Wederom bedankt voor de foto's van het fraaie evenement!!

Gefeliciteerd met de apk voor D'n Don. cool smiley
Maar mensen durven zo'n dikke yank niet af te keuren want dan eindigen ze met gevouwen handjes in de kofferbak. winking smiley
Heerlijke plaatjes van het stuk Detroit Iron. thumbs up

Lekker bezig ook aan je Saab!
Gewoon Dirk
Dankjewel, de auto groeit steeds meer op me, ondanks de kwaaltjes die bij zijn leeftijd horen. Heb je mijn andere auto ook al gezien in dit topic?

De Cadillac Eldorado heb ik inderdaad al eerder gezien. Een hele mooie auto, kom je niet vaak tegen.
@Marc 827 3500 - Haha ik zie het al voor me, de keurmeester gekneveld in de kofferbak! Overigens had ik vorig jaar zelfs een steekproef op de Don en ook de RDW keurmeester was zeer te spreken over de auto en de staat waarin deze verkeert.

@Mathijss - Dankjewel, de Eldorado is echt een dream come true, zeker de moeite waard!

Zoals ik in mijn vorige update melde was het met de schokdemper links voor niet helemaal lekker gelopen, daar stond dus nog een nieuwe tweedehands voor in bestelling. Die gebruikte demper heb ik direct toen hij aankwam, samen met het nieuwe toplager, afgegeven bij Berend, zodra we beide tijd zouden hebben kon hij er dan onder. De volgende dag kreeg ik een foto van Berend.

Nadeel van een schokbreker die niet lekt luidde het onderschrift. Schijnbaar had hij nog wat tijd over want vervolgens kreeg ik deze foto's.

Topservice, die zien er weer als nieuw uit!. Het oude lager ging er ditmaal ook probleemloos af.

En klaar voor montage!

Alles was recent nog los geweest dus hij zat er zo onder, dit ziet er weer fraai uit!

Het weggedrag is echt merkbaar verbeterd, het sturen gaat een stuk soepeler en bij putdeksel en dergelijke geen gerammel meer, perfect.
Een ander klein klusje was het wisselen naar de winterwielen het afgelopen weekend. Normaal maak ik die beslissing aan de hand van temperatuur en dergelijke, ditmaal heb ik me laten leiden door de regen die op komst was in combinatie met de staat van de zomer voorbanden...

Die waren goed op, op droog weer had ik nog zat grip maar een regenbui vrijdag zorgde er voor dat ik mijn rijstijl behoorlijk aan moest passen. spinning smiley sticking its tongue out De winterwielen waren goed in het bandenzwart de garage in gegaan en ze zagen er dan ook meteen perfect uit onder de Saab.

Helaas is er ook wat minder nieuws. Een klein jaar geleden had ik last van een vastzittende remklauw rechtsachter. Deze hebben we toen terug vrijgemaakt in de hoop dat hij vrij zou blijven. Lange tijd ging het goed maar inmiddels blijft hij weer hangen. Een nieuwe remklauw is inmiddels besteld, dat wordt dus de volgende klus!
Bijkomend nadeel is dat het verbruik iets oploopt al is dit niet enorm veel. Door de defecte vlotter ben ik niet heel alert meer op het brandstoflampje, deze staat namelijk drie kwart van de tijd aan. Zodoende rij ik meer op de dagteller, tussen 550 en 620 kilometer moet ik doorgaans tanken. Woensdag komende uit het werk dacht ik, ach ik tank morgen wel.eye rolling smiley Gisteren was ik vrij en had mijn vriendin de auto mee naar haar werk. Zij dacht, ach, ik tank straks wel.eye rolling smiley Gisterenmiddag waren we onderweg naar het tankstation (uiteraard in België, je bent een Nederlander of niet) en je raadt het al...

De motor hield er mee op en daar sta je dan langs de provinciale weg.

Gelukkig wist ik wel wie ik kon bellen. Een goede vriend waar je van op aan kan en in dit geval mijn redder in nood!

Jawel je ziet het al, dat is de dikke Beierse diesel van Wouter82....

De brenger van 4,5 liter levensvocht voor de Saab!

Na bij te tanken startte de Saab zeer snel weer op, ik had misschien 1 seconde langer starten dan normaal nodig. Vervolgens doorgereden naar de Belgische pomp om er nog behoorlijk wat liters in te pompen.

Positief is dat ik nu weet dat de tank (bij benadering) een reserve heeft van 7 liter naast de hoofdtank van 55 liter. Negatief is dat dit niet heel best is voor je brandstofpomp, dit gaan we dus niet nog eens doen. Toch maar eens werk maken van dat vlottertje...
Dat is even balen, kan ik me voorstellen. Gelukkig hadden jullie voor zover ik weet geen haast.

Gewoon Dirk
De brenger van 4,5 liter levensvocht voor de Saab!
[farm2.staticflickr.com]
Wel een mooie foto! Wat zijn dat nu voor maffe oranje lichtjes aan de zijkant, die zie je niet vaak op een 3-serie. winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-11-2018 09:38 door afentoe.
Hah, tof dat Wouter82 je kon komen redden.
Wij hadden eigenlijk een vergelijkbaar dingetje op de terugweg van Frankrijk. De tankmeter vd Paseo heeft een raar verloop. Van vol tot halfvol gaat vrij geleidelijk en gestaag, maar van halfvol tot zeg maar kwart vol gaat véél sneller vreemd genoeg. Echter van kwart vol tot echt bij het laatste streepje zoals jij had, dat gaat dan stom genoeg weer vrij langzaam.

Afijn wij waren nog een km of 70 van de Belgische grens en ik wilde liever daar tanken, want goedkoper dan Frankrijk over t algemeen.
Nou ik weet niet hoe jouw vriendin reageerde op het rijden op een bijna lege tank en het stilvallen? Maar die van mij trekt dat dus echt heuuul slecht haha. Toen de tank op een kwart zat werd ze al zenuwachtig en wilde ze eigenlijk dat ik gewoon ging tanken.
Uiteraard haalde we de Belgische pomp zonder problemen omdat ik dus weet dat mijn auto (gek genoeg) erg lang doet over dat laatste stukje kwart tank... Maar vrouwlief zat echt sjagerijnig en mega zenuwachtig naast me haha. Als ik stil was komen te vallen dan had ik dat waarschijnlijk de komende tien jaar nog gehoord en zou ik gedwongen worden om voortaan al bij minimaal een kwart tank naar de pomp te vluchten nut smiley
Lege tank: ook 1x meegemaakt, hopelijk nooit meer..... (mijn smoes is dat ik bij een recent aangeschafte auto nog niet wist dat de tank halverwege 't rode vlak van 't metertje echt leeg is)
@omniradius: onderste helft van de tank heeft vaak een kleinere inhoud, maar dat 't laatste kwart van de tank langzaam gaat, is dan wel weer vreemd.
Dat was een mooi uitstapje ja. Ik had een jerrycan met een fatsoenlijke trechter in huis, helaas bleek de dop foetsie. Dus eerst langs de Gamma voor een nieuwe jerrycan en toen op reddingsactie in de Brabantse bossen big smile smiley Uiteraard had ik de servicewagen willen meenemen, maar die heeft een lekke dieseltank dus dat is niet heel handig...

afentoe
Wel een mooie foto! Wat zijn dat nu voor maffe oranje lichtjes aan de zijkant, die zie je niet vaak op een 3-serie. winking smiley

Deze 3-serie facelift (E90 LCI) heeft sidemarkers in de koplampen, althans bij xenonverlichting. Een aantal andere BMW's uit die tijd heeft dat ook.
Wouter82
afentoe
Deze 3-serie facelift (E90 LCI) heeft sidemarkers in de koplampen, althans bij xenonverlichting. Een aantal andere BMW's uit die tijd heeft dat ook.

Correct, de 5-serie uit die tijd heeft ze ook, leuk ontwerp. Ik doelde op het stereotype dat ze bij 3-series niet vaak gebruikt worden, vandaar de knipoog... winking smiley
Aha, ik was nog niet heel lang wakker moody smiley Maar goed, ik ben dan ook niet een volledig stereotype BMW-rijder, anders had ik wel een zwarte of grijze genomen grinning smiley
Och... Het was droog. Niet zo heel koud en de bossen zijn prachtig op het moment. Dus afgezien dat het onnodig wa werd ik er niet chagrijnig oid van. Ook een beetje mijn eigen laksheid geweest...
Wouter82
Aha, ik was nog niet heel lang wakker moody smiley Maar goed, ik ben dan ook niet een volledig stereotype BMW-rijder, anders had ik wel een zwarte of grijze genomen grinning smiley

En de 19" velgen...

Maar goede daad weer verricht hoor! Hou die jerrycan wel in de buurt, totdat de vlotter gemaakt is blijft het voor Dirk gokken big smile smiley
Met dit soort acties en een service auto in bezit... je kan als je het goed doet de hobby wel terugverdienen.

Trouwens: een lekke tank kan je dichtmaken met zeepsop heb ik ooit van de ANWB begrepen. Ik weet alleen even niet meer of dat misschien beperkt is tot benzine. Het gaat namelijk een chemische reactie aan en maakt een vaste verbinding.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-11-2018 11:05 door Engineer2.
niet met zeepsop, maar met een stuk harde huishoud zeep... in de scheur/gat heen en weer bewegen zodat de rasp achter blijft.... die vormt met benzine een dichte massa..... kan je in ieder geval verder.
Bedankt allen voor de leuke reacties weer! Het is precies zoals Samantifest zegt, gelukkig was het weer ok want anders was het vat een stuk minder leuk. Ik heb gisteren overigens een aantal Lybra onderdelen naar de vuilstort gebracht. Het ging om grote dingen war nul interesse in was (achterbank, deurkaarten) en ik had nou eenmaal de ruimte nodig. Overigens is dat qua verkopen toch nog best een klein succesje geworden. De auto heeft me destijds slechts €840,- gekost en met alle tot op heden verkochte onderdelen zit ik ongeveer op de €750,-. Nog net niet quitte maar toch netjes.
Toch even een mini update. Wegens tijdgebrek lukte het niet om zelf de remklauw te vervangen dus heeft mijn eega gisteren de Saab naar onze vaste monteur gebracht. Niet te vroeg ook, inmiddels remde ik al ijzer op ijzer en ook de handrem was ingesleten op de remschijf. Nu zitten er achter nieuwe schijven en blokken op en rechts achter een nieuwe remklauw. Ook het verversen van de remvloeistof kan weer geschrapt worden van het onderhoudslijstje.
Qua kosten was het natuurlijk 100% duurder dan wanneer ik hem niet weg had gebracht maar met een monteur die slechts 2 uur rekent terwijl hij er drie bezig is geweest en dan ook nog eens een uurtarief hanteert van €40,- ex btw hoor je mij niet klagen.cool smiley
Hulde aan Wouter en de goedkope garage big smile smiley
Jammer van die rem, had een keer hetzelfde met de Golf met als bijkomend "voordeel" dat m'n velg ook lekker onder de troep was komen te zitten en dat ging er echt lastig af sad smiley

Maar waar in Bels ga jij tanken dan? Ik herken die weg helemaal niet joh yawning smiley
Die velg ziet er bij mij inderdaad ook echt niet uit, gelukkig is het typisch Nederlands herfstweer met een hoop regen dus kan ik de auto voorlopig toch niet wassen...

De weg op de foto is nog in Nederland, de Huijbergsebaan tussen Bergen op Zoom en Huijbergen. Ik ga altijd tanken in Essen, kan ik meteen langs van Oevelen
Dat is aardig van Wouter! thumbs up En beetje offtopic, maar wat blijft die 3-serie van Wouter toch een mooi ding!
Jouw Saab mag er ook zijn hoor big smile smiley Wat hangt er voor je kentekenplaat? Lampje of camera los gegaan?
Die 3 blijft zeker erg fraai! thumbs up

Het loshangende dingetje hangt helemaal niet los. big smile smiley Dat is inderdaad de achteruitrijcamera en die zit net voor het kenteken.

[www.cinecars.nl]

Een beetje winter motivatie! Geef maar toe; je mist nu het geluid al van je V8.
Alleen al die lederen zetels, heerlijk! Gelukkig kan ik er zo af en toe in gaan zitten en de geur van het leder opsnuiven! Laat de lente maar snel komen, ik kan niet wachten om die heerlijke 4.6 weer te laten brullen!

Betreffende het artikel, wat leuk dat ze alle foto's geplaatst hebben. Ik was al blij geweest met een selectie maar dit is helemaal super!
Bijna twee maanden geleden moest ik Wouter bellen om met een jerrycan benzine mij te komen redden, gisteren had ik hem weer nodig.

Nee, de tank was niet weer leeg gereden maar ik had wat extra spierballen nodig om te klussen plus het feit dat Wouter een brug heeft is ook wel handig. Dus mocht de Saab op de brug plaatsnemen.

Eindelijk was het namelijk zo ver, een klus waar ik al geruime tijd tegenaan zat te hikken was het vervangen van het vlotter. Niet zozeer omdat het onderdeel zelf moeilijk is ofzo, nee, de tank moest namelijk onder de auto vandaan en dat was me best een karwei. Om te beginnen moesten natuurlijk alle stekkers en slangen los. de stekker was er maar een, slangen waren er wel vijf of zes.

De voorste brandstofslang (die hier op de foto nog vast zit) was natuurlijk die van de pomp. Omdat die onder druk stond kreeg ik bij het losmaken een lekkere benzinedouche. Gelukkig maar, ik was al weer vergeten hoe benzine smaakt. Deze slangen gaan trouwens relatief makkelijk los, je wipt een klemmetje eruit en je kan ze uit elkaar trekken. De vulhals zat echter met een slangenklem op de tank en dat was iets meer gepruts, mede omdat de bout van die slangenklem net niet lekker naar beneden wees en ik er dus lastig aan kon. Uiteindelijk was alles los en kon ik me op de tank zelf richten.

De tank hangt in twee metalen banden onder de auto, deze zitten aan weerszijde onder de auto gebout. De helft van deze bouten is zeer eenvoudig te bereiken, de andere helft een stuk lastiger. Gelukkig hebben we maar een band helemaal hoeven te verwijderen, de andere kon aan de lastige kant blijven zitten zei het was losser gedraaid. Dan heb je de tank vrij zou je denken, kan hij er nog niet onderuit. Wat blijkt, de uitlaat zit in de weg. Uiteraard kom je er op dat moment achter dat de fabrieksuitlaat er nog onder zit en die bestaat uit een geheel. Even een einddempertje demonteren kan je dus wel vergeten, We hebben de uitlaat met een assteun ondersteund achter het flexibele deel en vervolgens hem naar achteren toe overal uit de rubbers gehaald. Dit gaf een extra 10-20 cm die we goed konden gebruiken. Vervolgens bleef de tank hangen achter de torsiestang van de achteras. Met wat gepast geweld was het daarna eindelijk zo ver! Een brandstoftank gedemonteerd.

Iedere millimeter die we konden gebruiken hebben we beschikbaar gemaakt, zo heb ik de brandstofleidingen losgemaakt van de klemmetjes aan de bodem van de auto om net een cm meer speling te hebben die nodig was om langs de torsiestang te komen.

Normaal gesproken zit er onder de achterbank een serviceluik naar de brandstofpomp zodat de tank er niet onder uit hoeft. Die zijn ze echter vergeten bij de ontwikkeling van de 9-3, zie hier het bewijs:

Overigens viel nu ook goed te zien dat de bodem er nog uitstekend uitziet!
Helaas heb ik er niet echt foto's van gemaakt maar de brandstofpomp was zo uit de tank (aan de pomp zit ook het vlotter gemonteerd) en het vlotter was ook zo gedemonteerd. Zie hier de boosdoener!

Nadere inspectie (een spelletje zoek de verschillen tussen de oude en de nieuwe vlotter) bracht meteen aan het licht waar het mis is gegaan. Op de onderstaande foto zie je in twee bogen het variabele weerstand waarover de contactpunten bewegen die door het vlotter op en neer bewogen worden. Die contactpunten (zichtbaar als een soort kammetjes) komen op de foto maar net tot aan de kromming va de weerstand. Dezelfde kammetjes op het nieuwe vlotter waren aanzienlijk langer (zeker een halve centimeter) en maken daardoor wel goed contact.

En toen kon alles weer gemonteerd worden, buiten alleen Wouter had ik nog meer hulp, hulp die zeer goed van pas kwam bij de meest onbereikbare bouten.

Na een paar keer goed vloeken, dat hoort er immers bij, zat de auto weer helemaal goed terug in elkaar. De tank stevig op zijn plek, alle slangen en stekkers weer verbonden en de uitlaat hing weer mooi in zijn rubbers. Toen was het moment daar, de brug naar beneden, de accupool weer vastmaken en de auto op contact zetten. Na een klein momentje van zenuwen was daar de opluchting!

Dan mag ik mezelf nu aanleren om weer te reageren op het tanklampje. smiling smiley
Wauw... Dus al dit werk was basically alleen om het tankmetertje weer werkend te krijgen?

Respect. thumbs up
Zeker wauw! Hoewel, veel keuze heb je ook niet. Een werkende brandstofmeter is toch wel heel prettig...
Ik had gisteren hetzelfde probleem, maar gelukkig was het vervangen van een zekering bij mij voldoende.
Lekker geklust Dirk! Mooi project zo.
Ik zou bijna in de verleiding komen om zelf zo'n serviceluikje te fixen, maar hopelijk gaat deze vlotter een (auto)leven lang mee!
Wat een werk! Ik kan me voorstellen dat je er tegenop zag, maar des te groter is de voldoening achteraf. Wel vreemd inderdaad dat Saab niet aan zo'n handig luikje heeft gedacht. Misschien hadden ze zo'n grenzeloos vertrouwen in de kwaliteit van de tankvlotter, dat ze dit niet nodig vonden. nut smiley
MWH
Zeker wauw! Hoewel, veel keuze heb je ook niet. Een werkende brandstofmeter is toch wel heel prettig...

In principe kan je ook prima op de tripmeter rijden. Maar een werkende benzinemeter is wel erg handig.
omniradius
Wauw... Dus al dit werk was basically alleen om het tankmetertje weer werkend te krijgen?

Respect. thumbs up

Thanks! Het was inderdaad een hoop gedoe voor een klein onderdeel, toch ben ik blij dat de benzinemeter het eindelijk weer doet.

MWH
Ik had gisteren hetzelfde probleem, maar gelukkig was het vervangen van een zekering bij mij voldoende.

Dat ben ik met je eens, een tankmeter die niets doet is toch wel lastig. Een zekeringetje kapot is inderdaad een stuk eenvoudiger. winking smiley

madmat1986
Lekker geklust Dirk! Mooi project zo.
Ik zou bijna in de verleiding komen om zelf zo'n serviceluikje te fixen, maar hopelijk gaat deze vlotter een (auto)leven lang mee!

Ik heb er nog even aan gedacht om zo'n luik te maken maar ik had op dat moment de slijptol niet bij me en ik had zo snel ook even geen idee hoe ik het gat netjes af zou dichten. Ik ga er maar vanuit dat deze vlotter nog wel wat jaartjes er tegenaan kan.

marathon
Wat een werk! Ik kan me voorstellen dat je er tegenop zag, maar des te groter is de voldoening achteraf. Wel vreemd inderdaad dat Saab niet aan zo'n handig luikje heeft gedacht. Misschien hadden ze zo'n grenzeloos vertrouwen in de kwaliteit van de tankvlotter, dat ze dit niet nodig vonden. nut smiley

Die voldoening is inderdaad enorm. Nooit gedacht dat een werkende meter zo fijn kon zijn. winking smiley Van wat ik heb begrepen is dat luikje echt simpelweg vergeten tijdens de ontwikkeling, het zou best kunnen zijn dat het facelift model wel zo'n luikje heeft.

Mechanix
MWH

In principe kan je ook prima op de tripmeter rijden. Maar een werkende benzinemeter is wel erg handig.

Ja rijden op de tripmeter gaat inderdaad prima. In drie kwart jaar is het maar eenmaal fout gegaan. big smile smiley
Lekker man zo'n benzinedouche, daar kan geen Jean-Paul Guiltier tegenop big smile smiley

Respect weer voor het werk, was dit nu de grootste klus die je nog had liggen?
Zadelsnuiver
Lekker man zo'n benzinedouche, daar kan geen Jean-Paul Guiltier tegenop big smile smiley

Dit was een goede Chanel No. 95 grinning smiley En met een plasje peut is de werkplaats nu echt ingewijd smiling smiley
Wouter82
Zadelsnuiver

Dit was een goede Chanel No. 95 grinning smiley En met een plasje peut is de werkplaats nu echt ingewijd smiling smiley

Of was het toch LaShell E5? grinning smiley

En bedankt Zadelsnuiver, voor wat de Saab betreft zijn de meeste klussen wel gedaan nu. Op technisch vlak is hij redelijk klaar.
And I say to the lady....do you want to have your man smell like cheap parfume....or would you rather he comes home smelling like oil, gasoline, sweat and transmission fluid?

Jay Leno....winking smiley
Goed bezig!

Normaal gesproken zit er onder de achterbank een serviceluik naar de brandstofpomp zodat de tank er niet onder uit hoeft. Die zijn ze echter vergeten bij de ontwikkeling van de 9-3, zie hier het bewijs:
Hahahaha! Foutje! smiling smiley
Qua benzine douche; Dat maakt iedereen weleens mee. Als je het vaker doet wordt je er handiger in en weet je het wel te vermijden. Maar krijg je van benzine wat koppijn; als je het met diesel doet dan kan je je kleding beter weggooien.

Qua luikje; wat wel gedaan wordt is een kruis inslijpen. De punten vouw je dan open en na vervanging eenvoudig weer terugvouwen. Beetje roestbeschermer erop en klaar.
Het luikje wordt regelmatig weggelaten in het ontwerp en niet zozeer vergeten. Het kan bijvoorbeeld op een kritisch punt zitten voor de crashstructuur of kritisch qua torsiestijfheid. Wat ook meespeelt is dat als je een echt zware crash heb en ondersteboven eindigt een luikje kan openspringen en er benzine in het interieur kan lekken. Aangezien benzine nog steeds ongeveer het gevaarlijkste is qua brandstoffen (ik durf te zeggen dat het gevaarlijker is dan de rest, inclusief waterstof) is er, ondanks dat iedereen er zo aan gewend is, soms toch een overweging om die scheiding in stand te houden. En met de veiligheids obsessie van de Zweden.. dit was een bewuste keuze.

Los van dit alles; mooie klus en goed dat je het aangedurfd heb!
Nico GTR
And I say to the lady....do you want to have your man smell like cheap parfume....or would you rather he comes home smelling like oil, gasoline, sweat and transmission fluid?

Jay Leno....winking smiley

And I say to the man working on his car alone. Wouldn't you rather have a girl that's not afraid of a wrench or dirt under her nails?
Gewoon Dirkwinking smiley

Barri
Goed bezig!

Hahahaha! Foutje! smiling smiley

Thanks! Ik lees net hieronder dat het geen foutje was.

Engineer2
Qua benzine douche; Dat maakt iedereen weleens mee. Als je het vaker doet wordt je er handiger in en weet je het wel te vermijden. Maar krijg je van benzine wat koppijn; als je het met diesel doet dan kan je je kleding beter weggooien.

Qua luikje; wat wel gedaan wordt is een kruis inslijpen. De punten vouw je dan open en na vervanging eenvoudig weer terugvouwen. Beetje roestbeschermer erop en klaar.
Het luikje wordt regelmatig weggelaten in het ontwerp en niet zozeer vergeten. Het kan bijvoorbeeld op een kritisch punt zitten voor de crashstructuur of kritisch qua torsiestijfheid. Wat ook meespeelt is dat als je een echt zware crash heb en ondersteboven eindigt een luikje kan openspringen en er benzine in het interieur kan lekken. Aangezien benzine nog steeds ongeveer het gevaarlijkste is qua brandstoffen (ik durf te zeggen dat het gevaarlijker is dan de rest, inclusief waterstof) is er, ondanks dat iedereen er zo aan gewend is, soms toch een overweging om die scheiding in stand te houden. En met de veiligheids obsessie van de Zweden.. dit was een bewuste keuze.

Los van dit alles; mooie klus en goed dat je het aangedurfd heb!

Dat beetje benzinehoofdpijn ken ik wel, van toen ik vijfendertig liter E98 uit de tank van de Lancia heb gehaald met een handpompje... Diesel is inderdaad veel gemener, het enige dat daar tegen werkt is je kleding verbranden.

Interessant verhaal over torsiestijfheid en crashveiligheid. Ergens niet eens zo gek als je er over nadenkt, wel vervelend als je iets moet vervangen. smiling smiley Gelukkig is het met dat vlotter inmiddels achter de rug, vandaag weer getankt en hij gaf mooi aan dat de tank vol zat. Wat me wel opviel, voorheen gaf hij na het tanken aan dat de tank voller dan maximaal zat, nu staat hij mooi op maximaal. dit lijkt me te komen door de langere kammetjes maar dit zou tevens kunnen betekenen dat je hieraan het verval van het vlotter aan kan zien komen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close