Sketcher's Disco Fever (Land Rover Discovery II Td5) Iets met meer PK

Gepost door Sketcher 
Prachtig interieur, maar ook wel heel erg besmettelijk, zeker als je zoals jij veel off road rijdt.
Weer mooi gedaan thumbs up



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-08-2018 19:35 door BofkontSLK350.
Quote
BofkontSLK350
Prachtig interieur, maar ook wel heel erg besmettelijk, zeker als je zoals jij veel of road rijdt.
Weer mooi gedaan thumbs up

Vooral met kinderen smiling smiley Aan de andere kant is dit leder een stik makkelijker schoon te maken dat de half stoffen ouder versie. Deze achterbank heeft ook ISO-Fix in tegenstelling tot mijn oude bank, dat was ook een van de reden om voor de upgrade te gaan. Wat veiliger en handiger.

Voor off-road koop ik wel wat stoel hoezen, die worden regelmatig aangeboden of anders koop ik een zwak van die plastic monteurs hoezen voor zwaar off-road werk.

even laatste update op deze pagina tillen:
Quote

Quote
BofkontSLK350
Zo dan weer even bij gelezen, blijft een leuk interessant topic thumbs up
Blijf me verbazen over hoe ontzettend handig jezelf bent, respect hoor!

Thanks, hoop dat mijn enthousiasme afstraalt op het topic. Ik vind behalve het rijden het sleutelen leuk erg leuk, enigste reden dat ik de Discovery na 7 jaar nog heb. Door dat er steeds wat aan te doen of te verbeteren is blijft hij mijn interesse houden. Met het internet is er tegenwoordig zoveel informatie beschikbaar dat veel goed zelf te doen is.

Zaterdag een lederen en elektrisch interieur opgehaald. In kleur Alpaca. Een soort crème. Was in goede staat. Mijn interieur ziet er nog goed uit maar begint nu echt minder te worden. Ik zie dat het stof over een tijdje echt niet meer zo mooi gaat zijn en heb bij andere gezien dat het dan gaat scheuren. Het stof is anders dan het leder niet te repareren dus dit was het moment, nu kan ik mijn oude interieur nog verkopen en heeft iemand die voornamelijk mijn passagiers stoel gaat gebruiken (want RHD) er nog jaren plezier van.

In het weekend het nieuwe interieur schoongemaakt en het oude er uit gehaald. Tapijt goed geboend en eerste delen er ingezet. Elektrische stoelen aangesloten. Eerst werkte ze niet, tot ik me realiseerde dat ze waarschijnlijk aangezet moeten worden in de ECU/BCU. He presto!





Ik had gehoopt de grijze deurpanelen te houden, wellicht met een beetje Alpaca in het midden maar denk dat beige veel beter werkt. Nu is het grijs te dominant.



Ik heb ook het deel rond de versnellingspook in brushes metal gewrapped. Het ziet er prachtig uit maar ik denk dat het wat te in-your-face is. Denk dat de warm silver matallic die ik nu al gebruik op mijn midden console een betere combinatie is. Op mijn werk hebben we specialist in CMF (Colour, Trim & Finish) Zij werkte voor Aston Martin en nu voor ons. Ik laat haar ook nog even kijken wat ze vind.





Huidige kleur paar jaar geleden veranderd, standaard was lelijk plastic. Dit is vrij subtiel.


Helaas niet afgekregen, komende avonden maar eens rustig verder werken.

Het is natuurlijk een stuk luxer maar het is ook wel minder stoer. Met de lichtere stoelen is het minder een Dark Knight (onze naam voor de Discovery)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-08-2018 15:15 door Sketcher.
Staat wel mooi, vind ik. thumbs up Ben zelf zo bezig met onze Franse welp (107).
Gaaf, dat interieur! Van buiten een heel stoere bak, van binnen chique!
Mooie update zeg, dat bruine lederen interieur! Typisch Brits, staat hem goed!

Ik vind het "metalen" ook erg mooi, en zou inderdaad de deuren ook bruin/beige doen.
Weinig tijd gehad maar gister avond nog even 2 'oude' deurpanelen er af gehaald. Bij de voorste kwam nog een lading geel zand uit, lol. Gelijk maar goed schoongemaakt. Achterdeur voor de 3de keer het slot vervangen door een nieuwe die ik nog onder garantie nagetuurd kreeg. (wordt er wel handig in inmiddels)

Ookde speaker (harman kardon, had ik al maar geen tweets dus die krijg ik er ook gelijk bij) gespoten en speaker rand van de achterdeur in de juiste kleur met de rest van de trim. Het brushed metal is prachtig maar net wat te licht en valt daardoor wat uit de toon met het grijs en creme. Deze warm grijs verbind ze juist.







Ook verder de nieuwe deurpanelen zeer goed geschrobd. Zijn nu zo goed als nieuw


Leder verf komt net binnen dus dat kan ik ook gaan doen in het weekend........als ik niet op kantoor ben confused smiley
Latertje op werk, het leven van een ontwerper gaat niet over rozen. Maar terwijl de boel saved even een update.

Het meeste zit er in, enkel nog de 3de zit rij maar dat heeft geen haast. Staat een stuk beter met de crème deurpanelen.

So far:


Het verven van de passagiersstoel is erg goed gegaan, die ziet er weer als nieuw uit. Nog wel even een paar perforaties weer open prikken. Heel therapeutisch werk.


De stoel die ik gekocht had had een gaatje aan de zijkant. Een Discovery kwaaltje. Maar met want inspiratie uit Zweden....


..wordt het een feature spinning smiley sticking its tongue out. Moet nog wel een beetje afgewerkt worden.






In ander nieuws. Een tijdje geleden flikkerde het ACE lampje. ACE is het Active Cornering Enhancement, een hydrolish systeem die de hoge disco opmerkelijk recht houd in de bochten. Super systeem maar duur als het fout gaat. Als er een fout is (een van de 36 mogelijke fout meldingen) gaat er een lichtje branden. Oranje voor nakijken rood is stoppen. Bij mij flikkerde hij steeds. Aan uit, seconde oranje, uit, dan weer rood, bing bing, weer uit. Normaal worden fouten getriggered als je de bocht om gaat. Bij mij deed hij het voornamelijk bij nat weer en recht uit. Na wat gezoek op internet, het volgende gevonden. Dat lijkt precies op wat ik heb. Even na kijken dus.


Er zit een sensor die het overhellen meet onder de auto en een in het dak. Aangezien die van mij vooral bij natheid opspeelt vermoed ik dat het die onder het chassis.
Gelijk de filter van het hydraulische systeem maar eens vervangen, als ik toch bezig ben.
Heel fraai zeg dit interieur! ben sowieso wel fan van een interieur anders-dan-zwart/grijs. En wat ik ook altijd prettig vind is dat het carpet wel gewoon zwart is, anders is het vrijwel niet schoon en netjes te houden.

De buren hadden een huidig model passat met beige/creme bekleding, maar dus ook het carpet en kofferruim. Hoe voorzichtig ze er ook mee waren, einde leasecontract kregen ze veel vlekken er niet meer fatsoenlijk uit en oogde het smoezelig.

Dit is beter zo thumbs up
Ja een crème tapijt zie ik ook niet zitten. Zeker niet met jonge kinderen. Leder is nog wel schoon te houden/maken maar tapijt is lastig. Donker grijs en zwart is nog wel te doen. De auto waar het interieur uit komt heeft ook zwart tapijt en half zwart dashboard (mijne is grijs)
Net wanneer je denkt dat 'ie niet mooier kan worden gooi je er even een heerlijk interieur in, staat super! En dat vlaggetje vind ik geniaal big smile smiley

Hopelijk is de storing snel en goedkoop te verhelpen thumbs up
De oplossing is wel heel erg mooi, en zo simpel, top designer aan het werk!!
hey, dat Active Cornering Enhancement, ik las dat dat een een stuk hydrauliek is op de stabilisatorstangen is. Is dat hetzelfde als het Kinectic Dynamic Suspension System (KDSS) van Toyota? Ik heb het op mijn 4Runner, dat ding gaat wonderbaarlijk strak de bocht om, en volle articulatie off-road. Benieuwd of het hetzelfde is.

Mooi werk in het interieur, ziet er hardstikke mooi uit!
Dank voor de complimenten. Ben er zelf ook heel tevreden mee. Zaterdag komen mijn vrouw en kinderen weer terug en ze weten van niks. Ik ben erg benieuwd naar hun reactie.

De ACE stekker nog eens gecontroleerd en zit inderdaad wat los en wil niet goed vast. Nieuwe sensor besteld, die is onderweg. Uiteraard is het lichtje nu weg smiling smiley Maar komt vast weer terug dus daar gaan we niet op wachten. Filter is ook aangekomen dus die doen we ook gelijk.

Quote
lvdm
hey, dat Active Cornering Enhancement, ik las dat dat een een stuk hydrauliek is op de stabilisatorstangen is. Is dat hetzelfde als het Kinectic Dynamic Suspension System (KDSS) van Toyota? Ik heb het op mijn 4Runner, dat ding gaat wonderbaarlijk strak de bocht om, en volle articulatie off-road. Benieuwd of het hetzelfde is.

Mooi werk in het interieur, ziet er hardstikke mooi uit!

Even naar KDSS gekeken en ziet er inderdaad ongeveer het zelfde uit. Net als bij de Toyota schakeld het uit off-road en heb je volle articulatie. Nooit begrepen waarom het niet op een Discovery 3,4 en 4.5 zat. Die dingen liggen gelijk een stuk minder strak in de bocht. Enigste nadeel is dat het behoorlijk duur is als het kapot gaat.

Voor de liefhebbers:
video: [www.youtube.com]
Op werk is het echt niet normaal druk, zelfs niet voor mij. Geen zomervakantie, dan maar in September, helaas ook niet, zelfs de herfstvakantie lukt niet. Waarom is dat relevant, nou het betekend ook dat ik geen tijd heb gehad om ook maar iets aan de auto's te doen. Grrr. Persoonlijk vind ik dat eigenlijk vervelender dan niet op vakantie gaan. Maar goed het is niet anders. Nieuwe klant, uitdagend project. Gaat gelukkig (nu weer) de goede kant op.

Eerder melde ik al dat ik me had aangemeld voor een vrijwillergesclub die met onze 4x4's in actie komen bij noodgevallen en evenementen. Denk aan overstromingen (gebeurt hier heel regelmatig) zware sneeuw, storm schade en evenementen waarbij auto's vast komen te zitten op modderige velden etc. Sommige weten wellicht nog dat ik verpleegsters en doktoren rond het gereden in de sneeuw. Dat soort dingen dus. Wat er ook wel leuk aan is is dat ik ook training krijg. Eind augustus was mijn eerste training. Basis vaardigheden off-road rijden. Niet veel bijgeleerd maar wel weer opgefrist. Wat foto's:

Klaar voor de les. Leuke mix van auto's. Van nieuw tot oud van standaard tot gemodificeerd. Ook leuke mix van mensen. Van rouwdouwers tot CEO's (en niet de auto's die je er bij verwacht)


Dit was wat optimistisch, stranden op de een vrij harde rand en kreeg hem er niet doorgeduwd. Die heb ik er vervolgens weer uit getrokken.






Ook de normale banden onder deze Discovery 5 lieten hem in de steek en hij kwam vast te zitten terwijl mijn Discovery er met 2 vingers in de neus door reed. Vooral het verschil in rubber en de articulatie van de veren maakte hier het verschil.


Blijft wel een indrukwekkend ding, zeker van voren.


Paar van mijn eigen wagen.



Wat wel goed was om te leren is wat te doen bij een stijle helling als de motor er mee stopt. Hoe kom je dan gecontroleerd beneden of start je de motor weer. Helaas wel een kleine schade gereden, mijn bumper heeft een scheurtje opgelopen. Ik heb een reserve bumper liggen maar dit was nog goed te repareren. De bodembescherming heeft zijn werk gedaan en erger voorkomen.


Eigenlijk zou ik naar een stale bumper moeten maar ik hou hem het liefst zo standaard mogelijk en ik weet ook niet of ik mezelf zou vergeven als er een voetganger tegen zou sneuvelen.

Mid-September nog een dagje wat lol gehad met de Discovery bij een nieuwe afgraving waar ik nog niet geweest was. Leuke pay en play site zoals dat heet. Zeer stijlen heuvels. Technisch niet heel uitdagend omdat het gort droog was. Met regen wordt het wel interessant denk ik. Maar leuk voor de jongens (2 en 6), en mijn vrouw had er ook schik in. Die heeft zelfs nog een stukje gereden en deed het prima.

Foto's, niet door mezelf geschoten uiteraard want ik zit achter het stuur. smiling smiley





Dit was aardig stijl, zoals altijd doen de foto's het geen recht.


Dan ter vervanging van een echte vakantie gaan we dit weekend zo'n 350km noord naar 'The Lake District'. Buiten wandelen staan ook wat lichte off-road routes op het programma. Later meer. Sorry het is een hoop gezwets maar ik hoop dat de foto's gewaardeerd worden.
De foto's worden zeker gewaardeerd!
Echt de auto gebruiken waarvoor hij echt bedoeld is. Top man!
Blijft ook een gave wagen!

Hopelijk wordt het weer wat rustiger voor je.

In mijn geval werkt het zeer ontspannend om lekker aan de auto's te prutsenwinking smiley
Hopelijk voor jou ook gauw weer tijd daarvoor!
Leuk dat je die foto´s deelt! Zo heb ik op Youtube ook diverse beelden gezien van auto´s (off roaders dus) die zelfs omslaan, op evenementen bijv.
Ben vandaag richting Skipton gereden, hoopte je daar tegen te komen helaas. Er is een leuk automuseum in Lakeside, zeker de moeite waard.

Fijne reis!
Leuke foto's en wat een fantastische Disco heb je toch! thumbs up
Mooi spelen in off-road. Ik herken het verhaal dat de banden alle verschil maken!
Doen waar-ie voor gemaakt is. Mooi om te zien dat er puike banden onder zitten en daarmee een Disco 5 uit het slop trekt. En nog even met het gezin op pad, grote klasse.

Edit: Hé wat toevallig, ik zie net dat één van de foto's is uitgelicht op Instagram thumbs up



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-10-2018 14:35 door Avantour.
Blijft bij mij altijd kriebelen wanneer ik jouw Disco in actie zie, dat wil ik ook! Erg toffe foto's, en lijkt me een erg bevredigend gevoel om andere, veel duurdere LR's uit de greppel te trekken big smile smiley
Woah die laatste drie offroad foto's zijn echt VET haha. Ik zie mezelf in alle eerlijkheid niet snel zo'n type wagen bezitten als de Discovery, maar als ik dat zie dan denk ik inderdaad ook van, wauw... supergaaf en jaloersmakend dat je dat soort capriolen gewoon eventjes in je eigen auto probleemloos kan doen grinning smiley thumbs up
Dank voor de leuke berichten. Wat mij betreft is zo een auto alleen leuk omdat ik er dit soort dingen mee doe. Anders zou ik er ook het nut niet van inzien big smile smiley

De laatste tijd denk ik wat na over de toekomst van mijn wagenpark. Mijn carrière hier heeft niet stilgestaan maar dat zou je niet zeggen als je mijn 2 auto's zou zien smiling smiley De meeste van mijn collega's waar ik leiding aan geeft rijden nieuwe of nieuwere auto's dan die van mij (niet moeilijk natuurlijk spinning smiley sticking its tongue out) en soms denk ik wel eens of ik zelfs de Discovery niet eens zou moet inruilen voor een jonger exemplaar of zelfs een andere merk eens een kans geven, een Jeep Wrangeler bijvoorbeeld lijkt me ook heel leuk. Maar ik kom steeds terug op de zelfde redenen om hem te houden.


1 Ik vind het nog altijd een mooi design en elke keer als ik hem zie wordt ik nog steeds hel blij als ik hem zie en er mee rij.

2. Ik ben er nog niet klaar mee en heb nog genoeg plannen (van simpel tot radicaal, Het lijkt me bijvoorbeeld super leuk om hem over een paar jaar helemaal elektrisch te maken)

3. Ik ken hem door en door en weet het meeste blind te repareren en heb de onderdelen vaak al op de plank liggen.

4. Ik leef niet graag (les ooit geleerd) boven mijn middelen en deze kan ik met gemak onderhouden zelfs als het ergste zou gebeuren (automaat in de soep bijvoorbeeld). Financieel zou ik er waarschijnlijk niet wakker van liggen. Dat zou met een veel duurder te onderhouden wagen zoals een jonge Range Rover L332 of Wrangler wel zo kunnen zijn al valt dat ook wel mee vergelijking tot iets nieuws. Dat geeft rust.

5. Ik werk momenteel letterlijk dag en nacht en heb dus ook geen tijd om iets anders te kopen en na aankoop me er daarna in te verdiepen. Laat staan een lijst gebreken af te werken.

Hetzelfde geldt ook, zei het in mindere maten voor de Alfa. Daar komt nog bij dat ik een hekel heb gekregen aan dealers, omdat ik het zelf kan kan ik niet anders dan me afgezet voelen. Er wordt mij steeds een auto van de zaak aangeboden, misschien ipv van de Alfa ooit eens maar de Disco blijft. Aan de andere kant een wat mij betreft specialere ouder model trekt me nog steeds meer dan een lease slet. Het komt er gewoon op neer dat ik oudere auto's gewoon veel leuker vind en ook het zelf onderhouden hoort bij auto bezit wat mij betreft.

Laatste tijd weer eens het aanbod 9-5 NG's aan het bekijken. Automaat, benzine en AERO spec zou het moeten worden als ik er een koop. Mijn vrouw heeft liever een XC90, dan heb ik mijn Discovery weer terug, ook leuk.

Speaking of,

Al een tijdje had ik een heel raar 'probleem' Het ACE (zie een paar post hier boven voor meer uitleg) lampje flikkerde soms. Ik had al een nieuwe sensor er in gedaan maar zonder soelaas. Het zou een draadbreuk moeten zijn. Eerst leek het alleen dat het draadje wat bloot was maar ook na nieuwe isolatie bleef het probleem. Nog eens goed kijken bleek er toch meer schade dus heb ik de draadjes afgesneden en de stekker open gemaakt en van nieuwe draadjes voorzien, vervolgens die weer netje verbonden. Top op heden lijkt het een succes maar we zullen nog even moeten afwachten.





Genoeg overpeinzingen, wat vinden jullie? Ben ik te praktisch of te gehecht aan wat ik al heb en moet ik gewoon wat nieuws of hou ik ze nog even?

Volgende update komt snel met wat foto's van The Lake District.
Een auto van de cask is leuk maar ook in Engeland kostbaar. Bij ons zijn ze nu overgegaan op een financial lease, betaaald door de zaak. Medewerkers betalen zelf voor alle brandstof, en krijgen voor de zakeijke KM een vergoeding. Hierdoor geen BIK. En woon-werk zijn prive kilometers.
Jeetje wat staat dat interieur goed!

Vooral doen wat je zelf leuk vind. winking smiley Het gaat je ook tegen staan om hard te werken en dan saai naar huis te rijden. tongue sticking out smiley
Gaaf, ik geniet erg van de verhalen van je avonturen, en nog meer van je foto's.

Ten aanzien van salaris versus auto, tja, dan neigt het al snel naar statusgedoe, als je je auto moet afstemmen op je promotie. Rij gewoon waar jij je lekker in voelt. Ik ken legio mensen die minder verdienen en serieus leuker rijden dan ik. Maar so what.
Quote
Sketcher
of zelfs een andere merk eens een kans geven,

Een LandCruiser? Of vloek ik nou?
Quote
Sketcher

5. Ik werk momenteel letterlijk dag en nacht


Echt geen tijd om te relaxen?
Quote
A3-White
Een auto van de cask is leuk maar ook in Engeland kostbaar. Bij ons zijn ze nu overgegaan op een financial lease, betaaald door de zaak. Medewerkers betalen zelf voor alle brandstof, en krijgen voor de zakeijke KM een vergoeding. Hierdoor geen BIK. En woon-werk zijn prive kilometers.

Als het betaald wordt door de zaak is het toch alsnog BIK of anders salaris? Hoe dan ook is het zeker niet zo aantrekkelijk meer als vroeger. Ik krijg nu een maandelijkse vergoeding om mijn privé auto te rijden + de belasting wordt betaald en ik krijg .45p vergoeding per mile (zakelijke KM's). Een lease auto kost inderdaad wat meer maar je hebt er dan geen omkijken naar. Maar het trekt me eerlijk gezegd maar weinig. Dan neem ik persoonlijk liever een jong gebruikte karakterbak die ik laat onderhouden als ik echt geen tijd/zin meer heb.

Quote
Nico GTR
Jeetje wat staat dat interieur goed!

Vooral doen wat je zelf leuk vind. winking smiley Het gaat je ook tegen staan om hard te werken en dan saai naar huis te rijden. tongue sticking out smiley

Ja ben er erg blij mee en heb ook al wat plezier van de verwarmde stoelen gehad. Moet alleen nog wel de 2 klap stoelen in de bagage ruimte verwisselen.

Quote
uwbuurman
Gaaf, ik geniet erg van de verhalen van je avonturen, en nog meer van je foto's.

Ten aanzien van salaris versus auto, tja, dan neigt het al snel naar statusgedoe, als je je auto moet afstemmen op je promotie. Rij gewoon waar jij je lekker in voelt. Ik ken legio mensen die minder verdienen en serieus leuker rijden dan ik. Maar so what.

Dank. Ja, terug lezend klinkt het wel een beetje zo, maar zo voel ik het niet. Ik ben daar niet zo gevoelig voor, het is ook niet zo zeer naar mijn collega's of buren toe maar meer naar klanten. Ik had een paar weken geleden een klant hier en ik haalde hem op in de Alfa. Die vond het maar moeilijk te geloven dat ik de op directeuren na hoogste was hahaha. De Land Rover is daar grappig genoeg een uitzondering op. Misschien omdat het duidelijk een hobby auto is. Die vinden ze allemaal tof en kennen mijn Chinese klanten al van mijn post op Chinese social media (WeChat)

Quote
P. Klieder
Quote
Sketcher
of zelfs een andere merk eens een kans geven,

Een LandCruiser? Of vloek ik nou?

Wat mij betreft is dat geen vloeken maar ik heb er minder mee, al vind ik een dikke Land Cruiser 100 wel wat hebben, maar nooit genoeg om dit boven een Range Rover te verkiezen eigenlijk. Een van mijn droom auto's is wel een klassieke FJ40.



Verder op het lijstje van auto's die ik ook erg tof vind staan de Mercedes G klasse (in off-road spec en geen PC hooft AMG), Diverse Jeeps zoals de Cherokee (XJ), de Grand Cherokee, Suzuki Samurai, Amerikaanse Pick ups, en natuurlijk een hele rits Land Rovers. Maar op de een of ander manier sprak de Discovery I en later de II mij altijd het meest aan. Het is de combinatie van de 2 karacters die heb model heeft. Aan de ene kant een beetje aristocraat, en de ander kant rouwdouwer.

Quote
speedtouch
Quote
Sketcher

5. Ik werk momenteel letterlijk dag en nacht


Echt geen tijd om te relaxen?

Weinig, ik overdrijf niet en werk regelmatig tot diep in de nacht. Maar hier en daar pak ik mijn rust wel, de familie verdient ook aandacht. Hopelijk is het tij gekeerd en gaan we weer een wat rustigere periode tegemoet. Al staan de nodige reizen weer op het programma. De enig rede dat ik het noem is omdat het impact heeft op de tijd die voor de auto's heb.

Speaking of,
Inmiddels al weer 2 weekenden geleden ruim 4 uur noordwaarts getogen naar een gebied dat The Lake District heet. Voor vertrek via mijn Greenlane) club wat off road routes bekeken en nagegaan of er op gereden mag worden. Die vervolgen in mijn OS map geplot.

Het is echt een prachtig gebied, ruig, berg/hevel achting en veel water (duhh smiling smiley )


Het was nat en fris maar dat mocht de pret niet drukken. Bij dit meer een mooi stuk gelopen. Mijn 6 jarige is een goede loper en de 2 jarige op mijn rug. De Discovery stond braaf op ons te wachten en mooi te zijn bij het meer.


Ook hebben we wat off road routes gereden en genoten van de uitzichten.




De routes varieerde van makkelijk grind tot technisch nog best uitdagende stukken met rots ondergrond en steile afdalingen. De extra bodemvrijheid kwam zeker ten goede. Ook mijn vrouw had er plezier in en beide kinderen hebben ook een stukje mogen sturen (op schoot).






Hier en daar best krap.


Soms kwamen we wat tegenliggers tegen maar dat werd altijd netjes opgelost, soms ging ik aan de kant, soms zij en het passeren werd altijd gevolgd door een hand zwaai en een praatje. Bij het tegenkomen van voetgangers wordt er gestopt tot ze voorbij zijn.


Later op de weg kwamen we ook een Land rover tegen die op eerste gezicht zonder enige reden midden op de weg stond geparkeerd.


Al snel werd duidelijk dat er een kudde schapen aan kwam. Er leek geen einde aan te komen denk dat er wel ruim 150 waren.




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-11-2018 23:23 door Sketcher.
Leuk om weer bij te lezen, gave foto's wederom. thumbs up

Quote
Sketcher
(...) het is ook niet zo zeer naar mijn collega's of buren toe maar meer naar klanten. Ik had een paar weken geleden een klant hier en ik haalde hem op in de Alfa. Die vond het maar moeilijk te geloven dat ik de op directeuren na hoogste was hahaha. (..)

Vanuit representativiteit kan ik mij daar wel iets bij voorstellen.. ook vanuit jouw 'bazen' gezien.
Lijkt mij makkelijk op te lossen door een representatieve rental te huren voor die gelegenheden. Heb jij ook nog eens de kans/ tijd om iets anders te proberen. winking smiley .. en de klanten die jouw Disco tof vinden, haal je daarmee op.. toch?

(moet je vermoedelijk wel weer iets regelen voor vervoer voor je vrouw en kinderen... spinning smiley sticking its tongue out )
Wat een gave 4x4 foto's zeg!!

Dat lijkt me ook wel eens gaaf om zo'n dag mee te doen. Mooie krappe weggetjes ook.
Hard werken, hard ontspannen. Ik gun het je.
Leuke foto's en interessant om je overwegingen m.b.t. je autokeuze te lezen!
Dank weer voor de leuke reacties.

@ MadMat1986 Ik vind het zelf ook altijd interessant om overwegingen te lezen van andere dus vandaar. Ben er nog niet uit. Kwam een Audi 4.2 A8 (D3) van voor de facelift tegen. Die heb ik laten schieten maar dat is toch ook nog steeds een plaatje, zeker met de juiste velgen. De single frame grill komt me inmiddels de keel uit en de eerste daarvan zien er echt oudbollig uit, ouder dan zonder de gril vind ik.

Komend weekend langs een plaatselijke 4x4 show. Eens een beetje rondsnuffelen naar accessoires en dergelijken.

Van de week even 15 minutes behoefde aan wat ouderwets niet project gerelateerd schetsen. Mijn idee van wat de nieuwe Evoque zou kunnen/moeten zijn. Land Rover DNA is niet helemaal juist maar ik had er plezier in.



Nu weer aan het werk. Ook iets met wielen maar wat meer zitplaatsen.
Paar weken geleden een training gehad voor de 4x4 rescue group waar ik toe behoor. Interessante revovery training. Hoe berg / trek je mensen veilig in allerlei situaties. Erg leerzaam en leuk.

Basis principes doorgenomen en veel geoefend. De bagage ruimte van deze Defender wat wel doorweekt. Oeps. Iets re realistisch.


Andere oefening. niet op deze foto maar ook geoefend hoe onder een hoek te trekken, en met de lier iemand te trekken.


Verschillende knopen nog eens opgehaald. Handig om snel een touw te verlengen of ergens aan vast te maken zodat het ook weer makkelijk los kan etc.


Een interessante oeffening was hoe je een auto die niets meer doet over een heuvel kan trekken. Dat is 2.5 ton aan dood gewicht, ongeloofelijk hoeveel kracht er voor nodig was, zeker gezien het gebrek aan grip. Ook geleerd samen te werken en de kabels te beschermen.

'Kapotte' Discovery 3 aan de ene kant van de heuvel


Communiceren en berichten efficiënt doorgeven en hoe de kabel te verlengen, vast te maken en te beschermen.


En door het gebrek aan grip meer en meer voertuigen nodig. We begonnen met een maar hadden er al snel veel meer nodig. Eerst in een rijtje....


..maar op zoek naar grip in een andere formatie.


Lekker gewerkt. Leuke groep, heel divers.


Ik hem inmiddels mijn verklaring van goed gedrag en mijn kleding en apparatuur gekregen dus sta parraat als we nodig zijn. Dat zal vooral bij evenamenten zijn en in noodweer om de politie, brandweer, en ambulances te helpen. Ook halen we zoals ik al eens eerder gedaan heb, ziekenhuis personeel op bij hevige sneewval of overstromingen. en brengen vroedvrouwen en medicijnen rond als nodig.

Dan iets anders. Mijn uitlaat krekt steeds naar de bumper toe sinds ik het laatste deel vervangen heb. Moet hem steeds terug duwen, anders zit hij tegen de bumper aan en dat trilt en smelt de bumper. Niet ideaal. Middelste steun nu aangepast, en het lijkt opgelost te zijn.

je kunt zien waar de uitlaat de bumper aangeraakt heeft


Middelste ophang rubber aangepast zodat hij verder over de steun zit. Nu lijkt de boel een stuk beter te zitten.


Het zijn de kleine dingen die het hem doen.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-12-2018 11:24 door Sketcher.
Wauw dat is pas echt bezig zijn met de Land Rover waar ie voor gemaakt is. Had zo een oude Top Gear aflevering kunnen zijn als ik de fotos zo bekijk grinning smiley
Gaaf! thumbs up
Heel gaaf inderdaad! Mooi om te zien dat je de Disco zo ook inzet ten goede van de mensheid. winking smiley
Hele toffe updates weer thumbs up is het ACE probleem nu weggebleven sinds het nieuwe stekkertje?

Foto's van de lake-district trip zijn erg cool, wat een mooi land blijft het toch. Jammer dat zo veel mensen alleen de grote steden bezoeken wanneer ze naar de UK gaan, voor mij is het Britse platteland met zijn dorpjes, landhuizen en eeuwenoude pubs veel interessanter.

Zo'n 4x4 training lijkt me ook erg gaaf, met die kennis en het juiste gereedschap moet je het wel heel bont maken om nog in de problemen te geraken. Nu maar hopen op veel slecht weer en veel actie voor het team thumbs up
Nee het Ace lampje knippert nog steeds. Het is gelukkig maar heel zelden en kan verder geen kwaad. Moet ik nog maar eens naar kijken, wellicht nog eens opnieuw doen.

Weer off-road gegaan, geen foto's dit keer maar mijn vader en mijn 2 jongetjes vonden het leuk. Het was modderig en nog verschillende andere wagens er uit getrokken tot grote schik van mijn zoontjes. Ook mijn vader heeft ons flink vast gereden maar ook wij werden er weer vlot uitgetrokken.

Wel erg modderig nadien. Kost een hoop tijd dat schoonmaken maar wel belangrijk. Goed inspectie moment en zeker op de bodem kan het strooizout zo lekker in het zand gaan zitten en langdurig zijn werk doen. Dus alles helemaal schoon gemaakt. De Sahara is niks vergeleken met mijn oprit.


Voor die gene die me op Intagram volgen (discovery2_life) die wisten al dat voor de Discovery gevreesde 3 lampjes was gaan branden. Ze hebben zelfs een bijnaam, The 3 Amigo's. Dit betekend meestal een nieuwe wiellager en sensor maar ik heb ze in de 8 jaar bezit nog niet gezien (gelukkig). Nu gingen ze plots aan na een diepe plas, na ja meer en niet meer uit. ABS werkt dan niet, verder kun je gewoon rijden. Thuis even met de computer gekeken en bleek het wiel links achter te zijn. Gelukkig enkel een stekker los gekomen. Zal wel iets te maken hebben met de halve boom die er in vast zat.
Losse stekertje:



Bij de inspectie nadien gezien dat een van de drop-links kapot was gegaan. Ook deel van het ACE systeem. Gelijk 2 nieuwe extra sterke besteld en de kapotte drop-link vervangen.


Nu aan het wachten op mijn taxi en dan naar Las Vegas voor de technologie beurs CES. Nog mensen van hier op de beurs? Net als 2 jaar geleden is er weer een Mustang gehuurd voor het weekend. Ik ga nog proberen die om te ruilen tegen een Camaro SS.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-01-2019 08:49 door Sketcher.
Is dat een universele turbo blanket of een td5 specifieke? (ik weet de maat niet, t25 gok ik?)

Verder mooie updates, vooral het interieur... dat wil ik ook een keer doen!
ik zie wel HSE badges op de zijkant van jouw D2... kwam HSE's niet standaard met creme leer en een donker randje?
Quote
E36 italia
Is dat een universele turbo blanket of een td5 specifieke? (ik weet de maat niet, t25 gok ik?)

Verder mooie updates, vooral het interieur... dat wil ik ook een keer doen!
ik zie wel HSE badges op de zijkant van jouw D2... kwam HSE's niet standaard met creme leer en een donker randje?

De turbo blanket is speciaal voor de Td5 gemaakt. Op eBay gekocht.

HSE badges zijn een grapje van een vriend, die gaf ze mij ooit eens en staan eigenlijk voor iets anders (wat ik voor mezelf hou) Mijn uitvoering was ooit een XS met wat opties. Beetje badge tuning dus eigenlijk ondanks de andere bedoelingen smiling smiley

Net terug uit Las Vegas. Was daar een voor de grote elektronica beurs. Na hard werken en heel veel lopen op de beurs om onze klanten te ontmoeten en al het nieuws op te zuigen was het tijd voor wat ontspanning. Nee niet in de casino's maar de rust opgezocht van de Grand Canyon. Dit keer geen Mustang met ecoboost maar een Corvette ZO6 met een schamele 650pk gehuurd spinning smiley sticking its tongue out. 3 van mijn collega's huurde Harley Davidsons dus de Vette was eigenlijk een soort volg wagen en wat voor een...

Epic 2 dagen 600-800 mile road trip is het geworden. Wel verkeken we ons wat op de afstand en vooral het weer. Mijn arme collega's moesten door de sneeuw heen. Om een beetje mee te leven reed ik ook open rond. Maar met stoel verwarming was het een zeer klein gebaar. Spoedig meer foto's.





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-01-2019 18:43 door Sketcher.
Gaaf! Daar heb ik afgelopen zomer gereden. Na San Francisco, Sequoia Park en Los Angeles zijn we in Las Vegas geweest en hebben we daar onder anderen een dagje Grand Canyon gedaan. Erg gaaf! En het meest bijzondere stukje natuur wat ik heb gezien, wat is dat overweldigend groot daar! Maarja, ik had geen Corvette maar een Corolla...
Mooie off-road avonturen weer, en gelukkig een simpele fix voor The 3 Amigo's.
Dat plaatje van de Corvette en de Harley's had zo een still uit The Grand Tour kunnen zijn, prachtig!
Quote
Barri
Gaaf! Daar heb ik afgelopen zomer gereden. Na San Francisco, Sequoia Park en Los Angeles zijn we in Las Vegas geweest en hebben we daar onder anderen een dagje Grand Canyon gedaan. Erg gaaf! En het meest bijzondere stukje natuur wat ik heb gezien, wat is dat overweldigend groot daar! Maarja, ik had geen Corvette maar een Corolla...

Dat is een nog mooiere rit, ook in een Corolla.

Quote
madmat1986
Mooie off-road avonturen weer, en gelukkig een simpele fix voor The 3 Amigo's.
Dat plaatje van de Corvette en de Harley's had zo een still uit The Grand Tour kunnen zijn, prachtig!

Zeker, die gedachten drong zich ook op bij ons. Met alle sneeuw en afzien voor de heren op de motorfiets was het ook net een TG/GT aflevering. Sterker nog, ik reed met James May in de auto. Zo heet mijn collega echt waarmee ik de Corvette samen gehuurd heb.
Quote
Sketcher
Sterker nog, ik reed met James May in de auto. Zo heet mijn collega echt waarmee ik de Corvette samen gehuurd heb.

Ahum. Jij werkt in de automotive industrie, ín het VK, mét een collega die James May heet?

Nu is alleen nog de vraag of je vaak crasht of dat je de hele dag "Powerrrrr" roept nut smiley
hahaha na alle steaks en hamburgers heb ik er wel het buikje voor.
Tussen het werken door moet je soms ook genieten! Mooie foto en leuk dat je een Corvette gehuurd heb! Ik ben benieuwd naar meer foto's, zowel van de Corvette als de omgeving. Ik ben nog niet in dat stuk van Amerika geweest.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close