Guus Leferink: 2010 Alfa Romeo 159 SW 1.9 Jtdm 8v (Prive) en 2015 Renault Megane Estate 1.5dCi Limited (Zakelijk)

Gepost door Guus Leferink 
De 159 bevalt super !
Inmiddels alweer 6000 km mee gereden en het is gewoon een lekkere auto die doet wat ze moet doen.

Afgelopen weekend in Reims (F) geweest, naar de oldtimerbeurs. Een jaarlijks tripje waar ik altijd erg van geniet
Een prachtige rit ernaar toe, kleine 600 km, door de Ardennen en het prachtige glooiende Noord-Frankrijk
Even een paar sfeerfoto's:

Circuit de Gueux

Wat plaatjes van de beurs

Het zijn maar een paar simpele foto's, ben geen goede fotograaf a la medeforumlid Smarter
Maar ik kan het iedereen aanraden. Een gezellige stad, hoofdstad van de champagne, lekker eten en drinken en gewoon een erg leuke beurs.
Een groot parkeerterrein bij het beursterrein waar alleen young- en oldtimers geparkeerd mogen worden.
Hier zie je duidelijk dat de fransen hun eigen erfgoed goed koesteren, veel oude Peugeots, Renaults, Citroëns, Panhards en Simca's
Wanneer zag je voor het laatst een gifgroene Simca 1000 rally 2 of een knalblauwe Renault 4 Safari
Op het plein voor de 3 beurshallen een heleboel kraampjes waar vooral veel oude meuk te koop wordt aangeboden.
Maar bovenal de heerlijke sfeer smiling smiley
Helaas was het weer wat minder dit jaar, maar volgend jaar gaan we zeker weer

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-03-2018 19:06 door Guus Leferink.
Hey Guus,

Mooie Alfa's heb je zeg.
Die 147 zal vast lekker zijn met de 2.0....een uitvoering die je niet zoveel ziet.

Gaaf die trip, is ook wel wat voor mij, prachtige oude fransozen thumbs up
Thnx !

Het is bij ons heel duidelijk "his and hers" big smile smiley
Ik rijd in de 159 ( dagelijks bijna 80 km woon/werk ) en is verder de gezinsauto. We hebben alweer 10.000 km gereden dit jaar dus dat gaat hard. Mijn vrouw rijdt hoofdzakelijk in de 147, maar stiekem pak hem weleens mee hoor!
Dat ding rijdt erg lekker met de 2.0, gewoon een erg leuke auto

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-04-2018 11:01 door Guus Leferink.
Guus jij hebt toch ook een alfa 147 of je vrouw bij mij stottert hij vaak heb je enig iedee hoe dat kan
tiquan 2010
Guus jij hebt toch ook een alfa 147 of je vrouw bij mij stottert hij vaak heb je enig iedee hoe dat kan

Kunnen een paar dingen zijn
Begin eerst even om te kijken of er geen scheurtjes in de slangen zitten
Doe een engine-check op eventuele foutcodes, want het kan namelijk heel goed de LMM (luchtmassameter) zijn, die zorgen vaker voor problemen
Slechte, corroderende stekkers kan ook enz enz

Is het alleen met een koude motor?
Alleen onder de 3000 min-1?
Is het af en toe of constant?
Maakt de auto een dieseltachtig geluid als je hem start?

Iets meer info zou fijn zijn smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-05-2019 14:19 door Guus Leferink.
Het was idd de lmm meter klopt,heb jij je rode alfa 147 nog wel zie hem namelijk niet meer staan ,had je er ook problemen mee
tiquan 2010
Het was idd de lmm meter klopt,heb jij je rode alfa 147 nog wel zie hem namelijk niet meer staan ,had je er ook problemen mee

Mooi dat het probleem is opgelost !

Nee, de 147 is 2 weken geleden verkocht
Beviel nog super hoor, maar mijn vrouw en ik gaan scheiden en ze wilde graag een goedkopere auto rijden
Tevens heb ik inmiddels een auto van de zaak, dus de 159 staat ook in de verkoop
Oh sorry ,wat naar voor jou,wat voor auto gaat ze nu rijden dan als ik vragen mag
tiquan 2010
Oh sorry ,wat naar voor jou,wat voor auto gaat ze nu rijden dan als ik vragen mag

Tja, het is niet anders, soms lopen dingen net even anders
Natuurlijk mag je dat vragen, momenteel op zoek naar een Renault Clio of een Suzuki Swift
Ah dat is balen Guus. Sterkte ermee (voor zover jij het ook als negatief ervaart uiteraard smiling smiley).
En naast de leaser komt wel weer een leuke auto toch?

Swiftje is heel geen gekke keus als goedkope auto. Ze hadden wel soms issues met de bak. Heb er eens eentje gereden waarbij het voelde als roeren door erwtensoep. Onwijs verschil met het frisse exemplaar dat ik daarna reed.
Vervelend Guus, hopelijk niet te veel drama aan je hoofd nu. Succes met de verkoop thumbs up
Zoals gezegd, het niet anders
We gaan gelukkig in goede harmonie uit elkaar, wat gewoon fijn is, ook voor de kinderen

Nu weer terug naar de auto's smiling smiley

Als auto van de zaak nu een Megane, zo een 1.5 dCi Estate, Limited uitvoering
Helemaal prima, moet nog een jaartje mee of zo, maar ik word er (totaal) niet warm van
Ik ga dus ook geen bijtelling aftikken voor dat hok

De 159 staat nu gewoon te koop en ik zie wel wanneer deze verkocht is
Vast staat natuurlijk wel dat er voor mijn max. 10.000 km per jaar prive een leuke auto voor in de plaats komt
Ik kijk alvast richting Alfa 166, Jaguar S-type, Lexus GS, Peugeot 607 ( alweer, maar dan een V6 ), BMW e39, dat soort auto's
We gaan zien wat er op mijn pad komt, eerst maar eens wat andere zaken afwikkelen
Dat maakt het een stuk lastiger jou voortaan te spotten Guus haha! Vond de Alfa's altijd mooi bij elkaar staan op de terugweg van mijn werk. Blijf je wel wonen waar je woont, of ga je ook verhuizen nu?
Veel plezier met de fransoos voor nu en veel plezier met de zoektocht!
Heeft je vrouw al een autotje gevonden toevallig kennis van mij hebben namelijk nog een leuke polo voor weinig te koop
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Dat maakt het een stuk lastiger jou voortaan te spotten Guus haha! Vond de Alfa's altijd mooi bij elkaar staan op de terugweg van mijn werk. Blijf je wel wonen waar je woont, of ga je ook verhuizen nu?
Veel plezier met de fransoos voor nu en veel plezier met de zoektocht!

Komt wel weer wat leuks voor in de plaats hoor smileys with beer
Ik blijf wonen waar ik nu woon, dat is wel fijn hoor
tiquan 2010
Heeft je vrouw al een autotje gevonden toevallig kennis van mij hebben namelijk nog een leuke polo voor weinig te koop

Zeker!
Een Swift vond ze niets om in te rijden, maar bij toeval kwamen we een leuke Fiat Panda tegen ( Toch weer italiaans he ... )
Een knalrode 1.2 uit 2008, met glazen panorama - schuifdak, climate control, LM velgen enz enz.
Leuk ding hoor!
Nou helemaal top toch valt deze nog te bewonderen aan de singel of heeft ze al een ander huisje
Ik weet niet of dat soort privé dingen zo relevant zijn.
Bijzonder dat een Panda fijner wordt ervaren dan een Swift. Smaken verschillen, dat blijkt maar weer! smiling smiley
Barri
Ik weet niet of dat soort privé dingen zo relevant zijn.
Bijzonder dat een Panda fijner wordt ervaren dan een Swift. Smaken verschillen, dat blijkt maar weer! smiling smiley

Swift was te "japans", niet haar ding, en de Panda trok ze aan als een soort warme jas
Nou, de poging om goedkoper te gaan rijden is dus zeker gelukt!!
Kost geen drol in de lasten zo een ding....

Voor Alfa 159 is weinig tot geen animo, dus ik ga even verder sparen en hem dan inruilen op wat leuks
Ondertussen laat ik hem nog gewoon op MP staan en zien we wel verder

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-06-2019 15:18 door Guus Leferink.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close