Gewoon Dirk: 2003 Saab 9-3 1.8t Optic + 1995 Cadillac Eldorado Touring Coupe

Gepost door Gewoon Dirk 
Gewoon Dirk

Hoe laat en waar was dat ongeveer?

Ik kwam door de bossen uit Huijbergen gefietst, kwam B.O.Z. rond 13.30u. binnen en bij een rontonde meende ik ook zo'n blauwe te zien uit te verte, ik heb geen inzittenden of kenteken gezien.
GEfeliciteerd Dirk. Toch een zeegroene. Gisteren reed ik nog achter een dergelijke Cactus maar dan met zwarte wielen. Ik ben er nog niet uit wat ik mooier vind.
Wel ben ik een groot fan van de deurlus. Mooi detail.thumbs up
Lycan_Capri (TSC)

(Nu hopen dat er nergens op aarde een Cactus als taxi rijdt winking smiley )

Pas maar op in Helenaveen:
[www.flickr.com]
Foto geleend van Milan
In ťťn woord: fantastisch.

In twee woorden: wat gaaf.

In 50+ woorden: zoals ik pas al aangaf, de Cactus was voor mij de reden de CitroŽndealer te bezoeken, want ik vind het een schot in de roos. De kleur die je hebt uitgekozen is ook leuk. Een opvallende kleur is altijd goed. Maakt een auto zoveel leuker. Dat het interieur er ook nog mooi bij past, is helemaal goed. Heel veel plezier ermee!
Ps. Ik deel de mening met betrekking totot de opgelegde letter op kentekenplaten. Totaal geen toegevoegde waarde voor mij.
Iedereen bedankt weer voor de felicitaties. Ik kan je zeggen, ook na vandaag nog altijd geen spijt van mijn keuze. De tank zit nog voor meer dan de helft vol maar heb inmiddels al +/- 330 km gereden (tankinhoud zou 50 liter moeten zijn).
Gewoon Dirk
Iedereen bedankt weer voor de felicitaties. Ik kan je zeggen, ook na vandaag nog altijd geen spijt van mijn keuze. De tank zit nog voor meer dan de helft vol maar heb inmiddels al +/- 330 km gereden (tankinhoud zou 50 liter moeten zijn).

Geeft jouw computer aan (net als bij mij) hoeveel kilometers je nog kunt rijden? En geeft hij ook het momentverbruik en algemeen gemiddelde op?
Gave kleur. thumbs up Hier in Bennebroek rijdt er ook eentje rond in die kleur, ik kijk toch altijd even om als die langs rijdt.
Idefiqs
Dat "Saai Leaseblik" kun je wel uit de topicnaam verwijderen...eye rolling smiley

Hoezo, ik heb altijd nog een Audi en een grijze Honda, veel saaier wordt het niet... winking smiley
speedtouch
Gewoon Dirk

Geeft jouw computer aan (net als bij mij) hoeveel kilometers je nog kunt rijden? En geeft hij ook het momentverbruik en algemeen gemiddelde op?

Ja, al die gegevens kan je wel opvragen in de computer. Of hij zoals in de volvo een mooie grafiek laat zien betwijfel ik maar het is allemaal wel beschikbaar. Alleen vertrouw ik die data nooit, ik ga liever af op de tankinhoud en berekeningen die ik zelf doe met het aantal gereden kilometers en getankte liters. Berekeningen die ik nu met de auto kan doen. winking smiley
JoŽl D.
Gave kleur. thumbs up Hier in Bennebroek rijdt er ook eentje rond in die kleur, ik kijk toch altijd even om als die langs rijdt.

De kleurkeuze was deels gebaseerd op het feit dat ik die nog het minste heb zien rijden (en omdat ik het gewoon waanzinnig mooi vind zo). Blij om te horen dat er toch meerdere zijn in die kleur en dat er naar omgekeken wordt! winking smiley
Prachtig Dirk, schitterende auto in een heerlijke configuratie!

Gaat er bij mij ook ooit komen, zo'n modern, verhoogde Visa winking smiley.
Gewoon Dirk
Idefiqs
Dat "Saai Leaseblik" kun je wel uit de topicnaam verwijderen...eye rolling smiley

Hoezo, ik heb altijd nog een Audi en een grijze Honda, veel saaier wordt het niet... winking smiley

Wist niet dat die ook geleaset zijn smiling bouncing smiley
@Micha D, ik zie een leuke vergelijkende test aankomen tussen de Visa en de Cactus. winking smiley Lijkt me trouwens wel een leuk idee dat over pak 'm beet 30 jaar iemand anders op dit forum de JK-937-L in zijn bezit heeft.

@Bossinkje - Dankjewel

@@PM - Haha, nee dat niet gelukkig. Wel vind ik het van die typische leasewagens. Maar ik zal eens een andere topictitel verzinnen.
Lekker hoor, Dirk. Leuke samenstelling en ook naar mijn idee een zelden gekozen kleur, hoewel ik de paarse ook niet zo gek vaak zie (daar ging ik eigenlijk ook vanuit dat je die gekozen had).
Het lijkt me wel wat anders dan je Volvo V40-diesel waar je ook graag snelle bochten mee nam, maar deze Cactus lijkt me veel beter geschikt voor het Belgische asfalt.
Heb je er nog bepaalde plannen mee eigenlijk?
@der Magistrat - Allereerst ook jij bedankt. Het is zeker een totaal andere wagen dan de V40, op het Belgische asfalt doen ze het overigens beide prima. Wel zijn de offroad-eigenschappen van de Cactus beter dan die van de V40 (toevallig zondag een stukje onverhard gereden met de cactus) Snelle bochten daar is de Cactus inderdaad niet zo van maar dat geeft niet, een keer een wat rustigere auto is ook niet erg.

Hoewel je paars ook niet zo vaak ziet heb ik (in ieder geval in mijn omgeving) wel het idee dat meer te zien dan blauw. In combinatie met zwarte airbumps val een paarse echter niet zo op, misschien dat je er daardoor snel overheen kijkt. Speciale plannen heb ik niet, buiten er gewoon lekker mee te rijden de komende twee jaar.

@Guus Leferink. Dankjewel, ik ben er ook zeer content mee, ondanks dat hij lang niet zo uitgesproken gekleurd is als jouw Yp.
j.ko
Heeft ze al een naam trouwens?

Scherp, goede vraag ook.
We laten het nog op ons inwerken maar de werktitel is momenteel Jeckyll (vanwege het kenteken).
speedtouch
Gewoon Dirk

Hoe laat en waar was dat ongeveer?

Ik kwam door de bossen uit Huijbergen gefietst, kwam B.O.Z. rond 13.30u. binnen en bij een rontonde meende ik ook zo'n blauwe te zien uit te verte, ik heb geen inzittenden of kenteken gezien.

Een beetje late reactie maargoed, grote kans dat wij het waren. Rond die tijd zijn wij vertrokken richting Kalmthout, via Huijbergen.
Gewoon Dirk
j.ko
Heeft ze al een naam trouwens?

Scherp, goede vraag ook.
We laten het nog op ons inwerken maar de werktitel is momenteel Jeckyll (vanwege het kenteken).

Jackie klinkt dan wel goed.
Als je met Jeckyll wil verwijzen naar Jekyll and Hyde, moet het zonder 'c'.

Als je dat niet wil, dan hoeft het natuurlijk niet cool smiley.
Jackie wordt het zeker niet, heeft te maken met een Jackie die S en ik kennen....
Ik bedoelde inderdaad Jekyll maar dacht dat het met ck was, my bad.
Mooie aanwinst Dirk! Erg lekker kleurtje ook. Ik heb er ooit eens 1 gezien in die kleur, maar die had een Duits kenteken.
Ik wens je veel plezier en veel veilige kilometers ermee! winking smiley
Ik zou 'm Prodent noemen! Lijkt me 'n heerlijke auto, al weet ik niet uit eigen ervaring hoe de automaat en 't benzineblok het doen. Ben benieuwd naar wat 'ie doet op de lange termijn, vooral qua verbruik. Je moet 't topic dus zeker vullen met Cactus-updates!

Toen ik laatst m'n grote mond open trok kwam er het volgende uit: als ik nu een nieuwe auto uit moest kiezen, dan werd 't een Cactus. Geniale auto.
Astrawez
Mooie aanwinst Dirk! Erg lekker kleurtje ook. Ik heb er ooit eens 1 gezien in die kleur, maar die had een Duits kenteken.
Ik wens je veel plezier en veel veilige kilometers ermee! winking smiley

Dankjewel! Ik had deze kleur zelf ook nog niet vaak gezien, onbegrijpelijk als je ziet hoe goed het staat.
Elco
Ik zou 'm Prodent noemen! Lijkt me 'n heerlijke auto, al weet ik niet uit eigen ervaring hoe de automaat en 't benzineblok het doen. Ben benieuwd naar wat 'ie doet op de lange termijn, vooral qua verbruik. Je moet 't topic dus zeker vullen met Cactus-updates!

Toen ik laatst m'n grote mond open trok kwam er het volgende uit: als ik nu een nieuwe auto uit moest kiezen, dan werd 't een Cactus. Geniale auto.

Hoezo prodent? met die airbumps is ie toch eerder antident? winking smiley
Ik zal zeker de nodige updates verzorgen, ook wil ik weer een verbruiksmonitor bij gaan houden. Ben zelf ook wel benieuwd hoe zuinig hij nou echt zal blijken te zijn.

En je weet wat ze zeggen, wanneer je zonder nadenken je gedachtes uitspreekt dan spreek je de waarheid. Snel op zoek naar een geschikte Cactus jij. drinking smiley
Gewoon Dirk

Dankjewel! Ik had deze kleur zelf ook nog niet vaak gezien, onbegrijpelijk als je ziet hoe goed het staat.

Is volgens mij een nieuwe kleur! Ik kan me die kleur niet herinneren van de introductie. Vandaar dat hij zo opviel toen ik door Bergen fietste (en niet eens wist dat jij het evt. kon zijn).
Gefeliciteerd:mooie gedurfde kleur. Ik had m alleen met lichtgrijze airbumps gedaan en witte spiegels en dakrails.
Ben benieuwd hoe semi-automaat bevalt. Vooral op langere termijnthumbs up.
@Speedtouch - Zou goed kunnen dat die kleur nieuw is, zat volgens mij ook op de Cactus M Concept.

@Ami - Persoonlijk vind ik het contrast tussen de zwarte airbumps, spiegels en dakrails da weer mooier met het blauw dan dat ik (denk ik) wit zou vinden.
Gewoon Dirk
Barri
Dat interieur is ook gaaf in die kleur! En een automaat, dus een soort bank ipv stoelen!

Tja die bank, het zijn nog altijd twee stoelen maar dan met een bekleed tussenstuk. Doe de middenarmsteun omhoog en ook de rugleuning lijkt uit 1 geheel te bestaan wat de illusie van een echte bank creŽert. Wel lekker om knus samen te zitten, nu nog een drive-in bioscoop vinden...

Vanaf het moment dat ik de Cactus voor het eerst zag rijden vind ik het een leuk ding, helemaal in deze uitvoering, met deze kleur is hij echt leuk om te zien.
Grappig dat ik in dit topic toch al 3 a 4 zaken tegenkom die ik helemaal niet wist over deze auto, zoals bovenstaande ''sofa'', erg leuk!
Gewoon Dirk

Ik vind 't zo'n tandpastakleur! smiling smiley
Het idee van die bank voorin is leuk uitgevoerd. Idd wel twee aparte stoelen, maar optisch hebben ze het leuk gedaan.
Ik ben destijds bij een introductie van de Cactus en de C1 geweest. Leuk evenement en echt een leuke auto, de Cactus!
Elco
Gewoon Dirk

Ik vind 't zo'n tandpastakleur! smiling smiley

Haha, in dat opzicht zou Aquafresh een leuke kleurnaam zijn in plaats van Blue Lagoon. big smile smiley
Tomolino en Barri bedankt voor jullie complimenten. Ik ben blij dat ik lang niet de enige ben die voor de Cactus haar charmes gevallen is.
Maandag ging ik eens een kijkje nemen bij de Honda, deze wil ik snel weer de weg op hebben dus moet ie onder andere gekeurd worden.
Anderhalve startpoging later stond ik de accu te demonteren, deze gaf al bijna geen sjoege meer en ik wilde hem ook niet volledig leegstarten.

Na een nachtje aan de acculader had ik hem doorgemeten, hij gaf netjes 12.4 Volt aan dus ik terug naar de Honda. Met een beetje hulp van de choke en het gaspedaal kwam de 1.8 vrij gemakkelijk weer tot leven. In de parkeergarage heb ik wat rondjes gereden zodat hij mooi warm kon worden en ook zonder choke kon draaien. Het viel me wel op dat de Honda wat luid bromde, eerst dacht ik nog dat dit kwam door de echo van de parkeergarage maar de luide brom zat me niet lekker, toch maar even kijken.

Met een doek tegen de uitlaat gedrukt bleef de motor lekker draaien zonder gesputter, een lekke uitlaat leek me de enige juiste diagnose. Eenmaal onder de auto kijkend viel me direct op dat de einddemper al voorzien was van een opgelast plaatje. Dit plaatje hang echter los, dat is voor mij nu de hoofdverdachte.

Ik ben al naarstig op zoek naar een nieuwe einddemper, de meeste onderdelenleveranciers hebben ze echter niet meer op voorraad. Ik heb er wel 1 gevonden, die is zo'n Ä90,- Aangezien ik toch wil moet leren lassen voor de Audi ben ik van plan de uitlaat te demonteren (hopelijk vanavond al) en hem terug dicht te lassen als oefening voor de Audi. Mocht het gigantisch mislukken dan kan ik altijd nog een nieuwe bestellen, lukt het wel dan heb ik mezelf weer een hoop geld bespaard.

Zodra ik weer aan de slag ga zal ik ook eens wat foto's maken, het is nu wel een erg droog stuk tekst geworden.
Mooi karretje Dirk. Veel plezier ermee!

Wat de nummerbeplating betreft, ik zie de meerwaarde van opgeplakte letters ook niet. 'Mijn' auto is er ook mee uitgerust, maar zit me te pletter te poetsen om de vliegen ertussen uit te krijgen. Dan liever de geintegreerde letters.
Gewoon Dirk
@@PM - Haha, nee dat niet gelukkig. Wel vind ik het van die typische leasewagens. Maar ik zal eens een andere topictitel verzinnen.

thumbs upgrinning smiley

Over die nummerplaten: de letters en cijfers blijven wel mooi zwart. Da's bij gewone platen nog weleens anders.
@Joost - Helaas, de oudste Honda-uitlaat aldaar is voor een jaren '90 Accord.

@@PM - Ik heb al meer dan eens een auto zien rijden waar door steenslag delen van de plastic oplegletters afgebroken waren, daar gaat je luxe uitstraling. winking smiley

@PjŲtr - De bouten zitten zo vast als het maar zijn kan, de draadeindes zijn ook meer roest dan staal. Liggend onder de auto is het ook erg lastig om goed kracht te zetten en het gevaar van de bout stuk trekken ligt op de loer (niet moeilijk bij een roestige M12 uitlaatbout). Mocht dat gebeuren dan ben ik verder van huis. Ik denk dat ik het klusje toch maar uit handen moet geven, helaas, ik had het graag zelf gedaan

@Speedtouch - De automaat vroeg wat gewenning, hij leert zich ook te vormen naar je rijgedrag. Inmiddels zijn mens en machine goed op elkaar ingespeeld en rijdt het heerlijk rustig. Een sportieve rijstijl kan je echter wel vergeten met de automaat.
@PM
Steenslag of trekhaak-slag?

Goede vraag, ik denk bij de auto's waar het kenteken dicht op de grond zat steenslag en waar het kenteken op scheen/kniehoogte zat trekhaakslag. Ik zal het de volgende keer eens vragen aan het kenteken.drinking smiley
...

Traag forum.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-04-2016 12:04 door Klassiekerrijder.
Leuke kleurkeus voor de Cactus, voor zo'n onconventioneel uitziende auto kiezen de meeste eigenaars voor erg saaie kleuren. Dit blauw had ik nog nooit eerder gezien. Ziet er ook stukken beter uit dan de saaie maar toch lelijke leverkleur die hier een straat verder geparkeerd staat.
@PM
Gewoon Dirk

thumbs upgrinning smiley

Over die nummerplaten: de letters en cijfers blijven wel mooi zwart. Da's bij gewone platen nog weleens anders.

Zeker, vooral ook de randen op de plaat, om de letters heen, van voertuigen die alleen een wasstraat zien.. Ziet er dan ook niet meer luxe uit..

Nee, ik begrijp Drik wel.thumbs up

Mooie kleurkeuze ... had misschien de 'dune' airbumps erop nog wat scherper contract gegeven. Of is dit te combineren?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.