Mazda MX-6 - Wist je dat?

Gepost door Anonieme bezoeker 
Anonieme bezoeker
Mazda MX-6 - Wist je dat?
21-01-2016 21:32
Ik lees altijd met veel belangstelling de verhalen van de trotse eigenaren en hun auto op AW.
Wellicht vinden jullie het ook leuk als ik eens over mijn auto vertel.

Tot november 2015 reed ik in een Daihatsu Charade uit 1993, die ik had verkregen uit een erfenis.
De auto was en is in goede staat en inmiddels niet meer zo gangbaar op de Nederlandse wegen. De auto kon met zijn 91 PK nog goed meekomen met het dagelijks verkeer en met de elektrische ramen en spiegels en centrale vergrendeling nog redelijk luxe voor zijn tijd.
Het was de bedoeling met de auto te blijven rijden, tot de eventuele reparatiekosten te hoog zouden worden.
Na 5 jaar rijden was dat nog geenszins het geval, want op de banden, einddemper, homokineet en de normale beurten na, had ik geen noemenswaardige kosten gehad.

Vorig jaar leerde ik mijn huidige vriendin kennen, die aan de andere kant van het land woont.
Dat betekend dus vrijwel ieder weekend een rit van 175 KM, waarvan het merendeel over de snelweg, waarbij vrijwel het hele stuk 130 KM is toegestaan.
Tja, als je dan eens 150 rijd en moet remmen en gelijktijdig van baan moet wisselen, dan breekt het angstzweet je toch wel even uit.
De auto is een dweil op de weg, windgevoelig en de remmen zijn naar huidige maatstaven matig.
Het motorlawaai en het ontbreken van cruise control spelen gaan na een tijdje ook irriteren, dus tijd voor een andere auto.

De nieuwe auto moest dus betrouwbaar zijn, een goede wegligging hebben, een vlotte motor en cruise control.
Ik heb geen kinderen, huisdieren, golfclubs of een veeleisende vrouw, dus het hoeft geen saaie familie auto te worden.
De auto komt in een garage te staan en wordt vooral voor lange stukken gebruikt en bij slecht weer voor woon-werkverkeer.
Sinds de jaren 90 zijn de auto's betrouwbaar, zijn de roest en olieproblemen verholpen en de prijzen zijn relatief laag.
Het moest dus een Japanse coupé worden, uit de jaren 90.
De meeste auto's zijn zwart, wit of grijs en veel mensen kiezen dan ook nog eens voor dezelfde soort auto, dat wilde ik dus niet.

Dus werd het een vuurrode Mazda MX-6 uit 1994.

25 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-05-2017 16:13 door spyderweb.
Wat gaaf zeg! Die zie je niet vaak meer!
Anonieme bezoeker
Re: Van Daihatsu Charade naar Mazda MX-6
21-01-2016 21:45
Samen met mijn vriendin zijn we naar Brabant gereden om de auto in het echt te bekijken en een proefrit te maken.
De auto was op de velgen en de Remus einddemper na volledig origineel, vrij van roest en deuken en in een goede staat.
De eigenaar vertelde dat de auto 2 jaar stil had gestaan en nu was voorzien van een nieuwe accu en deurrubbers en een nieuwe APK.
De NAP kilometerstand was slechts 113.000 en de auto sloeg meteen aan en liep mooi rond.
Alles ziet er als nieuw uit en lijkt prima te functioneren.

De minpuntjes lijken mee te vallen.
De gasveren van de kofferbak blijken niet meer sterk genoeg en de gordel van de bestuurder rolde niet meer goed terug.
De distributieriem was vervangen bij de 100.000 km beurt, maar dit was al 6 jaar geleden.
Ook was er een stukje lak, ter grootte van een postzegel af, waardoor de grondlak zichtbaar was.
Volgens de bestuurder was zijn buurman met uitparkeren tegen de auto aangereden en was deze schaafschade professioneel gerepareerd via de verzekeringsmaatschappij.

De proefrit verliep zonder problemen, dus de koop werd gesloten.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-01-2016 21:45 door spyderweb.
Jaloers makend !
Veel mooie kilometers toegewenst in de MMX6 !!
Prachtige wagen, die zie je inderdaad niet veel meer. Veel plezier en veilige kilometers ermee !

spyderweb
Ik heb geen kinderen, huisdieren, golfclubs of een veeleisende vrouw, dus het hoeft geen saaie familie auto te worden.

Jij bent een heel gelukkig mens winking smiley

Heb je nog foto's van de Charade?
Anonieme bezoeker
21-01-2016 21:55
Wat een verschil met de Charade.
Bij het remmen moet ik eerst in de spiegel kijken of er geen auto achter me zit, want jee wat remt deze wagen hard.
Rembekrachtiging, 4 schijfremmen, ABS en 4 brede banden, maken wel een verschil.

De auto schiet vooruit als ik een beetje gas geef en boven de 4200 toeren zorgt het VRIS systeem voor een extra boost.
De 165PK 2.5i 6 cilinder heeft totaal geen moeite met de 1195KG zware auto en de cruise control maakt het rijden wel heel relaxt.

Thuis gekomen zet ik snel de autoradio over en met cockpitspray verhelp ik het probleem van de gordel, die hierna weer goed oprolt.
De Charade is nog dezelfde dag verkocht voor 500 euro.
Tja, een goedkope kleine auto met een vol jaar APK is wel geliefd.
Anonieme bezoeker
21-01-2016 22:00
Deze moest het veld ruimen na 5 trouwe jaren

Anonieme bezoeker
21-01-2016 22:13
Op het MX6 forum werd een setje originele Mazda MX-6 velgen aangeboden, inclusief winterbanden met nog 7 mm profiel.
Deze kon ik voor 175 euro overnemen en ik kreeg er nog een nieuwe waterpomp bij zelfs!

Via eBay had ik inmiddels twee nieuw gasveren besteld

Anonieme bezoeker
21-01-2016 22:26
Als ik een nieuwe auto heb, dan test ik deze altijd even uit door een stukje volgas te rijden.
Eventuele problemen komen dan altijd aan het licht.

Dus in Duitsland op de A31 even het gas er vol op.
De auto trekt snel op tot 160KM in de vierde versnelling, maar in zijn 5 lijkt de fut er wel uit...
Op de GPS is bij 185 de koek wel op, waarbij het niet veel lijkt uit te maken hoeveel gas ik geef.
Ook het benzinegebruik is met een gemiddelde van 1 op 7 op de eerste tank benzine wel aan de hoge kant.

In de jaren 90 heb ik eens met een Nieuwe Mazda MX-6 gereden en deze trok in één stuk door naar 220 op de teller, dus kennelijk is er iets mis.
Ik rijd langs de Mazda dealer en laat de Mazda uitlezen op foutcodes.
Foutcode 17 en 24 komt naar voren,
Dit is een foutcode van Lamdasonde 1 en Lambdasonde 2, waardoor de motor automatisch overgaat naar de noodloop.
Het gevolg is een hoger verbruik en het niet halen van de maximumsnelheid.

De Mazda dealer rekent 300 euro per Lambdasonde, exclusief montage.
Dat wordt wel erg duur, dus informeer ik bij een reguliere garage.
Die vragen 125 euro per stuk, dus 385 voor beide sondes, inclusief montage.

Ik kan dan kiezen tussen een Lambdasonde van Bosch of NGK/NTX.
Op eBay worden dezelfde sondes aangeboden voor een veel lagere prijs.

Dus nu heb ik 2 NGK/NTX sondes besteld voor 58 euro, inclusief bezorgkosten.
Deze worden uiterlijk 4 februari bezorgd.
Anonieme bezoeker
21-01-2016 22:39
In het donker is het met de sleutel soms best lastig het slot te vinden.
Mazda heeft daarvoor een oplossing bedacht, als je de deurhendel indrukt, dan gaat er in het slot een lampje branden.
Althans dat zou moeten branden, want bij mij blijkt het lampje stuk.

Het viel mij ook op dat op het dashboard een lampje gaat branden, als ik de gordel nog niet om heb, maar deze gaat na een paar seconde weer uit.
Een zoektocht op het forum, leert mij dat er een Plong geluidje hoort te klinken, dat pas stopt als de gordel in de houder is geklikt.
Dat geluidje blijft achterwege, maar is wel te horen om aan te geven dat er een deur open staat of het licht nog brand.
Kennelijk werkt de schakelaar in de gordelhouder niet.

Ik had liever gezien dat de auto op afstand is te openen en sluiten, dan een lampje in het slot.
Dus voor 13 euro op eBay een kastje gekocht, inclusief 2 afstandsbedieningen.
Deze heb ik aangesloten op de accu en op de centrale vergrendeling en het blijkt prima te werken.

De draadjes van de centrale vergrendeling waren al voorzien van soldeer en een stukje plakband, dus kennelijk heeft er een alarm ingezeten in het verleden.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-01-2016 22:43 door spyderweb.
Anonieme bezoeker
21-01-2016 23:00
12 januari is door de Mazdadealer de distributieriem, multiriemen, waterpomp en spanrol vervangen.

Afgelopen vrijdag heb ik de auto door de wasstraat gereden.
De hogedrukspuit bleek niet alleen mijn velgen te hebben schoongespoten, maar ook een deel van de lak er af!
Dit was precies de plek waar de parkeerschade had gezeten, kennelijk heeft die spuiter toen slecht werk geleverd.

Gisteren een afspraak gemaakt bij een schadeherstelbedrijf om aanstaande maandag het hele spatbord over te spuiten, waarbij uiteraard eerst de oude lak wordt verwijderd.

Woensdag zal ik nieuwe foto's plaatsen, als ik de auto heb opgehaald bij het schadeherstelbedrijf.
De standaard velgen met winterbanden zitten er nu ook onder.
Leuke auto zeg. Zo zie je ze niet veel meer. Die niet-originele velgen vind in overigens wel leuk staan...

En het rood ziet er ook nog goed uit. Geen doffe plekken op motorkap, dak en kofferdeksel?
Anonieme bezoeker
21-01-2016 23:15
Bedankt smiling smiley

Nee, de lak ziet er nog uit als nieuw.
Dat is ook de reden dat ik het spatbord nu professioneel laat spuiten.

De 17 inch zomervelgen vullen de wielkasten beter als de originele 15 inch velgen, dus die vindt ik zelf ook mooier staan onder de auto.
Deze blijven nu in de wintermaanden wel mooi.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-01-2016 09:03 door spyderweb.
Leuke auto, veel plezier ermee. Ziet er goed uit. Einddemper kan ie ook hebbenthumbs up
Prachtig: weer een mooie 90's Coupé erbij op het forum is altijd goed! thumbs up Mooie openingspost, goede foto's en erg interessant om de gedetailleerde updates te volgen. Daar hou ik van! Keep posting.
Leuke auto! Zie je inderdaad bijna nooit meer. En over je posts: dit lijkt me een goed begin van een mooi topic. thumbs up
Anonieme bezoeker
21-01-2016 23:59
Leuk wagentje, idd erg lang geleden dat ik er een heb gezien.
Anonieme bezoeker
22-01-2016 09:25
Het is een originele Nederlandse auto die van 1994 tot 2007 in het bezit is geweest van de eerste eigenaar.
Deze verkocht de auto aan een garage, die hem na 3 maanden heeft verkocht aan de man waar ik de auto van heb gekocht.

De MX-6 is een zeldzame verschijning, want er rijden er nog maar 60 met een geldige APK in Nederland, waarvan 41 exemplaren met de 2.5 liter v6 motor.
Deze heeft waarschijnlijk de laagste kilometerstand, want de meeste hebben een kilometerstand tussen de 2 en 3 ton.
Er rijd er nog één in Nederland, die bijna 5 ton op de teller heeft staan. Dus ik kan nog even vooruit.

Onderdelen zijn makkelijk verkrijgbaar, want er staan er genoeg op de sloop en het chassis en motor wordt gedeeld met de Mazda 626 GE en Ford Probe.

Leuk een Mazda MX6. Die rode kleur staat hem zeer goed!
Zuinig op wezen, dit rijdt zeker een heel stuk beter dan zon charade
Gaaf. Ik ben persoonlijk erg fan van Coupe's (daarom rijd ik er zelf ook een big smile smiley ) en jaren 90 coupe's zijn ook zeer gaaf.

Moet eerlijk bekennen dat ik de achterkant van dit model niet heel aantrekkelijk vind, en de sjonnie-achtige dubbele pijp eronder ook niet (is die origineel? nee toch lijkt me?) winking smiley
Verder waarschijnlijk een genot om in te rijden! En echt lucky inderdaad dat je hem met zo'n km stand hebt weten te bemachtigen, vrij uniek ja!
Erg leuke auto, en je bent al lekker bezig om de minpuntjes aan te pakken. Veel plezier met deze MX-6!

Dat van die slotverlichting is trouwens ook leuk, ik wist niet dat Mazda dat ook had. Mijn Volvo 480 heeft het ook, erg nuttig als je geen afstandsbediening hebt (zoals ik).

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-01-2016 10:24 door j.ko.
Leuke wagen. Maar maak je graag je ruiten schoon? In je openingspost zie ik staan dat je een garage hebt....zeker met deze dagen ideaal.

Zelf staat hij bij mij 99% van de tijd als we thuis zijn in de garage. Laat hem alleen buiten op straat staan als ik binnen een half uur weer weg moet of de ruimte in de garage even nodig is.
Anonieme bezoeker
22-01-2016 11:55
omniradius
Gaaf. Ik ben persoonlijk erg fan van Coupe's (daarom rijd ik er zelf ook een big smile smiley ) en jaren 90 coupe's zijn ook zeer gaaf.

Moet eerlijk bekennen dat ik de achterkant van dit model niet heel aantrekkelijk vind, en de sjonnie-achtige dubbele pijp eronder ook niet (is die origineel? nee toch lijkt me?) winking smiley
Verder waarschijnlijk een genot om in te rijden! En echt lucky inderdaad dat je hem met zo'n km stand hebt weten te bemachtigen, vrij uniek ja!

De roestvrijstalen Remus einddemper is inderdaad niet origineel en aangeschaft door de eerste eigenaar.
Ik zou de uitlaat zelf nooit gekocht hebben, maar deze uitlaat is gelukkig erg stil, dus blijft deze er onder zitten.
De einddemper kostte toentertijd 512 euro.

PascalD
Leuke wagen. Maar maak je graag je ruiten schoon? In je openingspost zie ik staan dat je een garage hebt....zeker met deze dagen ideaal.

Zelf staat hij bij mij 99% van de tijd als we thuis zijn in de garage. Laat hem alleen buiten op straat staan als ik binnen een half uur weer weg moet of de ruimte in de garage even nodig is.

De wagen staat thuis altijd in de garage, maar in het weekend bij mijn vriendin buiten.

De slotverlichting wil ik in de zomer maken, gewoon omdat het een leuke optie is en een lampje niet zo duur is.
spyderweb
PascalD

De wagen staat thuis altijd in de garage, maar in het weekend bij mijn vriendin buiten.

Ok. Niet aan gedacht.

En dat te bedenken dat mijn vrouw destijds ook bijna 200 km bij mij vandaan woonde (Zuid-Limburg versus Achterhoek) en ik dus ook vaak daar was en de wagen op straat moest zetten. De A73 eindigde toen nog in Venlo....dus veel binnendoor. Inmiddels hebben we de oplossing gevonden door in het midden te gaan wonen...in de gemeente Venlo.

Is die slotverlichting op meerdere auto's geweest? Kende het niet als originele optie.
Anonieme bezoeker
22-01-2016 14:23
Ik weet dat meerdere types van Mazda dit hadden in de jaren 90 en kennelijk Volvo ook.
Tegenwoordig heeft vrijwel iedere auto afstandsbediening, dus wordt het niet meer toegepast.

Op dit filmpje kun je zien hoe het werkt

Sleutelgat verlichting
Ontzettend gave wagen cool smiley
Altijd al een zwak gehad voor de MX-6, wordt onderhand een schaarse auto, zeker zo'n net exemplaar als die van jou.

Zo'n charade heb ik ook gehad eem 1.3 tx special, ging als de de brandweer weet ik nog, 90pk op 795kg zijn leuke waardes.
Op de autobahn liep hij de teller uit, voorbij de 180 grinning smiley
Anonieme bezoeker
22-01-2016 21:55
Leuk en inmiddels zeldzaam, zo'n mooie MX-6, net als de Ford Probe overigens. Staat mooi in de lak gezien z'n leeftijd eye popping smiley
Anonieme bezoeker
26-01-2016 16:28

De auto is inmiddels gespoten en ziet er weer netjes uit.
Er is wel wat verschil te zien, tussen het net gespoten spatbord en de deur, maar wellicht dat dit nog wat bijtrekt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-02-2016 12:33 door spyderweb.
Ik help het je hopen, misschien eens een keertje polijsten?
Anonieme bezoeker
27-01-2016 10:46

De lambdasondes zijn inmiddels bezorgd en worden vanmiddag in de auto geplaatst.
Ik heb wel het idee dat de auto wat rauwer klinkt en beter trekt, sinds gisteren.
Dus voor ik de sondes laat plaatsen wil ik nog een stukje snelweg pakken om te kijken of de auto nu wel beter doortrekt in de vijfde versnelling.

Het verbruik op de snelweg is nu 1 op 10, dit zou met twee goed werkende sensors 1 op 12 moeten worden.
Nissan GT-R, awesome
Ik help het je hopen, misschien eens een keertje polijsten?

Ik dacht hetzelfde. Wat heeft de spuiter gezegd over het kleurverschil?
Nou, met alle respect zou ik die spuiter de volgende keer overslaan.

Of hij moet het nog een keer doen en dan goed...
Het is wel een rode kleur van een auto die in de jaren 90 van de band is gerold. Die zal ondertussen wel wat minder rood zijn geworden om het maar ff zo te zeggen.
Dat is geen schande. Maar wel logisch.
Helaas heb ik hetzelfde met mijn BRG MX5. De uni lak is inmiddels 24jr oud (bij mij) en die is wat verschoten.
Ondanks dat hij strak gepolijst is, is de oude lak net een tint lichter dan de vers gespoten lak. Ik vrees dat je er niet veel aan kunt doen sad smiley Bij mij is bijna de hele auto overgespoten, (beide volledige zijkanten). Ik denk dat ik volgend jaar de rest laat spuiten. is hij weer helemaal strak.

In daglicht zie je het gelukkig amper, maar in de (groene) kaploods en onder kunstlicht des te meer sad smiley

Schadehersteller kan er verder weinig aan doen denk ik. Misschien als jij de MX eens helemaal laat polijsten? Ik weet niet waar je woont, maar ik weet wel wat personen die dat goed en goedkoop kunnen.

Top dat je hem verder zo netjes bijhoud! Ik was gisteren bij iemand die er ook een heeft (een zwarte? (was donker buiten) V6 in Eerbeek) Enorm mooie auto is het!
Anonieme bezoeker
27-01-2016 20:52
Het lijkt op de foto erger dan het is, als het beter weer wordt zal ik nieuwe foto's maken.
Het kleurverschil is nihil en de klep van de kofferbak lijkt exact dezelfde kleur te hebben.
Ik kan altijd nog de deur laten spuiten, als ik het perfect wil hebben.

De lamdasondes blijken een draad minder te hebben, dan die er in zitten.
Dus die heb ik nog niet vervangen en alsnog de juiste besteld.

Vanmiddag nog even 190 op de GPS gehad
Wellicht dat er meer in had gezeten, als ik niet hoefde te remmen voor een voorganger.
Voor een motor die in noodloop zit, geen slecht resultaat.

Weer 2 weken wachten op de nieuwe sensors...
Anonieme bezoeker
10-02-2016 19:29
Vandaag de juiste lambdasondes ontvangen en meteen laten monteren.

De ECU gereset door even de accu los te koppelen en nu maar hopen dat de foutcodes er uit zijn.
Helaas kon de garage de ECU niet uitlezen en moet ik hiervoor nog even langs de Mazda dealer.
De ECU is ook zelf uit te lezen met een ledje, maar ik laat dit toch liever even bij de dealer doen.
Een alternatief is de snelweg oprijden en kijken of ik nu de maximumsnelheid wel kan halen, maar dat lijkt mij niet zo verstandig in Nederland. smiling smiley

De auto moest op de brug, dus dat was een mooie gelegenheid om de onderkant te inspecteren op roest.

Goed nieuws, want er was nauwelijks roest te vinden.
De auto blijkt goed beschermd tegen roest en de roest die er zat was oppervlakkig en niet op vitale delen.
De rode lak is ook op veel plaatsen (o.a. links in het midden) aan de onderkant te zien, dit is dus geen roest.
De uitlaat lijkt in zijn geheel van RVS te zijn gemaakt.

Zo te zien kan ik nog vele jaren vooruit met deze auto

Anonieme bezoeker
Re: Mazda MX-6 voorzien van nieuwe lambdasondes
12-02-2016 14:20
Gisteren mijn koppelingspedaal bijgesteld.
De koppeling kwam niet altijd goed vrij kwam, waardoor ik deze moeilijk in de eerste versnelling kon krijgen.
Dat is nu opgelost, maar het aangrijppunt van de koppeling zit nog altijd vrij laag.

Het is een hydraulische koppeling, die gebruik maakt van de remvloeistof.
Deze is 2,5 jaar geleden voor het laatst vervangen en bevat volgens een recente meting meer dan 2% water.
Met remmen heb ik hier nog niets van gemerkt, maar wellicht dat vervangen wel een gunstige invloed heeft op de koppeling.
Anonieme bezoeker
Re: Mazda MX-6 nieuwe speakers besteld
19-02-2016 13:02
Vandaag 4 nieuwe speakers gekocht.

De originele speakers van Mazda zitten er nog in en die klinken op zich best goed.
Tot nu toe, want ik heb de speaker rechtsachter in de hoedenplank opgeblazen.
Na 22 jaar zal die wel zijn beste tijd gehad hebben, dus ik vervang ook de speakers in de deuren.

De standaard maat is 5x7 inch (hoedenplank en portieren) en ik heb geen zin om in de metalen hoedenplank te gaan zagen, dus heb ik de Clarion SRG5733C besteld.
Er zullen vast betere speakers te koop zijn, maar ik denk dat deze al een flinke verbetering zijn t.o.v. de standaard speakers.

Verder nog een Weller soldeerbout op batterijen besteld, zodat ik de stekkers fatsoenlijk kan vast solderen.
spyderweb
Wellicht dat er meer in had gezeten, als ik niet hoefde te remmen voor een voorganger.

Jij rijd met een motor in noodloop 190?!
Anonieme bezoeker
19-02-2016 14:23
braadslee
spyderweb

Ja

Noodloop betekent dat de ECU geen gebruik maakt van variabele informatie (luchtmassameter, lambdasondes) om de inspuiting te bepalen.
Er worden dus statische waardes gebruikt, waarbij je er vanuit kunt gaan dat de auto goed start, mooi stationair loopt en normaal optrekt.
Dit gaat wel ten kostte van de zuinigheid en de topsnelheid.
In mijn geval rijd de auto dan 2 kilometer minder ver op een liter benzine en voor de wind haal ik wellicht de 200km op de GPS.

Ik heb de lambdasensors vervangen, dus wellicht is het probleem nu verholpen.
De ECU heb ik nog niet laten uitlezen bij de dealer en ik heb ook nog niet op topsnelheid gereden, dus dat is nog even afwachten.
Anonieme bezoeker
23-02-2016 09:15
Gisteren de speakers ontvangen en in de avond de speakers in de hoedenplank gemonteerd.
De speakerroosters moest ik er af wippen met een schroevendraaier, waarna ik met 4 schroeven de speaker er uit kon halen.
Dit lijkt makkelijker dan het is met een coupé, want de ruit zit vlak boven de speakers, waardoor er maar weinig ruimte is.
2 klemmetjes vielen tussen de gewone hoedenplank en de metalen hoedenplank in...
Die probeerde ik met een magnetische schroevendraaier er nog uit te vissen, maar dat mislukte.
Gelukkig vielen ze in de kofferbak smiling smiley

Ik heb ook 2 t10 ledjes met socket besteld voor in de portiersloten.
Wellicht dat ik de kapotte gloeilampjes hiermee kan vervangen, als ik de speakers in de deur plaats.
Toch een leuke gimmick, als het straks weer werkt.
braadslee
spyderweb

Er zijn 2 varianten van. Noodloop neemt bij oudere auto geen gegevens meer over van de sensoren omdat er een probleem in ligt. Maar gaat ervan uit dat ie koud is, minder lucht is etc. een slechter scenario dan er misschien is, loopt dus voor de omstandigheden vaak wat rijker. En koelt daardoor beter. Maar rijd wel normaal.

2e versie zoals vandaag de dag in moderne auto's word gebruikt behelst variant 1, en als er echt iets mis is. Maar de auto wel verwacht dat je naar de garage kan rijden voor een km of 10/15 wordt de topsnelheid ingedamt. Minder vermogen, minder snel optrekken. Automaat zal de versnelling ietsje langer vasthouden. Maar dat zit niet in een MX6

Heb jij standaard speakers in de hoedenplank joh? Vraagt om een foto. winking smiley
Anonieme bezoeker
23-02-2016 16:18
De MX6 is standaard geleverd met 6 speakers, 2 in de hoedenplank, 2 in de portieren en 2 tweaters op het dashboard.

De speakers waren nog aangesloten met de originele Mazda stekkers, die niet los verkrijgbaar zijn.
De stekkers worden er bij vervanging altijd afgeknipt, omdat deze alleen op de originele speakers passen.
Ergens wel jammer dat ik deze heb moeten vervangen, maar ze waren gewoon versleten.

De speakers in de deur zijn nog heel, maar deze vervang ik binnenkort ook.
Ik gebruik wel de originele roosters, zodat van buitenaf alles nog origineel lijkt.
Het verschil in geluid van de 3-weg speakers t.o.v. de originele speakers is maar marginaal.

Ach, die stekkers krijg je er wel weer op. Ik heb de sigarettenconnector voor mijn auto ook nog, alhoewel die wel is afgeknipt door mij.
Anonieme bezoeker
23-02-2016 17:07
Nissan GT-R, awesome
Ach, die stekkers krijg je er wel weer op. Ik heb de sigarettenconnector voor mijn auto ook nog, alhoewel die wel is afgeknipt door mij.

Die stekker bestaat uit 2 delen, waarbij 1 deel aan de speaker zit gemonteerd.
De stekker bevat zowel de plus als de min.
Je moet vrij veel kracht gebruiken om die er op te drukken.
Dus zelfs als je die zou kunnen monteren op de vervanger, dan kun je de stekker niet gebruiken, zonder deze weer van de speaker af te breken.
Anonieme bezoeker
Re: Mazda MX-6 nieuwe speakers gemonteerd
24-02-2016 21:31
Vandaag de MX laten uitlezen bij de dealer, maar helaas de foutcodes 17 en 24 zijn er nog niet uit.
Voorlopig laat ik het er maar even bij, de auto rijd verder prima.
spyderweb
Vandaag de MX laten uitlezen bij de dealer, maar helaas de foutcodes 17 en 24 zijn er nog niet uit.
Voorlopig laat ik het er maar even bij, de auto rijd verder prima.

Wat willen die codes zeggen dan?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.