Gewoon Dirk: 2003 Saab 9-3 1.8t Optic + 1995 Cadillac Eldorado Touring Coupe

Gepost door Gewoon Dirk 
Tijd voor de Saab!

Afgelopen dinsdag ben ik naar Alphen aan den Rijn gegaan om een Saab 9-3 te bekijken. Uit vele opties en advertenties was dit voor mij de eerste keus geworden.
Om even samen te vatten, de auto komt uit 2003, heeft net over de 200k gelopen en is afkomstig van de eerste eigenaar. Bovendien is de auto altijd netjes onderhouden door het motorhuis. Daarbij lijkt kosten noch moeite gespaard te zijn geweest.

De verwachting was dus een knappe wagen, al werd er in de advertentie wel al gemeld dat er een schade zat aan de achterbumper. Omdat je in de lagere prijsklasse ook neit te veel kan verwachten vond ik dat niet zo erg. De staat van onderhoud is belangrijker dan het uiterlijk. Eenmaal aangekomen bleek de auto rondom aardig wat krassen te hebben, gelukkig valt dat door de grijze kleur pas echt op als je dichter in de buurt bent.

Hier wat foto's van de auto (ditmaal niet verstopt in de berm).

Ik zoek nog een beetje naar de juiste hoek om de auto mooi uit te laten komen. Hoewel ik het design zeker kan waarderen lijkt het nog niet zo lekker over te komen op de foto.

Het viel misschien al te zien op bovenstaande foto's maar om niets te verbergen heb ik even alle bumperhoeken op de foto gezet.

Ook op het dak zitten een paar rare, lelijke plekken.

En bij het rechter portier.

Het interieur is over het algemeen wel netjes. De asbak blijft niet dicht staan en het infodisplay onder de ruit werkt niet. Een nieuwe is al onderweg (drie tientjes inclusief verzendkosten) vanuit Engeland. Ook zit er een parrot in waarvan ik nog niet weet of ik die ga gebruiken of demonteren.

Op de advertentiefoto's was wel iets te zien rond de knoppen wat kon duiden op een plakkend dashboard. Als dit het geval was geweest dan had ik de auto laten staan. Het is de toplaag lak die makkelijk loslaat. Ik weet nog niet of ik hier iets aan ga doen en vooral wat ik er aan ga doen.

Veel luxe zit er niet op de auto, des te opvallender is het dat hij wel een (perfect werkend) schuif/kanteldak heeft.

Vanmiddag heb ik de auto niet alleen van binnen en buiten gewassen maar ook meteen getrakteerd op een laagje Collinite. Zodoende staat hij lekker te glimmen nu, gewapend tegen vuil en vocht!

Das kleurverschil waar Bofkont jaloers op is....die had daar vast voor getekend. tongue sticking out smiley

Nee.....prachtige wagen Dirk! Je weet welke mijn favoriet was, maar 1e eigenaar voor 200k dat kan niet anders betekenen dan een auto die niet "zomaar" gepland aan de kant is gezet. Dus dat gaat vast goed komen.
Die krassen op de zijruit....komen die door de foto gewoon heel slecht uit of is het daadwerkelijk hinderlijk? Oorzaak is natuurlijk het raamrubber maar een nieuw ruitje is ook niet direct goedkoop.
Die krassen worden wel wat versterkt door de foto. Het is niet direct hinderlijk maar wel zichtbaar. Ik denk dat ik er voorlopig nog neits aan ga doen. ;-)
Voordeel is dat als je er zelf een kras of deuk in rijd het je zelf niet zoveel boeit.
Ik heb ook zo'n auto, heerlijk. Ik ben contra-Bofkont
Gewoon Dirk
...nu weet ik het zeker. Ik ga er een onderdelenhandeltje mee beginnen. big smile smiley Lijkt me een leuke ervaring en je kan er op die manier meer aan verdienen dan wanneer ik hem gewoon naar de sloop zou brengen.

Precies wat ik met mijn Alfa ook gedaan heb. Was inderdaad leuk, niet alleen het sleutelen, maar ook het handelen. Op twee lichtunits na (achterlichtbalk en mistlamp) ben ik alles intussen wel kwijt. Laat je de auto bij je thuis staan en haal je er wat vanaf als iemand wat nodig heeft (dan duurt het lang) of haal je er op een paar weekenden alles van waarde vanaf en leg je dat in het schuurtje / op zolder?
Ziet eruit als een prima auto voor veilig dagelijks gebruik. Moet technisch in orde zijn, optisch maakt het wat minder uit. Hou je Cadillac mooi en deze goed (en maak hem niet te netjes).
Ook een LZ-kenteken, dat doet me maar weer realiseren dat mijn Rover heel ouderwets oogt. Logisch, maar confronterend. winking smiley Qua staat komt hij wel ongeveer overeen. Genoeg te verbeteren, om het positief te stellen. Maar zoals Monsieur le Loure al zegt, het heeft ook zijn voordelen. Zoals jullie weten laat ik het ook maar lekker zo. Ik ben benieuwd of jou dat ook gaat lukken Dirk, of dat je toch aan het verfraaien slaat. big smile smiley
Monsieur Le Loure
Voordeel is dat als je er zelf een kras of deuk in rijd het je zelf niet zoveel boeit.
Ik heb ook zo'n auto, heerlijk. Ik ben contra-Bofkont

Zo kijk ik er ook wel een beetje tegenaan. Voordat de Lybra kwam heb ik ook naar een Thesis zitten kijken. Maar de gedachte dat ik dan twee auto's zou hebben die ik niet durf te parkeren bij de lokale supermarkt vond ik maar niets...

j.ko
Gewoon Dirk
...nu weet ik het zeker. Ik ga er een onderdelenhandeltje mee beginnen. big smile smiley Lijkt me een leuke ervaring en je kan er op die manier meer aan verdienen dan wanneer ik hem gewoon naar de sloop zou brengen.

Precies wat ik met mijn Alfa ook gedaan heb. Was inderdaad leuk, niet alleen het sleutelen, maar ook het handelen. Op twee lichtunits na (achterlichtbalk en mistlamp) ben ik alles intussen wel kwijt. Laat je de auto bij je thuis staan en haal je er wat vanaf als iemand wat nodig heeft (dan duurt het lang) of haal je er op een paar weekenden alles van waarde vanaf en leg je dat in het schuurtje / op zolder?

Die gaat opgehaald worden, met een weekendje sleutelen gaat alles van waarde eraf en snel het restant afvoeren. Vervolgens kan het nog wel een tijdje duren eer alles verkocht is natuurlijk...

j.ko
Ziet eruit als een prima auto voor veilig dagelijks gebruik. Moet technisch in orde zijn, optisch maakt het wat minder uit. Hou je Cadillac mooi en deze goed (en maak hem niet te netjes).

Ik denk dat dat wel goed komt. Technisch is deze auto in orde en dat wil ik graag zo houden. Optisch is hij acceptabel (en ook dat wil ik graag zo houden winking smiley)

MWH
Ook een LZ-kenteken, dat doet me maar weer realiseren dat mijn Rover heel ouderwets oogt. Logisch, maar confronterend. winking smiley Qua staat komt hij wel ongeveer overeen. Genoeg te verbeteren, om het positief te stellen. Maar zoals Monsieur le Loure al zegt, het heeft ook zijn voordelen. Zoals jullie weten laat ik het ook maar lekker zo. Ik ben benieuwd of jou dat ook gaat lukken Dirk, of dat je toch aan het verfraaien slaat. big smile smiley

Dat zie je verkeerd, die Rover heeft gewoon een klassieke uitstraling! Hetgeen de eerste serie 9-3 inmiddels ook heeft (en waarom ik wel blij ben toch een tweede serie te hebben gevonden).
Met het verfraaien zal het denk ik wel meevallen, al zou een mooi setje Saab lichtmetaal hem niet misstaan...
Ik ben de laatste weken nauwelijks actief geweest op het forum. Je knippert even met je ogen en de Cactus is weg en het stokje is overgenomen door een Saab. En alsof dat niet genoeg is, was er nog een Lybra...

Veel plezier met de Saab!
Ik had je inderdaad al even gemist Twix! Zo zie je maar, ook het AW forum draait gewoon door als je even niet kijkt! winking smiley
Hey, een Saab erbij. Dus je hebt nu 3 auto's? Doe maar chique! tongue sticking out smiley

Tof ding hoor. Heb zelf nog nooit een Saab gereden maar heb er altijd goeie dingen over gehoord, schijnen erg fijn te rijden. En die plekjes, ach.... ik zou zeggen "een beater" winking smiley nee geintje, maar tis zeker niet heftig allemaal en ik zou me daar ook idd niet al te druk om maken. Gewoon lekker rijden en van genieten, toch?
Gewoon Dirk
Ik had je inderdaad al even gemist Twix! Zo zie je maar, ook het AW forum draait gewoon door als je even niet kijkt! winking smiley

Goed te horen dat ik nog gemist word. Maar ben blij dat het Forum gewoon door draait, want ergens bevalt het me wel. winking smiley
Laat ik eens bij het begin beginnen.. Jammer dat de Cactus het veld heeft moeten ruimen, maar wel begrijpelijk dat als een auto bijna alleen maar stil staat. Dan kost een auto eigenlijk alleen maar geld, helemaal als het een nieuwere auto betreft via Private Lease.

Dan de Lybra. Leuke wagen, echt iets apart. Dat zijn we inmiddels gewend van je, vooral kijkend naar die geweldige Amerikaan. Jammer van de problemen die je er mee hebt, begrijpelijk dat je besloten hebt hem weg te doen. Als het vertrouwen er niet meer is, is het plezier van de auto ook grotendeels verdwenen. Ik had toen exact hetzelfde met mijn Clio. Ondanks dat ik daar al heel veel aan had verspijkerd en er dus eigenlijk bijna niets meer kapot kon, was ik toch het vertrouwen in de auto kwijt en kon ik daarnaast ook nog een leuke inruildeal maken op de Ibiza. Waarschijnlijk als ik was doorgereden met de Clio had ik er geen problemen meer mee gehad, maar heb er geen spijt van gehad.

Dan de Saab. Een ietwat no-nonsense auto in mijn ogen. Geen stylingswonder, maar toch is het wel weer iets aparts. Ik heb Saabs altijd al mooi gevonden, al was ik persoonlijk voor een cabrio gegaan. De kleine schades kun je verwachten van een oudere auto, en die zie je gelukkig toch niet als je er in rijdt. cool smiley

Veel plezier met de Saab, Dirk!
SAAB cabrio's zijn duur. Namelijk een van de weinige die echt wintervast zijn. Ik denk dat deze sedan relatief een koopje was.

Qua hoek voor de foto moet je denk ik wat hoger je standpunt kiezen. Voor de achterkant in ieder geval. Wel 3/4 schuin. Het is wat tegennatuurlijk maar dat geeft de diepte.

Ik denk overigens dat de krasjes op de bumpers en deur met een lakstiftje, fijntjes schuren en weer polijsten aardig verborgen worden. De plekjes op het dak zijn uitgebeten vogelpoep. Ook stevig polijsten. Interieur... hmm. Het is een beetje rubber achtig he dat wat er afbladdert. Plastidip?

Los van de paar plekjes op het dashboard ziet het interieur er erg mooi uit en straalt klasse uit. Net even een stapje moderner en mooier afgewerkt dan de 9-3 ervoor.
Twix
Gewoon Dirk

Goed te horen dat ik nog gemist word. Maar ben blij dat het Forum gewoon door draait, want ergens bevalt het me wel. winking smiley

Bevalt het je wel dat het forum zonder jou doordraait of bevalt het forum je wel? grinning smiley

Bossinkje
Laat ik eens bij het begin beginnen.. Jammer dat de Cactus het veld heeft moeten ruimen, maar wel begrijpelijk dat als een auto bijna alleen maar stil staat. Dan kost een auto eigenlijk alleen maar geld, helemaal als het een nieuwere auto betreft via Private Lease.

Dan de Lybra. Leuke wagen, echt iets apart. Dat zijn we inmiddels gewend van je, vooral kijkend naar die geweldige Amerikaan. Jammer van de problemen die je er mee hebt, begrijpelijk dat je besloten hebt hem weg te doen. Als het vertrouwen er niet meer is, is het plezier van de auto ook grotendeels verdwenen. Ik had toen exact hetzelfde met mijn Clio. Ondanks dat ik daar al heel veel aan had verspijkerd en er dus eigenlijk bijna niets meer kapot kon, was ik toch het vertrouwen in de auto kwijt en kon ik daarnaast ook nog een leuke inruildeal maken op de Ibiza. Waarschijnlijk als ik was doorgereden met de Clio had ik er geen problemen meer mee gehad, maar heb er geen spijt van gehad.

Dan de Saab. Een ietwat no-nonsense auto in mijn ogen. Geen stylingswonder, maar toch is het wel weer iets aparts. Ik heb Saabs altijd al mooi gevonden, al was ik persoonlijk voor een cabrio gegaan. De kleine schades kun je verwachten van een oudere auto, en die zie je gelukkig toch niet als je er in rijdt. cool smiley

Veel plezier met de Saab, Dirk!

Bedankt voor je leuke en uitgebreide reactie. Het is inderdaad even snel gegaan in mijn topic. Ik hoop dat het degelijke voorkomen van de Saab zich ook zo gaat profileren in de praktijk. Tot op heden (650 km tot nu toe) bevalt het allemaal prima, behalve dat de audio echt heel basic is.

Engineer2
SAAB cabrio's zijn duur. Namelijk een van de weinige die echt wintervast zijn. Ik denk dat deze sedan relatief een koopje was.

Qua hoek voor de foto moet je denk ik wat hoger je standpunt kiezen. Voor de achterkant in ieder geval. Wel 3/4 schuin. Het is wat tegennatuurlijk maar dat geeft de diepte.

Ik denk overigens dat de krasjes op de bumpers en deur met een lakstiftje, fijntjes schuren en weer polijsten aardig verborgen worden. De plekjes op het dak zijn uitgebeten vogelpoep. Ook stevig polijsten. Interieur... hmm. Het is een beetje rubber achtig he dat wat er afbladdert. Plastidip?

Los van de paar plekjes op het dashboard ziet het interieur er erg mooi uit en straalt klasse uit. Net even een stapje moderner en mooier afgewerkt dan de 9-3 ervoor.

Relatief gezien was het zeker een koopje. Een cabrio voor dat geld vind je hooguit met goed zoeken maar dan moet je waarschijnlijk wel heel wat meer problemen op de koop toe nemen. Dat ze wintervast zijn weet ik nog van mijn Saabrio. Die kreeg je het hele jaar door prima warm en viel ook goed open te rijden bij temperaturen ver onder 0. Echt een geniale auto die ik soms nog wel een beetje mis.

Bedankt voor de foto-tips. Daar ga ik zeker nog lekker mee experimenteren!

Qua krasjes en plekjes bijwerken wil ik nog niet te hard van stapel lopen. Eerst maar zien dat de auto het een tijdje uithoudt. Die plekjes op het dak missen overigens echt lak op sommige stukken, iets wat ik nog niet eerder heb gezien bij uitgebeten vogelpoep. Voor wat het interieur betreft, het zijn vooral de plekjes op de radio waar ik me aan stoor. De deurklink bijvoorbeeld is bijna helemaal ontdaan van dat rubber achtige laagje, misschien dat ik die verder schoon maak en glimmend laat. Plastidip is wel een goede tip, valt dat ook te kwasten/bijtippen of kan je dat alleen spuiten?
Gewoon Dirk
Het moment is daar! De Honda heeft een nieuw baasje gevonden.
Na lange tijd van weinig actie is het eindelijk zo ver...
Ik had de auto al bijna aan een handelaar verkocht toen zich toch een liefhebber meldde.
De beste man houdt van de hoekige jaren '80 auto's en had eerder al een Volvo 242 en een Toyota Corolla sedan uit 1985.
Na een hoop mailverkeer in beide richtingen kon hij vandaag, de laatste dag dat er nog met de auto gereden mag worden, dan eindelijk langskomen voor een proefrit. De auto was in de staat zoals beschreven, de proefrit was enkel een formaliteit en we zijn direct doorgereden naar het postkantoor om hem over te schrijven.
Het ga je goed beste Accord, dat je nieuwe baasje maar vele leuke kilometers met je mag maken!

Mooi wagentje thumbs up Goede oude techniek van hondathumbs up
Gewoon Dirk
Dankjewel Escher. Het was leuk om elkaar gisteren weer even te zien en we hebben het natuurlijk al uitgebreid gehad over de Lybra. Het is een fijn gegeven dat hij onder autoliefhebbers in ieder geval wel gewaardeerd wordt.

Ik pak even de foto's mee naar de nieuwe pagina.

Ey dirk,

Ga je deze helemaal wegdoen of doe je hem weg in onderdelen?Misschien dat ik wel een paar kleinigheidjes kan gebruiken.
Gewoon Dirk
Qua krasjes en plekjes bijwerken wil ik nog niet te hard van stapel lopen. Eerst maar zien dat de auto het een tijdje uithoudt. Die plekjes op het dak missen overigens echt lak op sommige stukken, iets wat ik nog niet eerder heb gezien bij uitgebeten vogelpoep. Voor wat het interieur betreft, het zijn vooral de plekjes op de radio waar ik me aan stoor. De deurklink bijvoorbeeld is bijna helemaal ontdaan van dat rubber achtige laagje, misschien dat ik die verder schoon maak en glimmend laat. Plastidip is wel een goede tip, valt dat ook te kwasten/bijtippen of kan je dat alleen spuiten?

Van oorsprong kwam Plastidip in een potje waar je onderdelen in doopt (hence the name) maar met een kwastje ging ook. Conrad verkocht het toen (dit is echt lang geleden) en we gebruikten dat spul bv in modelbouw om scherpe randjes van iets rubber achtigs te voorzien. Voor de auto heb ik het zelf ook nog niet gebruikt maar zal er binnenkort ook eens aan beginnen.
Michanus
Gewoon Dirk
...
Het ga je goed beste Accord, dat je nieuwe baasje maar vele leuke kilometers met je mag maken!

Mooi wagentje thumbs up Goede oude techniek van hondathumbs up

Dankjewel! Motorisch was dat ding niet stuk te krijgen helaas zijn ze wel erg roestgevoelig.

De Lancia gaat overigens weg in onderdelen, hopelijk weet ik er zo nog wat liefhebbers mee te helpen. Bovendien levert het nauwelijks nog iets op om hem zo naar de sloop te brengen.

Engineer2
Gewoon Dirk

Van oorsprong kwam Plastidip in een potje waar je onderdelen in doopt (hence the name) maar met een kwastje ging ook. Conrad verkocht het toen (dit is echt lang geleden) en we gebruikten dat spul bv in modelbouw om scherpe randjes van iets rubber achtigs te voorzien. Voor de auto heb ik het zelf ook nog niet gebruikt maar zal er binnenkort ook eens aan beginnen.

Kijk, dat klinkt interessant. Ik zal er eens achteraan gaan!
Gewoon Dirk
Twix
Gewoon Dirk

Bevalt het je wel dat het forum zonder jou doordraait of bevalt het forum je wel? grinning smiley

Eigenlijk beide...
Dat een oudere, tweedehands auto niet zonder risico's en/of problemen is heeft de Lybra natuurlijk al bewezen.
Natuurlijk kan het met iedere auto gebeuren dat er iets stuk gaat, des te fijner is het dat wanneer dit gebeurt het iets is wat je zelg weer kan maken.
Zo hoorde ik donderdag een knal van onder de motorkap van de Saab terwijl ik weg wilde rijden op het werk. Vervolgens volgde de rechter ruitenwisser niet meer de bedoelde baan maar hing hij de helft van de tijd boven de ruit zijn wisactie nutteloos uit te voeren.
Bij thuiskomst meteen gekeken wat er aan de hand was, dit had nogal wat voeten in aarde want het paravaan moest los en om deze los te krijgen moesten de wissers eraf.

Om de wisser los te krijgen is doorgaans niet veel nodig. Boutje los en wisser van een conische as trekken. Aan de bestuurderszijde was dit inderdaad een fluitje van een cent. De rechter wisser ging echter een stuk lastiger, dit omdat deze duidelijk niet meer op de originele manier vast zat onder de kap. Hierdoor ontstond er speling en zodoende viel er geen kracht te zetten op de wisser zonder dat het asje mee bewoog. Een extra set handen boden uitkomst. Deze hielden druk op de wisser terwijl ik met een centerpoint en hamer de as eruit tikte. Eenmaal bevrijd wachtte mij het volgende tafereel:

We zoomen even in en het probleem wordt al iets duidelijker:

Voor wie nog niet ziet wat er loos is heb ik nog een foto:

Overigens was een van de verbindingsstangen aan de andere kant ook van zijn kogel geschoten. Afgaande op de roest en het ontbreken van rubber en vet was dit al even zo.

Een korte speurtocht op het wereld wijde web leverde mij een sloperij op in Hilvarenbeek die een 9-3 van het juiste jaar hadden staan.
Nadat ik de linker ruitenwisser had gemonteerd (het was droog maar je weet maar nooit) ben ik vanochtend vertrokken.
Een uurtje en een paar tientjes later was ik in het bezit van een tweedehands wissermechaniek inclusief motor. Gelukkig had ik een wisser gemonteerd want op de terugweg reed ik van bui naar bui. Hoe dat er dan uit zag? Zo ongeveer:
Klik
Voor de liefhebber, raadt de plaat!

Eenmaal thuis aangekomen ben ik meteen maar aan de slag gegaan.
Deze moest er in komen:

Maar eerst de oude eruit natuurlijk. Het rondjes draaien zonder wisser heeft er voor gezorgd dat de linker as nog verder afgebroken was van de rest. Na demontage zag het er zo uit:

Al snel werd mij duidelijk waarom het mechaniek zo rot was, de ontwateringsbuis van het paravaan was volledig verstopt. Sowieso zag het er allemaal niet uit, waarschijnlijk is het gewoon een ophoping van veertien jaar vuiligheid en bladeren maar het had nog het meeste weg van compost. helaas heb ik niet echt een before foto, aan de kant van het mechaniek was het nog het minst vuil en daar zag het er al zo uit:

Ik ben meteen maar grondig te werk gegaan, heb er zonder overdrijven een halve kilo zwarte derrie uit gehaald. Om overal goed bij te kunnen heb ik zelfs het interieurfilter inclusief de houder daarvan losgehaald en vervolgens alles met een vochtige doek schoongemaakt. Onder het paravaan schoonmaken staat nu op mijn lijstje met jaarlijks onderhoud zodat het er ongeveer zo uit kan blijven zien:

Vervolgens heb ik het nieuwe mechaniek gemonteerd en de wissers terug geplaatst. Deze doen weer precies waarvoor ze ontworpen zijn en dat ziet er dan zo uit:
Klik
(meteen deel twee van raadt de plaat)

Al met al een leuk klusje wat inclusief heen en weer rijden naar Hilvarenbeek en schoonmaken nog geen vier uur heeft geduurd. En dan heb ik ook nog het nieuwe display gemonteerd (weet je nog, de oude was stuk). Deze doet het perfect en dat scheelt enorm. Wel gaf hij me meteen aanleiding om volgend weekend ook maar weer te gaan klussen...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-08-2017 18:41 door Gewoon Dirk.
speedtouch
Het geeft toch een lekker gevoel als je het zelf kunt verhelpen!

En dat geld niet alleen maar bij een wagen grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-08-2017 21:23 door Michanus.
Net werk dirkthumbs up

Wat is er nog mis met de wagen dat je volgende week weer aan de bak moet ?

Mvg Michaelspinning smiley sticking its tongue out
Haha, ja in deze "geweldige" Hollandse zomer kan je je inderdaad niet de luxe permiteren om geen goed werkende ruitenwisser op je auto te hebben tongue sticking out smiley

Nuttig karweitje dus winking smiley
omniradius
Haha, ja in deze "geweldige" Hollandse zomer kan je je inderdaad niet de luxe permiteren om geen goed werkende ruitenwisser op je auto te hebben tongue sticking out smiley

Ik voel een beetje Sarcasme grinning smiley
Weer lekker nuttig bezig geweest Dirk! En wat een mazzel dat het niet op de snelweg in de stromende regen gebeurde yawning smiley
Michanus
omniradius

Ik voel een beetje Sarcasme grinning smiley

Vooral sarcasme naar het slappe aftreksel wat men hier 'zomer' noemt ja nut smiley
speedtouch
Het geeft toch een lekker gevoel als je het zelf kunt verhelpen!

Inderdaad! Nu heeft het me wat liters benzine en een paar tientjes gekost. Ik wil niet weten wat een garage zou rekenen voor dit alles.

Michanus
Net werk dirkthumbs up

Wat is er nog mis met de wagen dat je volgende week weer aan de bak moet ?

Mvg Michaelspinning smiley sticking its tongue out

Dankjewel!
Op de laatste foto kan je zien dat hij zegt dat de rechter achterbank niet vergrendeld is, dit terwijl hij wel omhoog staat. Iets klopt daar dus niet, dat gaan we volgende week ofzo maar eens uitzoeken (al heeft het geen haast).

omniradius

Nou, zo slecht hebben we het toch niet getroffen dit jaar? Van half april tot half juli hebben we bijna geen dag regen gehad... Dat augustus vervolgens alleen maar koud en nat is was te verwachten, het kan niet eeuwig droog blijven winking smiley

Zadelsnuiver
Weer lekker nuttig bezig geweest Dirk! En wat een mazzel dat het niet op de snelweg in de stromende regen gebeurde yawning smiley

Zeg dat wel... Ik kreeg ook meteen flashbacks. Mijn vader heeft ooit een soortgelijk euvel gehad met zijn Ford Sierra, alleen was het daar de wisser aan de bestuurderszijde die niet meer meedeed. Dat euvel stak de kop op terwijl we onderweg waren voor een uitwedstrijd. Ik en de helft van mijn team begon hem behoorlijk te knijpen toen mijn vader tijdens een plotselinge stortbui geen zicht meer had op de weg...

Dus ja, een nuttig karwei was het zeker maar ik vond het ook zeker leuk om te doen!
Dit soort kleine observeer-demonteer-repareer akties vind ik zelf ook altijd zo leuk. Gewoon als niet geschoolde monteur logisch nadenken en kijken of het lukt. thumbs up

Dat mis ik nu zelf op mijn vrije dinsdag. Nu dus aan het kijken naar wat leuks om ook weer lekker aan te prutsen en van te genieten.
smarter
Dit soort kleine observeer-demonteer-repareer akties vind ik zelf ook altijd zo leuk. Gewoon als niet geschoolde monteur logisch nadenken en kijken of het lukt.

Klopt helemaal Smarterthumbs up leuk om te lezen en helemaal wanneer het weer in elkaar zit en alles werkt zoals het moet.

smarter

Dat mis ik nu zelf op mijn vrije dinsdag. Nu dus aan het kijken naar wat leuks om ook weer lekker aan te prutsen en van te genieten.
Volgens mij heeft Dirk nog een Lancia projectje staan. Een plus een maakt toch twee? grinning smiley
Altai

smarter

Volgens mij heeft Dirk nog een Lancia projectje staan. Een plus een maakt toch twee? grinning smiley

Morgen ga ik een 1998 MG F bekijken
@Smarter, de MG F had ik inderdaad gelezen in je topic en de openstaande prijsvraag. grinning smiley maar ik kon het niet laten om een balletje op te gooien en ik weet ook nog wel dat de Lancia een hele luxe kleur rood heeft..... Een kleur die niet past in de speurtocht maar de mooie Italiaan moet toch een lievedevolle nieuwe eigenaar krijgen die deze met de nodige TLC weer op de weg zet. En met dat laatste paste het plaatje in mijn ogen perfect. smiling bouncing smiley

Veel plezier morgen Smarter met de MG.thumbs up

En Dirk goed gedaan met die ruitenwissers. Mooi werk. Volgens mij heb je een stuk taart verdiend. smileys with beer
smarter
Dit soort kleine observeer-demonteer-repareer akties vind ik zelf ook altijd zo leuk. Gewoon als niet geschoolde monteur logisch nadenken en kijken of het lukt. thumbs up

Dat zelf klussen maakt het inderdaad leuk om te doen.
Ik volg je zoektocht al stilletjes. Altijd leuk om te zien waar anderen naar kijken, zo vond ik de streetka erg leuk. De Alfa Spider zou ik alleen doen als het echt een toppertje is qua staat en uivoering.

Altai
smarter
Dit soort kleine observeer-demonteer-repareer akties vind ik zelf ook altijd zo leuk. Gewoon als niet geschoolde monteur logisch nadenken en kijken of het lukt.

Klopt helemaal Smarterthumbs up leuk om te lezen en helemaal wanneer het weer in elkaar zit en alles werkt zoals het moet.

smarter

Hahaha, probeer jij nou mijn Lybra door te verkopen? Is het geen tijd om de familie Altai aan een hobby auto te helpen? Hij heeft een trekhaak...

smarter
Altai

smarter

Morgen ga ik een 1998 MG F bekijken

Ook een erg leuke auto! Al heb ik wel wat mindere verhalen gehoord over de motor, het blijft een erg kek ding om te zien en anders dan anders natuurlijk! Ik ben alvast benieuwd naar de updates. winking smiley
Ik heb mezelf beloond met een paar heerlijke Belgische speciaalbiertjes Altai! thumbs up
Het probleem met dat sterke bier is echter wel dat ze er behoorlijk in hakken, ik ga zo maar mijn bedje opzoeken winking smiley
Het was te mooi om te laten lopen Dirk. En hobby auto..... de trekhaak is zeker een grote plus maar een tweede auto (project of niet) zit er voorlopig alhier niet in.

Ik heb hier ook nog een speciaal biertje staan -vanaf het vakantieadres meegenomen- maar die moet nog even wachten. Altai gaat ook naar bed.
Gewoon Dirk
Ik heb mezelf beloond met een paar heerlijke Belgische speciaalbiertjes Altai! thumbs up
Het probleem met dat sterke bier is echter wel dat ze er behoorlijk in hakken, ik ga zo maar mijn bedje opzoeken winking smiley

Westmalle tripel mijn favorietthumbs up Eerste keer dat ik dat dronk had ik niet door dat het zo sterk was..Was toen 16 jaar en had er 3 achter mekaar gedronken..die avond kon ik mijn fiets niet vinden en wist ook niet hoe ik thuis was gekomen grinning smiley
Altai
Het was te mooi om te laten lopen Dirk. En hobby auto..... de trekhaak is zeker een grote plus maar een tweede auto (project of niet) zit er voorlopig alhier niet in.

Ik heb hier ook nog een speciaal biertje staan -vanaf het vakantieadres meegenomen- maar die moet nog even wachten. Altai gaat ook naar bed.

Jammer hoor, voor jou had ik wel een speciaal prijsje gemaakt.. winking smiley

Nico GTR
Bier is hier hartstikke duur! drinking smiley

Je bent zelf naar Noorwegen gereden, ik noem dat een gevalletje gebrekkige research! smileys with beer

Michanus
Gewoon Dirk

Westmalle tripel mijn favorietthumbs up Eerste keer dat ik dat dronk had ik niet door dat het zo sterk was..Was toen 16 jaar en had er 3 achter mekaar gedronken..die avond kon ik mijn fiets niet vinden en wist ook niet hoe ik thuis was gekomen grinning smiley

Haha, Westmalle is voor een zestienjarige inderdaad best gevaarlijk. Doet e denken aan de tijd dat ik als jonge tiener samen met een vriendje de voorraad van zijn vaders Bokma aan had gevallen...

Overigens woon ik hier lekker dicht op de grens waardoor ik regelmatig in België bier ga halen. Gisteren begon ik de avond met een Barbar Cuvee Speciale. Als je van de normale Barbar houdt is dit zeker een aanrader. Net iets donkerder, voller en warmer van smaak maar nog altijd heerlijk zacht (voor een bier van 8%). Vervolgens heb ik een Urthel Samaranth erin gegooid maar die was qua smaak niet heel uitgesproken. Hij was vooral erg zwaar (11,5%)! drinking smiley
A3-White
Alle bieren hou je uiteraard wel bij op Untapped?

Ik heb lange tijd zonder gedaan maar dan vergeet je natuurlijk weer net de naam van dat ene overheerlijke biertje. Sinds kort ben ik inderdaad maar gestart met Untappd.
@Dirk,

Niks geen gebrekkige research, die was zo goed dat ik bier en wijn heb meegenomen.

Toegestaan te importeren voor een persoon van 20 en ouder.

1 liter spirit > 22% < 60%
1,5 liter wijn/bier van 2,5 tot 22% alcohol
2 liter bier <=4,7% alcohol.

Neem je geen tabak mee mag je 1,5 liter wijn/bier extra meenemen dus ik heb 5 liter p.p. aan alcohol die lekker is die ik mee mag nemen. Kosteloos. winking smiley

20 liter in totaal.....ik klink nu als een zuiplap of niet. Er zijn 12 flesjes bier, 2 grote (75cl) flessen bier en 2 flessen wijn mee. Voor 3 weken. Valt wel mee toch?
Jemig Nico wat ben jij een zuiplap! Dat is bijna een liter drank per dag, genoeg om het stempel alcoholist te krijgen!big smile smiley

Waarom investeer je dat geld niet in iets blijvends, zoals een RS bijvoorbeeld? winking smiley
Dirk ik denk dat wij allemaal die stempel wel krijgen als grootafnemers van de lokale speciaalbierhandel! :P

Tsja, jammer dat je Lancia het veld heeft moeten ruimen. Ik vond m bij de proefrit nog zo lekker rijden (en ijskoud die airco!) Maar goed het was ook een gokje, een Lancia kopen bij de lokale maffia winking smiley winking smiley

Je Saab zat ook lekker comfortabel. Het is wel een erg nuchtere auto bij wat ik van jou gewend ben. Maar goed, het is wel een Saab winking smiley
Jacob106xs
Het is wel een erg nuchtere auto bij wat ik van jou gewend ben.

Knalpaars laten wrappen thumbs up
Nico GTR
Das kleurverschil waar Bofkont jaloers op is....die had daar vast voor getekend. tongue sticking out smiley

Jeugd van tegenwoordig, geen enkele rekenschap houden ze met mijn immense psychisch lijden grinning smiley
Maar idd deze is nog wel een tandje erger kwa kleurverschil dan de mijne momenteel.
Rond 20 september verwacht ik uit mijn lijden te worden verlost.
Maar fijne reiswagen Dirk, deze zet je idd overal neer zonder zorgen, doe ik ook met onze Hyundai.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-08-2017 17:40 door Bofkont.
Gewoon Dirk
Jemig Nico wat ben jij een zuiplap! Dat is bijna een liter drank per dag, genoeg om het stempel alcoholist te krijgen!big smile smiley

Waarom investeer je dat geld niet in iets blijvends, zoals een RS bijvoorbeeld? winking smiley

Twijfel.....kan ik met die wagen recht doen aan RS eigenaarsschap?

Not sure though. En dan is t ook nog eens een phase 1.....

Mijn welgemeende excuses Bofkont.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-08-2017 17:36 door Nico GTR.
Volgens mij kunnen al onze auto's wel wat Bofkont aandacht gebruiken! Kleurverschil door verweerde bumpers grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close