Het is weer tijd voor een korte update .

Om te beginnen de Cadillac A.K.A. de Don.
Het goede weer is weer daar dus de Cadillac is weer uit de schorsing zoals al te lezen was in mijn vorige post. Echter kwam ik er een tijdje terug al achter dat de ruitenwissers op waren. Dus ik had braaf op kenteken nieuwe wissers besteld, die kwamen binnen maar paste niet. Wat is nu het geval, in plaats van dat de wissers inhaken in de arm zit er op de arm een pin waar de wissers overheen schuiven. Om er overheen te kunnen schuiven zit er een gat in de zijkant van de wisser. Dit gat zat echter niet in de door mij bestelde wisserbladen. Dus ik heb ze terug gestuurd en andere besteld. De helpdesk van de webwinkel was heel behulpzaam en ze hebben nog specifiek gekeken of de nieuwe wissers wel goed waren aan de hand van de foto's die ik ze gestuurd had. Uiteindelijk waren de wisserbladen afgelopen donderdag nog net op tijd binnen en kon ik ze direct monteren.

Zie hier de wisserarm zonder wisserblad.

Het wisserblad.

En het geheel.

Vervolgens had ik afgelopen zaterdag de eerste echte rit van het seizoen met de Don. Eerst samen met Wouter naar Brummen om daar rond te kijken in de Gallery. Aldaar waren meerdere afgevaardigden van EMW om de voorjaarsrit te rijden door de prachtige omgeving rond de Posbank, Zutphen enzovoorts.
Tijdens de gezellige en mooie rit hebben we genoten van het mooie weer, de flauwe grappen en alle mooie auto's. Voor nu laat ik het bij één foto, ik denk haast de kleinste en grootste auto van de dag naast elkaar.

Dan verder met de Saab A.K.A. Swaabje (ja, hij heeft zijn naam gekregen).

Toen Dion hier was voor de tuning viel het hem al op dat er een rem leek te blijven hangen. Ik had het eerder nog niet gemerkt maar het verklaarde wel waarom de rechter velg zo vies was de laatste keer met het poetsen. Dus werd er een setje remblokken en een setje geleidepinnen besteld om de rechter achterrem op te knappen (en links meteen de blokken mee te vervangen).

De blokken links waren zo slecht nog niet.

Rechts daarentegen was echt he-le-maal op!eye popping smiley

Ook een leuk iets om net voor slutingstijd van de bouwmarkt achter te komen, de geleidepinnen op een remklauw van Saab zijn los te halen met inbussleutel nummer 7. Juist ja, die sleutel die ontbreekt in ieder inbussetje.

Gelukkig had Berend (die overigens het meeste werk heeft gedaan, waarvoor dank) goede lampen en konden we in het donker door werken.

Nu de remmen weer in orde zijn werd het tijd voor de APK. Gisteren heeft mijn lieftallige eega de auto weggebracht terwijl ik op het werk zat. We hebben voor het eerst gekozen voor de Toyota-garage omdat deze keuringen aanbiedt voor alle merken voor een schappelijke prijs. Ze heeft er heel de tijd met haar neus op gestaan maar de keurmeester was niet erg spraakzaam. De beste man had een opmerking bij het zien van de onderkant. Hij zweet een beetje olie. Maar het was dan ook geen Toyota want daar heb je nooit iets aan. Dat was ongeveer het enige wat de man gezegd heeft.
Gelukkig leverde deze praatgrage grappenmaker ons wel een blanco keuringsrapport op, we mogen weer een jaartje door!

En als afsluiter heb ik vandaag na het werk de winterbandjes omgewisseld met de zomerbanden.
Meteen heb ik de zomervelgen voorzien van nieuwe naafdoppen. Hier de oude in de velg naast de nieuwe.

De wintervelgen.

Halverwege.

En de zomervelgen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-04-2018 21:04 door Gewoon Dirk.
Loopt als een trein daar, goed voorbereiden is het halve werk!
Saab maakt zoveel mooie wielen, lastig kiezen. winking smiley Deze staan goed!

Wat voor zomerbanden heb je?
@ A3-White - Dankjewel! en de boel een beetje voorbereiden scheelt inderdaad een hoop.

@ Bossinkje -Jij ook bedankt. Ik was haast vergeten hoe fraai de zomervelgen zijn.

@Nico GTR - Thanks! Saab heeft zeker veel goede velgen. Probleem is dat de prijs daar vaak ook naar is. Ik was toevallig weer eens aan het kijken wat er aangeboden werd. Met €500 heb je het wel redelijk voor het uitkiezen qua velgen maar dan ben je dus al dik 3x zo veel kwijt als ik was. Op twee velgen zitten Michelin Sport Pilot banden en op de andere twee Continental Sport Contact. Alle vier met tussen de 3 en 1,6 mm dus die zullen dit seizoen wel allemaal aan de beurt zijn.

@Bofkont - Dankjewel, Saab heeft veel mooie velgen.
Het zijn de details die het afmaken he, goed dat je er nieuwe emblemen in hebt gezet thumbs up

Dit zijn toch wel mijn favoriete Saab velgen samen met de 3-spaaks van de 900 Aero. Die Hirsch 3-spaaks zijn ook meesterlijk trouwens smiling smiley
Zadelsnuiver
Het zijn de details die het afmaken he, goed dat je er nieuwe emblemen in hebt gezet thumbs up

Dit zijn toch wel mijn favoriete Saab velgen samen met de 3-spaaks van de 900 Aero. Die Hirsch 3-spaaks zijn ook meesterlijk trouwens smiling smiley

Dankjewel! Ik ben zo blij et de nieuwe naafkapjes dat ik ze ook maar besteld heb voor de wintervelgen. Kleine investering maar het maakt een groot verschil.

Die driespaaks Hirsch velgen zijn inderdaad ook erg fraai, of anders de Hammerhead velgen. Weet je, Saab heeft gewoon te veel leuke velgen!
Daarom een kleine selectie hieronder. winking smiley

En ook in de jaren '90 waren ze al lekker bezig...
Inbus nummer 7 is inderdaad haast altijd wel nodig bij remklauwen. Haast alle merken wel die daar inbus gebruiken. Wel handige lampjes zo.
Ik moet voor de Corvette ook nieuwe ruitenwissers en die zit met hetzelfde systeem. Even kijken of het dan laag genoeg is om onder de motorkap te passen.

Op mijn 9-3 OG had ik nummer 11 van hierboven. En wieldop nummer 20 op de wintervelgen. Inderdaad een waanzinnige collectie velgen.
Thanks Engineer2!
De lampen op de foto's zijn nog die van mijn maat, inmiddels heb ik zelf dezelfde gekocht.

Op de Don zitten ze nu van Bosch en die passen precies. Maar wat je ook doet koop ze op lengte en het hebben van die gaten maar zeker niet blind op kenteken anders vrees ik dat je met hetzelfde te maken gaat krijgen als ik.

Het mooiste is nog wel dat deze plaatjes lang niet alle velgen omvatten. Op mijn 9-3 cabriolet had ik 15" Longspoke velgen en die staan er hier ook niet tussen. Evenals mijn 15" wintervelgen, allemaal origineel Saab.
Tijd voor weer een update.

Allereerst de Saab. Hoewel deze er van een afstandje vrij goed uit ziet zitten er stiekem toch heel wat deuken in het plaatwerk.
Een groot deel zijn typische parkeerdeuken, een aantal andere deuken zijn minder goed verklaarbaar. Nu is de Saab slechts de dagelijkse auto, niets bijzonders. Zodoende dat ik het niet de moeite waard vind om me scheel te betalen aan een deukendokter om alle kleine deukjes eruit te halen. Speurend op internet kwam ik echter een doe het zelf set tegen om uit te deuken zonder te spuiten. DEze set bestaat uit een aantal opzetstukjes, een lijmpistool en een uitdeuktang.

Men neme een deuk:

Men zoekt het meest geschikte opzetstukje en lijmt deze vast op de deuk:

Men pakt de tang en plaatst deze over het opzetstukje.
Deze tang dus:

Door de hendel in te knijpen trek je het hulpstuk omhoog, dit is zo ontworpen dat de lijm loslaat aan de kant van het hulpstuk.

Na het loskrabben van de lijm kom je er dan achter dat de deuk weg is of dat je het nog een keer mag herhalen omdat hij slechts deels weg is:

Dit gaf zo snel zulk goed resultaat dat ik meteen een hoop deukjes te lijf ben gegaan:

Ik heb nog lang niet alle deuken gedaan en ik wil ook nog een keer een uitgebreid filmpje maken van het proces maar ik ben er nu al heel erg blij mee! Voor minder dan €25,- meerdere deuken gemaakt.
De eerste keer is het wel even schrikken, de tang schiet met best wat kracht los. Zie ook dit korte filmpje: Klik.

Dan het volgende issue, de sleutels van de Saab zijn door ouderdom aardig versleten. Bovendien is een deel van de casing gesmolten/plakkerig. Gelukkig kan je een nieuwe sleutel kopen met of zonder chip. Het goedkoopste is zonder chip, de chip over zetten is ook zo moeilijk niet dus heb ik dat maar gedaan.
Hier een van de oude sleutels.

Eenmaal open gewrikt wordt duidelijk dat deze echt zijn beste tijd heeft gehad.

De chip klemt onder een paar clips, niet moeilijk om los te krijgen dus.

Vervolgens moest alles weer in elkaar gezet worden in de nieuwe case. Het Saab-logo is niet aanwezig op de nieuwe sleutels dus dat moest ook overgezet worden.

Hier oud en nieuw (en nieuwe sleutelhangers) bij elkaar.

En de nieuwe sleutel, met logo, geheel klaar.

Deze werkt weer geheel naar behoren zoals ook hier te zien: Klik!

En dan door naar de Cadillac.
Allereerst was het plan om de remmen te vernieuwen, zeker omdat de remblokken voor een aandachtspunt waren bij de APK in november. Met goede moed en een stel nieuwe schijven de auto opgekrikt om er achter te komen dat de inbus die los moest een inchmaat heeft ipv een metrische maat en daar had ik het gereedschap niet voor. Het goede nieuws is echter dat de schijf voor nog wel even mee kan en de blokken ook nog niet helemaal op zijn.

Achter zijn zowel de schijven als de blokken zo goed als nieuw. Overigens zit daar een bout ipv een inbus en ook die is in inches.

Inmiddels heb ik de inbus alvast besteld evenals een setje steeksleutels. Deze gaan vast ook bij andere klussen nog van pas komen.

Dan was er nog het probleem van het kapotte achterlicht en de niet brandende dashboardverlichting. Dit werd niet veroorzaakt door een kapot lampje, nee, na een korte speurtocht bleek er een zekering kapot. Een nieuwe zekering erin en voila, de hele kerstboom brand weer als vanouds!

Volgende update zijn de remmen wel echt aan de beurt!
Mooi werk maar weer!! Ik zie al een klussenbedrijf Deuk en Co!
Heelijk, hoewel ik niet thuis ben op het moment krijg ik er gelijk zin van om te sleuten.

Heb je een link of naam van dat reparatie setje? Daar kan ik ook wel wat mee volgens mij.
Dat is wel een super setje zeg. Ziet er professioneel uit. Overleven die blauwe kunsstof dingen het of moet je iedere keer nieuwe kopen? En is de lijm een beetje goed aan te komen? Kan je het trekken een beetje doseren zodat je niet te ver naar buiten trekt? De Saab knapt er goed van op in ieder geval.

Qua de Don. Ik denk dat je nog net hier en daar wat inch maten hebt. GM was volgens mij aardig op metrische maten overgegaan of op Torx. De Corvette heb ik nog geen inch bouten op gezien. Het blok zal er echte ongetwijfeld nog wel een aantal hebben met zijn historie uit de jaren 50. Zul je zien dat jouw Northstar juist wel volledig metrisch is. Rare jongens die Amerikanen.
@A3-White - Dankjewel! Een beetje bijverdienen als deukendokter kan altijd natuurlijk al denk ik dat ik er voorlopig vooral vrienden en familie blij mee zal maken.

@Sketcher - Dat setje is zeker handig en het was helemaal niet duur. Deze is vergelijkbaar met de mijne, exact die ik heb kon ik nu even zo snel niet vinden confused smiley Klik

@Pietzoveel - Dankjewel, het blijft een heerlijk uitzicht.

@Engineer2 - Die blauwe dingen zijn tot nu toe nog allemaal heel maar een nieuw setje bestel je voor een paar euro Daar zitten dan vaak ook meteen andere vormen bij dus misschien dat ik dat sowieso wel ga doen. De lijm is overigens ook erg goed aan te komen, het enige probleem is dat je soms wat langer moet wachten tot het binnen is, geen haast hebben dus. winking smiley De trekkracht valt ook best te doseren, je kan ook instellen hoeveel voorspanning je hebt. Je kan zogezegd de hele gang van de tang al trekken aan het hulpstuk of hem wat losser stellen waardoor je maar een deel van de trekkracht daadwerkelijk overbrengt op het hulpstuk.

Voor wat de Don betreft zou je zomaar gelijk kunnen hebben. Vooralsnog zijn dit de eerste inchmaten die ik tegen ben gekomen maar ik kan er maar beter op voorbereid zijn dat er meer zitten...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-04-2018 22:27 door Gewoon Dirk.
Super goed gedaan met die deuken! Had er geen idee van dat je dat soort spul gewoon zelf kon doen. De sleutels zijn zo'n detail waar je niet eens bij stilstaat maar het resultaat mag er zeker wezen!

Even wachten op het juiste gereedschap, dan stopt de Cadillac straks weer op een stuiver (of hoe zeggen ze dat? big smile smiley )
Zadelsnuiver
Super goed gedaan met die deuken! Had er geen idee van dat je dat soort spul gewoon zelf kon doen. De sleutels zijn zo'n detail waar je niet eens bij stilstaat maar het resultaat mag er zeker wezen!

Even wachten op het juiste gereedschap, dan stopt de Cadillac straks weer op een stuiver (of hoe zeggen ze dat? big smile smiley )

Dankje, dankje! Het is echt een leuke en vrij eenvoudige klus, dat uitdeuken maar het resultaat stemt me zeer tevreden.

Volgens mij wel ja, er vanuit gaande dat je stop on a dime bedoelt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-04-2018 09:10 door Gewoon Dirk.
Wat goed, die uitdeukset! Daar kan mijn Rover ook enorm van opknappen. Eens overwegen, als ik hem nog iets langer houd. De jouwe ziet er een stuk robuuster uit dan wat ik zo snel kan Googlen (tenminste, voor een lage prijs), waar heb je die vandaan?

De sleutel lijkt me ook een heel bevredigend klusje, die oude waren wel heel erg afgekloven zeg. thumbs up Ik blijf het geweldig vinden hoe jij non-stop met het verbeteren van je auto's bezig blijft, die drive zou ik graag zelf iets meer hebben.
Jeetje wat een hoop werk weer. Netjes gedaan allemaal.
Fijn dat de Don weer op de weg is en dat hij weer frisse wimpers heeft. winking smiley Netjes dat dat bedrijf zo goed wilde helpen.
Mooi werk ook aan de Saab, de zomer velgen staan toch wel aanzienlijk beter dan de winter velgen en die naaf kapjes maken het helemaal af.
Oei, die remblokken waren idd wel flink op maar nu iig weer top!
Mooie lampen zijn dat zeg! Lijk me verrekte handig om te hebben. Ga ik ook maar eens naar op zoek.
Dat uit deuken is ook leuk om te zien op de foto's, ben wel heel benieuwd naar het filmpje wat je gaat maken daarover.
Keep it up!
@MWH - Dankjewel! Het helpt enorm dat ik er ook veel plezier uit haal om bezig te zijn met de auto's. Sowieso zijn de klusjes waarvan je direct resultaat ziet of voelt de leukste natuurlijk. Dus dingen zoals het uitdeuken en de sleutels zijn dan ook de leukere dingen om te doen. Het uitdeuksetje die ik heb is overigens bijna hetzelfde als deze: Klik.

@Marc-827-Vitesse - Jij ook bedankt voor je leuke reactie.Zodra er weer meer tijd is ga ik zeker een uitgebreider filmpje maken van het hele proces, komt goed dus! Ja die rem rechts was wel echt helemaal op... gelukkig was de schijf nog OK en loopt het zaakje nu niet meer aan.
Die lampen komen, geloof het of niet, gewoon van de Aldi. Als je geluk hebt hebben ze die nog, anders zijn ze er vast nog wel van andere leveranciers...
Ik had nog niet gereageerd zie ik. Bizar resultaat met dat uitdeuksetje, dat had ik niet verwacht!
Sleutels is ook een mooie upgrade, eentje die je elke dag weer ziet!
Dankjewel Barri! Beide zijn verbeteringen waar ik heel erg blij mee ben en dan ben ik met de uitdeukset nog maar pas begonnen...
Mooie updates weer Dirk, dat setje om uit te duiken ziet er ook mega interessant uit! thumbs up Mooi resultaat, misschien iets wat ik even in gedachten ga houden.

Goed bezig ook met de sleutels!
Leuk om te zien dat het uitdeuksetje goed z'n werk doet, die had ik ook al eens voorbij zien komen! thumbs up Waar heb je deze vandaan?
Goede werkzaamheden weer Dirk! Ik twijfel om ook zo'n uitdeuksetje te kopen, waar heb je deze aangeschaft?
@Pjötr - Dankjewel! Het werkt heel makkelijk en het resultaat is prima.

@Bossinkje - Dankjewel! Het uitdeuksetje komt hier vandaan.

@Audi80Coupé - Dankjewel! Deze set komt gewoon van Ali.
En zo was Dirk onlangs in onze contreien met de Don. Een totaal verregende dag maakte dat we niet heel uitgebreid bij de auto's zijn wezen kijken of ook maar een stukje rijden. Toen de de Don na afloop werd gestart was het of de regendruppels van de (goed gepoetste en gewaxte) motorkap af geschud werden. Als een dier die zich even uitschud. Daarna verdween de Don met een zacht murmelende V8. Heel wat beschaafder moet ik zeggen dan de wat meer schreeuwende Corvette.
Hey Marcel bedankt voor je leuke reactie.
Het was inderdaad helaas niet al te best weer, wel was het erg gezellig en leuk om naast het blik voor de deur ook de vierpotige Vito een keer te ontmoeten.
Wat je zegt over de beschaafde murmel klopt zeker, al blijft daar weinig meer van over zodra je hem even flink laat revven. big smile smiley
Het is weer tijd voor een kleine update.
Aangezien ik nu wel het juiste gereedschap in huis had was het tijd om de remmerij op de vooras aan te pakken. Hier de oude schijf en blokken nog gemonteerd.

De nieuwe schijf is net iets meer heavy duty, toch een fijn gevoel met 305 pk.

De oude blokken waren, zoals mij al verteld was bij de APK, redelijk ver aan het eind van hun latijn.

De oude schijf naast de nieuwe.

Op de nieuwe schijf zit een zinkcoating welke er voor zou moeten zorgen dat de delen die niet in aanraking komen met de blokken niet zouden gaan roesten, ik ben benieuwd!
Over blokken gesproken, wat een heerlijk systeem. Ze klemmen echt supergoed en met het grootste gemak vast in de remklauw. Hier een plaatje van de losse blokken.

En toen zat aan een kant alles er weer op.

Vervolgens snel voor het donker de andere kant ook gedaan.

En hij stopt weer als een malle. Wel schraapt het nog wat, de hele boel moet duidelijk nog ingeremd worden. Dit doorkijkje, hoewel het neit veel voorstelt, vind ik persoonlijk wel erg fraai!

Komend weekend de eerste lange reis voor de Don, lekker een weekendje naar Engeland (en nee, ik ga niet naar een huwelijk).
Weer mooi met nieuwe remmerij.

Goede reis naar Engeland, ik zit dit weekend in Nederland, en nee niet om de trouwerij te ontvluchten.
Netjes! Goed om te zien dat je ervaring hebt met het vervangen van remmen grinning smiley
Mooi bezig weer Dirk. Goede remmen is geen overbodige luxe met zo'n olifant van een auto. winking smiley
Ontzettend gaaf tr lezen dat je met deze tank een roadtrip gaat maken. Geniet ervan maar dat komt wel goed denk ik.
@ A3-White - Dankjewel, wordt vast een leuke trip. Voor het eerst aan de linker kant van de weg rijden bijvoorbeeld...

@ Wouter82 - Gelukkig zijn remmen niet heel moeilijk, je moet er echter wel de juiste spullen voor hebben. Gelukkig kon ik daarvoor (en voor de nodige hulp) terecht bij Berend.

@ Marc 827 3500 - Tsja, die olifant (hoewel hij niet eens zo achtelijk zwaar is) moet natuurlijk wel veilig tot stilstand kunnen komen. Hiermee gaat dat perfect. En bedankt, we gaan hard ons best doen om er een leuke reis van te maken! thumbs up

@ Audi80Coupé - Die remmen zijn ook voor jou van levensbelang natuurlijk winking smiley
Serieus remmenwerk zo. Wel even een tip, zeker als je met automaat rijdt; dit type schijven remmen koelen wel beter maar bij ongelijke afkoeling trekken ze niet alleen krom zoals normale schijven maar is de kans ook iets groter op haarscheurtjes. Dus na een stevig stuk rijden met goed hete remmen niet bij het stoplicht gaan wachten in de D met de rem erop maar gewoon even in de N zetten. Met normale schijven is dat al beter maar met deze nog iets meer.

Ik heb ooit een GTI of GSI achtige voor mijn neus gehad waar iemand ooit de schijven van een basis model op had gezet maar wel met de remblokken die op de auto hoorden. Was interessant te zien wat er gebeurd met schijven die fors oververhit zijn... krom, blauw en vol met haarscheuren. En dat binnen 5000km..

Ohja, en een mooie Engeland trip gewenst. Er werd mij al ingefluisterd wat de bestemming was en enige jaloerse gevoelens doken toch wel op big smile smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-05-2018 21:52 door Engineer2.
Bedankt voor de tip Marcel! De schijven hebben de trip door het Engelse platteland goed overleefd. Gisteren heb ik de Don op twee nieuwe voorbanden getrakteerd. Het profiel van de oude was nog prima in orde, de DOT code vertelde me echter dat ze al een paar decennia oud waren....
Zo stonden er ineens twee gloednieuwe Vredestein banden voor me klaar in een redelijk onmogelijke maat 225/60/R16 98W.

Snel de oude van de velg af, velgen zien er nog goed uit onder de band.

Nieuwe band erop en balanceren maar, dit is de score die we willen zien!

En terug op de auto.

Update 29-5-2018

Naafkapjes niet vergeten en klaar!

Buiten dat de oude banden echt oud waren had de Don ook wel een cadeau verdiend. En waarom dan wel? Vanwege een uitmuntend resultaat op het Youngtimer Festival afgelopen zondag!

Er is zelfs door een vriend van me een klein filmpje gemaakt van de uitreiking, die vind je hier!
Ik zou bijna vragen of je de oude banden nog hebt omgezet in rook voor de wissel.... maar de Don is natuurlijk wel van een bepaalde klasse. Een uitgebreide donut zou hem niet staan. En met een FWD is dat toch ook weer anders.

Met de Corvette gaat men daar weleens vanuit dat je dat de hele dag doet. Om eerlijk te zijn heeft die zoveel grip dat je daar echt je best voor moet doen met rem vasthouden enzo. Dat is toch wel veel belasting op de techniek die toch al wel wat ervaring heeft inmiddels.

In ieder geval welverdiend die nieuwe banden. En mooi dat het toch gelukt is de aparte maat te vinden voor minder dan de goudprijs. Er is anders ook altijd wel een optie ietsje smaller te gaan. Zeker bij dit soort breedtes valt het effect heel erg mee. De Corvette staat op 16 inch 245 waar er 255 op hoort te zitten (ok eigenlijk op 17 inch 275 rondom maar ik heb mooiere maar 2 bouwjaren oudere velgen). 255 op 16 maken ze echter al een tijdje niet meer.

Ook welverdiend de prijs in Boxtel! Een unieke auto aan deze kant van de plas en zeker miskend. Zoveel meer en zoveel subtieler dan de karikatuur van een pimpmobiel. En vertroeteld wordt hij zeker.

Foto's van Engeland al uitgezocht?
Hey dat is een mooie prijs voor die ouwe hoerensloep van je! big smile smiley en een hele mooie score op de balanceermachine, was er veel lood nodig?

Ben ook benieuwd naar de UK foto's thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-05-2018 08:19 door Zadelsnuiver.
Mooie nieuwe stappertjes voor de Don. thumbs up
Gefeliciteerd met je terechte prijs. winking smiley
Engineer2
Ik zou bijna vragen of je de oude banden nog hebt omgezet in rook voor de wissel.... maar de Don is natuurlijk wel van een bepaalde klasse. Een uitgebreide donut zou hem niet staan. En met een FWD is dat toch ook weer anders.

Met de Corvette gaat men daar weleens vanuit dat je dat de hele dag doet. Om eerlijk te zijn heeft die zoveel grip dat je daar echt je best voor moet doen met rem vasthouden enzo. Dat is toch wel veel belasting op de techniek die toch al wel wat ervaring heeft inmiddels.

In ieder geval welverdiend die nieuwe banden. En mooi dat het toch gelukt is de aparte maat te vinden voor minder dan de goudprijs. Er is anders ook altijd wel een optie ietsje smaller te gaan. Zeker bij dit soort breedtes valt het effect heel erg mee. De Corvette staat op 16 inch 245 waar er 255 op hoort te zitten (ok eigenlijk op 17 inch 275 rondom maar ik heb mooiere maar 2 bouwjaren oudere velgen). 255 op 16 maken ze echter al een tijdje niet meer.

Ook welverdiend de prijs in Boxtel! Een unieke auto aan deze kant van de plas en zeker miskend. Zoveel meer en zoveel subtieler dan de karikatuur van een pimpmobiel. En vertroeteld wordt hij zeker.

Foto's van Engeland al uitgezocht?

Haha, ik heb er wel even over nagedacht om een paar mooie strepen te trekken hier en daar maar heb het toch maar niet gedaan. Overigens heb ik de oude banden wel meegenomen, zie het als een achterdehandje mocht ik een keer een band finaal stuk rijden.

Gelukkig is mijn maat nog een beetje te vinden, 255 is echt totaal onvindbaar inderdaad! Ik blijf zolang het te doen is gewoon bij de 225's, geeft toch een fijn gevoel dat het juiste spul er onder zit.

Dankjewel! Ik zag hem echt niet aankomen, heel erg leuke afsluiter van een mooie dag zo.

Ik ben druk bezig met de foto's van Engeland uit te zoeken, te bewerken en te uploaden maar heb geduld, het zijn er slechts een stuk of 1600 waar ik doorheen moet. nut smiley

Zadelsnuiver
Hey dat is een mooie prijs voor die ouwe hoerensloep van je! big smile smiley en een hele mooie score op de balanceermachine, was er veel lood nodig?

Ben ook benieuwd naar de UK foto's thumbs up

Ha dankjewel, zo zie je maar dat die ouwe pooierbak nog goed mee kan komen. Heel veel lood moest er niet op, omdat er aan de binnenkant van de spaken is geplakt moest er aan die kant wat meer op dan aan de binnenkant van de velg maar voor beide banden was het ergens rond 25/50 buiten/binnen.

UK foto's volgen spoedig! (vooruit dan, een voorproefje winking smiley)

Marc 827 3500
Mooie nieuwe stappertjes voor de Don. thumbs up
Gefeliciteerd met je terechte prijs. winking smiley

Hij is er zeer tevreden mee! Zaterdag maar een stukje toeren?
Nog gefeliciteerd met je prijs Dirk! Leuk!

Goed bezig ook met de bandenwissel! EN ook ik ben benieuwd naar UK-foto's!
Gewoon Dirk
Hij is er zeer tevreden mee! Zaterdag maar een stukje toeren?

Het lijkt me geweldig om weer te kunnen meegenieten van je Cadillac. Dus ja graag!
Dankjewel Pjötr! Ik vond het erg leuk, niet alleen het winnen van de prijs maar ook om te zien hoe Aart en Bas tussen de auto's door gingen om de bijzondere auto's er even voor een praatje uit te lichten.

Komt goed Marc, zolang de weergoden maar meezitten.
Erg leuk natuurlijk, die bronzen medaille thumbs up Gefeliciteerd!
Thanks Escher! Ik moet toch maar eens gaan kijken waar ik hem een plekje ga geven.
Nu houd ik je topic en Flickr-account (met vele mooie zonsondergangen!) in de gaten, maar het werd wel weer eens tijd voor een reactie hier... Foto's bekijken van auto's die worden opgeknapt, zelfs al zijn het nog zulke kleine klusjes, heeft een bijna therapeutische werking big smile smiley Mooi om te zien hoe je wagenpark stukje bij beetje mooier wordt en de auto ook nog eens alom wordt gewaardeerd en beloond.
@D-C - Hey wat leuk dat je ook een keer in mijn topic reageert. thumbs up Bedankt voor het stukje propaganda van mijn Flickr stream, die van jou is ook erg fraai! Ik doe mijn best met mijn auto's en ik vind het leuk om te doen. Een prijs winnen is dan extra leuk natuurlijk!

@Audi80Coupé - Dankjewel mien jong! winking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close