Gewoon Dirk: 2003 Saab 9-3 1.8t Optic + 1995 Cadillac Eldorado Touring Coupe

Gepost door Gewoon Dirk 
Nieuwe pagina, nieuwe foto's.
Ik kwam deze drie nog tegen op de pc.

En Nissan, had ik zoiets in mijn garage staan dan zou ik er telkens weer vrolijk van worden. winking smiley
Dirk, nog niets terug gelezen over het "passen" van de B type MG...

De wens was ouder dan de huidige Honda maar jij had toch ook iets met het merk Alfa? Is een leuke rode 75 ruim genoeg?

Alfa Romeo 75 - 3.0 V6 QV Originele Nederlandse 75 QV helaas wel Ä 18.500.
[www.autowereld.nl]
Altai

De wens was ouder dan de huidige Honda maar jij had toch ook iets met het merk Alfa? Is een leuke rode 75 ruim genoeg?

[www.autowereld.nl]

Denk niet dat hij zů veel geld te besteden heeft grinning smiley
Gijs571

Denk niet dat hij zů veel geld te besteden heeft grinning smiley

Het budget weet ik ook nog niet....
Maar het kan ook goedkoper een andere rode 75 dan:

Voor 2400 euro
[www.autotrader.nl]

Informatie van de verkoper
...Wij verkopen geen knollen voor Citroenen en om u hiervan te overtuigen geniet deze Alfa Romeo, welke vanwege de prijs eigenlijk buiten de Bovag-garantie valt, toch een maand volledige garantie !

Dit moet goed komen.
big smile smiley
Altai

[www.autowereld.nl]
[www.autowereld.nl]

En dan moet de distributie nog vervangen worden.........

Trouwens, mooie zwarte 75 TS kopen met nieuwe APK? grinning smiley
JoŽl D.
.... mooie zwarte 75 TS kopen met nieuwe APK? grinning smiley

Kijk dat is onverwacht. thumbs up Waarschijnlijk naar aanleiding van mijn opmerking in je topic Joel?

Volgens mij is Dirk gek op Alfa's en hij heeft net een rode Volvo gehad. Het zou maar kunnen.....dat zwart passend is.
Heb jij toevallig interesse in een Honda Accord sedan?
grinning smiley
Gewoon Dirk
@ @PM - Haha, mag inderdaad ook, maar om je uit de waan te halen, een Simca 1301 vinden we ook heel leuk...

Oh, ok...

grinning smiley
@Quatrelle - Dankjewel, ik vond het zelf vooral een geinige finishing touch, jammer dat CitroŽn niet zelf zoiets verzonnen heeft.

@Altai - Een 75 is zeker leuk maar niet voor dat geld. De kleur heb je wel goed gekozen. Maar als het dan een Alfa wordt, waarom dan geen GTV... of toch een Spider.... Laat maar, ik zit weer te dromen... winking smiley

@Micha D - Ik wil de 75 best ruilen tegen een prachtige Japanse sedan, interesse? drinking smiley

@ @PM - Voel je overigens vrij om met suggesties te blijven komen big smile smiley
Gewoon Dirk
De kleur heb je wel goed gekozen. Maar als het dan een Alfa wordt, waarom dan geen GTV... of toch een Spider.... big smile smiley

Geen droom, een rode Spider (voor Ä3499):

[www.autowereld.nl]

Eventueel een extra -metallic blauwe- Wiesmann hardtop voor Ä750 op MP:
[www.marktplaats.nl]#

drinking smiley
Dat zijn zeker leuke auto's Dirk maar ook met een bijzonder prijskaartje volgens mij....
Ik was gaan zoeken/voorstellen met een budget tot Ä 5000 maar bij de vrinden in Brummen is er een mooie Spider te halen:

Tja, alleen het prijsje van 30 mille!
En dan nog de vraag gaat zo'n krappe Spider in meer dan een opzicht passen?

NB
Op MP staat een rode Spider uit 1983 (met de "rubberen achterkant" helaas) voor een kleine Ä 8k:

[www.marktplaats.nl]

Net buiten mijn eerdere zoekgebied;
Alfa Romeo Alfetta 2.0 GTV 1985 in het rood voor Ä 5.5k:

[www.marktplaats.nl]
Gisterenavond hoorde ik ineens de voortrein van de Cactus behoorlijk bonken. Deze morgen leek het weer weg te zijn maar in de middag kwam het genadeloos terug. Vandaar dat ik meteen maar door ben gereden naar de CitroŽngarage. Daar hebben ze hem op de brug bekeken en kwamen ze tot de conclusie dat de Stabilisatorstangen, of beter gezegd de rubbers daarvan, versleten zijn. Dit is natuurlijk erg snel, de auto heeft net 4250 km gelopen. Wel wisten ze me te melden dat er die zelfde dag iemand anders langs was gekomen met hetzelfde euvel, bij de chef werkplaats speelde het idee van een productfout al, misschien dat CitroŽn er in de toekomst nog veel last van gaat hebben.

Hoe dan ook, het is hinderlijk maar niet gevaarlijk om mee te rijden. De nieuwe onderdelen zijn besteld en 1 juli (ze hebben het erg druk) kan ik terecht voor de reparatie.
En toen leek er interesse te zijn voor de Honda, ik zou de vraagprijs krijgen en een leuke bonus. Bovendien werd ik aangesproken met schatje...

Scammers zonder normen of waarden
Hallo schatje,

Hoe gaat het vandaag, ik bid je veilig en goed zijn. Ik wil heel erg bedankt voor uw reactie op de aankoop van uw voertuig en ik wil u laten weten dat ik ben oprecht geÔnteresseerd in het kopen van uw voertuig op de genoemde prijs en hoop dat we samen kunnen werken aan een betere en hogere platform gezien mijn verhuizing naar uw land, ik ben oprecht wil u vertrouwt met heel mijn hart en in groot vertrouwen. Ik ben mevrouw Sara Yuhanon uit SyriŽ. Het zal echter niet mogelijk zijn voor mij om onmiddelijk te komen naar uw land tot het midden van de volgende maand. Kunt u dit voertuig voor mij te reserveren tot dan? Als je het kunt reserveren, kan ik je zelfs betalen voor mijn komst.

Ik neem contact met u als gevolg van de door de Verenigde Staten en de Europese Unie op mijn land opgelegde sancties, die ons verhinderen beveiligen van onze waardevolle spullen en financiŽle transacties hier in SyriŽ als gevolg van eindeloze crises.

Ik zal deze auto nodig voor mijn privť-doeleinden, zoals ik zal verhuizen naar uw land als gevolg van de aanhoudende onrust onder de bevolking in mijn land SyriŽ, en ook de dagelijkse dreiging van ISIS terroristische groepering en de president Assad brutaliteit, dit is waarom ik zo contact met u opnemen dat we de koppen bij elkaar in de richting van mijn plan te verhuizen en voor pissible investering in uw land kunt zetten. Als gevolg van deze, is het belangrijk voor mij om aan u te openbaren die ik in mijn bezit een bedrag van 3,2 miljoen Ä, die ik ontdekt in een ondergrondse kluis van mijn man, Als u wellicht weet, mijn overleden echtgenoot Thomann Yuhanon werd gedood in de al-Omari-moskee Massacre. Hij was een zeer succesvolle civiele aannemer in Koeweit en Qatar, en was een prive-dealer van Gold stof en bars voor zijn vroegtijdige dood.

De aanhoudende onrust onder de bevolking in mijn land SyriŽ mijn toekomst veranderd en als we een concrete overeenkomst te komen zal ik het geld naar u in bewaring totdat Ik op mijn pad komen om u te ontmoeten in uw land zeer binnenkort, zal ik het aanbod nodig voor mijn prive-gebruik en dit is waarom ik contact met u om mij te helpen om dit te bereiken. Alsjeblieft, je bent in staat om me te helpen start een nieuwe life.I hebben al mijn man en mijn 9 jaar oude zoon in de goddeloze aanval verloren toen ik ging aan het werk om het leven van andere mensen te redden.

Ik zal u ten hoogste 20% van de totale geld (3,2 miljoen euro) te geven voor uw hulp / eerlijke participatie en ook betalen voor het voertuig. Ik hoop dat ik eerlijk geweest over deze deal.
Waar ik nu kunnen we alleen communiceren via het Rode Kruis communicatiefaciliteiten Welke alleen mij toestaat om e-mails te sturen en we kunnen niet bellen nu omdat er geen netwerk bij Bab al salaam gebied, omdat het werd geblokkeerd door de regeringstroepen

Gelieve indien u geÔnteresseerd bent in deze transactie zijn en aanvaarden om mij te helpen Ik zal u de volledige details die u nodig heeft voor ons om deze transactie succesvol uit te voeren te geven. Ik besloot om iemand die echt is en niet denkbeeldig is en dat is de reden waarom ik ging naar een beveiligde site waar ik kan er zeker van zijn dat de persoon echte vondst. Ik denk dat ik je kan vertrouwen. Op dit moment ben ik heel voorzichtig zijn met de manier waarop ik te communiceren om zo elke vorm van risico te verminderen, totdat dit geld is eindelijk in hechtenis. Ik zal de communicatie met u via e-mail en ook geven u een gesprek wanneer het nodig is om u te informeren over alle belangrijke informatie. Gelieve dit bericht als u niet geÔnteresseerd bent in het werken met mij te verwijderen.

Als u niet geÔnteresseerd bent niet antwoorden op deze e-mail en kunt u dit bericht te verwijderen, als er geen reactie na 3 dagen zal ik dan op zoek naar iemand anders. Ik doe dit op vertrouwen, ik wil dat je opzij iedere daad van hebzucht of de gedachte van valsspelen te zetten zoals we hebben veel te winnen in deze vriendschappelijke relatie.

Ik zou je mijn leven te danken als je me helpen komen deze problemen en help me een nieuw leven vrij van oorlogen en de dood te starten. Ik wacht op uw snelle reactie, zodat ik u meer informatie kan geven. Ik behoud het aanbod voor u en beschouw mijn verzoek om ons wederzijds voordeel en het leven vooruit.

Verzeihen Sie mir Fehler in der ‹bersetzung ins Niederlšndische..

Mijn oprechte groeten,
Mevrouw Saramma Yuhanon

Dat je mensen probeert op te lichten is al niet fraai maar om dat te doen over de ruggen van miljoenen oorlogsslachtoffers maakt mij gewoon misselijk.sad smiley
Het viel me pas op^dat de radio flink stoorde in de Cactus, ook alle zenders werden niet even gemakkelijk meer gevonden.
Nu ging ik zaterdag de auto wassen en wat schetste mijn verbazing? De antenne was verdwenen, gewoon eraf gedraaid...
Een week eerder stond op zondag wel ineens de buitenspiegel scheef gedraaid, toen dacht ik al aan kwajongens na het uitgaan. Ik heb er toen niet op gelet maar ik vermoed dat de antenne sindsdien ook verdwenen is...sad smileyangry smily
Da's ook flink vervelend... Waarom kan iedereen niet gewoon met zijn/haar handen van andermans spullen blijven? eye rolling smiley
@Escher - Wat je noemt vervelend, ik kan daar op dat soort momenten zo boos om worden. Niet dat het iets uithaalt, die antenne krijg ik er niet mee terug...
Gewoon Dirk
@Escher - Wat je noemt vervelend, ik kan daar op dat soort momenten zo boos om worden. Niet dat het iets uithaalt, die antenne krijg ik er niet mee terug...

Het is waarschijnlijk beroepsmisvorming om me iets te zacht uit te drukken smiling smiley Ik zou in de praktijk ook helemaal uit mijn vel schieten mocht ik tot de constatatie komen dat er dingen van mijn auto zouden zijn gejat...
Nissan GT-R, awesome
Je zou ze toch......

Short stubby one.

Sharkfin.

winking smiley thumbs up eye rolling smiley

Een sharkfin van ruim £25,- gaat me wat te ver, ik heb gisteren bij de automaterialenhandel een vervangende antenne gekocht voor een paar euro, kan ik weer fijn muziek luisteren.
Het afgelopen jaar is een bewogen jaar geweest voor me, daardoor heb ik helaas maar weinig tijd kunnen besteden aan de 80.
Na een kleine 11 maanden onder zeil te hebben gestaan heb ik gisteren de Audi dus maar weer het daglicht laten zien.
De accu was dood dus die heb ik aan de lader gelegd om vandaag dan eerst en vooral maar te kijken of de motor nog wilde lopen na al die tijd.
Ik wist dat de carburateur wat vast zit, ik heb dus eerst de gashendel handmatig wat bewegingsvrijheid gegeven om vervolgens mijn vriendin de auto te laten starten, zo had ik immers zicht op wat er onder de kap gebeurt.
En wat bleek, hij sloeg in een keer aan.

Klik op de afbeelding om naar het filmpje te gaan

Ok, hij loopt nog behoorlijk rauw en onregelmatig maar voor nu is het al een hele geruststelling dat hij het nog zo gemakkelijk doet. Dit weekend ga ik dan eindelijk voor het eerst de lastoorts ter hande nemen, hopelijk krijg ik het een beetje onder de knie. Want als het laswerk lukt dan kan ik aan de rest beginnen.
Mooi dat de 80 zo makkelijk start!!! Maar als je gaat lassen, moet die auto dan niet wat kaler? Ik bedoel, er is echt serieus werk aan, dan kun je beter eerst afdoende demonteren en lekker ruim werken en daardoor beter werk leveren, lijkt mij zo.
uwbuurman
Mooi dat de 80 zo makkelijk start!!! Maar als je gaat lassen, moet die auto dan niet wat kaler? Ik bedoel, er is echt serieus werk aan, dan kun je beter eerst afdoende demonteren en lekker ruim werken en daardoor beter werk leveren, lijkt mij zo.

Uiteraard ga ik niet direct op de Audi zelf oefenen, eerst maar eens twee rechte plaatjes aan elkaar leren bakken. Als dit alles lukt dan ga ik de Audi uitkleden zodat ik goed bij de te behandelen delen kan, lukt het me echt niet dan hoef ik niet alles terug te monteren alvorens hij in de verkoop of naar een lasser gaat...
Bedankt iedereen voor alle succeswensingen.

En nissan, maak je geen zorgen, de Audi gaat echt niet zomaar in de verkoop. Maar aks het lassen echt niet zekf lukt dan zou dat uitbesteed moeten worden, Dat gaat al snel in de papieren lopen en wat dat betreft ben ik streng voor mezelf. Ik hen een strak budget in gedachten waarvoor de Audi opgeknapt mag worden (normaal en/of uitgebreid onderhoud valt hier niet onder) als nu al snel blijkt dat het daarvoor nooit gaat lukken dan moet ik iets anders verzinnen. Autocross ofzo. spinning smiley sticking its tongue out
gewoon Dirk
Maar aks het lassen echt niet zekf lukt dan zou dat uitbesteed moeten worden moet ik maar hulp vragen aan iemand die goed kan lassen heel lief is.

Ah Renata. Ja als je het lief vraagt.... big smile smiley
Goed gevonden Barri, ik vroeg me al af waar hij eens op zou duiken...
Alleen is de verkoper wel erg scheutig met opties, er zit ineens lederen bekleding in (behalve op de foto's) evenals een winter-line-automaat (wat dat ook mag zijn). Toch ben ik wel benieuwd hoe hij er nu bij staat, ik weet elk krasje en putje te vinden, zouden er daar nog veel van over zijn? Wel valt te zien dat hij op nieuwe banden staat.
Omdat de nationale oldtimerdag met rasse schreden dichterbij komt en ik daar zal zijn met de Honda voelde ik de druk om deze wat extra te vertroetelen. Ik kon het voor mijn gevoel echter niet laten bij een simpel sponsbadje en een keer met de stofzuiger erdoor dus heb ik de Scotch 'n Brite tevoorschijn gehaald.

Vervolgens heb de boel ontvet en ben ik in de weer gegaan met oude kranten.

Primertje erop....

Even wachten en een vers laagje satin black erover...

Hetzelfde heb ik aan de voorkant gedaan, alleen heb ik hier niet van iedere stap een foto.

Het is nog niet perfect, als morgen alles uitgehard is zal ik nog de puntjes op de i proberen te zetten zodat hij er zondag stralend bij staat.
Vandaag was het dan eindelijk zo ver, na lang te hebben gewacht moest er afscheid genomen worden.
Al enige tijd spookte het door mijn hoofd, ik heb immers best impulsief gehandeld in het verleden en dan komt er altijd een moment van bezinning.
Ja hij is echt wel leuk, ja ik wil echt wel veel meer dingen leren om zelf te doen aan een auto maar tegelijkertijd zijn er zo veel andere dingen die ik leuk vind om te doen waar ik ook nauwelijks aan toe kom. Bovendien is het veel leuker om een auto voor erbij te hebben waarmee je, ondanks dat er wel wat werk aan is, toch al lekker rond kan rijden. Dat laatste heb ik in de vorm van de Honda, zolang deze nog niet verkocht is uiteraard, dus wat moest ik dan nog met de Audi.

Het was een zware knoop om door te hakken maar ik sta er wel volledig achter. Immers, voor die auto is het ook niets om altijd maar buiten te staan zonder dat er echt werk aan verricht wordt. Nu is hij nog te redden maar hoe langer hij staat hoe moeilijker dat wordt. Omdat ik wel zeker wilde zijn dat hij niet naar de autocross of sloperij zou verdwijnen heb ik de hulp ingeschakeld van een forumgenoot. Deze wilde me wel een goed bod doen, al was het de toevoeging van een Drents biertje wat me uiteindelijk over de streep trok. Omdat ik vandaag gewoon moest werken mocht mijn eega de honneurs waarnemen en de sleutels overhandigen, gelukkig heeft ze de tijd genomen om uitgebreid foto's te maken.

Niet lullen maar werken, al snel werd de Audi van zijn plek gehaald.

De oplegger stond al klaar.

Daarop een stalgenoot van de 80, konden ze gezellig samen reizen.

Toch leek hij er zelf geen zin in te hebben, de achteruitversnelling wilde hij niet inschakelen dus werd ie maar even geduwd.

...Als ik hem nou erop rij dan mag jij hem zo overschrijven...

En zo geschiedde...

Alles goed vastzetten, hij moet er natuurlijk niet op de A58 al afrollen....

Is ie nou echt oranje?

Ja hij staat en hij is van ons, door naar Emmen voordat Dirk zich bedenkt en ons belt

Nog een foto voor vertrek, straks is hij echt weg...

Daar gaat hij dan...

Op naar een nieuw huisje waar hij de aandacht krijgt die hij verdient.

Toen ik zelf eenmaal thuis kwam was dit wel een trieste aanblik, aan de andere kant kon ik nu wel eindelijk de Cactus eens op de oprit parkeren...

Al met al weet ik dat het voor de auto en voor mijzelf de juiste keuze was. Ik ga zeker nog wel leren lassen maar dan niet omdat er al een project staat te wachten. Mocht de Honda verkocht raken dan komt er wel weer een andere hobby-auto maar dan wel een stuk minder impulsief aangekocht.
Voor nu blijf ik een beetje beteuterd achter, gelukkig staat er een krat Drentse Schans gereed om de wonden wat te deppen...
Toch jammer dat hij weg moet, maar soms is het eenmaal niet anders. Van stilstaan wordt een auto niet beter, dus dan is het beter dat de auto bij een liefhebber terecht komt. thumbs up
Beter dat de Audi nu weg is, het was wel een erg groot project voor een beginnende lasser. Deze Audi's willen flink roesten en deze was al aardig ver heen. Nu hopen dat ie alsnog wordt gerestaureerd.
Jammer dat de Audi het veld heeft moeten ruimen, maar het was/is inderdaad wel een erg ambitieus project voor een beginnende lasser... Ik duim mee voor een grondige restauratie bij zijn (haar?) nieuwe baasje smiling smiley
Ah jammer..Hoewel ik je wel snap! Het was/is ook een groot project voor een "groentje" ....

Maar dat zei ik je ook al toen je het me vertelde, en hij is nu in goede handen, N. winking smiley kan dat!

En een Cacutus in de tuin is ook leuk smileys with beer
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.