en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Nu ik al ruim twee jaar en bijna 90.000 km rondtuf in mijn rode Volvo leek het me wel eens tijd om een "Mijn Auto" topic aan te maken. Ik probeerde eerst netjes een MyReview bij te houden maar aangezien ik meer hier actief ben lijkt dit me meer zinvol. Bovendien vind ik het bij andermans topic ook altijd leuk om te lezen dat er veel en enthousiast gereageerd wordt. Voor ik met de huidige stand van zaken kom zal ik jullie eerst bijpraten over mijn autohistorie en het aanschafproces van de Volvo. Historie Ik ben mijn autocarrière begonnen met een Alfa Romeo 33 1.3 I.E. van maar liefst €350,-. Bleu als ik was prikte ik om voor roest te voelen niet tegen de bodem maar de plastic dorpelbeschermers. Tja, daar zat geen roest aan. Ook de proefrit (naar een rotonde 250 meter verderop en terug met de verkoper naast me) bracht niets vreemds aan het licht, behalve dan schimmel op de hoedenplank maar dat lag toch echt aan de locatie van de garage... Na enige tijd was het me wel duidelijk geworden dat de auto zo rot als een mandje was (krik door de bodem heen) dus toen ik bericht kreeg dat de APK eraan zat te komen was het al na negen maanden bye bye Fiona. Ja, al mijn auto's heb ik tot op heden van een naam voorzien. De 33 werd opgevolgd door nog een Alfa, een 145 1.6 TwinSpark. Deze reed beter, remde veel beter en had airbags en airco. Toch stelde ook deze Alfa mijn geduld (en voornamelijk mijn beurs) op de proef door de krukaslagers eruit te gooien. Een dure motorswap was het gevolg. Toch heb ik vooral veel genoten van mijn Betty de dankzij een zelf gemonteerd open luchtfilter stukken voller klonk. Maar als liefhebber had ik als doel gesteld om veel auto's te hebben in mijn leven dus de 145 moest het veld ruimen. Ik bleef nog even Italiaans, via de plaatselijke Fiat-Alfa-Lancia specialist waar ik inmiddels aardig bekend mee was kon ik vrij voordelig aan een zeer nette Fiath Stilo Abarth 2.4 20V Selespeed komen. Ze kwam uit 2003, had 51.000km ervaring en de vorige, eerste, eigenaar had de verlengde fabrieksgarantie van vijf jaar erbij genomen. Ik kocht de auto toen deze vier jaar oud was en heb onder garantie de stuurkolom en de cd-wisselaar kunnen laten vervangen. Met deze auto heb ik mijn eerste echte ongeluk gehad, geheel de fout van de tegenpartij overigens. Na twee fantastische en probleemloze jaren (en dat met een Selespeed) werd het tijd voor wat anders en moest Daphne (vanwege het kenteken, zo zaten alle drie mijn eerste auto's erin 33-ND-BT) weg. Niet in de laatste plaats omdat ze me nogal wat fanmail uit Leeuwarden bezorgde. Wat doe je dan als het tempo eruit moet? Je koopt een auto voor oude mensen. Dus kwam er een Saab 9-3 Cabrio 2.0 S. Haar naam werd simpelweg Sabrio. Een verbazingwekkend leuke auto, de atmosferische 2.0 liter 4-cilinder had een lekker geluidje en was prima in staat om je rustig te laten cruisen. Open reed ik eigenlijk altijd wanneer het droog was. Mede dankzij het windschot en de goede kachel was het altijd goed te doen. Geweldig de blikken die je krijgt als men je bij -4 met het dak open voorbij ziet zoeven. Of wanneer je een twee meter hoge kamerplant op de bijrijdersstoel hebt staan. Diep van binnen heb ik spijt dat ik haar heb weggedaan maar omdat ik drastisch meer kilometers ging maken was de Saab niet meer verantwoord. Ik ging van 10.000 km voor de fun naar 45.000 km (waarvan nog altijd 10.000 km voor de fun) per jaar. Dus kwam er onvermijdelijk een Diesel. Natuurlijk kon het geen 13 in een dozijn-auto worden dus kwam er een Coupé. Alhoewel, ik denk dat Lolita meer 3-deur hatchback was dan coupé, Citroën dacht daar anders over en noemde haar C4 Coupé 2.0 HDIf VTS. Een vlotte reisgenote met veel luxe aan boord. Vooral de meedraaiende koplampen waren leuk en praktisch. Maar ook hier ging het knagen na een paar jaar. De EGR-klep had ik mogen laten vervangen en ze was al van 190.000 km naar de 260.000 km gebracht. Met de angst voor meer grote gebreken, zeker nu een auto toch een betrouwbaar ding moest zijn, ging ik kijken of er niet betere opties voor mij waren. Die dacht ik te vinden in private lease dus werd de Citroën verkocht aan een Fransoos, ze ging dus terug naar haar thuisland. Omdat ik nog geen opvolger had heb ik tijdelijk een Aanschaf Daar zit je dan, je rijdt C4 maar wilt iets nieuws. Vanwege het hoge jaarkilometrage praat je jezelf meteen een gloednieuwe auto aan. Immers, met een nieuwe heb je geen gezeik van een ander. Maar een nieuwe auto kopen, comfortabel en groot genoeg om dagelijks heel wat kilometers te maken, daar heb ik het geld niet voor. Dus ging ik leasen maar dan wel privé. Op de site van toplease (onderdeel van alphabet) kwam ik er al snel achter wat er ongeveer mogelijk was voor mijn budget, tijd om proefritten te gaan maken. In het kort de auto's die het niet zijn geworden. Nissan Juke - In mijn ogen een leuke auto om te zien, rijdt goed wanneer het onverhard wordt (handig als je zoals ik vaak op fabrieksterreinen e.d. moet zijn) maar het voelt toch wat blikkerig allemaal. Veel windgeruis op hogere snelheden en een onmogelijk zicht op hoge verkeerslichten. Nog steeds draag ik deze auto een warm hart toe maar hij was het toch niet helemaal. Bij Renault waren ze zelf zo enthousiast over de toen net nieuwe Clio dat ik wel een proefrit moest maken. Dit viel tegen, weinig ruimte en slechte afwerking (haal voor de gein maar eens je vinger langs de plastic inleg op het stuurwiel, langs de naden kan je zo jezelf open halen). Na aandringen (heel het lease-verhaal werd niet echt geloofd) mocht ik toch even proefrijden in de Mégane. Lekker vlot dieselblok, genoeg ruimte en rust in het interieur. Toch was hij niet goed genoeg uiteindelijk. Ford Focus - Omdat ik alles een kans wil geven, dus ook een driecilinder, werd er ook proefgereden met de ecoboost Focus. Het reed niet verkeerd maar hield niet echt over. Zeker ten opzichte van de Mégane. Bovendien vond ik de middenconsole vrij druk, een nadeel in mijn ogen. Wat bij deze auto (en de Juke, Focus en nog wat modellen) me echt tegenzat was de donkere hemelbekleding, man wat maakt dat een interieur somber in mijn ogen. Peugeot 208 - De 308 was er nog niet en de 307 sprak me totaal niet aan. Het rijden in een 208 viel me niet tegen al was het wel even wennen in de cockpit. Zo kon ik niet in 1 oogopslag zien hoe hard ik reed, ik moest ongeacht de instelling van stuur en stoel altijd even over of ander het stuur kijken. De ruimte was wel om te huilen, toch een punt als je zo nu en dan een schoonbroer (2.10 m) als passagier hebt. Ook het comfort, voornamelijk onverhard, liet te wensen over. Opel Astra - Het model deed me niet veel, puur voor de vorm een testrit gemaakt. Interieur kwam over als een bij elkaar geraapt zootje. alsof men op de ontwerpafdeling in een dag de middenconsole bij elkaar had verzonnen. Ik kon buiten de satelieten aan het stuur dan ook niets intuïtief bedienen. Verder reed het wel redeljik, zeker niet slecht. Mini Countryman. Rijdt leuk, kan goed met onverhard overweg maar is totaal niet praktisch en veel te duur. Wel leuk om eens mee te hebben gereden maar het was al snel duidelijk dat dit niet was wat ik zocht. Veel rijgeluiden in het interieur, slecht zicht op verkeerslichten door de steile voorruit en een slecht schakelende handbak hielpen hem ook niet echt. Als laatste stond er een ritje met de V40 gepland. Ik had al eerder terecht gekund maar dan zou ik met de benzine moeten rijden, ik wilde een eerlijk vergelijk dus wachtte ik liever op de diesel. Vanaf de eerste meters vielen mijn eega en ik als een blok voor deze auto. Wat een rust en comfort. Een heerlijk degelijk interieur wat echt een klasse beter was dan de rest. Dat was echter niet terug te zien in het leasetarief. De knoop was vrij snel doorgehakt en de auto was meteen na de proefrit besteld. Het werd een D2 momentum met winterline pakket bestaande uit verwarmde voorruit, stoelverwarming en meesturende xenon-koplampen. Tevens werd er geïnvesteerd in een premium-audio systeem, navigatie, achteruitrijcamera, volwaardig reservewiel en een zonnebrilhouder. Over de kleur was er een korte discussie. Beide vonden we het jammer dat felblauw voorbehouden was aan het R-design pakket (een schaap in wolfskleren hoefde niet voor ons) dus wilde ik knalrood of goudgeel. Mijn vriendin wilde donkerblauw of knalrood dus werd het uiteindelijk passion red, knalrood dus. Na drie lange maanden wachten (en rondtoeren in een C3 en Rio) konden we gaan kijken bij de dealer, ze was aangekomen uit Gent. Ik heb nog foto's van hoe ze er toen bij stond, deze zal ik thuis opzoeken en uploaden. 30 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-10-2017 07:17 door Gewoon Dirk. |
Leuk verhaal JD! Ik weet hoe leuk je Volvo is! Prachtig exemplaar, zo in het brandweer rood! Al vind ik hem in het smurfenblauw ook erg leuk! Ik wacht met smart op kekke foto's! Schroom ook niet om de voorgangers te plaatsen, alhoewel... Italianen zijn niet echt mijn ding, EN SAAB vind ik eigenlijk ook niets, maar goed als jij gelukkig word van foto's, gun ik ze met liefde een blik! ![]() Hoe lang moet je nog met de Volvo doen? Is dat net als zakelijk ook voor een bepaald aantal kilometers of tijd? Of hoe werkt dat? |
Jij liegbeest. Zou het even kunnen dan stond er bij jou ook gewoon een Saab of Lancia op de oprit. Maar ik zal zoeken naar foto's van de voorgangers, ik heb er denk ik wel een paar (was helaas nog niet zo van het fotograferen bij mijn vorige auto's) Ik heb inderdaad voor een bepaalde duur een contract afgesloten, drie jaar in mijn geval. In het contract staat ook een maximaal aantal kilometers vermeld, 135.000 in mijn geval. Voor alles wat ik minder heb gereden krijg ik ook weer geld terug. Overigens kan ik ook met een jaar verlengen, dan gaat het maandbedrag naar beneden voor dat laatste jaar. De auto moet sowieso uiterlijk ingeleverd worden bij een km-stand van 180.000 km. |
Naah.... SAAB vind ik niets aan! Lancia ook niet, dat vind ik zulke hokken! Bah, en Alfa...prut. Volvo vind ik ook niet zo hoor... Je weet ik ben de grootste Hyundai-Fanboy! |
Ga dan maar snel jouw eigen topic bevlekken Pjötr, tsss.... ![]() |
Leuk stukje geschiedenis![]() |
Waar blijven die foto's?! |
Op zo'n moment is flickr toch wel handig (heb de foto's al kunnen zien) ![]() Leuk verhaal en bijzondere geschiedenis van van alles en nog wat aan auto's ![]() In ieder geval een goede keuze, zo'n Volvo. Man van de verzekering die bij ons wel eens komt heeft er 1 in een aparte lichtblauwgrijze kleur, dat staat hem ook erg goed. |
Re: Janus Diedericus: 2013 Volvo V40 D2 Momentum - Historie en Aanschaf, nu mét foto's 24-04-2015 05:55 |
Re: Janus Diedericus: 2013 Volvo V40 D2 Momentum - Historie en Aanschaf, nu mét foto's 24-04-2015 06:31 |
Leuke foto's JD! Grappig om te zien hoe de auto zo goed is ingepakt! Het valt me nu pas op hoe klein de ruitjes eigenlijk zijn... De volgende keer zal ik goed opletten of ik dat ook als storend ervaar of niet, ik heb graag goed zicht om mijn ogen te plezieren met Hyundai's ![]() Maar goed, het blijft een kekke verschijning, deze brandweerrode! Op hoeveel KM zit je nu? Als je voortijdig die 180.000 haalt, moet ie dan ook weg?of ie het sowieso de 3 jaar volmaken? |
Re: Janus Diedericus: 2013 Volvo V40 D2 Momentum - Historie en Aanschaf, nu mét foto's 24-04-2015 15:07 |
Hela, hela, een C3 uitmaken voor koekentrommel! ![]() 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-04-2015 15:07 door Escher. |
Re: Janus Diedericus: 2013 Volvo V40 D2 Momentum - Historie en Aanschaf, nu mét foto's 24-04-2015 15:24 |
Zo`n wagen heb ik in 2013 mee gehad op vakantie nadat mijn eigen brik door zijn hoeven ging. Dat reed absoluut niet verkeerd. Die was niet veel jonger dan deze. |
Sterker nog, het vehikel zakte net voor vertrek door zijn hoeven.....ik heb de hele vakantie mogen rijden. Toch had ik liever met de eigen wagen gegaan, de rekening daarna was minder leuk.. |
Blijven die lichte deurpanelen een beetje schoon? Ik heb destijds blond leer en hemel genomen en alles onder in zwart om strepen te maskeren. Vorige week een in en in zwarte R-design als leenauto gehad, dat is wel een sombere benoening als uit een licht interieur komt. Ik ben verziekt met 2 creme interieurs. |
@Boppie: Tja, kwaliteit heeft natuurlijk zijn prijs... @Aras: Je verwoordt het al heel goed. Met zwarte panelen maskeer je inderdaad de strepen. Op de lichte deurpanelen zie je precies wanneer je er met de schoen tegenaan hebt gezeten maar tot op heden heb ik het met een simpele spuitbus cockpitspray van de action altijd schoon weten te krijgen. Ik moet zeggen dat ik ook niet van de donkere interieurs ben. Heb eens een V60 meegekregen met zwart interieur, donkere hemelbekleding en getinte achterruit en achterste zijruiten, alsof je in een grot rijdt... ![]() |
Best een leuke autohistorie, als je het zo op een rijtje hebt staan. Wat was de reden om te gaan leasen, en niet iets goedkoper kopen? |
Een fris geschreven autohistorie, Janus. De bloggerservaring uit zich duidelijk in jouw voordeel. Een foto-overzicht van de autohistorie is wat mij betreft welkom. |
Hoewel ik het gemiddeld verbruik van de Volvo netjes vind (ik zou er mee kunnen leven als mijn auto een vergelijkbaar verbruik zou hebben) zag ik in het verbruiksoverzicht dat de Volvo 41,1% minder zuinig is dan de fabrieksopgave. Kom je op bepaalde momenten wel eens in de buurt van de fabrieksopgave, bijvoorbeeld na een lange rustige rit op de snelweg of is die 1 op 27,8 niets anders dan een theoretisch verbruik om op 94 gr CO2/km te komen? (in werkelijkheid dus 132 gr) Ik kan me voorstellen dat je bij de keuze voor deze auto het verbruik ook in overweging hebt genomen. De hoogte van het verbruik bepaalt mede de hoogte van de maandlasten. Of ben je er vooraf al vanuit gegaan dat circa 1 op 20 de praktijkwaarden zouden zijn? |
@Fox: De foto's van de autohistorie ben ik mee bezig. De Saab, Citroën, Alfa 145 en Fiat heb ik inmiddels gevonden. Het is alleen de vraag of ik ergens nog foto's van de 33 heb... Houdt dit topic vooral in de gaten, binnen nu en 14 dagen verwacht ik zeker wel foto's van mijn voorgaande auto's online te hebben. Voor wat betreft het brandstofverbruik. Zou ik heel erg mijn best doen dan is de 1:21 of zelfs 1:22 ook haalbaar maar dat zou betekenen dat ik dagelijks aan het tolplein geen 0-100 sprint meer kan voltrekken... ![]() |
@Twix: Hier zijn meerdere redenen voor geweest. Ten eerste scheelt het natuurlijk dat ik niet in eens een groot bedrag op hoefde te hoesten, ten tweede vind ik het wel lekker dat alle zorgen van onderhoud uit handen worden genomen en ten derde gaf dit me de mogelijkheid om een redelijk grote, comfortabele auto te rijden. Dat laatste hecht ik vooral waarde aan omdat ik grotendeels over het Belgische wegennet rij en wat je daar qua wegen tegen komt is echt om te huilen... Als straks het contract afgelopen is weet ik niet of ik weer ga leasen. Ik merk dat de autoliefhebber in mij toch verlangt naar een leuk stukje speelgoed. Daarom speel ik al verscheidene scenario's af in mijn hoofd betreffende de vervolgwagen. kort gezegd komt er straks A) een koekblik via het werk welke ik puur zakelijk gebruik zodat ik geen bijtelling hoef te betalen, zo blijft er geld over voor een leuke youngtimer (niet te duur) voor de privékilometers of B ) koop ik een tweedehands liefhebbersauto voor woon-werkverkeer en leg ik een mooie spaarpot aan voor onderhoud (het wordt dan overigens waarschijnlijk wel een diesel vanwege mijn kilometrage). Gelukkig heb ik nog bijna een jaar (of langer als ik het contract laat verlengen) om hierover na te denken. 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-04-2015 18:42 door Janus Diedericus (koning van de kartbaan). |
Grijp je kans Janus. Zo'n 33 vind je niet nog een keer. |
De auto was voor de reisverzekering....de rekening was voor mijn eigen vehikel en ging over de reparatie....dat was weer wat minder. Maar het was een fijne wagen om mee te reizen. Zal denk ik de enige gelegenheid zijn dat ik met een zo goed als nieuwe wagen op vakantie ben geweest. |
Leuk verhaal, Janus! Ik vind de 146 persoonlijk veel mooier, maar de 145 daarom juist veel gaver! M'n oom heeft er ook eentje gehad, maar dat was (ook) een rampenbak. Over de wielen van de jouwe zullen we het maar niet hebben... Ben benieuwd naar de rest! Leuk om zo je historie door te bladeren. ![]() |
Toffe auto die V40, ik zou zelf direct de D4 pakken, maar ja. dan moet je het er ook voor over hebben. Mijn vader had een V60 D3 en toen de 190 pk D4 met 14% bijtelling werd geintroduceerd in de V40 zijn we maar even wezen proefrijden. En aangezien mijn vader de dealer ondertussen goed kende mochten we gedurende 2 uur de D2 en de D4 meenemen, dus achter elkaar aanrijdend beide een uurtje aan de tand gevoeld. D2 rijdt prima, en is gewoon een auto waar je werkelijk alles mee kan en niks tekort komt. Maar dan is de D4 echt een beest daarna en heb ik toch mijn zinnen op die gezet. Nu net 2 weken een nieuw V60 D4 met 181 pk als lease, nou die bevalt ook hoor, jaloezie alom bij mij..... ![]() |
Toen Janus deze D2 aanschafte had de D4 nog geen 14% bijtelling, hoewel wel een vijfcilinder diesel. Maar die was ook meteen een heel pak duurder. Vooral sinds de komst van de bijtellingsvriendelijke D2, is de D4 nog maar amper verkocht. En zoals je zelf al zegt: zo'n D2 is meer dan voldoende. |
En zo is het maar net. Zeker de D2 in nieuwe gedaante, met twee liter slagvolume, zou meer dan voldoende moeten zijn. Zelf rij ik ook een D2 van dezelfde lichting als die van Janus (de 94 grams-versie). Ontvangen in oktober 2012, inmiddels bijna 116.000 kilometer op de teller. De 1.6 turbodiesel heeft zich tot dusver als aangenaam soepel en 100% betrouwbaar bewezen. Ik verbaas me nog steeds over de souplesse met name vanaf circa 110 km/u in VI, en hoe de auto ook volgepakt met bagage, 4 personen en een skikoffer op het dak nog probleemloos 160 en sneller haalt (wat ik overigens nauwelijks gedaan heb, 140 met zo'n trillend gevaarte bovenop vond ik zat, maar het zat er absoluut in). Ook de wegligging is op die snelheden uitermate prettig. Waar de souplesse tegenvalt is het optrekken vanuit stilstand. Je voelt heel duidelijk dat de trekkracht afgeknepen wordt in de eerste versnelling. Je maakt toeren maar de duw in de rug blijft achterwege, andere auto's rijden fluitend bij je weg, pas in II kom je weer in de buurt. Ik heb trouwens ook de lichte panelen icm charcoal bekleding, net als exemplaar hier. Prima schoon te houden. Algehele kwaliteit interieur valt me echter wel tegen, en dat is meteen mijn voornaamste kritiek op de auto. De mattenset is al twee keer vervangen (bij 20k en bij 40k) omdat de mat linksvoor doorgesleten was, de huidige set houdt het langer vol maar er is flinke slijtage zichtbaar die ook doordrukt in de vloerbekleding. Verder zijn de portierbekledingen links- en rechtsvoor aangepakt vanwege irritante vibraties, en het dashboardkastje is in zijn geheel vervangen vanwege een rammel. Ook het parkeerkaartjeshoudertje trilt regelmatig zachtjes mee, maar dat is een kwestie van de muziek wat harder zetten. Het nieuwste wat opvalt is de armleuning in het portier aan bestuurderszijde. Ik plant altijd graag mijn elleboog daar (is zelfs een belangrijk criterium bij het uitzoeken van een nieuwe auto, of ik tegelijk mijn elleboog kan laten steunen en het stuur vast kan houden), maar nu is de vulling daar helemaal plat geworden en begint het T-tec (dat nubuk-achtige spul) aldaar te scheuren. Dit laat overigens onverlet dat het interieur er nog steeds prachtig uitziet, voor de rest. Maarja, ik doe dan ook weinig gekke dingen met de auto, vervoer er geen puin en kleine kinderen mee en dergelijke... Ik ben benieuwd wat de ervaringen van Janus zijn. |
Dat geloof ik inderdaad, toen heette die nog D3 met een heerlijke 5 cilinderroffel en 163 pk, echt een fantastisch blok. Ik denk trouwens wel, iedereen die hier nu de vorige generatie D2 heeft, dat de vernieuwde D2 jullie heeeel blij gaat maken. |
De vijfcilinder D3 in de V40 had 150 pk. Voordeel van de 1.6 D2 is wel het lagere gewicht, zowel de D4 als de nieuwe D2 zijn duidelijk zwaarder (resp. 107 en 80 kilo). De extra kracht compenseert het natuurlijk ruimschoots, maar ik denk wel dat je de oude D2 lekkerder de bocht in gooit. |
Okay, duidelijk! |
De D3 en D4 waren in 2012 serieus duurder als de D2. Volgens mij was het toen een kale D3 of een Summum D2. Ik heb er toen nog een intro-pakket en standkachel bij genomen. Ik rijd bijna alleen maar stadskilometers in de Randstad en dan is de D2 prima. Voor trekkracht heb ik de 500SE staan. Vloermatten zijn bij mij ook bij 40k km vervangen. Je merkt idd dat de auto niet altijd even degelijk is. Leer slijt op de wangen en bij mij ook de deurpanelen. De middenconsole en klokkenwinkel zijn al eens opnieuw vast gezet. Svala in Hillegom lost wel alles op, fijne dealer. |
Mooie auto in een mooie kleur! Bijzonder dat er zoveel klachten zijn over het interieur van de V40, mijn vader heeft nu 2 jaar een V60 met inmiddels zo'n 110k km op de teller en nergens last van. (hoewel ik nu twijfel of de matten van deze of van de vorige auto, een Ford Mondeo, zijn vervangen..) 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-04-2015 15:05 door Caspian. |
Hier geen slijtageproblemen bij een volvo V60 met 196.000 ervaring. Die is nu weg, voor eerdergenoemde D4, en zuinigheid bij de nieuwe is nu ong. 1 op 20 En kostenoogpunt is belangrijk en ik denk dat als je de D4 elke dag rijdt ie wel zuiniger is dan als je hem even meehebt. Maar goed, je mist niks in de D2, is gewoon een prima auto. 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-04-2015 15:34 door Nissan GT-R, awesome. |
Mooi in klassiek Volvo rood ! Ziet er allemaal prachtig uit. Zelf ben ik overigens meer een liefhebber van de standaard stalen wielen met wieldoppen. |
@Aras, wat eel luxupobleem, V40 of 500SE...![]() @Caspian, een V60 zal misschien vloermatten van een andere leverancier hebben? @Nissan GTR, ook hier geldt dat een V60 geen V40 is. Deels heb je wel gelijk over het verbruik denk ik al gaf ik al een dat die motor bij mij er ook voor zorgde dat ik anders ging rijden (zie ook één van de redenen dat de Stilo weg moest). @Volvo 444 De standaard stalen wielen met wieldoppen zijn alleen maar standaard op de V40 Base en dan moet je die gave klokkenwinkel weer ontberen. Ik ben daarom allang blij dat er fatsoenlijke 16" velgen onder zitten en niet van die achterlijk grote 18" karrewielen. @Iedereen, Bedankt voor de positieve reacties, had ik niet direct verwacht bij een topic over een doorsnee V40. (maar vergeet vooral ook niet de stukjes over mijn andere auto's te lezen. Dat over de 145 staat nu, weldra zal de volgende auto volgen) |
Jep je hebt sneller de neiging het gas dieper in te trappen wat best wel heel erg lekker is dan. Maar V40 moet opzich met dezelfde aandrijflijn zuiniger zijn dan een V60 toch? ![]() |
Er kan nog veel troep in die Volvo en leuke verlaging zo. Maaruh Janus.... magda? ![]() |
Gelet op de spelling doe je de drinkende smiley eer aan. ![]() |
Even zo zonder het hele verhaal te lezen (sorry) Ik kende jouw auto natuurlijk al lang van fotos. Maar om het toch maar even te zeggen. Er is er gelukkig toch nog iemand die een nieuwe auto in een fatsoenlijke kleur besteld! Een aantal nieuwe autos, kunnen ze leveren in leuke kleurtjes. Volvo is ook zo'n fabrikant (dat blauw en dit rood) Maar in praktijk zie ik het eigenlijk alleen maar in de showroom dat ze in die kleurtjes leverbaar zijn ![]() Heeft jouw volvo beige leren bekleding, of gewoon stof? |
Toevallig was de man van de verzekering hier vanochtend, dus heb even snel de V40 van hem op de foto gezet. Jammer dat de kleur zo slecht eruit komt op de foto (wit, terwijl het in het echte een aparte grijsblauwe tint is) ![]() |
Dat is een mooie kleur inderdaad ik ken die. Mijn favoriete kleuren bij volvo momenteel en daar verschil ik best van mening over met mijn vader...haha 1. Uiteraard het ocean race blue II van zijn auto, die vind ik dan weer niet heel goed passen bij de V40 en V70. 2. Power blue, staat de V40 en de V60 beide fantastisch 3 Amber black....zwart? Jazeker deze heeft namelijk mooie parelmoer metallic in de lak en is zodoende in zonlicht erg mooi, alleen in regen best saai. 4 Saville grey, was de kleur van de vorige en stond de auto gewoon heel goed zeker in combi met het zwart/espresso interieur. 5. Polestar blue.....zeker weten maar dan wel op een R-design of echt polestar en dan moet die wel minimaal een T3 of D4 hebben....sorry. Pa is het met de laatste niet eens, maar toch. ![]() |
@Nissan GTR: Die 1:20 van de D4 in de V60, is dat volgens de boordcomputer of berekend aan de pomp? De laatste methode is namelijk meer betrouwbaar. Zo is mijn gemiddelde verbruik volgens de boordcomputer +/- 1:23 terwijl het in werkelijkheid meer rond de 1/20 schommelt. Overigens weet ik niet of de V60 D4 dezelfde versnellingsbak heeft als de V40, maakt ook een verschil (maar dat hoef ik jou niet uit te leggen). Voor wat betreft de Volvo-kleuren, persoonlijk vind ik naast polestar blue en passion red ook Raw Copper een erg mooie kleur. @Rob0032: Met 500 kg grind en mijn atletische postuur bleef ik net onder de maximaal toegestane massa, dus ja, damag. ![]() @the Fox *hips* @Goedendag: Dankjewel, hoewel mijn autogeschiedenis vooral veel zwart en grijs kent hou ik zelf wel van opvallend gekleurde auto's. Daarom dat ik, nu ik het zelf kon kiezen, voor fel ben gegaan. De stoelen hebben helaas geen lederen bekleding maar gewoon stof. Omdat het stof is was donker wel een vereiste, zeker vanwege de vele fabrieksbezoekjes. De plaatsen waar ik kom zijn zo vuil, je kijkt er naar en de auto is zwart. ![]() @Danny1995: Ook dat is een heel leuk kleurtje, zei het wat minder opvallend. Toevallig heb ik de proefrit gemaakt in een exemplaar in die kleur. |
Overigens kom ik dit weekend weer met een verhaal over een van mijn voorgaande auto's, met foto's natuurlijk. En deze week begint het weekend al op vrijdag... |
Is Polestar Blue niet eigenlijk Rebel Blue? |
Ik denk dat ik onterecht Polestar Blue noemde en dat ik dus Rebel Blue bedoelde. Polestar Blue wordt pas op je auto gesmeerd als hij door Polestar aangepakt wordt. Qua kleur ook een lekkere V40, helaas buiten mijn budget en niet mogelijk via private lease: ![]() |
Ik hoorde vanochtend op de radio de reclame voor de V40. "Voor rijden met een glimlach". Zou je daar een keer een foto van willen maken tijdens het rijden ![]() |
![]() |