Mijn Xedos +

Gepost door Diante 
Re: Mijn Xedossen +
21-07-2019 23:29
Heb een andere Nissan 300ZX cabrio gevonden met minder km's op de teller (113.000 km) dan de Pearl White Nissan (283.000 km) die ik eerst op het oog had.
Spoedig ontvang ik nog wat extra foto's van de auto en video's. (foto's zonder stoelhoezen)

Aan de hand hiervan koop ik hem of niet, maar denk dat ik het antwoord al weet.
Zodra het zeker is, zal ik wat foto's plaatsen van de Nissan.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-07-2019 17:00 door Diante.
24-07-2019 17:34
De Xedos 9 is gisteren verkocht en opgehaald.
Zoals het er nu uit ziet is de A-team bus ook verkocht.

Wordt wel even wennen dat de bus er niet meer is, heb hem al 11 jaar.
24-07-2019 18:51
Jammer dat de A-team bus verkocht is.

Wat ik niet snap is dat je een auto met airbags wil, maar volgens mij heeft de Nissan ook geen airbags. Kon je dan niet beter bijvoorbeeld een Xedos 9 naar Portugal brengen? Dat lijkt me toch goedkoper dan een auto uit Amerika halen..
Jammer van de bus inderdaad maar je hebt er in elk geval 11 jaar van kunnen genieten én weer een zorg minder. Die 300ZX ziet er prima uit! Ik zag de gele trouwens nog te koop staan een poos terug, hoe gaat het daar mee?
24-07-2019 19:20
Mijn gele Nissan heeft geen airbags, maar die was ik ook niet van plan in te voeren, want die moet gewoon zijn NL kenteken houden vanwege zijn bijzondere verleden.
De Nissan 300ZX cabrio die ik wil aanschaffen heeft wel dubbele airbags.

Ik mag maar één auto gratis invoeren, dus dan kies ik uiteraard een auto die ik echt wil rijden daar als dagelijkse auto en te duur is in aanschaf in Portugal. (prijzen beginnen daar zo'n beetje bij de 17.000,- euro voor een gewone. De cabrio versie is zeer moeilijk te vinden.

Ja, had de gele Nissan even te koop staan, maar te weinig reacties op, waarschijnlijk vanwege enkele problemen die de auto heeft.
(tellers die niet goed werken, etc.)

Het heeft op zich ook nog geen haast om de auto te verkopen, voor een huis bouwen heb ik toch wel aardig wat meer geld nodig om te kunnen beginnen daarmee en ik ben pas net begonnen met sparen. smiling smiley
En de waarde van de Nissan zal nog flink gaan toenemen de aankomende jaren, dus waarom haasten om te verkopen op het moment dat hij nog laag ligt qua marktwaarde.

Heb besloten de bus ook te verkopen, omdat hij voorlopig de eerste 10 jaar niet opgeknapt zal gaan worden, dus het scheelt mij weer een hoop stallingskosten.
Als ik echt zover ben om een A-team bus te bouwen, ga ik weer op zoek naar een bus maar dan op een moment dat ik ook meteen door kan gaan met het ombouwen en niet stil komt te staan.
27-07-2019 18:34
Niet te geloven de spierwitte Nissan 300ZX cabrio is vlak voor mijn neus verkocht!
Dus ik val weer terug op de eerste met de hoge km stand. (283.000 km)

Iemand enig idee of dat een probleem is met dit model auto?
27-07-2019 21:58
De rubriek klokje- rond heeft wel bewezen, dat alles afhangt van het onderhoud en hoe er met de auto is omgegaan.
Het is een echte liefhebbers auto, dus een grotere kans op een binnenslaper en goed onderhoud.
De historie (aantal eigenaren) en rekeningen dus nakijken en de algehele staat is ook veelzeggend.
Liever een auto met een hogere kilometerstand, dan een auto waar nauwelijks mee is gereden.
Onze Volvo staat nu op 345k en kan er nog wel even tegen.
Zo'n auto kan best nog in prima staat zijn, maar ik zou er wel eerst een uitgebreide inspectie tegenaan gooien. En ook als de auto gewoon in goede staat is, zo'n hoge kilometerstand heeft natuurlijk wel een impact op de waarde dus goedkoop inkopen of laten staan.
28-07-2019 09:14
De auto zelf kost 5400,- euro. (transport van de dealer naar New York 600,- + naar Rotterdam 1400,- euro).
Heb de Carfax van de Nissan, is een schadevrije auto, is alleen vaak olie met oliefilter vernieuwd valt mij op.
(kan het alleen niet hier plaatsen de Carfax)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-08-2019 17:14 door Diante.
28-07-2019 13:21
Vaak kan je op de Carfax wel zien waar het gedaan is (Jiffylube en dergelijke zijn niet best). Er zijn nog steeds heel veel Amerikanen die denken dat je, als je niet voor de 5000miles de olie wisselt dat de motor dan bij 5001 kapot loopt.

En in Nederland vinden we iedere 15.000km al te vaak soms
28-07-2019 13:55
Klopt, heb de laatste paar garages die op de Carfax stonden een e-mail gestuurd met de vraag hoe de conditie van de auto is.
Wacht nu op antwoord.

Dan heb ik in ieder geval al een beetje een idee.

Na wat plak en knipwerk....

29-07-2019 17:39
Heb een advertentie gevonden van de oude eigenaar van de Nissan 300ZX cabrio met foto's!

Het interieur ziet er als nieuw uit...

Kleine minpunt is een subtiele kras, maar ik vind het te verwaarlozen voor een auto van '94.

[topclassiccarsforsale.com]
Dat zijn inderdaad veel olie en olifiltervervangingen.
29-07-2019 18:44
Hoor net dat iemand anders met dezelfde auto dat ook best wel vaak doet, dus blijkbaar is het niets vreemds.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-07-2019 18:45 door Diante.
Re: Mijn Xedos +
02-08-2019 18:25
Heb vandaag de Nissan 300ZX cabrio gekocht in de US!

Nu alleen nog het transport regelen wat een beetje tegenvalt qua prijs, want er kwamen nog invoerkosten en btw bij bovenop de offerte van het transport.
Ik verwacht de auto eind september op te kunnen halen in Schiedam.
02-08-2019 18:52
Gefeliciteerd, dat wordt straks heerlijk cruisen thumbs up
02-08-2019 19:00
Bedankt!

In verband met het heerlijk cruisen daar zal ik nog een tijdje over moeten dromen ben ik bang voor, want wil eigenlijk eerst de Mercedes CLK cabrio in orde maken om volgend jaar eventueel mee naar Portugal te kunnen gaan.
Heb inmiddels al een nieuwe cabriokap module gekocht, nu alleen nog één cilinder vervangen die lekt en dan zou de cabriokap het op zich weer moeten doen.

Maar even kijken hoe de dingen lopen, even kunnen rijden een maandje of enkele zou wel geweldig zijn met de Nissan cabrio uiteraard!
02-08-2019 20:02
Heb mijn gele 1990 Nissan 300ZX twin turbo weer te koop gezet om de aankoop van de cabrio te kunnen compenseren. sad smiley
Dus, mocht iemand belangstelling ervoor hebben...

[www.speurders.nl]

Loslaten is niet altijd makkelijk.
03-08-2019 21:41
Als je hem echt wilt verkopen, dan zet je 'm beter niet op speurders, kijkt echt geen hond met centjes.
04-08-2019 19:37
Toch heb ik al menig auto verkocht via Speurders.
Zal hem binnenkort waarschijnlijk ook weer op Marktplaats zetten.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.