Sketcher's Disco Fever (Land Rover Discovery II Td5) Iets met meer PK

Gepost door Sketcher 
Die is inderdaad wel toepasselijk ja smiling smiley

En graag gedaan!

Je krijgt inderdaad geen e-mail, tenminste ik heb die optie niet kunnen vinden, waar je die op veel andere fora wel kunt aanvinken in je profiel. Dus je moet als je iemand een PB stuurt inderdaad maar hopen dat de ontvanger het vetgedrukte stukje tekst ziet en anders even ergens roepen waar je zeker weet dat diegene het leest (wat ik dus deed nadat je wel hier iets had gepost, waaraan ik kon zien dat je het forum bezocht had, maar nog niet mijn bericht had gelezen).
Nou vind ik dat stukje tekst best oke, ik let er althans wel elke keer op, maar ja daar mist het forum net even verfijning voor.

Overigens, als een auto lang stil staat en dan ineens weer wordt gebruikt, zeg maar 3 weken per jaar. Is dat ook niet goed en krijg je altijd kleine probleempjes die met lange standtijd te maken hebben.
Maar ja, de vraag is dan welke auto daar beter kan, ik zou een 35 jaar oude LaRo Def kopen. winking smiley
Ja die PM functie is moah-opvallend inderderdaad..

Tja, een Toyota gaat nooit stuk, bij Italiaanse auto's noemt men dit karakter, echter bij Engelse zijn het rammelbakken winking smiley

(Echter, mijn vader heeft een Rover 45, en die bewijst zich als een fijne makker, zonder hoge kosten, terwijl een Rover toch ook als een rammelbak ter boek staat)
PjŲtr
Ja die PM functie is moah-opvallend inderderdaad..

Tja, een Toyota gaat nooit stuk, bij Italiaanse auto's noemt men dit karakter, echter bij Engelse zijn het rammelbakken winking smiley

(Echter, mijn vader heeft een Rover 45, en die bewijst zich als een fijne makker, zonder hoge kosten, terwijl een Rover toch ook als een rammelbak ter boek staat)

De Rover 45 is dan ook samen met Honda ontwikkeld. big smile smiley

De auto zal niet de hele tijd stil staan. Het in de bedoeling dat mijn schoonvader er ook af en toe in rijdt. Al zal dat ook niet elke dag zijn, denk eens in de 2 weken.

Wat betreft mijn de privťbericht notificatie. Ik zit meestal via de mobiel (Chrome) en de notificatie is dan simpelweg niet te zien. Weet iemand of een forum app werkt met dit forum?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-06-2015 21:24 door Sketcher.
Nog geen forum-app gebruikt, met mijn Nexus 9 (tablet) gaat het prima op Chrome, maar ja das een maatje groter.

En op de laptop....
op de iPhone zit wel een autoweek-app, maar heb ik het forum nog niet ontdekt. sad smiley

Maar een halve Honda is de 45 niet hoor, zo is het dash eigenlijk identiek, maar als mijn vader met zijn ventilatie-problemen naar de Honda-dealer gaat, geven deze niet thuis! (kuch prutsers)

Ik kwam op Facebook deze tegen! Moest meteen aan jou denken!
Lees nu net ook even je aanschafopties door, even mijn ervaringen:
-Freelander: Ik weet dat mijn oom er ooit eentje in onderhoud had waarvan de APK kosten hoger waren dan de dagwaarde en dat was inmiddels al zeker 8 jaar terug. Hij heeft hetzelfde ook al wel eens gehad met een Chevrolet Captiva van toen misschien vijf jaar oud.
-Terrano: Technisch oerdegelijk. In het terrein doen ze het wat minder, vanwege de iets te ver naar voren geplaatste motor. Chassis en plaatwerk zijn qua roest vaak probleempunten.
-Landcruiser: Techniek is echt geweldig goed. Afhankelijk van het model willen ze helaas wel redelijk goed roesten.
-Rav: Fijne strak sturende auto, aldus mijn vader. Geen terreinwagen wegens de permanente 4x4. Niet helemaal zo onverwoestbaar als de Landcruiser omdat de Rav meer elektra heeft. Mijn ouders hebben een D-4-D van 2005 en die had de elektrisch geregelde turboklep kapot met 250000 km, was een dure reparatie.
-Kingcab/Navara: Redelijk goede wagens, willen wel wat roesten en de Navara's hebben niet de beste motoren.
-L200: De oude versies waren erg roestgevoelig. Mijn vader heeft er voordat hij de Hilux kocht wel eens voor gekeken, maar een redelijk roestvrij exemplaar was eigenlijk niet te vinden.
Defender: Hmm, mijn andere oom had er een waar spontaan onderdelen afvielen en hetgeen wat Peter zou over LC<>LR klopt wel, doe mij maar een Land Cruiser. Met Defenders heeft een ieder wel weer zijn eigen ervaringen, de ťťn goed, de ander slecht.

Wellicht kan je een Ssangyong Rexton overwegen, neem dan wel een handgeschakelde versie, want de automaten zijn niet zo best.
PjŲtr
op de iPhone zit wel een autoweek-app, maar heb ik het forum nog niet ontdekt. sad smiley

Maar een halve Honda is de 45 niet hoor, zo is het dash eigenlijk identiek, maar als mijn vader met zijn ventilatie-problemen naar de Honda-dealer gaat, geven deze niet thuis! (kuch prutsers)

Ik heb geen EIphone.... :P Ach honda....die gasten zitten de hele dag niks anders te doen dan olie verversen en nieuwe riempjes ergens omheen leggen.
Dus als er dan een probleem binnenkomt zijn ze het verleerd.
PjŲtr

Ik kwam op Facebook deze tegen! Moest meteen aan jou denken!

Leuk, het is een schets voor de Disco I. Deze heb ik nog nooit eerder gezien. Wel latere schetsen en eerdere studie modellen zoals deze:

Nog een aantal en foto's hier

Ik zou graag nog eens een boek schrijven over de ontwikkeling van de Discovery zoals een vriend van mij gedaan heeft over diverse Citroens Zeker het lezen waard ook voor niet Citrofiels.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-06-2015 13:58 door Sketcher.
Nissan GT-R, awesome
PjŲtr

Ik heb geen EIphone.... :P Ach honda....die gasten zitten de hele dag niks anders te doen dan olie verversen en nieuwe riempjes ergens omheen leggen.
Dus als er dan een probleem binnenkomt zijn ze het verleerd.

Deze Honda lijkt me ook wel wat ;-)

De Honda CrossRoad was deel van een deal met de toenmalige eigenaren van Land Rover en Rover (British Aerospace ). Honda had immers mee betaald aan de ontwikkeling van de Land Rover en andere Rover modellen.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-06-2015 14:12 door Sketcher.
Nissan GT-R, awesome
Lijkt heel erg op een Disco I

Niet echt joh ga weg! eye popping smiley
Is uiteraard een Disco 1 met Honda Badges. Vooral verkocht in Japan. Later als 2de hands redelijk vaak naar New Zealand geŽxporteerd maar het over grote deel is om-ge-badged naar Land Rover. Jammer natuurlijk want is toch een stukje geschiedenis.

Afgelopen weekend ook wat tijd gemaakt om wat aan de Disco te werken. Eerder schreef ik:

Sketcher
Januari 2015

2 upgrades gekocht.
Het diesel filter zit op een beetje vreemde en kwetsbare plek, namelijk op de buitenkant van het chassis achter het achterwiel in de wielkuip. Hoewel ik nooit van problemen heb gehoord vind ik het persoonlijk geen fijn idee. Ik rij toch regelmatig door het bos over takken en rotsen die dan om hoog komen. De Defender heeft de diesel filter op de zelfde plaats maar beschermt door een metalen huisje.

Hier te zien, op een Discovery net achter de luchtvering. Vrij kwetsbaar dus.

Ik heb er een op de kop kunnen tikken en een beetje aangepast en opgeknapt. Hier op de foto nog niet aangepast (de 2 noppen moeten er van af) en nog niet opgeknapt. Ik heb even getwijfeld over een kleurtje maar besloten om het zwart te houden. Het huis bestaat uit 2 delen. Een achterplaat die op het chassis komt en een deel dat je verwijderd als de filter gewisseld kan worden.

Eindelijk had ik wat tijd om dit te monteren. Eerst diesel filter verwijderd en aangezien ik er nu goed bij kan het chassis wat aandacht geven. Gelukkig enkel oppervlakkige roest maar dat moet wel bijgehouden worden anders kan het natuurlijk wel erger worden.

Vervolgens alles los. De bouten hadden er geen zin in maar gingen uiteindelijk toch los.

Ik kwam er een beetje laat achter dat de 2 noppen verwijderd moesten worden. Oeps! Deze er dus afgeslepen en alles weer geverfd

Chassis ontroest, geverfd, met Waxoil behandeld en achterste plaat gemonteerd.

Compleet gemonteerd:

Rest van de achterkant van het chassis ook behandeld. De roestige spatlappen zijn te ver heen die laat ik weg roesten en vervang ik dan voor nieuw. Het achterste deel van het chassis zal ook eens vervangen moeten worden. Deze roest van binnen uit. Maar dat kan ik nog even uitstellen. Gelukkig zijn er complete secties beschikbaar dus is dat goed te doen.

Ook nog even tijd gehad voor een kosmetishe ingreep. Na het vervangen van de hemel met zwart stof had ik mijn A stijlen al zwart geverft. Nu heb ik ook de B stijlen gedaan. Eerst het deel waar de gordel uitkwam wit gelaten aangezien de gordel daar veel over glijd. Maar dat vond ik geen gezicht.

Dus maar helemaal gedaan. Ben er wel tevreden mee

Nu de C en D stijlen nog eens. En ik overweeg het bovenste deel van het dashboard met Plasti-dip zwart te verven. eye rolling smiley cool smiley. Hopelijk komen er ook nog eens lederen stoelen in.
Oh ja ook nog even de deur klink een beetje verteld zodat hij wat eerder aangrijpt.

Kwam behoorlijk wat zand tegen van mijn eerdere duikboot operatie.

en het lucht filter vooruit lopend op de olie wissel ook al even vervangen. Die is nog van voor de snorkel
Supergaaf Sketcher!

En ik maar denken dat de deuren van de Y van binnen vuil waren!

Ik neem aan dat C & D inmiddels klaar zijn!big smile smiley
Netjes hoor, ik vind de bekleding wel leuk, leer is misschien mooier idd, maar toch dit is niet aards lelijk vind ik.

eye popping smiley Die luchtvering!! Knap gedaan man! Jammer van de roest, maar daar maak ik geen woorden meer aan vuil
PjŲtr
Supergaaf Sketcher!

En ik maar denken dat de deuren van de Y van binnen vuil waren!

Ik neem aan dat C & D inmiddels klaar zijn!big smile smiley
Netjes hoor, ik vind de bekleding wel leuk, leer is misschien mooier idd, maar toch dit is niet aards lelijk vind ik.

eye popping smiley Die luchtvering!! Knap gedaan man! Jammer van de roest, maar daar maak ik geen woorden meer aan vuil

Thanks!!

Ik ben nu niet meer aan het inhalen, dit was allemaal afgelopen weekend. Dus nee de C en D pilaar moeten nog even wachten. Volgend weekend wat kleine upgrades, misschien dat ik mijn uitlaatspruitstuk vervang, zeker een olie en filter wissel. Ik heb ook een extra grill gekocht om mee te experimenteren. Zit aan dit patroon te denken:

PS Aan de luchtvering heb ik niets gedaan die zit er gewoon, enkel de filter guard. Ik ga binnenkort wel spacers plaatsen die de boel 30mm naar boven helpen maar ik denk dat ik daar even mee wacht tot na de APK (MOT) volgende week dinsdag.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-06-2015 20:36 door Sketcher.
Wauw, goed bezig! thumbs up Deze gaat zo te lezen voorlopig niet meer weg!
Caspian

Dank je, nee dat is idd niet de bedoeling. Ik hoop hem helemaal op te rijden maar overweeg er wel een auto naast te nemen (los van die in MoldaviŽ)

Misschien als diesel in de toekomst helemaal verboden wordt dat ik hem dan elektrisch maak grinning smiley
Sketcher
Caspian

Dank je, nee dat is idd niet de bedoeling. Ik hoop hem helemaal op te rijden maar overweeg er wel een auto naast te nemen (los van die in MoldaviŽ)

Misschien als diesel in de toekomst helemaal verboden wordt dat ik hem dan elektrisch maak grinning smiley

Waterstof!!! Is veel beter en thuis nog op te wekken ook zeker als je de opslagtank vlakbij de weg plaatst
Nissan GT-R, awesome
Sketcher
Caspian

Waterstof!!! Is veel beter en thuis nog op te wekken ook zeker als je de opslagtank vlakbij de weg plaatst

Tegen de tijd dat het zover is kijk ik wel eens wat er beschikbaar en geschikt is. Het probleem van waterstof kan zijn dat ook in de toekomst deze moeilijk beschikbaar is. BV op een reis door Afrika. Met zonnepanelen en eventueel een generator kom je zelfs met elektriciteit behoorlijk ver.

Back from the future ;-D

Vandaag ook weer even wat tijd gehad.

Kleine modificatie, ik heb de achterwiel houder omgedraaid. Daardoor komt het wiel iets hoger te zitten wat grotere banden mogelijk maakt. Bovendien is het makkelijker om de hoes er op en af te doen en lst but not least ziet het er beter uit.

Disco een beetje naakt (Ziet er een beetje uit als een schildpad zonder schild vind ik)

Voor de achterwisser moet er ook een klein stukje uit de houder en moeten er 2 gaten geboord worden dus de slijptol en boor aangezwengeld.

En met (los) wiel:

Eerder schreef ik dat ik letterlijk uren bezig ben geweest met het er afhalen van de hoes, zo strak zat die. Dat is natuurlijk niet handig bij een lekke band dus heb ik de stiksels aan de onderkant losgehaald en er ringen ingezet zodat er een koord in kan. Ik ben benieuw. Het elastiek heb ik laten zitten.

Later nog een mooie update al zeg ik het zelf ;-)
Als aanleiding van een kleine bumper correctie door mijn vrouw moest ik beide mist lampen vervangen. De bumper zelf was zat wat scheef maar was verder wonderwel heel gebleven. Ze had hem op een (zeer) hoge stoep gezet.

Aangezien de mist lampen er toch uit moesten heb ik gelijk maar een to do item van mijn lijst geschrapt die er al op stond vanaf dag 1. Mijn bumpers zijn namelijk helemaal kaal en ik vond het altijd jammer dat deze niet gedeeltelijk mee gespoten waren.

Dus dit afgelopen weekend 2 vliegen in een klap gedood en de bumper geschuurd, gegrond en geverfd en gelakt.

Het is erg netjes geworden al is het nauwelijks te zien aangezien mijn lak kleur (Niagara grey) bijna identiek is aan het plastic. Maar toch erg tevreden. Ik zal nog wat foto's maken als hij in gras staat ofzo zodat het te zien is.

Een van de weinige echt zwakke dingen van de Td5 is het uitlaat spruitstuk. Eerder was er al een krom getrokken en dat is nu weer licht het geval. Gelukkig is er een MOD voor die dat kan helpen voorkomen.
Het loont op vrienden bij LR te hebben. De mannen in de workshop van de fabriek/development centre waren zo vriendelijk om mijn uitlaatspruitstuk te vlakken en ze hebben hem ook netjes gezandstraald. Erg tof. Allemaal mannen met liefde voor het merk. Veel hebben er zelf een dus wisten gelijk waar het over ging. Ze hebben er zelfs een speciale houder voor gemaakt waar hij zo in kom.
Zelf had ik de stukjes tussen de uitlaten er al uitgehaald en wat gaten vergroot zodat hij wat speling heeft.

Vandaag MOT (APK)

Zaterdag alles gecontroleerd. Chassis blinkt, geen roest te vinden. Rocker cover rubber vervangen en olie van blok gewassen, remmen zijn in orde maar vloeistof moet vervangen worden. Zelf aan alle wielen geschud, lichten gecheckt. Ik had er zin in!

Zie ik hem de brug op rijden met een kapot rechter remlicht........DOHHHH!

Gelukkig verder geen problemen ontdekt en ging hij wederom met vlag en wimpel door de test. Alleen hebben ze KM's als Miles genoteerd dus moet even terug om dat om te laten zetten. Kan binnen 7 dagen.
Nissan GT-R, awesome
Zo dan heeft die ineens veel gereden. Maar je bent alweer lekker bezig

Bleek mee te vallen. De rare sprongen blijken toch te kloppen. Hoewel het er niet bijstaat (zie hieronder) is de eerste geregistreed als Miles en de andere als KM.

APK raport dat je elk jaar krijgt zie je de sprong van 77k naar 176k zonder dat er miles of km bij staat:

Maar online staat er wel degelijk bij dat de eerste Miles zijn en de 2 laatste km's dus het blijkt toch allemaal te kloppen.

Nog even wat foto's uit de oude doos die ik nog de moeite waard vond om te laten zien: Mijn tripje in de sneeuw van februari (ik heb ze nu ook bij die post toegevoegd). In de sneeuw zijn we ook even offroad gegaan. Mijn moeder vond het maar niets (gilde bij elke hobbel) ondanks dat het eigenlijk niets voorstelde. Een diepe plas en verder gewoon een land weggetje. Peulenschil voor de Landy.

Kwam deze vanmorgen tegen. Kwam rechtstreeks uit Texas. In container gezet en doet nou een rondreis door Europa.

Helemaal niet jaloers.
Post! We gaan binnenkort een beetje de lucht in. 30mm op precies te zijn. Op de veren en spacers na hoef ik verder niets te vervangen. Bij een 2inch lift zou ik langere remleidingen moeten monteren.

Net genoeg om een grotere maat banden te monteren en een beetje meer grondspeling te hebben zonder dat het te veel een echte off-roader wordt. Het leukst aan de Disco vind ik dat het een off road wolf in schaapskleren is.

Nieuwe voor veren

spacers voor de achter(lucht)veren.

Hopelijk binnenkort even tijd om het spul te monteren.
PjŲtr
Gave foto's thumbs up

Ben benieuwd hoe lastig of niet de montage zal zijn!
Dat zou mee moeten vallen:

Achterkant: Wiel er af, achter chassis en as ondersteunen, luchtvering leeg laten lopen. Slangetje los (hopelijk zonder te beschadigen) en dan spacer er tussen. Ook 2 kleine spacers voor de hoogte sensors en klaar is kees.

Voorkant, weer wiel af, chassis en as ondersteunen en paar dingen los en as naar beneden. Als het goed is hoeft de veer niet gespannen met een veer compressor, dat zou er zo in en uit moeten gaan. Maar we gaan het zien. Ik gok op een uurtje of 5 a 6 werk. Ik vervang ook gelijk wat rubbers etc nu ik toch bezig ben. Misschien dat ik de schokbrekers voor ook gelijk mee neem al lijken die in prima staat.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-07-2015 12:51 door Sketcher.
Kijk, dat is het betere werk. Een 4x4 hoort inderdaad wel goed offroad te kunnen. Toch jammer dat tegenwoordig de meeste terreiniconen worden geleverd als hippe stadsauto. De eerste Vitara's waren typische offroaders, nu is het een trendy stadsauto met optioneel 4x4 voor als de caravan mee moet naar de Alpen. thumbs down
danny1995
Kijk, dat is het betere werk. Een 4x4 hoort inderdaad wel goed offroad te kunnen. Toch jammer dat tegenwoordig de meeste terreiniconen worden geleverd als hippe stadsauto. De eerste Vitara's waren typische offroaders, nu is het een trendy stadsauto met optioneel 4x4 voor als de caravan mee moet naar de Alpen. thumbs down

Helemaal mee eens. LR is wat dat betreft een uitzondering al heb ik zo mijn vragen bij de nieuwe Discovery Sport (Freelander vervanger). Die is wel erg laag en heeft weinig articulatie. Zelfd de RR Evoque is nog beter.

De Viatara is inderdaad eeuwig zonde. Echt mooi vind ik hem ook niet geworden.
Kwam dit tegen deze morgen. Great Wall pick-up. Die zie je hier niet vaak. Zag er niet slecht uit, wel een beetje goedkoop maar dat is hij waarschijnlijk ook.

Morgen of zondag trouwens weer naar een grote Land Rover show, weer off-road spul kopen dat dan weer maanden duurt voor ik tijd heb om het te installeren smiling bouncing smileynut smiley

http://www.billinglandroverfest.co.uk/
Rob0032
Bijzonder! Zie je daar vaker Chinese auto's?

Kom regelmatig de nieuwe MG's tegen die uiteraard tegenwoordig Chinees zijn maar verder niet eigenlijk. Ook Protons (India) worden hier nog wel verkocht maar zie je maar zelden.

Zoals deze, kwam ik een tijdje geleden tegen:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-07-2015 14:41 door Sketcher.
Wouter82
Proton is Maleisisch, Tata is Indiaas winking smiley

Je hebt helemaal gelijk eye rolling smiley smileys with beer Tata zie je hier gek genoeg niet, tenzij je de Jaguars en Land Rovers mee rekent big smile smiley

PS het stikt hier van de Discovery Sports, die rijden hier plots overal. Denk dat het voornamelijk Land Rover's eigen exemplaren zijn (Fabriek is hier vlakbij). Kan me niet voorstellen dat de zo snel, zo goed verkoopt. Wordt die in NL al vaak gespot?
Leuk om die 'vreemde' auto's te zien. Schroom dus niet om een fotootje te trekken als je een Proton of Tata ziet.

Discovery Sports zie je in BelgiŽ echt al onwijs veel. Niet zo vreemd ook: veel status, 'premium' en relatief betaalbaar. Tsja, dat is erg gewild hier.
Zulke MG's vind ik best mooie auto's eigenlijk.

Wat betreft Discovery Sports: ik zie ze (nog) niet zo vaak, maar ik let er dan ook niet echt op. Vind het namelijk ook niet echt mooie wagens om eerlijk te zijn.
Ik heb er nog niet veel gezien. Ondertussen in Zweden wel al 7 xc90's in het wild gespot.
Nissan GT-R, awesome
Ik heb er nog niet veel gezien. Ondertussen in Zweden wel al 7 xc90's in het wild gespot.

Ik heb 'm vrijdag voor het eerst gezien. Mooie auto geworden.
Leuk, die Chinese wagens!! Net als Proton & Tata! Altijd leuk om daar plaatjes van te zien!

Ik zie de Sport ook best vaak, mooie auto vind ik het!
In Berlijn trouwens de eerste xc90 in het wild gezien, ik ben nog steeds niet helemaal overtuigd, maar dat ben ik ook niet na het zien van de eerste "nieuwe neus Landcruiser"

Leuk om even te vermelden, als het gaat om "vreemde auto's" ik ben nu in Poznan, en je struikeld letterlijk over de Daewoo Tico's, de Palio sedans, de Clio sedan (die anders heet).
En ook in Berlijn zag ik mijn "natte droom spot" een Polski FIAT 125p, en bij elke Fso die ik nu zie, denk ik nog steeds "oehh een Fso"
Mooie update weer. Als ik hier voorstel om de RaRo te gaan verhogen word ik afgeschoten. Ze vervloekt hem nu al omdat die te hoog zou zijn. Iedereen vindt hem geweldig behalve mijn eigen vrouw. Voordeel is wel dat ze hem dus nooit mee zal nemen.grinning smiley
@PM
Sketcher
@@PM

Dank voor de info, interessant. Ik ga toch eens de dealer bellen om het uit te vogelen. Ik ben gewoon benieuwd.

Graag gedaan. De bedrijfsauto die er nog is staat inmiddels ook op het punt om ingeruild te worden, ik zal in de gaten houden wat daarmee gebeurt. Mocht die ook geŽxporteerd worden, dan zal ik eens kijken of het veld 'parallel import' bij deze ook op 'nee' komt te staan.

Betreffende auto is inderdaad onlangs geŽxporteerd, en nu is bij dit kenteken het veld 'parallel import' op 'nee' gezet.
@PM
@PM
Sketcher
@@PM

Dank voor de info, interessant. Ik ga toch eens de dealer bellen om het uit te vogelen. Ik ben gewoon benieuwd.

Graag gedaan. De bedrijfsauto die er nog is staat inmiddels ook op het punt om ingeruild te worden, ik zal in de gaten houden wat daarmee gebeurt. Mocht die ook geŽxporteerd worden, dan zal ik eens kijken of het veld 'parallel import' bij deze ook op 'nee' komt te staan.

Betreffende auto is inderdaad onlangs geŽxporteerd, en nu is bij dit kenteken het veld 'parallel import' op 'nee' gezet.

Ah dank je, dat klopt dus wel.

michel1975
Mooie update weer. Als ik hier voorstel om de RaRo te gaan verhogen word ik afgeschoten. Ze vervloekt hem nu al omdat die te hoog zou zijn. Iedereen vindt hem geweldig behalve mijn eigen vrouw. Voordeel is wel dat ze hem dus nooit mee zal nemen.grinning smiley

Hahaha herkenbaar al laat mijn vrouw me redelijk mijn gang gaan. Echte grote off road mods daar is ze tegen en omdat het onze enige auto is geef ik haar daarin wel gelijk. Hij moet wel een beetje blijven ogen als een normale auto. Zelf vind ik dat ook het leukste. Een beetje een terrein sleeper.

Hier in het VK moet je bij het modificeren wel altijd rekening houden dat de verzekering flink omhoog kan gaan. Ik betaal voor all-inclusive nu £ 450 (met 11 jaar bonus malus) Vandaag liep mijn verzekering af dus informeerde eens bij de huidige verzekering wat het gaat kosten als ik mijn auto verhoog en de snorkel aanmeld als mod. £900...........drinking smiley Dat is voor de snorkel en de vering.

Verzekeren is voor mij sowieso lastig want ze doen moeilijk over alles. Als ik op een vergelijkings site kijk krijg ik premies voor gesschoteld van slechts 10k, nee echt 10.000 pond. Hahahah eye rolling smileysmileys with beer
Want: Geimorteerde auto, LHD, 2x buitenland rijbewijs, sowieso buitenlanders en gemodificeerd.

Gelukkig zijn er speciale verzekering die begrijpen dat als je als liefhebber je auto modificeert je ook voorzichtig bent met je auto. Bovendien ben ik lid van een merken club en dat drukt de prijs ook. Sinds vandaag heb ik dan ook een nieuwe verzekering met alle modificatie gemeld voor £385 per jaar. Niet slecht.
Zo even korte update.

Het was weer tijd voor een nieuwe verzekering. Ik ben te lang weg uit NL om de prijzen en het procces te kunnen vergelijken. Maar hier krijg je elk jaar een nieuw voorstel die standaaard duurder is als het jaar ervoor. Waarom weet ik ook niet aangezien jue meer no claim opbouwd. Rondkijken loont dat zal in NL ook wel zo zijn.

Hier in het VK doen ze ook heel moeilijk over alles wat afwijkt van de norm. B.V elke verandering van je auto kan voor enorme prijzen stijgingen zorgen. Prijsvergelijkers heeft geen zin voor mij dus is het vooral bellen.
Via de prijsvergelijking websites krijg ik premies aangeboden van 10k!!! JA 10.000......£ that is. En dat met 10 schadevrije jaren. smiling smiley

Waarom? LHD, Geimporteed, niet Engels rijbewijs en de snorkel en toekomstige 1" verhoging maken dat velen het niet willen doen. Gelukkig zijn er specialisten die dat wel doen. Uiteindelijk £380 voor volledig casco + glas + no claim bescherming en alle modificaties gemeld.

Zoals deze: Zal niet ieders smaak zijn maar ik vond de wielen altijd net iets te ver naar binnen staan. Ik heb er nu +30mm spacers onder die de wielen er net ff iets beter onder zetten. Zelf had ik het liever iets minder gezien maar dat gaat niet met de boutjes. Staat wel goed vind ik. Net wat steviger op de grond.

Volgens mij kan-ie het wel hebben smiling smiley

Kan het zijn dat ik een dťjŗ vu gevoel krijg bij het verzekeringsverhaal? spinning smiley sticking its tongue out

Prijsstijgingen hebben we hier ook last van hoor, de laatste keer dat ik overgestapt ben was omdat de premie van mijn oude verzekering in twee jaar tijd met 50% gestegen was.
Rob0032
Mooi dat jij er blij mee bent. big smile smiley thumbs up

Jup! winking smiley cgrinning smiley Met de 1" lift die nog steeds in de planning staat komt het straks nog beter uit.

@PM
Volgens mij kan-ie het wel hebben smiling smiley

Kan het zijn dat ik een dťjŗ vu gevoel krijg bij het verzekeringsverhaal? spinning smiley sticking its tongue out

Prijsstijgingen hebben we hier ook last van hoor, de laatste keer dat ik overgestapt ben was omdat de premie van mijn oude verzekering in twee jaar tijd met 50% gestegen was.

Thanks, denk het ook.
Ja het is een jaarlijks terug kerend 'probleem'. Door de mods nu dus bij de specialisten en dan is het prima te doen. Gewoon veel bellen ze tegen elkaar uit spelen.
oei, dat staat lekker dik! Gaaf!
Merk je nu ook iets met het rijden?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close