ketelapper: Audi A6 4G Limousine (2015) - laatste loodjes (tot 22-2)

Gepost door ketelapper 
Mij zijn die puisten nog niet zo opgevallen. Wel misten we in het A7 topic het schuifdak. Lijkt me veel ernstiger...
Ben ik ook erg benieuwd naar! In persinfo tot nu toe alleen maar panoramadak gezien en hoe ik de foto's zie, niet te openen. Kan ik me eigenlijk niet voorstellen maar nog even paar weken onduidelijk.
Zou mij zeer verbazen als er een niet te openen glazen dak in zou komen. Zelfs Peugeot is daar na jarenlang stug volhouden van teruggekomen.

Deze kan wel open hoor. thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-10-2017 09:59 door Flieger.
@Flieger
Ik verwacht het ook. Maar vooral omdat ik het me niet anders kan voorstellen.

Waar baseer jij jouw stelligheid op?
Als ik de foto pixel voor pixel analyseer, zie ik namelijk toch maar één knop in die console voor het dak. En die is voor het zonnescherm. In andere Audi's met panoramadak zitten er telkens twee knoppen: één voor het glaspaneel en één voor het zonnescherm. Ik ben dus nog niet gerustgesteld eye rolling smiley
Bij de A1 met panoramadak moet het zonnescherm handmatig worden geschoven. Dus ook één knop alleen voor bediening dak.

Op de onderste foto zie ik wel reflecties in het dak, dus het lijkt dat het glaspaneel nog gesloten is. De twijfel blijft dus.

ze hebben niet eens de moeite genomen om die sensoren mooi weg te werken
Carfanatic

Ziet er toch een stuk aangenamer uit dan op sommige volvo's
Betreffende panodak A7, op Audiwebsite:
Ervaar een nieuwe dimensie in ruimtelijke beleving: het naar wens aanwezige, verbeterde glazen panoramadak heeft een 60 % groter oppervlak. Daardoor wordt de horizon uw medereiziger en geniet u van een interieur dat baadt in het licht. De elektrisch bedienbare zonwering is in gesloten toestand 100 % lichtwerend, waardoor het interieur in de zon minder opwarmt.

Heb via de chatfunctie gevraagd of het open kan en kraag als antwoord:
Het dak is gelukkig elektrisch bedienbaar en kan helemaal geopend of gekanteld worden. Wat vindt u verder van de A7?
Carfanatic

Dat ziet er inderdaad niet uit.eye popping smiley
@Ketelapper: In de topicnaam moet je de km-stand nog wijzigen!winking smiley
Op deze S-line zitten die rare sensoren er niet, alleen die twee kleine ronde (ACC of parkeersensoren?): [www.netcarshow.com]
@meeuw
Ik ben benieuwd of de Nederlandse chat-bemensing achter de site dit soort details van een nog uit te komen auto echt al zeker weet eye rolling smiley Helaas blinkt Pon zelden uit in adequate informatievoorziening... Aan de binnenkant is op de foto's te zien dat er geen ruimte is voor het dak om 'in' de hemel te schuiven (zoals regulier schuifdak). Aan de buitenkant is op de foto's te zien dat er géén rails lopen voor het dak om 'op' het dak open te schuiven.
Dat er in de officiële tekst van de site (1-op-1 vertaling van audi.de) juist niets staat over open van het dak zelf, vind ik voorlopig zorgwekkend en veelzeggend tegelijk sad smiley

@fünf / carfanatic
Mijn verkoper is er vast van overtuigd dat Audi de ACC-sensoren nooit zo lelijk zal ontwerpen... Ik help het hem hopen!
Komende dagen is mijn verkoper in Ingolstadt/München voor verkooptraining nieuwe A8, inclusief preview van de nieuwe A6. Hij gaat het dan heel nadrukkelijk navragen.

@Bird Nerd
Die twee kleine sensoren zijn parkeersensoren. Precies zo heeft Audi ze al meer dan tien jaar in de grille zitten: zwart in de grille, in carrosseriekleur in de bumper.
ketelapper
@meeuw
Ik ben benieuwd of de Nederlandse chat-bemensing achter de site dit soort details van een nog uit te komen auto echt al zeker weet eye rolling smiley Helaas blinkt Pon zelden uit in adequate informatievoorziening... Aan de binnenkant is op de foto's te zien dat er geen ruimte is voor het dak om 'in' de hemel te schuiven (zoals regulier schuifdak). Aan de buitenkant is op de foto's te zien dat er géén rails lopen voor het dak om 'op' het dak open te schuiven.
Dat er in de officiële tekst van de site (1-op-1 vertaling van audi.de) juist niets staat over open van het dak zelf, vind ik voorlopig zorgwekkend en veelzeggend tegelijk sad smiley

Configurator op de duitse site is inmiddels online. Duitse prijslijst is ook online. Quote uit de duitse prijslijst mbt het schuifdak:

Panorama-Glasdach
• extragroße, getönte Glasfläche für ein progressives Design
• elektrische Betätigung zum Ausstellen und Öffnen
• inklusive eines elektrisch bedienbaren, lichtdichten Sonnenschutzrollos
• Komfortöffnung und -schließung von außen über den Funkschlüssel
• sorgt für einen angenehmen, lichtdurchfluteten Innenraum
• verbessertes Innenraumklima durch effiziente Entlüftung
• integrierter Windabweiser reduziert Windgeräusche bei geöffnetem Dach

Dak kan dus weldegelijk geopend worden.
@Meeuw, dat komt behoorlijk overeen met hoe ik zou antwoorden tongue sticking out smiley. Ik beman onder andere ook deze chatfunctie big smile smiley

Even opgezocht en dat was ik inderdaad, toevallig!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-11-2017 15:24 door Zevens.
Dank @meeuw thumbs up Gerustgesteld nu!

@Zevens
Leuke job! En dus prima antwoord ook.
En zo zijn we 'ineens' weer drie maanden verder!

Afgelopen weekend paar dagen op lange latten gestaan in Lermoos (AT). De huidige A6 bevalt nog altijd 'fabelhaft'. Inmiddels 156.000km voorbij, zeg 75% van leasecontract. Snel retourtje Oostenrijk afgelopen dagen ook weer heerlijk gereden. Zeven uur sturen en fris als een hoentje uitstappen, fantastische reiswagen.

Vaste prik op terugweg van dit weekendje is koffiepauze bij Audi Forum Neckarsulm. Daar kwam ik een nieuwe A6 tegen, vol in de camouflagestickers. Ongeveer op het moment dat de eerste foto's hier uitlekten. Ik heb de hele A7 configurator al uitgeplozen. Shortlist voor volgende vooralsnog 1. A6 / 2. A7 / 3. etron. Op 12 maart in Genève de A6 eens in real life gaan beleven smiling smiley

Twee weken terug 150k beurt gehad. Het kraken was bij 120k km niet verholpen, ondanks de toen vervangen rubbers in de ophanging. De Audivrienden van Coen Donkers / Audiparts Veghel gaven mij de tip om een dwarsversteviging net voor het schutbord los te laten maken en aan einde van de dag - met hele auto op 'kamertemperatuur' - weer vast te maken. Mijn vaste monteur bij de dealer heeft dit gedaan en voilà: geruisloos stil is alles weer thumbs up

Komende weken veel in NL onderweg maar ook Berlijn, Brussel en Königsleiten. En dan half april weer hard aan de slag op Audiforum poetsdag!
Blijf posten @ketelapper, altijd leuk om jouw topics door te nemen op een natte of koude dag als deze. thumbs up
Mooie opvolger hoor thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-03-2018 01:27 door Bird Nerd.
De nieuwe A6 is een schitterende auto! Erg lekker uiterlijk. Het nieuwe interieur van Audi kan mij helaas niet zo bekoren. Evenals de rare sensoren in de grill.

Wat is geplande einddatum van de huidige auto momenteel?

En wordt de volgende toch weer gewoon een diesel? Een no-brainer qua kosten met jou kilometers natuurlijk, maar toch benieuwd hoe je dat ziet gezien alle discussies omtrent diesel en de markt waarin je zakelijk opereert.
Leuk hè Bird Nerd dat Audi de persfoto's meteen in 'ketelapper kleuren' doet winking smiley

Goede vragen, Springbok. Einddatum huidige 1 december 2018 op 210.000km. Misschien dat ik dat tzt nog kort kan verlengen en nieuwe op 2 januari 2019 komt te staan.
Diesel is vooralsnog inderdaad een no brainer, maar de etron staat zeker serieus op mijn lijstje. Het ziet er alleen nu nog naar uit dat die te laat gaat komen voor mij. Ik wil een ingrijpende beslissing naar elektrisch rijden pas nemen na voldoende praktijkervaringen. Mijn ijkpunt is retour Brussel zonder opladen (400km) inclusief voldoende marge voor slecht weer en files. In Brussel zijn oplaadpunten nog zeldzaam; ik denk dat heel België evenveel oplaadpunten heeft als alleen de stad Amsterdam in NL eye rolling smiley
De maatschappelijke discussie is wel relevant maar de eerstkomende jaren van weinig betekenis voor mij keuze. De gemiddelde levensduur van auto's in NL is dusdanig lang, dat het nog heel wat jaren zal duren voordat het negatieve sentiment rondom diesel de markt voor occassions de nek zal hebben omgedraaid. En tot dat moment zal een relatief jonge Euro6d diesel met veel kilometers (dus aantrekkelijke prijs ten opzichte van formaat en luxe) relatief juist interessant blijven ten opzichte van oudere dieselauto's.

Voorlopig maar lekker opportunistisch aanpakken: de nieuwe A6 met V6 diesel is mild-hybrid... dus omwille van mijn zakelijke omgeving moreel verplicht om naar V6 te gaan ipv R4 cool smileygrinning smileydrinking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-03-2018 23:11 door ketelapper.
Maar even nog wat foto's van laatste poetsmeeting (bij 140.000km ongeveer)

Wat een prachtige auto is dat toch. Ik weet niet of ik het hierboven gemist heb, maar hoe bevalt de limousine nu na een paar Avants? Mis je die bak ruimte, of is ie bijvoorbeeld stiller waardoor je liever een Limousine hebt?
Mooi gepoetst!
Die kleur staat hem erg goed. Mooie combinatie met dat witte interieur.
Ketel, Jaguar Nederland zou jou moeten een paar weekjes de electrieke voiture schenken.
A3-White
Ketel, Jaguar Nederland zou jou moeten een paar weekjes de electrieke voiture schenken.
Een paar weekjes? Ik denk dat ze ook met minder efford wel kopers krijgen voor die auto...
Dat geloof ik ook wel, maar je hebt die tijd nodig om ketel uit een Audi te krijgen....
@Barri
Limousine bevalt super! Avant was bij 4F (2006, 2009, 2010) mijn eigen keuze, omdat ik de sedan van de 4F qua achterkant niet mooi vond. Bij de 4G (2013) was het veto van de -toenmalige- mrs. om Avantg te kiezen. Dat mrs-issue heb ik in 2014 opgelost winking smiley dus in 2015 weer Limousine kunnen kiezen. Dat vind ik fijner qua geluid, stijlvoller qua looks. En in dit specifieke geval ook nog eens financieel veel aantrekkelijker. 20% bijtelling over € 77,5 versus 25% bijtelling over € 80k... Ik hoef het er gelukkig niet om te laten, maar het verschil is altijd lekker meegenomen thumbs up

@White
grinning smiley Die I-Pace is best wel leuk! Maar niet leuk genoeg voor mijn deformatie...
Wat een prachtige unit blijft het toch. Zeer mooi samengesteld. Hoe mooi dat leer zich houd thumbs up
Heb echt helemaal niets met Audi maar die van jou zijn echt altijd geweldig samengesteld en prachtig uitgevoerd, duidelijk van een liefhebber! thumbs up
Ah Mrs had een stem in de laatste Avant. Ik dacht altijd dat dat fiscale stukje de enige reden was voor de limousine. De avant vond ik altijd mooi maar de sedan is exclusiever en vind ik daarom mooier. Zeker in deze kleurstelling!
Die Jag kan wel wat voor je zijn. Of wachten op de eTron, wordt ergens later in dit jaar dacht ik.
2003 A4 Limousine
2005 Passat sedan
Dat was toen ook al mijn voorkeur. Minder geluid door geen klankkast van kofferruimte, klassiekere lijnen, betere akoestiek van audio. En ruimte niet nodig. Ik heb mijn Avants nooit boven de afdekrollo beladen smiling smiley

Etron staat zeker op mijn lijst, maar inmiddels pas Q4 verwacht.
Hoe hou je, na toch al die km's ondertussen, die stoelen zo mooi schoon in een witte kleur zonder ook maar één vlek ? thumbs up smileys with beer

Dat lijkt mij een prestatie van formaat ! complimenten !
Voor aflevering goede coating op het leer, zelden spijkerbroeken dragen en regelmatig reinigen. That's it.

Dank thumbs up
Het hele diesel verhaal, snap ik helemaal. Toch zal de diesel een soort Hummer effect geven.
Dat wil zeggen,"It's not done". Zo dat uit eindelijk de diesel voor personen auto's langzaam uitsterft. Maar het is allemaal schone schijn. een 3 cilinder turbo blok geeft net zo goed Co2.
En te denken dat alles electrisch word is een utopische gdachte. Mensen kunnen dat niet betalen.
Maar goed, ik blijf een dieselfan, hoewel ik misschien in de nabijen toekomst door moet met loodvrij 95, omdat de merc A 180 CDI, er uitgaat.

Hoe dan ook, mooie A6, goed onderhouden, respect!

Zo ziet het er uit tijdens de poetsmeeting van Audiforum smiling smiley

Naast vertroetelen van de buitenkant trouwens afgelopen tijd ook:
- verkeersbordherkenning geactiveerd d.m.v. software codering
- kaarten database geüpdate naar 2018 - werkt prachtig met melding in het MMI-scherm dat er nieuwe database is en via myaudi.nl eenvoudig te downloaden
Met nu ruim 160.000km op de klok over de huidige A6 niets te melden...
... maar over de opvolging wel kleine vorderingen.

Allereerst vorige week in Genève de nieuwe A6 en nieuwe A7 uitgebreid bekeken. Mooie auto's! Als detail-fetisjist heb ik wel op- en aanmerkingen, met de afschuwelijke radar-ogen als after-market tupperware lomp in de grille gezaagd als toppunt sad smiley Van binnen prachtig om te zien, waarbij ik wel zo mijn twijfels heb bij de gebruiksvriendelijkheid van touchscreens. Blind bedienen zal lastig zijn, zo vrees ik. Terwijl je eigenlijk liever wel blind wilt zijn in die auto om de vette vingervegen op de schermen niet te zien.

Ten tweede: gisteren meteen een productieplaats voor de e-tron gereserveerd. Vrijdag afspraak bij de dealer om meer te horen. Waarom de reservering? Omdat ik dan altijd nog de keuze houd. Zonder reservering nu, kan ik er later dit jaar niet meer voor kiezen. En die reservering raak ik wel kwijt, mocht het toch nog een keer traditioneel een A6 op diesel worden.

To be continued eye rolling smiley
Jay DoubleYou
Hoop dat er niet veel veranderd wordt aan die e-tron. thumbs up
Mwah, die drukke bestickering mag wel wat minder winking smiley

Wordt een gaaf ding hoor, heb een collega er al over gehoord.
Barri
Jay DoubleYou
Hoop dat er niet veel veranderd wordt aan die e-tron. thumbs up
Mwah, die drukke bestickering mag wel wat minder winking smiley

grinning smiley
De kleur en de velgen maken deze A6 tot een écht begerenswaardige auto! Je ziet dit type velgen ook niet veel volgens mij, maar ze staat geweldig, hoeveel inch zijn deze?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-03-2018 20:53 door AlbertsH.
Dank White thumbs up Attent als ieder jaar smiling smiley

@AlbertsH
Dank thumbs up Zomervelg is 19 inch. Is een model dat af fabriek onder A5 wordt geleverd.

De E-tron is gereserveerd. Meteen daarna naar Oostenrijk gereden en in 8u10min / 923km opnieuw heerlijk genoten van de A6 als reislimousine.
Geweldig! heerlijk zo'n poetsdag met mede hobbyisten.
Nog mooier dan hij uit de fabriek is gerold destijds, wat zal die dealer blij met jou zijn als je de wagen weer zo inlevert.
Ben zeer benieuwd naar je opvolger.
Die kan zo de showroom in gereden worden thumbs up ik vind de kleurencombi ook echt heel erg fraai!

Deden maar meer mensen dat met nieuwe auto's, dan heb ik als occasionkoper wat meer keus grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close