Gewoon Dirk: 2003 Saab 9-3 1.8t Optic + 1995 Cadillac Eldorado Touring Coupe

Gepost door Gewoon Dirk 
Ik ga ook niet zeggen of j.ko het goed of fout heeft, zoveel kleuren zijn er niet beschikbaar op de Cactus...
Na een paar weken in de Picanto ben ik weer helemaal down to earth betreffende autobeleving. Man dit is een totaal andere wereld.
Even snel invoegen op de linkerbaan? Vergeet het maar, je hebt echt een fatsoenlijk gat nodig om naar links te kunnen zonder anderen te hinderen. Het liefste zou ik hem steeds de toeren in jagen met het optrekken maar ook bovenin de toeren lijkt er niet veel te gebeuren. Bovendien is de schakelindicator maar wat fanatiek. Bij 55 km/u wilt hij je al in zijn vijf laten rijden en dat met een 1.0. Verder is het voor het segment best een aardig karretje met veel voorzieningen (elektrische ramen rondom, airco, stop/start systeem, elektrisch verstelbare spegels enz.). Wel denk ik dat hij het in stadsverkeer een stuk beter zou doen dan de lange afstanden die ik er mee rij. Ik kom nu gemiddeld op zo'n 1:16.5 gemeten over +/- 1200 km. Geen zuinigheidswonder dus.

Gelukkig is dit alles zo voorbij, zaterdag kan ik mijn rode/gele/blauwe/paarse/witte/grijze/zwarte/parelmoer beige* Cactus eindelijk in ontvangst nemen. big smile smiley

*Doorhalen wat niet van toepassing is.
Leuk, een Cactus! Ben benieuwd naar de kleur die je gekozen hebt.. thumbs up Weer voor rood gegaan?grinning smiley
Bossinkje
Leuk, een Cactus! Ben benieuwd naar de kleur die je gekozen hebt.. thumbs up Weer voor rood gegaan?grinning smiley

Rood is wel leuk maar tegelijkertijd zou dat wel saai en voorspelbaar zijn. Maar saai past wel weer mooi bij de topictitel... wie zal het zeggen...grinning smiley
In mijn vorige reactie zei ik geen fan te zijn van de meest extreme kleuren op de Cactus, en voor rood of wit te gaan. Maar toen was ik paars volledig vergeten, dat is een erg mooie tint inderdaad! thumbs up Ik ben benieuwd, ik zet al mijn zaterdagplannen on hold om de hele dag deze pagina te gaan refreshen. big smile smiley Of kan je een schatting geven wanneer de onthulling zal zijn, Dirk? winking smiley
Ik denk dat ik zaterdag grotendeels achter het stuur zal spenderen. Met een beetje mazzel komen de eerste plaatjes dan zaterdagavond online al zou het ook zomaar zondagmorgen kan worden.cool smiley

Voor wat betreft paars, het is wel heel erg gaaf dat CitroŽn dit gewoon levert op de Cactus. Persoonlijk vind ik het in combinatie met zwarte Airbumps net wat te behouden, gelukkig kan je de airbumps ook in lichtere kleuren krijgen. grinning smiley
Gewoon Dirk
rode/gele/blauwe/paarse/witte/grijze/zwarte/parelmoer beige* Cactus eindelijk in ontvangst nemen. big smile smiley

Nissan GT-R, awesome
Mooi, Paars met bruine airbumps. big smile smiley
Die is er niet, wel paars met 'dune' airbumps, oftewel: beige/lichtgrijs.
Ik hoop op Hello Yellow met witte Airbumps, dat is/was mijn droomcombinatie. Paars met lichte Airbumps kan me ook bekoren!
Barri
Nissan GT-R, awesome
Mooi, Paars met bruine airbumps. big smile smiley
Die is er niet, wel paars met 'dune' airbumps, oftewel: beige/lichtgrijs.

Die bedoelde ik inderdaad. Thanks Barri thumbs up
Gewoon Dirk
....zaterdag kan ik mijn rode/gele/blauwe/paarse/witte/grijze/zwarte/parelmoer beige* Cactus eindelijk in ontvangst nemen. big smile smiley

Dirk maakt iedereen gek. Het is gewoon een witte....

cool smiley
@Esher - Ik hoop dat mijn gekozen combinatie je niet te veel teleurstelt, het wordt in ieder geval niet jouw droomconfiguratie.

@Altai - Mooi gevonden maar een witte, nee sorry, daar pas ik voor!

@Twix - Goed gevonden, maar toch heb je een kleur te veel doorgehaald... winking smiley
Gewoon Dirk

@Twix - Goed gevonden, maar toch heb je een kleur te veel doorgehaald... winking smiley

Welke heeft hij te veel doorgehaald dan....?

smiling bouncing smiley
Euh, ik denk een van de volgende kleuren...

rood/geel/blauw/paars/wit/grijs/zwart/parelmoer beige

smiling bouncing smiley
Ik weet het... Twix had een kleur/kleuren te veel doorgehaald.
Dirk heeft gewoon de allereerste CitroŽn Cactus Harlekijn in bestelling staan. Daarom duurt het zo lang!

grinning smiley
Gewoon Dirk

Dat weet ik, maar ik wil het spelletje niet verpesten. big smile smiley
Jammer, dan wordt het geen paarse... de airbumps worden zwart namelijk (zie vorige pagina), en 'paars met zwart is te behoudend'. Kunnen we die al afstrepen. Wit ook (duidelijk genoeg). Rood zou wel voorspelbaar zijn, dus dan houden we van de kleuren (grijs en zwart dus even overslaand) hello yellow en blue lagoon over. Of olive brown... Ik pas mijn gok aan naar Hello Yellow nut smiley.

O, en veel plezier gewenst met de allereerste kilometers morgen. Da's altijd speciaal.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-04-2016 09:05 door j.ko.
@Altai: Had de Cactus harlekein bestaan dan had ik hem zeker beste;d, redelijk briljante uitvoering als je het mij vraagt.

@j.ko: Nu maar hopen dat ik je niet om de tuin heb proberen te leiden en het wel een paarse wordt... Hello Yellow is overigens wel erg gaaf, al vind ik persoonlijk het Blue Lagoon ook erg leuk staan evenals het Jelly Red en (mits met lichtgekleurde airbumps) het Rouge Arden.
Het nadert zijn ontknoping....

Geen cactus Harlekijn, jammer. Ergens kan ik mij Dirk gewoon niet in een Rijkswaterstaatauto zien rond rijden daarom zou ik de Hello Yellow niet als gok wagen.

Zou hij dan toch voor het Shark Gray zijn gegaan?

Dirk veel plezier vandaag met het ophalen van je/jullie nieuwe auto.
EN wellicht voor S. Vanavond:

Toch nog een harlekijn thuis. big smile smiley
Eindelijk ben ik terug thuis, het avondeten is nog in voorbereiding maar ik wil jullie niet langer in spanning laten.
Het eerste rijverslag, meerdere (betere) foto's volgen ongetwijfeld nog later dit weekend maar voor nu kan ik alvast een plaatje of twee van de buitenkant tonen.

Zo stond ze vanochtend te trappelen om naar buiten te mogen.

Goede velgen, mooie kleur. Jammer van de kentekenplaten. Moeten eigenlijk luxe zijn natuurlijk winking smiley
Ieh bah wat een kleur. grinning smiley Maar het is zeker een lekkere blikvanger op de weg, plusjes voor je lef! Geniet ervan!
Mijn mening (dus persoonlijk): als je een opvallende auto kiest (in mijn ogen: lelijk) moet je ook een opvallende (in mijn ogen: lelijke) kleur kiezen. Heel consequent uitgekozen dus.

Proficiat met deze nieuwe auto en ik ben benieuwd hoe deze auto zich verhoudt tot de Volvo V40. Daar ga je ons wel over bijpraten neem ik aan!
Ja, daar is 'ie dan! Leuk ding hoor, ook in deze kleur. Veel plezierige kilometers ermee!
Nissan GT-R, awesome
Goede velgen, mooie kleur. Jammer van de kentekenplaten. Moeten eigenlijk luxe zijn natuurlijk winking smiley

Dat van die 'luxe' kentekenplaten snap ik nooit zo goed. Wat is daar nou luxe aan? Ik heb ze op mijn Mini ook gehad, maar vond het maar ondingen om schoon te maken. 'Standaard' platen zijn wat dat betreft veel gemakkelijker. Lelijk zijn ze allebei...
@Iedereen bedankt voor de complimenten. Ik moet je toch teleurstellen NissanGTR, opgelegde plastic letters op mijn kenteken heb ik niets mee. Koop ik tweedehands en het zit er al op dan is dat maar zo maar ik ga er niet om vragen (of ze juist vervangen voor exemplaren zonder).

Gisteren heb ik heerlijk wat rond gereden met de nieuwe aanwinst. Ook heb ik een aantal mooie plaatjes geschoten maar die zullen gedurende de komende tijd vanzelf wel langs komen. Eerst wat foto's van het interieur.
Wat ik zelf heel erg leuk vind is dat ik niet alleen kon kiezen voor zwart/grijze stoffen bekleding maar ook voor zwart/blauwe, het is natuurlijk het laatste geworden.

Zo tegendraads al alleen CitroŽn kan zijn staat ook het stuur op deze foto.

Het aanraakscherm, hiermee bedien je haast alles in de auto. Enkel voor wat basisbehoeftes heb je nog druktoetsen (en audio + cc bediening op het stuur, en dat werkt prima)

Ondanks dat de Cactus een budgetauto zou moeten zijn heeft het interieur toch meer dan genoeg leuke designelementen naar mijn mening.

Natuurlijk heb ik meteen de tijd genomen om het systeem goed te leren kennen. Zo is het instructieboekje ook digitaal via het aanraakscherm beschikbaar maar wel alleen wanneer de auto stil staat. Het verbinden van de telefoon via Bluetooth was zo gebeurd, meteen even mijn vriendin gbeld, ze verstond me prima. Verder biedt het systeem de mogelijkheid om huisadressen te koppelen aan je telefooncontacten, zeer makkelijk om te navigeren naar bekenden. Muziek luisteren doe ik nu ook via de telefoon, heb vanuit de auto toegang tot mijn spotify dus is er altijd wel iets leuks te luisteren. En wat kwam ik tot mijn verbazing nog meer tegen in het systeem? Een onmisbare accessoire voor iedere auto:

Dan nog wat plaatjes van de buitenkant, mocht ik onbedoeld vergeten wat ik rij, het staat er groot genoeg op.

Omdat ik hem nooit meer zo mooi schoon ga zien, het kloppen hart(je) van de woestijnplant.

Waar ik zelf heel blij mee ben, deze standaard 16" velgen vind ik zo veel leuker dan de 17" upgrade. Ook het grijs vind ik beter staan dan glanzend zwart.

En dan de eerste foto's op een mooie locatie. Kenners van West-Brabant zien vast wel waar het is, de auto had hier net 15 km op de teller.

Dat interieur is geweldig, mooi ook dat je de exterieurkleur ook voor het interieur kunt kiezen. Ziet er fantastisch uit zo.

Markiezenhof?
j.ko
Nissan GT-R, awesome

Dat van die 'luxe' kentekenplaten snap ik nooit zo goed. Wat is daar nou luxe aan? Ik heb ze op mijn Mini ook gehad, maar vond het maar ondingen om schoon te maken. 'Standaard' platen zijn wat dat betreft veel gemakkelijker. Lelijk zijn ze allebei...

Tsja, het is lastiger te maken en zeldzamer.
Ik loop nu tegen afbladderende verf op, iets waar Dirk geen last van zal hebben. En ik vind ze nu eenmaal mooier. Schoonmaak herken niet echt. Maar goed....

West-Brabant ken ik niet. big smile smiley
verlichting
Mijn mening (dus persoonlijk): als je een opvallende auto kiest (in mijn ogen: lelijk) moet je ook een opvallende (in mijn ogen: lelijke) kleur kiezen. Heel consequent uitgekozen dus.

Proficiat met deze nieuwe auto en ik ben benieuwd hoe deze auto zich verhoudt tot de Volvo V40. Daar ga je ons wel over bijpraten neem ik aan!

Opvallende auto of niet, als ik zelf de kleur uit kan kiezen is de kans groot dat ik voor iets opvallends zal gaan. Ook het hate it or love it gehalte van deze auto vind ik simpelweg briljant. Iedereen heeft er wel een mening over maar altijd uitgesproken. Ik moet de eerste nog tegen komen die de Cactus een saaie auto zegt te vinden. Misschien dat ik het me maar inbeeldde maar gisteren had ik in iedere stads- of dorpskern waar ik doorheen reed het idee dat er wel mensen keken naar de auto.

Het verschil en de overeenkomsten tussen deze en de V40 zal ik zeker ook nog behandelen maar wel pas als ik meer kilometers heb gemaakt met de CitroŽn.

@j.ko Ik snap je standpunt vwb de luxe kentekenplaten helemaal, zie ook mijn schrijfsel erover in mijn vorige post. winking smiley
j.ko
Dat interieur is geweldig, mooi ook dat je de exterieurkleur ook voor het interieur kunt kiezen. Ziet er fantastisch uit zo.

Markiezenhof?

Nogmaals bedankt!

En ik geloof dat ik hier in de omgeving geen foto van de auto kan maken zonder dat jij in 1 keer weet te raden waar het was (Markiezenhof, Philipsdam enz..) Al heb ik er nog een stel in de koker zitten waarvan ik betwijfel of je meteen gaat herkennen waar die genomen zijn. smiling smiley
Zitten die stoelen een beetje lekker? Het lijkt totaal geen zijdelingse steun te geven
Die stoelen zitten in 1 woord fantastisch! De zijdelingse steun is weliswaar wat minder maar dat is niet erg, de auto vraagt er niet om om goed gehoekt te worden (iets wat met de V40 wel anders was). Wel zijn ze minder vlak dan ze lijken omdat je er lekker wat in wegzakt zoals op een goede sofa. Dus de zijdelingse steun is in het zitvlak beter dan in de rugleuning.
Ah oke, ze zien er zo op het eerste gezicht oncomfortabel uit (maar ik zal toch nooit in een Cactus stappen)
Gelukkig zitten ze beter dan ze er uitzien smiling smiley
Dat interieur is ook gaaf in die kleur! En een automaat, dus een soort bank ipv stoelen!
Proficiat met je aanwinst, ik dacht gisteren dat ik zo'n exemplaar in Bergen op Zoom zag rijden, maar weet natuurlijk niet of jij dat was.
Is het een 110 PK automaat?
Je moet overigens nog je topicnaam nog wijzigen.
Lycan_Capri (TSC)
Ah oke, ze zien er zo op het eerste gezicht oncomfortabel uit (maar ik zal toch nooit in een Cactus stappen)

Zeg nooit nooit...winking smiley
Dirk, van harte gefeliciteerd!

De Cactus, zeker in zo'n opvallende kleur, is inderdaad van de categorie you love it or you hate it. Maar ik behoor bij degenen die loves de Cactus. De gehele configuratie die je hebt samengesteld is wat mij betreft helemaal goed.thumbs up

Prachtig.
Barri
Dat interieur is ook gaaf in die kleur! En een automaat, dus een soort bank ipv stoelen!

Tja die bank, het zijn nog altijd twee stoelen maar dan met een bekleed tussenstuk. Doe de middenarmsteun omhoog en ook de rugleuning lijkt uit 1 geheel te bestaan wat de illusie van een echte bank creŽert. Wel lekker om knus samen te zitten, nu nog een drive-in bioscoop vinden...
speedtouch
Proficiat met je aanwinst, ik dacht gisteren dat ik zo'n exemplaar in Bergen op Zoom zag rijden, maar weet natuurlijk niet of jij dat was.
Is het een 110 PK automaat?
Je moet overigens nog je topicnaam nog wijzigen.

Hoe laat en waar was dat ongeveer?
Het is overigens de 82 pk automaat, voldoet prima voor mij.
De topicnaam heb ik inmiddels gewijzigd, thanks!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-04-2016 12:24 door Gewoon Dirk.
Gewoon Dirk
Lycan_Capri (TSC)

Zeg nooit nooit...winking smiley

Zolang ik bij bewustzijn ben en de keuze hebsmiling smiley
(Nu hopen dat er nergens op aarde een Cactus als taxi rijdt winking smiley )
Idefiqs
Dirk, van harte gefeliciteerd!

De Cactus, zeker in zo'n opvallende kleur, is inderdaad van de categorie you love it or you hate it. Maar ik behoor bij degenen die loves de Cactus. De gehele configuratie die je hebt samengesteld is wat mij betreft helemaal goed.thumbs up

Prachtig.

Dankjewel! Ik ben er zelf ook zeer content mee! En die kleur, het straalt gewoon, heerlijk!

Toch binnenkort maar weer eens een bloggersmeeting houden, dan mag je een stukje cactussen! winking smiley
Gewoon Dirk

Toch binnenkort maar weer eens een bloggersmeeting houden, dan mag je een stukje cactussen! winking smiley

thumbs upsmileys with beer
Ik meende ook dat het 2 stoelen waren. Mooi toch die sofa! En past mooi bij het exterieur! Top!

Zo zie je toch dat zodra je wat tijd besteed aan een configuratie het echt prachtig kan worden.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.