Gewoon Dirk: 2003 Saab 9-3 1.8t Optic + 1995 Cadillac Eldorado Touring Coupe

Gepost door Gewoon Dirk 
Deel 3

Nadat Nick, Jacob en ik eindelijk het circuit rond waren konden we verder gaan met mooie auto's bekijken en daar over keuvelen. Om toch maar niet ineens alles te posten weer een kleine selectie.
Zo'n Corsair zie je bij ons ook nooit!


Dit zag er ook erg veelbelovend uit.


Heerlijk origineel.


Dit soort restomods kan ik ook wel waarderen, deze Fiat vond ik dan ook erg smaakvol.


Is Reinders nou serieus geïnteresseerd in een niet-VAG auto? De wonderen zijn echt de wereld nog niet uit!


Ik had het van het weekend al over laag liggende Duitse bakken, de blauwe op de voorgrond is juiced (inderdaad, hydraulics!), de rest leek me meer slammed.


Dit apparaat had gewoon ff een 300 CDI onder de kap, leuk detail, origineel was het ook een Diesel.



Vreemde eend naast alle Benzen.


Voor de afwisseling maar even een Japanner tussendoor...




Of een leuke Beemer.


Toch weer een Benz, wat een gave velgen!


Tijd voor een paar compleet andere bommetjes.




Van een groepje Hillmans vond ik deze Husky wel de tofste, zelfs met dit camber.


Twee zeer elegante coupes waarvan de Brit de beschikking had over heel wat extra paarden.


[

Zo uit de schuur van opa getrokken, of zoals Jacob haast dwangmatig moest zeggen bij iedere Franse auto met gebruikssporen: Dans son jus.


Dikke Jetta.


Dit blok kwamen we eerder achterin een Clio tegen...


Nu lag hij hier in.


Nog een golfje dan, maar hoe vaak kom je nou een heuse rally tegen?


Van dit grilletje sloeg Nick een gilletje. Dat rijmt niet alleen het is ook nog eens (soort van) de waarheid. Hij bleek eens zo'n grille te hebben gekocht op een beurs maar kon hem niet thuisbrengen. Dankzij deze auto weet hij nu dat het een zeldzaam Hella grilletje met ronde lampen is.


Even ont-Duitsen dan maar...




Voor deze Siebener heb ik echt instant een zwak gekregen. Door de Airride kan je hem heerlijk laag leggen, de velgen zijn eigenlijk net te groot maar wat een plaatje!




Van al dat lopen krijg je honger en dorst, gelukkig was ook de horeca in stijl!




Terug naar de auto's. En meteen maar weer wat Japans geweld.




Vette Dodge met een bekende eigenaar!


Achter deze auto schuilt ook een mooi verhaal. De eigenaar vond hem als aftands project in een oude schuur en meldde zich al snel op het Jaguar forum. Daar werd hij zeer hartelijk ontvangen toen bleek hoe zeldzaam de widebody was die hij gevonden had. Toen ze hem vroegen naar zijn plannen met de auto en hij zei dat hij van plan was om er twee Mazda RX-8 motoren in te bouwen werd hij echter weer net zo hard verketterd! Hoe durfde hij, heiligschennis! Helukkig was hij op RetroRides wél welkom en werd zijn topic daar et veel enthousiasme gevolgd. De dubbele rotatiemotor heeft het even goed gedaan maar zorgde vooral voor heel veel uitdagingen in de afstelling en daarom ligt er inmiddels een BMW M3 V8 in het vooronder!




Deze relikwie hoort bij Goodwood zelf.


En toen werd er weer gereden op het circuit!


Iedereen mocht de baan op, als je maar een ticket en een helm had!




Geloof me, deze Corona was verre van standaard!


Weliswaar een replica maar toch gaaf om vol over de baan te zien gaan.


Niet alleen als auto een leuk ding om te zien, de foto vind ik persoonlijk ook erg gaaf geworden!


Ook was er een korte drift demo.


Ruim 25 jaar oud maar het ontwerp blijft staan als een huid.


This is not an ordinairy van!


Wanneer matzwart goed uitgevoerd wordt ipv met de knikkerbus...




Natuurlijk waren we niet de enige Nederlanders. Natuurlijk kan je dit verwachten wanneer je Nederlanders de baan op laat...




De volgende dag stonden we deze Ford nog aan te duwen op de camping. De eigenaar verzocht ons wel om te duwen bij de c-stijl. de hele achterkant was namelijk van glasvezel.


Hij houdt hem nog net op het asfalt!


Echt iedereen mocht de baan op...


Ook erg gaaf!


En dan was daar ineens een Datsun Violet in rally trim! Respect voor de bestuurder, de wijze waarop hij hem de bochten door zeilde was echt prachtig. Dit valt echter niet in een enkele foto over te brengen daarom heb ik er een stel na elkaar gezet!





Dat was het voor wat betreft dag 1 op het circuit. Vervolgens zijn we een rondrit gaan maken (per BX en W202) over het landgoed Goodwood. Het idee was om ook de route van de hillclimb te rijden maar die was helaas afgesloten. Een kleine sfeerimpressie.






Zo lijkt die oude Benz nog heel wat!


De paardenracebaan.


Een mooie muur.


Vervolgens was het op naar de supermarkt, we hadden bier nodig! En vlees natuurlijk, want het was alweer tijd voor het avondeten.


Na het eten was het alweer tijd voor het laatste onderdeel van de zaterdag. De tat-auction. Jawel, de tat auction. Tat laat zich vertalen als troep, rommel, prulletjes noem het maar. Dit is bij de gathering al een jaarlijks terugkerend fenomeen en ook bij de weekender werd dit gedaan. Het recept is eenvoudig, iedereen die nog wat oude troep heeft liggen in zijn garage neemt dit mee, het wordt geveild door een (lichtelijk beschonken) veilingmeester en de opbrengst is voor een goed doel.

Om aan te kondigen dat het tijd was voor de tat auction werd er over de camping gereden in een Nissan Micra die aan het begin van de dag nog in een kleur was en zijn vaste dak nog had. Tevens was hij toen nog niet voorzien van een claxon die het deuntje van "The Godfather"speelde. Bij verschillende gasten werden nog wat onderdelen opgehaald en de veiling kon beginnen. Wat werd er dan zoal geveild? Dat ging van een klokkenwinkel van een Saab 9-3 tot een hoesje van een instructieboekje van een golf III en van een doos vol withworth sleutels tot een kromme velg van een Mazda. De veilingmeester stond in de open Nissan en wonderwel werd alles verkocht voor bedragen tussen de 15 en 100 pond!


In een volgende update ga ik door met de zondag!
Ha Dirk, ik reageer niet vaak in je topic. Maar nu toch wel ff. Je Saab is leuk, je Caddy is cool, je vakantie was gaaf en je schrijfstijl vermakelijk. Ga zo door, ik lees graag mee thumbs up
Ik ben het geloof ik wel eens met je mooiste foto. De Hillman? met blauwe wolken uit de uitlaat laten zelfs de aerodynamica zien.. thumbs up
Maar die serie van de Datsun is ook erg mooi. Het komt goed over hoe er geknald wordt ermee.

Ik deel je grote-Duitse-sedan-met-heel-erg-foute-en-te-grote-wielen-en-airride voorliefde niet echt maar het staat wel grappig. Wat je aan aparte auto's en hoge kwaliteit auto's gespot hebt is dan wel weer mijn voorkeur. De Jetta is prachtig en ook al ziet het er OEM uit die VR6 hoort er echt niet in.
Quote
Gewoon Dirk
Is Reinders nou serieus geïnteresseerd in een niet-VAG auto? De wonderen zijn echt de wereld nog niet uit!

Tja, het is dan ook niet zomaar een niet-VAG big smile smiley
Wat een heerlijke auto's zeg, de Britten zijn al een jaar of 10 echt "right on the money" op het vlak van gemodificeerde wagens, hoe anders was dat in de hoogtij dagen van Max Power! Volgend jaar wil ik écht mee!
Quote
Gewoon Dirk
een hoesje van een instructieboekje van een golf III

Reinders? winking smiley
Ziet eruit als een prachtige happening zo bij elkaar, al zijn de aangepaste wagens vaker niet dan wel mijn smaak.
Fantastisch fotoverslag Dirk! Geweldig evenement lijkt me dat, elk jaar denk ik er weer aan, maar is er nog niet van gekomen..Ooit..smiling smiley
Wat een heerlijk verslagje en wat een prachtige auto's! Ik mag die stijl van de Engelsen wel!
Quote
madmat1986
Ha Dirk, ik reageer niet vaak in je topic. Maar nu toch wel ff. Je Saab is leuk, je Caddy is cool, je vakantie was gaaf en je schrijfstijl vermakelijk. Ga zo door, ik lees graag mee thumbs up

Hey bedankt voor je leuke reactie en bedankt voor het meelezen!

Quote
Engineer2
Ik ben het geloof ik wel eens met je mooiste foto. De Hillman? met blauwe wolken uit de uitlaat laten zelfs de aerodynamica zien.. thumbs up
Maar die serie van de Datsun is ook erg mooi. Het komt goed over hoe er geknald wordt ermee.

Ik deel je grote-Duitse-sedan-met-heel-erg-foute-en-te-grote-wielen-en-airride voorliefde niet echt maar het staat wel grappig. Wat je aan aparte auto's en hoge kwaliteit auto's gespot hebt is dan wel weer mijn voorkeur. De Jetta is prachtig en ook al ziet het er OEM uit die VR6 hoort er echt niet in.

Dat aerodynamische aspect is inderdaad ook wel wat mij zo aansprak in de foto. Die Datsun was echt heel tof om te zien, hij dweilde echt door de bochten.

Zo'n ombouw die er OEM uitziet maar dit duidelijk niet is vind ik ook altijd erg knap. Overigens is het avontuur nog niet klaar en er komt nog wel wat standaard spul aan ook tussen al het gemodificeerd geweld.

Quote
Wouter82
Quote
Gewoon Dirk
Is Reinders nou serieus geïnteresseerd in een niet-VAG auto? De wonderen zijn echt de wereld nog niet uit!

Tja, het is dan ook niet zomaar een niet-VAG big smile smiley

Nooit gedacht dat jij zo'n auto met blauwe ovaal zou kunnen waarderen... winking smiley

Quote
Zadelsnuiver
Wat een heerlijke auto's zeg, de Britten zijn al een jaar of 10 echt "right on the money" op het vlak van gemodificeerde wagens, hoe anders was dat in de hoogtij dagen van Max Power! Volgend jaar wil ik écht mee!

Haha Max Power, dat waren nog eens tijden... Je bent overigens van harte welkom om mee te gaan. Wel zou ik een eigen tent meenemen zodat je niet in de Reinders vrieskist hoeft te liggen...

Quote
afentoe
Quote
Gewoon Dirk
een hoesje van een instructieboekje van een golf III

Reinders? winking smiley
Ziet eruit als een prachtige happening zo bij elkaar, al zijn de aangepaste wagens vaker niet dan wel mijn smaak.

Haha, hij was niet de koper of verkoper van het hoesje. big smile smiley
De sfeer is echt heerlijk op het evenement. De camping is ook een verhaal apart, een soort van festivalcamping vol autoliefhebbers.

Quote
Thomas3006
Fantastisch fotoverslag Dirk! Geweldig evenement lijkt me dat, elk jaar denk ik er weer aan, maar is er nog niet van gekomen..Ooit..smiling smiley

Zeker een keer doen Thomas, het is echt de moeite waard en niet belachelijk duur.

Quote
A3-White
Weer heerlijk leesvoer.

Dankjewel.

Quote
Barri
Wat een heerlijk verslagje en wat een prachtige auto's! Ik mag die stijl van de Engelsen wel!

Dankjewel! Ik ben ook geen OEM liefhebber pur sang en die Britten hebben inderdaad een erg fraaie stijl van customizen ontwikkeld de laatste jaren.

Als ik tijd heb dan probeer ik vandaag of morgen de zondag ook nog in 1 of 2 updates online te krijgen, de leuke reacties maken het wel extra de moeite waard! thumbs up
Zoals gezegd was er ook nog een zondag!

Na een stuk warmere tweede nacht werd ik wakker en kwam ik er achter dat de English fog nog steeds bestaat...


Na het (barbecue)ontbijt besloten we eerst maar eens een rondje te maken over de camping, immers stond daar ook genoeg leuks om vast te leggen, iets waar ik eerder nog niet aan toegekomen was.
Allereerst wil ik jullie voorstellen aan Roger, Roger is een Dodge bus uit de jaren '80 en hij is in het bezit van heel vriendelijke Britten. Britten die naast ons stonden, niet geheel toevallig want zijn baasjes zijn bevriend met Berend.


Naast Roger waren er nog wel wat bijzondere Campers te vinden. Om te beginnen ene Vauxhall Arena!


Een E250 Fiesta (ja echt!)


In de tijd dat Chrysler de Rootes groep over heeft genomen hebben ze nog meer random met merknamen gestrooid dan dat FCA onlangs deed...


Wat is zo'n T3 dan ineens gewoontjes, gaaaaap! winking smiley


Velen verkozen echter toch de tent boven de camper.


Anderen kwamen dan weer met de caravan...


Toch waren de campers het leukste!


Ook qua personenwagens stond er genoeg leuks op de camping. Wie aan Saab denkt, denkt al gauw aan driespaaks velgen. Toch komen deze velgen niet uit Trollhättan.


Een kever te koop! Nick dacht er kort over na maar heeft hem toch laten staan, onbegrijpelijk! winking smiley


Sommige kampeerders gingen al richting circuit.


Anderen lagen nog in dromenland, kon ik mooi even een foto trekken...


Zonder meteen alle clichés over Britse jaren '80 producten uit de kast te willen halen was dit wel een mooi tafereel. Laten we zeggen, een foto zegt meer dan 1000 woorden.


Er stond ook een hele bende BMW's 02 bij elkaar.




"Gast, maak je nou echt liggend in het gras een foto van míjn auto?


Volvo, de ideale gezinsauto!


Deze Jeep hoort eigenlijk in de categorie campers, tenminste, er werd in geslapen...


Dit golfje stond later (terecht) ook op het circuit. De motorruim was helemaal clean, apart om bijna geen kabels of slangen te zien onder de kap! Overigens had het nog wat werk gekost om hem clean op het circuit te krijgen door een (ik meen) lekkende oliepomp.


Ook deze hearse was voorzien van hydraulics...


De eigenaar vond het vrij komisch dat wij in het Nederlands de panel gaps van zijn Triumph aan het bespreken waren.


En onze overburen, een vroege Sierra Custom.


Ook was de bezoekersparking op het campingterrein op de zondag. Leuk om te zien dat er ook veel bezoekers wat bijzonders mee hadden genomen, Een paar persoonlijke favorieten.

Not just any old Impreza.




Helemaal uit Frankrijk!






Dit vat ook wel enigszins de diversiteit van het evenement samen...


Saab wielen op een Carlton, staat m prima.


Heel wat paarden in een plaatje.






En toen was het tijd om richting het circuit te gaan. Wie er al eens op Goodwood is geweest weet dat zo ongeveer recht tegenover het circuit de Rolls Royce fabriek is gesitueerd. En zoals de vader van Jay Leno zegt, Cadillac is toch de Rolls Royce onder de auto's... Deze foto kon en mocht dan ook niet uit blijven!


In een volgende update neem ik jullie mee naar dag twee van het evenement!
Ooh waarom hebben jullie die Kever laten staan? Wat een tof ding! En jullie waren toch met 3 man met 2 auto's dus kon makkelijk!
Gaaf die Brabus wielen op die 9-3, je moet echt even 2 keer kijken inderdaad! En andersom die Omega Caravan (of Carlton inderdaad om het UK te houden) met Saab wielen ook niet te versmaden. Die Tommykaira Impreza echt perfect zo in het zwart, iedereen wilt altijd maar een blauwe Impreza maar in het zwart vind ik ze toch het mooist.
Quote
Barri
Ooh waarom hebben jullie die Kever laten staan? Wat een tof ding! En jullie waren toch met 3 man met 2 auto's dus kon makkelijk!

Nick moest er niks mee... Volgend jaar maar meeliften, wie weet waarmee je thuis komt. big smile smiley

Quote
Zadelsnuiver
Gaaf die Brabus wielen op die 9-3, je moet echt even 2 keer kijken inderdaad! En andersom die Omega Caravan (of Carlton inderdaad om het UK te houden) met Saab wielen ook niet te versmaden. Die Tommykaira Impreza echt perfect zo in het zwart, iedereen wilt altijd maar een blauwe Impreza maar in het zwart vind ik ze toch het mooist.

Inderdaad, een blauwe Impreza is alleen leuk als er een rolkooi in zit cool smiley. Die wielen was wel erg gaaf, hoe leuk een setje BBS velgen onder een E30 ook is, dit soort creativiteit is nog zo veel leuker!
Waar was ik ookalweer gebleven? Oja, de zondag!

Ik zal proberen het aantal foto's beperkt te houden en alleen echt toffe wagens (in mijn ogen toch) hier te delen... Heel moeilijk want er was heel erg veel super vet spul te zien! Al bij aankomst zag ik deze twee leuke Japanners.




Een van de leukere Escorts van de dag.


Koning van de pick ups.


OK, deze Escort was ook heel erg fijn. Leuk ook dat er een jong stel mee reed.


Een Jowett Javelin kom je normaal gesproken al nooit tegen...


Laat staan een Jupiter!


Stonden er gewoon 5 van op een rijtje.


Met 3 Uno Turbo ernaast.


Dan stond er weer een hele rij dikke Benzen... Moeilijk kiezen wat ik hier laat zien... Deze moet er zeker tussen!


Maar dat geldt dan ook wel weer voor dit beest.


Voor de OEM liefhebbers.


Met hydrailics en een eigen airbrush set in de kofferbak, geniaal ding dit!


Tijd voor iets anders dan alleen Mercedes.






Vooruit, nog eentje dan...

Deze velgen vind ik zelf overigens niet zo mooi. de kleur daarentegen weer wel

De ratlook is niet ieders ding, alleen de look is het ook niet voor mij. Combineer je het echter met een moddervette motor, rolkooi en sportinterieur dan is het al een ander verhaal.


Laten we maar hopen dat hij onderhuids goed bijgehouden wordt.


Twee Minis met geblazen Japanse krachtbron onder de kap.


Lekkere Japanse kontjes


Smaakvol verlaagd, verder prachtig origineel!


Een Alfa is eigenlijk bijna altijd wel goed, deze was ook al zo mooi!


Bijzonder kleurtje voor die tijd.


En dan deze heerlijke Frankenstein! Onderhuids is het een Range Rover van 30 jaar uit maar wat ziet ie er dik uit, deze Monstarx-8


De achterkant toont de leuke striping een stuk beter dan de foto van voor.


Leuk gevonden.


Stukje Duitse postgeschiedenis.


Een dakloze Honda? Reken maar van Jazz!


De race-Aston van de zaterdag nu van dichtbij!



Men neme een Capri, omdat de standaard V6 veel te slap is mikken we een V8 in het vooronder... Omdat het vermogen toch nog iets teleur stelt beperken we ons niet met een, nee we schroeven er direct maar twee superchargers op!

Uiteraard met bijpassende sloffen om het geweld op de weg te krijgen.


De Micra van de Tat auction was ook van de partij. De Demio ernaast had een kentekenplaat met verlichte letters!


Twee decennia terug zag je nog wel eens iemand rijden die zijn auto een DTM-look had gegeven, dit is dan weer next level ombouwen!





We blijven even in het thema qua kleur




Er waren ook zat leuke Amerikanen zoals deze Bel-Air van de partij.


Natuurlijk konden de HotRods ook niet ontbreken.






Voordat de liefhebbers van OEM wegblijven uit mijn topic winking smiley maar snel even een mooie Brit tussendoor.


Iets minder stock...


Alle vezels in mijn lichaam schreeuwen dat ik dit te fout voor woorden moet vinden...

Toch vind ik hem heeeeeel erg gaaf!big smile smiley

Wel was het alarmsysteem niet berekend op een vijftal HotRods die huiswaarts keerden. Deze ging spontaan af van al die ronkende achtcilinder motoren.

Wat neem jij mee naar de dragstrip? Ach, ik denk dat ik rustig aan doe, ik kom wel met de station...


Classic...


En toen was het tijd om naar de lowriders te gaan kijken. Helaas was de demo al voorbij, ik had ze graag zien springen. Niet in de laatste plaats omdat een échte lowrider toch al jaren een stille wens van me is om zelf te mogen bezitten.


In Europa zie je in de lowriderscene dat lang niet alleen Amerikaanse auto's worden gebruikt voor de ombouw. Ook hier op Goodwood werd dat al snel duidelijk...





De Mexican paintjob op deze Honda is gewoonweg geniaal!



Ook de fietsen waren van de partij.


Grote dikke glimlach!



Voor de afwisseling toch nog maar wat Amerikanen.




En daarmee sluit ik voor nu ook weer af... Gelukkig zijn dit nog niet alle foto's van de zondag, er komt dus nog meer aan!
Lowriders en Hotrods; dit is toch wel weer erg mooi. De Cali stijl (Mexicaans) op de Honda was mij ook opgevallen ja. Zie je niet vaak hier.

BTW: heeft iedereen last van die spam beveiliging waar je die code moet invoeren? Ik heb er al een paar gehad die niet te ontcijferen waren zelfs na meerdere pogingen.
Leuke foto's van het evenement Dirk, ziet er erg gaaf uit!
Lang niet allemaal mijn smaak, maar een oem delta Hf, uno turbo, Nsx zeer gaaf! Een R31,R32 licht aangepakt is dan weer wel erg mooi, het liefst met een boomstronk formaat uitlaat
Veel foto's op deze blz. thumbs up
Mijn oog viel op de Santana (Passat): meerdelige Pirelli velgen, de harten zijn van Pirelli's die ik ook heb.
Al dat gepimp is niet echt mijn ding, op Flickr scroll ik ze snel voorbij. Maar zo in een verhaal gebakken is het wel te verdragen. winking smiley Leuk om de diversiteit op zo'n evenement te zien.
Erg mooie foto's die een goede indruk geven van de diversiteit op het evenement. Bedankt voor het delen!
Quote
Engineer2
Lowriders en Hotrods; dit is toch wel weer erg mooi. De Cali stijl (Mexicaans) op de Honda was mij ook opgevallen ja. Zie je niet vaak hier.

BTW: heeft iedereen last van die spam beveiliging waar je die code moet invoeren? Ik heb er al een paar gehad die niet te ontcijferen waren zelfs na meerdere pogingen.
Kijk eens aan, er schuilt dus ook in jou een modifier. winking smiley
Begin maar niet over die spam code, man man man...

Quote
Pjötr
Leuke foto's van het evenement Dirk, ziet er erg gaaf uit!
Thanks, het was ook erg leuk!

Quote
Damianw26
Lang niet allemaal mijn smaak, maar een oem delta Hf, uno turbo, Nsx zeer gaaf! Een R31,R32 licht aangepakt is dan weer wel erg mooi, het liefst met een boomstronk formaat uitlaat
Ja, ik moet zeggen, er was ook genoeg wat niet direct mijn smaak is maar al met al zit er toch wel heel veel heel gaaf spul tussen. Om de uitlaat formaatje kachelpijp kan je bij sommige auto's gewoon niet heen.

Quote
Sjon77
Veel foto's op deze blz. thumbs up
Mijn oog viel op de Santana (Passat): meerdelige Pirelli velgen, de harten zijn van Pirelli's die ik ook heb.
Die meerdelige Pirelli's onder de Santana zijn zeker gave wielen, sowieso wel een mooi hok.

Quote
MWH
Al dat gepimp is niet echt mijn ding, op Flickr scroll ik ze snel voorbij. Maar zo in een verhaal gebakken is het wel te verdragen. winking smiley Leuk om de diversiteit op zo'n evenement te zien.
Ik ben blij dat mijn gebla je toch wat meer geïnteresseerd heeft gekregen. smiling smiley Troost je bij de gedachte dat er ook nog erg veel OEM spul tissen staat.

Quote
Marc 827 3500
Erg mooie foto's die een goede indruk geven van de diversiteit op het evenement. Bedankt voor het delen!
En het mooiste is, we zijn er nog niet! Ik ga me nu storten op (vermoedelijk) de laatste update over RRW2018.
Helaas, er is iets tussen gekomen, die update laat dus nog heel even op zich wachten...nut smiley
Zo dan supergaaf die trip naar Engeland/Goodwood, leuk om weer even je topic bij te lezen.
Wat een auto avontuur, ben echt jaloers thumbs up
Hahaha, geweldige Lada Wouter!

@Bofkont. Een mooi auto-avontuur was het zeker, zo zullen er vast nog veel meer volgen!
Het moment is nu echt daar, het is tijd voor de laatste update omtrent RetroRides Weekender 2018…
Gelukkig heb ik nog een aantal pareltjes bewaard tot het laatste om maar meteen te beginnen met deze rechtsgestuurde(!) Opel Rekord Caravan. De lichte modificaties staan hem goed naar mijn mening.


Dit heeft dan ook wel weer wat, gewoon rijden en je niet te druk maken over het lakwerk. grinning smiley


Toen kwam ik dit pareltje tegen… Het is misschien niet zijn originele laklaag maar het had net zo goed wel zo de fabriek uit kunnen rollen in 1978.


Had ik in een van mijn eerste posts al even aandacht voor een BMW met Warsteiner pookknop, kwam ik op de zondag nog dit prachtige stukje kitsch tegen.


En de bijbehorende verpakking…


Een Franse Familiefoto met veel variatie in rijhoogte.


Gewoon dikke Amerikanen waren ook welkom…


Evenals licht gemodificeerde Japanners.



Totaal niet stock maar oh zo gaaf. Een mooie interpretatie van het soort auto waarmee de teruggekeerde soldaten in de jaren na de tweede wereldoorlog lekker kon racen. Op de zoutvlakte bij Bonneville of gewoon op de openbare weg natuurlijk…


En dan leer je zomaar een nieuw automerk kennen. Mag ik jullie voorstellen aan Davrian, een lichtgewicht stukje speelgoed.



Vervolgens kwamen we dit apparaat tegen. De stance van de voorwielen hoeft voor mij niet per se, verder niets dan lof voor deze dikke Toyota!




Alweer de tweede rechtsgestuurde Opel van de dag.


Hoewel de Polo Mk I er ook als Audi was is die in GB nooit verkocht. Dit is dan ook gewoon een verpremiumde Volkswagen.


Gewoon een fijne dreier…


Dit blijft zo fraai!


Wat een goed gekozen set wielen kan doen met een auto. In het geval van de Datsun vind ik de wielen totaal niet staan, de auto staat er veel te hoog door en de wielen zijn te groot waardoor het geheel als een speelgoedauto oogt. De Volvo daarentegen heeft minimaal net zo grote wielen maar dit staat in mijn ogen gewoon supervet!



Kwijl!


Een open motorkap werkt op petrolheads vaak al seen glas cola op een wesp in augustus. In dit geval zeker niet onterecht, deze Charger uit 1968 is namelijk voorzien van een 300CDI met de nodige aanpassingen!


En dan een open motorkap met veel minder kijkers. Dat terwijl een Moskvich met Ford Zetec motor wellicht nog veel specialer is. In ieder geval speciaal genoeg om met de COOL award naar huis te gaan. Volgens de organisatie omdat for being so unique and unusual midst all kind of unique and unusual cars


Nick weet nu eindelijk welke look hij wilt voor zijn Passat. drinking smiley


We zagen al eerder een Datsun Violet, knaloranje en wild bestickerd dweilde deze over de baan. Van een totaal andere orde maar net zo cool was het onderstaand exemplaar.


Uit een heel rijtje Amerikanen plaats ik juist deze omdat US-auto’s van rond de eeuwwisseling nog altijd niet het aanzien krijgen wat ze verdienen.


En dan de Datsun club, zo veel moois dat het moeilijk kiezen is. Een paar toppertjes:


Uit Guernsey!


En toen werd Datsun Nissan, dit leuke duo stamt volgens mij net uit die overgangsperiode. De Silvia kende ik wel, de Skyline ook. Maar dat er van die laatste ook een wagon is gemaakt wist ik niet! eye popping smiley



Onder de kap van deze Austin Healey huist gewoon een 6.3 liter motor!


Hier werd Nick helemaal heet van, zoek de verschillen tussen de verschillende bouwjaren!



Een persoonlijke favoriet. Een Honda Acty uit mijn geboortejaar. De eigenaar volg ik inmiddels ook op Instagram en hij is nog altijd druk met aanpassingen. Zoals hij hier staat vind ik hem echter al erg fraai. Achter het mintgroene plaatwerk gaat een hoop werk schuil waaronder hydraulics!


Hoe vaak kom jij een Celica GT Four tegen?

Ik ook nauwelijks, laat staan twee!


Jacob toch, het mag dan een Escort zijn je hoort niet zo naar kontjes te staren! cool smiley


Wie dit rijtje vinnen ziet weet misschien al dat er een rijtje fraaie Britten aan zit te komen!


Zie hier het betere rebadge-werk! Zoveel merknamen en kleine onderlinge verschillen…











En dan denk je alles te hebben gezien dus ga je langzaam maar zeker terug naar de auto. Kom je op het parkeerterrein gewoon deze vlagele custardgele Triumph tegen!

Proost Nick

Echt werkelijk waar in showroomstaat!


Nog even langs het kraampje voor een leuke souvenir, hoewel het terrein al leeg aan het lopen was viel Jacob zijn oog nog op een erg fraaie 106 XS.


Mijn aandacht werd weer meer getrokken door dit glimmende beest, mijn laatste twee foto’s van het evenement!



Mocht je nog meer foto’s willen zien (en dat wil je), het complete album vind je HIER!

Toen was het dus alweer tijd voor de terugweg. De leuke spots onderweg komen nog in het vakantiespot topic, na een kleine 3 uur rijden kwam Dover al in zicht!



In Dover waren we veel te vroeg voor de boot en we hadden honger dus eerst onze reisgezellen maar geparkeerd.


Op zoek naar een leuk eettentje!


En proost maar wee, op een geslaagd weekend!


Vervolgens toch maar door naar de boot. We waren nog steeds erg vroeg maar wie weet zouden we al een paar boten eerder mee terug kunnen. Eenmaal aangekomen bij het poortje kreeg ik te horen dat we nog wel mee mochten met deze boot maar we moesten wel even doorrijden, hij zou immers zo vertrekken! Dus ik gooide het gas erop in de veronderstelling dat Jacob, die achter mij stond, zo zou volgen. Nick en ik stappen uit de auto in het laadruim en zien hoe achter ons twee vrachtwagens binnenrijden op het achterdek en de deur vervolgens gesloten wordt.

Inderdaad, Jacob mocht een boot later naar huis!

In de mist en zonder Jacob verlieten we Dover.


De 90 minuten die Jacob op een volgende boot moest wachten heeft hij overigens zeer nuttig weten te besteden! Al aan het begin van het weekend had hij het erover dat hij nog een motivatiebrief moest schrijven maar uiteraard was daar geen tijd voor. Die brief heeft hij toen geschreven en die heeft ervoor gezorgd dat hij de baan heeft gekregen waar hij zou ernstig op hoopte. Zo ging ook voor hem het zonnetje schijnen bij het verlaten van Dover!


Op de boot hadden Nick en ik nog een leuk gesprek met hobbycoureur Ed Raket en voor we het wisten mochten we in Frankrijk weer van de boot af. Omdat Nick nog die nacht door naar huis wilde rijden besloot ik om het gas er redelijk op te houden, dit heeft me in de buurt van Gent mijn eerste boete met de Don opgeleverd. Erg jammer want een gemiddeld verbruik van 1 op 9,6 over de gehele trip was zeker niet slecht te noemen.
Eenmaal thuis gekomen had ik nog zeker anderhalf uur tot Jacob er zou zijn dus kon ik mooi de Don leeghalen, er gaat best wat in die enorme kofferbak!


Uiteraard had ik nog wel wat ruimte over voor een paar leuke souvenirs. smileys with beer


De volgende ochtend werd duidelijk dat ook meneer Golosso aardig wat stof had gehapt in Engeland.




Al was dat het zeker waard! Het waren drie memorabele dagen. Jacob, Nick en ik hebben enorm veel lol gehad samen, we hebben veel bier en barbecue op en erg veel gave wagens gezien. Of ik volgend jaar weer ga is dan ook geen vraag meer maar een gegeven! De vraag is eerder hoeveel man er zich volgend jaar bij de groep voegen!
Onbegonnen werk om op elke auto of foto commentaar te geven, maar man wat is dit een knaller van een bijeenkomst zeg! Is al bekend in welk weekend het volgend jaar wordt georganiseerd? Ik ga serieus de dagen alvast vrij vragen (of ik er ook echt bij kan zijn is een tweede maargoed..)
Ondanks dat ik de verhalen al meerdere keren heb gehoord is het toch leuk om het weer na te lezen! Beetje jammer dat ik niet zoveel heb meegekregen van de thuiskomst smileys with beer
Heb al het nodige gehoord en gezien van dit avontuur, maar heb jij / hebben jullie nog aanspraak gehad met jullie auto's?
Wat heb je er een mooi verslag van gemaakt Dirk! Eigenlijk niets meer op toe te voegen! thumbs up

Het was een waanzinnig mooi weekend met gigantisch veel mooie auto's, goed gezelschap en voldoende bier. Zoals je zelf al aangeeft is het volgend jaar haast een verplichting om weer heen te gaan!

En als ik de reacties zo lees kan de groep wel eens behoorlijk uitgebreid gaan worden, lijkt me leuk! smileys with beer
1 op 9.6 is netjes voor de Don! thumbs up
Ook deze update weer met plezier gelezen, mooi verslag is het zo bij elkaar.
Een Charger met een Benz diesel? Neeeeeeeee eye popping smiley
Origineel, dat wel. Maar waarom?

De bomsai boom in de automaat selector van de Lexus is wel weer geweldig. Het had zomaar een optie kunnen zijn in Japan.

Algemeen weer een berg aan mooie auto's. Ik ben de tel kwijtgeraakt in de verschillende uitvoeringen die British Leyland van dat ene model heeft gemaakt. Veel in ieder geval. Mooi verslag!
Is dit de locatie van de volgende Autoweek forum meeting? big smile smiley Het is maar een uurtje of 6 a 7 hiervandaan. Ik heb in België ooit een collega gehad die uit die hoek van Engeland kwam en elk weekend naar huis ging. Ging prima.
Quote
Zadelsnuiver
Onbegonnen werk om op elke auto of foto commentaar te geven, maar man wat is dit een knaller van een bijeenkomst zeg! Is al bekend in welk weekend het volgend jaar wordt georganiseerd? Ik ga serieus de dagen alvast vrij vragen (of ik er ook echt bij kan zijn is een tweede maargoed..)

Van mij mag je beginnen, ik heb de tijd wel hoor. winking smiley
Inmiddels is ook jou bekend dat je 18 en 19 mei best vrij houdt (en 17 en 20), lijjkt me erg vet als je er ook bij bent!

Quote
Samantifest
Ondanks dat ik de verhalen al meerdere keren heb gehoord is het toch leuk om het weer na te lezen! Beetje jammer dat ik niet zoveel heb meegekregen van de thuiskomst smileys with beer

Die verhalen kreeg je tot in den treure te horen... Net zoals het verhaal van jouw thuiskomst, was dat niet iets met je schoenen ofzo? grinning smiley

Quote
Wouter82
Heb al het nodige gehoord en gezien van dit avontuur, maar heb jij / hebben jullie nog aanspraak gehad met jullie auto's?

Ja eigenlijk best wel. Op het evenemententerrein ben ik zelf maar weinig bij mijn auto geweest maar ik heb hem al wel zien passeren op Flickr. Op de camping heb ik nog een hele tijd staan praten over de Don met iemand die een koning is in het bouwen van lowriders. (en nee, geen angst, de Cadillac blijft vrij van hydraulics)

Quote
Nico GTR
Ik ga mee! Nu helemaal! Dan maar geen alfe stedentocht


smileys with beer

That's the spirit! Dat is dan alvast +2. big smile smiley

Quote
Audi80Coupé
Wat heb je er een mooi verslag van gemaakt Dirk! Eigenlijk niets meer op toe te voegen! thumbs up

Het was een waanzinnig mooi weekend met gigantisch veel mooie auto's, goed gezelschap en voldoende bier. Zoals je zelf al aangeeft is het volgend jaar haast een verplichting om weer heen te gaan!

En als ik de reacties zo lees kan de groep wel eens behoorlijk uitgebreid gaan worden, lijkt me leuk! smileys with beer

Daar sluit ik mij volledig bij aan meneer Reinders! smileys with beer

Quote
afentoe
1 op 9.6 is netjes voor de Don! thumbs up
Ook deze update weer met plezier gelezen, mooi verslag is het zo bij elkaar.

Dankjewel! Het leuke van het typen en de foto's doorkijken is dat ik het zelf ook weer helemaal herleef. Volgend jaar misschien ook mee gaan?

Quote
Engineer2
Een Charger met een Benz diesel? Neeeeeeeee eye popping smiley
Origineel, dat wel. Maar waarom?

De bomsai boom in de automaat selector van de Lexus is wel weer geweldig. Het had zomaar een optie kunnen zijn in Japan.

Algemeen weer een berg aan mooie auto's. Ik ben de tel kwijtgeraakt in de verschillende uitvoeringen die British Leyland van dat ene model heeft gemaakt. Veel in ieder geval. Mooi verslag!
Is dit de locatie van de volgende Autoweek forum meeting? big smile smiley Het is maar een uurtje of 6 a 7 hiervandaan. Ik heb in België ooit een collega gehad die uit die hoek van Engeland kwam en elk weekend naar huis ging. Ging prima.

Die Benz blokken zijn gemakkelijk flink te kietelen en van een engine swap was men hier toch al niet vies. Ik vind hem leuk in ieder geval!

Die automaat selector is wel mooi van een Toyota, maar omdat de Lexus bij ons een pak bekender is zei het je vergeven. winking smiley

Wat mij betreft gaan we inderdaad met een grote groep van het AW-forum, dan kunnen we onszelf inschrijven als club en op ons eigen stukje circuit staan met onze auto's!
Geen nieuws is goed nieuws was hier de laatste maanden het credo. Het bewijs dat ook nieuws goed nieuws kan zijn:


De Don mag weer ruim een jaar lang de Nederlandse wegen onveilig maken. Dit weekend wil ik zeker weten nog wel mee op pad maar daarna zullen de mooiweerdagen snel schaars worden dus misschien dat hij dan alvast maar in winterslaap gebracht gaat worden.

Omdat hij braaf probleemloos de APK door is gegleden heb ik hem maar beloond met een paar zonnige herfstplaatjes.






Liggen er nog een paar dode ho3ren in je kofferbak? Hij het zo achterover.. Of komt het toch omdat de achterwielen in het gras staan big smile smiley

Zonder gekheid, gefeliciteerd met de APK en zonder opmerkingen nog wel! Had ook niet anders verwacht eigenlijk thumbs up
Quote
Zadelsnuiver
Liggen er nog een paar dode ho3ren in je kofferbak? Hij het zo achterover.. Of komt het toch omdat de achterwielen in het gras staan big smile smiley

Zonder gekheid, gefeliciteerd met de APK en zonder opmerkingen nog wel! Had ook niet anders verwacht eigenlijk thumbs up

Die waren nog niet dood toen ik ze er in stopte...smiling bouncing smiley

Dankjewel, ondanks dat ik er vertrouwen in had blijft zo'n APK toch wel een spannend moment
Quote
Gewoon Dirk
Quote
Zadelsnuiver
Liggen er nog een paar dode ho3ren in je kofferbak? Hij het zo achterover.. Of komt het toch omdat de achterwielen in het gras staan big smile smiley
Die waren nog niet dood toen ik ze er in stopte...smiling bouncing smiley

big smile smileybig smile smiley

Ik dacht nog wel dat er alleen BBQ's in werden rondgereden en nog weleens ingezet voor bier import...
Gefeliciteerd met de verse APK in ieder geval. Alhoewel het erop lijkt dat je er weinig werk aan had.

Ik keek nog even de foto;s hierboven terug. Leuk event! Ik realiseerde me wel dat er nog heel veel events daarna zijn geweest waar ik je met je camera heb gespot. De bijbehorende foto's nog niet. Jij gaat ons door de winter slepen met foto terugblikken? Top! Gaan we nodig hebben.
Goed idee van die foto terugblikken in de winter @Engineer2, daar kan ik misschien wel mee beginnen. Alleen ga ik dat vandaag niet doen, eerst is het namelijk tijd voor een onvervalste update!


Ondanks dat ik met veel plezier rij in de Saab is hij zeker niet perfect. Niet alleen optisch mogen er wel wat dingen aangepakt worden (deukjes en dorpels bijvoorbeeld) ook onderhuids is er het een en ander nog niet helemaal top.
Allereerst is er tijdens het rijden af en toe een gerammel te horen (voornamelijk) in bochten maar ook op hobbels. Een kleine speurtocht op het Saab forum leerde mij dat dit hoogstwaarschijnlijk te wijten is aan de droplinks dus werden die vers besteld. Een andere kwaal is een klik die je voelt in het stuur bij insturen, voornamelijk op lage snelheid. Dit zou dan weer duiden op versleten veerpootlagers dus ook deze werden nieuw besteld.

Een half jaar geleden gaf de benzinemeter ineens aan dat ik een lege tank had terwijl ik net had getankt. Vanaf een 7/8 gevulde tank gaf hij echter alweer aan vol te zitten, no big deal dus. Alleen zoals dat gaat met dit soort dingen, over tijd werd het steeds erger en momenteel heb ik de eerste 3/4 tank een lege tank en laat hij pas bij het laatste kwart zien hoeveel peut ik nog daadwerkelijk heb. Omdat de tank er hiervoor onder uit moet ben ik met een zo leeg mogelijke tank naar Berend gereden om er daar een ander vlotter (tweedehands, uit de sloper die hij uit Engeland had gehaald) in te bouwen.

Omdat het weer een tijdje geleden was dat de auto een beurt heeft gehad heb ik daar de spullen ook maar voor in huis gehaald en zodoende kwam ik tot het volgende pakketje.


De eerste teleurstelling kwam echter al snel, op blokjes gaat het onmogelijk lukken om de tank onder de auto uit te pakken dus het brandstoffilter (Zit bovenop de tank) en de vlotter moeten een andere keer gedaan worden. Dan maar door aan de voorzijde, terwijl Berend aan de ophanging bezig was heb ik de filters vervangen (lucht, interieur en olie) en de oude olie eruit laten lopen. Zie hier de oude naast de nieuwe filters.




Vervolgens een hoop gevloek, de bout van de droplink draaide mee met de moer en de luchtsleutel was ook al niet krachtig genoeg. Gelukkig had de buurman een sterkere compressor staan waarmee we wel genoeg kracht hadden, de oude Droplink was los.


Oud en nieuw.


En de veerpoot was ook al los aan de onderkant.




Veer in de klemmen zodat het toplager eraf kan.


Het oude toplager is eraf (nog de originele uit 2003)!


Nu snel dit gapende gat vullen.


Intussen was het beurtje wel al klaar dus kin ik Berend volledig helpen. Met de sterkere compressor was links ook zo alles los.


Maar toen kwam de bovenste bout (die het toplager op zijn plek houdt) niet los. Niet met lucht en niet met brute handkracht. Bovendien draaide de schokdemperstang rond in zijn cilinder. Deze kon je blokkeren door een inbus nr 7 bovenin te zetten dus dat deden we dan ook. Met als resultaat dat de inbussleutel afbrak (zo'n kogel aa het eind van de sleutel zodat je onder een hoek kan draaien was duidelijk het zwakste punt). Vervolgens hebben we nog meer geprobeerd met de luchtsleutel en met brute kracht. We hebben het hele boeltje heet gestookt gehad maar niets werkte. ten einde raad hebben we nog een ultieme poging gedaan. Om de schotel van het oude toplager op zijn plek te houden had Berend hier een oude wielsleutel (je raadt het al, ook van de sloopsaab) gelast zodat we hem in de bankschroef konden klemmen. Het gat voor de inbus was inmiddels al helemaal rond dus hebben we de sleutel er maar op gelast zodat we hier ook grip op hadden. Beide hebben we al onze oerkrachten ontketend om te trachten het los te krijgen maar met een harde knak kwam alles ten einde. De inbus was weer gebroken, over en uit...


Een tweedehands veerpoot is inmiddels besteld, we hebben voor nu de oude poot terug gezet nadat de wielsleutel van het lager af was geslepen en de bovenkant van het lager weer netjes recht was geslepen. Zodra de vervanger binnen is gaat deze er meteen onder, met het nieuwe lager natuurlijk. Omdat het inmiddels al donker was en we beide nog niet hadden gegeten is het vervangen van de remvloeistof voor een andere keer samen met het brandstoffilter en de vlotter.

Om toch mooi af te sluiten een paar redelijk recente plaatjes van de Saab.


Pff. klinkt alsof het goed tegenzat.

Ik doe die bovenste veerpoot moer nooit met een luchtsleutel. Ik zet er een pijpsleutel op en aan de andere kant van de pijpsleutel zet ik aan de buitenkant een grote ringsleutel. Laatste keer had ik een 27 nodig. Dan met een inbusdop op de ratel (dus helemaal door de pijpsleutel en de ringsleutel door) de boel tegenhouden. Met een pijpsleutel past dat. Met de dop zoals jullie gebruikt hebben kan er inderdaad alleen een gewone inbus doorheen. En dan kan je eventueel de veerspanner nog heel iets minder aanspannen zodat de druk van de veer je helpt (die voorkomt dan ook deels dat de boel gaat meedraaien). Bij de 164 ook zo gedaan. Daarbij had op de voorste veerpoten de luchtsleutel er ook geen zin in. Met deze aanpak hadden we meteen de boel los. Wel met 2 man.

Maar goed, dat is achteraf praten. En wie weet zat het bij jou nog veel meer vast dan ik tot nu toe gezien heb.

Voordat je trouwens de remvloeistof gaat vervangen; spuit de ontlucht nippels alvast in. En als je aluminium remklauwen heb dan heel voorzichtig met de nippels. Die corroderen verschrikkelijk vast in aluminium.

Laatste nog over de benzine tank; echt geen service luikje ergens? Om te laten zakken kan hij maar beter leeg zijn inderdaad. Wel is een lege benzine tank gevaarlijker dan een volle. Vloeibare benzine gebeurd niets mee; benzine damp is wel licht ontvlambaar. En uit ervaring weet ik dat je van benzine damp ook verschrikkelijke hoofdpijn kan krijgen.

Ondanks de tegenwerking van de auto (heel normaal helaas) wel top natuurlijk dat je het zelf aanpakt! En alles wat je oefent op de SAAB kan je gebruiken om op de Don het in een keer goed te doen wanneer het nodig is.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-10-2018 13:45 door Engineer2.
@Engineer2


Zoals je je misschien nog wel herinnert heb ik heel het interieur leeg gehad en er zat echt zeker weten geen serviceluik. winking smiley
Dat van die dampen weet ik alles van van het leegpompen (met handpompje) van de tank van de Lybra. big smile smiley

Misschien had jouw methode wel beter gewerkt, we zullen het helaas niet meer met deze veerpoot te weten gaan komen want die is straks voor de oud ijzer boer. Wel neem ik je tips mee voor als die nieuwe veerpoot ook lelijk gaat doen. Het zelf (samen) klussen is niet alleen leerzaam en leuk maar het scheelt ook aanzienlijk in de kosten ten opzichte van wat een garage er voor zou vragen.
Holy moly wat een mega lading aan foto's haha grinning smiley

Die zilvergrijze Camaro vind ik VET! (maar ik heb dan ook een zwak voor Amerikaanse auto's cool smiley )

Je bent behoorlijk driftig aan de gang geweest met je Saab zo te zien! smiling smiley En de Caddy staat er echt briljant bij op die foto's. Ben het ritje in die bazenbak niet vergeten, wat een beest was dat haha! thumbs up
Jammer dat niet alles verliep zoals gepland, maar dat komt allemaal wel goed thumbs up en respect dat je alles zelf aanpakt hoor, zou er het geduld niet voor hebben denk ik big smile smiley

Overigens heb ik met de Punto hetzelfde euvel gehad met die inbus, maar omdat de oude schokdempers toch rot waren gewoon de schroefdraad van de schokdempers uitgeboord. Zoals ik al zei; geen geduld voor die onzin big smile smiley
Wauw, dat zijn wel erg stevige werkzaamheden nut smiley Knap dat je het aandurft, jammer dat het toch niet helemaal volgens plan is verlopen. Heb je al zicht wanneer je de vervang-veerpoot er onder kan?
Zo te zien goed bezig geweest.
Als het deze keer niet helemaal mee zit dan is dat de volgende keer wel.
Mooie Saab trouwens!
Zit het bij de Clio toch makkelijker. Ook al is dat een slechter en minder stevig ontwerp. tongue sticking out smiley

Maar daar wel gewoon de luchtsleutel erop voor de taatspot en daarna inbus en rustig het toplager losschroeven. Tweedehands veerpoot weet ik niet of ik dat zou adviseren overigens. Dan beter gewoon 2 nieuwe op termijn. thumbs up Succes met het vervolg.
Quote
omniradius
Holy moly wat een mega lading aan foto's haha grinning smiley

Die zilvergrijze Camaro vind ik VET! (maar ik heb dan ook een zwak voor Amerikaanse auto's cool smiley )

Je bent behoorlijk driftig aan de gang geweest met je Saab zo te zien! smiling smiley En de Caddy staat er echt briljant bij op die foto's. Ben het ritje in die bazenbak niet vergeten, wat een beest was dat haha! thumbs up

Ja die sh*tload aan foto's is dan slechts van 1 evenelent waar ik dit jaar was, komen vast nog wel meer. Die Camaro was inderdaad wel stoer, een beetje Amerikanenliefde is mij ook niet vreemd. winking smiley

En thanks, ik kijk nog altijd drie keer om als ik uit de Don ben gestapt.

Quote
Zadelsnuiver
Jammer dat niet alles verliep zoals gepland, maar dat komt allemaal wel goed thumbs up en respect dat je alles zelf aanpakt hoor, zou er het geduld niet voor hebben denk ik big smile smiley

Overigens heb ik met de Punto hetzelfde euvel gehad met die inbus, maar omdat de oude schokdempers toch rot waren gewoon de schroefdraad van de schokdempers uitgeboord. Zoals ik al zei; geen geduld voor die onzin big smile smiley

Het is dat we geen nieuwe schokdemper hadden liggen op dat moment anders hadden we de oude demper gewoon doorgeslepen, hoe bedoel je geduld? big smile smiley

Quote
Escher
Wauw, dat zijn wel erg stevige werkzaamheden nut smiley Knap dat je het aandurft, jammer dat het toch niet helemaal volgens plan is verlopen. Heb je al zicht wanneer je de vervang-veerpoot er onder kan?

Ik moet eerlijk toegeven, het is dat ik een ervaren hobby sleutelaar bij me heb waardoor ik wat meer aan durf te pakken. De vervangende veerpoot is inmiddels al voorzien van het nieuwe toplager en gaat er mogelijkerwijs vanavond al onder.

Quote
Matthijss
Zo te zien goed bezig geweest.
Als het deze keer niet helemaal mee zit dan is dat de volgende keer wel.
Mooie Saab trouwens!

Dankjewel, de auto groeit steeds meer op me, ondanks de kwaaltjes die bij zijn leeftijd horen. Heb je mijn andere auto ook al gezien in dit topic?

Quote
Nico GTR
Zit het bij de Clio toch makkelijker. Ook al is dat een slechter en minder stevig ontwerp. tongue sticking out smiley

Maar daar wel gewoon de luchtsleutel erop voor de taatspot en daarna inbus en rustig het toplager losschroeven. Tweedehands veerpoot weet ik niet of ik dat zou adviseren overigens. Dan beter gewoon 2 nieuwe op termijn. thumbs up Succes met het vervolg.

Nja, de huidige was zodanig aangetast (door het lassen was het rubber in het toplager ook grotendeels weg) dat ik er snel en niet te duur iets betrouwbaars onder wil hebben. Een gebruikte poot met nieuw toplager leek me dan het beste compromis. Het is nu niet zo dat ik nieuwe, kortere veren op de bestaande dempers plaats ofzo winking smiley:P
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close