Gewoon Dirk: 2003 Saab 9-3 1.8t Optic + 1995 Cadillac Eldorado Touring Coupe

Gepost door Gewoon Dirk 
@Iedereen,

Bedankt voor alle reacties, gelukkig is er alom begrip. winking smiley

Het is wel nog even wennen, de plek achterin de tuin zonder oranje ornament erin. Het voelt nog altijd erg dubbel.
Toch kan ik niet te veel stil blijven staan bij het verleden daarom heb ik maar een paar leuke foto's van de Cactus opgetrommeld.

Wie weet waar het is mag het zeggen!

Tja, eigenlijk vind ik het natuurlijk een belachelijke actie, hoe kun je... Maar aangezien je 3 koppen groter bent, EN S. lekker kan bakken, zette ik uiteraard maar een vriendelijke reactie neer drinking smiley

Geen idee waar je de foto's hebt gemaakt, maar tof zijn ze wel!thumbs up
PjŲtr
Tja, eigenlijk vind ik het natuurlijk een belachelijke actie, hoe kun je... Maar aangezien je 3 koppen groter bent, EN S. lekker kan bakken, zette ik uiteraard maar een vriendelijke reactie neer drinking smiley

Geen idee waar je de foto's hebt gemaakt, maar tof zijn ze wel!thumbs up

Haha, ik ben blij dat met een beetje intimidatie en natuurlijk de bakkunsten van S jij het vriendelijk heb kunnen houden...smileys with beer

Bedankt voor het compliment, ik hou nog even mijn mond gesloten betreffende de locatie misschien dat iemand anders dit nog weet te raden.winking smiley

Overigens ben ik gisteren gaan kijken bij een mogelijke vervanger van de Honda. Het was een eerste kennismaking met het model, ik heb alleen gekeken, gevoeld en gesnuffeld. Om een proefrit te kunnen maken moest de auto toch echt eerst gereed gemaakt worden, iets wat de beste man niet meer ging lukken op zaterdag een uur voor sluitingstijd. Een klein probleem, wat hij bood voor de Honda lag wel erg ver van mijn verwachting vandaan, al was het voor de handel wel een begrijpelijk bod. Dus met het oog op een nieuwe liefde heb ik maar snel de prijs van de Honda aangepast en hem ook nog eens op het ruim bezochte marktplaats geplaatst. Nu maar hopen dat het telefoontjes gaat regenen, het wordt tijd voor afwisseling!
Haha, zo is dat meneer A. Het was vooral de brownies die het hem deden smileys with beer

Qua locatie, is het al dan niet stiekem, van binnen te bekijken? Ik weet dan na A-town nog een leuk uitje big smile smiley

Het schijnt dat Marktplaats wel beter is in iets sneller te verkopen. Zouden er geen fora zijn van Honda, of andere Japanners? Oh en misschien is Jap-fest nog een tip! Hier op de TT-is ook binnenkort iets met Japanners te doen. Maarja dat is wel een eind rijden voor je!

Ik ben benieuwd naar de auto waar je bent wezen kijken... Geef eens een hint! confused smiley
Heb de advertentie op Marktplaats bekeken: ziet er goed uit. Heb wel een zwak voor Honda maar zo'n nette klassieker moet binnen worden gestald. Gaat bij mij helaas niet lukken!

Succes met de verkoop. Ben wel benieuwd wat er voor in de plaats komt. Het model Accord dat hier na komt (1985-1989) vind ik nog altijd een van de mooiste Honda's ooit. Ook met die gedurfde 3 deurs Aerodeck (shooting brake!)
Da's naast het station in Essen, BE toch? Ben daar ook ooit geweest, helaas onmogelijk om dat gebouw binnen te komen sad smiley

Gave kleur op de Cactus trouwens! thumbs up
@PjŲtr - Naar evenementen probeer ik voor zover de agenda het toelaat zo veel mogelijk te gaan met de Honda, moeten ze inderdaad wel een beetje in de buurt zijn...

@Verlichting2 - Bedankt voor je lovende woorden betreffende de advertentie. Hij heeft er inderdaad baat bij om binnen te slapen, iets wat bij mij momenteel ook niet lukt. sad smiley De opvolger die ik voor ogen heb is daarom ook een stuk jonger maar nog altijd behoorlijk exclusief! Ik kan alvast wel verklappen dat het geen Japanner is maar wel gewoon vier wielen heeft. big smile smiley

@.Timo - Ding ding ding, we hebben een winnaar! Overigens heb k iemand gesproken die er wel binnen is geweest en die binnenkant schijnt nogal een ontgoocheling te zijn ten opzichte van de buitenkant, lekker zo laten dus. Bedankt ook voor het kleurencomplimentje, ik ben er zelf nog dagelijks erg blij mee dat ik voor dit sprankelende blue lagoon ben gegaan.
Geen nieuws is goed nieuws zegt men wel eens maar mijn topic was nu toch wel erg ver terug gezakt. Tijd voor een update, wat valt er allemaal te melden?

CitroŽn Cactus
My 2016 CitroŽn C4 Cactus Puretech 82 Shine by Dirk A., on Flickr

De cactus rijdt nog altijd naar behoren, comfortabel zonder gevoelloos te worden.
De praktische inzetbaarheid is prima, veel beter dan voorganger V40. Wel merk je dat de auto wat rumoeriger is, echter is dit niet storend. 120 Km/u met de Accord is nog veel luider. grinning smiley
Ook ben ik onlangs een tweeling tegen gekomen, zoek de verschillen!

Is er dan helemaal niets negatiefs te melden? Toch wel! Ondanks dat de fabrieksopgave tegenwoordig niet serieus te nemen valt is het praktijkverbruik, met voornamelijk snelwegkilometers, wat teleurstellend te noemen. Toegegeven ik ben geen ecoridder maar een gemiddelde van 1op 16 over ruim veertienduizend kilometer valt me gewoon tegen van een 1.2l 3-cilinder. De laatste keer tanken zat ik zelfs op 1 op 14.3 eye popping smiley.

Ook is de gerobotiseerde handbak niet altijd even prettig. Tijdens het rijden is het prima, zolang je maar even gas inhoudt zodra hij van verzet wisselt. Dit zou je immers ook doen wanneer je zelf schakelt. Wanneer hij wel wat vervelend wordt is als je bijvoorbeeld rustig een T-splitsing nadert en even goed moet kijken alvorens je linksaf kan gaan. Bijna altijd is de bak dan nog naar de eerste versnelling aan het schakelen op het moment dat ik net wil gaan rijden hetgeen een dood moment creŽert. Er valt mee te leven, het is vooral hinderlijk omdat mijn straat uitkomt op zo'n splitsing waardoor ik er dus dagelijks mee te maken heb...

Dan nog twee foto's vanuit een parkeergarage, wat vinden we leuker? Lampen aan of uit?

Honda Accord

Zoals jullie wellicht wel weten staat de Honda al enige tijd te koop, helaas nog zonder veel belangstelling. Nu vond ik dat nooit zo erg, immers, ik ben wel rustig op zoek naar iets anders maar had nog altijd geen concrete auto in mijn vizier en alle vaste lasten zijn voor dit jaar toch al betaald. Daardoor had ik de vraagprijs misschien wat optimistisch ingeschat maar ach, wie weet komt die ene liefhebber wel langs...

Nu is er het een en ander verandert. Er staat een auto te koop niet al te ver van hier. Een auto waarvan het bezit toch al enige tijd een stille droom is. Enkele ingewijde weten waar ik het over heb maar ik hou het liever nog even stil totdat ik zekerheid heb. Om de verkoop van de Accord te bespoedigen ben ik flink gezakt met de vraagprijs hetgeen zich meteen vertaalde in een toegenomen belangstelling. Helaas heb ik ook al een potentiele koper gehad die afhaakte maar er zijn nog meer biedingen.
Intussen zit ik wel te zweten dat de andere auto zal verkopen daarom dat ik er deze week langs ga voor een proefrit, mocht het dan iets zijn dan ga ik maar over tot verkoop. Tijdelijk 3 auto's kan ik wel verantwoorden aan mezelf, zeker omdat de Honda dit jaar geen geld meer kost.

Nog een paar plaatjes met de zonsondergang deze nazomer om af te sluiten.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-10-2016 09:05 door Gewoon Dirk.
Gewoon Dirk

Kenteken is anders, en die van jou heeft geen trekhaak. grinning smiley drinking smiley

En ben benieuwd wat er gaat terugkomen voor de Accord. thumbs up Hopelijk wil het allemaal een beetje lukken met de verkoop.
Bossinkje
Gewoon Dirk

Kenteken is anders, en die van jou heeft geen trekhaak. grinning smiley drinking smiley

En ben benieuwd wat er gaat terugkomen voor de Accord. thumbs up Hopelijk wil het allemaal een beetje lukken met de verkoop.

Heel goed gezien, toch zijn er nog twee verschillen waarneembaar!drinking smiley
Mooie foto's van de Honda, zeker die met de Kite-surfers!
Hopelijk komt er snel een koper voor de Honda! Oh ja voor degene die niet kan wachten, ik weet het! en ik ben omkoopbaar big smile smiley

Leuk he die "duo-foto's"! Ik ben altijd blij dat ik niet de enige ben die dat doet!
Gewoon Dirk
Bossinkje
Gewoon Dirk

Heel goed gezien, toch zijn er nog twee verschillen waarneembaar!drinking smiley

Het kenteken aan de voorkant is ook anders. drinking smiley

En deze heeft een stekkerdoos bij de trekhaak, jij niet. drinking smiley
Ik denk dat Cactus 2 geen cactus op het dashboard heeft!

En, maar pin me er niet op vast, de antenne, die lijkt ook anders
JoŽl D.
Panoramadak?

Durf ik eigenlijk niet te zeggen, als dat zo is dan zijn het er drie.

Bossinkje
Gewoon Dirk
Bossinkje
Gewoon Dirk

Het kenteken aan de voorkant is ook anders. drinking smiley

En deze heeft een stekkerdoos bij de trekhaak, jij niet. drinking smiley

drinking smileyDat bedoelde ik nou net niet, maar ach, er zijn buiten dat nog een paar uiterlijke verschillen....smileys with beer

PjŲtr
Ik denk dat Cactus 2 geen cactus op het dashboard heeft!

En, maar pin me er niet op vast, de antenne, die lijkt ook anders

Nog eentje die ik niet bedoelde, gaat goed zo.
Hoewel mijn antenne al eens vervangen is, is deze wel nog hetzelfde...
Inmiddels ben ik weer terug van de proefrit. De auto is goed bevallen, er zijn wat kleine puntjes aan maar niets wat je niet mag verwachten bij een auto van deze leeftijd. Al met al een erg mooie ervaring, toch wil ik er eerst nog eens een goed nachtje over slapen...
Gewoon Dirk
JoŽl D.
Panoramadak?

Durf ik eigenlijk niet te zeggen, als dat zo is dan zijn het er drie.

Bij de ene zie je de voorkant en de andere de achterkant?
Haha, leuk geprobeerd beide maar niet wat ik bedoel. Ik zal er eentje cadeau doen. De Cactus rechts op de foto heeft zwarte velgen waar de mijne grijs zijn.
Nico GTR
Dat zie je toch niet....angry smily
Ik zie anders een zwarte velg op de foto... Van mijn cactus staan er genoeg foto's op deze pagina waar de grijze velgen zichtbaar zijn...drinking smiley
Nico GTR
Ik vond ze ook grijs..... crying smilie

Maakt niet uit, we hebben het allemaal wel eens mis... winking smiley

Blijft er nog een verschil over...smileys with beer
Gewoon Dirk
Haha, leuk geprobeerd beide maar niet wat ik bedoel. Ik zal er eentje cadeau doen. De Cactus rechts op de foto heeft zwarte velgen waar de mijne grijs zijn.

Jij speelt niet eerlijk. Kunnen wij niet zien vanaf ons beeldschermpie hoor. grinning smiley
Mooie foto's van de Accord en Cactus! Ik ben trouwens benieuwd naar de potentiŽle nieuwe aanwinst!
Gewoon Dirk
Geen nieuws is goed nieuws zegt men wel eens maar mijn topic was nu toch wel erg ver terug gezakt. Tijd voor een update, wat valt er allemaal te melden?

CitroŽn Cactus
My 2016 CitroŽn C4 Cactus Puretech 82 Shine by Dirk A., on Flickr

(..)
Is er dan helemaal niets negatiefs te melden? Toch wel! Ondanks dat de fabrieksopgave tegenwoordig niet serieus te nemen valt is het praktijkverbruik, met voornamelijk snelwegkilometers, wat teleurstellend te noemen. Toegegeven ik ben geen ecoridder maar een gemiddelde van 1op 16 over ruim veertienduizend kilometer valt me gewoon tegen van een 1.2l 3-cilinder. De laatste keer tanken zat ik zelfs op 1 op 14.3 eye popping smiley.

Wat was je verwachting?

Volgens mij is 1 op 17 zo ongeveer ook dat wat andere berijders in de praktijk scoren. Best netjes voor een benzine auto met redelijk wat luchtverplaatsing.

Gewoon Dirk
(..). Bijna altijd is de bak dan nog naar de eerste versnelling aan het schakelen op het moment dat ik net wil gaan rijden hetgeen een dood moment creŽert. Er valt mee te leven, het is vooral hinderlijk omdat mijn straat uitkomt op zo'n splitsing waardoor ik er dus dagelijks mee te maken heb...

Is het een idee om dan even vanuit manuele stand bij huis weg te rijden en nŠ de T-splitsing over te schakelen naar de automatische stand?
Volgens mij omzeil jij dan de dagelijkse ergenis..winking smiley
Nico GTR
Het is een puretech feel en jij hebt een puretech shine.

An sich heb je gelijk maar dit is niet te zien aan de foto, enkel door het kenteken op te zoeken. Een uiterlijk kenmerk van dit verschil is echter wel zichtbaar...

Bossinkje
Gewoon Dirk

Jij speelt niet eerlijk. Kunnen wij niet zien vanaf ons beeldschermpie hoor. grinning smiley

Tijd voor een beter beeldscherm dandrinking smiley

Escher
Mooie foto's van de Accord en Cactus! Ik ben trouwens benieuwd naar de potentiŽle nieuwe aanwinst!

Dankjewel! Ik heb er een nacht goed over geslapen en ik ga na de lunch de deal rond maken. Over de nieuwe aanwinst kan ik kort zijn, zowel het aantal cilinders als het vermogen gaat flink vergroot worden in huize Dirk, zelfs als we de Accord niet meenemen in de nieuwe situatie. grinning smiley

Durashift
Gewoon Dirk

CitroŽn Cactus

(..)

Wat was je verwachting?

Volgens mij is 1 op 17 zo ongeveer ook dat wat andere berijders in de praktijk scoren. Best netjes voor een benzine auto met redelijk wat luchtverplaatsing.

1 op 17 was dan ook de verwachting, 1 op 16 valt me dan toch licht tegen. Gelukkig werk en tank ik in BelgiŽ hetgeen de pijn wat verzacht winking smiley

Durashift
Gewoon Dirk
(..). Bijna altijd is de bak dan nog naar de eerste versnelling aan het schakelen op het moment dat ik net wil gaan rijden hetgeen een dood moment creŽert. Er valt mee te leven, het is vooral hinderlijk omdat mijn straat uitkomt op zo'n splitsing waardoor ik er dus dagelijks mee te maken heb...

Is het een idee om dan even vanuit manuele stand bij huis weg te rijden en nŠ de T-splitsing over te schakelen naar de automatische stand?
Volgens mij omzeil jij dan de dagelijkse ergernis..winking smiley

Manuele stand kent de semi automaat niet in de cactus, je kan weliswaar overpakken met de flippers maar het liefste zou ik zien dat hij gewoon in zijn 2 blijft in plaats van terugschakelt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-10-2016 12:30 door Gewoon Dirk.
Kan het lastig zien, maar heeft de rechter toevallig geen parkeersensoren en jij wel?
Bossinkje
Kan het lastig zien, maar heeft de rechter toevallig geen parkeersensoren en jij wel?

Ik moest even het origineel erbij pakken maar ook de andere Cactus heeft sensoren.
Handbak en automaat.

Ben wel benieuwd naar de andere auto Dirk. winking smiley Veel succes zometeen.
Nico GTR
Handbak en automaat.

Ben wel benieuwd naar de andere auto Dirk. winking smiley Veel succes zometeen.

Ook dat is niet zichtbaar op de foto, ik zal het maar prijs geven... De achterste zijruiten en de achterruit van de Feel zijn minder donker verduisterd dan die van de Shine....

En bedankt, ik heb er zin in!
Bossinkje
Wanneer maak je bekend wat de nieuwe aanwinst is? big smile smiley

Ik denk zodra hij staat te glimmen op mijn oprit... Tot die tijd staat het eenieder vrij om te gokken wat het gaat worden.grinning smiley
Een F-type, dat zou ik wel willen.... Mijn accountant zegt echter dat ik daar voorlopig maar van moet dromen... drinking smiley
Ik denk aan een coupť, en groot. Exotisch. Geen Duitser..

Honda Legend Coupť?
Leuke suggesties komen er voorbij! Bijna jammer dat ik al gekozen heb...

De Legend coupť, ik kan alvast verklappen dat het niet weer een Honda wordt.
De CX, ik wil eens nog wel een hydropneumatische Fransoos bezitten maar of het daar nu al de tijd voor is?
Mooie foto's Dirk! Blijft een leuke wagen in het straatbeeld je Cactus.
Als je je Honda wilt verkopen misschien eens een blad benaderen? Of Youngtimer Pagina uitnodigen? Dan breng je hem meer onder de aandacht. winking smiley
[www.youngtimerpagina.nl]
Marc-827-vitesse
Mooie foto's Dirk! Blijft een leuke wagen in het straatbeeld je Cactus.
Als je je Honda wilt verkopen misschien eens een blad benaderen? Of Youngtimer Pagina uitnodigen? Dan breng je hem meer onder de aandacht. winking smiley
[www.youngtimerpagina.nl]

Dankjewel! Het blijft inderdaad een leuke auto om te zien.
Met de Honda lijkt het wel te willen vlotten, er zijn meerdere partijen geÔnteresseerd momenteel dus wie weet...

j.ko
Ik gok op iets Amerikaans, een USA-Ford?

Amerikanen zijn wel gaaf inderdaad, ik weet alleen nooit of ik daar wel de juiste persoon voor ben...
Mooie update weer, zelfs al word ik al redelijk op de hoogte gehouden via andere kanalen. Zoals jij destijds ook op mijn pagina zei: Mijn naam is haas!smiling bouncing smiley
Gisteren heb ik dus de aanbetaling gedaan, de auto wordt nu voorzien van een nieuwe APK en eventuele euvels worden verholpen. Als er geen uitgebreide werken aan het licht komen kan ik de auto zaterdagochtend op komen halen!

Wat het gaat worden is tot die tijd een verrassing en ondanks dat ik wel ben gaan kijken bij een Spider is dat hem niet geworden Nico. drinking smiley
En meneer haas, dat is je geraden! Anders zie ik mij genoodzaakt de leeuw of een andere katachtige te komen ontvoeren. winking smiley
Owee Dirk! De andere katachtige is mij lief smiling smiley

De leeuw mag je ontvoeren, als je 'm maar weer thuisbrengt :P
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.