Peugeot gek: Peugeot 208 GTi 30th (15-12, op de rollenbank geweest)

Gepost door peugeot gek 
Als ik morgen even wat tijd heb begin ik ook aan de foto's. Zal ze je dan even doorsturen.

Blijft ondanks stof een prachtige bolide!

Nog bedankt voor de lift naar huis. Vrijdag m'n 306 GTI met nieuwe distributieriem opgehaald. Was weer genieten op weg naar huis.
Hij heeft 5600km op de teller staan en heb hem sinds 23-01-15.
Dus gisteren precies een half jaar, zonder enige problemen en ook nog geen rammels of kraakjes te horen.

Wel is de uitlaat nu beter te horen bij accelereren, dat is eigenlijk gekomen nadat hij is uitgelaten op de Nürburgring.
Gisteren zat ook iemand in een grijze (lease?) audi A3 aardig op mijn achterbumper, ook nog bij het oprijden van de auto snelweg bij simpelveld richting Duitsland (A4).
Dus eerst lekker met 70 langs de flitspalen (die daar werken) en daarna in de bocht het gas intrappen en gaan, hier merk je echt het sperdiff op de vooras. Ik sta er ook elke keer weer van te kijken dat ik al op 120 zit voordat ik de bocht uit ben zonder ook maar iets van onderstuur te merken.

Door de verbouwing van woning waardoor de meubels zolang in de garage staat mijn auto nu buiten, opzich geen probleem maar in de laatste 10 maanden zijn al 18 auto's in brand gestoken in landgraaf waarvan 5 in de laatste 2,5 week.
en waarvan 2 auto's 3 straten verder, dus echt lekker slapen is er niet bij, bij alles wat je hoort ben je toch weer wakker en dan helpt een alarm ook niet veel meer, voordat dat afgaat is het kwaad al geschiet.

Ik denk dat ik aan het eind van het jaar ongeveer een 8500 á 9000 km op de teller heb.
Potverdikkie man, wat een mooie auto blijft het eye popping smiley.

Kan me wel voorstellen van die autobranden! Kun je hem niet ergens anders binnen zetten?
idd mooi ding, het kleurtje maakt hem!

Ik zou snel opschieten met die verbouwing zodat hij weer binnen kan staan winking smiley
Blijft een heerlijke wagen thumbs up
Dat saaie lease barrel zal zich aardig doodgeschrokken zijn hahaha grinning smiley

Laatst hetzelfde op de snel weg, vrachtwagen ging vrachtwagen inhalen ik er rustig achter op de linkerbaan, gelijk een Audi hufter op je bumper.
Even kickdown van 90 tot 160 toen de weg vrij was, meneer kon niet aanhaken.
Daarna rustig met 120/130 naar rechts, meneer er voorbij en hem even smakelijk uitgelachen.
Het is kinderachtig maar soms toch wel erg leuk hoor grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-07-2015 12:46 door Bofkont.
Maar laten we nu niet alle audi rijders over een kam scheren thumbs up
Maar bijna alle mannen hebben toch een beetje kind in zich zitten als het op auto's aankomt.
Dus dan trap je wel eens flink door omdat je het zelf zo leuk vind en dan met een smile achter het stuur zitten.smiling smiley
Hier hetzelfde, maar dan meestal een smile in mijn helm big smile smiley

Maar blijft een ontzettend gave bak dit! Die kleur alleen al.
Vandaag een kleine update uitgevoerd aan de auto.

Heb mij naam stickers besteld voor op het achterraam. voor 12.50 bij cheapstickers.
Vind het zelf wel leuk uitzien en als ik erop uitgekeken ben gaan ze er weer vanaf.

Op de 208 R5 van peugeot gekeken hoe daar de stickers op zitten en bij de 208 van craig breen lopen met de raam lijn mee omhoog.
Dus dat heb ik ook gedaan.

Eerst van dat blauwe tape op de ramen geplakt en alles uitgemeten en daarna geplakt, stelde niks voor.

Verder heb ik 3 weken geleden een randje geraakt met de rechter velg voor.
Balen, en eens wat navraag gedaan wat een nieuwe kost en reparatie.
De prijs van een nieuwe velg was meer dan 300 euro bij de dealer zonder band en bij reparatie is het maar de vraag of er dan geen kleurverschil optreed tov de overige 3 velgen en of die rode batch er weer op zit met GTi 30th erin.

Heb hem nu bijgetipt met een marker en het valt bijna niet meer op en daarom maar besloten om het zo te laten.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-08-2015 15:20 door peugeot gek.
Ik zie dat de auto weer in de garage staat! thumbs up

Jammer van de (lichte) schade, maar dat heb je op zich al snel.
Sorry, maar zo'n sticker vind ik helemaal niets, het nut ontgaat mij eerlijk gezegd ook een beetje.
Voor de rest blijft het een heerlijk dikke hot hatch thumbs up
Dat van die sticker is een kwestie van smaak, zelf vind ik het wel leuk staan.
Nut heeft het niet en zoals ik zei, als ik erop uitgekeken ben haal ik het weer vanaf.

En de auto staat idd weer binnen sinds 1,5 week. Al is het de laatste weken weer rustig hier. (even afkloppen)
Met 9000 km op de klok moet hij morgen naar de dealer voor de eerste beurt.
Heeft 1 keer een kleine storing gehad dat het motor aanging op het dashboard maar merkte geen verschil dat het vermogen wegviel.
Na een sec of 5 ging het weer uit daarna niets meer gehad. Laten we tot nu toe maar houden op Frans karakter.winking smiley

Staat al in de garage sinds 29-12-'15 dus eens kijken of hij morgen nog start.spinning smiley sticking its tongue out
Makkelijk als je de werkbus thuis hebt staan.

Nu wachten op het voorjaar en weer gaan genieten in Eifel van de wagen.

En nog een foto met een two-tone broertje.

Hoppa! Still going strong.

Had je topic voorheen nog niet gelezen. Ik heb het zelf niet zo op kleine auto's maar ik vind de verhoudingen, zeker bij de GTI met dikke wielen, echt goed kloppen. Van alle kanten oogt ie mooi en gedrongen, en niet te klein of te uitgerekt. Dat interieur is ook érg gaaf met die rode details, die rode matten staan echt stoer. Zijn ze nog net zo rood?

En je hebt nu de eerste beurt gehad, hebben ze je bandenprofiel ook opgemeten? Daar ga je geen 25.000km mee doen denk ik als ik het zo lees grinning smiley. Maargoed, daar krijg je ook een hoop rijplezier weer voor terug (en daar gaat het om toch?).

Goede keuze om 'm in 1 kleur te doen. Die two-tone versie vind ik een beetje speelgoed achtig... maakt 'm gelijk een stuk goedkoper qua uiterlijk eigenlijk.
Ook ik zie je topic nu pas voor het eerst.
De kleuter in mij wordt om eerlijk te zijn misschien nog wel blijer van de two-tone versie, maar dat neemt niet weg dat je auto er geweldig uit ziet thumbs up. Zeker de kleur laat hem er bloedsnel uit zien.
Geen rare dingen tegengekomen tijdens de eerste beurt.

Motorolie en olie filter vervangen en nog wat andere kleine dingen.
Ook zijn de bougies vervangen, peugeot schrijft voor om ze bij elke onderhoudsinterval te vervangen.
Dus om de 30000KM of 1 jaar, ben wel van tevoren of het moest gebeuren door de garage.
Netjes, ze hadden ze ook gewoon kunnen vervangen en dan achteraf afvragen waarom de rekening hoger is als normaal.thumbs up

Maar het blijft toch een THP motor die veel problemen heeft gehad in het verleden dus om een eventuele garantie discussie in de toekomst te vermijden opdracht gegeven om ze maar te vervangen terwijl het niet echt nodig was 9000KM.

Daar ga je geen 25.000km mee doen denk ik als ik het zo lees
Het profiel om de voorbanden was trouwens nog 5,3mm en van de achterbanden 7.1mm.
Dus na dit jaar de banden van voor naar achter omleggen, en dan moet ik nog 2 jaar halen voordat ze op zijn.
Dus die 25000KM moet haalbaar zijn.
Bougies kosten niks en zijn een van de meest belangrijke onderdelen van een motor. Zelfs mijn oma vervangt ze elk jaar in haar 207SW en die rijdt 7000 per jaar.

Bofkont
Maar laten we nu niet alle audi rijders over een kam scheren thumbs up

Mag ik er nog een toevoegen?

Ik reed een V60 D3 geartronic terwijl ik van de ring naar de snelweg draaide en dus van 80 naar 130 mocht. Audi rijder zat eerst achter me en zodra de bocht voorbij was heb je nog een klein stukje 80 te gaan maar meneer gaat al op het gas.
Bij het 130 bord is ie naast me waarop ik het gas indruk. Kickdown, mijn neus zit bij zijn achterbumper, ik haal hem in. JA en ga hem voorbij. Vervolgens moest hij me ook perse met 160 km per uur inhalen.....

Alleen jammer dat Volvo nu ook een beetje besmet is met het aso-virus. Mensen koop een audi.
Even een kleine ordinaire topic kaap, excuses...

Nissan GT-R, awesome
(...) zodra de bocht voorbij was heb je nog een klein stukje 80 te gaan, meneer ging alvast op het gas.
Da's toch niet heel gek? Ik weet niet welk stuk weg het betrof, maar: na een klaverblad oid, dus ná de invoegstrook, staat vaak 100 of 200 meter verderop een bord met een snelheidsverhoging. Als de ruimte er is, er komt geen verkeer achterop en iemand heeft het vermogen om vlot in te halen: waarom zou je dan niet 200 meter eerder dan het bord alvast mogen versnellen naar 130? Als je je gaat lopen opwinden over iedere bestuurder die niet keurig netjes bij het bord pas gas geeft, dan ga je nog een leuke tijd tegemoet als bestuurder...

Enfin. Hij accelereerde dus gestaag naar 130, had je inmiddels ingehaald. Maar nog niet genoeg om al naar rechts te kunnen. Ter hoogte van het 130-bord:

zit mijn neus bij zijn achterbumper.

Meneer accelereert dus nog steeds en kijkt -neem ik gemakshalve even aan- in zijn spiegel of er reeds genoeg ruimte is om naar rechts te kunnen. Echter op dat moment gooi jij je vaders auto pedal to the metal en steek je hem rechts voorbij. Nou reed hij inderdaad niet helemaal zoals het of-fi-cieel hoort, maar een dergelijke move is ook niet heel netjes. Dat die man vervolgens zoiets heeft van ''Wtf doet die gast, ik zit met zulke onverwachte acties liever voor dan achter hem'', kan ik best begrijpen. Die gedachtes heb ik ook regelmatig. Vervolgens doe ik dan precies zoals ik aan de hand van je beschrijving denk dat het gegaan is: de man gaat kort op het gas (150-160) om je voorbij te gaan en een gat te trekken, waarna de cruise control het weer overneemt zodra de teller is terug gezakt tot 136.
En af en toe wil je gewoon de auto voor je voorbij. Omdat je de afgelopen kilometer(s) al hebt gemerkt dat je een net iets vlottere rijstijl hebt, ik noem maar wat. Komt vaak genoeg voor.

Ik snap je gedachtegang, maar bekijk het ook eens vanuit een ander perspectief. Dat er toevallig een Audi of Volvo in het spel is, is willekeur. Het hadden net zo goed een Ford en een Mazda kunnen zijn.
Gestaag was het niet. En inderdaad van mij was de actie ook niet netjes. Maar ik had er even bij moeten vertellen dat het een rijschool was.

Dan hoor je wat mij betreft de regels weer te geven en daarom deed ik het. Je mag namelijk pas 130 bij het bord. Voor het bord mag je 80 wat betekent dat je te hard rijd als je dan al aan het optrekken was.
Tuurlijk is dat niet verschrikkelijk netjes van mijn kant. Maar als je vanaf Heerenveen achter mij zat, waarbij de CC op 135 staat en ik je niet irriteer en je doet deze actie als rijschoolhouder......dan pak ik je terug.

En dan geef ik toe dat ik ook aso was, al had ik het gaspedaal sowieso 100% ingetrapt want ik had de toestemming al voordat ik de ring opreed.

Maar voor de rest heb je gelijk. winking smiley
Gisteren een last minute trip naar de ring gemaakt.

Toen ik om 9 uur opstond was het zonnig dus maar besloten om die kant op te gaan.
Toen ik aankwam was de baan gesloten maar hij ging al vrij snel open, daarna nog een 30 minuten gekeken bij de ingang en zelf richting de auto gegaan.

De drukte viel erg mee om de baan op te komen, was eigenlijk vrij snel op de rotonde.
Het ticket office staat nu ook aan de andere kant zodat je alleen nog maar de 2 parkeerplaatsen aan de kant van ingang op moet als je ook daadwerkelijk al een ronde kaart hebt, anders moet je hem op de grote onverharde parkeerplaats zetten. En het lijkt te werken want de doorstroming was vrij goed, ook om na afloop van de baan af tekomen.

Eerst een mooi plaatje van mijn eigen voiture. Sinds gisteren met 2 rode ringstickers om de B-stijlen.

Ook nog een parelmoer witte 30th tegengekomen.

En een zwarte by peugeot sport

Verder ook nog een peugeot sport in Robijn rood zien langskomen op de baan maar daar heb ik dan weer geen foto van.

Verder heb ik ook de rode matten vervangen door zwarte met een rode bies.
Die rode worden enorm snel vies en schoonmaken valt nog tegen, heb het nu met een kleine stoom reiniger gedaan.
Heb ze besteld via Ebay voor 19.95, geen geld eigenlijk.
Er kwamen wel nog 15 euro verzendkosten bij maar 35 euro voor een complete mattenset is nog steeds niet duur.

Ik heb ook een Mtech short shifter hier liggen om zelf in te bouwen, maar daar moet ik de accu en accubak voor verwijderen dus daar moet ik nog even tijd voor gaan maken.

Groeten, wesley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-05-2016 20:42 door peugeot gek.
Blijft een ontzettend mooie wagen, gaat volgens mij nooit vervelen zoiets.
Maar nogmaals die sticker parade ontgaat mij het nut wat van, maar uiteraard ieder zijn eigen thumbs up
Hey, nog een Limburger hier!

Een waanzinnig stoere auto heb je, wauw smileys with beer
De kleur staat 'm ook heel goed, veel beter dan wit of zwart!
Blijft inderdaad een gaaf ding, in een hele gave kleur. Die matten: veel beter! Die rode vond ik echt geen porem.
Mtech shortshifter zit erin.

Kort verslag van de inbouw.

Ik ben dus eerst begonnen met ruimte creëren in het motor compartiment.

Eerst de start/stop module losgehaald, deze zit op de afdekking van de accu.
Toen was de accu aan de beurt, ECU losgemaakt van de accu afdekking eraf en toen de afdekking eraf.
Deze zit vooraan geklikt en achter met een soort scharnier bevestiging. Vooraan dus omhoog trekken en dan naar achter duwen om hem los te krijgen.

Toen de accu zelf eruit halen, Ik denk die zit links geklemd, dus eens eraan trekken.
Geen beweging in te krijgen, blijkt dat hij aan de rechterkant onder de ECU nog een ijzerenplaatje met een M6 bout zit.
Die verwijderd en de accu eruit getild.

Ook de luchtinlaat en slang naar het luchtfilter moet verwijderd worden.
inlaat zit met 1 zwarte pen vast bij de voorbumper en zit vastgeklikt op een plastic steun tussen voorbumper en accubak.
Ook de luchtslang naar het luchtfilter en plastic steun verwijderd. Dit spreekt allemaal voor zich, hieraan kun niets verkeerd doen.

De accubak verwijderen door 2 M6 bouten los te draaien en de bak zit los.
Wel even opletten, veel bekabeling is hieraan bevestigd met ty-raps, deze dus even losknippen, volgens mij 5 stuks in totaal.

Dat was het makkelijke deel, hierover heb ik een dikke 10 min gedaan.

Nu de auto in de vrij gezet en de pook losgekoppeld van de shifter

Op internet al opgezocht hoe de shifter vastzit op de versnellingsbak, via een engels forum op de facebooksite uitgekomen waar een foto opstaat dat er een ijzeren piston-pen door de shifter en de as van de versnellingbak zit.

Opzich niets moeilijks aan om deze los te krijgen in theorie.

Maar dan de praktijk:

Eens goed kijken hoe dat nu precies vast zit en het leek op een pen van ongeveer 3.5 a 4 mm.
Dus een boortje van 3.5mm afgezaagd en deze gebruikt om de pen eruit te tikken met een kleine hamer.
De boor heb ik met een punttang tegen de pen aangehouden en begonnen te tikken.
Probleem is dat je geen kracht kan zetten, en na een minuut of 30 nog steeds geen beweging in te krijgen.
Ondertussen begon mijn geduld ook op te raken en was het inmiddels 6 uur 's avonds, dus naar binnen om de indy 500 te kijken.

Bij de eerste gele vlag een nieuwe poging gewaagd, eerst wat WD 40 en na een 2 tal minuten kwam er beweging in.
Eindelijk en na nog een paar slagen viel de pen op de grond op het witte zeil ik onder de auto lag.
Nu had ik hetzelfde als bij die gast op de Facebook site, alleen zat de shifter nog steeds vast.
Blijkt dus dat er nog zo'n 2e pen inzit die een maat groter is.
Gat in de shortshifter opgemeten, dit was 6.5 mm.

Dus een boortje van 6.5 afgezaagd en daarmee de 2e pen eruit getikt. Al met al heeft het mij bijna een uur gekost om die 2 pennen eruit te halen.

Het lastigste in nu geweest.

De grootste pen op de werkbank in de kelder al voor een deel in de short shifter geslagen en toen om de as van de versnellingsbak gezet.
De pen helemaal erin geslagen en de pook weer op de kogel geduwd en even getest.

Toen moet alleen nog de kleine pen in de grote, en alles weer terug monteren.
Helaas was die kleine pen in de grote slaan lastiger als ik dacht, volgens mij is hij me wel 10 keer gevallen.
Maar de aanhouder wint en na een minuut 5 klooien met mijn grote handen in het kleine motorcompartiment zat ook die op zijn plek. winking smiley

Toen weer alles in elkaar gezet en een proefritje maken.

De slag van de pook is een flink stuk korter geworden.
Je moet wel iets harder duwen om de versnellingen in te leggen dan bij de oude shifter. Dit komt doordat de kogel van de shortshifter dichterbij de as zit.
Zelfde principe als bij een hefboom, hoe verder weg bij de as hoe lichter dat het gaat maar hoe meer afstand je moet overbruggen.

Dus al met een klus die je makkelijk zelf kan doen mits je beetje geduld hebt.
Ik ben in ieder geval blij met mijn short shifter.

groeten, Wesley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-05-2016 19:32 door peugeot gek.
Lijkt me een goede upgrade, standaard zijn de slagen inderdaad wat lang. Vind dat zelf nooit zo storend, al voelt 't niet echt sportief.
Goed bezig!!

Die matten vind ik stuk beter staan zo.
Pas geleden heb ik de Facelift achterlichten erin gezet. Wat mij betreft een hele verbetering.

En afgelopen zondag nog bij de nürburgring geweest, wat een enorme drukte daar.
Bij touristenfarhten was zondag de VLN variant, dus GP circuit en nordschleife aan één gesloten.
En ik was niet de enige die dat had gelezen.spinning smiley sticking its tongue out

Groeten, Wesley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-10-2016 22:00 door peugeot gek.
Jep, ik zag al foto's langskomen, was erg druk zo te zien!

Blijft een leuk wagentje!
Zoals ik in mijn topic al aangaf, wat een ontiegelijk mooie Peugeot! Nette updates ook aan de auto gedaan zeg! smiling smiley
Blijft een gave kar, vooral met die facelift achterlichten. thumbs up
Prachtig! Die facelift achterlichten staan 'm super.

Dat wil ik bij mijn 206 ook nog eens doen, maar blijkbaar heeft de cc andere bevestigingspunten dan de hatchback, ondanks dat de vorm van de lamp verder identiek is. Dat beperkt de keuze nogal sad smiley
Tijd voor weer eens een update.

Afgelopen weekend met de peugotGTiclub een weekend in de eifel rond getoerd.
Op vrijdag na 3 ronden nordschleife lekker naar het park in Drees.
Op zaterdag een mooie toertocht door de eifel naar Cochem via trier.
En op zondag een korte toertocht die eindigde bij Breidscheid met een currywurst met Pommes.thumbs up

De auto heeft ook de 20000 km gepasseerd na 2 jaar en 4 maanden.
Zonder problemen, wel kraakt het raammechanisme in de bestuurdersdeur een beetje als je met het raam een stukje open rijd over slechte wegen.

Na deze week heb ik een week vakantie en ga ik hem voor de eerste keer full detail geven, je ziet na een dikke 2 jaar toch wat waskrassen.
Echte krassen op steenslag na heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Wat een ongekend gave auto, ik ben echt dol op hot hatches en dit is samen met de st toch wel echt de beste in het gepeperde B segment! Echt genieten en mooie updates ook
Na lange tijd weer eens een update.

afgelopen voorjaar ben ik gevraagd voor een stukje in het peugeot magazine a propos.
Hier de link en dan even door scrollen.

Verder is er een open luchtfilter opgekomen van Comkotes tuning, je merkt dat de gasrespons iets beter is geworden, maar vooral het aanzuig geluid en het afblazen van de dump valve is nu een stuk beter hoorbaar.

Op 25 november gaat op de rollenbank, ik ben eens benieuwd hoeveel paarden er nu daadwerkelijk inzitten.
Ik lees nog wel eens dat de THP motoren niet aan het opgegeven vermogen komen dus we gaan het zien.
Het zal niet aan het olie verbruik of mijn gezapige rijstijl liggen want olie verbruikt hij totaal niet en ik ben ook wel van het doorrijden (waar het mag).

Teller staat nu op 23457km, was net te laat om km stand 23456 te fotograferen.spinning smiley sticking its tongue out

foto van een tijdje terug op de Nordschleife (bij pflanzgarten 1) met de achterwielen even los.

als je hier klikt kun je onder de foto nog meer actie foto's vinden.

Ik zal na 25 november wel even melden wat het Dyno resultaat is.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-11-2017 19:44 door peugeot gek.
Erg dik!
Ik werk in een Daf en Peugeot dealer in België, ik heb nog geen een 208 gti weten buiten gaan, is hier denk ik niet heel populair.
Lijken wel toffe rijders auto's, shortshifter is meestal wel nodig in (Franse) recente auto's :P
Zo, weer eens een update mbt tot de auto.

Gisteren en vandaag bij de Nordschleife geweest voor de eerste keer dit jaar.
Gisteren wedstrijd van het VLN en vandaag touristenfarhten.
Dat heeft geresulteerd dat de auto vandaag de 25000km heeft gepasseerd in dik 3 jaar.

Vandaag lekker 4 ronden kunnen rijden, door de Formule 1 in Australië was ik toch vroeg wakker dus ik zat om 9:15 in de auto naar de Nordschleife om daar dik 1.5 uur later aan te komen.
Om 11:00 was het nog lekker rustig op de baan en maar een auto 10 tegengekomen in 2 rondjes.

[www.youtube.com]

En nog 2 foto's die ik genomen heb met de telefoon, qua kwalititeit halen die het bij lange na niet met die van de spiegelreflex camera maar toch leuk om hier neer te zetten.

Verder wil ik de chrome strip in de diffussor zwart gaan maken, hiervoor heb ik al een bus plastidip spray gekocht.
Voordeel hiervan is dat je zonder zichtbare sporen ook wel kan verwijderen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-03-2018 21:37 door peugeot gek.
Geen idee, de rollenbankdag van de PeugeotGTiclub ging door ziekte niet, dit jaar ga ik op herhaling.

Al ben ik er ook aan het denken om Beek eens te contacteren voor een dyno. Ook ivm andere intercooler, al is dat nog niet zeker.
Wil eerst kijken wat peugeot met de volgende 208 gti gaat doen.
Gaaf hoor! Bijzonder netjes gereden moet ik ook zeggen. Je hebt het tempo goed te pakken zonder hele grote risico's te pakken. Cool!
Heb je naast de 208 nog een daily, of rij je gewoon echt zo weinig?
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Heb je naast de 208 nog een daily, of rij je gewoon echt zo weinig?

Ik heb de werkbus thuis staan, dus voor woon werk verkeer heb ik de auto niet nodig.
Dus ik gebruik voornamelijk voor tripjes naar de nürburgring en met de peugeotGTiclub.
Dus vooral hobbymatig gebruik.

Vandaag de diffusor aangepakt.

Eerst begonnen met de diffusor van de bumper af te halen. deze zit vast met 2 schroeven aan de onderkant en een paar klemmen aan de bovenkant die in de bumper vallen.

normaal kan je dan die chromen strip eruit halen, die zit weer in de diffusor geklemt, Helaas hing die bij mijn auto aan 1 kant los na een half jaar en heb ik die vast gekit.
Heb even geprobeerd om het los te krijgen maar ik was te bang om hem over te breken, dus dan maar laten zitten en goed afplakken.

Eerst met 8mm afplakband omdat dat makkelijker langs de rondingen te krijgen is en daarna met 20mm afplakband de rest.

De eerste laag zit erop, ik heb er in totaal 4 lagen opzitten.

en nadat alles weer gemonteerd is, is dit het resultaat.

Fijn spul dat Plastidip, het blijft rubberachting. Als je weer eraf wil halen moet je gewoon flink druk zetten met je vinger om zo een randje te krijgen.
En dan dan voorzichtig trekken en dan trek je het er in 1 stuk weer vanaf.
Maar het zit stevig genoeg dat je het niet eraf spuit met een tuinslag als de auto word gepoetst, de hogedrukspuit word wel een probleem denk ik.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-04-2018 18:40 door peugeot gek.
Vandaag heb ik je in een flits voorbij zien komen op de Nordschleife. Leuk om ook even echte actie te zien na al die foto's! thumbs up
Ik was zondag idd weer eens sinds lange tijd bij de nordschleife.
Daarvoor was 31-05 van dit jaar. Heb daarna erg druk gehad met werk. en veel gemountainbiked in de spaarzame vrije uren.
Hij heeft in die periode ook maar iets van 500 km gereden.

Maar vanaf 17 augustus en dan heb ik nog een aantal dingen opstaan waarbj hij misschien al de 30000 km gaat passeren in 3.5 jaar. nut smiley
Op 8 september ben ik weer bij de ring geweest.
Rond het circuit was het vrij druk, ook omdat dat weekend de DTM was.

Maar éénmaal op de baan was het vrij rustig waardoor ik lekker 5 rondes heb kunnen rijden zonder al te veel verkeer.
De snelste was 9:09, heb al rond de 8:40 gereden maar dat was op een avond in mei buiten alle vakanties om.

Had de auto 2 dagen ervoor nog gepoetst dus hij stond er weer op zijn best bij.
Een mede 208 GTi rijder vroeg hoelang ik de auto had en nadat ik zij dat hij van januari 2015 is geloofde hij mij in eerste instantie niet.
Hij dacht dat de auto een jaar oud was ofzo. Dat is altijd leuk om te horenthumbs up
Dan is alle moeite wat ik doe om de auto zo mooi mogelijk te houden niet voor niets.

Leuke beading foto

En een paar actie foto's

meer foto's staan HIER.

groeten, Wesley
Een heel fris en stoer ogende wagen, al lijkt die door de zwarte 'wielkastverbreders' wel wat hoog te staan. De kleur staat hem ook erg goed, veel plezier er nog mee!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.