schroeven
8 dop 10 bouten waarvan 2 met moer.
en 6 drukdopvasthoudgevallen. Soort van parkers winking smiley Waarvan er nu 1 stuk is.....woeps. eye rolling smiley

De phase 1 was daar slimmer in, daar hoef je alleen de grille te verwijderen. Maar ja......was zo jammer dat ik er 1 moest vervangen. Anders had het op de auto gekund.
Koplampen restaureren heb ik bij mijn vorige auto ook gedaan. Voor een goed resultaat moet je idd eerst fors met schuurpapier (wetsanden) aan de slag en dan beetje bij beetje polijsten. Was er ruim een halve dag mee bezig.
Leugenaar, je hebt gewoon nieuwe koplampen gekocht.drinking smiley
Dank Renaultje.

Het is inderdaad een hoop werk Meeuw.

Nee CK, 1 is nieuw voor de auto maar draait al mee sinds 2003 en de andere zat ook op de auto toen ik hem kocht, niks geen nieuwe koplampen. Maar bedankt voor het compliment winking smiley
Nissan GT-R, awesome
In totaal:

4 torx schroeven
8 dop 10 bouten waarvan 2 met moer.
en 6 drukdopvasthoudgevallen. Soort van parkers winking smiley Waarvan er nu 1 stuk is.....woeps. eye rolling smiley

De phase 1 was daar slimmer in, daar hoef je alleen de grille te verwijderen. Maar ja......was zo jammer dat ik er 1 moest vervangen. Anders had het op de auto gekund.

Eigenaardige Fransen... grinning smiley Volgens mij moet je voor het vervangen van een lampje van een Renault Modus zelfs een hele dag uittrekken.
Ziet er leuk uit die Clio in die kleur! Die dynamique velgen staan ook erg goed!

Heb zelf in mijn studententijd een zwarte 3drs. Clio gehad. Eentje uit 2003, 1.5 Dci met 80pk en bovendien een 'echte' initiale. Topuitvoering dus. Naja 'echte' Initiale, hij had van voren een keer in elkaar gezeten, en de vorige eigenaar had het geld er niet meer voor over om originele Xenon koplampen terug in te bouwen. Daarnaast had ik ook niet de originele velgen, maar suffe wieldoppen. Verder wel alle luxe aan boord: aut. airco, regensensor, lichtsensor, etc. Voor die tijd best bijzonder.

Heel veel zuinige (!) en goedkope (!) kilometers mee gereden. Mankeerde nooit wat ernstigs aan. Voorgloeilampje brandde regelmatig spontaan tijdens het rijden, af en toe ging hij niet lekker in zijn derde versnelling, hij had niet altijd zin om in 1 keer te starten maar wel altijd in 2 keer etc. Maar dat was meer het gevolg van leeftijd/kilometers en mijn beperkte budget voor onderhoud. Uiteindelijk voor 600 euro verkocht met 270.000 kilometer op de teller. Eigenlijk veel te weinig geld, aangezien het interieur (schitterende beige alcantara/leer) echt nog als nieuw was. Maar het motortje had wat meer aandacht nodig vrees ik, en ik wilde er snel vanaf...

Ik ben benieuwd naar de volgende updates.
Dank je Nino winking smiley Ik heb de 1.5 dci ook serieus overwogen. Maar de maandlasten in het begin....

Dit is de volgende update alweer. Ik ben niet eens aan de binnenkant toegekomen en heb toch van 11:00 tot 18:00 staan poetsen. Maar het resultaat mag er zeker zijn.
Op de steenslag en blanke lak die loslaat van de kap na. Die ik heel handig heb weggemoffeld in de zon is het na wassen, klei, wassen, wax en wat plastishine. Een volledige spiegel.

En nog een nieuwe plaathouder. RTC thumbs up
Staat er netjes bij zo smiling smiley

Renault Tuning Club?
Dus binnenkort subtiel origineel spoilertje, 4cm minimaal verlagen, sportief kitje en de motor wat kietelen? smiling smiley
In die volgorde inderdaad binnen een bepaalde nog niet vastgelegde periode.

winking smiley thumbs up
Periodes vast stellen moet je nooit doen met een auto, ik weet er alles van winking smiley

Ik weet alleen dat ik de Sierra aan ga pakken voor de roestduivel vind en de motor geheel aanpak voor het te laat is.

(Mensen wachten al 6jaar op de Capri, nu moet er alleen nog ff een keurmeester mee gaan werken)
Die Clio ziet er goed netjes uit! Het lichtmetaal staat 'm ook goed.

Doet me er alleen aan herinneren dat ik de mijne ook weer moet poetsen, want de vorige keer is het eigenlijk maar half-half gebeurd (en toen was ik er ook al uren mee bezig). Wat een tijdrovend werk is het toch grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-05-2016 21:08 door BleuZ NL.
Nissan GT-R, awesome

En nog een nieuwe plaathouder. RTC thumbs up

Ziet er keurig uit na al dat werk.

En eerste eis van de RTC de achterwisser nooit liggend maar staat altijd omhoog bij onze auto's. thumbs up

big smile smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.