Gewoon Dirk: 2003 Saab 9-3 1.8t Optic + 1995 Cadillac Eldorado Touring Coupe

Gepost door Gewoon Dirk 
Rats vergeten om hier nog te reageren yawning smiley Erg leuke kleurkeuze, de Cactus kan het zeker hebben! Het doortrekken van de kleur in het interieur kan ik natuurlijk alleen maar toejuichen winking smiley

Wat betreft de velgenkeuze, ben ik wel meer fan van dit ontwerp:

Kan me wel helemaal vinden in je keuze om geen zwarte exemplaren te bestellen, dat vind ik helemaal niks!
Heel veel veilige en leuke kilometers gewenst!
Grappig, die velgen (overigens 1" groter dan de mijne) vind ik juist weer minder leuk. Ach, maar goed ook dat smaken verschillen.
Ik kwam nog een paar plaatjes tegen die ik heb gemaakt op mijn eerste dag met de Cactus. Wie herkent de locatie (niet)?

Moet makkelijk kunnen, zo bekend ben ik niet in Zeeland. Maar toevallig (of misschien ook niet toevallig, want mooi plekje) ben ik hier zelf een keer geweest tijdens een puzzelrit van de Alfaclub. Er is toen een foto gemaakt van mijn auto in diezelfde straat.
Was alleen even zoeken in het routeboek waar het geweest zou kunnen zijn winking smiley

Ik had nog niet gereageerd op je nieuwste aanwinst (in dit topic althans), dus bij dezen alsnog van harte gefeliciteerd met de originele keuze, Dirk! smiling smiley

Ik heb 'm vanmiddag mogen aanschouwen en mocht er een stukje mee rijden. Het is toch een erg vrolijke auto, in een felle kleur, met mooi bijpassende bekledingsstof, vol verrassende vondsten en doordachte details. De auto rijdt lekker, zelfs al vergt de transmissie wat gewenning, het is toch weer anders dan de traditionele automaat met koppelomvormer, CVT of e-automaat die ik gewend ben. Niet de meest lineaire ervaring, maar het went ongetwijfeld snel. Het blokje is dan niet al te potent, de auto wil heel behoorlijk vooruit en heeft een typisch driecilinderroffeltje. Meer heeft de auto eigenlijk niet nodig.
Bedankt voor het leuke rijverslagje D-C. Gelukkig laat je het enthousiasme hier ook duidelijk blijken, dan weet ik dat het niet gespeeld was gisteren. winking smiley

Die automaat is inderdaad een kwestie van wennen, qua vermogen durf ik een sprint tegen jouw trouwe blauwe wel aan. smileys with beer En een wedstrijd inparkeren zal ik je niet aandoen. drinking smiley
Gewoon Dirk
Bedankt voor het leuke rijverslagje D-C. Gelukkig laat je het enthousiasme hier ook duidelijk blijken, dan weet ik dat het niet gespeeld was gisteren. winking smiley

Die automaat is inderdaad een kwestie van wennen, qua vermogen durf ik een sprint tegen jouw trouwe blauwe wel aan. smileys with beer En een wedstrijd inparkeren zal ik je niet aandoen. drinking smiley

Zeg, de Cactus is ook heel groot (en stak maar een meter uit het parkeervak) moody smiley De Scoupe heeft trouwens 83,5 pk en dat zijn er maar liefst anderhalf meer dan de Cactus, al weet ik niet of een half Koreaans paard veel puf heeft.
Een half Koreaans paard, waar is de andere helft dan van gemaakt vraag ik me af. smiling bouncing smiley

Overigens is er soort van nieuws over de Honda.
Een nieuwe uitlaat is besteld, de oude is rot van binnen en buiten, een plaatje lassen is kansloos.
Verder staat hij nu bij mijn vast monteur om te kijken wat er voor de APK nodig is.
Daaruit is gebleken dat ruim een jaar staan aan de schelde en rondrijden met remvoeringen waarvan bekend was dat deze (ver) op waren hem geen goed heeft gedaan. Het belang van goed onderhoudt is weer eens te meer gebleken. In plaats van alleen de remvoering is nu ook de trommel eraan (remmen zonder voering is natuurlijk funest voor de trommel). De wiellagers achter zijn ook ver op en de hulpremcilinders achter zijn lek. Als zure kers op de oude taart is er in de wielkast links achter ook nog een roestgat ontstaan recht op een stukje ophanging, ook APK fkeur. Wat de exacte kosten gaan worden hoor ik maandag maar ik vrees het telefoontje nu al.
Spijtig om te horen Dirk dat er meer aan de Honda moet gebeuren dan gedacht.

Tja oudere auto's hebben toch meer liefde en aandacht nodig dan dat we soms denken, gelukkig is ie bij jou in goede handen, en wordt de boel goed aangepakt.

Naar Boxtel neem ik al een boterham mee voor Nico, als je wilt wil ik er ook wel ťťntje voor jou meenemen!
Ik hoop dat het meevalt maandag, moet ik die kerel die eventueel een uitlaat zou hebben nog vragen of ie inmiddels al meer weet? Of niet?
@Lycan - Thanks, de locatie leent zich inderdaad heerlijk om bij mooi weer met een armpje uit het raam rustig te paraderen.

@Quatrelle - Afdraaien ging hem al niet meer worden, water was binnen gedrongen in de trommels wat ze krokanter maakt dan een verse Franse croissant. Nieuwe trommels is het enige verstandige om te doen.

@PjŲtr - Bedankt voor je vertrouwen, ik doe hard mijn best om de Honda weer in goede conditie te krijgen. Naar Boxtel neem ik mijn eigen brood wel mee winking smiley de nieuwe uitlaat is inmiddels al besteld, mijn monteur moet immers wel door kunnen werken.
Gewoon Dirk

Overigens is er soort van nieuws over de Honda.

Ik kijk er eerlijk gezegd niet van op Dirk, toen ik hem aan de Baronielaan in Breda zag staan, dacht ik eigenlijk al 'hoe is de conditie van onderen', roest is echt een duiveltje. Mijn broer heeft er ook een gehad en die vertoonde ook nog al wat roest, aan het gezicht onttrokken.
Off topic even: heb je nog wel eens wat gehoord van de gezondheid van Rob?
Ja, feit is dat er onderhuids al heel veel roest aangepakt is, ik dacht eigenlijk alles. Als ik dan zie wat een roestgat er weer in de wielkuip zit moet het toch wel heel hard zijn gegaan.

Met de gezondheid van Rob is overigens niets mis, zie ook zijn (gesloten) topic.
Gisteren dan eindelijk het gevreesde telefoontje. Alle zaken noodzakelijk voor de APK bij elkaar komen op zo'n Ä385,- exclusief arbeid. De uitlaat heb ik zelf moeten bestellen, die is Ä100,- Ik mag blij zijn als ik inclusief arbeid klaar ben voor Ä600,-. Het is even slikken maar ik wilde zelf nou eenmaal de Honda snel rijdend hebben en daar zit een prijskaartje aan vast.
Ik ben vandaag na het werk even gaan kijken bij de Honda.
Het gat in de wielkast (waar de bevestiging voor de gordel zit) is alvast dich, het moet echter nog wel afgewerkt worden.

En langs buiten, hier is het al terug dicht gezet met plamuur. Misschien niet heel netjes maar het houdt wel vocht en vuil weg.

Werk in uitvoering, de oude remvoeringen en remcilinders zijn al gedemonteerd.

Het nieuwe materiaal ligt echter nog te wachten op montage.

Het binnenwerk van de trommel ziet er nu dus zo uit.

Ik had verwacht vandaag de uitlaat thuisbezorgd te krijgen, in plaats daar van kreeg ik te horen dat ze hem niet meer leverbaar hadden. Waarom hj dan eerst wel als leverbaar op de website stond is mij een raadsel...
Na overleg met mijn monteur hebben we besloten dat hij de uitlaat gasdicht gaat proberen te maken zodat de auto gekeurd kan worden, dat geeft mij wat meer tijd om een nieuwe uitlaat op te sporen. De huidige ziet er nu zo uit.

Voor de trommels gold overigens ongeveer hetzelfde, deze worden nu toch afgedraaid in de hoop dat ze dit overleven. Zodra ze afgedraaid zijn worden de nieuwe lagers erin geperst.

Al met al een paar tegenslagen maar het belangrijkste is dat ik straks eindelijk met de Honda kan rijden.
De Honda is gekeurd! 2 jaar lang mag er nu mee gereden worden...
Het heeft wel aardig wat duiten mogen kosten maar hij rijdt weer voortreffelijk.

Nu nog de wederhelft overtuigen dat het veel leuker is om met een youngtimer naar Boxtel te gaan dan met de Cactus.
Foei, wat slecht van mezelf. Heb ik goed APK-nieuws over de Honda, doe ik er niet eens een paar plaatjes bij.
Bij dezen....

Nissan GT-R, awesome
Strak geparkeerd!

Heerlijk die vierkante auto's, kan je perfect zien waar het einde is.. winking smiley
Mooi nieuws over de Hondasmiling smiley
GAIK-platen zaten erop voor de keuring of hou jij ze er netjes op?

De politie in Vlissingen doet moeilijk over originele platen op een oudere auto winking smiley
Gefeliciteerd met de APK!!thumbs up

Leuke foto's ook! Vooral die van rechtvoor!!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-05-2016 18:41 door PjŲtr.
Ik denk dat de pre-GAIK er alleen op evenementen op gaan. Geen zin om een boete te riskeren voor een tijdscorrecte nummerplaat
Gewoon Dirk
Ik denk dat de pre-GAIK er alleen op evenementen op gaan. Geen zin om een boete te riskeren voor een tijdscorrecte nummerplaat

Verstandig pre-GAIK is wel veel netter / beter maar zo'n zonde van de boete
Gewoon Dirk
Foei, wat slecht van mezelf. Heb ik goed APK-nieuws over de Honda, doe ik er niet eens een paar plaatjes bij.
Bij dezen....

Van deze foto's weet ik dus niet waar het is spinning smiley sticking its tongue out
Gefeliciteerd met de APK!
Je schrijft dat je de boel heb dichtgemaakt met plamuur om vocht en vuil buiten te houden, maar als je echt plamuur hebt gebruikt, weet dan dat plamuur juist vocht absorbeert.
- Quatrelle -
Je schrijft dat je de boel heb dichtgemaakt met plamuur om vocht en vuil buiten te houden, maar als je echt plamuur hebt gebruikt, weet dan dat plamuur juist vocht absorbeert.

Ik schrijf nergens dat ik de boel dichtgesmeerd heb, dat heeft de monteur.winking smiley
Overigens is dat niet gedaan met ouderwetse plamuur en is er nadien een nette laag tectyl overheen gezet.
@PM
Gewoon Dirk
Bij dezen....

Van deze foto's weet ik dus niet waar het is spinning smiley sticking its tongue out

Een kleine tip, het is niet in Zeeland maar wel er vlakbij....
En dankje!
Blijft toch een unieke auto, die Honda. Fijn dat er weer een nieuwe APK op zit. Is toch een prettig idee.

Hoe bevalt de Cactus?
Twix
Blijft toch een unieke auto, die Honda. Fijn dat er weer een nieuwe APK op zit. Is toch een prettig idee.

Hoe bevalt de Cactus?

De Cactus bevalt prima, toegegeven, de robot-automaat vraagt wat gewenning maar voldoet wel. Ook het verbruik lijkt na vier tankbeurten langzaam gunstiger te worden (over de laatste tank 1:16,3) en met een ritje naar de milieustraat ging er meer in dan ooit met de Volvo gelukt was.
JW01 vanaf een Appel
De Honda staat te koop?? eye rolling smileyeye popping smileysad smileycrying smilie

Betrapt...winking smiley
Heeft toch nog ruim 24 uur geduurd...
Gewoon Dirk
@PM
Gewoon Dirk
Bij dezen....

En dankje!

Er is nogal wat "vlakbij Zeeland", dus die tip gaat mij niet echt helpen nut smiley

Vanwaar de verkoop?
Gewoon Dirk
JW01 vanaf een Appel
De Honda staat te koop?? eye rolling smileyeye popping smileysad smileycrying smilie

Betrapt...winking smiley
Heeft toch nog ruim 24 uur geduurd...
He, nu al? confused smiley
@PM
Gewoon Dirk
@PM
Gewoon Dirk
Bij dezen....

En dankje!

Er is nogal wat "vlakbij Zeeland", dus die tip gaat mij niet echt helpen nut smiley

Vanwaar de verkoop?

Nou vooruit, in Bergen op Zoom heb je een oud fabrieksgebouw dat omgebouwd is tot winkelcomplex. Dit gebouw heet de Zeeland, vandaar mijn vlakbij zeeland.

Er zijn meerdere redenen voor de verkoop, een daarvan is dat mijn eega en ik ons liever zien in een oudere, meer in het oog springende auto.
Ah, een doordenkertje, zo had ik het nog niet bekeken big smile smiley

Ik snap de keuze, succes met de verkoop en met het uitzoeken van een opvolger. Al iets op het oog?
We hebben nog niets specifiek op het oog, eerst maar zien wat de Honda opbrengt.
Wel ben ik al druk bezig met het pitchen van auto's die mij voldoende aanspreken om zo tot een lijstje te komen waar we ons beide wel in kunnen vindin. Dat rijtje is al aardig aan het groeien en is gevuld met van alles van een Daf 33 tot een Oldsmobile 88.
Dat zou wel mooi passen bij de eerste auto van Dirk...

Gelijk een leuke suggestie dan maar smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-05-2016 15:08 door Niels..
Gewoon Dirk
...een daarvan is dat mijn eega en ik ons liever zien in een oudere, meer in het oog springende auto.

Ohhh, zo iets van Jan Jans....

Tweede poging...
Plaatje van de strip was niet meer zichtbaar:

In het echt:

big smile smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-05-2016 19:30 door Altai.
Hey Dirk,

Was leuk je gisteren te treffen! Leuk topic met mooie foto's. thumbs up
Je Honda heb ik gisteren mogen bewonderen en ik hoop dat je er een goed thuis voor kunt vinden. smiling smiley

En ja je Cactus is geniaal. Die kleur is lekker brutaal en eigelijk is de hele auto een dikke vinger naar de eenheidsworsten big smile smiley

Tot snel. smileys with beer
@ @PM - Leuk bedacht maar het was ditmaal geen hint. winking smiley Een Ford Fairmont of Chevrolet Chevelle vind ik namelijk ook erg leuk.

@Niels. - Leuk om elkaar even de hand te hebben geschud in Boxtel. Saab vind ik geweldig, ook de 99. Maar om nou meteen aan te komen zetten met een exemplaar op LPG vind ik dan weer jammer... drinking smiley

@Altai - Zo'n MG is natuurlijk geweldig maar dat ligt echt wel buiten budget vrees ik.

@Marc-827-vitesse - Allereerst bedankt voor de complimenten. Ook ik vond het leuk om elkaar zo even te spreken. Jouw Rover stond er ook echt geweldig bij. De dikke vinger van de Cactus was voor mij een van de redenen om er voor te kiezen, en natuurlijk het gemak om hem terug te vinden op een vol parkeerterrein. winking smiley

@Cabriorob - Jij ook bedankt. Ondanks dat hij niet zo goed gepoetst was als jouw Swift kreeg hij toch genoeg aandacht dacht ik zo. En die liefhebber hoeft niet snel te komen, zolang hij maar naar een echt goed huis gaat, dat is voor mij het meeste van belang.
Gewoon Dirk
@ @PM - Leuk bedacht maar het was ditmaal geen hint. winking smiley Een Ford Fairmont of Chevrolet Chevelle vind ik namelijk ook erg leuk.

Ah, een alliteratie mag dus ook spinning smiley sticking its tongue out
Gewoon Dirk
...MG is natuurlijk geweldig maar dat ligt echt wel buiten budget vrees ik.

Het kan ook goedkoper.... Een F type begint bij Ä 950 en bijvoorbeeld de onderstaande MG Midget uit 1977 voor Ä 4.900.

@ @PM - Haha, mag inderdaad ook, maar om je uit de waan te halen, een Simca 1301 vinden we ook heel leuk...

@Altai - Een Midget, met mijn postuur? Lijkt me geen goed plan....drinking smiley

Dan tussen al het Honda-geweld door nog een kleine CitroŽn-update. Er groeit een plant in het interieur!eye popping smiley

Gewoon Dirk
...Een Midget, met mijn postuur? Lijkt me geen goed plan....drinking smiley

OK, iets minder biertjes en minder taart van S.?
grinning smiley
Of en MG B type van 1978? Iets ruimer dan de Midget. Voor Ä4.490.

[www.autowereld.nl]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.