Joel: Mazda 3 GT-M verkocht => Mazda 6 GJ importeren?!

Gepost door Joel 1987 
Dag mede autoliefhebbers!

Omdat ik het leuk vind om mijn eigen auto netjes te houden, maken, upgraden enz. heb ik met hier aangemeld.
Ik ben onder dezelfde naam actief op www.teamibiza.nl en www.zoomzoomclub.nl

Eerst maar even mijn autogeschiedenis:

Direct na het halen van mn rijbewijs een witte Nissan Sunny uit 1992 van mijn broer overgenomen. Dit was een 5 deurs hatchback. Prima om mee te beginnen en af en toe een paaltje te kunnen raken bij het parkeren. Met zo'n auto doet dat iets minder pijn.

De Sunny heb ik na een half jaar verkocht en een Seat Ibiza 6k 1.6 GLX uit 1994 gekocht. Hier heb ik een mooi setje velgen onder geschroefd en toen was ik wel tevreden. Deze auto heb ik ongeveer twee jaar met veel plezier gereden tot een klein moment van onbedachtzaamheid en ik opeens tegen een Volkswagen T4 aan stond. Dat betekende voorlopig van de Ibiza, omdat ik als student niet het geld had om m weer op te lappen. Auto heb ik nog wel kunnen verkopen en heeft zelfs nog een paar jaar gereden, dus is toch nog gerepareerd.

Tijdens mijn studie had ik niet direct een auto nodig, dus een periode zonder auto was aangebroken.
Uiteindelijk voor het vervoer naar een stage toch weer overstag gegaan. Een Honda Civic 1.5 uit 1995 met 258000 op de klok, gekocht voor 500 euro.
Een heerlijk pittig ding zonder stuurbekrachtiging, hetgeen in combinatie met 215-40-17 banden behoorlijk zweten was. Hiermee heb ik mezelf een half jaar naar stage gereden. De auto heb ik in die tijd hier en daar wat opgelapt en een beetje liefde gegeven. Verkocht voor 600 euro.

Na mijn studie kon ik direct aan het werk, dus tijd voor een auto waar ik iets langer mee zou gaan rijden.
Dit werd een Seat Ibiza 6k2 1.6 sport uit 2000. Ik was specifiek opzoek naar dit model omdat deze net ff iets meer is dan een standaard 1.4 of 1.6.
Mooie originele zwarte Ibiza gevonden, die ik in de loop der jaren naar mn eigen smaak aangepast.
- halflederen interieur
- 17 inch OZ superturismo die ik later vervangen heb voor 17 inch new RS4 velgen
- Cupra koplampen (donkerder dan de originele)
- voorkant ongeveer 3 cm verlaagd
Dat zag er ongeveer zo uit:

Die auto heb ik ongeveer 4 jaar gereden, daarna was ik wel toe aan een iets grotere auto dus heb ik de Ibiza verkocht.
De opvolger en huidige auto is een Mazda 3 2.0 sedan GT-M uit 2006. Auto is voorzien van:
- lederen bekleding
- xenon
- cruise control
- licht en regensensor
- climate control
- 17 inch velgen
- key-less entry
- 6 versnellingen
De Mazda heb ik weinig plannen mee, misschien een keer andere velgen en wat kleine dingen, maar dat komt t.z.t wel. Voorlopig gaan het geld even naar een huis dat m'n vriendin en ik hebben gekocht :-)

11 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-01-2021 09:15 door Joel 1987.
Leuke inleiding & historie! En leuke auto heb je gekocht. Heerlijke 2.0, dat is nog een échte tweeliter zoals ze 'vroegah' maakten. Veel koppel, klimt lekker in de toeren, lekker geluidje er in en enorm sterk! En bij normaal rijden niet eens echt onzuiniger dan de 1.6 waarbij je altijd moet trappen en teveel toeren draait op de snelweg smiling smiley.

Ben benieuwd naar de foto's!!
Foto's zeggen inderdaad veel, maar de omschrijving van die Mazda klinkt heel fijn!
Het is inderdaad een heerlijke motor. Er komt een kleine sportieve brom uit de uitlaat als je m iets doortrekt. En inderdaad rijdt ik nu net zo zuinig als de Seat Ibiza met zn 1.6.

Foto's staan er inmiddels bij :-)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-07-2015 08:44 door Joel_1987.
Wat een nette Mazda zeg! Prachtig! Lekker uniek ding! thumbs up
Echt een heel mooie auto! De sedan is altijd m'n favoriet geweest, helemaal als GT-M. Helemaal goed zo, en persoonlijk zou ik er niet te veel zelf aan. Hooguit een setje grotere Mazda-velgen. Houd de roest in de gaten en verhelp dit snel, dan blijft 'ie ook mooi. thumbs up
Anonieme bezoeker
Re: Joel met zijn Mazda 3 GT-M uit 2006
02-07-2015 10:19
Leuke auto hoor. Rijdt ook heerlijk
Sedan vind ik persoonlijk ook mooier dan de hatchback. Ik vind de achterkant daarvan niet zo mooi. Maar ieder zn voorkeur :-)
Roest heeft deze auto geen last van, maar dat blijf ik regelmatig controleren. Zodra ik iets zie pak ik het direct aan.
En inderdaad ga ik er niet veel aan veranderen. Misschien een keer iets grotere wielen en verder een paar kleine dingen.

En bedankt voor de leuke reacties :-)
Anonieme bezoeker
Re: Joel met zijn Mazda 3 GT-M uit 2006
05-09-2015 13:46
Hey Joel,

Ik ben al een hele tijd opzoek naar de (New) RS4 velgen, voor onder mijn 6K2 en op jou foto lijkt het 4 x 100 te zijn, deze kan ik echt nergens vinden? De vraag is dus waar je deze mooie velgen vandaan hebt.

Groeten Tony
Inmiddels de Mazda ruim een jaar in bezit, en nog glijden de kilometers rustig onder de auto door.
Nog steeds erg tevreden en geen onverwachte zaken tegengekomen. Auto controleer ik om de paar maanden even visueel op een aantal zwakke plekken waar roest voor kan komen, geen problemen tot zo ver.

Een paar kleine dingen veranderd in het afgelopen jaar.
- Zijreflectors in de achterbumper donkerer gemaakt. Het oranje knalde er wel erg uit
- Yatour geïnstalleerd om ook mp3 af te kunnen spelen

Daarbij ga ik deze week met een kennis andere dempers en veren plaatsen. Auto staat redelijk hoog op z'n poten, en zou van mij iets stugger/sportiever mogen zijn.
Twee punten die ik in één keer hoop op te lossen met een Bilstein B12 pro kit, bestaande uit Bilstein dempers en Eibach veren. De bedoeling is dat de auto 30 mm zakt (rondom) en minder overhelt in de bochten en over het algemeen gewoon wat stugger wordt.

Foto's volgen zodra de set er onder zit, ik ben benieuwd :-)
Mooi wagen! En leuk dat hij goed bevalt.

Hoeveel heb je er afgelopen jaar mee gereden?
Joel_1987
Inmiddels de Mazda ruim een jaar in bezit, en nog glijden de kilometers rustig onder de auto door.
Nog steeds erg tevreden en geen onverwachte zaken tegengekomen. Auto controleer ik om de paar maanden even visueel op een aantal zwakke plekken waar roest voor kan komen, geen problemen tot zo ver.

Een paar kleine dingen veranderd in het afgelopen jaar.
- Zijreflectors in de achterbumper donkerer gemaakt. Het oranje knalde er wel erg uit
- Yatour geïnstalleerd om ook mp3 af te kunnen spelen

Daarbij ga ik deze week met een kennis andere dempers en veren plaatsen. Auto staat redelijk hoog op z'n poten, en zou van mij iets stugger/sportiever mogen zijn.
Twee punten die ik in één keer hoop op te lossen met een Bilstein B12 pro kit, bestaande uit Bilstein dempers en Eibach veren. De bedoeling is dat de auto 30 mm zakt (rondom) en minder overhelt in de bochten en over het algemeen gewoon wat stugger wordt.

Foto's volgen zodra de set er onder zit, ik ben benieuwd :-)
Een Mazda en hoog op zijn poten confused smiley Ik rijd al jaren Mazda en heb vaker het probleem dat ze laag zijn dat je met de onderkant te snel over de straat schraapt bij een drempel.
Maar erg leuke auto zeker als GTM, mijn zusje heeft pas een 1.6 gekocht van het zelfde model. Ik heb de opvolger het nieuwere model sedan uit 2010 als 2.0GTL automaat, helaas is de sedan niet meer leverbaar als GTM.
Wat is een Yatour?
Springbok
Mooi wagen! En leuk dat hij goed bevalt.

Hoeveel heb je er afgelopen jaar mee gereden?
Heb er nu ongeveer 15.000 km mee gereden in een jaar, voornamelijk woon/werkverkeer.

zombies
Een Mazda en hoog op zijn poten confused smiley Ik rijd al jaren Mazda en heb vaker het probleem dat ze laag zijn dat je met de onderkant te snel over de straat schraapt bij een drempel.
Maar erg leuke auto zeker als GTM, mijn zusje heeft pas een 1.6 gekocht van het zelfde model. Ik heb de opvolger het nieuwere model sedan uit 2010 als 2.0GTL automaat, helaas is de sedan niet meer leverbaar als GTM.
Wat is een Yatour?

Vooral vanaf de zijkant vind ik dat de wielkasten niet mooi gelijkmatig gevuld zijn. Dat bedoel ik vooral met 'hoog op zijn poten'
Ik heb inderdaad ook één keer gehad dat ik met de onderkant over een drempel schraapte maar dat was met 4 personen en bagage in de auto, dan veert de auto ontzettend in door het gewicht. Met de Eibach veren ligt de auto standaard lager, maar veert minder in bij maximale belading.
Ben benieuwd, ik realiseer me dat ik waarschijnlijk nog wat voorzichtiger moet gaan doen bij drempels.
Model van 2010 in sedan zie je weinig! Heb je review even bekeken en ziet er goed uit. Daarvoor een Rx-8 gehad zie ik?

Een yatour is een module die je aansluit op de radio. Bij mij zit deze in de ingang van de cd-wisselaar (de wisselaar zelf had ik niet, wel de voorbereiding) Hiermee kun je via USB, SD en AUX mp3 afspelen op de originele radio. Module ligt in mijn handschoenenkastje en speelt alles af via de radio. Werkt perfect!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-06-2016 08:34 door Joel_1987.
De Bilstein set is woensdagavond onder de auto geplaatst.
Even een plaatje bij het praatje!

Origineel

Verlaagd

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-01-2021 09:53 door Joel 1987.
Inmiddels is de auto ook voorzien van een verse set draagarmrubbers. Ook dit is weer merkbaar bij het rijden. Geen bijgeluiden meer bij oneffenheden zoals putdeksels of spoorlijnen :-)

Zaterdagochtend wordt de Mazda uitgelijnd, dan is het onderstel weer in topconditie!
Leuk om je hier ook tegen te komen thumbs up

Mazda ziet er netjes uit, vooral de verlaging doet 'm erg goed!
Nice man, wheelgap is zo echt super netjes. Prachtig model ook!
Erg mooie auto! Vind de sedan versie mooier dan de hatchback. Ik vind hem een wat Amerikaanse look hebben eigenlijk, met die lampjes in de bumper (ben even de naam vergeten) zoals bij de oudere Volvo V40.
redelijk subtiel, mooi zo, veel beter inderdaad. Rijdt het ook lekker?
Zevens
Ik vind hem een wat Amerikaanse look hebben eigenlijk, met die lampjes in de bumper (ben even de naam vergeten) zoals bij de oudere Volvo V40.

Sidemarkers heet dat. Mazda 3 is ook heel populair in de VS dus heel gek is het niet.
Sidemarkers inderdaad.
Ze waren knal oranje, heb ze zelf al wat donkerder gemaakt :-)

Niet alle 3's van deze generatie hebben het, hangt af van de uitvoering.
In de VS is ie erg populair. Er is een ontzettend groot amerikaans forum, staat erg veel informatie op.

@Sketcher
Het rijdt echt heerlijk. Ik vond het originele onderstel te comfortabel, hoewel ik veel lees over mensen die het originele juist te stug vinden.
Door de Bilstein/Eibach set ligt ie strakker op de weg, en voel ik meer wat de auto doet. Wat ik ook een grote plus vind is dat de auto veel minder ver inveert bij drempels. Absoluut geen gestuiter maar de auto staat lekker snel weer stil.

Wat mij betreft absoluut een aanrader!
Heb een Engelse lichtunit voor de achterkant gekocht. Rode mistlicht wordt wit, hiermee wordt de achterkant symmetrisch.
Daar moet ik dus een rode led in plaatsen om toch een mistachterlicht te hebben die rood licht uitstraalt.

Nu heb ik een vraagje, en er zijn vast mensen die daar ervaring mee hebben.
Hoeveel watt zou mijn led moeten zijn om voldoende licht te geven? (voor een mistlamp)
Fitting is W21W / 7440. Zat al op Ebay te kijken maar ik kom er niet helemaal uit door de enorme keuze die er is op dat gebied.

Hier 2 voorbeelden, grootste verschil zit 'm volgens mij in de prijs....
- Led nummer 1
- Led nummer 2

Iemand hier een idee?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-08-2016 14:26 door Joel 1987.
De ledjes zitten er inmiddels in, al had dat iets soepeler gekund.

De rode LED voor het mistachterlicht zit perfect. Mooie witte fitting met witte LEDjes die rood uitstralen.
De witte LED voor het mistachterlicht heeft gele ledjes die wit licht uitstralen. Daardoor is de unit van het achteruitrijdlicht nogal geel binnenin. Daar heb ik nu gewoon mn ouderwetse halogeenlamp in gezet. Prima zo.

De knipperlichten achter heb ik ook van LED voorzien, helaas zonder canbus in tegenstelling tot wat er in de advertentie stond. Daar heb ik nu verchroomde bolletjes in gezet.

Verder heb ik voor de bagageruimte een kunststof mat/bak op de kop getikt. Fijn en snel schoon te maken zo.

Momenteel is de Mazda weg voor de APK en een beurtje. Vanavond kan ik m weer ophalen.
M'n huidige vervoersmiddel is de auto de vrouw, ook wel leuk om er even een plaatje van bij te zetten :-)
Een Daihatsu Sirion 2, betrouwbare kleine auto met een zee van ruimte binnenin!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-09-2017 14:36 door Joel 1987.
Leuk wagentje, die velgjes en het spoilertje maken 'm af thumbs up Wordt het een sportievere auto van, standaard vind ik ze nogal saai. grinning smiley

Kever is trouwens ook leuk. Ook van jou?
Standaard is een Sirion wat saai inderdaad.
Dit is een sport met een andere voorbumper, grill, sideskirts en een spoiler. En de velgen doen het laatste beetje inderdaad winking smiley

De kever is helaas niet van ons, dat was onze trouwauto smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-11-2016 10:40 door Joel 1987.
Sinds in de Mazda heb valt de lichtopbrengst van het dimlicht me tegen. Auto is voorzien van OEM-xenon en dat zou toch voldoende licht moeten geven. De Sirion van mn vrouw geeft met gewoon halogeen een veel sterkere lichtbundel.

Ik ben even aan het zoeken naar andere lampjes, er is eigenlijk ook weer veel te veel te krijgen en ik kom er niet helemaal uit.
Wat moet ik halen?
- lampjes inclusief ballasten of zijn losse lampjes voldoende?
- welk merk geeft gegarandeerd een goede opbrengst?
- geeft 4300k zichtbaar minder licht dan 6000k?

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen :-)
Gewone lampen moet voldoende zijn. De ballast zit al ergens in je lampunit verwerkt.
Vaak is een merkloos lampje net zo goed als een merklamp bij xenon. Tenminste, dat is mijn ervaring. Hier goede ervaringen mee: [hidxenonverlichting.nl]
In de midden range van verlichting ontloopt het qua lichtbeeld elkaar niet veel. Ik zal altijd voor 6000k gaan. Ik vind 4300k te geel, hoger dan 6000k te paars/blauw. 6000k is daarom voor mij prima. thumbs up
Er is ook nog 5000k verkrijgbaar imo de mooiste kleur.
Daar kan ik wel wat mee, bedankt voor de informatie :-)
De afgelopen weken de nodige tijd besteed aan het opknappen van de velgen van de Sirion. Deze zaten als sinds de aanschaf vol met stoeprandschade. Het zag er echt niet uit. Zelfs het vrouwtje stoorde zich er aan, en dat zegt wel wat!

Tegelijkertijd ook een andere set voor de Mazda 3 gevonden, die hadden ook wat liefde nodig dus dat kon mooi door alles in één keer te pakken.
Ik heb nog getwijfeld om ze te laten stralen en coaten maar dan breng je voor 8 velgen zo 600 á 700 euro weg, dat vond ik even iets te gek. Dus dan maar zelf gaan hobby-en!

Eerst maar eens de velgen van de Sirion.
Goed geschuurd, schade geplamuurd en weer opgeschuurd, in de primer gezet, velgenlak gespoten (Motip) en vervolgens 4 lagen blanke lak.
Met dit als resultaat:
Voor:

Na:

Perfect zijn ze echt niet, maar ik ben dik tevreden. Staat straks weer een stuk strakker onder de Sirion!

Dan de velgen van de Mazda, dat was even wat meer werk.
Lang op zoek geweest naar velgen die netjes waren, maar die waren gewoon niet te vinden. Dus dan maar een setje die wat aandacht nodig heeft. Het gaat om een set originele 18'' Mazda Rx8 velgen.
Ook de lak aan de binnenkant van de velg bladerde af en was erg slecht. Dus die heb ik echt zo goed mogelijk geschuurd, geprimerd en weer geschuurd. De voorzijde had vooral last van wat stoeprandschade en 'kleine' schades.

Zo kreeg ik ze:

Halverwege:

Resultaat:

Al met al heeft het wat tijd gekost, maar ik ben zeker tevreden ook al zijn ze niet perfect. Voor de Mazda nog even banden regelen en dan wachten op het voorjaar!
Ik ben me aan het oriënteren op banden voor de bovenstaande velgen.

Nu twijfel ik tussen twee banden:

Dunlop Sport Maxx RT2

Goodyear Eagle F1 asymmetric 3

Beiden merken in 225-40-18
Wat prijs betreft ontlopen ze elkaar nauwelijks.

Op autobandenmarkt worden de eigenschappen redelijk hetzelfde weergegeven.
Als ik diverse tests lees, zijn de Dunlops wat meer op sportiviteit gericht, waarbij ze wat meer geluid gaan maken als ze echt sportief gebruikt worden. Ik vermoed dat dat met name op het circuit zal zijn. Dat is voor mij dus niet belangrijk.

De Goodyears zijn ontwikkeld om meer een veelzijdige band te zijn, waarbij vooral de remweg op nat wegdek erg goed scoort.

Wat is voor mij belangrijk.
- geluid in de auto: 68 dB bij Dunlop en 67 dB bij Goodyear (opgave fabrikanten)
- comfort: Auto is verlaagd en met 18 inch wil ik iets comfort overhouden. Maar wat zou het schelen
- slijtage: Hier zal ook niet veel verschil in zitten. Natuurlijk grotendeels afhankelijk van mijn rechtervoet. Een klaverblad een beetje snel nemen vind ik heerlijk, maar ik hoef er niet met 150 doorheen.

Heeft iemand ervaring met bovenstaande banden?
Ik neig naar de Dunlop, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee waarom ik dat doe..
Inmiddels zijn de banden besteld, geleverd en gemonteerd.
Het zijn uiteindelijk de Dunlops geworden, volgens mij geen verkeerde keuze :-)

Velgen afgelopen zaterdag onder de auto gezet. Vind het zelf ontzettend strak staan.
Van een nette en degelijke Mazda naar een auto die net iets stoerder en sportiever oogt dan gemiddeld :-)

Plaatjes:

Ziet er echt goed uit! Keurig opgeknapt en ze passen imho perfect onder de 3 thumbs up
Nu nog luxe platen er op en dan is't helemaal goed thumbs up Fraaie wielen!
Ziet er goed uit, een mooie velg doet zo veel voor een autothumbs up
Still going strong met de Mazda...

Soms ben ik wel wat aan het rondneuzen voor een andere auto. Hoog op mijn lijst staat een Alfa Romeo 159, wat een prachtige auto is dat....
Tijdje terug hier op het forum gecheckt hoe de ervaringen zijn met de Alfa, eigenlijk vooral positief dus dat heeft mij wel de bevestiging gegeven dat die opvolger er een keer komt....
Zou betekenen dat ik de Mazda weg moet doen, en eigenlijk geniet ik ook nog steeds enorm van deze auto :-)

Twee weken terug een klein beetje schade gereden. De afdekplaat onder mijn motorblok bleef haken bij het achteruit rijden...
Veel herrie en een tijdelijk verhoogde hartslag als gevolg. Gelukkig viel het mee en was alleen de afdekplaat beschadigd, deze kreeg ik niet meer op zijn plek en sleepte over de grond. Voorzichtig naar huis gereden en thuis de plaat onder de auto vandaan gehaald. Helaas liep er nog ergens iets aan dus een dag later de auto even op de brug gezet. Paar beschermkappen verwijderd en alles was weer in orde. Direct even goed gekeken naar de onderkant van de Mazda. Ondanks de ruim 2 ton is de auto keihard en kurkdroog, waarom zou ik eigenlijk iets anders willen?
Nieuw plaat en kapjes besteld en alles is weer zoals het zou moeten zijn. smiling smiley

De boosdoener....

Nog steeds een pracht van een auto toch? winking smiley
Heren,

Mijn Mazda loopt nog steeds als een zonnetje.
Voor morgenavond een sleutelavondje gepland. Nieuwe koppelstangen en rubbers rondom de stabilisatorstang. Vermoedelijk de oplossing voor wat irritante bijgeluiden bij drempels en hobbels :-)

Nog iets anders:
De beste man waarbij ik mijn auto in onderhoud had is helaas gestopt met het sleutelen aan auto's. Sinds november 2018 is de auto in onderhoud bij een plaatselijke garage.
In november APK en grote beurt gehad, op de factuur staat een ander soort olie vermeld als er eigenlijk in moet, nu leek me dat niet overdreven veel kwaad kunnen bij een 2.0 motor zonder turbo.

Eind januari op wintersport geweest naar Oostenrijk, via Duitsland grote stukken lekker door kunnen rijden, 160 / 170 km/h
Bij terugkomst auto gewassen en oliepeil gecheckt (had ik voor die tijd moeten doen, ik weet het)
Tot mijn schrik kon er een liter olie bij, terwijl ik de jaren hiervoor altijd van beurt naar beurt reed zonder ook maar een druppel bij te vullen. Als bij de beurt bleek dat het oliepeil te laag was had ik dat zeker gehoord.
Nu check ik het regelmatig, en hij verbruikt echt meer olie dan hij eerder deed, ik heb nog niet exact gekeken hoeveel.

Nu mijn vraag, kan dit komen door de 'verkeerde' olie die er bij de grote beurt in is gegaan?
Of doordat ik de auto flink op z'n staart heb getrapt, terwijl hij dat eigenlijk niet echt gewend is?
Wellicht is het gewoon pech, kilometerstand is ca. 218000.
Nu staat de 2.0 van Mazda er niet om bekend veel olie te gebruiken, maar dat is natuurlijk geen garantie.
De RX-8 velgen staan zo mooi onder diverse Mazda's. Thuis hadden we in 2003 een nieuwe Mazda3 Active gekocht. Wat reed dat ding heerlijk zeg en als Active/GT-M ook nog eens een sportief ding
Ik zou me er niet te veel zorgen over maken.. Ik rij zelf een diesel die geen druppel olie verbruikt tenzij ik op vakantie ga. Na de vakantie moet er meestel 0,5 tot 0,75L olie bij. De 30.000km p.j. die in Nederland worden afgelegd geen olieverbruik..

Velgen staan hem goed thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-06-2019 07:12 door Clocala.
Ik maak me er inderdaad ook niet echt zorgen over, maar ik vind het opvallend dat de auto meer verbruikt sinds de grote beurt bij de andere garage. Wil dat zeker niet als oorzaak aanwijzen, maar dat er andere olie in is gegaan dat voorgeschreven vind ik wel weer jammer.

Maargoed,
Gisteravond nog even wat onderhoud gedaan met een maatje van me.
- Koppelstangen stabilisatorstang vervangen
- Rubbers stabilisatorstang vervangen
- Gasveren kofferklep vervangen
- Nieuwe pookknop geplaatst

Die laatste twee was 5 minuten werk, de eerste twee zijn we ruim drie uur mee bezig geweest. Maar het is gelukt en de irritante rammel is weg :-)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-06-2019 12:05 door Joel 1987.
Welke "andere" olie is erin gegaan dan?

5W40 in plaats van 10W40 zou ik ook wel aanraden om te doen, maar 5W30 in plaats van 5W40 of 10W40 vind ik dan weer niet verstandig.
Door Mazda wordt 5W30 voorgeschreven.
Er is, volgens de factuur, 5W40 gebruikt door de garage.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.