Mijn Xedos +

Gepost door Diante 
Re: Mijn Xedos +
05-02-2018 19:26
Waarom ik het er graag bij zou willen hebben is, omdat er dan meer ruimte is om het meertje.
Er mag niet op gebouwd worden, maar toch is het wel fijn dat je niet meteen iemand naast je hebt zitten.

Ben nog bezig met van alles en nog wat uit te zoeken, maar daar gaat nog veel tijd overheen.
Heb geen idee nog wat prijzen doen voor en fundering, dat hangt er vanaf of er direct bovenop de grond gebouwd kan worden, etc.

Als het goed is moet je in de afdruk van de ruïne blijven, maar ook dat moet ik nog uitzoeken.
Wil proberen toestemming te krijgen om twee "kleine" huizen van 150m2 te mogen bouwen in plaats van één grote. (mag maximaal 320m2 worden)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-10-2018 23:04 door Diante.
09-02-2018 23:32
Vandaag een auto armer geworden, de Mustang heeft zijn stal verlaten. sad smiley

(meer foto's komen nog)

Ik hoor de vraag al komen, "waar zijn de koplampen?'....nou, die mocht ik houden, want de eigenaar moet er anderen in zetten met een E-keurmerk en stadslichten.
Had ze speciaal uit de US laten komen die erin zaten zonder stadslichten, zodat het origineel was...en ik vond het ook mooier.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-04-2018 20:13 door Diante.
11-02-2018 14:37
Het opladen van de Mustang was nog niet zo makkelijk, je ziet totaal niet waar je bent of tot hoe ver je moet rijden.
Heb veel gas moeten geven anders sloeg de motor af zodra ik de koppeling te veel liet opkomen, wat ook een stuk of 6 keer gebeurd is. smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-04-2018 20:12 door Diante.
14-02-2018 13:34
Raar dacht al gereageerd te hebben maar zie niks.

Wat blijft het toch een prachtige wagen. Jammer dat je er zelf niet zoveel rijdend van heb kunnen genieten maar het resultaat mag er wezen.

PS wat is er met de koplampen gebeurt? Je lijkt Jet cars wel, mooie velgen weg, koplampen weg hahaha.
14-02-2018 19:40
De nieuwe eigenaar moet er andere koplampen in zetten met een E-keurmerk en stadslichtjes, dus degene die erin zaten kon hij niets mee.
Hierdoor heb ik gevraagd of ik ze mocht hebben en hij zei "haal ze er maar uit, ik heb er niets aan", dus zodoende.

Één van de eerste dingen die hij vroeg bij het bezichtigen van de Mustang was, "gaan die chrome velgen eraf?".
Ik zei ja die verkoop ik niet.
"mooi" zei hij, want hij vond ze niet mooi! (iedereen vind ze schitterend en hij niet, gelukkig maar want die wou ik niet kwijt. smiling smiley

De originele wieldoppen heeft hij bij de auto gekregen.

Hahaha, Jetcars!...wat een waardeloos Kl*te bedrijf is dat!
Eens en nooit meer, dat die nog bestaan, ongelooflijk.
15-02-2018 13:24
Haha, ik ben nog nooit bij Jet Cars binnen geweest.... denk dat dat ook wel zo zal blijven na alle verhalen die ik inmiddels heb gehoord.

En beter laat dan nooit, maar gefeliciteerd met de verkoop van de 'Stang Diante! smileys with beer
17-02-2018 22:58
Mooie foto's van een prachtige auto.
Gefeliciteerd met deze stap op weg naar een mooie toekomst.

@ omni, misschien is een bezoek aan jetcars een idee voor een mooie vlog winking smiley "

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-02-2018 22:59 door Giel84.
17-02-2018 23:14
Giel84
Mooie foto's van een prachtige auto.
Gefeliciteerd met deze stap op weg naar een mooie toekomst.

@ omni, misschien is een bezoek aan jetcars een idee voor een mooie vlog winking smiley "

Serieus ik heb daar ooit weleens aan gedacht; bij Jetcars voor 3k ofzo echt een hele foute bak kopen die ooit mega duur was (Range Rover, S-klasse, A8 dat soort spul) direct doorrijden naar een keuringsstation en kijken wat je nu echt in de pan hebt. En ondertussen alles filmen natuurlijk. Iets in mij hoopt dat je met een beetje kunde en verstand van zaken opzich nog wel een OK auto kunt kopen daar, het blijft toch een groothandel en ik denk niet dat ze erg zorgvuldig kijken naar wat ze inkopen en dat werkt 2 kanten op natuurlijk. Het merendeel zal ronduit slecht zijn maar soms kun je misschien een auto treffen die vrij goed is zonder dat ze het zelf weten zeg maar.. Als je begrijpt wat ik bedoel big smile smiley

@Diante, wat zijn nu je plannen met de chromen velgen? Hoort wel een auto bij natuurlijk winking smiley
18-02-2018 17:21
Heb één Xedos gekocht bij Jetcars...

Bij de advertentie stond dat er lichtmetalen velgen op de auto zaten, nou dat waren mooie wieldoppen.
Ze hadden toevallig een tweede Xedos staan met de Xedos velgen erop, deze heb ik tegen betaling laten overzetten.

Heb de auto veel te duur gekocht, dat wist ik vooruit al, want eigenlijk was hij de helft amper waard.
Maar ja, ik wou hem perse hebben...dus dan weet je het wel. smiling smiley

Je mag dus alleen maar proefrijden op het terrein zelf, daar haal je net de tweede versnelling en verder kom je niet.
Achteraf mankeerde er van alles aan de auto, maar gelukkig in mijn geval wat hij toch alleen maar puur om toe te voegen voor een verzameling en niet voor dagelijks gebruik.
Was wel van plan de dingen op te lossen door de tijd heen alleen dingen hebben helaas een andere wending genomen.
Kwam de Xedos later nog tegen in minder leuke toestand... sad smiley

De chrome velgen van de Mustang passen goed onder een Mustang, dus een idee wat ik heb is om er toch ooit (waarschijnlijk heel ver) in de toekomst weer een 1964 Mustang cabrio te kopen.
Deze niet te restaureren maar gewoon over te laten spuiten weer in de Tropical turquoise kleur, zwart interieur erin en witte kap erop en ik heb weer dé Mustang die ik had.
Of het er ooit van gaat komen weet ik niet, denk dat ik mijn spaarpot ook aardig kan legen qua investeren in mijn terrein in Portugal.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-04-2018 20:11 door Diante.
18-02-2018 17:31
Mwoh staat wel eens iets dat goed is bij Jetcars. winking smiley

Ik vind chrome ook niet mooi, wel op de auto, niet op de velgen.
18-02-2018 17:57
Zadelsnuiver
Serieus ik heb daar ooit weleens aan gedacht; bij Jetcars voor 3k ofzo echt een hele foute bak kopen die ooit mega duur was (Range Rover, S-klasse, A8 dat soort spul) direct doorrijden naar een keuringsstation en kijken wat je nu echt in de pan hebt. En ondertussen alles filmen natuurlijk. Iets in mij hoopt dat je met een beetje kunde en verstand van zaken nog wel een OK auto kunt kopen daar, het blijft toch een groothandel en ik denk niet dat ze erg zorgvuldig kijken naar wat ze inkopen en dat werkt 2 kanten op natuurlijk. Het merendeel zal ronduit slecht zijn maar soms kun je misschien een auto treffen die vrij goed is zonder dat ze het zelf weten zeg maar.. Als je begrijpt wat ik bedoel big smile smiley

Nou, voor welke 7-serie ga je?big smile smiley

1
2
3
18-02-2018 18:36
Zonder dollen, nummer 3 zou ik wel aandurven thumbs up
18-02-2018 18:42
Ik schrok even, heeft ie weer een Xedos gekocht? Maar gelukkig niet!

@JetCars: een AW redacteur heeft er pas een 1-serie gekocht, las ik hier op de site. Leuk om te lezen: [www.autoweek.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-02-2018 18:43 door Barri.
18-02-2018 18:51
Barri
Ik schrok even, heeft ie weer een Xedos gekocht? Maar gelukkig niet!

grinning smiley
Voorlopig geen uitbreiding meer, hoewel.....misschien eentje, maar dan in Portugal.
(weet nog niet of het wat wordt en of ik het ga doen...heeft wat tijd nodig)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-02-2018 18:51 door Diante.
18-02-2018 19:32
Barri

@JetCars: een AW redacteur heeft er pas een 1-serie gekocht, las ik hier op de site. Leuk om te lezen: [www.autoweek.nl]

Het kan dus wél! Krijg gelijk een idee voor de volgende occasionwedstrijd, mocht ik ooit nog eens winnen big smile smiley

@diante, ik hoor het al, straks als dat huis staat in Portugal komen de Xedossen en Mustangs vanzelf weer thumbs up
18-02-2018 22:34
Ja, zeker weten...ga ik weer volop verder met het uitbreiden van de verzameling!
Denk dat ik eerst wil proberen mijn Jeep Wrangler Sahara terug te kopen, daar was ik ook behoorlijk gek op.

Een familielid in Portugal is overleden en waarschijnlijk wordt zijn auto verkocht.
Zit erover na te denken om de auto over te nemen, dan heb ik altijd een auto daar in geval ik met het vliegtuig ga, wat nu wel vaker zal gaan gebeuren aangezien ik er terrein heb.

Het is een Opel Frontera, vijfdeurs diesel uitvoering, niet gek dus.
Enigste wat ik op dit moment weet is dat hij onder het rijden af en toe afslaat en je er niet harder mee kunt dan circa 100km op de snelweg.
Denk dat het misschien een sensor is van de temperatuur die niet goed werkt en dan als veiligheid de motor laat afslaan.
Of iets met de radiateur.

Heb vrienden met een garagebedrijf daar, dus die kunnen ernaar kijken en hopelijk het probleem vinden & verhelpen.
23-03-2018 18:36
Zit op dit moment weer in Portugal, heb afgelopen woensdag het definitieve koopcontract getekend voor het stuk grond die ik gekocht heb. smiling smiley

Zodra ik weer terug ben in NL en het weer wat warmer wordt ga ik met de Mercedes Combi aan de slag.
Laat ik een monteur de motor geheel nalopen aangezien hij nog steeds niet op alle cilinders loopt.

Wil de Mercedes in Portugal gaan neerzetten, zodat ik daar geen auto meer hoef te huren.....en dan staat de eerste auto er al. winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-04-2018 20:07 door Diante.
23-03-2018 20:37
Gefeliciteerd. Maar hoe werkt dat met apk, als de auto in het buitenland staat?
23-03-2018 20:52
Als ik hem op Nederlands kenteken laat staan dan zijn er verschillende plaatsen in Spanje waar je een NL auto kunt laten APK keuren.
Als ik hem op Portugese kenteken zet dan kan ik het uiteraard gewoon in Portugal doen maar het nadeel is, je kunt daar geen auto schorsen, je betaald automatisch verzekering en wegenbelasting, dus dat is wel een groot nadeel.

Op dit moment denk ik dat ik hem op NL kenteken laat staan, zal dan alleen circa 200 km moeten rijden naar Sevilla in Spanje voor een APK.
Mijn voorkeur gaat uit naar een PT kenteken, want dan valt de auto minder op en is minder gevoelig voor inbraak, maar vind de kosten uitsparen belangrijker.
29-03-2018 12:16
Heb tijdens mijn verblijf in Portugal een auto gehuurd, een Opel Corsa.
Rijdt zeer lekker ook en is zelfs een 6-bak.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-04-2018 20:07 door Diante.
20-04-2018 17:58
Volgens mij zijn alle foto's foetsie of zie ik het nu verkeerd?
20-04-2018 18:13
Klopt ik zie ze ook niet.
20-04-2018 18:17
Dat is balen, mijn gehele post naar de kl*te. angry smily

Weet iemand waar je foto's kunt uploaden en waar ze ook zichtbaar blijven?
20-04-2018 20:04
als je je linkjes in je posts iets aanpast dan werkt het wel. Ze hebben bij postimg.org iets aangepast op hun server. geen idee of het expres was, maar fijn is het niet

Van:

https://s18.postimg.org/lexpnuaqx/DSC07331.jpg

Naar

https://s18.postimg.cc/lexpnuaqx/DSC07331.jpg

(dus org naar cc aanpassen)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-04-2018 20:07 door mikekiwi.
20-04-2018 20:06
Ah, super!

Heb ik voorlopig wat te doen dus. grinning smiley
20-04-2018 20:08
Heb mijn tekstje nog iets aangepast...helaas kun je niet zoeken en vervangen over je hele topic... ;-)
22-04-2018 12:15
De eerste pagina's is behoorlijk wat werk om weer goed te krijgen, moet elke foto opnieuw uploaden.
Re: Mijn Xedossen
22-04-2018 14:12
Voor photobucket : Als je de links in je bericht aanpast door ~original achter .jpg te zetten dan doen ze het weer.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-04-2018 14:13 door CXXX.
22-04-2018 14:40
Ook ontzettend bedankt, scheelt weer een berg werk om alles uit te zoeken! thumbs up
22-04-2018 18:25
Volgens mij werken alle foto's weer.

Meteen maar weer is wat nieuwe posten, dat is wel een tijd geleden.

Van de rode Trans AM moet ik nog een grill vervangen...

En de stalling begint al wat leger te worden met caravans en campers, dus volgende maand de Mercedes Combi er maar eens uithalen om weer wat aan te kunnen klussen.
Heb onder andere nog twee electrische raamsystemen liggen voor de achterdeuren en moet de gordels van de derde achterbank nog monteren.

Met een goede wasbeurt zal hij ook wel blij zijn, want er zit een laagje vet op de auto.
03-05-2018 22:11
Vandaag heb ik nieuwe foto's ontvangen van mijn Ierse Xedos 6 die zich helaas nog steeds in Ierland bevindt.

Heeft een kleine schade aan de bestuurdersdeur en de bijrijders zijspiegel moet de houder van vervangen worden.
10-06-2018 14:00
Gaat een grote verandering komen, ga naar Portugal verhuizen!

De auto's gaan nog niet meteen mee, moet eerst mijn spaarvarken ervoor vullen om de transport te kunnen betalen.
Plan is om met de Mercedes Combi richting Portugal te gaan als eerste, later even kijken of ik de CLK en Nissan ook heen rij of niet, is natuurlijk wel heel erg leuk om zo'n lange rit met deze auto's te maken.
10-06-2018 14:12
Diante
Plan is om met de Mercedes Combi richting Portugal te gaan als eerste,

Rijdt die inmiddels weer op alle cilinders dan?
10-06-2018 14:15
Nee, nog niet.
Begin aankomende maand haal ik hem uit de stallen en ga ik ermee aan de slag.
Afspraak maken met de monteur en dan gaat het goed komen.

Heb ook nog gordels voor het derde achterbankje die ik nog moet installeren en tevens de handbediende achterramen vervangen door electrische.

En dan nog klaar maken voor de lange reis en APK.
Moeten andere banden op, want die zitten nu op de grens van afkeur.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-06-2018 14:16 door Diante.
10-06-2018 15:38
Zouden er niet een paar Autowekers zijn die met jou in colonne naar Portugal willen rijden???? Mooie roadtrip, en ze kunnen meteen helpen het huis schoonmaken.
10-06-2018 15:53
Is wel een heel leuk idee! cool smiley
Weet nog niet exact wanneer ik ga, maar wil proberen eind augustus, mocht dat niet lukken dan wordt het september of oktober.

Huis schoon maken is nog niet van toepassing, heb alleen maar een ruïne nog op dit moment. grinning smiley
10-06-2018 19:03
Is nog mooier, sameness van een 40ft container een dank boven je hoofd maken welke later her Autoweek Portugal honk word.

Mooi avontuur, veel succes!!!!!
08-09-2018 15:00
Heb een afspraak voor het uitlezen van de Mercedes Combi voor 26 september, hopelijk komt er iets uit waardoor de motor zo slecht loopt.
Inmiddels de hele auto al in de was gezet en hier en daar gepolijst.

Wil hem voor de winter komt proberen goed lopend te hebben.

Heb tevens nieuwe gasveren voor de achterklep van de Nissan 300ZX TT besteld in de US, deze waren lam en de klep is bijna niet meer open te krijgen.
25-09-2018 19:51
Gepoetst en al staat de Mercedes Combi klaar om morgen naar de garage te gaan om hem uit te laten lezen. (banden worden nog vervangen door nieuwe)
Eind middag kan ik hem weer ophalen, dus dan weet ik meer.
Hoop dat door het resetten de motor nu eindelijk goed gaat lopen of dat er iets anders nuttigs uit komt waardoor hij niet goed loopt.

25-09-2018 20:50
Veel succes met de Benz, ik hoop dat het probleem snel gevonden is.

Overigens zag ik laatst dit plaatje, moest gelijk aan je denken!

25-09-2018 22:29
Bedankt!

Oeee...gaaf hoor, that's my dream!
26-09-2018 19:35
Met het uitlezen is niet veel uit gekomen, helemaal niets, dus helaas is er werk aan de winkel om het probleem van de motor op te sporen.
Heb de Mercedes bij een monteur thuis gezet, die gaat er nog een avondje naar kijken als hij tijd heeft.

Dus het is even afwachten op een belletje van hem.
27-09-2018 13:28
Jammer, helaas zijn foutmeldingen van auto's uit die tijd zeer beperkt maar een goede monteur zou er toch wel uit moeten komen want zo ingewikkeld zijn die motoren ook weer niet. Succes in elk geval. Wat zijn je symptomen ook al weer?
27-09-2018 15:21
De uitleesmethode was met pennetjes, dus nog geen stekker en inderdaad niet alles komt eruit zoals bij de huidige auto's van vandaag.

De motor loopt op zich niet heel verkeerd stationair en als je gewoon één snelheid rijdt, maar als je wat gas geeft komt er een grotere stottering in de motor, loopt dus niet lekker soepel zoals het zou moeten.
03-10-2018 21:45
Ben net gebeld door de monteur met heel goed nieuws, de Mercedes Combi loopt weer top!
Na van alles doormeten, etc. blijkt een bobine kapot te zijn.

(wel vreemd want bij een andere garage was dat er ook al uit gekomen, heb de kapotte toen vervangen maar de motor liep toen nog niet goed)

Maar gelukkig is het opgelost, nu alleen nog nieuwe banden erop en hij is klaar voor een reis naar Portugal.
03-10-2018 22:17
Hey das nog eens goed nieuws! Dat wordt vast een fijne rit thumbs up
03-10-2018 23:09
Het is een geweldige auto om mee te rijden, de comfort is zo lekker qua vering.

Ben overigens nog steeds bezig met de Ierse Xedos 6, plan is om die volgend jaar zomer naar Nederland te halen.
Een klant van mij heeft een vriend die hem wellicht voor een leuke prijs kan transporteren, dus wellicht wordt dat nog iets. (spoedig weet ik meer)
Zo niet, dan haal ik hem zelf op.

04-10-2018 08:43
Mooi dat de Combi weer goed loopt. Maar is de markt van die Xedos'en zo slecht dat die man hem nog steeds niet heeft kunnen slijten of staat ie niet actief in de verkoop? tongue sticking out smiley
04-10-2018 14:48
Heb hem niet meer te koop staan in Ierland, dus vandaar dat hij er nog is. smiling smiley

Mis mijn Xedos verzameling, wil absoluut weer opnieuw beginnen op een dag maar voor het zover is....eerst een grote eigen ruimte ervoor realiseren, zodat ik niets meer hoef te huren of weer afhankelijk ben van iemand anders. (of ik regelmatig kan komen of niet en mag klussen)
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.