Sketcher's Disco Fever (Land Rover Discovery II Td5)

Gepost door Sketcher 
Netjes hoor!!

Je topic blijft een genot! Hoe gaat het met de zoektocht voor een erbij-Auto eigenlijk?

Bizar van de verzekering trouwens!
Quote
ZwarteClio3
oei, dat staat lekker dik! Gaaf!
Merk je nu ook iets met het rijden?

Nee behalve een kleine trilling bij 50mp/h. Ze zijn hub-centric dus even kijken. Het is maar licht maar toch.

Theoretisch zou hj iets beter op de weg moeten liggen en met de ACE (hydraulisch anti body rol systeem) zou hij iets stabieler moeten zijn. Maar echt hoeken doe ik toch niet. Bij het off-roaden kan een iets bredere wielbasis wel handig zijn omdat je dan beter buiten de sporen kan rijden.
Maar ik heb het enkel voor de looks gedaan om eerlijk te zijn.

nadelen zijn er ook, er komt meer druk op de wheel bearings en hubs (Nederlands woord weet ik even niet) die toch al kwetsbaar zijn, en nog meer on-afgeveerd gewicht natuurlijk. Zijn ze van aluminium en gelukkig niet zo zwaar.


Quote
Pjötr
Netjes hoor!!

Je topic blijft een genot! Hoe gaat het met de zoektocht voor een erbij-Auto eigenlijk?

Bizar van de verzekering trouwens!

Dank.

Helaas erg druk op het werk, nu regelmatig in China, eind volgende week weer dus staat even op een laag pitje. Maar dit bied wel wat inspiratie: (lijkt me super om zoiets te doen. Ben immer auto/product ontwerper)





Ik denk dat als we dichter bij een nieuwe reis naar Moldavië komen het weer wat meer prioriteit krijgt. Zal dan zeker berichten over de zoektocht. Ben nog wel bij een Land Cruiser gaan kijken maar dat was niks.
Tjonge je bent echt te lang weg hier tongue sticking out smiley Wiellagers en naven.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-08-2015 14:35 door @PM.
Autoverzekeringen zijn altijd leuk, en kunnen kostbaar zijn: onze Avenger zit op $900 per jaar......was $1.300..... Beetje shoppen loont.

Zoonlief van bijna 15 is ook naar een auto aan het kijken, hij den aan een Jeep TJ, zal hem eens dot topic laten doorspitten. Prettig om te lezen, leerzaam, en doordacht.
Ik ben net terug van 2 weken vakantie in Portugal, daar rijden de Disco I en Disco II nog volop rond. Onder andere dit duo in Faro:

Untitled by V60T3, on Flickr
Oh super, echt tof dat je die gevonden hebt. Gaat zo in mijn verzameling bijzondere Disco's.
Weer naar China. Het was een vliegtuig uit meeting in, meeting uit vliegtuig in soort reis maar toch paar foto's kunnen maken.

Creatief:


Politie nog altijd in oude VW's al zijn er steeds meer andere modellen. Wel veel VAG en geen een Chinees. opvallend.


Gezellig met z'n vieren, wel even je Weibo/Facebook updaten natuurlijk:


Oud en nieuw, blijft facinerend:




Het was erg heet dus veel brommers en fietsers met parasolletjes.
[[img]https://farm1.staticflickr.com/763/21186363076_2c716e3dfc_c.jpg[/img]

Zo eindelijk wat tijd voor de Disco.

Eind vorig jaar had ik plots een lek in de retour slang van de stuurbekrachtiging.


Die heb ik toen met rescue tape kunnen repareren en natuurlijk ook gelijk een nieuwe slang bestelt. Door werk en druk gezins-leven had ik nog geen tijd gemaakt om die te vervangen dus dat wel nu wel de hoogste tijd.
Uiteraard wel regelmatig gekeken of mijn reparatie stand hield en dat deed het. Werkelijk super spul die tape. Het zeker waard in de auto te hebben liggen voor als er onderweg plots iets gaat lekken.

Ook tijd gehad om de 1" (30mm) lift te installeren. Spacers onder de luchtvering achter en nieuwe veren voor. Waarom? Uiteraard om iets meer grondspeling te hebben maar ook omdat de veren voor wat moe waren. Mag ook wel na 15 jaar. De auto was rechts wat lager dan links.
De nieuwe veren die er onder gaan magen ook wat meer gewicht dragen waardoor een winch onder de bumper mogelijk wordt, net als extra bescherming onder de voorkant.

Stap 1
Spacers onder de luchtvering op de achteras. Dit is het makkelijkste van de hele operatie. Auto op blokken, krik onder as en lucht uit luchtveren laten lopen. Dan speciaal gemaakte spacers onder luchtveren monteren. Luchtvering terug en compressor de boel laten oppompen. Wel ook de luchtsensoren laten aanpassen anders denkt hij halverwege dat hij op de goede hoogte staat.


Voor is lastiger want dat zijn gewone veren. Door de aandrijfas naar de vooras te demonteren en nog wat spul (anti roll systeem) kan de as wat verder naar benende zodat de veren maar een beetje compressie nodig hebben


Nieuwe veren een beetje kompressen


en hopla!


Schokdempers waren nog goed dus laten zitten, wel maar de rubbers vervangen.




En het eind resultaat, best hoog eigenlijk. En dat te bedenken dat de meeste voor het dubbele gaan, 2":
Valt niet tegen. Maar 2.5 cm klinkt weinig....tot je het ziet.
Quote
Nissan GT-R, awesome
Valt niet tegen. Maar 2.5 cm klinkt weinig....tot je het ziet.

Ja idd, ik dacht dat het wat subtieler zou zijn. Maar de voor veren zijn +30mm en de spacers achter 1" (+-25mm) dus om dat gelijk te trekken heb ik de luchtvering iets hoger gezet. Dus het geheel staat 30mm hoger.

Volgens mij zie je praktisch elke mm als het om veren gaat. Bij mijn oude Gold III zat er af fabriek sportveren onder met een paar mm verlaging. Ondanks dat het maar om een paar mm ging viel het gelijk goed op.
Kwam deze tegen deze week. Zeker niet so mooi als onze huis Michael Knight's KIT maar toch erg leuk. Mijn Disco staat er achter.

Toffe landrover kitt big smile smiley

Ik had je verhoging-update gemist, maar staat netjes! Inderdaad 2,5 cm klinkt als niets, maar scheelt weldegelijk!

Goed bezig weer thumbs up
Leuke foto! Op de hielen gezeten door een zwaarlijvige bad guy. big smile smiley
Quote
Pjötr
Toffe landrover kitt big smile smiley

Ik had je verhoging-update gemist, maar staat netjes! Inderdaad 2,5 cm klinkt als niets, maar scheelt weldegelijk!

Goed bezig weer thumbs up

Thanks, Ja ben er blij mee. Rijdt ook prima trouwens.

Quote
Rob0032
Leuke foto! Op de hielen gezeten door een zwaarlijvige bad guy. big smile smiley

Mijn vrouw noemt onze Disco de "dark knight" dus het past wel. Zwaarlijvig is hij wel en helaas geen Turbo-boost op de Disco. spinning smiley sticking its tongue out
Begin oktober was het mijn verjaardag en ik heb mezelf een nieuw diagnostiek apparaat cadeau gegeven. De Nanocom Evolution kan alles lezen en programmeren voor mijn Disco, dus nu hoef ik nooit meer naar de dealer smiling smiley

Het was dat weekend prachtig weer dus we besloten er op uit te gaan. Maar 200km van ons vandaan maar door het gebrek aan A wegen toch meer dan 3 uur onderweg: Wales Snowdonia.

Snowdonia huist de hoogste berg van het VK, net 1km geloof ik, maar prachtige natuur met een grote variate. Van bergen (Duh!) steppe naar bossen. Beekjes en rivieren en prachtige watervallen.

Met de Disco zijn we op een grind weggetje dat langzaam ruiger werd de bossen in gegaan. Op weg naar boven kwamen we een Politie 4x4 tegen en ik moet eerlijk zeggen dat ik dacht oh-o. In NL zou je een flinke prent krijgen maar hier kreeg ik de duim omhoog en een advies hoe ik verder omhoog kon komen. Wat dat betreft is het VK een perfect 4x4 land.



Al snel werd het echt off-road en dat was duidelijk niet iedereen even goed afgegaan. Dit stuk was nog vrij goed te doen maar ik denk dat dit een stel joy rijders zijn geweest. Het zou me niet verbazen als de politie hiervoor






[farm6.staticflickr.com][/img]

Uiteindelijk geparkeerd en een stuk gaan lopen.


Terug naar beneden ook weer een prachtige omgeving.


Zaten wel even gevangen maar weer een andere route gevonden. Hoe dan ook geen nood we hadden de tent mee


Typische 1 persoon bruggetjes en wegen met grote hegge er naast. Denk Pieter post




Ik ben zelf een liefhebber van watervallen. ik weet niet wat het is maar die fascineren mij gewoon:


De volgende dag gingen we naar het westen van Snowdonia, naar de berg de Snowdon zelf. Ook hier onderweg weer genoten






Foto van op de top (helaas met een trein niet met de Disco, al had dat best gekund volgens mij) Je kan ook lopen naar de top maar met een 3jarige had ik daar niet zo een zin in spinning smiley sticking its tongue out






En vanavond naar Nederland!

Moet voor werk naar Kortrijk (BusWorld) en The Dutch Design Week in Eindhoven dus hou de Nederlandse en Belgische wegen in de gaten. Ik ga eerst naar Soesterberg voor het weekend, dan Antwerpen-Kortrijk, weer Soesterberg en dan Eindhoven op Vrijdag en Zaterdag.
Fantastisch gebied, Snowdonia.

Ik was er in maart in dit kekke wagentje. Vanzelfsprekend wat minder goed (zeg maar gerust: matig) in offroaden, hoewel we toch een aardig stuk over een zeer slechte weg gereden hebben (foutje, het stond niet goed aangegeven op Google Maps, toen we de weg uitreden stond er een bord dat het enkel een voetpad was, dit bord ontbrak aan de andere kant...).
Fraaie foto's ook. Ik vond het destijds erg jammer dat onze camera net stuk was gegaan en we dus afhankelijk waren van, jawel, een tablet. sad smiley
Wat een super toffe ervaring en foto's. Nu wil ik nog veel liever een keer door het VK cruisen met de auto big smile smiley.

Ga zelf ook naar de DDW, weet alleen nog niet weer.
Blijft imposant, zo'n zwarte verhoogde Disco...
En de foto's zijn zuivere reclame voor "verantwoord" 4x4-rijden in de natuur.
Mooie foto's.

Maar dan heb je het over volgende week? afijn, ik zal kijken of ik een engelse Disco kan spotten.
Wat een mooie foto's Sketcher!

Engeland leek me altijd al leuk om heen te gaan, maar nu helemaal!

Oh en wat is de Disco toch ook een heerlijke auto! Het
Totaal plaatje van jouw machine is toch wel heel erg mooi geworden!!thumbs up
Quote
der Magistrat
Fantastisch gebied, Snowdonia.

Ik was er in maart in dit kekke wagentje. Vanzelfsprekend wat minder goed (zeg maar gerust: matig) in offroaden, hoewel we toch een aardig stuk over een zeer slechte weg gereden hebben (foutje, het stond niet goed aangegeven op Google Maps, toen we de weg uitreden stond er een bord dat het enkel een voetpad was, dit bord ontbrak aan de andere kant...).
Fraaie foto's ook. Ik vond het destijds erg jammer dat onze camera net stuk was gegaan en we dus afhankelijk waren van, jawel, een tablet. sad smiley

Dank, jouw foto Is ook leuk. Leuke 500 ook, van jou, of een kennis of een huurauto?

Prachtig gebied idd ga er zeker binnenkort naar terug. Misschien bij de eerste sneeuw ofzo. Wel erg duur. Zeer matig hotel 100pond. Beetje Londen prijzen maar ja de hoofdprijs voor matige dingen is wel typisch voor dit eiland.

We denken nu om met Kerst naar Schotland te gaan, die staat ook hoog op ons 'te bezoeken' lijstje. Dat Is toch een van de beste dingen van in het buitenland wonen, je ziet nog eens wat.
Quote
Micha D.
Wat een super toffe ervaring en foto's. Nu wil ik nog veel liever een keer door het VK cruisen met de auto big smile smiley.

Ga zelf ook naar de DDW, weet alleen nog niet weer.

Dank, zeker doen. Het is een prachtig en afwisselend land.

wie weet kom je me tegen in Eindhoven, denk dat ik de Disco bij mijn oude academie op de Emma singel neerzet. Ga je uit persoonlijke interesse naar DDW of ook uit professionele interesse?
Quote
British Racing Green
Blijft imposant, zo'n zwarte verhoogde Disco...
En de foto's zijn zuivere reclame voor "verantwoord" 4x4-rijden in de natuur.

Ja gelukkig mag het hier nog dus moeten we er ook netjes mee omgaan. Ben ook lid van Glass een groep verantwoord greenlaneing (rijden in natuurgebied op daarvoor opgestelde routes) promoot.

Door 4x4 cowboys en motor crossers staat het greenlaning hier ook onder druk.

Ben erg blij met hoe hij er nu uitziet, aan de buitenkant is hij zo goed als klaar. Niet meer te te veel aan doen
Quote
Nissan GT-R, awesome
Mooie foto's.

Maar dan heb je het over volgende week? afijn, ik zal kijken of ik een engelse Disco kan spotten.

Ja deze week, ben vanacht aangekomen via de Chanel tunnel, volgende weer zaterdag weer terug.
Quote
Pjötr
Wat een mooie foto's Sketcher!

Engeland leek me altijd al leuk om heen te gaan, maar nu helemaal!

Oh en wat is de Disco toch ook een heerlijke auto! Het
Totaal plaatje van jouw machine is toch wel heel erg mooi geworden!!thumbs up

Dank, zeker doen het VK is prachtig. Geniet er nog elke dag van.

Geniet ook elke dag nog van de Disco. Zoals gezegd ga ik er niet te veel meer aan doen. Vooral de buitenkant is bijna af.

Ga wel de spacers er onderuit halen. Bij hogere snelheden die ik in het VK niet haal ( max is 110) trilt het toch een beetje. Goedkoop is duurkoop (2de hands met twijfelachtig naaf randje) dus ze gaan er onder uit en misschien worden ze vervangen voor nieuwe exemplaren die wel goed hub centric zijn.
Quote
Sketcher
Dank, zeker doen. Het is een prachtig en afwisselend land.

wie weet kom je me tegen in Eindhoven, denk dat ik de Disco bij mijn oude academie op de Emma singel neerzet. Ga je uit persoonlijke interesse naar DDW of ook uit professionele interesse?
Soort van professionele (of wordende professionele). Ik moet (al vind ik het ook heel leuk) voor m'n Minor Automotive Design er naartoe. Ik doe industrieel ontwerpen, dus ligt uiteraard wel in de lijn van interesse.
Quote
Sketcher
Quote
Nissan GT-R, awesome
Mooie foto's.

Maar dan heb je het over volgende week? afijn, ik zal kijken of ik een engelse Disco kan spotten.

Ja deze week, ben vanacht aangekomen via de Chanel tunnel, volgende weer zaterdag weer terug.

Aha, ik heb je nog niet gespot winking smiley Terwijl ik wel vanochtend over de Emma-Singel heb gefietst.

Als jullie daar toch zijn Micha en Sketcher, loop even naar het klokgebouw daar staan verscheidene creaties van de TU' s van Nederland waaronder een raceauto van Inmotion. Daar ben ik ook nog bij betrokken geweest. big smile smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-10-2015 19:47 door Nissan GT-R, awesome.
Quote
Micha D.
Quote
Sketcher
Dank, zeker doen. Het is een prachtig en afwisselend land.

wie weet kom je me tegen in Eindhoven, denk dat ik de Disco bij mijn oude academie op de Emma singel neerzet. Ga je uit persoonlijke interesse naar DDW of ook uit professionele interesse?
Soort van professionele (of wordende professionele). Ik moet (al vind ik het ook heel leuk) voor m'n Minor Automotive Design er naartoe. Ik doe industrieel ontwerpen, dus ligt uiteraard wel in de lijn van interesse.

Ah een gelijk gestemde. Ik ben ook een industrieel ontwerper, gespecialiseerd in Automotive en Transport. Als je klaar bent en een verhuizing naar het VK interesseert je stuur me dan maar een pb met je portfolio, We zijn altijd op zoek naar getalenteerde ontwerpers en engineers (www.dca-design.com)
Quote
Nissan GT-R, awesome
Quote
Sketcher
Quote
Nissan GT-R, awesome
Mooie foto's.

Maar dan heb je het over volgende week? afijn, ik zal kijken of ik een engelse Disco kan spotten.

Ja deze week, ben vanacht aangekomen via de Chanel tunnel, volgende weer zaterdag weer terug.

Aha, ik heb je nog niet gespot winking smiley Terwijl ik wel vanochtend over de Emma-Singel heb gefietst.

Als jullie daar toch zijn Micha en Sketcher, loop even naar het klokgebouw daar staan verscheidene creaties van de TU' s van Nederland waaronder een raceauto van Inmotion. Daar ben ik ook nog bij betrokken geweest. big smile smiley

Ik ben er pas vrijdag, moet eerst naar Busworld in België. Bedankt voor de tip ga daar zeker langs kijken of we wat Nederlands talent kunnen aantrekken.
Quote
Sketcher
Ah een gelijk gestemde. Ik ben ook een industrieel ontwerper, gespecialiseerd in Automotive en Transport. Als je klaar bent en een verhuizing naar het VK interesseert je stuur me dan maar een pb met je portfolio, We zijn altijd op zoek naar getalenteerde ontwerpers en engineers (www.dca-design.com)
Ah gaaf man! Thanks voor de uitnodiging! M'n vriendin doet nu d'r minor Automotive design in Coventry, waar ik over twee weken naartoe ga. Ik zie dat jullie vlakbij zitten!

Sta je zelf op de beurs bij een stand? Want dan kom ik zeker even buurten winking smiley.
Ja Coventry is bij ons om de hoek. Het is geen slechte plak, beetje het Detroit van het VK. We zitten tussen Aston Martin, Bentley en Jaguar Land Rover in en werken ook met hen al zal je daar niks over op onze site zien.
Als je in Coventry bent ga dan zeker langs het Transport Museum. Gratis en best leuk. Het Heritage centre in Gaydon is ook zeer de moeite waard. Helaas niet gratis.

Nee geen stand op de DDW, we zijn dan ook niet Dutch winking smiley We lopen rond en doen wat inspiratie op en een beetje talent scouting wellicht.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-10-2015 23:40 door Sketcher.
Zeker geen slechte plek winking smiley. Schijnt best een redelijk plaatsje te zijn. Transportmuseum moest ik van m'n vriendin ook al naartoe, dus dat ga ik zeker doen winking smiley. Ben er maar 3 hele dagen en twee halve, dus even kijken waar ik precies aan toe kom.

Vind het wel jammer dat er dan van de meest interessante projecten niets online staat spinning smiley sticking its tongue out. Nee grapje, al is het natuurlijk wel wat mij het meeste tot de verbeelding spreekt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-10-2015 00:31 door Micha D..
Quote
Sketcher
Quote
der Magistrat
Fantastisch gebied, Snowdonia.
[i832.photobucket.com]
Ik was er in maart in dit kekke wagentje. Vanzelfsprekend wat minder goed (zeg maar gerust: matig) in offroaden, hoewel we toch een aardig stuk over een zeer slechte weg gereden hebben (foutje, het stond niet goed aangegeven op Google Maps, toen we de weg uitreden stond er een bord dat het enkel een voetpad was, dit bord ontbrak aan de andere kant...).
Fraaie foto's ook. Ik vond het destijds erg jammer dat onze camera net stuk was gegaan en we dus afhankelijk waren van, jawel, een tablet. sad smiley

Dank, jouw foto Is ook leuk. Leuke 500 ook, van jou, of een kennis of een huurauto?

Prachtig gebied idd ga er zeker binnenkort naar terug. Misschien bij de eerste sneeuw ofzo. Wel erg duur. Zeer matig hotel 100pond. Beetje Londen prijzen maar ja de hoofdprijs voor matige dingen is wel typisch voor dit eiland.

We denken nu om met Kerst naar Schotland te gaan, die staat ook hoog op ons 'te bezoeken' lijstje. Dat Is toch een van de beste dingen van in het buitenland wonen, je ziet nog eens wat.

Dat was een gloednieuwe huurauto (gekregen met 7 mijl op de klok). Nee, ik rijd zelf in een Regata.

Die overnachtingsprijzen viel ons destijds ook best wel tegen. Maar ja, weinig aanbod én een vrij populair natuurgebied, dan krijg je dat. Uiteindelijk hebben we bij een ouder echtpaar geslapen via Airbnb. Ik geloof voor 30 of 35 pond per nacht, inclusief ontbijt. Best oké dus, maar daar heb ik wel een tijdje naar moeten zoeken.
Dit kwam ik laatst vlak bij mijn werk tegen, in een showroom die al een tijdje leegstond. Ik denk dat ik de auto ooit eens gezien heb maar weet niet meer wanneer. Het schijnt een Climax te zijn.







Concept schijnt al weer van 2007 te zijn, maar toen was hij wit:


In de showroom heb ik niemand gezien en op de website is niet heel veel info te vinden helaas climaxcars.com
Wat gaaf Sketcher, ik ken die auto helemaal niet!

Hoe waren je dagen in Nederland?
Quote
Sketcher
Quote
British Racing Green
Blijft imposant, zo'n zwarte verhoogde Disco...
En de foto's zijn zuivere reclame voor "verantwoord" 4x4-rijden in de natuur.

Ja gelukkig mag het hier nog dus moeten we er ook netjes mee omgaan. Ben ook lid van Glass een groep verantwoord greenlaneing (rijden in natuurgebied op daarvoor opgestelde routes) promoot.

Door 4x4 cowboys en motor crossers staat het greenlaning hier ook onder druk.

Ben erg blij met hoe hij er nu uitziet, aan de buitenkant is hij zo goed als klaar. Niet meer te te veel aan doen
Van buiten is die inderdaad zo goed als klaar. Wellicht nog een lier maar das niet puur optisch winking smiley

Wel een van mijn favo topics met die mooie sfeer impressies.thumbs up
Quote
Pjötr
Wat gaaf Sketcher, ik ken die auto helemaal niet!

Hoe waren je dagen in Nederland?

Nee ik ook niet echt maar toen ik eenmaal ging zoeken herinnerde ik hem vaag. In het zwart is hij wel beter moet ik zeggen. Geen idee of hij ook te koop is ofzo. Zal blijven kijken of er misschien iemand in de showroom aanwezig is.

Dagen in Nederland en België waren goed maar wel ergerg druk. Het Was essentieel een zakenreis maar mijn vrouw en zoontje gingen mee. Best druk wel.

Disco reed heerlijk en het was fijn eindelijk weer harder dan 110 (70mph) te kunnen rijden. Geloof het of niet maar de Disco rijdt het lekkerst op 140km (niet het zuinigste lol )
Wel heb ik na de eerste rit (uk - nl) de spacers er onder uit gehaald. Zat toch net niet lekker. Denk omdat iemand aan het randje waar het wiel centreerd heeft lopen k*tten. Goedkoop is duurkoop. Deze ga ik dus verkopen en dan kijk ik nog wel of andere (nieuwe) koop. Het stond wel erg goed.

Ik ben door de tunnel gekomen en heb achteraf geluk gehad. Wel hadden wel een uur vertraging door 'migrant activity' een mooie kreet voor wel hebben er een paar onder de trein gehad maar we konden er wel door. Mijn collega zou me komen ondersteunen op de beurs ik kortrijk op maandag maar die raakte er niet meer door en het verkeer heeft 3 dagen nauwelijks van de tunnel kunnen gebruik maken. Ook op de terugweg ging het zonder problemen.
Quote
michel1975
[ Van buiten is die inderdaad zo goed als klaar. Wellicht nog een lier maar das niet puur optisch winking smiley

Wel een van mijn favo topics met die mooie sfeer impressies.thumbs up

Dank je! Mooi compliment.
Ja een lier komt er zeker maar die kan achter de bumper, daar zie je bijna niks van,dat heet een discrete winch en daar heb ik de bak waar hij in zal zitten al voor. 'Enkel' nog even in een lier investeren.

Van de zelfde orde zijn de tree sliders die inplaats van de dorpels komen. Deze dienen voor het offroader en als stapje voor mijn vrouw. Zal morgen even een foto zoeken.
Heel belangrijk. De hoge instap was een van redenen dat mijn vrouw hem verafschuwde.
Quote
michel1975
Heel belangrijk. De hoge instap was een van redenen dat mijn vrouw hem verafschuwde.

Zo ver is het hier nog niet maar mijn vrouw is vrij klein en de 30mm verhoging heeft niet echt geholpen ;-D
Quote
Sketcher
Quote
Pjötr
Wat gaaf Sketcher, ik ken die auto helemaal niet!

Hoe waren je dagen in Nederland?

Nee ik ook niet echt maar toen ik eenmaal ging zoeken herinnerde ik hem vaag. In het zwart is hij wel beter moet ik zeggen. Geen idee of hij ook te koop is ofzo. Zal blijven kijken of er misschien iemand in de showroom aanwezig is.

Dagen in Nederland en België waren goed maar wel ergerg druk. Het Was essentieel een zakenreis maar mijn vrouw en zoontje gingen mee. Best druk wel.

Disco reed heerlijk en het was fijn eindelijk weer harder dan 110 (70mph) te kunnen rijden. Geloof het of niet maar de Disco rijdt het lekkerst op 140km (niet het zuinigste lol )
Wel heb ik na de eerste rit (uk - nl) de spacers er onder uit gehaald. Zat toch net niet lekker. Denk omdat iemand aan het randje waar het wiel centreert heeft lopen k*tten. Goedkoop is duurkoop. Deze ga ik dus verkopen en dan kijk ik nog wel of andere (nieuwe) koop. Het stond wel erg goed.

Ik ben door de tunnel gekomen en heb achteraf geluk gehad. Wel hadden wel een uur vertraging door 'migrant activity' een mooie kreet voor wel hebben er een paar onder de trein gehad maar we konden er wel door. Mijn collega zou me komen ondersteunen op de beurs ik kortrijk op maandag maar die raakte er niet meer door en het verkeer heeft 3 dagen nauwelijks van de tunnel kunnen gebruik maken. Ook op de terugweg ging het zonder problemen.

Voor de volledigheid nog even wat foto's van onze Nederlandse trip. Zoals al aangegeven ging het allemaal prima maar was het wel druk.

Voor wie nog nooit met met de Euro tunnel is geweest is het misschien wel interessant om te zien hoe het gaat/er uit ziet. Overigens ook een ontwerp van het bedrijf waar ik voor werk, uiteraard ver voor mijn tijd.

Omdat mijn auto vrij hoog is (boven de 1.85) moet/mag ik in de single dek trein.
Hoe gaat het? Je checked eerst in, gaat dan door passport controle en soms wordt je auto ook gecontroleerd. Vervolgens moet je even wachten en kun je een soort vliegveld terminal in om iets te eten en te shoppen. Als het tijd is rij je richting trein en na nog een loket ga en in verschillende rijen staan.
Wanneer het licht op groen en de slagboom open gaat rij je richting trein. De grote vrachtwagens gaan in aparte treinen, bussen zoals je ziet gaan wel mee.

Een deel van de trein gaat helemaal open en je zig zagt dan naar binnen.




De trein is in essentie een lange tunnel waar je door rijdt tot de auto's voor stoppen. Dan gaan er deuren dicht en in elke coupe en worden er bij de voorste en achterste blokken onder de wielen geschoven.



Na 30-40 minuten (al ging het nu wat langzamer door mogelijke immigranten in de tunnel) rij je er weer uit. Prima manier van reizen.

Zoals gezegd was het fijn op het Nederlandse mooie asfalt te rijden. Enkel daar voelde ik de kleine onbalans in mijn achterwielen. Denk dat er een loodje afgevallen is, op de engelse wegen is het door het grovere asfalt en de lagere snelheid niet merkbaar. Binnenkort als de winterbanden er weer onder gaan maar eens controleren en opnieuw laten balanceren.

Tof om dat van die trein te zien. Ik vlieg vrijdag naar Birmingham, maar was graag met de auto gegaan. Helaas een stuk duurder als je alleen bent sad smiley.
Zo weer terug en erg druk op het werk. Volgens mij heb ik het eerder al eens geschreven maar ik werk dus als product- en transportation-designer voor een van de grootste en oudste design consultaties in het VK. Veel treinen, trams en vliegtuiginterieurs ontworpen. Ook werken we aan diverse auto's mee (mag helaas niet zeggen voor wie en aan wat). Na grote projecten te hebben gemanaged (haat dat woord) en klanten te hebben binnengehaald heb ik een fijne promotie gemaakt met met een mooi perspectief.

De Disco blijft, uiteraard! maar er komt op termijn een tweede auto bij. Ik kan nog steeds niet wennen aan RHD, op de een of andere manier wordt het dan niet echt mijn auto. voor mijn gevoel hoort het gewoon niet dus ik ga op mijn gemak opzoek naar een mooie LHD. Eigenlijk slaat het nergens op want het aanbod is beperkt en het ziet er nu naar uit dat ik het hier nog een aantal jaren blijf (of ik moet een heeeeel goed aanbod elders krijgen) dus wie weet kom ik hier op terug. Nu wil ik nog niet want mijn km vergoeding is zeer goed maar op termijn zal ik er toch aan moeten geloven een auto van de zaak.

Waar moet hij aan voldoen: Ik moet er iets mee hebben. ruim genoeg voor gezin, super zuinig hoeft niet. Budget tot 10k Ł maar dat kan meer worden wellicht. Sommige modellen zullen afvallen omdat de verzekering daar te duur voor wordt. Over het algemeen hou ik van grotere stations. Hatchbacks doen me niets. Ik sta open voor suggesties. Zelf heb ik ook wat ideeën.

Okay wat dan: Iets jongere Discovery II, V8 wellicht?
+ Ken de techniek, heb reserve onderdelen en heb alle speciale gereedschappen en diagnose apparaten om die te onderhouden. Mijn vrouw rijdt er ook graag mee en is ruim.
- Het zou fijn zijn een iets zuinigere auto er bij te hebben en uiteraard ken ik deze auto nu wel. Iets anders is ook leuk.

Saab laatste model 9-5.
+ Prachtig model en nog voordelig te vinden. Geeft het een x-tal jaar en de prijzen gaan weer omhoog ik weet het zeker.
- Prijzen gaan eerst nog naar beneden, is nog niet op bottom curve. Fabriek failliet, hoe zit dat met Saab specifieke onderdelen zoals voor ruiten? Zijn die straks nog te krijgen?



Alfa Romeo 159 ti SportsWagon
+ Heb er ooit eens bijna een gekocht maar toen voor de Focus gegaan. Altijd enorme spijt van gehad. Prachtig tijdloos model.
- Wil er dan wel een lekkere motor in want zwaar dus niet echt zuinig. Zie mijn vrouw dit niet rijden zonder automaat en die wil ik niet in een Alfa.



Advies voor bouwjaar en motor? Persoonlijk hou ik wel van diesels maar gezien dat a de dieselprijs hier hoger is dan benzine en ik wel graag nog het centrum van steden ik kom toch maar benzine denk ik.
Niet gek


Volvo V70 (vorige model, nieuwe is niet om aan te zien) XC70 of wellicht V70r
+ Ik vind het een mooi model, als R ongetwijfeld een heerlijke reis auto.
- Vrouw vind het niets maar het wordt voornamelijk mijn auto



Volvo 850R
+Droom auto, een echte sleeper
-Oud en duur

[www.vpcuk.org]

Jaguar X-type station van na de facelift.
+ ook mooi, en niet te groot. Op mijn manier een bescheidde auto smiling smiley



Haast heb ik zeker niet. Daarnaast denken we ook nog altijd aan een auto voor Moldavië maar alles op zijn tijd.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en of jullie nog suggesties hebben. Importeren is ook een optie maar liever niet natuurlijk.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-11-2015 12:16 door Sketcher.
In het geval van Alfa 159 zeker voor de 1750 Tbi gaan. Fijn blok, voldoende krachtig en de V6'en zijn toch al geen Busso's meer.
Quote
Dizono
In het geval van Alfa 159 zeker voor de 1750 Tbi gaan. Fijn blok, voldoende krachtig en de V6'en zijn toch al geen Busso's meer.

Nog op jaartallen letten? Volgende week heb ik een paar daagjes vrij en ga dan een paar auto's test rijden.
Die SAAB zie ik steeds meer zitten maar als RHD wellicht want hier een LHD vinden is nog niet zo makkelijk. Ook zijn LHD hier in tegenstelling tot RHD bij jullie duurder. Veel worden gekocht door Britten die in Spanje of Frankrijk gaan wonen.
Nu ik wat meer zekerheid heb over mijn toekomst hier misschien toch maar een RHD kopen, zucht
1750 is sowieso pas vanaf 2008.

Wat is er zo erg aan RHD? Ik snap dat het even wennen is (weet niet of je vaak in een dergelijke auto rijdt?), maar uiteindelijk is het toch wat handiger daar en je maakt het jezelf niet onnodig moeilijk met het zoeken naar een auto.
Saab is leuk, 850R zou op korte termijn het meest in waarde kunnen stijgen.

En een X-type LE mans? Moet toch wat makkelijker te vinden zijn in Engeland.
Quote
@PM
1750 is sowieso pas vanaf 2008.

Wat is er zo erg aan RHD? Ik snap dat het even wennen is (weet niet of je vaak in een dergelijke auto rijdt?), maar uiteindelijk is het toch wat handiger daar en je maakt het jezelf niet onnodig moeilijk met het zoeken naar een auto.

Op zich niks mis mee. Rij vaak zat in RHD auto's van collega's, vrienden of test auto's van een klant maar het is een gevoelskwestie. Kan me niet voorstellen dat ik echt bind met een rhd auto, stom misschien maar voor mij hoort het stuur links.
Ook heb ik altijd het idee dat ik terug kan naar het continent als ik het hier zat ben maar de realiteit in dat ik hier waarschijnlijk nog wel ff zal zitten gezien de mogelijkheden. Ik denk dat ik maar gewoon een rhd moet kopen.
Gaat voorlopig tussen SAAB en Alfa.

Iemand andere suggesties?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close