Mazda MX-5 NC Niseko (2008)

Gepost door ThomasNürburgring 
Hallo,

Een tijd geleden heb ik een topic gemaakt over de keuze van mijn eerste auto. Na alle opties te hebben overwogen is het een MX-5 geworden. Dus ben ik gaan zoeken in Nederland en Duitsland. Na een tijdje zoeken zag ik een MX-5 Niseko uit 2008 staan bij een Duitse Mazda-dealer net over de grens. Deze ben ik gaan bekijken en heb ik toen meteen gekocht.

Het is een Mazda MX-5 NC 1.8 Niseko. Dit is een uitvoering die alleen in Engeland en Duitsland is geleverd (volgens mij). Deze is vooral te herkennen aan het bruine dak en leer. De auto heeft Bose-sound, lederen bekleding met stoelverwarming, xenon en nog meer... De auto is ongeveer 30mm verlaagd met Mazda verlagingsveren en verder volledig standaard.

Zojuist naar de RDW gegaan om nummerborden aan te vragen en de BPM te regelen, dus nu wachten totdat alles rond is en dan genieten hoop ik!

Hier een paar foto's. Het zijn niet de beste, maar ik maak nog wel eens betere als de auto nummerborden heeft.

5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-07-2015 17:50 door ThomasNürburgring.
Awel, hij is schoon thumbs up
Succes en vooral veel plezier ermee!!!

Wel raar dat die handrem rechts op de middenconsole zit, is is dat bij elke NC zo???

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-03-2015 15:01 door British Racing Green.
Mooie auto, mooie uitvoering ook! thumbs up
Prachtig voor een eerste auto zeg! cool smileythumbs up

British Racing Green
Awel, hij is schoon thumbs up

Ja, hij glimt als een ****** in de maneschijn. big smile smiley
(Ik snap je hoor, BRG. tongue sticking out smiley)
Leuk hoor. thumbs up Het kan bijna niet anders of daar ga je een hoop lol mee beleven.
Bedankt heren!

BRG - De handrem zit volgens mij bij alle NC's rechts. Zal misschien zo zijn omdat het een Japanse auto is en in Japan zit het stuur rechts volgens mij... Zijn ze te lui geweest het op de "juiste" plek te plaatsen. winking smiley
Prachtig interieur zeg! Ook velen malen leuker dan het nieuwe model MX5.
Bedankt!

Sketcher - De nieuwe MX-5 vind ik ook niet geweldig, daarom ben ik voor deze gegaan. Een andere reden is dat ik een nieuwe niet zou kunnen betalen. winking smiley
Ik heb trouwens zojuist een nieuwe antenne besteld. Die is net geen 10cm lang. Deze lange antenne (~40cm) vind ik niet bij de auto passen... Ook alvast kentekenplaathouders zonder tekstrand erop geschroefd. winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-03-2015 15:42 door ThomasNürburgring.
Hey, super leuk dat het nu eindelijk gelukt is! Gefeliciteerd hoor, strakke kar. En hoewel ik zwart en bruin niet zo'n smaakvolle combinatie vind, mag deze er zeker zijn. Veel veilige kilometers ermee gewenst. thumbs up
Bedankt! big smile smiley
Het was inderdaad een lange zoektocht, maar ben wel blij dat ik daardoor de juiste keuze heb kunnen maken/vinden.
ThomasNürburgring
BRG - De handrem zit volgens mij bij alle NC's rechts. Zal misschien zo zijn omdat het een Japanse auto is en in Japan zit het stuur rechts volgens mij... Zijn ze te lui geweest het op de "juiste" plek te plaatsen. winking smiley

Intussen even nagezocht.
Bij NA & NB zit handrem op de "juiste" plaats, bij de NC zijn ze dat blijkbaar "vergeten".
British Racing Green
ThomasNürburgring

Intussen even nagezocht.
Bij NA & NB zit handrem op de "juiste" plaats, bij de NC zijn ze dat blijkbaar "vergeten".

Leuk om te weten! Ben wel benieuwd of er echt een reden achter zit of inderdaad "vergeten" of "luiheid". winking smiley
Anonieme bezoeker
Re: Mazda MX-5 NC Niseko (2008)
17-03-2015 16:22
Mooi zeg, wel een mooie kleurencombi in het interieur ook. Prima velgen, die kleine verlaging doet hem ook goed thumbs up

Heel veel plezier ermee!
Bedankt!
Standaard ligt deze generatie MX-5 te hoog. De reden hiervan is dat de auto anders niet de voetgangerveiligheidtest haalt volgens mij. Deze veren leggen de auto naar de juiste hoogte (om het maar zo te beschrijven).

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-03-2015 16:27 door ThomasNürburgring.
Zo Hey dit is echt een verdomd fraai exemplaar, vind hem echt prachtig thumbs up
Interieur is zeer onderscheidend en fraai, veel fraaier dan veruit de meeste exemplaren die ik heb voorbij zien komen .

En ook precies op tijd , openrijden is echt genieten cool smiley
Heel erg bedankt voor de lovende woorden! big smile smiley
Schitterende auto! Mooie kleurstelling ook. Rijdt vast heel leuk. Past ook mooi bij mijn 6 op de oprit zo'n MX-5!
Bedankt! Al heb ik nog maar weinig ervaring met mijn MX-5, maar na veel erover te hebben gelezen is het een goede keuze, dus zeker doen als je de kans hebt. winking smiley
Anonieme bezoeker
17-03-2015 20:30
Ziet er goed uit zeg! thumbs up
Anonieme bezoeker
17-03-2015 21:24
Bedankt! Leuk om zo veel positieve reacties te lezen! smiling smiley
Anonieme bezoeker
18-03-2015 10:20
Heel erg gaaf man. Die kleuren-combo maakt het af. Zou er normaal niet zo stuk van zijn, maar het staat je MX-5 juist erg goed thumbs up

Zo ga je het voorjaar lekker in winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-03-2015 10:21 door reaguursel.
Echt een mooie MX-5! Vind 'm helemaal goed zo, met dit klassieke interieur en bijpassende kap. Dat stuur ziet er ook erg fraai uit in het bruin. Van dit ding ga je veel plezier hebben smiling smiley
Wederom bedankt, heren!

Op de foto's is het bruin iets anders dan in het echt... Het ziet in het echt mooier uit vind ik. winking smiley
Ik twijfel om misschien de achterlampem rood te maken... Maar twijfel of het legaal is, omdat de knipperlichten en het acteruitrijlicht ook rood lijken dan. Wat vinden jullie ervan?

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-07-2015 17:54 door ThomasNürburgring.
Volgens mij is er een facelift geweest waarbij de achterlichten ook rood zijn geworden. Is het wat om die erin te zetten?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-03-2015 14:16 door JW01 (vanaf een Appel).
Die achterlichten passen jammer genoeg niet... Dat is net een andere maat.
Mooi hoor thumbs up

Zwart met bruin dak is niet bepaald alledaags, maakt het een aparte combinatie (en stuk minder saai dan zwart/zwart).

Het lijkt mij trouwens dat het dak vrij nieuw is (niet-standaard). Normaal zie je na een aantal jaren verkleuringen in de vouwranden, doordat daar het materiaal wat ruwer wordt (mijn ervaring). Dit dak ziet er nog helemaal strak uit.
Meeuw
Mooi hoor thumbs up

Zwart met bruin dak is niet bepaald alledaags, maakt het een aparte combinatie (en stuk minder saai dan zwart/zwart).

Het lijkt mij trouwens dat het dak vrij nieuw is (niet-standaard). Normaal zie je na een aantal jaren verkleuringen in de vouwranden, doordat daar het materiaal wat ruwer wordt (mijn ervaring). Dit dak ziet er nog helemaal strak uit.

Bedankt!
De vorige eigenaar heeft de auto extreem goed onderhouden, dus misschien ook het dak. Volgens mij is dit namelijk het originele dak, maar dat weet ik niet zeker. Ik lees op de meeste fora dat de stoffen daken van deze generatie MX-5 zich over het algemeen goed houden.

Als er een nieuw dak op zit is het wel een origineel Mazda dak, want volgens mij maakt geen bedrijf deze kleur.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-03-2015 15:06 door ThomasNürburgring.
Meeuw

Ook bij de"Kenko" - heel leuke occasion trouwens, bijna nieuw en voor een spotprijsje
British Racing Green
Meeuw

Ook bij de"Kenko" - heel leuke occasion trouwens, bijna nieuw en voor een spotprijsje

Ik was niet bekend met het feit dat van de facelift een Niseko was... Volgens mij is dat ook geen Niseko, maar gewoon een versie met bruin leer en dak. Maar daar kan ik me in vergissen...?
ThomasNürburgring
Meeuw
Mooi hoor thumbs up

Bedankt!
De vorige eigenaar heeft de auto extreem goed onderhouden, dus misschien ook het dak. Volgens mij is dit namelijk het originele dak, maar dat weet ik niet zeker. Ik lees op de meeste fora dat de stoffen daken van deze generatie MX-5 zich over het algemeen goed houden.

Als er een nieuw dak op zit is het wel een origineel Mazda dak, want volgens mij maakt geen bedrijf deze kleur.

Heb net voor mijn A4 cabrio een nieuw dak laten monteren. Via de Audi-dealer, maar niet via Audi ingekocht (wellicht dus ander fabrikaat, wel zelfde kwaliteit). Om de juiste kleur te bepalen heb ik kleurstalen van de leverancier bekeken. Meer dan 20 kleuren met wel 3 varianten beige (dat was voor mij relevant), terwijl origineel de A4 cabrio slechts met keuze uit 4-5 kleuren dak werd geleverd. Heb trouwens de indruk dat de kleur in het linkje van BRG ook afwijkt van de kleur van TS.
British Racing Green
Geen "Niseko", wel een "Kenko".
Ik las verkeerd inderdaad... De kleur lijkt, zoals Meeuw zegt, wat lichter dan die van mij.
Leuk dat je laat weten wat het geworden is, na je andere topic thumbs up
Mooie auto geworden hoor.

ThomasNürburgring
Die achterlichten passen jammer genoeg niet... Dat is net een andere maat.
Dat is jammer want zoals in dat andere topic besproken vinden veel mensen (ook ik) die nieuwe lichten veel mooier. Maar voor dit model moeten er echt wel andere achterlichtunits te krijgen zijn, veel tuners hebben zich met de MX5 bemoeid. Kwestie van goed zoeken en via via denk ik.
Persoonlijk storen de lampen me niet. Ik heb ze zelfs nieuwe units erin laten zetten, want de vorige eigenaar had ze zwart gespoten... Zo een rode folie ga ik denk ik een uitproberen, maar de units zelf blijven erin, want die zijn pas 2 weken oud en waren bijzonder prijzig. winking smiley

Ik waardeer de eerlijke meningen wel natuurlijk, bedankt voor alle reacties! thumbs up
Gaaf hoor! Veel plezier met je MX-5!

Ik zou je achterlichten gewoon zo laten. Ik vond de achterlichten van m'n NC ook nooit echt mooi maar ben er na een jaar aan gewend en vind ze nu origineel het mooist. Dat rode leek me eerst ook mooi maar vind ik er nu wat vreemd uitzien. Wacht nog even, als je het over een paar maanden nog stoort kun je er altijd nog wat aan doen.
Bedankt en klopt inderdaad, ik laat het even zoals het is. Folie is snel gekocht. winking smiley

Iemand tips om vogelpoep van een stoffen soft-top te halen? Warm water en een spons?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-03-2015 21:54 door ThomasNürburgring.
Anonieme bezoeker
19-03-2015 14:11
ThomasNürburgring
Bedankt en klopt inderdaad, ik laat het even zoals het is. Folie is snel gekocht. winking smiley

Iemand tips om vogelpoep van een stoffen soft-top te halen? Warm water en een spons?

Ja, of zelfs koud water doet het meestal al bij mij. Over het algemeen wordt aangeraden om zo min mogelijk schoonmaakmiddelen te gebruiken. Met misschien groene zeep als uitzondering.
Toch kan zo'n kap best wat hebben hoor, ook de wasstraat paar keer per jaar zonodig is niet erg. Let er dan wel op dat het programma GEEN wax bevat.
Krasstraat absoluut niet doen als je hem netjes wilt houden! is echt een aanslag voor je dak, en in mindere ook voor je lak, swirls!
Warm water en op deppen met keuken rol zou ik doen.
Ik heb het helemaal weg gekregen door te deppen met een zachte spons en warm water. thumbs up
Zojuist heb ik een kortere antenne (minder dan 10cm) erop geschroefd, want de standaard antenne (~40cm) vind ik te lang. Het is een klein detail, maar die oude was een doorn in het oog. winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-07-2015 17:55 door ThomasNürburgring.
Super thumbs up

Aan de druppelvorming te zien is een laagje wax ook geen overbodige luxe grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-03-2015 21:27 door Bofkont.
Bofkont
Super thumbs up

Aan de druppelvorming te zien is een laagje wax ook geen overbodige luxe grinning smiley

Het is mijn eerste auto, dus heb geen poets-ervaring. winking smiley
Wat wilt druppelvorming zeggen? En wat doet wax daaraan?
ThomasNürburgring

Beter voorkomen dan genezen!
Geen slecht plan! Vanuit het zolderraam heb ik perfect overzicht. winking smiley

Laagje wax, zie de druppelvorming thumbs up
Water glijd er af als een malle als je rijdt (bescherming)
Plus die kleur van jou glimt als een malle met een laagje carnauba wax, zwart is een van de mooiste kleuren om te poetsen.
Het resultaat is zo geweldig, vanmiddag nog een abarth 500 gedaan.
[www.carclean.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-03-2015 23:24 door Bofkont.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.