Gewoon Dirk: 2003 Saab 9-3 1.8t Optic + 1995 Cadillac Eldorado Touring Coupe

Gepost door Gewoon Dirk 
Gewoon Dirk
Caspian
Ik weet het! Ik weet het! grinning smileygrinning smiley

Als dat zo is, PB me dan het antwoord maar. winking smiley

En, heeft Caspian gelijk?
Gewoon Dirk
Omdat er zo veel mensen nieuwsgierig zijn, hier een foto die ik tijdens de proefrit heb gemaakt.

Dat is wel een heel herkenbaar stukje auto. Helaas weet ik even niet van welke....
Mooie update! Ik ben heel erg benieuwd wat de opvolger gaat worden. Heb je hem ook al gelijk morgen in huis? Of moet je het weer met een tijdelijke huurauto doen totdat de nieuwe geleverd is? Succes in ieder geval met het afscheid nemen.
@MWH - Je kan de eeuwige roem winnen, dus zend gerust in. big smile smiley
@ Speedtouch- Eeuwige roem voor Caspian, hij had het goed geraden!
@Joël D. - Geen Diesel deze keer, stuur me gerust jouw antwoord per PB.
@Astrawez - Zoals ik al zei komt hij niet gelijk morgen al, geen probleem, via het werk krijg ik vanaf morgen tijdelijk een koekendoosje, benieuwd wat dat gaat worden. Het afscheid doet me toch meer dan gedacht, na drie jaar ben ik erg gesteld geraakt op de Volvo.
Inmiddels is het correcte antwoord al drie keer verschenen in mijn inbox, ik moet echt minder duidelijke foto's gaan plaatsen in het vervolg.
Maar ere wie ere toekomt, eeuwige roem voor Caspian, MWH en Joël D.
Zal ik me bij deze dan maar aansluiten bij Twix en melden dat ik ook even niet weet om wat voor auto het gaat winking smiley
Ik heb wel een idee wat het is maar kan geen plaatjes vinden waar het zo duidelijk op staat..
Inmiddels is er nog iemand die het geraden heeft (maar die heeft zich in mijn topic niet laten horen) en wordt er gepeinsd over de mogelijke kleur. Ik kan alleen maar melden dat het geen saaie grijze auto zal zijn. winking smiley
@PM
Zal ik me bij deze dan maar aansluiten bij Twix en melden dat ik ook even niet weet om wat voor auto het gaat winking smiley

Ik heb zojuist een gooi gedaan. Maar ik denk dat ik alleen het merk goed heb. We zullen zien.
Gewoon Dirk
Inmiddels is er nog iemand die het geraden heeft (maar die heeft zich in mijn topic niet laten horen) en wordt er gepeinsd over de mogelijke kleur. Ik kan alleen maar melden dat het geen saaie grijze auto zal zijn. winking smiley

Het merk en type was niet heel moeilijk...... Mocht ik een gokje doen voor de kleur dan zou het rood met een wit accent zijn.
big smile smiley
Gewoon Dirk
en wordt er gepeinsd over de mogelijke kleur. Ik kan alleen maar melden dat het geen saaie grijze auto zal zijn. winking smiley

Zoiets?

Gewoon Dirk
Qua kleur ook een lekkere V40, helaas buiten mijn budget en niet mogelijk via private lease:

Oef wat is die Heico-V40 toch een gave bak. Lijkt me heerlijk om nog eens te hebben, al vrees ik wel de bergen fanmail uit het noorden van het land met zo'n auto....

Overigens zou dat kleurtje het ook erg goed doen op de nieuwe Dirk-mobiel...
Altai
Gewoon Dirk

Het merk en type was niet heel moeilijk...... Mocht ik een gokje doen voor de kleur dan zou het rood met een wit accent zijn.
big smile smiley

Nee nee nee, klopt helemaal niets van, terug aan de brainstorm! big smile smiley
Ik weet 'm ook. Mogen we met slogans van de autofabrikant een tipje van de sluier oplichten? big smile smiley
Ik zal later vandaag met een update komen, misschien dat het doek er dan vanaf kan...

Overigens vind ik slogans plaatsen gevaarlijk, een stukje van de grill was voor velen al genoeg voor het juiste antwoord...
Grrr, ik weet het niet en heb even geen jaarboek bij de hand voor grondige opzoekingswerken big smile smiley Ik ben dan ook benieuwd naar een onthulling cool smiley
Vanochtend was het moment dan daar, de V40 moest ingeleverd worden. Met lood in de schoenen ben ik naar het afgiftepunt gereden maar niet voordat ik nog paar afscheidsfoto's had gemaakt.

Ik moet zeggen, ondanks dat het "maar" dat moderne blik om van A naar B te komen was, deed het afscheid me best wat. Zoals eerder al gemeld heb ik toch drie jaar lang genoten van deze auto. Veel meegemaakt waar de auto bij betrokken was. Gelukkig was er een paar uur later alweer afleiding in de vorm van de tijdelijke auto.
Omdat de verhuurder geen A-segmenter op voorraad had mag ik voorlopig met een B-segmenter rondrijden, komt er toch een dwergje vrij dan worden ze omgeruild. Voor nu moet ik het doen met een Ford Fiesta van 9 maanden oud.

Ik heb meteen een lekker stuk er mee gereden om alvast wat aan de auto te wennen. De auto rijdt niet slecht, stuurt ook best fijn alleen de 1.5 Diesel in het vooronder schiet in mijn ogen te kort voor een auto met dergelijke wegligging. Qua uitrusting lijkt de Fiesta een beetje in identiteitscrisis te verkeren. Luxe zaken als navigatie, airco en spraakbediening zitten er op maar de passagiers achterin moeten slingeren om het raam te openen. Ook mist hij lichtmetaal en mistlampen voor. Op de matten staat een championsleague logo, waarschijnlijk een speciale uitvoering? Eventuele uitgebreidere rij-ervaringen komen later misschien nog wel, voor nu heb ik wel nog wat extra foto's.

Maar waar iedereen natuurlijk op zit te wachten is een onthulling van de Volvo opvolger. Ik heb toch nog een tweede foto van tijdens de proefrit gevonden. Let wel, de kleur van de demo komt zeker niet overeen met de kleur van de auto die ik besteld heb!

Geweldig, een Cactus! Ik zou me moeten schamen dat ik het door jou getoonde detail niet heb herkend, want de Cactus stond ook bij mij erg hoog op het verlanglijstje... Ik hoop stiekem dat je voor een Hello Yellow-exemplaar hebt gekozen, dat stond bij mij met stip op nummer één als favoriete tint (zou dan lekker tegendraads ook nog witte Airbumps bestellen) winking smiley
Mooi dat je nog even een B-segmenter mee mag. Nu heb je nog kritiek op de diesel, wanneer je op een A-segmenter overstapt is er vast meer te klagen. winking smiley

Wel vind ik het hele tijdelijke-auto-gebeuren nog een beetje apart. Normaal rijd je blijkbaar in je privé geleasete auto op kilometervergoeding(?), maar nu je contract afloopt willen zij een auto voor jou regelen? En dan betaal jij bijtelling over de tijd dat jij dan deze auto hebt? Terwijl het mij jouw eigen probleem lijkt, geen zaak van de werkgever. Dit lijkt me voor de werkgever een onnodig lastige en dure constructie voor het oplossen van een probleem waar zij niets mee te maken hebben.
Dit is absoluut niet bedoeld als kritiek hoor, ik snap het gewoon niet. confused smiley
Toch de Cactus! Ik had nog even wat plaatjes gezocht maar ik zag zo snel geen grille aan de voorkant, zit het wat meer in de bumper? Kun je al wat meer zeggen over de motorisering?
MWH
Mooi dat je nog even een B-segmenter mee mag. Nu heb je nog kritiek op de diesel, wanneer je op een A-segmenter overstapt is er vast meer te klagen. winking smiley

Wel vind ik het hele tijdelijke-auto-gebeuren nog een beetje apart. Normaal rijd je blijkbaar in je privé geleasete auto op kilometervergoeding(?), maar nu je contract afloopt willen zij een auto voor jou regelen? En dan betaal jij bijtelling over de tijd dat jij dan deze auto hebt? Terwijl het mij jouw eigen probleem lijkt, geen zaak van de werkgever. Dit lijkt me voor de werkgever een onnodig lastige en dure constructie voor het oplossen van een probleem waar zij niets mee te maken hebben.
Dit is absoluut niet bedoeld als kritiek hoor, ik snap het gewoon niet. confused smiley
Private lease toch?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-03-2016 17:44 door Zadelsnuiver.
Haha ik snap inderdaad dat het een wat verwarrende situatie kan zijn. Mijn werkgever heeft me al eens aangeboden om een lease-auto te regelen voor me maar dat zou dan ook maximaal een B-segmenter zijn of ik zou er loon voor in moeten leveren. Bovendien zou er dan inderdaad bijtelling op komen, waardoor ik onderaan de streep meer geld kwijt zou zijn dan ik met de Volvo in private lease was. Voor mij een vrij makkelijke dus. Toen ik drie jaar terug op de Volvo moest wachten en de Citroën al verkocht was bood het bedrijf mij aan een tijdelijke auto te geven. Die heb ik toen zonder bijtelling maar met kilometerregistratie gereden. Nu heb ik uit mezelf gevraagd om een tijdelijke oplossing, omdat het voor zo'n korte termijn is hebben ze gewoon een auto gehuurd bij een leasemaatschappij waar ze zelf veel zaken mee doen. Ik hoef geen bijtelling te betalen maar krijg ook geen tankpas, mijn reiskostenvergoeding staal wel op ct/km zolang ik deze auto rij.
@Escher - Foei, ga jij je maar hard schamen! Of het Hello Yellow wordt (wat een heerlijke naam) dat kan ik nu nog niet zeggen, Wat ik al wel kan zeggen is da het geen wit of grijs wordt!

@MWH - Betreffende de motorisering van de Fiesta, het valt me vooral tegen omdat de auto meer kan hebben, het hele karakter van de auto is er ook naar. De Cactus is ook een stuk minder krachtig dan de Volvo maar die auto nodigt niet uit tot scheuren dus dan vind ik dat ook prima. Een A-segmenter bekijk ik een stuk anders dus mijn verwachtingen liggen daar ook stukken lager bij. winking smiley

@Zadelsnuiver - Die grill zit inderdaad onderin de bumper. En de motor wordt er een op benzine, de zuinigste uit het gamma.
Gewoon Dirk
(...)Met lood in de schoenen ben ik naar het afgiftepunt gereden (...)

Ouwe sjeestrees, niet geflitst? drinking smiley

Proficiat, Dirk! Leuke auto, hoewel een en ander nog wel van de kleur afhangt. Ik zal dit topic wat frequenter bijhouden.
der Magistrat
Gewoon Dirk
(...)Met lood in de schoenen ben ik naar het afgiftepunt gereden (...)

Ouwe sjeestrees, niet geflitst? drinking smiley

Proficiat, Dirk! Leuke auto, hoewel een en ander nog wel van de kleur afhangt. Ik zal dit topic wat frequenter bijhouden.

Haha, mooi hoe het verschil in interpretatie voor een totaal andere uitleg kan zorgen...smileys with beer

Betreffende de kleur, wat vind jij de do's en wat de dont's voor de Cactus?

Verder iedereen bedankt voor de felicitaties en dergelijke, nu maar hopen dat die Fransen een beetje op willen schieten (tijdens het bestellen reeg ik letterlijk te horen: zoals het er nu uitziet zal de auto eind maart/begin april geleverd worden maar een exacte datum weet ik pas zodra hij hierheen komt. Dat was voor mij nogal een verschil met de Volvo dealer waar ze direct de dag van aflevering wisten te produceren).
Dont's : Gris of Blanc
Do's: een kek kleurtje. Alleen jammer dat de airbump zwart worden.....of is dat een extra optie?

Noir kan die heel erg gemeen van gemaakt worden. Wat ik dan wel weer vet vind. Maar goed.
Nissan GT-R, awesome
Dont's : Gris of Blanc
Do's: een kek kleurtje. Alleen jammer dat de airbump zwart worden.....of is dat een extra optie?

Noir kan die heel erg gemeen van gemaakt worden. Wat ik dan wel weer vet vind. Maar goed.

Het is een optie om de airbumps in een andere kleur dan zwart te krijgen, ik kan alvast verklappen dat ik daar niet voor ben gegaan.
Zelf ben ik geen fan van Hello Yellow, het groenige tintje erin is het voor mij net niet. Die bijzondere lichtblauwe ben ik ook geen fan van. Gek eigenlijk. Ik vind de Cactus leuk, ik ben enorm fan van meer kleur op de weg, maar voor mij komen sommige kleuren gewoon niet lekker over op de Cactus. Ik zou zelf denk ik voor een rode of (helaas) witte gaan.

@Zadelsnuiver: Ja, dat weet ik. Is dus een privé geregelde auto waar de werkgever niets mee te maken heeft.

Gewoon Dirk
Haha ik snap inderdaad dat het een wat verwarrende situatie kan zijn. (...)
Ik snap het nog steeds niet helemaal, maar ik houd nu mezelf gewoon voor dat jij een enorm goede en fijne werknemer bent, en dat je baas je graag een extraatje gunt. winking smiley
Gewoon Dirk
En de motor wordt er een op benzine, de zuinigste uit het gamma.

Dus de 1.2 82 PK? Die heb ik ook in mijn 208, vinnig motortje en lekker stil rond de 100 (en daaronder), harder rijd ik nl niet.winking smiley
120 Viel me ook nog mee tijdens de proefrit, harder rij ik nagenoeg nooit dus dat is prima.
Nou zeg! Had nog een Cactus bekeken op Google, maar de gril op die foto leek toch anders nut smiley Nu had ik het ook niet echt verwacht, lijkt me toch een stapje terug vanuit een V40?

Maar wel een leuk ding, lekker anders dan anders thumbs up
Gaaf hoor, een Cactus. Ik was heel systematisch te werk gegaan en de automerken op alfabetische volgorde afgegaan, waarbij ik Audi, BMW en nog wat merken wel kon overslaan. Want de grill was vrij frivool, en daar kan je Audi en BMW nou niet altijd van betichten.

Toen ik bij Citroën kwam, heb ik de Cactus eigenlijk overgeslagen, want die heeft toch helemaal geen grill.... affijn, ik vind de Cactus dus echt een super keuze. Helemaal gaaf. De Cactus was de reden dat ik vorig jaar voor het eerst in lange tijd voet heb gezet bij een Citroën-dealer.
De Fiesta is terug opgehaald, de niet te vermijden A-segmenter is nu toch geleverd.
Wat wel leuk is, een aantal jaar terug heb ik mijn moeder bijgestaan in de zoektocht naar een nieuwe (a-segment) auto. Dat is uiteindelijk de Fiat Panda geworden. Niet veel later kwam deze kleine op de markt en ik was er sindsdien al reuze benieuwd naar. Nu mag ik dus voorlopig rondsturen in een kleine Koreaan.

Hou je het verbruik ook bij van deze? Want het blijft er erg leuk uit zien. Maar schijnt te drinken als een tempelier. Dus ik ben wel benieuwd winking smiley

edit: typefout

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-03-2016 20:00 door Nissan GT-R, awesome.
@@PM - Tja een stap terug, het is inderdaad totaal wat anders, de V40 was luxer en sportiever, de Cactus is daarentegen weer comfortabeler en meer uitgesproken. Overigens heb ik in de Cactus de meeste opties die ik ook in de V40 had (behalve stoelerwarming, xenon en voorruitverwarming).

@Twix - Tja dat kleine grilletje zit diep onderin de bumper verstopt, maar hij zit er wel. Overigens herken ik jouw reactie op de Cactus van mezelf. winking smiley

@Nissan GT-R, awesome - Helemaal uitgebreid ga ik het verbruik niet meten, gewoon op de dagteller kijken en zien hoe veel er in moet. Volgens de boordcomputer (hoewel niet altijd betrouwbaar) doet ie het vrij aardig bij constante snelheden, optrekken is een drama voor het verbruik.

@Joël D - Daar ben ik het volledig mee eens. In ieder geval wel als je kijkt naar wat verscheidene autobouwers zo'n vijf jaar geleden hadden te bieden (mijn ervaring toen ik op zoektocht ging voor mijn moeder).
Ik had 'discussie volgen' aangevinkt (inclusief de e-mail optie), maar heb al wat berichten gemist zie ik. Niks van gezien in m'n mailbox, beetje jammer...

Maar goed, 't wordt dus een Cactus. Uitstekende keuze! Zelf recent ook overwogen. Ik had in de configurator een diesel-automaat samengesteld, witte lak, bruine airbumps. Benieuwd hoe de jouwe er uit zal zien.
Vreemd van die discussie volgen misser. Overigens heb ik bij een ander topic ook zo'n klacht gelezen.

Ik ben zelf ook zeer content met de keuze voor de Cactus, al wordt het zeker geen Diesel in het wit met bruine airbumps. Wat dan wel? een benzine met zwarte airbumps. winking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.