Mijn Xedos +

Gepost door Diante 
Re: Mijn Xedos +
14-10-2018 20:25
Ben druk bezig geweest om de gordels voor het uitklapachterbankje erin te maken, maar het zit erin!

Het volgende waar ik nu mee bezig ben is om de zijramen in de achterdeuren electrisch te maken.
Één plastic clip is kapot dus moet eerst op zoek gaan naar een nieuwe + een manual zien te vinden waar het bedradingsschema ervan in staat, dat zou het wat makkelijker maken.
14-10-2018 21:08
Toch leuk goe vasthoudend jij bent in sommige dingen. De T124 (of is dat W124T?) Wordt langzaam maar zeker beter.
14-10-2018 21:16
Ja, als ik mijn tanden ergens in zet dan laat ik snel niet meer los! smiling smiley

Motorprobleem opgelost, achterbankje nu compleet, straks hopelijk de achterramen electrisch, een grote beurt en dan is hij weer tip top op een paar cosmetische dingen na.

Het is een W124 (300TE)...maar er ligt een 320 motor in, de RDW heeft niet goed opgelet.
15-11-2018 19:51
Geheel onverwachts heb ik binnenkort weer (eindelijk) een leuke update!
Denk dat het volgend weekend wordt.
15-11-2018 22:13
Leuk! Ik ben benieuwd thumbs up
16-11-2018 00:52
Wordt iets wat ik wel erg miste bij de verzameling, ook aangezien ik zeer onder de indruk was van de gehele auto maar voornamelijk, tevens het hoge rijcomfort.
16-11-2018 21:38
Weer een pontiac?
16-11-2018 23:56
Nee, maar je zit in de buurt.....een nieuwe Xedos 9!
Ik miste deze enorm, was zo onder de indruk van deze auto dat ik het niet laten kon om er op zijn minst weer één van te bezitten.
Heb al spijt genoeg dat ik mijn grote Xedos verzameling kwijt ben, ook al was het voor dat moment misschien nodig, maar ga zeker weer overnieuw beginnen met meerdere auto's zodra ik een eigen ruimte heb gerealiseerd, maar voor nu alleen één Xedos 9.

De auto is technisch 100%, enigste minpunt is het bekende Xedos euvel, roest bij de achterste wielkasranden.
Het is een donker groene '96er, V6, 2,5 liter automaat met net nog geen 237.000 km op de teller.

De verkoper heeft er inmiddels de originele Xedos 9 velgen op gezet met nieuwe banden...

Moet hem nog ophalen, wordt waarschijnlijk aankomende week.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-11-2018 18:44 door Diante.
17-11-2018 18:19
Mooi!! Gefeliciteerd!!
17-11-2018 18:46
Bedankt!

De roest ga ik later een keer aanpakken, zodat hij weer helemaal netjes is maar heeft nog geen prioriteit.
17-11-2018 22:19
Geen verassing natuurlijk, wél leuk dat je zoetjesaan weer de collectie weet aan te spekken. De verkoper houdt de andere zelf?
17-11-2018 22:27
Werd wel weer tijd voor iets nieuws, was te lang stil en dan gaat het kriebelen bij mij. smiling smiley

Nee, de zwarte wil hij niet verkopen, maar ben ook blij met de groene, zwarte is makkelijker te vinden als ik er later eentje wil kopen.
Zou dan proberen degene terug te willen kopen die ik had, heb een tijdje geleden nog contact gehad met de eigenaar.
18-11-2018 16:16
Mooie auto!
Heb je er ook al eens één gehad met een Miller motor?
18-11-2018 16:38
Ja, dat is helemaal de slagroom op het ijs, dat rijdt heel bijzonder.
Het geluid van de motor is geweldig bij gasgeven.

Hij rijdt nu ergens rond in Lelystad.
19-11-2018 08:36
Vandaag ga ik de Xedos 9 ophalen.
Zal uiteraard weer wat mooie foto's maken.
19-11-2018 11:04
Ben benieuwd, wat een leuke update! drinking smiley
19-11-2018 18:24
Ben nog niet toegekomen aan nieuwe foto's maken, wordt woensdag.
Het snel donker worden helpt niet echt. smiling smiley
22-11-2018 15:43
De foto's!

De eigenaar hield nogal van overal wat op plakken, embleempjes, etc, dus heb nog het één en ander aan plak weg te halen.

22-11-2018 15:53
Blijft een mooie auto thumbs up en dit exemplaar ziet er nog heel behoorlijk uit, veel plezier ermee!

Rijdt deze net zo fijn als je vorige 9?
22-11-2018 16:00
De Xedos heeft wel een deukje net boven de achterbumper aan zijkant (bestuurderskant), verder dan de roest bij de achterste wielkasranden en dat is het eigenlijk wel.
Lak is zeer netjes, interieur ook en is gelukkig niet in gerookt.

De zwarte Xedos 9 die ik had was van 2000, heb wel het idee dat die een stuk comfortabeler was maar met deze '96er klaag ik ook niet, rijdt ook heerlijk...misschien zijn de veren iets harder dan de nieuwere versies....geen idee.

Op de foto's lijkt hij blauw maar hij is groen, is heel moeilijk te zien totdat je hem voor je hebt staan.
Re: Mijn Xedossen +
27-11-2018 23:20
Nog wat foto's...

2.5 V6...met als het goed is nog 167 pk.

Het originele gereedschap koffertje zat er ook nog bij...

28-11-2018 08:40
Leuk!! Veel plezier ermee!!
28-11-2018 14:42
Diante
Ja, dat is helemaal de slagroom op het ijs, dat rijdt heel bijzonder.
Het geluid van de motor is geweldig bij gasgeven.

Hij rijdt nu ergens rond in Lelystad.
Klopt, de nieuwe eigenaar is er nog steeds erg tevreden mee.
28-11-2018 19:52
Ben jij de gelukkige die er nu in rond rijdt?!
28-11-2018 20:51
Diante
Ben jij de gelukkige die er nu in rond rijdt?!
Nee een collega van mij rijd er in rond. Ondanks zijn leeftijd is de auto een stuk betrouwnaarder dan de S40 1.6D die hij hier voor had.
28-11-2018 21:00
De Miller was in perfecte staat technisch, degene die hem van mij gekocht had heeft er ook nog het nodige aan gedaan, dus hij heeft een top auto gekocht.
03-12-2018 16:17
Kijk eens wat een leuke verrassing ik vandaag heb meegemaakt...

Komt hij al bekend voor??!!

Het is de Miller van mijn (oude) Xedos collectie!

Ben achter de eigenaar gekomen, waar ik nu contact mee heb.
Hij gaat hem helemaal opknappen, want de Miller is sindsdien er wel op achteruit gegaan, heeft wat lichte roestplekjes, etc.
Wordt een volledig nieuwe spuitbeurt.

Helaas wil hij hem niet verkopen, maar wie weet wat de toekomst brengt....ik heb geen haast. winking smiley
03-12-2018 20:58
Wat een gave wagen!

Ik heb in de jaren 90 met een Xedos 6 en een Xedos 9 gereden.
Helaas niet met de Miller, maar met de V6.
Heerlijke auto's om mee te rijden.
03-12-2018 21:35
Dat vindt de nieuwe eigenaar ook die de Miller nu heeft, vandaar ook dat hij hem (helaas nog) niet wil verkopen.
23-03-2019 23:15
Eindelijk weer is een update!

4 april gaat de Mercedes Combi voor de APK, nu moet hij erdoor komen nu de motor weer goed loopt.
(was vorige keer afgekeurd op een te hoge CO2 uitstoot)

En, nog beter nieuws, de Ierse Xedos 6 komt in juli eindelijk naar Nederland!!
Een klant van mijn komt hem brengen met een trailer.

Wordt het weer een beetje een Xedos collectie tenminste met 3 stuks. smiling smiley
27-03-2019 13:49
Dat is die uit NI toch? leuke ontwikkelingen weer!
27-03-2019 14:59
Ha, ik moest pas nog aan dit topic denken. Je bent blijkbaar niet de enige die 1 Xedos niet genoeg vindt.big smile smiley

27-03-2019 19:50
Zeldzame foto, zo'n situatie kom je niet vaak tegen aangezien het een auto is die al zeer weinig voorkomt in Nederland.
Leuk!! smiling smiley

De Ierse Xedos 6 komt uit Carlow (zuid Ierland)
Een klant van mij heeft hem ruim een jaar geleden bij de verkoper opgehaald en hem naar de UK (deel boven noord Ierland) gereden.
Hij huurde een plek voor zijn auto's (hij handelt erin) en moest weg van de eigenaar, mijn Xedos dus ook.
Hij kom hem tijdelijk neerzetten bij een spuiter waar hij zijn auto laat spuiten, gezien de moeilijke situatie daar moest de auto nu toch maar eens echt deze kant op komen.

Gelukkig kan en wil één van mijn andere klanten in de UK hem brengen, scheelt mij weer een hoop gedoe.
04-04-2019 20:47
De Mercedes Combi is goed gekeurd!
Ben helemaal blij, is weer een zorg minder.

Dus de C02 meting was nu goed nu de motor weer perfect loopt. smiling smiley

Binnenkort eindelijk weer eens wat mooie nieuwe foto's ervan maken.
Mooi nieuws! Het heeft even geduurd maar het resultaat is lonend smiling smiley Heb je de CLK ook nog? En de A-klasse?
04-04-2019 21:08
Ja, die heb ik nog en blijven ook.

Aan de CLK moet ik nog veel doen, heeft veel kleine dingentjes die eraan gedaan moeten worden, binnenspiegel vast zetten, schakelaar van de bijrijdersstoel schoon maken als dat kan en anders vervangen (als je het knopje naar voren drukt gaat de stoel naar achter, moet hem dan iets naar beneden drukken en dan schuift de stoel wel naar voren), windscherm wil niet vast klikken, achterraam bestuurderskant eindigt te hoog met als gevolg als je de deur dicht doet (alleen bij open kap) dan komt het raam van de deur tegen het achterraam.
Verder nog de cabriokapmodule vervangen en een cilinder van de afdekplaat van de cabriokap, want die lekt.
Heb er al een keer een nieuw identiek rubbertje in gemonteerd, maar met wat druk op het systeem spoot alle olie eruit.
Ga eerst nog een keer het rubbertje nakijken en eventueel vervangen.

Dan nog de ABS module vervangen, als de auto een maand of langer stil heeft gestaan, dan heeft hij in het begin dat hij tijdens het rijden geheel onverwachts vol remt op het voorste bijrijderswiel, hij pakt hem dan 1 seconde vast en dan laat hij weer los, niet echt fijn dus.
Vreemde is, dat doet hij alleen in het begin enkele keren en daarna is het eruit en blijft het ook weg.

En dan nog één parkeersensor vervangen, de pieptoon ervan gaat ook spontaan aan onder het rijden, hoogst waarschijnlijk omdat het systeem niet rond is.

Gelukkig is mijn A klasse geheel probleemloos. smiling smiley
07-04-2019 00:00
Had nog niet zoveel foto's van de Combi, maar heb weer wat mooie foto's kunnen maken na lange tijd..

07-04-2019 06:12
Fijn dat die nu helemaal goed is! Wat was de oorzaak van bet slechte lopen nou? En die cabrio, dat zijn nog wel wat klusjes....
07-04-2019 10:02
Het was een kapotte bobine.
Had hem al een keer vervangen door een tweedehands waarvan de verkoper beweerde dat hij 100% goed was maar blijkbaar was hij dat niet.
Zit nu een nieuwe op en het probleem is nu wel verholpen.

Ja, de cabrio is wat minder leuk...een hele berg klusjes die eraan gedaan moeten worden.
Gelukkig zijn de meeste kleine dingentjes.

Heb nu eerst een nieuw probleem op te lossen met de Combi.
Als ik de auto op slot doe gaan na verloop van tijd de knipperlichten aan.
Na circa 8 seconden gaan ze weer uit maar soms daarna weer aan en dan stoppen ze niet meer.
Heb gister avond alle richtingaanwijzer lampjes eruit moeten halen daardoor.
Denk zelf dat het met het alarm te maken heeft wat erop zit, als dat zo is dan moet het eruit gehaald worden, want dit is niet wat zo.
16-04-2019 20:29
Inmiddels weer wat klusjes gedaan aan de Mercedes Combi.

De zwarte midden console vervangen door een beige...

De velgen opnieuw gespoten...

...en opnieuw laten balanceren, want er zit behoorlijk wat onbalans in op de snelweg.
En het alarm er deels uit gehaald, want als ik de auto op slot deed, dan gingen later de knipperlichten aan, soms weer uit en na een tijd weer aan.
De laatste keer bleven ze aan dus heb toen de knipperlichtlampjes eruit moeten halen.
De volgende dag ben ik onder het dashboard gedoken en heb het kastje van het alarm eruit gehaald, probleem opgelost!

Ben nu bezig met een ander deurslot, want ik kan de auto niet openen met een sleutel.
Is wel zo handig als ik hem op slot moet zetten met de accu eraf in Portugal, anders kom ik er niet meer in.
16-04-2019 20:33
Die beige middenconsole is inderdaad fraaier en ook de wielen zien er weer fris uit. Met welke lak heb je deze gespoten?
16-04-2019 20:45
Heb ze gespoten met chromeverf.
Duurt alleen wel even voordat het echt droog is.
Beige middenconsole is een mooie update thumbs up De wielen zijn wellicht nét iets te veel bling naar mijn smaak, maar het misstaat niet onder een donkere auto. Hoop dat het deurslot geen problemen gaat opleveren, en veel succes met de klusjes aan de CLK smiling smiley
16-04-2019 21:36
Bedankt!

Ik kan pas gaan klussen aan de CLK als ik met de auto ga rijden, in de stalling waar hij nu staat mag ik niet klussen helaas.

(heb er nu een stofhoes overheen, is beter om de carbiokap stofvrij te houden)
20-05-2019 09:40
Wat mooie plaatjes vanuit de Algarve - Portugal waar ik met de Mercedes Combi mee naar toe gereden ben (in 20 uur en 50 minuten)...

22-06-2019 00:07
Heb binnenkort nog een verrassende voortgang van de stand van zaken maar eerst nog wat mooie foto's van de Combi in Portugal...

Ben erg benieuwd! De Benz lijkt in elk geval helemaal in z'n element thumbs up
22-06-2019 14:15
Helaas geen positieve voortgang, want heb besloten om vier auto's te gaan verkopen.
Wil meer vaart zetten in het realiseren van een huis in Portugal, dus geld is meer dan welkom.

De Xedos 9, Ierse Xedos 6 (die nog in Ierland is) en helaas...wat ik echt jammer vind de zeldzame Pontiac cabrio en bijzondere Nissan 300ZX twin turbo...de vierde van Nederland gaan weg.
De Xedos 9 heb ik al verkocht, moet hier nog een paar dingentjes aan doen voordat hij opgehaald wordt.
De reden dat ik besloten heb de gave Nissan te verkopen is, omdat ik vind dat de auto in Nederland moet blijven gezien zijn bijzondere verleden.
Wil deze niet invoeren in Portugal, hij moet gewoon op NL kenteken blijven + de auto heeft geen airbags wat ik daar zeker een must vind, want zo geweldig rijden ze niet in Portugal.

Dus mocht iemand belangstelling voor de zeldzame '82 Pontiac Firebird cabrio of de Nissan hebben, dan hoor ik het graag.

Heb wel een auto nodig op portugees kenteken, auto's daar zijn duur dus dat wordt er eentje invoeren.
De eerste is gratis, dus ga een goede keus maken.
Wat ik altijd heb willen rijden daar is wederom een Nissan 300ZX (met airbags dan), dus...

Heb op dit moment eentje op het oog in de US dus hoop ontzettend dat het lukt.
Het is een '94er in Pearl White.

Helaas geen Twin turbo maar die zijn er heel weinig in de cabrio uitvoering.
De spoiler vind ik overigens niets, dus die gaat er vrij snel af mocht het lukken om de auto aan te schaffen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-06-2019 16:13 door Diante.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.