ketelapper: Audi A6 4G Limousine (2015) - laatste loodjes (tot 22-2)

Gepost door ketelapper 
Dank wederom heren smiling smiley

@bofkont
Vooral de leasemaatschappij is er blij mee. Restwaarde is in contract ook wel positief hierop gewaardeerd, ik heb wat met ze onderhandeld eye rolling smiley

@AsconaGT
Rond de jaarwisseling kun je voor deze A6 kiezen. Dan staat-ie wel op de af fabriek 18" wielen met winterbanden...
Dat is inderdaad slim, ik had niet verwacht dat een leasemaatschappij daarvoor open zou staan.
Zal ook niet bij iedere leasemij zo zijn, en niet bij iedere auto. Maar als eigenaar/contracthouder voor wagenpark van 25 auto's én als liefhebber én voor bijzondere auto (binnen ons park), heb ik er plezier en moeite in gestoken. En daarvoor ook gehoor gevonden. Het scheelt dan wel dat ik 'iets te zeggen heb' over de beslissingen en dat we iedere auto bij 2 maatschappijen opvragen voor onderlinge concurrentie. Dat alles loont de moeite op het maandbedrag van mijn auto winking smiley

Rond de jaarwisseling kun je voor deze A6 kiezen. Dan staat-ie wel op de af fabriek 18" wielen met winterbanden...

denk nog ver buiten mijn budget! Maar als je een beetje complete uitvoering zoekt met een wat meer gedurfde combinatie (anders dan zilver exterieur en zwart interieur, of zwart/zwart) vind ik het aanbod toch wel magertjes hoor, bij vrijwel elk merk...
Snel verslagje van ruime week Oostenrijk. Heenrit vrijdag 23 maart 18.30u vertrokken vanaf vriend in Nijmegen die ik heb meegenomen, aankomst 02.40u. Soepele rit de nacht in, één snelle plaspauze. Rustig verkeer, rustig weer. Bed opmaken, paar uurtjes tukken en hup hup naar de pistes.

Eerste dagen stralend weer cool smileythumbs up

Dinsdag vriend naar vliegveld gebracht, woensdag mrs. ketelapper met een andere vriendin van vliegveld opgehaald. Heel handige functie in Audi Connect van vluchttijden En ik was dus keurig op tijd.

Nog één stralende dag gehad. Verder helaas veel sneeuwdagen thumbs down Vanuit het keukenraam ziet de wereld er dan wit uit.

Zondagavond de terugrit. Ongeveer zelfde tijdschema en maar één plaspauze nodig gehad. Iets voor 18u vertrek, aankomst thuis 01.55u. Opnieuw rustige rit, weinig verkeer dankzij de Paashaas. Rondom München fikse regen en wat natte sneeuw, verder helder.

Ik ben telkens en nog steeds weer onder de indruk van de reiscapaciteiten van mijn A6. Ruim 900km wegtikken zonder vermoeidheid o.i.d. Stil interieur, luchtvering, goede stoelen, assistentiesystemen en matrix led. Allemaal fantastische items en als totaalpakketje nog altijd héérlijk! smileys with beer

Gistermiddag lekker aangerommeld op de oprit. Wielenwissel, goed wassen van buiten en van binnen.

Nu zomerklaar. De laatste 'stint' van 47.000km en 8 maanden is begonnen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-04-2018 10:55 door ketelapper.
Het einde komt in zicht! En wellicht ook het einde van het tijdperk A6. Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen en waar je uiteindelijk mee thuiskomt.thumbs up
Links naar foto's aangepast.

Shortlist nu
1. A6 4K
2. A7 4K
3. e-tron
Nog wel beetje eenkennig Audi winking smiley
Dat slijt er ook niet zo snel meer uit, vrees ik.grinning smiley

De nieuwe A6 vind ik erg mooi. Een lekkere limousine met een afgewogen uitrusting lijkt mij in jouw geval perfect. Die A7 vind ik ook aardig, maar is wel wat meer in your face.
Toch prachtig om te zien hoe soepel en fijn die A6 zulke afstanden wegtikt met een prima verbruik.
Die functie m.b.t. vluchttijden kende ik nog niet, handig thumbs up
Bij elke nieuwe zoektocht denk ik weer: "Waarom wéér een A6 kiezen". Echter heb je daar telkens goede overwegingen voor en is de auto ook wel weer iets beter/mooier natuurlijk, daarnaast zal de Ketelapper aankleding/samenstelling uiteindelijk ook wel weer nagenoeg perfect zijn smiling smiley
De S4 stond er vanmiddag mooi bij. Zag 'm staan bij de opening van het nieuwe pand van Jurgen thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-04-2018 19:27 door iDutchman.
@B-Real
Tja, ik denk juist bij iedere nieuwe zoektocht "zolang de A6 mij perfect bevalt en ik niets vind dat me meer aanspreekt, dus weer een A6" smiling smiley

@iDutchman
Dank thumbs up Leuk! Jammer dat je me niet even hebt aangesproken.
ketelapper

@iDutchman
Dank thumbs up Leuk! Jammer dat je me niet even hebt aangesproken.

Ik wist niet wie je was nut smiley. Maar goed. Mijn M140i stond vlak naast je.
ketelapper

Nog wel beetje eenkennig Audi winking smiley

Niks mis mee!
Blijft een zeer fraaie wagen. Een ultiem ding als (R)S6, maar zo ook al erg mooi!
Blijft idd een bijzonder fraaie auto, benieuwd ook weer naar je opvolger op termijn.
Super Rembrandt thumbs up Leuk ook om je daarna aan telefoon te hebben en weer eens bij te babbelen!

De opvolger, tja. Donderdag a.s. met dank aan proefrit-actie van Pon eens een dag spelen met de nieuwe touchscreens in de nieuwe A8. Op 16 augustus krijgt de A6 zijn 180.000km beurt en dan krijg ik de nieuwe demo-A6 mee om opnieuw eens te proberen.

E-tron introductie in Brussel van 30 augustus is geannuleerd sad smiley Ik had de uitnodiging al liggen...

Nieuwe A6 maakt nu simpelweg het meeste kans. Wanneer dat definitief wordt, dan nog de vraag hoe gek ik het durf te maken. Opnieuw 2.0TDI (nog altijd héél erg tevreden mee) of eens naar 3.0TDI... en dan ook quattro? Navarrablauw metallic met rotorgrijs interieur? Of Audi Exclusive Sepangblauw van buiten? Waarom dan niet meteen Ipanema bruin? En wellicht Audi Exclusive Alabasterwit van binnen? Als two-tone, of helemaal? Bij blauw van buiten, blauwe stiknaden in het leer van binnen? Etc. etc.

Meest reëel: lekker dromen en dan toch binnen standaard kleurenschema aanvinken eye rolling smiley
E-tron zonder getrommel bestellen? Waarom is dit eigenlijk geannuleerd?

Niet even de jaguar proberen, al is het maar voor de statistieken?
@White
Reden van annulering onbekend... maar wellicht vanwege oppakken van het opperhoofd?

De Jaguar is niet interessant, eerste jaren niet relevant. Kan alleen '1 fase laden' dus duurt een eeuwigheid voor je weer beetje stroom in de accu hebt. Wordt aan gewerkt, maar voorlopig niet. En het is geen Audi winking smiley
Etron introductie is toch naar de US verplaatst? Ik heb daar pas iets over gelezen, of hier of op Autoblog.

Ik werd zaterdag nog ingehaald door zo'n A6 limousine in die kleur rood, op de A2 thv Beesd, maar je was het niet.
En ik zie het al, het wordt weer een simpele maar tegelijkertijd lastige zoektocht naar dé opvolger.
@ketel, je kent de kwaliteit van Audi, is minimaal gelijk aan de Jaguar. Als de Jag lekker rijd dan is de Etron hemelsssssss
@Barri
Zou wel kunnen dat ik het toch was? Reed daar rond 16u richting Utrecht.
ketelapper
@Barri
Zou wel kunnen dat ik het toch was? Reed daar rond 16u richting Utrecht.
Een plaathouder van Martin Schilder, en iemand met donker haar die niet op jou leek smiling smiley
Het was ook wat eerder op de middag, ik denk zo tussen 14u en 15u. Rond 16u reed ik daar overigens weer de andere kant op, maar toen heb ik je niet gezien big smile smiley
Update bij ruim 178.000km smiling smiley

Schade sad smiley Vorige week stuiterde er iets over de snelweg, tegen mijn auto aan. Knap uitgemikt want heeft precies het rooster geraakt en geen lakwerk of het ACC radaroog.

Dealer gebeld en nieuw rooster lag al snel voor me klaar. Vandaag gemonteerd. Boosdoener bleek flinke klomp klei/aarde te zijn.

Afgelopen donderdag een dagje met nieuwe A8 mogen sturen, met dank aan Audi Muntstad. Heel erg fijn! Moderner, stiller, krachtiger dan mijn huidige A6. Ik was vooral enorm nieuwsgierig naar bediening van de touch screens tijdens het rijden. Dat is me 100% meegevallen. De vette vingers al binnen vijf minuten vallen wel giga tegen... maar gelukkig is de spraakbediening opnieuw veel verbeterd.

De nieuwe A6 stond ook erg vers op kenteken. Dus ook meteen uitgeprobeerd en uitgebreid besnuffeld. Van binnen zie je nauwelijks verschil. Uitrusting ook bijna alles hetzelfde mogelijk.

Mijn eenvoudige doch oer-Hollandse conclusie na dit dagje: een nieuwe A6 is zeker 90% van de huidige A8, tegen 60% van de prijs eye rolling smiley

De A8 demo. Zoals helaas gebruikelijk in Nederland totaal nietszeggende kleuren van buiten en van binnen. De velgen zijn totaal niet mijn smaak; an sich niet, maar zeker onder een luxe limo als A8 nog minder.

Virtual cockpit erg gaaf! Google Maps heb ik nu ook al, maar zo in de breedte nog weer mooier om te zien.
En bij telefoonmenu krijg je ook gekoppelde foto's voor je neus (heb ik nu alleen in MMI scherm). Geinig.

De touch screens in de middenconsole

Stoelen met ventilatie en massage zijn heel fijn. Met grote support van de mrs. winking smiley Toch in overweging in plaats van de super-sportstoelen.

Uiteraard op zonnige dag met de Smurf naar Utrecht gereden. Leuk beeld in de achteruitrijdcamera.

Op 16 augustus heb ik de 180k km beurt afgesproken. Die dag krijg ik als vervangende auto de A6 demo mee. Ik zal eens mooi een paar afspraken verspreid over het land plannen... En dan begin september een configuratie-afspraak met mijn verkoper. Dan zou info over 2.0TDI, levertijden, WLTP, etc. etc. toch wel bekend moeten zijn.

Vooralsnog twee sporen om tzt eens uit te werken:
- Pro line S met supersportstoelen, bekleding waarschijnlijk Audi Exclusive (want S line grijs is verschrikkelijk kleurloos kliko-grijs geworden i.p.v. huidige maanzilver sad smiley )
- Pro line plus met S line exterieur en comfortstoelen met ventilatie en massage
Gaat weer mooi rap oplopen zo! Benieuwd naar de komende activiteit hier en de, naar alle waarschijnlijkheid, zeer fraaie configuratie die hier weer uit gaat rollen.
Maar je bent toch geen klant bij die dealer op dit moment? Nog gaver dan, dat ze jou zo'n A8 meegeven! Ik heb er ook even in gezeten, wel gaaf hoor. Maar net als bij de A7, die stond pas op mn werk, vind ik die touchscreens niks. Alleen ik snap ook dat jij daar een Audi ook weer niet voor laat staan big smile smiley
@Barri
Was mooie proefrit actie. En verkoper van Audi Sport daar kent mij wel winking smiley

Naast de A6 natuurlijk nog de Smurf4 cool smiley Dit seizoen gaat het erg lekker met de S4! Na de twee mooie zondagmiddag-ritten in januari laatste weken ook al vaak één of twee dagen met 'm op pad gekund. Genieten smiling bouncing smiley Iedere start is grote glimlach "vrooeeeemmm". Kilometerstand 88.888 kwam gisteren langs.

Laatst wel motorstoringslampje aan. Bougie die slagje miste. Is snel vervangen. Maar nu weer lampje aan... dus wellicht volgende aan de beurt. Morgen even vagcom er aan hangen.

Vette vingers is één, maar ook het stof wat die schermen aantrekken is irritant. En dat plexiglas loopt toch door over de volle breedte van het dashboard? Om dat netjes te houden moet je er dan dagelijks met de poetsdoek overheen, en het lijkt mij ook heel krasgevoelig.
Vingervlekken en stof, je kunt er in de huidige auto's eigenlijk niets meer tegen doen. Als de spraakbesturing maar goed genoeg werkt dan wordt het een uitdaging om álles met spraak te doen big smile smiley

De demo A8 ziet er idd niet uit, maar kan ook komen doordat de foto niet optimaal is. Echter, ook daar keuzes genoeg om een heerlijk exemplaar samen te stellen smiling smiley

Virtual cockpit vind ik trouwens echt een geniale uitvinding bij de grote Duitse merken. Ik moet nog een paar jaar met mijn Astra, hopelijk is het tegen die tijd in het C en D-segment ook wat meer gemeengoed.
Ziet er goed uit Ketelapper! Erg benieuwd naar je configuratie over enkele maanden. winking smiley

@B-Real: Eens, Virtual Cockpit was ook één van de redenen dat ik voor de nieuwe A-Klasse ben gegaan als mijn nieuwe leaseauto. smiling smiley (komt in september)
BENZine

Vette vingers is één, maar ook het stof wat die schermen aantrekken is irritant. En dat plexiglas loopt toch door over de volle breedte van het dashboard? Om dat netjes te houden moet je er dan dagelijks met de poetsdoek overheen, en het lijkt mij ook heel krasgevoelig.

Tja, dit wil je niet. Ik zou er gek van worden. Maar Ketelapper weet hier wel raad mee.thumbs upsmileys with beer
Update!

Naast het aparte topic over de opvolger - die in 'configuratie' is winking smiley - geniet ik nog iedere dag van deze A6. Donderdag 16 augustus de 180.000km beurt geweest. Nieuwe sapjes, smeerseltjes, olietjes en ruitenwisserbladen. Verder geen bijzonderheden. Die nacht meteen koers gezet naar Italië voor lekker weekendje. 185k op de klok alweer ruim gepasseerd nu.

Heerlijke auto waar ik met veel plezier tot begin 2019 in doorrijd. Prognose voor opvolger nu op februari 2019. Lekker vooruitzicht maar ik heb geen enkele reden om gevoelsmatig in 'aftel-modus' te komen.

Daarnaast de 'Smurf'. Die heeft ook vorige week een grote beurt gehad. Bijna 90.000km in ruim 12 jaar. Daarvan 14.000km bij mij in afgelopen 4 jaar en 4 maanden. De S4 had wel een probleempje: er brandde al een tijdje motorstoringslampje. De goede doktoren bij Coen Donkers | Audiparts Veghel hebben de diagnose kunnen stellen en de kwaal kunnen verhelpen: versleten 'flexibele deel' in uitlaat aan één kant van het motorblok. Vervangen uiteraard en preventief meteen zelfde deel aan andere kant ook vervangen.
Verder grote beurt met nieuwe sapjes etc. en met nieuwe bougies conform Audi servicevoorschrift bij 90k. Frisse APK er op en weer een jaar vooruit. Let the sun shine cool smiley
Volg je topic maar post nooit.

Gaat hard met die kilometers. Gevoelsmatig slijt de A6 in het geheel niet. Er staat haast een nieuwe auto. Kilometerstand lijkt haast irrelevant. Onderhoud en juist gebruik is veel relevanter.
Ondanks dat de volgende auto in aantocht is (met eigen topic ook hier), is de huidige nog lang niet afgedankt! Mijn rode A6 staat er met 200.000km op de klok mooi blinkend bij, na poetsmeeting vanuit Audiforum zondag jl. Nog iedere dag en iedere kilometer heel blij mee smiling smiley

Je valt nogal uit de toon in die hal big smile smiley

Auto zou je zo een km-stand met één of zelfs twee nulletjes minder geven thumbs up
Hij glom maandagavond, toen je wegreed bij je kantoor, inderdaad onbeschoft. Het viel me meteen op.grinning smiley
Hele mooie auto, deze kilometerstand zou je niet linken aan de auto!
Aparte kleur. Van veraf is het rood en van dichtbij lijkt er een oranje gloed over te zitten.
Met net geen 205.000km op de klok in 37 maanden, viert mijn huidige A6 vannacht oud-op-nieuw thumbs up Zijn baasje gaat de laatste twee maanden aftellen en regelen voor de nieuwe A6 in. Ik denk dat ik leasemij. handje help doordat het mij de laatste tijd lukt minder kilometers te maken. Dus wellicht kan deze er uit net zónder 210.000km beurt. 215 redt-ie ook wel met huidige sapjes en mijn liefdevolle behandeling eye rolling smiley
Belachelijk hoe goed ie er nog uitziet na 2 ton. Die is ongetwijfeld vlot verkocht na inleveren.
adinsx
Belachelijk hoe goed ie er nog uitziet na 2 ton. Die is ongetwijfeld vlot verkocht na inleveren.
De bestel-, onderhouds- en poetshistorie is bovendien met het kenteken in de hand online vrij vlot na te lopen winking smiley
Afgelopen zaterdag de winterwielen gemonteerd. Rijkelijk laat natuurlijk, maar zeer bewust. De winterbanden hebben niet genoeg profiel meer voor een hele winter. En ik moet deze A6 wel op die winterwielen inleveren (want af fabriek velgen met de winterbanden). Dus zo lang mogelijk doorgereden op de zomerbanden. Gelukkig nog nauwelijks winter gehad dit seizoen. Nu zijn de zomerbanden toch wel aan einde levensduur gekomen (<2mm).

Dus winterslofjes er op voor de laatste twee maanden. Alleen retourtje Oostenrijk eind februari ga ik niet met deze banden doen eye rolling smiley Daarvoor regel ik paar dagen vervangend setje via dealer of vrienden, of wellicht met de S4 heen en weer vroemen. Wordt dan heerlijke rit maar ook een dure rit.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close